اگر تاحالا در اینستاگرام فعالیت کردید ولی از عملکردتان راضی نبودید، شاید وقت آن رسیده تا به روش‌های بهتری برای پروموت کردن صفحه اینستاگرام‌تان فکر کنید. دلیل اینکه باید اکنون به فکر این موضوع باشید این است که میزان رشد و تغییرات سریعی که در این پلتفرم رخ داده است، نشان می‌دهد که استفاده از روش‌های گذشته دیگر به اندازه کافی برای وضعیت کنونی شما کارساز نخواهد بود.

طبق آمار اخیر اینستاگرام، فضای مجازی پر از برندهایی است که به سختی در حال رقابت برای جذب مشتریان بیشتر هستند و روز به روز بر این تعداد اضافه می‌شود. در نتیجه داشتن تاکتیک‌های متنوع برای تبلیغ و ترویج صفحه اینستاگرام در میان مخاطبان مد نظر برای برندها سود بیشتری به همراه دارد.

در این مطلب، 12 روش قابل اجرا برای پروموت کردن صفحه اینستاگرام کسب و کار و برندتان را به شما معرفی خواهیم کرد. استفاده از هر تعداد از این روش‌ها، از بهینه‌سازی پست‌ها و پروفایل گرفته تا تجدیدنظر در نحوه پروموت کردن محتوا در اینستاگرام، کمک زیادی به حضور شما در اینستاگرام و فروش کالاهایتان خواهد کرد. اگر می‌خواهید فعالیت موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشید، حتماً این مطلب از آکادمی کاپریلا را با دقت تا انتها دنبال کنید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

پروموت کردن یعنی چه؟ منظور از پروموت کردن صفحه اینستاگرام چیست؟

کلمۀ پروموت (Promote) به فارسی به معنی ترویج است. وقتی که می‌خواهیم برند یا صفحۀ اینستاگرام کسب و کاری را پروموت کنیم، در واقع می‌خواهیم آن را به افراد دیگری بشناسانیم یا ترویجش دهیم. در برخی موارد از پروموت به عنوان تبلیغ هم یاد می‌کنند. این در صورتی است که یکی از راه‌های پروموت کردن، تبلیغات است.

در کل شما باید ذهنیتی از پروموت کردن داشته باشید و سپس در مورد نحوۀ ترویج صفحۀ اینستاگرام‌تان در این مطلب اطلاعات جدیدی یاد بگیرید. در ادامه در مورد روش‌های پرموت کردن صفحه اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

تبلیغ اینستاگرام

12 روش تضمینی و کاربردی برای پروموت کردن صفحه اینستاگرام

راه‌های پروموت کردن اینستاگرام بسیار ساده است و فقط با کمی فعالیت در این پلتفرم، فوت و فن آن به صورت کامل دستتان می‌آید. در ادامه این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

وضعیت تولید محتوای صفحه‌تان در اینستاگرام را بهبود ببخشید.

هیچ کمبودی از لحاظ تنوع محتوای ارسالی در اینستاگرام وجود ندارد. برخی از این پست‌ها شامل تصاویر مشتریان، مطالب خنده‌دار و ویدیوهای کوتاه می‌شود که فقط تعداد کمی از انواع مختلف مطالب ارسالی را تشکیل می‌دهند.

شما از طریق آزمایش و تجربه می‌توانید روش‌های مناسب و کارسازی را برای تحت تأثیر دادن مخاطبان‌تان انتخاب کنید و این مسأله به این معناست که شما باید روی تولید محتوا بیشتر از قبل کار کرده و مطالب بیشتری پست کنید.

ارسال حداقل یک مطلب در روز یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطبان در اینستاگرام است. حتی برندهای بزرگی مانند TopShop و H&M هم روزانه دو یا سه بار (شاید هم بیشتر) پست می‌گذارند.

