اکثر مردم فکر می‌کنند که برای کسب درآمد بالا یا ایجاد یک کسب‌وکار موفق، به ایده‌های ناب و خاصی نیاز دارند؛ اما حقیقت چیز دیگری است. تحقیقات نشان داده است که در حدود 75 درصد استارتاپ‌ها با شکست و از دست رفتن سرمایه مواجه می‌شوند، و کسب موفقیت در دنیای استارتاپ‌های نوآورانه بسیار سخت می‌باشد. بنابراین کسب‌وکاری احتمال موفقیت دارد که هم بتوان با سرمایه‌ای کم آن را ایجاد کرد و هم بازار تقاضای بزرگی داشته باشد. کسب‌وکارهای خدماتی جزو این دسته از مشاغل هستند و در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تا 35 ایده برای کارهای خدماتی پرسود را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
3 لیست کارهای خدماتی پرسود

کار خدماتی چیست؟

کارهای خدماتی مشاغلی هستند که شما در آن‌ها به جای فروش محصولات، خدمات ارائه می‌دهید. این خدمات می‌توانند در هر زمینه‌ای که فکرش را می‌کنید صورت بگیرد. برای ایجاد یک کسب‌وکار خدماتی، فقط کافیست شما مهارت یا دانشی داشته باشید که مشتریان شما آن را ندارند (در حالی‌که به آن دانش و مهارت نیاز دارند)! در این صورت مشتریان برای اینکه نیاز خود را رفع کنند و مشکلشان برطرف شود، به دنبال افرادی می‌گردند که خدمات مورد نیازشان را انجام دهد. کارهای خدماتی تنوع بسیار بالایی دارند و در تمامی حوزه‌های تجاری، پیدا می‌شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مزایای کارهای خدماتی

کارهای خدماتی مزایای زیادی دارند که هم به‌عنوان کارفرمایی که خدمات را ارائه می‌دهید، و هم به‌عنوان مشتری که خدمات را دریافت می‌کنید، می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند گردید. این مزایا عبارت‌اند از:

  • سود بالا
  • قیمت‌های رقابتی
  • راه‌اندازی آسان

در ادامه هر یک از این مزایا را تشریح می‌کنیم.

مزایای کارهای خدماتی
مزایای کارهای خدماتی

سود بالا

در کارهای خدماتی شما مهارت‌ها و دانش خود را می‌فروشید، پس تنها چیزی که برای کسب درآمد نیاز دارید، خودتان هستید! لازم نیست مواد اولیه تهیه کنید، برای ساخت محصولات هزینه کنید و… . از طرفی بسیاری از کارهای خدماتی را می‌توانید حتی در رختخواب خود انجام دهید و دیگر نگران هزینه‌های محل ایجاد کسب و کار خود هم نباشید. طبیعی است با پایین آمدن هزینه‌های اولیه، درصد بیشتری از درآمدتان به‌عنوان سود خالص برای شما باقی می‌ماند.

قیمت های رقابتی

هرچه خدماتی که ارائه می‌دهید تخصصی‌تر و پیچیده‌تر باشند، می‌توانید قیمت بالاتری را برای ارائه‌ی خدمات خود تعیین کنید! همچنین چون قیمت‌ها در دست خودتان است، برای اینکه با دیگران رقابت داشته باشید، می‌توانید در شرایط مختلف انعطاف بالایی برای قیمت نهایی مشتری قائل شوید تا کار را از آن خود کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

راه اندازی آسان

همان طور که گفتیم، اکثر کارهای خدماتی بر اساس مهارت و دانش شما شکل می‌گیرند، پس کافیست از آن مهارت و دانش تخصصی خود استفاده‌کنید و هرچه سریع‌تر کسب‌وکار خدماتی مناسب را راه‌اندازی نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست کارهای خدماتی پرسود

بالأخره رسیدیم به قسمتی که بیشتر از همه منتظرش بودید! معرفی کارهای خدماتی پرسود. در بالا اشاره کردیم که کارهای خدماتی در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید، پیدا می‌شود؛ حال در ادامه می‌خواهیم 35 تا از پرسود‌ترین کارهای خدماتی را براساس زمینه‌های مختلف از هم جدا کرده و به شما معرفی کنیم:

