چگونه بدون کمک یک تیم ویدویی حرفه‌ای ریلز خوبی برای اینستاگرام بسازیم؟

برای اینکه با جدیدترین ترندهای ریلز اینستاگرام همراه باشید و از آن‌ها عقب نمانید، باید حسابی تلاش کنید؛ مخصوصا اگر به قولی ارتش تک نفره باشید و تیم فیلمبرداری نداشته باشید. جالب است که بدانید برای ساختن ریلز با کیفیت در اینستاگرام لازم نیست که حتماً یک ادیتور یا رقاص حرفه‌ای باشید.

در واقع ریلزی که بسیار ساده و مستقیم منظورش را برساند برای مخاطب جذاب‌تر است و راحت‌تر شما را به اهدافتان در اینستاگرام می‌رساند.

بنابراین، ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا نه روش و ایده ساده و آسان جهت ساخت ریلز اینستاگرام برای کسب و کارتان، محتوای تولیدی‌تان و مدیران فضای مجاز‌ی‌تان آماده کرده‌ایم که شما را از همکاری با هر تیمی بی‌نیاز خواهد کرد. تا انتهای این مطلب از آکادمی کاپریلا با ما همراه باشید.

توئیت‌های پرطرفدار و فیو شده را در ریلز اینستاگرام خود بگنجانید.

ریلز اینستاگرام
ریلز اینستاگرام

جدیداً توییتر فارسی رواج زیادی یافته است و طرفداران آن علاقه به توییت‌های پرطرفدار را به اینستاگرام کشانده‌اند. امروزه دیگر توییت‌های فیو شده نقش پررنگی در اینستاگرام دارند و بهترین منبع برای پیدا کردن ایده و محتوای مناسب برای ریلز اینستاگرام شما هستند.

خیلی از پیج‌های پرطرفدار اینستاگرام دیگر از این ایده استفاده می‌کنند. مثلاً توییت‌های انگیزشی و الهام بخش می‌زنند و از آن اسکرین شات می‌گیرند و در ویدئوهای انگیزشی و الهام بخش خود از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید به راحتی و با استفاده از برنامه‌هایی مانند CapCut یا Inshot این کار را انجام دهید.

نکته: با اینکه استفاده از ویدیوهای اصیل که مربوط به برند خودتان باشد در اولویت است، گاهی وقت‌ها می‌توانید از ویدیوهای موجود در سایت‌هایی مانند Pexels یا Storyblocks که کپی رایت برایشان در نظر گرفته نشده هم استفاده کنید.

نقل قول‌های انگیزشی را با طراحی‌های جذاب در ریلز اینستاگرام قرار دهید.

بهترین و آسان‌ترین ترفند ریلز اینستاگرامی که می‌توان برای ساختن ریلز اینستاگرام به شما پیشنهاد داد اینجاست؛ پست‌های تصویری نقل قول‌های انگیزشی که معمولا در قالب عکس در اینستاگرام پست می‌کنید را به شکل ویدیو درآورید.

با استفاده از برنامه ای مانند Inshot این امکان برای شما فراهم می‌شود که یک عکس ثابت را به یک ویدیو کلیپ تبدیل کنید. زمانی که ساختن ویدیو کلیپ تمام شد، می‌توانید آن را در قالب ریلز و با موزیکی که این روزها در اینستاگرام محبوب شده است پست کنید.

برای اینکه نتیجه کارتان حتی از این هم بهتر شود، می‌توانید از یک گوینده بخواهید که متن ویدیو را بخواند و بعد صدایش را بر روی ویدیو قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام —برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم‌افزار پاورپوینت اینستاگرام (آموزش ساخت قالب مخصوص پست و استوری اینستا) — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی اپلیکیشن و سایت کانوا Canva برای طراحی پست و استوری برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای باشند برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش مبتدی کورل برای تدوین و میکس ویدیو برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)

چند عکس را با مکث‌های کوتاه به نمایش در آورید.

