بیشتر افراد جامعه، بودجه‌ی مالی زیادی برای ایجاد یک کسب‌وکار ندارند و به دنبال راه‌هایی هستند که با هزینه‌ای کمتر، کسب‌ و کاری راه‌اندازی کرده و به سود مناسبی دست پیدا کنند. اگر شما هم به دنبال کسب و کارهای کوچک زود بازده هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا ما را همراهی بفرمایید.

معرفی کسب و کارهای کوچک زود بازده

دلایل زیادی برای شروع کسب کارهای مختلف وجود دارد، اما یکی از اصلی‌ترین دلایل برای شروع یک کسب و کار، زود بازده بودن و پرسود بودن آن است. ما در کسب و کارهای کوچک به دنبال راه‌هایی جهت کسب سود بیشتر با کمترین سرمایه و کوتاه‌ترین زمان هستیم. کسب و کارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند زود بازده و پرسود باشند، و قبل از اینکه انواع مختلف این کسب و کارها را نام ببریم بهتر است به این نکات توجه کنیم که بعضی از کسب کارها را می‌توان در خانه، اینترنتی و یا به صورت سنتی انجام داد؛ اینکه شما کدام شکل از آن کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید، بستگی به خلاقیت، توانایی‌ها و شیوه‌هایی دارد که برای راه‌اندازی آن کسب‌ و کار به‌کار می‌گیرید. نکته‌ی مهم‌تر این است که کسب‌ و کارهای کوچک به سرمایه اولیه‌ی بالایی نیاز ندارند و راحت‌تر از دیگر کسب و کارها می‌توانید آنها را ایجاد کرده و فعالیت نمایید. در ادامه می‌‌خواهیم 30 مورد از کسب و کارهای کوچک زود بازده را باهم بررسی کنیم:

لیست 15 کسب و کار کوچک زودبازده – 1
لیست 15 کسب و کار کوچک زود بازده – 1
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی لباس

یکی از مشاغلی که همیشه برای آن بازار کار وجود دارد، طراحی لباس می‌باشد. شما می‌توانید در خانه با کمترین سرمایه، تنها با خلاقیت و آموزش روش‌ها و تکنیک‌های طراحی، به طراحی لباس مشغول شوید؛ حتی می‌توانید پس از تامین سرمایه لازم، یک کارگاه کوچک در خانه‌تان راه‌اندازی کرده و علاوه‌بر طراحی لباس، دست به تولید آن هم بزنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آماده سازی اسنک های خانگی

امروزه مردم و به ویژه نسل جدید نوجوانان و جوانان، به غذاهای آماده و جذابی مثل انواع اسنک، پنینی و پیتزاهای تنوری، به دلیل سرعت‌ بالای آماده شدن و همچنین طعم‌های جذابی که دارند، علاقه‌‌ی زیادی پیدا کرده‌اند؛ به همین دلیل شما می‌توانید با خرید دستگاه کوچک اسنک ساز و فر کوچک تولید پیتزای تنوری، با کمترین سرمایه به سود و درآمد مطلوبی برسید.

مشاور املاک

راه‌اندازی یک مشاوره املاک نیاز به آموزش خاصی ندارد و همین که شما روابط عمومی بالایی داشته باشید و بتوانید با افراد مختلف برای معرفی و فروش خانه ارتباط برقرار کنید، کافی است. البته برای راه‌اندازی قانونی آن، نیاز دارید تا مجوز‌های لازم را تهیه بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیرات گوشی تلفن همراه

امروزه با گران‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی‌های هوشمند زیاد شده است؛ به همین دلیل شما با داشتن مهارت و گذارندن دوره‌های تعمیرات تلفن همراه، می‌توانید هم کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و هم اینکه در مراکز تعمیر گوشی تلفن‌های همراه، مشغول به کار شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فریلنسری