زیبایی و تناسب اندام

آیا به سلامتی و تناسب‌اندام علاقه دارید؟ یا شاید علاقه دارید به افراد دیگر کمک کنید تا به وزن ایده‌آلشان برسند؟ مهارت و دانش خاصی در حوزه‌ی مراقبت‌های پوستی دارید؟ بلدید چگونه آرایش کنید؟ این شما و این کارهای خدماتی پرسود در زمینه‌ی زیبایی و تناسب‌اندام:

  • مربی سلامت
  • مربی تناسب اندام شخصی
  • مربی دویدن
  • مربی بدن‌سازی
  • مربی یوگا
  • استاد مدیتیشن

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه زیبایی و تناسب اندام
کارهای خدماتی پرسود در حوزه زیبایی و تناسب اندام

 مربی سلامت

مربیان سلامت کسانی هستند که به افراد دیگر کمک می‌کنند تا شیوه‌ی زندگی (Life Style) سالم‌تری برای خود انتخاب کنند و بدنی سالم‌تر و روانی شاداب‌تر داشته باشند. به‌عنوان یک مربی سلامت شما باید انواع رژیم‌های غذایی، ورزش‌ها و تمرینات تناسب‌اندام، و همچنین روش‌های افزایش انگیزه را بلد باشید تا بتوانید مشتریان خود را به بهترین شکل و با روش‌های درست و اصولی، به اندام دلخواه و سبک‌زندگی مدنظرشان برسانید.

مربی تناسب اندام شخصی

به‌عنوان مربی تناسب‌اندام، شما کاری به لایف استایل مشتری خود ندارید و صرفاً بر روی تمرینات ورزشی وی تمرکز دارید؛ به کمک دانش و تجربه‌ای که در ورزش‌های تناسب‌اندام دارید، به مشتریان خود تمرین‌های مناسبی ارائه می‌دهید، آن‌ها را تشویق می‌کنید و حتی گاهی برای افزایش انگیزه‌ی آن‌ها جهت ورزش کردن، همراه آن‌ها ورزش می‌کنید.

مربی دویدن

درست خواندید، مربی دویدن هم یک شغل خدماتی می‌باشد! بسیاری از افراد علاقه‌ی زیادی به دویدن و پیاده‌روی دارند اما چون تنها هستند و همراه خوبی ندارند، از این کار دست می‌کشند. شما به‌عنوان یک مربی دویدن می‌توانید افرادی را که مایل به دویدن و پیاده‌روی‌های منظم هستند به خود جذب کنید؛ تورهای مختلفی برای دویدن بگذارید، منطقه‌های مختلفی را انتخاب کنید تا همیشه برای مشتریان خود جذابیت داشته باشد. حتی می‌توانید لباس‌هایی مشابه تهیه کنید تا به آن‌ها حس گروه بودن بدهید. همچنین اگر کاملا تخصصی این رشته را ادامه داده اید، می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای افرادی را که می‌خواهند در ماراتن‌های مختلف و یا مسابقات دوی استقامت و سرعت شرکت کنند، تمرین بدهید.

مربی بدن سازی

اگر فقط یکبار پای خود را درون سالن‌های بدن‌سازی گذاشته باشید، حتماً مربیان بدن‌سازی را دیده‌اید. مربیان بدن‌سازی با تجربه‌ای که دارند و همچنین دانشی که دارند (امروزه مربیان بدن‌سازی با تحصیلات آکادمیک طرفدار بیشتری دارند) به افراد مختلفی که خواستار بدنی ورزیده هستند، کمک و راهنمایی می‌کنند تا مسیر تمرینات و پیشرفت را به بهترین شکل طی کنند.

مشاور تغذیه

با مطالعه‌ی آکادمیک و کسب مدرک تحصیلی و یا حتی با مطالعه‌ی جدا و افزایش دانش خود در زمینه‌ی تغذیه و تناسب‌اندام، قادر خواهید بود تا به افراد مختلفی که می‌خواهند به وزن ایده‌ال خود برسند، کمک کنید. امروزه تمرکز بر روی رژیم غذایی و موادی که به بدن خود می‌رسانیم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ همچنین روز به‌روز با افزایش آگاهی، افراد بیشتر به رژیم‌غذایی خود توجه می‌کنند و این بستری مناسب را برای فعالیت به‌عنوان مشاور تغذیه برای شما فراهم می‌کند.