هر وقت تعداد مطالب ارسالی شما بیشتر شد، باید از طریق انتخاب بهترین زمان برای ارسال محتوا، میزان تعامل خود را با فالوورها افزایش دهید. اگر می‌خواهید در میان پست‌های موجود در فید مخاطبان خود دیده شوید، ارسال مطلب به صورت هر چند وقت یکبار به نفع شما نخواهد بود.

به همین خاطر استوری‌های اینستاگرام ارزش زیادی دارند. استوری کردن مطالب به شما اجازه می‌دهد تا در مرکز توجه عموم باشید. همچنین از این طریق شما می‌توانید آزادانه و بدون نگرانی راجع به اسپم کردن، هر تعداد مطلبی که خواستید در استوری خودتان منتشر کنید.

پروموت کردن صفحه اینستاگرام

اینستاگرام از لحاظ بحث محتوا، پیشرفت سریع‌تری نسبت به چند سال اخیر داشته است. برندها برای رقابت باید مطالب زیادی پست کنند. برای تولید محتوای مورد علاقه مخاطبان‌تان حتماً یک استراتژی جامع و همه جانبه داشته باشید و از داده‌های موجود به خوبی برای تولید محتوای موفق‌تر استفاده کنید.

داده‌ها را می‌توانید از طریق اینسایت اینستاگرام به دست آورید. البته یادتان باشد فقط با داشتن اکانت تجاری اینستاگرام می‌توانید به اینسایت دسترسی داشته باشید. از بابت استراتژی هم اصلاً نگران نباشید. شما می‌توانید با خواندن مطلب بازاریابی اینستاگرام (مقدماتی)، می‌توانید ایدۀ درستی از نحوۀ استراتژی چیدن به دست بیاورید.

مطالب اینستاگرام خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر پروموت و تبلیغ کنید.

زحمتی که برای انتخاب بهترین عکس و متن مناسب برای آن کشیده می‌شود، نباید هدر برود.

ارسال محتوای اینستاگرامی در شبکه‌های اجتماعی دیگر یکی از بهترین راهکارها برای به دست آوردن ROI یا همان بازگشت سرمایه‌تان از طریق مطالب اینستاگرامی است. برای مثال شما می‌توانید برای اینکه محتوای شما به دست افراد بیشتری برسد، آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر پست کنید.

با اینکه پروموت کردن در رسانه‌های دیگر حرکت هوشمندانه‌ای است، به یاد داشته باشید که هر بستر اجتماعی روش مناسب خاص خودش را دارد. برای مثال در اینستاگرام استفاده از هشتگ‌ها مناسب‌ترین روش است ولی برای پست محتوا در فیسبوک، بهتر است توضیحات متفاوت‌تری برای تصاویر ارسالی خود انتخاب کنید. یا مثلاً وقتی افراد وارد توییتر می‌شوند، انتظار دیدن محتواهای تصویری‌ای که در اینستاگرام منتشر می‌شود را ندارند.

تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا در کارهایتان نظم بیشتری پیدا کنید و با برنامه‌ریزی و هدف پیش بروید. در تقویم محتوایی شما برای محتواهایی که قرار است هر روز در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید برنامه‌ریزی می‌کنید.

تمرکزتان را بر روی محتوای مردم-محور بگذارید.

با اینکه اینستاگرام می‌تواند محل خوبی برای خرید و فروش باشد، اما هنوز هم هدف اصلی آن ارائه تجربه منحصر به فرد است. پرطرفدار بودن سلفی‌ها و تصاویر مشتریان و افرادی که در زندگی روزمره از محصولات خریداری شده استفاده می‌کنند، حاکی از همین موضوع است. درصد بالایی از جذابیت اینستاگرام به این خاطر است که برندها به جای تبلیغات تجاری مستقیم می‌توانند از روش‌های ملموس‌تر و انسانی‌تری برای فروش محصولات استفاده کنند.

