تا حالا واژه ترند به گوشتان خورده است؟ احتمالا بارها این کلمه را شنیده‌اید و حالا کنجکاو شده‌اید تا ببینید ترند چیست و ترند شدن یعنی چه. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح بدهیم، ترند همان مد است! وقتی می‌پرسیم چه چیزهایی در سال 2022 ترند است، منظورمان این است که در سال 2022 چه چیزهایی بیشتر از همه مد هستند. اگر دقت کرده باشید، گفتیم در سال 2022! این یعنی ترندها، مختص به یک بازه زمانی خاص هستند و بعد از آن یک جورایی از مد می‌افتند و قدیمی می‌شوند.

راستی! این‌طوری نیست که برای پیدا کردن ترندها لازم باشد به مغازه ترند فروشی بروید! شما به هر طرف که نگاه کنید، می‌توانید ترندها را ببینید. جالب نیست؟ می‌پرسید چگونه؟ خب همین الان کمد لباس‌هایتان را باز کنید، نگاهی به لباس‌هایی که در کمدتان چیده‌اید، بیندازید. جدیدترین لباس‌هایی که خریده‌اید، چقدر با لباس‌های قدیمی که در کمد دارید فرق می‌کنند؟ فرق آنها زمین تا آسمان است، نه؟ لباس‌های 2 سال پیش شما دیگر مدلشان قدیمی و از مد افتاده شده و لباس‌های جدیدتان، طرح و رنگ‌هایی دارند که بیشتر مردم الان آن شکلی لباس می‌پوشند. مثلاً ممکن است در کمدتان چند لباس با رنگ بنفش پیدا کنید، چون این رنگ در سال 2022 خیلی ترند شده و حتما می‌شود در کمد کسانی که به مد و ترندها علاقه دارند، مانتو یا شال یا کیف و کفش بنفش پیدا کرد. حالا متوجه شده‌اید که ترند یعنی چه؟

البته این‌طوری نیست که وقتی از ترند و مد حرف می‌زنیم، منظورمان فقط لباس باشد. به دور و بر خودتان نگاهی بیندازید، چه چیزهایی می‌بینید؟ فرشی که زیر پایتان است، یخچال و ماشین لباس‌شویی که از آن استفاده می‌کنید، دکوراسیون خانه‌تان، همه و همه، از ترندهایی که وجود دارند پیروی می‌کنند.

حالا بیایید از دنیای واقعی کمی فاصله بگیریم و ببینیم در فضای مجازی چه خبر است. خب به نظرتان در اینستاگرام که گل سر سبد شبکه‌های اجتماعی است، چه می‌گذرد؟ چه ترندهایی در این پلتفرم وجود دارد؟

در این مطلب از آکادمی کاپریلا می‌خواهیم در مورد اینکه ترند چیست و ترند شدن یعنی چه صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ترند و اینستاگرام

همان‌طور که کمی قبل‌تر اشاره کردیم، ترندها همه جا هستند و خب اینستاگرام با چیزی حدود 500 میلیون کاربر فعال در روز، از این قاعده مستثنا نیست. وقتی صحبت از اینستاگرام و ترندهایش می‌شود، باید یک حقیقت را آویزه گوشمان بکنیم: «تنها چیز ثابت در اینستاگرام، تغییر است.»

خب احتمالا همه ما این حقیقت را می‌دانیم که هر روز، سروکله چیزهای جدیدی در اینستاگرام پیدا می‌شود و یک‌سری از چیزها هم به دست فراموشی سپرده می‌شوند. مثلا ناگهان اهنگ خاصی در اینستاگرام معروف می‌شود و همه با آن آهنگ دابسمش درست می‌کنند. چیزی که می‌خواهیم یاد بگیریم، این است که چگونه با این ترندها همراه شویم و این‌طوری همیشه به‌اصطلاح رو بورس باشیم.

به خاطر داشته باشید که ترند فقط مختص به اینستاگرام نیست؛ هر روز مسئله تازه‌ای در دنیا در حال ترند شدن است، یعنی افراد زیادی در مورد آن موضوع صحبت می‌کنند و در مورد آن به جستجو می‌پردازند. مثلاً در حال حاضر، موضوع ترند شبکه‌های اجتماعی، دادگاه جانی دپ و همسر سابقش است. یعنی خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد این دادگاه صحبت می‌کنند و با آن محتوا تولید می‌کنند!