به‌عنوان مشاور تغذیه شما باید دانش کافی پیرامون انواع مواد غذایی، ارزش غذایی مواد مختلف، تأثیرات دارو‌های شیمیایی و گیاهی بر روی متابولیسم بدن، نحوه‌ی کار متابولیسم بدن و اطلاعاتی از این قبیل داشته باشید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مربی یوگا

یوگا، ورزش و سبک زندگی که بسیار محبوب است و جای خود را در میان افراد جامعه، مخصوصاً بانوان باز کرده‌است. برای تبدیل‌شدن به یک مربی یوگا فقط کافیست تا دوره‌ی آموزشی آن را گذرانده و مدرک مربی‌گری خود را دریافت کنید؛ به همین سادگی می‌توانید به یک مربی یوگا تبدیل شوید.

استاد مدیتیشن

همانند یوگا، برای تبدیل‌شدن به استاد مدیتیشن، کافیست هم به آن علاقه داشته باشید و هم دوره‌ی آموزشی آن را بگذرانید. پس از دریافت مدرک آموزشی (حتی گاها بدون داشتن مدرک) می‌توانید به‌صورت عمومی و یا خصوصی، جلساتی برای مشتریان خود جهت انجام انواع مدیتیشن‌های مختلف، برگزار کنید. مدیتیشن نسبت به یوگا، بازار کار جدیدتری محسوب می‌شود و نسبت به آن، بازار هدف آسان‌تری دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خانواده و روابط

آیا همان فردی هستید که دوستان و آشنایان برای راهنمایی در مورد روابط خود، به آن مراجعه می‌کنند؟ آیا از کار با کودکان لذت می‌برید؟ تجربه‌ی خوب و موفقی در زمینه‌ی روابط زناشویی دارید؟ کارهای خدماتی پرسود که می‌توانید با این مهارت و دانش به آن‌ها مشغول شوید، عبارت‌اند از:

  • مشاور روابط احساسی
  • مشاور کودکان
  • مشاور والدین
  • نگهداری از کودکان
  • مربی و مشاور تولد

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه خانواده و روابط
کارهای خدماتی پرسود در حوزه خانواده و روابط
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

 مشاور روابط احساسی

اگر فردی هستید که می‌دانید فاکتورهای مناسب برای انتخاب شریک زندگی و پارتنر چیست، و همچنین راه‌های مختلفی برای حل مشکلات حاصل از روابط احساسی دارید، به شما توصیه می‌کنیم که کار خود را به‌عنوان مشاور روابط احساسی آغاز کنید. در این کسب‌وکار خدماتی شما باید به افراد مختلف آموزش دهید که چگونه یک پارتنر مناسب پیدا کنند و همچنین چگونه یک رابطه‌ی سالم با پارتنر خود ایجاد کنند؛ همچنین از دیگر وظایف مشاور روابط می‌توانیم به حل اختلافات زوجین، کمک به خروج از روابط سمی و گذر کردن از روابط گذشته اشاره کنیم.

مشاور کودکان

کودکان زیادی وجود دارند که به خاطر تربیت نامناسب، محیط ناامن و غیر آرام خانواده و بسیاری دیگر از عوامل، دارای رفتارهای ناهنجاری هستند که زندگی را هم برای خودشان و هم والدینشان سخت می‌کنند. یک مشاور کودک با دانشی که پیرامون روش‌های صحیح تربیت و برخورد با کودکان دارد، و همچنین صبر بالا در گذراندن وقت با کودکان، می‌تواند به نحو احسن کودکان را در سنین مختلف مشاوره بدهد تا به زندگی آرام خود بازگردند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاور والدین

بسیاری از والدین طریقه‌ی تربیت درست فرزندان، برخورد مناسب با آن‌ها و یا حتی نحوه‌ی نگهداری از آن‌ها را بلد نیستند؛ بهترین گزینه برای این خانواده‌ها، مشاوران والدین هستند. به‌عنوان یک مشاور والدین وظیفه‌ی شما این است که روش‌های تربیت کودکان، برخورد با مشکلات کودکان (مخصوصاً کودکان استثنائی)، حل مشکلات رایج در بین والدین با نوجوانان و این قبیل موارد را به آن‌ها آموزش و مشاوره دهید.

