ساخت ریلز اینستاگرام برای برند یا کسب و کارتان در اینستاگرام یکی از بهترین راه‌های جذب فالوور و ایجاد تعامل بیشتر است. در واقع ریلز یک ترفند عالی برای رشد و توسعه پیج شما است!

خودتان هم می‌توانید تاثیر ریلز اینستاگرام را با مشاهده اکسپلور پیج‌تان ببینید. ریلز اینستاگرام به طرز عیجیبی فراگیر شده و بازدید از آن بسیار افزایش یافته است.

در این مطلب از آکادمی کاپریلا به شما 12 ترفند‌ ریلز اینستاگرام که کاربردی و مهم هستند را با شما به اشتراک می‌گذاریم و به شما این اطمینان را می‌دهیم که بعد از این ویدیو‌های شما بسیار چشمگیر و جذاب باشند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ترفند ریلز اینستاگرام 1: محتوای اصیل و خلاقانه تولید کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام
ترفند ریلز اینستاگرام

اگر می‌خواهید در قسمت ریلز اینستاگرام در صدر باشید، درست کردن یک محتوای اصیل و با کیفیت کلید موفقیت شماست. با وجود میلیون‌ها ریلزی که روزانه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند، ساختن یک محتوای نو و باکیفیت کار بسیار دشواری است.

خوشبختانه نیازی نیست که شما وقت‌تان را برای کاری که از پیش انجام شده هدر دهید. هدف اصلی شما باید ساخت ویدیوهایی با محتوای آموزشی و یا سرگرم کننده‌ باشد که طبق سلیقه خاص شما طراحی و خلق می‌شوند.

شما می‌توانید با طراحی ویدیوها طبق سلیقه و دید شخصی خودتان، ریلز اینستاگرام جدید و هیجان‌انگیز که باعث تعامل بالا می‌شوند را تولید‌ کنید.

برای مثال اگر شما عکاس هستید، موضوع ریلز اینستاگرام شما می‌تواند راجع‌ به «سری ترفندهای تنظیمات دوربین عکاسی» یا «پرتره‌های مورد علاقه» شما باشد.

اینستاگرام تایید کرده که طبق الگوریتم اینستاگرام، ویدیو‌های دست‌ اول بازدید بیشتری نسبت به ویدیو‌های کپی شده و دست چندم می‌گیرند، پس تولید محتوای دست اول و استفاده از فیلم‌های اصیل می‌تواند به دیده‌ شدن بیشتر شما کمک کند.

درست کردن ویدیو دست‌ اول ممکن است کاری زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد، ولی مطمئناً یکی از بهترین راه‌های دیده شدن طبق الگوریتم حال حاضر اینستاگرام است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام —برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم‌افزار پاورپوینت اینستاگرام (آموزش ساخت قالب مخصوص پست و استوری اینستا) — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

ترفند ریلز اینستاگرام 2: نوشته‌ها و توضیحات را در ریلز خود لحاظ کنید.

همه ما می‌دانیم که حدود 85% از ویدیوهای اینستاگرام بدون صدا تماشا می‌شوند، پس اضافه کردن متن یا توضیحات به ریلزهایتان می‌تواند به دیده‌ شدن هر چه بیشتر آنها در اینستاگرام کمک کند. این روش نه تنها برای کسانی که ویدیوها را بی صدا می‌بینند مناسب است بلکه روشی عالی برای کسانی است که مشکلات شنوایی دارند.

برای اضافه کردن زیرنویس برای ریلزهایتان می‌توانید از استیکر کپشن استفاده کنید.

روی گزینه استیکر در بالای صفحه بزنید و گزینه کپشن را انتخاب کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام
طبق دستورالعمل درون تصویر پیش بروید.

تبدیل شدن صدای ویدیو به متن ممکن است کمی زمان‌بر باشد. بهتر است پس از پایان تبدیل شدن صدا به متن یکبار دیگر نگاهی به متن بیاندازید تا در صورت وجود اشتباه آن را تصحیح کنید.

البته یادتان باشد که شما نمی‌توانید به زبان فارسی انتظار دیدن زیرنویس داشته باشید، بلکه به انگلیسی ظاهر می‌شوند.

نکته: یادتان باشد که زیرنویس را در وسط ریلز اینستاگرام‌تان قرار دهید تا از دیده‌ شدن آن در هر دستگاهی مطمئن شوید.

ترفند ریلز اینستاگرام 3: از گذاشتن برند تیک‌تاک زیر ویدیوهایتان خودداری کنید.