علاوه بر این اصطلاح «رنگ بنفش امسال ترنده یا این کیف امسال ترند شده» را زیاد می‌شنویم؛ این به معنی مد بودن است. یعنی امسال این کیف و رنگ بنفش مد شده است. در واقع ترند به هر چیزی که طرفدار و توجه زیادی را به خودش جلب کند می‌گویند.

چرا نباید از ترندهای اینستاگرامی جا ماند؟

اینستاگرام مثل یک اقیانوس بزرگ است که اگر موج‌سواری بلد نباشید، در آن غرق می‌شوید. این موج‌ها، ترندهایی هستند که هر از چند گاهی می‌آیند و بعد از مدتی هم ممکن است محو شوند.

البته ما راجع به پیج‌های معمولی حرف نمی‌زنیم که بیشتر حکم بیننده را دارند، منظورمان پیج‌هایی هستند که می‌خواهند در اینستاگرام دیده شوند و هر روز بیشتر از قبل، مخاطب جذب کنند. اگر شما جزو آن دسته از پیج‌هایی هستید که صرفاً برای ارتباط داشتن با دوستانتان یا تماشای لایو افراد مشهور و به‌طورکلی برای سرگرم شدن، در اینستاگرام اکانت ساخته‌اید، بیشتر حکم مصرف‌کننده‌ای را دارید که از امکاناتی که به‌واسطه این ترندها در اختیارتان قرار داده شده، استفاده می‌کنید و از آنها لذت می‌برید.

ولی اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید کسب‌وکارتان در اینستاگرام پیشرفت کند، خودتان معروف و یا بلاگر شوید، می‌خواهید تبلیغ بگیرید و پول دربیاورید و به‌طورکلی، در این فضا فعال هستید، باید خوب بگردید و ببینید که در اینستاگرام چه خبر است، که کاربران بیشتر چه چیزهایی را سرچ می‌کنند و دوست دارند چه ترندهایی را تماشا کنند. بعد از اینکه ته و تو ماجرا درآوردید، با کمک گرفتن از ترندها، می‌توانید کاری کنید تا همیشه پیجتان کلی بازدید بخورد، هر روز مخاطبان جدید به صفحه‌تان اضافه شود و تعامل پیجتان بالا برود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی اینفلوئنسر چیست و چه تفاوتی با بلاگر دارد؟ —برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی چگونه بلاگر موفقی شویم؟ —برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی این ترندهای اینستاگرامی هیچ وقت از مد نمی‌افتند! —برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • دوره آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با کمک پاورپوینت — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
ترند اینستاگرام
هشتگ ترند اینستاگرام؛همانطور که می‌بینید، بیشترین پست‌هایی که با این هشتگ منتشر می‌شوند، مربوط به لباس هستند.

ترند شدن در اینستاگرام به چه معنا است؟

ترند شدن در اینستاگرام وقتی اتفاق می‌افتد که شما پستی در صفحه عمومی خودتان بگذارید و سپس آن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام یا در بخش هشتگ‌ها، در میان نتایج برتر قرار بگیرد و به کاربران نشان داده شود؛ کاربرانی که حتی شما را فالو نمی‌کنند، می‌توانند پست‌تان را ببینند. به این ترتیب، کلی مخاطب جدید با پیج شما آشنا می‌شوند و ممکن است حتی شما را فالو کنند.

راستی حالا که حرف از اکسپلور اینستاگرام شد! می‌دانید اکسپلور اینستاگرام چجور صفحه‌ای است؟ این صفحه، پر از پست‌هایی است که در میان مردم محبوب شده‌اند و کلی بازدید خورده‌اند و لایک و کامنت گرفته‌اند. البته پست‌هایی که در صفحه اکسپلور هر کاربر نمایش داده می‌شود، فقط مخصوص خود اوست. یعنی اکسپلور هر کاربر، بر اساس علایق خود او شکل می‌گیرد و این بستگی به پست‌هایی دارد که خودش اصولاً آنها را لایک می‌کند و الگوریتم های اینستاگرام با توجه به همین لایک کردن‌ها، اکسپلور هر شخص را برای او می‌چینند. پس یکی از نشانه‌های ترند شدن در اینستاگرام، ظاهر شدن پست‌هایتان در اکسپلور مخاطبان هدف‌تان است و این‌طوری خیلی از آنها پیج شما را می‌بینند و آن را فالو می‌کنند.