نگهداری از کودکان

امروز والدین بسیاری را می‌بینیم که هر دو سرکار می‌روند و فرصت و زمان کافی برای نگهداری از کودکان خود را ندارند؛ همچنین به‌جای سپردن آن‌ها به مهدهای کودک، ترجیح می‌دهند که فردی مورد اطمینان در خانه از آن‌ها مراقبت کند. شغل نگهداری از کودکان یا همان BabySitter یکی از مشاغل خدماتی است که سالیان زیادی در خارج از کشور افراد و کسب‌وکارهای مختلفی به آن مشغول هستند و شما می‌توانید هم به‌صورت شخصی و هم به‌صورت راه‌اندازی یک مجموعه از افراد مطمئن و با‌تجربه، به کسب‌وکار نگهداری از کودکان مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مربی یا مشاور تولد

زوج‌های جوان زیادی در سراسر دنیا و همچنین کشور عزیزمان وجود دارند که برای بار اول می‌خواهند صاحب فرزند شوند ولی از مراقبت‌های قبل زایمان و همچنین مراقبت‌ها و نگهداری از کودک بعد از زایمان، اطلاعی ندارند. یک مشاور تولد، به والدین و زوج‌هایی که در انتظار تولد فرزند خود هستند، آموزش‌های لازم برای مراقبت‌های بارداری، نحوه‌ی زایمان و همچنین روش‌های نگهداری از نوزادان را آموزش می‌دهد؛ همچنین می‌توانید به‌عنوان مشاور پس از اتمام دوره، مشتریان خود را راهنمایی کند.

توسعه مهارت های شخصی

آیا دوست دارید تا به افراد مختلف کمک کنید شخصیت خود را توسعه و رشد دهند؟ از کمک کردن به آدم‌ها برای از بین بردن مشکلات روحی و ضعف‌های شخصیتی‌شان احساس رضایت می‌کنید؟ پس در حوزه‌ی خدمات توسعه‌ی مهارت‌های شخصی فعالیت کنید:

  • مشاور کنترل استرس
  • مربی فن بیان
  • مربی مهارت‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه توسعه مهارت‌های شخصی
کارهای خدماتی پرسود در حوزه توسعه مهارت‌های شخصی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاور کنترل استرس

با پیشرفت تکنولوژی، شلوغ شدن شهرها، تنها شدن کودکان در محیط‌های اجتماعی و…، افراد زیادی دچار مشکل کنترل استرس خود هستند و در موقعیت‌های مختلفی، دچار استرس شدید می‌شوند. به‌عنوان یک مشاور کنترل استرس شما باید روش‌های از بین بردن استرس و همچنین پیشگیری از بروز آن را به مشتریان و بیماران خود آموزش دهید. با کمک مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی، روان‌کاوی و تربیتی خواهید توانست تا انواع روش‌های کنترل استرس را فراگرفته و سپس در اختیار افراد مختلفی که از عدم کنترل استرس رنج می‌برند، قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مربی فن بیان

فن بیان مهارتی است که هم در زندگی شخصی و هم در کار، بسیار ضروری و مهم می‌باشد. بسیاری از افراد از این مهارت برخوردار نیستند و برای همین به دنبال راهی برای کسب آن می‌باشند. شما به‌عنوان مربی فن بیان می‌توانید به کارمندان، بازاریابان، فروشندگان، مدیران و حتی افراد عادی، مهارت‌های فن بیان را آموزش دهید تا در شرایط مختلف از آن بهره ببرند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مربی مهارت های اجتماعی

شغل مربی مهارت‌های اجتماعی بیشتر با کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که دچار ضعف مهارت‌های اجتماعی هستند، سروکار دارد. در این کار خدماتی، شما به‌عنوان مشاور یا مربی مهارت‌های اجتماعی، باید چگونگی برخورد با افراد جامعه، روش‌های برقراری ارتباط با افراد، حفظ حریم شخصی در جامعه و دیگر مهارت‌های اجتماعی را به کودکان، نوجوانان و یا حتی بزرگسالان آموزش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نویسندگی و کپی رایتینگ

تجربه‌ی موفقی در بازاریابی و فروش دارید؟ از مهارت‌های بالایی برای بازاریابی و فروش برخوردار هستید؟ از روش‌های بازاریابی دیجیتال آگاهی دارید؟ پس چرا نشسته‌اید؟ هرچه سریع‌تر یکی از مشاغل خدماتی زیر را انتخاب کنید:

  • تولید محتوا
  • پروپوزال و پایان‌نامه‌نویسی
  • نوشتن کتاب الکترونیک
  • ویراستاری