برای همین است که محتوای تولید شده توسط کاربران مانند تصاویر مشتریان از ارزش بالایی برای برندها برخوردارند. علاوه بر اینکه کاربران اینستاگرام از نشان داده شدن عکس‌هایشان توسط برندها خوشحال می‌شوند، بلکه این عکس‌ها قدرت بازاریابی یک برند را نشان می‌دهند و ثابت می‌کنند که مردم از محصولات خریداری شده راضی هستند.

از اهمیت انتشار محتوای تولید شده توسط کاربر غافل نشوید. بهترین و صادقانه‌ترین راه تبلیغ این است که محتوای فالوئرها و طرفداران‌تان را مجدداً به اشتراک بگذارید.

هشتگ مخصوص به برند خودتان و صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید را استفاده کنید.

چه برند کوچکی باشید و چه بزرگ، باید برای ترغیب فالوورهای خود برای به اشتراک‌گذاری و پروموت کردن کسب و کارتان، هشتگ مخصوص به برند خودتان بسازید که این کار زیاد هم پیچیده نیست.

برای مثال، کسب و کار کوچک محلی به نام کافه آرامش از هشتگ #آرامشتو_شارژ_کن در قسمت بیوگرافی صفحه خود استفاده کرده و همچنین همین هشگ را در پست‌‌های خود به کار می‌برد و از کاربرانش می‌خواهد که محتواهای مربوط به این کافه را با این هشتگ به اشتراک بگذارند. از یک طرف این برند از این هشتگ برای پروموت کردن مطالب خود استفاده می‌کند و از طرفی دیگر طرفداران پر و پا قرص این کسب و کار، محصولات را به شیوه خودشان با این هشتگ در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند.

علاوه بر استفاده از هشتگ‌هایی که برای برند خودتان ساخته‌اید، بهتر است با اضافه کردن هشتگ‌های کلی‌ مربوط به حوزه کاری خودتان مانند #گیتار (در صنعت موسیقی) یا #مراقبت_پوست (در حوزه لوازم آرایشی)، صفحه خودتان را پروموت کنید.

معمولاً مطالبی که حدود 9 هشتگ برای آن‌ها استفاده شده است، از بیشترین میزان تعامل برخوردار بوده‌اند. البته مشخص است که شما می‌توانید هر تعداد هشتگی که برایتان مناسب است را انتخاب کنید. نکته اصلی اینجاست که به کارگیری هشتگ‌ها بهتر از استفاده نکردن از آن‌هاست.

اگر هنوز نمی‌دانید که چطور از هشتگ استفاده کنید و می‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای از آن در اینستاگرام‌تان استفاده کنید، مطالب هشتگ چیست و هشتگ مارکتینگ چیست را از مجله کاپریلا حتماً مطالعه کنید. در این مطالب همه‌چیز را در مورد استفاده از هشتگ و چگونگی به‌کارگیری آن یاد می‌گیرید.

در صورت امکان پیج برندها، فالوورها و نام مکان‌ها را تگ کنید.

تگ کردن یکی از راه‌های موثر برای پروموت کردن صفحه اینستاگرام است. منظور از تگ کردن در اینجا استفاده از هشتگ‌ها نیست. برای مثال، شما می‌توانید برندها و حساب‌های دیگر را تگ کنید تا شاید آن‌ها هم نامی از شما ببرند. از آنجا که نوتیفیکیشن این عمل به افراد تگ شده می‌رسد، استفاده از تگ‌های مرتبط می‌تواند یکی از راه‌های زیرکانه برای پروموت شدن توسط دیگران باشد.

عمل تگ کردن مودبانه‌ترین شکل برای قدردانی و یاد کردن از افراد است. به احتمال زیاد آن‌ها از نام برده شدن در پست شما خوشحال شده و آن را با فالوورهایشان به اشتراک خواهند گذاشت. در اینجا هم احتمالاً برخی از فالوورهای آن‌ها شما را می‌بینند و پیج کسب و کارتان را فالو می‌کنند.

تگ کردن مکان‌ها را هم از یاد نبرید. برای مثال، اگر مکان شرکت خود یا محلی که برای رویدادهای مختلف در آنجا حضور دارید را تگ کنید، این پست‌های مکانی در معرض دید فالوورهای احتمالی قرار خواهند گرفت.