فریلنسر یا آزادکار به کسی می‌گویند که به شرکت‌ یا کارفرمای خاصی تعهدی ندارد و با مجموعه‌های مختلفی به صورت آزاد، کار می‌کند. کارهای فریلنسری عبارت‌اند از: تولید محتوا، تایپ، ترجمه، طراحی و ساخت وب‌سایت، کارهای گرافیکی (تهیه‌ی پوستر و بنرهای تبلیغاتی)، ادیت یا تولید ویدیو، عکاسی (تبلیغاتی یا شخصی) و امور مختلف درسی و دانشگاهی برای دانشجویان و دانش آموزان. امروزه وب‌سایت‌ها و مراکز مختلفی برای دریافت کارهای فریلنسری وجود دارد که شما بر اساس مهارت و دانشی که دارید، می‌توانید پروژه‌های آزادکاری مختلفی را قبول کرده و انجام دهید.

کسب و کارهای کوچک زودبازده
کسب و کارهای کوچک زود بازده
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیر لوازم خانگی

یک شغل پردرآمد با سرمایه‌ی کم، اما نیازمند مهارت بالا. شما با داشتن مهارت لازم و کافی، و آشنایی با لوازم خانگی، مخصوصا لوازمی که امروزه گران قیمت هستند و خرید آنها برای عموم مردم سخت شده است، قادر خواهید بود تا درآمد مناسبی کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خرید و فروش سکه و ارز

با توجه به وضعیتی که در سالیان اخیر مشاهده کرده‌ایم، بازار ارز و طلا نوسانات زیادی داشته است؛ اگر هوش اقتصادی خوبی دارید و می‌توانید روند نوسانات را پیش‌بینی کنید، خرید و فروش ارز و طلا یکی از مشاغل پرسود و زود بازده‌ای است که می‌توانید به آن مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراح داخلی

هر روزه ساختمان‌های تجاری و مسکونی زیادی ساخته می‌شوند و بسیار از صاحبان آنها خواستار طراحی‌های جذاب و زیبایی هستند؛ با یادگیری انواع روش‌های طراحی داخلی، کار با نرم‌افزارهای طراحی داخلی و خلاقیت، می‌توانید به یک طراح داخلی مجرب با درآمدی بالا تبدیل شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پرورش پرندگان زینتی

شما به راحتی می‌توانید با خرید پرندگان زینتی، آنها را در خانه نگهداری کرده و بسته به بودجه، مکان و شرایطی که دارید، پرنده مورد نظر خود را پرورش داده و به فروش برسانید. پرندگان مختلفی برای این کار وجود دارد، مانند مرغ عشق، فنچ، بلبل، طوطی و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خرید و فروش دامنه وب سایت

هر روزه تعداد بسیار بالایی وب‌سایت با دامنه‌های خارجی و داخلی در کشور ما ثبت شده و راه‌اندازی می‌شوند؛ به همین دلیل خرید و فروش دامنه‌هایی با نام مناسب، به یک تجارت پرسود مبدل شده. برای اینکار لازم است تا دامنه‌های داخلی یا خارجی متفاوتی را خریداری کرده و سپس آنها را برای فروش قرار دهید؛ برای پیشرفت در این کار توصیه می‌کنیم که دامنه‌هایی با نام برند‌هایی که دارای وب‌سایت نیستند خریداری و ثبت نمایید تا بعدا بتوانید آنها را به صاحبان برندها بفروشید.

کسب و کارهای کوچک زودبازده
کسب و کارهای کوچک زود بازده

تولید و فروش کتاب های صوتی

امروزه اشتیاق به مطالعه کتب کاغذی به دلایلی مانند افزایش قیمت کتاب‌های فیزیکی، کمبود وقت برای مطالعه، نبود مکان مناسب برای مطالعه و… کم شده است؛ با این تفاسیر اهمیت استفاده از کتاب‌های صوتی بیشتر حس می‌شود. شما می‌توانید با تولید کتاب‌های صوتی از کتاب‌های فیزیکی مشهور و پرفروش، به سود خوبی برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید جعبه کادویی