اگر اخیرا کمی در بخش ریلز اینستاگرام گردش کرده باشید، حتما متوجه ریلزهایی شده‌اید که شامل عکس‌های ثابتی می‌شود که با مکث‌های کوتاه به ترتیب به نمایش در می‌آیند. تولید کنندگان محتوا معمولا از این روش برای به نمایش گذاشتن عکس‌هایی که در اخر هفته‌ها یا تعطیلات گرفته‌اند استفاده می‌کنند. اما از این روش در به نمایش در آوردن محصولات کسب و کارها هم استفاده می‌شود.

تنظیم فاصله زمانی بین این عکس‌ها کار آسانی نیست و می‌شود گفت صبر ایوب می‌طلبد! اما راه‌هایی وجود دارد که پروسه را برای شما سریع‌تر می‌کنند.

اینستاگرام اخیرا ویژگی جدیدی به بخش ریلز به نام تمپلت (قالب) اضافه کرده است که به طور خودکار فاصله بین نمایش دادن عکس‌ها را تنظیم می‌کند. در نتیجه شما به راحتی می‌توانید محتوای خود را وارد این قالب کنید و ریلز خود را بسازید. برای دیدن نمونه‌های مرتبط، به ریلزهایی که زیرشان عبارت  Use template نوشته شده است مراجعه کنید.

ریلز اینستاگرام
ریلز اینستاگرام

همچنین اکانت های مختلفی مانند @reelstips وجود دارند که بهترین زمان‌بندی‌ها را برای ساختن جدیدترین ترندهای ریلز آموزش می‌دهند. در این صورت، شما کدهای مناسبی برای زمان درست خواهید داشت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ویدیو خود را در Inshot بسازید.

میم بسازید.

میم از آن دسته محتواهایی است که تقریبا همه مخاطبان آن را دوست دارند؛ بنابراین آن‌ها می توانند محتوای عالی برای ریلز اینستاگرام شما باشند. این کار به سادگی با قرار دادن میم مورد نظر در قالب ویدیو، گیف یا تصویر میم در یک بک گراند 9:16 امکان پذیر است.

برای اینکه نتایج بهتری به دست آورید، ریلز اینستاگرام خود را با موزیک‌های ترند شده یا صدای گوینده به اشتراک بگذارید تا تاثیرگذاری میم شما بیشتر شود.

با تولید کنندگان محتوا همکاری کنید.

یکی از آسان‌ترین راه‌های ساخت ریلز اینستاگرام با کیفیت، همکاری با یک تولید کننده محتواست که می‌تواند برای شما ریلز بسازد. این روش احتیاج به مقداری بودجه و مهارت مدیریت پروژه دارد، اما نتیجه همکاری با تولید کنندگان محتوا می‌تواند کمک کننده و مفید باشد.

یکی از بهترین تکنیک‌ها استفاده از قابلیت Instagram’s Collabs است که این امکان را برای شما و تولید کننده محتوا فراهم می‌کند که بتوانید ریلز را بصورت همزمان به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید از اینفلوئنسرها هم برای این کار کمک بگیرید و با آن‌ها پست مشترک بگذارید.

با استفاده از این روش هم ریلز شما توسط افرادی به غیر از فالورهایتان دیده می‌شود و هم تعامل یا همان Engagement پیج اینستاگرام شما بالا می‌رود. به جای این کار، این امکان هم برای شما وجود دارد که از یک تولید کننده محتوا بخواهید ریلز منحصر به فرد و فقط برای برند و پیج شما بسازد و فقط شما آن را به اشتراک بگذارید. با توجه به اهدافی که شما از این همکاری انتظار دارید، نتایج بسیار مفید خواهند بود.

برای متون نوشته شده در ریلز حرکت و افکت تعریف کنید.

یکی دیگر از راه‌های ساده برای ساختن ریلز اینستاگرام استفاده از متن برای رساندن منظور اصلی خود است. این مدل ویدیوها به دلیل متفاوت بودن با سایر ریلزها می‌تواند باعث شود که مخاطب برای دیدن ریلز شما صبر کند. البته منظور ما همان زیرنویس است. ترجیحاً برای ویدئوهایتان زیرنویس بگذارید.