یکی دیگر از چیزهایی که نشان می‌دهد در اینستاگرام ترند شده‌اید، این است که همه درباره شما صحبت کنند. مثلاً فرض کنید که کسب‌وکار خود را دارید و هر روز کلی فالوور جدید به پیجتان اضافه شود، این یعنی در حال حاضر در اینستاگرام ترند هستید. یا مثلاً وقتی همه برند شما را بشناسند، از شما خرید کنند، از محصولات شما پست و استوری بگذارند و از کیفیت کارتان تعریف کنند و هشتگ مخصوص برندتان را بزنند، یعنی خوشبختانه شما بجای غرق شدن، سوار موج ترندها شده‌اید.

به نظر شما چطور می‌شود با ترندها همراه شد؟ اگر در جریان ترندها نیستید ولی خیلی دلتان می‌خواهد از آنها برای رسیدن به اهدافتان و دیده شدن در اینستاگرام استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. چون قرار است ترندهایی که در سال 2022 در اینستاگرام موفق شده‌اند را خیلی مفصل معرفی کنیم و درباره آنها توضیح بدهیم. خب حالا سر تا پا گوش باشید که می‌خواهیم برویم سراغ ترندهای اینستاگرام در سال 2022!

جدیدترین ترندهای اینستاگرام در سال 2022

در ادامه مواردی را نام می‌بریم که در اینستاگرام ترند شده‌اند و می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوا استفاده کنید.

چالش‌های تیک‌تاک را انجام بدهید.

حتما تا حالا بارها اسم برنامه تیک‌تاک به گوشتان خورده است. این برنامه از همان اول به این عظمتی که الان هست، نبود. وقتی که تیک‌تاک کارش را شروع کرد، فقط یک برنامه لب‌خوانی ساده بود که خیلی‌ها، در آن دابسمش‌هایی که گرفته بودند را آپلود می‌کردند. ولی حالا که چند سال از شروع کار تیک‌تاک گذشته، این برنامه آن‌قدر در بین مردم جا افتاده و محبوب شده که دیگر به یک غول رسانه اجتماعی تبدیل شده است. الان می‌شود گفت که این برنامه تا حدی پرطرفدار شده که در پلتفرم‌های دیگر هم نفوذ کرده و چالش‌هایی که در آن ترند می‌شوند را می‌شود در پلتفرم‌های دیگر هم پیدا کرد.

یعنی اگر در اینستاگرام بچرخید، می‌بینید که کلی از چالش‌هایی که در تیک‌تاک ترند شده، توسط کاربران اینستاگرام هم اجرا و به اشتراک گذاشته می‌شود که این یعنی راه افتادن یک موج جذاب و سرگرم‌کننده که می‌تواند فرصت خیلی مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال دیده شدن هستند. شاید بگویید که مگر انجام دادن این چالش‌ها چقدر تاثیر دارد و به دیده شدن و جذب مخاطب کمک می‌کند؟ باید بگویم که طبق آماری که اینستاگرام اعلام کرده، از هر 3 کاربر جوانی که در اینستاگرام اکانت دارند، یک نفر به تماشای این چالش‌ها علاقه نشان می‌دهد که این یعنی درصد بالایی از مخاطبان هدف شما، دوست دارند این دست از ویدئوها را در پیجتان ببینند. و خب چه چیزی بهتر از این؟

ترند شدن
یکی از کسانی که در اینستاگرام به شدن ترند می‌شود، امل است. او با کمک از سبک ویدئوهایی که در تیک تاک ساخته می‌شود، هربار ویدئوی جدیدی می‌گذارد و مخاطبان بسیار زیادی پیدا کرده است.

برای اینکه کاربران شما و برندتان را ببینند باید چه‌کار کرد؟ باید ببینید که مخاطب به چه چیزهایی علاقه و نیاز دارد و همه تلاش خود را بکنید تا دقیقا همان‌ها را در اختیار او قرار بدهید و این‌طوری، همیشه ترند بمانید.

فروشگاه اینستاگرامی راه بیندازید.

