برخلاف باور عموم انتشار پست نقل قول‌ در اینستاگرام­ فقط برای اینکه محتوایی منتشر کرده باشیم به کار نمی­‌رود، بلکه بسیاری از کسب و کارها از آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود مانند فروش بیشتر و ایجاد همبستگی با برند استفاده می­‌کنند؛ البته منظور هر نقل قولی نیست! هر پستی که می‌گذارید باید خلاقانه طراحی و منتشر شود.

فیلم آموزشی ساخت پست نقل قول در اینستاگرام

دانلود ویدیو

اگر تابحال از نقل قول در اینستاگرام استفاده نکرده‌­اید، جای هیچ نگرانی نیست. برای تولید محتوا در اینستاگرام و نتیجه گرفتن از آن، می‌توان از پست‌های نقل قول در اینستاگرام بهترین نتیجه را گرفت. در ادامه، ما به شما توضیح می‌­دهیم که چگونه قالبی برای نقل قول اینستاگرامِ خود بسازید و راه­‌های رایج استفاده از نقل قول در کسب و کارها را یاد خواهید گرفت.

اگر به دنبال تولید محتوای مفید در اینستاگرام هستید، این مطلب از آکادمی کاپریلا را تا انتها بخوانید.

چگونه از پست نقل قول در اینستاگرام استفاده کنیم؟

پست­‌های انگیزشی، اتفاق جدیدی نیستند و به عبارتی از مد افتاده‌اند؛ اما هر روز کسب و کارهای بیشتری پست­‌های نقل قولی مخصوص خودشان را در اینستاگرام ایجاد و منتشر می­‌کنند. این مورد در ایران کمتر است و البته به صورت حرفه‌ای هم اجرا نمی‌شود. پس شما می‌توانید با کمک این مطلب پست‌های نقل قولی خود را در اینستاگرام منتشر کنید و جوابدهی خوبی از آن بگیرید.

معمولاً مردم بر این باورند که از نقل قول برای هنگامی که ایدۀ جدیدی برای انتشار پست اینستاگرام به ذهن خطور نمی‌کند، فقط برای اینکه محتوایی در صفحه اینستاگرامی منتشر شود استفاده می‌­شود.

اما در حقیقت از نقل قول به دلایل زیادی از تولید مشارکت/ engagement گرفته تا ترویج (پروموت) کمپین­‌ها، استفاده می­‌شود. در ادامه به بعضی از این دلایل اشاره خواهیم کرد. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً مطلب 5 ترند اینستاگرامی را از آکادمی کاپریلا بخوانید تا ایده‌های دیگری از تولید محتوای اینستاگرام به ذهن‌تان خطور کند.

از نقل قول برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبین استفاده کنید.

یکی از دلایلی که خیلی از کسب و کارهای حرفه‌ای از پست‌های نقل قول در اینستاگرام استفاده می­‌کنند، ایجاد تعامل با مخاطبین و برقراری ارتباطی عمیق­‌تر با آن­‌هاست.

در این استراتژی، شما می‌­توانید به هر شکلی که برای برندتان مناسب­‌تر است، از آن استفاده کنید. مثلاً تصویر زیر را ببینید؛ برندهایی که زمینۀ شغلی‌شان با طراحی مرتبط است، معمولاً نقل قول­‌هایی انرژی­‌بخش در قالبی رنگی به اشتراک می­‌گذارند. البته در ایران چنین موردی خیلی کمتر به چشم می‌خورد! اگر شما کسب و کاری دارید که در زمینۀ طراحی فعالیت می‌کند، می‌توانید از چنین روشی ایده تولید محتوا در اینستاگرام بگیرید.

پست نقل قول اینستاگرام
به هشتگ یونیک و نحوۀ رنگی رنگی کردن پست دقت کنید!

اگر چنین الگوی برای برندتان مناسب­ نیست، می‌­توانید مانند تصویر زیر پست خود را کمی جدی‌تر­ و انگیزشی‌تر کنید.

پست نقل قول اینستاگرام
girlboss یک کسب و کار خانومانه است که تمرکزش برروی اعتماد بنفس و عزت‌نفس خانم‌هاست.ترجمه متن بالا: اگر خودتان را محدود کنید، در واقع گزینه‌های زندگی‌تان را محدود می‌کنید.

اگر این هم متناسب با کسب و کار شما نیست، می‌توانید نقل قول‌های خنده‌دار بگذارید؛ مانند این پست:

شما می‌­توانید از این استراتژی به هر شکلی که می‌­خواهید استفاده کنید؛ مثل تصویر بالا، این برند با استفاده از چنین نقل قولی، شخصیت بامزه و غیرجدی خود را نشان داده است. این برند کسب و کاری در زمینه لوازم بهداشتی است و از این طریق قصد داشته که با کاربرانش بهتر ارتباط برقرار کند. شما هم می‌توانید از روش خلاقانه‌ای برای تعامل با کاربران خود استفاده کنید.