تگ کردن تا حد زیادی این امکان را به شما می‌دهد تا پستتان وارد اکسپلور اینستاگرام شود. هرچه در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید، برای برند و کسب و کارتان هم بهتر خواهد بود.

مطالب اینستاگرامی را در سایت رسمی خود منتشر کنید.

اگر سایت ندارید، سعی کنید حتماً یک سایت برای کسب و کارتان ایجاد کنید! چون مشخص نیست که اینستاگرام در ایران فیلتر شود یا نه؛ همین حالا هم خیلی از افراد بدون استفاده از فیلترشکن‌ها امکان وورد به اینستاگرام را ندارند! برای جلوگیری از ضررهای ناشی از اتفاقات آینده، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سایت داشته باشید.

نشان دادن رضایت مشتریان از محصولات، در زمینه تبلیغات به مراتب بهتر از استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی است. در واقع این روزها کاربران بیشتر به صحبت‌های افراد از جنس خودشان (یعنی کاربران دیگر) اعتماد می‌کنند تا تبلیغات آفلاین و آنلاینی مثل بیلبورد و غیره!

منتشر کردن عکس‌های اینستاگرام در سایت رسمی، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعداد مشتریان است. دلیل آن هم این است که وقتی مردم محصولات خریداری شده را در شرایط روزمره و واقعی ببینند، متوجه می‌شوند که برند موردنظرشان باعث رضایت مشتریان می‌شود. مصرف‌کنندگان با دیدن تصاویر واقعی، درک و تصور بهتری از محصولات پیدا می‌کنند.

برای همین تعداد سایت‌هایی که بخشی به نام آلبوم تصاویر دارند و عکس‌های ارسالی کاربران را به نمایش می‌گذارند، در حال افزایش است. شاید نمونه‌های فارسی آن کمتر دیده شود، در نتیجه شما باید تمام تلاش‌تان را بکنید که از این فرصت برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید.

برای اینکه عکس‌های متنوعی از کاربران و مشتریان خود داشته باشید، باید سعی کنید آن‌ها را تشویق به انتشار چنین محتواهایی کنید. از فالوورهایتان بخواهید که در پست‌های خود شما را تگ کنند یا با هشتگ یونیک برندتان محتواهای مربوط به برند شما را منتشر کنند. در این حالت می‌توانید محتواهای تولید شده توسط کاربر را پیدا کنید و در سایت رسمی خود آن را قرار دهید.

علامت تجاری خلاقانه‌ای داشته باشید.

داشتن خلاقیت در اینستاگرام مهم است. داشتن قالب و مضمون خاص به انسجام محتوای اینستاگرامی و متمایز شدن از رقیبان دیگر کمک بسیار زیادی می‌کند. یعنی شما باید کاری کنید که وقتی کسی اینستاگرامش را باز می‌کند و پستی را در صفحۀ اصلی فید اینستاگرامش می‌بیند، بدون دیدن اسم پیج‌تان متوجه شود که این پست برای شماست.

برای این کار باید فرمت مشخصی برای پست‌ها و ویدئوهایتان داشته باشید. رنگ برند و لحن برند مشخصی برای کسب و کارتان داشته باشید تا یکدستی محتوا در سرتاسر پست‌ها و استوری‌های شما دیده و مشخص شود.

سعی کنید که تصویر لوگوی کسب و کار و برند شما، کاور هایلایت اینستاگرامی‌تان و پست‌ها و استوری‌هایی که منتشر می‌کنید، همگی یکدست و هماهنگ باشند.

برای جذب مخاطبان بیشتر با افراد تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها همکاری کنید.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، اینستاگرام پلتفرمی است که در آن برندها می‌توانند کالا و خدمات خود را به صورت غیرمستقیم در میان فالوورهای خود تبلیغ کنند و بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از انواع این تبلیغات است.