خیلی وقت است که خرید اینترنتی در بین مردم جا افتاده ولی در دوره اپیدمی کرونا، به دلیل شرایط موجود حتی بیشتر از قب، خیلی از مردم به خرید اینترنتی هجوم آورده‌اند و تقریبا می‌شود گفت که این کار تبدیل به یکی از عادت‌های ماندگار شده است. یعنی با اینکه شرایط اپیدمی کنترل شده و مردم با آن کنار آمده‌اند و به زندگی عادی خود برگشته‌اند، ولی باز هم امکان ندارد که خرید اینترنتی کلا به دست فراموشی سپرده شود. خب حالا که خرید اینترنتی پایه ثابت عادت‌های مردم شده، به نظر شما چطور می‌شود از آن برای پیشرفت برند و کسب‌وکار استفاده کرد؟

اینستاگرام با کلی کاربر که روزانه در آن فعالیت می‌کنند، تلاش کرده تا زیرساختی به وجود بیاورد که بشود به کمک آن مخاطبان را تبدیل به مشتریان دست‌به‌نقد کرد. در واقع اینستاگرام خیلی خوب خبر دارد که مردم مشتاق هستند تا به‌صورت اینترنتی و با کم‌ترین دردسر، خریدهای خودشان را انجام بدهند و خب بستر این کار را هم در این پلتفرم فراهم کرده است.

برای برخی از صاحبان کسب و کار، ساخت سایت فروشگاهی بخش بسیاری از بودجه تخصیص یافته به کسب و کار را می‌گیرد و احتمالاً از ساخت سایت فروشگاهی منصرف می‌شوند. البته ناگفته هم نماند که همیشه هدایت ترافیک کاربران موجود در شبکه‌های اجتماعی، کار ساده‌ای نیست و با کمی ریزش کاربر همراه می‌شود. پس چه بهتر که فروشگاهی درون پلتفرمی وجود داشته باشد تا بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

البته قابلیت فروشگاه اینستاگرام برای هموطنان عزیزمان در داخل ایران قابل استفاده نیست، اما اگر مخاطبان پیج شما افراد خارج از ایران هستند، می‌توانید با ساخت فروشگاه اینستاگرامی در خیلی از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و حداکثر استفاده را از ظرفیت پلتفرم اینستاگرام ببرید. اگر با نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرامی آشنا نیستید‌، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب ساخت فروشگاه اینستاگرامی را از آکادمی کاپریلا بخوانید.

ترند شدن
در تصویر بالا فروشگاه لوازم خانگی H&M در اینستاگرام را می‌بینید.

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، دیگر برای خرید اینترنتی از اینستاگرام، لازم نیست حتما به سایت مراجعه کنید و خیلی راحت، با یک کلیک می‌توانید به‌صورت مستقیم از اینستاگرام خرید کنید. طبق آمار ماهانه چیزی حدود 130 میلیون کاربر، بر روی تگ خریدی که در زیر پست‌های فروشگاه‌های اینستاگرامی وجود دارد، کلیک می‌کنند؛ این حجم از بازدید را صاحب فروشگاه‌های آجری، حتی در خواب هم نمی‌بینند. پس اگر می‌خواهید برندتان بر سر زبان‌ها بیفتد و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را همه ببینند و کلی مشتری دست‌به‌نقد پیدا کنید، منتظر چه هستید؟ هر چه سریع‌تر برای راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی خود اقدام کنید.

ویدئوهای طولانی را به شکل پست منتشر کنید.

اگر خبر ندارید، باید به عرضتان برسانم که اینستاگرام، خیلی وقت پیش IGTV را بازنشست کرد و به‌طور کلی این قابلیت در آپدیت جدید اینستاگرام که در اکتبر 2021، از آن پرده‌برداری شد، کنار گذاشته شد.

حالا که دیگر IGTV منقضی شده و وجود خارجی ندارد، کاربران می‌توانند ویدئوهای طولانی خود را به‌راحتی پست کنند، البته به شرط اینکه این ویدئوها کمتر از 60 دقیقه باشند. چرا شما از این فرصت استفاده نکنید؟ حالا که می‌شود مثل آب خوردن، ویدئوهای طولانی در اینستاگرام پست کرد، اگر دوست داشتید و احساس کردید که برای معرفی برند، محصولات و خدمات خود، نیاز دارید تا یک ویدئو نسبتا طولانی بسازید و آن را در صفحه خود به اشتراک بگذارید، همین الان دست به کار شوید و از این قابلیت که اینستاگرام در اختیارتان گذاشته است، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی نحوه قرار دادن ویدئو طولانی در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی نحوه قرار دادن ویدئو در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • دوره آموزش کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)

استفاده از Reels را فراموش نکنید.

یکی از قابلیت‌های خفن اینستاگرام که حتما باید از آن نهایت استفاده را ببرید، Reels است. این قابلیت که اخیرا به اینستاگرام اضافه شده، به حدی در بین کاربران محبوب شده و طرفدار پیدا کرده که انگار از همان ابتدای کار اینستاگرام، در این پلتفرم بوده است.