اینستاگرام تایید کرده که ریلزهایی که حاوی برند یا مارکی از اپ‌های دیگر باشد را طبق الگوریتم اینستاگرام اولویت‌بندی خواهد کرد، این به این معنی است که اینستاگرام این دست ویدیوها را کمتر نشان خواهد داد. (منبع)

با این تفاسیر، بهترین روش این است که شما به صورت مستقیم در اپلیکیشن موردنظر تولید محتوا کنید، چه اینستاگرام باشد، چه تیک تاک. حتی می‌توانید یک ویدیو را به طور هم‌زمان از گالری تلفن‌همراهتان به این برنامه‌ها اضافه کنید.

اگر دنبال راه سوم هستید می‌توانید از برنامه‌هایی که مارک زیر ویدیوها را پاک می‌کنند استفاده کنید ولی این را هم به خاطر داشته باشید که با اینکار ویدیو شما به یک ویدیو دسته‌چندم تبدیل می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش ویدئویی اپلیکیشن و سایت کانوا Canva برای طراحی پست و استوری برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای باشند برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش مبتدی کورل برای تدوین و میکس ویدیو برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)

ترفند ریلز اینستاگرام 4: دنبال کنندگان‌تان را به سمت لینک در بیو پیج‌تان سوق دهید.

شما می‌توانید با قرار دادن یک متن در ریلز اینستاگرام یا صدای خودتان و یا قرار دادن خود لینک در ریلز اینستاگرامتان، دنبال‌کننده هایتان را به سمت لینک موجود در بیوی خود که می‌تواند شامل هر چیزی باشد، سوق دهید. این یکی از بهترین روش‌ها برای آشنا کردن دنبال‌کنندگانتان با لینک موجود در بیو شماست و همچنین انجام اینکار وقت کمی از شما می‌گیرد.

ترفند ریلز اینستا
مثالی از لینک در بیو پیج اینستاگرام

ترفند ریلز اینستاگرام 5: خودتان را به ترندهای روز دنیا برسانید!

ریلزهای اینستاگرام خیلی زود نمایش‌ داده می‌شوند و همچنین خیلی زود هم ناپدید می‌شوند، درست مثل تیک‌تاک. برای رساندن خودتان به ترندهای روز قبل از اینکه از داغی بیافتند، کافیست چند دقیقه‌ای را هر صبح صرف بالا و پایین کردن ریلزهای اینستاگرام کنید تا ببینید که باقی تولیدکنندگان محتوا چه چیزهایی را به اشتراک گذاشتند. آیا به نظر شما یک آهنگ و یا رقص خاص ترند شده؟ روی موزیک آن ویدیو کلیک کرده تا تعداد کسانی که با این اهنگ تولید محتوا کردند به شما نشان‌ داده‌ شود. آنها را تماشا کنید تا یک دیده کلی نسبت به ترند جدید پیدا کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام 6: ریلزهایتان را در قسمت فید هم به اشتراک بگذارید.

خوب است بدانید که به اشتراک گذاشتن ویدیو ریلز اینستاگرام در قسمت فید یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید و وایرال شدن در اینستاگرام است. با دانستن این ترفند ریلز اینستاگرام از به اشتراک گذاری ریلزتان در فید مطمئن شوید، وگرنه ممکن است ریلز شما اصلا دیده نشود.

ترفند ریلز اینستا
شما می‌توانید گزینه بالا را برای رفتن ریلز اینستاگرام به فید فعال کنید.

اگر شما نگران ظاهر کلی قسمت فید اینستاگرامتان هستید می‌توانید با انتخاب یک عکس برای کاور ریلز خود از زیبا و مرتب بودن فید خود اطمینان داشته باشید.

ترفند ریلز اینستا
شما می‌توانید برای حفظ ظاهر پیج‌تان کاور مخصوص ریلز اینستاگرام مثل عکس بالا انتخاب کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید هر زمان که بخواهید ریلزهایتان را از قسمت فید حذف کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام 7: یک مکان عالی برای کپشن ریلزهایتان انتخاب کنید.

مکانی که شما برای قرار دادن متن یا زیرنویس روی ریلز اینستاگرام خود انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. اگر بینندگان شما نتوانند متن را به درستی ببینند و بخوانند از ریلز شما رد می‌شوند و این باعث از دست رفتن بینندگان شما می‌شود. اگر شما متنی به ریلز اینستاگرام خود اضافه کردید مطمئن شوید که در محدوده 4:5 قرار بگیرد، مخصوصا اگر ریلزتان را در قسمت فید هم اشتراک‌گذاری کردید. شاید این نکته به نظر مهم نرسد، ولی با قرار دادن متن به صورت صحیح در ریلزهایتان تجربه‌ای دلپذیر را برای بینندگانتان به ارمغان می‌آورید.