به زبان ساده، بازاریابی از طریق افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) شامل رابطه پولی با یکی دیگر از حساب‌های اینستاگرامی است که از تعداد فالوور بالایی برخوردار است. بهتر است نوع مخاطبان این گونه صفحات به نوع مخاطبان خودتان نزدیک باشد تا بتوانید توجه گروهی از آن‌ها را به خود جلب کنید.

افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) نوعی از تبلیغات برای برندها و کسب و کارها محسوب می‌شوند؛ چرا که استفاده از هر دو به هزینه کافی نیاز دارد. با این حال، پیدا کردن شخص درست می‌تواند از لحاظ مالی برای فروش کالا و افزایش تعداد مخاطبان روش بهینه‌ای باشد.

برندها می‌توانند اشخاص مناسب را از طریق هشتگ‌ها و جستجوی عادی پیدا کنند. شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های متنوع کار با اینفلوئنسر مدنظرتان را آغاز کنید. البته یادتان باشد که برای شروع کار با اینفلوئنسرها، حتماً آن‌هایی را انتخاب کنید که میزان تعامل زیادی با فالوورهایشان دارند. استفاده از نرم‌افزارهای تعیین نرخ تعامل مانند Phlanx می‌تواند در انتخاب شخص درست به شما کمک کند.

درباره نحوه ارائه محصولات و پروموت کردن خوب فکر کنید.

این نکته‌ واقعاً ساده ولی در عین حال بسیار مهم است. برای مثال، پروموت کردن از طریق مسابقات جایزه‌دار یا در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای محصولات وقتی به خوبی انجام شود، می‌تواند برای موفقیت برند شما بسیار ارزشمند باشد.

پروموت کردن صفحه اینستاگرام

بنابراین در پروموت کردن اینستاگرام‌تان بهتر است مطالب خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطبان را به تعامل بیشتر با محتوای ارسالی شما ترغیب کند. مطالب جدید و تازه (ترند) به شدت در اینستاگرام طرفدار دارد و هر کاری که بتوانید برای جلب کردن نظر مردم انجام دهید به نفع شما خواهد بود.

بهتر است همیشه قبل از انتشار هر مطلبی به اهمیت آن برای مخاطبان برندتان فکر کنید. این کار در نهایت باعث خواهد شد تا متن بهتری برای مطالب ارسالی بنویسید. البته از اهمیت کپشن‌نویسی هم غافل نشوید. اگر نکات مهم مربوط به کپشن‌نویسی در اینستاگرام را نمی‌دانید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً مطلب کپشن چیست را بخوانید تا صفر تا صد آن را آموزش ببینید.

مسابقات جایزه‌دار برگزار کنید.

برندهایی که مسابقه برگزار می‌کنند، تعداد فالوور خود را %70 سریع‌تر از دیگر برندها افزایش می‌دهند. (منبع) شما هم می‌خواهید جزو این دسته از کسب و کارها باشید؟ پس باید به فکر برگزاری مسابقه و اهدای جوایز باشید.

حتماً متوجه شده‌اید که پست‌های مربوط به مسابقات جایزه‌دار بسیاری از برندها از میزان تعامل بیشتری برخوردارند. مسابقات در سطح رسانه‌های اجتماعی اگر به درستی انجام شوند، فالوورها و طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کنند. البته تعداد افرادی که فقط برای جایزه در این مسابقات شرکت می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. پیشنهاد ما این است که یک بار از طریق اجرای مسابقه برند خودتان را پروموت کنید تا مشخص شود که چنین پست‌هایی برای رشد بیشتر شما مناسب هستند یا نه.

این نکته هم یادتان باشد که فالوورهایی که فقط برای دریافت جایزه در این مسابقات شرکت می‌کنند، در آخر برای شما فروشی به‌دنبال نخواهند داشت. در نتیجه، با دقت در مورد این مسابقات تصمیم بگیرید و همۀ جوانب آن را بسنجید.