تهیه‌ی جعبه‌های کادویی زیبا و خاص برای عزیزان تبدیل به یکی از معضلات و دغدغه‌های افراد مختلف جامعه شده‌است؛ مخصوصا آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و مایلند تا عکس‌ها و محتوای جذابی را منتشر کنند. با تهیه‌ی مواد اولیه و ابزارهای ساده، می‌توانید جعبه‌های کادویی زیبا و خاصی را تولید کنید. این جعبه‌ها را هم به صورت آنلاین (ایجاد اکانتی در شبکه‌های مجازی) و هم با عرضه به مغازه‌ها، بفروشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش محصولات لبنی

با ایجاد ارتباط قوی و خرید مستقیم از دامداران و گاوداری‌ها، قادر به فروش محصولات لبنی خواهید بود؛ همچنین اگر توانایی و مهارت لازم برای تولید کره، پنیر، دوغ و ماست را داشته باشید، می‌توانید فقط شیر تازه تهیه کرده، سپس محصولات لبنی را خودتان تولید کنید و سود بیشتری کسب نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی رستوران یا کترینگ

داشتن رستوران یا کترینگ، کسب و کاری پرسود است؛ به شرط اینکه بتوانید غذای با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت‌ مناسب تهیه کنید. با داشتن منوی غذایی متنوع و استفاده از نیروی حرفه‌ای و کاربلد، قادر خواهید بود تا در بازار موجود، به شهرت رسیده و سود بالایی داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روغن گیری

تهیه‌ی مواد اولیه‌ی سالم و باکیفیت، همیشه دغدغه‌ی اکثریت جامعه بوده است؛ یکی از مواد اولیه‌ای که کیفیت آن بسیار مهم است و بر روی سلامت افراد تاثیر زیادی می‌گذارد، روغن می‌باشد. با تهیه دستگاه روغن‌گیری و اجاره مغازه‌ای کوچک می‌توانید روغن دانه‌های مختلف مانند بادام، کنجد و… را بگیرید و به فروش برسانید. امروزه با بالا گرفتن بحث محصولات تراریخته و مشخص شدن مضرات آن، همچنین حساسیت‌زا بودن مواد افزودنی، بسیاری به فکر استفاده از محصولات و روغن‌های طبیعی افتاده‌اند که همین می‌تواند بازار کار و درآمد خوبی را برای شما فراهم کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
لیست 15 کسب و کار کوچک زودبازده – 2
لیست 15 کسب و کار کوچک زود بازده – 2

تأسیس موسسه کاریابی

برای راه‌اندازی یک موسسه‌ی کاریابی هم می‌توانید به صورت سنتی (یعنی اجاره‌‌ی مکانی جهت راه‌اندازی کسب‌وکار خود) و هم به صورت آنلاین (راه‌اندازی وب‌سایت یا اکانتی در شبکه‌های اجتماعی)، موسسه‌ی کاریابی خود را ایجاد کنید. برای یافتن فرصت‌های شغلی می‌توانید از سایت‌های معروف کاریابی کمک بگیرید یا اینکه برای کسب‌وکارهای مختلف، امکان ثبت فرصت شغلی در موسسه‌ی خود را فراهم سازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پخت کیک و انواع شیرینی

با وجود مهارت در پخت کیک و انواع شیرینی، و همچنین کمی خلاقیت، قادر خواهید بود تا در خانه و با کمترین هزینه، به راحتی انواع کیک و شیرینی را درست کرده، و سپس بفروشید. فروش محصولات را هم می‌توانید هم از طریق آنلاین و هم به کمک عرضه در فروشگاه‌های مختلف، انجام دهید. همچنین کافه‌های مختلفی هستند که برای کاهش هزینه‌ها از افرادی که کیک خانگی می‌پزند، انواع کیک‌های خود را تهیه می‌نمایند.