جالب است بدانید که طراحان اینستاگرام، Reels را به این دلیل طراحی کرده‌اند تا این پلتفرم، روی بورس بماند و بتواند با رقیب سرسخت خود، یعنی تیک‌تاک، رقابت کند و البته که تا حد زیادی موفق هم بوده است. کاربران اینستاگرام، خیلی از Reels استقبال کردند، طوری که انگار نه انگار این قابلیت به‌تازگی اضافه شده است و انگار سال‌هاست که دارند از آن استفاده می‌کنند.

خالی از لطف نیست که بدانید علت استقبال مردم از Reels چیست. راستش را بخواهید، Reelsها، فیلم‌های خیلی کوتاهی هستند که کاربران، آن را در صفحه خود به اشتراک می‌گذارند. از آنجایی که این دسته از فیلم‌های کوتاه، امتحان خود را در تیک‌تاک پس دادند و ثابت کردند که خیلی قابلیت جذاب و پرطرفداری هستند، اینستاگرام تصمیم گرفت تا چنین قابلیتی را به برنامه خود اضافه و رقیبش را از میدان به در کند. ولی اصلا چرا این فیلم‌های کوتاه، این‌همه محبوب شده‌اند؟ چون این‌طوری، اصل مطلب و به قولی، لپ کلام، در یک مدت کوتاه به مخاطب منتقل می‌شود و دیگر نیازی نیست تا مخاطب، کلی از وقت و کار خود بزند و ویدئوهای طولانی را نگاه کند؛ ویدئوهایی که خیلی اوقات در آن، مطالب کش می‌آیند و وقت بیننده گرفته می‌شود.

این قضیه تا آنجا پیش رفته که حتی یوتیوب هم به فکر دادن ادیت جدید افتاده است و می‌خواهد از این قابلیت یعنی “فیلم‌های کوتاه” استفاده کند تا با ترندهای روز همراه شود.

حالا که Reelsها ترند شده‌اند و بیشتر کاربران به تماشای آنها تمایل دارند، چرا که نه؟ بهتر است شما هم به سراغ آنها بروید و برای دیده شدن پیج و پیشرفت کردن کارتان، از آنها استفاده کنید. اگر نمی‌دانید ریلز اینستاگرام چیست و چگونه می‌شود از آن استفاده کرد، حتماً مطلب ریلز اینستاگرام از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

از استیکر لینک در استوری‌ها غافل نشوید.

اگر از قدیمی‌های اینستاگرام باشید، احتمالا یادتان می‌آید که قبلا اگر کسی می‌خواست لینکی به استوری خود ضمیمه کند، باید از قابلیت Swipe up استفاده می‌کرد. البته، این قابلیت در دسترس همه کاربران قرار نمی‌گرفت و اگر کسی می‌خواست لینک به استوری خودش اضافه کند، باید قبل از هر چیزی، 10000 فالور می‌داشت. در واقع یک‌جورایی می‌شود گفت که این قابلیت برای از ما بهتران بود و برای هرکسی قابل استفاده نبود.

ولی خب بعد از گذشت چند سال خوشبختانه اینستاگرام آپدیت جدیدی داد و در آن از قابلیت خفن و جذابی که خیلی‌ها منتظرش بودند، رونمایی کرد. الان دیگر عدالت برقرار شده است و همه می‌توانند در استوری‌های خود، لینکی که دلشان می‌خواهد را به اشتراک بگذارند. این‌طوری دیگر لازم نیست که حتما کلی فالوور داشته باشید تا بتوانید لینک وب‌سایت خود را تبلیغ کنید؛ در نتیجه حتی برندهایی که نوپا هستند و تازه کارشان را شروع کرده‌اند هم می‌توانند ترافیک سایت خود را بالا ببرند و مشتری‌های خود را به وب‌سایتی که برای فروش محصولاتشان در نظر گرفته‌اند، هدایت کنند.