ترفند ریلز اینستاگرام 8: راه‌ و روش خاص خود را پیدا کنید و دائماً پست بگذارید.

یکی از بهترین روش‌ها برای محبوب‌ شدن در ریلزهای اینستاگرام پیدا کردن سبک خاص خودتان و پست کردن پی‌در‌پی ریلزهایتان است. کاربران مختلف با سبک‌ها و علایق مختلف در اینستاگرام حضور دارند، مهم نیست که حیطه‌ کاری شما در چه زمینه‌ای است، شما می‌توانید خاص باشید!

حتی اگر چند ویدیو اول شما بازدید زیادی نگرفت، ناامید نشوید و ادامه دهید.

ترفند ریلز اینستاگرام 9: ریلزهای با بار معنایی و محتوای‌ آموزشی به‌اشتراک بگذارید.

اگر شما فکر می‌کنید که ریلز اینستاگرام تنها ویدیوهایی از قبیل رقص‌ها و آهنگ‌های ترند شده است، سخت در اشتباهید. کاربران زیادی هستند که با تولید محتوای آموزشی بسیار محبوب شده‌اند.

درست کردن ویدیوهایی با محتوای آموزشی به شما کمک می‌کند که از خودتان یک حرفه‌ای در حیطه کاری‌تان به نمایش بگذارید و در نتیجه بینندگان بیشتری را جذب کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام 10: بین 3 تا 5 هشتگ اضافه کنید.

قراردادن هشتگ‌ها در ریلز اینستاگرام می‌تواند به الگوریتم اینستاگرام کمک‌ کند تا محتوای شما شناسایی‌ شده و به کاربرانی که به محتوای شما علاقه‌ دارند نشان‌ داده‌ شود.

برای مثال قرار دادن هشتگ‌هایی مثل: #رسپی_آسان، #ایده_شام، #غذاهای_جدید می‌تواند به اینستاگرام کمک‌ کند تا محتوای شما را در دسته‌بندی محتواهای غذایی قرار دهد، این به شما کمک می‌کند تا کاربرانی را که به دنبال این دست ویدیو‌ها می‌گردند ویدیو‌های شما را پیدا کنند. به خصوص که اینستاگرام قابلیت جستجو کلمات کلیدی را در همه‌ کشورها فعال‌ کرده، پس کاربران می‌توانند با جستجوی کلمه دلخواهشان به محتوای شما دسترسی پیداکنند.

ترفند ریلز اینستا
ترفند ریلز اینستا

ترفند ریلز اینستاگرام 11: برای صدای ریلزتان از موزیک‌های اینستاگرام و یا صدای خودتان استفاده‌ کنید.

انتخاب صدا از اهنگ‌های دسته‌بندی شده اینستاگرام یا صدای شخص خودتان، یکی از نکته‌های مهم برای دیده‌شدن ریلزتان در اینستاگرام است. پیدا کردن آهنگ پس‌زمینه مناسب برای ریلزتان ممکن‌ است بسیار سخت باشد ولی با کمک آهنگ‌های موجود در اینستاگرام این مشکل حل‌شدنی است. شما می‌توانید با جستجو در قسمت آهنگ‌ها، آهنگ‌های خاص و محبوب و دسته‌‌بندی‌های خاص را پیدا کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام
شما می‌توانید موسیقی موردنظرتان برای ریلز اینستاگرام را از اینجا پیدا کنید.

ترفند ریلز اینستاگرام 12: ریلزتان را در استوری خود به اشتراک‌ بگذارید.

به عنوان آخرین و مهم‌ترین نکته، به یاد داشته‌ باشید که ریلزهایتان را در استوری خود نیز به اشتراک‌ بگذارید. اگر شما به دنبال رشد بینندگان خود هستید، باید ریلزهایتان را در هرجای ممکن که می‌توانید به اشتراک‌ بگذارید.

به علاوه شما می‌توانید قسمتی از ریلزتان را با استفاده از گیف یا عکس بپوشانید تا کنجکاوی بینندگان‌تان را برای باز کردن کامل ریلز اینستاگرام، تحریک‌ کنید.

بهترین ترفندهای ریلز اینستاگرام

در حال حاضر ساخت ریلز در اینستاگرام یکی از بهترین تاکتیک‌ها برای رشد و افزایش دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام است. با رعایت این 12 ترفند اساسی و کاربردی برای ریلز اینستاگرام، شما در این رقابت پیروز خواهید‌ بود.

شما چه ترفندهایی برای ریلز اینستاگرام بلد هستید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.