به‌خاطر داشته باشید که از سبک طراحی و نقل قولی استفاده کنید که با رنگ و هویت برند شما هماهنگ باشد. نمونه‌های مشابه خارجی را می‌توانید در تصاویر بالا ببینید و از آن ایده بگیرید.

از انتشار نقل قول در­ اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن رضایت­مندی مشتریان استفاده کنید.

یکی دیگر از راه­‌های رایج استفاده از نقل قول، به نمایش گذاشتن رضایت­مندی، نظرات و سوالات مشتریان‌تان است. این راه کمی رسمی‌تر از روش­‌های دیگر است اما به اشتراک گذاشتن این رضایت­مندی­‌ها می‌­تواند خیلی برای کسب و کار شما مفید باشد.

برای مثال تصویر پایین از برندی آرایشی طبیعی است که بسیاری از نظرات مثبت مشتریان خود را در صفحۀ اینستاگرام به اشتراک می­‌گذارد.

پست نقل قول اینستاگرامی

این روزها استفاده از نقل قول­‌های توییتری نیز بسیار پرطرفدار است. شما همچنین می­‌توانید برای به اشتراک گذاشتن نظرات، طرح گرافیکی مخصوص خود را ایجاد کنید.

از نقل قول برای شروع مکالمه استفاده کنید.

ایجاد تعامل با مخاطبین و مشغول کردن آن‌ها می‌تواند کار بسیار سختی باشد؛ اما به امتحانش می‌ارزد! به همین علت بعضی از کسب و کارها از نقل قول­‌های تحریک کننده و جذاب استفاده می­‌کنند؛ زیرا این روش، راه خوبی برای ایجاد فعالیت بیشتر در کامنت­‌های زیر پست کاربران است.

برای مثال می­‌توانید مانند تصویر زیر از نقل قول­‌های تحریک­ کننده و جذاب استفاده کنید.

یا در تصویر زیر، شرکت دیگری را می­‌بینیم که از نقل قول­‌های پرسشی استفاده کرده تا به سوالات رایجی که دریافت می­‌کند، پاسخ دهد.

ترجمه:سوال:پوست من چرب است. چه SPF برای من مناسب است؟

صفحۀ اینستاگرامی دیگر از همین شیوه، یعنی پست­ کردن نقل قول­‌هایی تحریک­ کننده جهت جلب توجه­ دیگران و سپس به اشتراک گذاشتن متنی در کپشن دربارۀ نقل قول استفاده کرده است.

از نقل قول برای ایجاد آگاهی از برند کسب و کار خود استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌­های استفاده از نقل قول در اینستاگرام، ایجاد آگاهی از برند در بین فالوورهایتان است. برای مثال، اگر در اینستاگرام در کار تجارت الکترونیک هستید و تولید محتوا می‌کنید و محصولاتی می‌­فروشید، از نقل قول جهت یادآوری ویژگی‌­ها و فواید محصولات‌­تان استفاده کنید.

ترجمه: من فقط مادرم و تخت خوابم رو دوست دارم.

تصویر بالا برای برند فروش لوازم خانگی است که معمولاً نقل قول­‌هایی جذاب و خنده­‌دار دربارۀ محصولات‌­شان به اشتراک می­‌گذارند که فکر افراد را به محصولات‌شان مشغول می‌کنند.

برندی دیگر به نام Casper با استفاده از همین روش، یعنی اشتراک­ گذاری نقل قول­‌های بامزه مرتبط با محصولاتش سعی در ایجاد همبستگی با برند خود دارد.

ترجمه: اگر هیچ‌وقت تخت‌خواب را ترک نکنید، نیازی هم به مرتب کردنش نخواهد بود!

چیزی که دربارۀ این نقل قول­‌ها جالب است، ترکیب بی‌­عیب و نقض و یکپارچه با سایر پست­‌های صفحه اینستاگرام آن‌ است. برای ایجاد ظاهری مشابه با صفحه‌­تان، سعی کنید از رنگ­‌های خاصی برای برندتان استفاده کنید و با توجه به این رنگ­‌ها، پس‌­زمینۀ پست­‌های نقل قول را تغییر دهید تا فضایی یکپارچه به صفحۀ خود بدهید.

از نقل قول اینستاگرام برای پروموت کمپین یا پروژه­ استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارها از نقل قول برای تبلیغ و جلب توجه دیگران به کمیپن­‌های اینستاگرام و پروژه‌­ها استفاده می­‌کنند.

برای مثال، تصویر زیر به خوبی نشان می­‌دهد که چگونه یک پادکست با نقل قول کردن از یکی از برنامه‌­هایش سعی دارد تا فالوورها را به جدیدترین پادکست­ش جذب کند.