راستش را بخواهید، خیلی از برندها از این قابلیت استفاده می‌کنند، پس بهتر است شما هم از این ترند جا نمانید و از امکانات اینستاگرام، به نحو احسن استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی چگونه لینک کانال را در استوری خود بگذاریم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

لایو گذاشتن در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

در سال 2020، بعد از اینکه بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، خیلی از کاربران اینستاگرام به تماشا کردن لایوها روی آوردند. جالب است بدانید که در این مدت، محتوایی که در لایوها نشان داده می‌شد، تغییر کاربری داده و نسبت به قبل خیلی جذاب‌تر شده بود. مثلاً خیلی از سلبریتی‌ها، در لایو خود اجرای زنده داشتند، خیلی از پزشکان، درباره موضوعات علمی که برای بالا بردن سطح بهداشت مردم مفید بود، صحبت می‌کردند و در کل کیفیت لایوها به‌شدت بالا رفت. جالب است بدانید که هنوز هم افراد معروف، این مدل لایوها را می‌گذارند. البته این‌طوری نیست که بگوییم لایو گذاشتن، فقط مخصوص افراد خیلی مشهور و سلبریتی‌ها است؛ هر کسی می‌تواند در صفحه اینستاگرام خود لایو بگذارد و در آن با فالوورهای خود ارتباط گرم و دوستانه برقرار کند.

لایو اینستا
آرش سروری، یکی از فعالان رسانه در بخش تکنولوژی است که از دوره قرنطینه کرونا تا به امروز، لایوهای مناسبی برگزار کرده و از افراد کارآفرین در کشورهای دیگر برای حضور در این لایوها دعوت کرده است.

بگذارید نکته‌ای را به شما بگویم، شاید به دردتان خورد. طبق آماری که اینستاگرام منتشر کرده است، حدود 80 درصد از کاربران اینستاگرام، تماشا کردن لایو را به دیدن ویدئوهای طولانی یا مطالعه کردن کپشن‌هایی که چند پاراگراف هستند، ترجیح می‌دهند.

پس اگر در اینستاگرام، کسب‌وکار خود را دارید، می‌توانید ساعت دقیق لایو خود را مشخص و در استوری‌ها آن را تبلیغ کنید. سپس سرساعت لایو را شروع کنید و به سوالات متداول کاربران جواب بدهید یا مثلا درباره یکی از محصولات جدید و خدماتی که به تازگی قرار است ارائه بدهید، برای فالوورهایتان صحبت کنید.

قابلیت “…Add your” در استوری را دست‌کم نگیرید.

در اواخر پاییز 2021 قابلیت جذابی به اینستاگرام اضافه شد که ترند شده و کلی سرگرم‌کننده است. این قابلیت، اضافه شدن استیکر add your… در استوری اینستاگرام بود. این استیکرها، موضوعات مختلفی دارند و کاربران را دعوت می‌کنند تا براساس همان موضوعات، استوری خاصی بگذارند. مثلا عکس کسی که عاشقش هستید را استوری کنید، یا آخرین عکسی که در گالری شما وجود دارد را به اشتراگ بگذارید و یا مثلا عکسی که نشان می‌دهد سال 2021 خود را چگونه گذرانده‌اید را استوری کنید و…

جالب است بدانید که اگر بر روی خود استیکر ضربه بزنید، عکس‌های کسانی که بر اساس آن استیکر استوری گذاشته‌اند را هم می‌توانید ببینید. همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، این قابلیت ترند شده است و شما می‌توانید از آن برای بیشتر دیده شدن خودتان استفاده کنید.

کلام آخر

احتمالا بارها کلمه ترند را شنیده‌اید ولی نمی‌دانید که دقیقا این واژه چه معنایی دارد. اصلا نگران نباشید، چون در مقاله بالا تلاش کردیم تا این کلمه را به زبان ساده توضیح بدهیم و کاربرد آن را در فضای مجازی، به‌خصوص در اینستاگرام، به شما نشان بدهیم. اگر می‌خواهید در اینستاگرام دیده شوید، کسب‌وکارتان بگیرد و یا به یک چهره شناخته شده تبدیل بشوید، باید حتما به این ترندها توجه کنید و با آنها همراه شوید. وگرنه، کم‌کم، محتوای پیجتان قدیمی می‌شود و دیگر کسی حتی به صفحه اینستاگرامتان سر نمی‌زند، چه برسد به اینکه شما را فالو کند.

مقاله بالا را به‌دقت بخوانید تا برندها و چگونگی همراه شدن با آنها آشنا شوید. این‌طوری دیگر همیشه در چشم خواهید بود و کلی مخاطب جدید جذب می‌کنید. البته، اینکه بتوانید اطلاعات خود را هر روز آپدیت کنید و از ترندهایی که یکهو سروکله‌شان پیدا می‌شود جا نمانید هم خیلی مهم است. شما چه روش‌های دیگری می‌شناسید که کمک می‌کند تا با ترندها همراه شوید و بیشترین استفاده را از آنها ببرید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 7 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.