پروفایل خود را برای پروموت کردن بهینه‌سازی کنید.

حرفه‌ای دیده شدن به هنگام پروموت کردن اینستاگرام به طور جدی بر دیدگاه طرفداران و فالوورهای جدید تأثیر می‌گذارد. این موضوع در مورد برندهایی که به دنبال جلب توجه کاربران هستند نیز صدق می‌کند.

چه جزییاتی باعث بهینه‌تر شدن یک پروفایل اینستاگرامی می‌شود؟ تعداد این جزییات آنقدر که فکر می‌کنید زیاد نیست.

عکس پروفایل اینستاگرام شما باید مرتبط با برند (ترجیحاً لوگوی برند) باشد و رنگی که در آن استفاده شده را در تمامی پست‌های صفحه‌تان دیده شود. یعنی شما باید صفحۀ اینستاگرامی یکدستی داشته باشید. بهتر است هشتگ و شعار مخصوص به برند خودتان را داشته باشید و آن را در بیو اینستاگرام یا بایو اینستاگرام‌تان درج کنید.

علاوه بر این بهتر است راه‌های ارتباطی‌تان را در پروفایل‌تان درج کنید. البته یادتان باشد که قبل از هرچیزی بهتر است اکانت معمولی‌تان را به اکانت تجاری تبدیل کنید. نحوۀ تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری هم بسیار آسان است و با چند کلیک انجام می‌شود.

برای درج راه‌های ارتباطی می‌توانید از طریق درج لینک در بیو اینستاگرام هم اقدام کنید. یعنی از ابزاری مثل بهلینک برای درج چند لینک در بیو استفاده کنید.

نحوۀ بهینه کردن پروفایل اینستاگرام با چند تکنیک ساده انجام می‌شود. فقط کافیست کمی حوصله کنید و با دقت برای آن زمان بگذارید.

از استوری‌های اینستاگرام و ویژگی‌های پرطرفدار آن نهایت استفاده را بکنید.

استوری‌های اینستاگرام پرطرفدارترین ویژگی این برنامه است و به صورت روزانه توسط بیش از 500 میلیون کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندها باید به هنگام پروموت کردن محصولاتشان از استوری‌های اینستاگرام نهایت استفاده را بکنند. تعداد زیادی از شرکت‌ها، تصاویر ارسالی کاربران و پشت صحنه مطالب ارسالی خودشان را به صورت استوری منتشر می‌کنند. خوبی استفاده از استوری در این است که شما لازم نیست نگران کیفیت بسیار بالای جلوه‌های بصری آن باشید.

با این حال، داشتن خلاقیت در استوری کردن مطالب بسیار مهم است. با هر بار به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام، ویژگی‌های جدیدی به بخش استوری اضافه می‌شود. برای مثال برندهای مختلف برای تعامل بیشتر و بهتر می‌توانند از استیکرهای جدیدی مانند استیکر نظرسنجی در استوری‌های خود استفاده کنند.

برای موفق بودن در اینستاگرام باید علاوه بر فعال بودن، در مورد ویژگی‌های جدید آن اطلاعات لازم را داشته باشید. اگر غالبا ً مطالب خود را استوری کنید و استوری‌ برندهای دیگر را ببینید، با این ویژگی‌ها آشنا خواهید بود.

جمع‌بندی

پلتفرم اینستاگرام، تبلیغات درون برنامه‌ای هم دارد که آن را به‌صورت Promote یا Promotion در پروفایل تجاری‌تان هم می‌بینید. این امکان متاسفانه به علت محدودیت‌هایی که بر ما حاکم است در ایران وجود ندارد. اما ما ایرانی‌ها همیشه راهی برای پیش‌برد اهداف‌مان پیدا می‌کنیم. شما هم می‌توانید با کمک روش‌های بالا و نکات اینستاگرامی‌ای که یاد می‌گیرد و با آزمون خطا در اینستاگرام به‌دست می‌آورید، فعالیت مفیدی در این شبکۀ اجتماعی داشته باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.