فروش محصولات و خشکبار محلی

شما با خرید محصولات و سوغاتی‌های محلی، و فروش آن در شهرهایی که این محصولات کمیاب هست و یا وجود ندارد، می‌توانید به سود خوبی برسید. حتی به کمک فضای مجازی نیز، با بسته‌بندی مناسب، قادر به ارسال به کل کشور خواهید بود تا واسطه خریدار و فروشنده را کم کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت و تولید صابون خانگی

برخلاف تصور عموم مردم، ساخت صابون خانگی خیلی هم سخت نیست. با یادگیری روش‌های مختلف تهیه‌ی انواع صابون‌های معطر در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، می‌توانید آنها را به راحتی در منزل درست کرده و به صورت آنلاین یا محلی به فروش برسانید تا سود خوبی هم داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مربی رقص

با گسترش شبکه‌های مجازی و استقبال مردم از یادگیری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف (رقص‌های محلی به شکل خاص)، همچنین توجه عموم به رقص به‌عنوان یک ورزش مفرح، می‌توانید به فکر آموزش آن و کسب درآمد از این طریق باشید. با یادگیری رقص از فضای مجازی و تهیه فیلم‌های آموزشی انواع رقص، می‌توانید بصورت مجازی و یا حضوری و در منزل خود یا مشتریان، با سرمایه کم و هزینه نه چندان زیاد به کسب درآمد برسید. برای رسیدن به معروفیت و جذب هنرجوهای بیشتر، توصیه می‌کنیم حتما در شبکه‌های مجازی فعال باشید.

کسب و کارهای کوچک زودبازده
کسب و کارهای کوچک زود بازده

تهیه و تولید سبزی های آماده

امروزه بسیاری از زوجین، هر دو شاغل هستند و برخی از آن‌هایی هم که خانه‌دار هستند، زمان یا مهارت کافی برای پاک کردن و آماده‌سازی سبزی برای مصارف مختلف را ندارند. شما با خریداری آنواع سبزی مرغوب، و آماده‌سازی آنها به صورت سبزی خوردنی، سرخ شده یا خورد شده، و با بسته‌بندی بهداشتی، می‌توانید کسب‌ و کار کوچک و زود بازده‌ای را برای خود تاسیس کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

محصولات سفالی

با یادگیری روش‌های مجسمه‌سازی و متد‌های سفالگری، قادر به ایجاد کسب و کاری خواهید بود که در آن محصولات سفالی، به صورت سفارشی و کاستومایز شده بفروشید. امروزه شاهد محصولات مختلفی در این زمینه هستیم، مانند ماگ، زیرسیگاری، بشقاب، گلدان و… که هم در شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین و هم در فروشگاه‌های مختلف، می‌توان آنها را فروخت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ارائه خدمات نظافتی

مشاغل خدماتی یکی از مشاغلی هستند که مشتریان و بازارکار گسترده‌ای دارد و یکی از این مشاغل خدماتی، ارائه‌‌ی خدمات نظافتی می‌باشد. خدمات نظافتی می‌تواند برای ارگان‌های مختلف، سالن‌های برگزاری مراسمات گوناگون و حتی نظافت منازل شخصی صورت بگیرد. برای ایجاد یک کسب‌ و کار خدمات نظافتی، کافیست افرادی معتمد را جذب کرده، مواد شوینده‌‌‌ و ابرازهای لازم را تهیه بفرمایید؛ سپس با انجام تبلیغات، سفارش و درخواست‌های نظافتی را انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش محصولات دسته دوم

یکی دیگر از مشاغلی که نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی ندارد، فروش لوازم دسته دوم می‌باشد. برای راه‌اندازی این کسب و کار 2 راه پیشروی شما قرار دارد؛ در راه اول بدون هیچ سرمایه‌ای و صرفا با ایجاد یک اکانت اجتماعی به عنوان دلال، محصولات افراد مختلف را برای فروش قرار می‌دهید و در ازای فروش وسایل، درصدی کمیسیون دریافت می‌کنید. راه دوم این است که شما محصولات دسته دوم را با نازل‌ترین قیمت ممکن خریداری می‌کنید و سپس با کمی افزایش قیمت، آن را به فروش می‌رسانید. سرویس فروش دیوار، از همین سیستم و استراتژی فروش لوازم دسته دوم و به عنوان یک واسطه، کسب درآمد می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نگهداری از حیوانات خانگی