این مثال­‌ها تعدادی از راه­‌های استفاده از نقل قول در اینستاگرام بوده است. یادتان باشد که انتشار پست‌های نقل قول در اینستاگرام فراتر از چیزی مثل پر کردن صفحه و تولید محتوای بی‌هدف است و می‌توانید از آن برای موارد زیادی مانند به‌دست آوردن فروش، ایجاد همبستگی و وفاداری با برند و غیره استفاده می­‌شود.

چگونه برای نقل قول خود قالب پست بسازیم؟

حالا که دربارۀ کاربردهای پست نقل قول در اینستاگرام گفتیم، نوبت به درست کردن قالب برای این پست­‌ها در استراتژی بازاریابی اینستاگرام می‌­رسد.

ابزارهای زیادی از فوق حرفه‌­ای گرفته تا بسیار ساده برای ساخت این قالب‌­ها وجود دارد. دو نمونه­ از آن عبارت است از:

Canva

بسیاری از کسب و کارها از این برنامه استفاده می­‌کنند و تعجبی هم ندارد! این برنامۀ طراحی گرافیک بسیار کاربردی و در عین حال آسان است. جهت ساخت قالبی برای پست­‌های نقل قول در اینستاگرام با این برنامه، وارد وبسایت آن­‌ها شوید و صفحه­‌ای برای خود بسازید.

سپس برروی گزینۀ more… در سمت راست کلیک کنید.

در دومین ردیف باید گزینۀ پست­‌های اینستاگرام (Instagram Post) را بیابید.

التبه اگر حالت متفاوتی مانند پرتره یا چشم­‌انداز می­‌خواهید، باید گزینه­ Use custom dimensions را در صفحۀ اصلی انتخاب کنید.

حالا که طراحی را آغاز کرده‌­اید، می‌­توانید رنگ­‌های خاص برندتان، فونت­‌ها، لوگوها و سایر موارد را به‌کار ببرید. علاوه بر این، Canva گزینه­‌هایی به انتخاب خودش برای فونت، رنگ، نمادها و تصاویر دارد که می‌­توانید از آن‌­ها هم استفاده کنید.

Canva همچنین برنامه‌­ای کاربردی و عالی برای طراحی در تلفن همراه دارد. در نتیجه اگر ترجیح می­‌دهید که طراحی­‌های خود را برروی تلفن همراه انجام دهید تنها کافی است برنامۀ آن را دانلود کنید، وارد شوید و به‌راحتی قالب خود را برای پست­‌های نقل قول بسازید.

راهنمای اضافی: اگر می‌­خواهید پست­‌های نقل قول خود را در اینستاگرام حرفه­‌ای‌­تر کنید، می­‌توانید به متنِ خود انیمیشن اضافه کنید.

در حین طراحی در Canva برروی دسکتاپ، متنی اضافه و دانلود کنید. سپس در نوع فایل­‌ها برروی Animated GIF/Movie کلیک کنید.

سپس برروی Preview animation کلیک کنید و سبک انیمیشن مناسب متن­‌تان را انتخاب کنید. در حال حاضر این برنامه 6 نوع انیمیشن از جمله rise، bounce و fade دارد.

اگر با کار نهایی راضی هستید، آن را به‌صورت GIF یا فیلم دانلود کنید.

Adobe Spark

اگر به دنبال ابزاری متفاوت برای ساخت قالب نقل قول خود هستید، به Adobe Spark که یک برنامۀ رایگان آنلاین و تلفن همراه جهت طراحی گرافیک است، سر بزنید.

برای شروع به کار کردن با این برنامه، کافی است به وبسایت آن بروید و صفحه­‌ای بسازید.

هنگامی که وارد شدید، می‌­توانید از قسمت سرچ برای پیدا کردن قالب اینستاگرام/ Instagram templates استفاده کنید. همانطوری که در Stand out on social به سمت پایین بروید، گزینۀ Instagram post را خواهید دید.هنگام طراحی می­‌توانید تصویری بارگذاری کنید، استایل متفاوتی به متن خود بدهید، پس زمینه، رنگ­‌ها و بسیاری از قابلیت­‌های دیگر در این برنامه وجود دارد.

متاسفانه تنها برای بار اول می‌­توانید لوگوی Adobe Spark را از طراحی خود حذف کنید و بعد از آن باید برنامه را به طرح پرداختی ارتقا دهید.

جمع‌بندی

همانطوری که می‌­بینید، نقل قول در اینستاگرام روش بسیار خوبی برای تولید محتوا در اینستاگرام به شیوۀ خاص برند خودتان و ارتباط با مخاطبین‌­تان است. شما می‌توانید به روش خلاقانه‌ای این کار را برای برندتان انجام دهید و نتیجه‌اش را ببینید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

ماهانا دانش‌آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی و علاقمند به مباحث وب و شبکه‌های اجتماعی است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.