برای تعریف حرکات و افکت‌های متون می‌توانید از رنگ‌های اصلی برند خود استفاده کنید و از ماهیت برند خود الهام بگیرید. برنامه‌های تلفن همراه مانند Adobe Express و Canva و Mojo قابلیت‌هایی دارند که به شما اجازه انیمیت کردن (Animate) متون را بدون استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای دیزاین می‌دهد.

محتواهای تولید شده توسط مخاطبانتان را در ریلز اینستاگرام جا دهید.

آخرین توصیه ما برای ساختن یک ریلز اینستاگرام باکیفیت و موفق یک روش قدیمی است که شامل گنجاندن محتوای تولید شده توسط مخاطبان در ریلز می‌شود. محتوای اصیل همیشه در اولویت است، اما اگر زمان کافی و منبع منا‌سبی برای برای تولید محتوا ندارید، استفاده از محتوای تولید شده توسط مخاطبان بهتر از هیچی است.

به اشتراک گذاری ریلزهایی که توسط همکاران شما در جامعه مخاطبین‌تان ساخته شده اعتبار بیشتری به محصول یا سرویس شما می‌دهد؛ اما این نکات را همواره به خاطر داشته باشید:

  • قبل از استفاده از محتوای مورد نظر حتما از صاحب و تولید کننده اصلی آن اجازه بگیرید.
  • به طور واضح و روشن نام تولید کننده و اکانتش را در کپشن ذکر کنید.
  • تولید کننده را در کپشن تگ کنید.

هایلایت‌های اینستاگرام‌تان را به ریلز اینستاگرام تبدیل کنید.

با استفاده از آخرین قابلیت رونمایی شده توسط اینستاگرام به نام Convert to Reel feature می‌توانید به راحتی استوری‌های هایلایت‌تان را به ریلز اینستاگرام تبدیل کنید. پروسه‌اش بسیار آسان است: اول بر روی هایلایتی که قصد تبدیل آن به ریلز اینستاگرام دارید کلیک کنید. سپس بر روی گزینه more در سمت چپ پایین کلیک کنید و Convert to Reel را انتخاب کنید.

ریلز اینستاگرام
ریلز اینستاگرام

از اینجا به بعد می‌توانید زمان ویدیو، ترتیب پخش هر استوری، نوشتن متن روی ویدیو و انتخاب موزیک را انجام دهید. حتی می‌توانید از گالری خود عکس‌هایی به هایلایت اضافه کنید. و به همین راحتی یک ریلز اینستاگرام دارید. با یک تیر دو نشان زده‌اید!

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • 22 ایده ناب تولید محتوا برای اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام (ترندها) — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • استراتژی محتوایی چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (تکنیک‌های تضمین موفقیت) — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

تایم­لپس بسازید.

اتفاقات پشت صحنه محتوایی است که برای همه مخاطبان جذاب است. فرقی ندارد روایت یک روز کامل از زندگی شما، روتین صبحگاهی شما یا پیش نمایشی از یک محصول باشد. از خودتان در حال کار، فکر کردن و حتی انجام کارهای روزانه فیلم بگیرید و از یک ابزار تایم­لپس رایگان برای افزایش سرعتش استفاده کنید.

حتی اگر چیز زیادی درمورد ویدیوها ندانید، روش‌های زیادی برای ساختن ریلز در اینستاگرام وجود دارد. در واقع شما این امکان را دارید که بدون فیلم‌برداری حتی یک فریم، ریلزهای با کیفیت بسازید.

جمع‌بندی

ترفندهای لازم برای ساخت ریلز اینستاگرام باکیفیت زیاد هستند. شما می‌توانید در این مطلب انواع روش ساخت ریلز اینستاگرام را بخوانید و از آن برای تولید ریلزهای مختلف استفاده کنید. شما چه ترفندهای دیگری برای تولید ریلز اینستاگرام می‌شناسید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.