افراد زیادی دارای حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و… می‌باشند و از طرفی در طول روز به کار مشغول هستند و زمان کافی برای نگهداری و گردش حیوانات را ندارند؛ یا زمانی که به مسافرت می‌روند، نمی‌توانند حیوان خانگی خود را با خود ببرند و نیاز دارند تا آن را به دست کسی بسپارند. شما می‌توانید با آماده سازی مکانی برای نگهداری حیوانات و یا مراجعه به منزل مشتریان و انجام کارهای مربوط به نگهداری از حیوانات، کسب‌وکاری با سرمایه‌ی کم و سود بالا برای خود ایجاد کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فروش کتاب های دست دوم

امروزه کتاب‌های دست دوم را می‌توان به صورت انبوه و با قیمتی بسیار پایین پیدا کرد؛ حتی کتاب‌هایی کم‌یاب را می‌توان از این طریق خریداری کرد. پس از خرید و تهیه‌ی کتاب‌های دست دوم و ارزشمند، و فروش آنها به دوست‌داران کتاب و کتاب‌خوانی، شاهد درآمد مناسبی خواهید بود.

پرورش و فروش گیاهان

با افزایش ساخت‌وساز شهری و کاهش فضای سبز در شهرهای بزرگ و همچنین افزایش تعداد آپارتمان‌ها و عدم وجود حیاط، افراد زیادی به نگهداری گل‌ و گیاه در خانه علاقه‌مند هستند. پرورش انواع گل و گیاه خانگی، کسب‌وکاری است که هم روحیه‌ی شما را بهتر می‌کند و هم درآمد خوبی را برای شما فراهم می‌سازد.

کسب و کارهای کوچک زودبازده
کسب و کارهای کوچک زود بازده
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چاپ سفارشی

افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند برخی از تصاویر را در ابعاد مختلفی چاپ کنند و در خانه یا محل کارشان، به عنوان تابلو و پوستر استفاده نمایند؛ اما نمی‌دانند کجا و چگونه آنها را چاپ کنند. با ایجاد یک پیج در شبکه‌های مجازی قادر خواهید بود تا تصاویر مختلفی را از مشتریان خود دریافت نمایید، در تعداد و ابعاد مورد نظرشان چاپ کرده و سپس برای آنها ارسال کنید. نسخه‌ی پیشرفته‌تر این کسب و کار کوچک و زود بازده، چاپ انواع استیکر سفارشی، چاپ بر روی لیوان، چاپ بر روی لباس و… می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت زیورآلات

کار با فلزاتی همچون برنج، نقره و استیل، هم کاری به نسبت ساده می‌باشد و هم هزینه‌ی پایینی برای راه‌اندازی نیاز دارد؛ اما افراد بسیار زیادی خواستار و طرفدار زیورآلات دست‌ساز و شخصی‌ساز هستند. پیج‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که برخی از آنها خودشان کارهای طراحی و ساخت را انجام می‌دهند، و برخی دیگر صرفا طراحی‌های مورد نظر مشتریان را برای آنها تولید می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت محصولات چوبی

محصولات چوبی از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی داشته‌اند و امروزه با پیشرفت ابزار‌آلات مورد نیاز برای کار با چوب، شاهد محصولات چوبی با کیفیتی هستیم که مردم خریداری می‌کنند. محصولات چوبی مختلفی مانند لیوان‌های چوبی، ظروف پذیرایی چوبی، انواع مجسمه‌های چوبی و… را می‌توان هم در خانه و هم با ایجاد یک کارگاه کوچک، تولید نمود و تحت یک برند خاص به فروش رساند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی درباره کسب و کارهای کوچک زود بازده

هر کسی می‌تواند کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، به شرطی که هم راه مناسب برای شروع آن کسب و کار را بلد باشد و هم شناخت کاملی از خودش (مهارت‌ها و دانشی که دارد) داشته باشد؛ به کمک این 2 ابزار می‌توانید کسب‌وکاری که مناسبتان است را راه‌اندازی کرده و درآمد کسب کنید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله و مطالبی که گفته شد برای شما دوستان عزیز مفید واقع گشته باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «کسب و کارهای کوچک زود بازده» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب و کار کوچک و زود بازده خود را راه‌اندازی نمایند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 49 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.