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود درحوزه نویسندگی و کپی رایتینگ
کارهای خدماتی پرسود درحوزه نویسندگی و کپی رایتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از بازوهای اصلی در دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اشکال مختلفی دارد که شامل محتوای متنی (مقاله و ریپورتاژ)، محتوای تصویری (عکس، اینفوگرافیک، فیلم، انیمیشن) و محتوای صوتی (پادکست، فایل‌های صوتی آموزشی) هستند. شما با توجه به مهارتی که دارید می‌توانید به تولید هر کدام از انواع محتوا بپردازید. برای تولید انواع محتوای تصویری و صوتی، شما باید کار با نرم‌افزارهای تخصصی مختلفی را یاد بگیرید، اما برای تولید محتوای متنی فقط کافیست چند نکته‌ی ساده را رعایت کنید و از قلم خوبی برای نوشتن برخوردار باشید. برای آموزش نکات نوشتن محتوای متنی، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی (اصول محتوا نویسی و نگارش مقاله برای سایت ها) دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پروپوزال و پایان نامه نویسی

در نگاه اول شاید شغل سطح پایینی به نظر برسد، اما از قیمت‌های پروپوزال نویسی یا تهیه‌ی پایان‌نامه خبر دارید؟ کافیست چند جا بپرسید که هزینه‌ی نوشتن پروپوزال و پایان‌نامه چقدر است، تا کمی بیشتر در مورد این کار خدماتی فکر کنید. اگر دارای دانش بالای علمی در رشته‌ی خود هستید، می‌توانید انواع پروپوزال و پایان‌نامه را برای دانشجویان هم‌رشته‌ی خود بنویسید و در ازای آن مبالغی قابل‌توجه را دریافت کنید. درآمدی بیش از آنچه که تصور می‌کنید در انتظار شماست.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کتاب الکترونیک

به‌دلیل افزایش هزینه‌های چاپ کتاب و به همان ترتیب افزایش قیمت کتاب‌ها، کتاب‌های الکترونیک روز به‌روز محبوب‌تر می‌شوند و جای خود را در میان افراد بیشتری از جامعه باز می‌کنند. برای اینکه یک کتاب الکترونیک بنویسید، کافیست نرم‌افزار آفیس ورد، قلم خوب و دانش نگارشی داشته باشید. می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مانند رمان، نمایشنامه، ترجمه، آموزش و… کتاب الکترونیک بنویسید و از طریق پلتفرم‌های مختلف منتشر کرده و به فروش برسانید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویراستاری

اگر دانش بالایی در نگارش متون مختلف دارید، توصیه می‌کنیم حتماً به کار ویراستاری فکر کنید. در این کار خدماتی پرسود، فقط کافیست متون مختلف را بخوانید و آن‌ها را از لحاظ قواعد نگارشی مورد بررسی و تصحیح قرار دهید. همچنین می‌توانید برخی از جملات را برای روان‌تر شدن و انسجام بیشتر، کمی تغییر دهید به شرطی که در اصل مطلب دخل و تصرف زیادی صورت نگیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دنیای دیجیتال

یکی از حوزه‌هایی که امروزه بسیار طرفدار دارد و همچنین بازار کار وسیعی هم دارد، دنیای دیجیتال می‌باشد. کارهای خدماتی زیادی در دنیای دیجیتال صورت‌می‌گیرد که برخی از پرسود‌ترین‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی وب‌سایت
  • طراحی گرافیک
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • برنامه‌ریز دیجیتال مارکتینگ
  • سئو
  • برنامه‌نویسی

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه دنیای دیجیتال
کارهای خدماتی پرسود در حوزه دنیای دیجیتال

طراحی وب سایت

جزو آن دسته از افرادی هستید که توانایی طراحی و ساخت وب‌سایت دارید؟ بهتر است آن را به یک کسب‌وکار مستقل تبدیل کنید. پروژه‌های فریلنسری زیادی برای طراحی و ساخت وب‌سایت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای شروع کسب درآمد استفاده‌کنید و کم‌کم شرکت یا وب‌سایت اختصاصی و حرفه‌ای برای طراحی و ساخت وب‌سایت مشتریان ایجاد کنید. برای اینکه کارتان زودتر پیشرفت کند، می‌توانید به افراد نزدیک و صاحبان مشاغل مختلف، پیشنهاد ساخت وب‌سایت با قیمتی رقابتی را بدهید؛ پس از ساخت وب‌سایت و دیدن نتیجه‌ی کار، حتماً شما را به افراد دیگری معرفی می‌کنند و به همین ترتیب کار شما توسعه می‌یابد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی گرافیک

از طراحی گرافیک می‌توان در زمینه‌ی ساخت بنرهای تبلیغاتی آنلاین در فضای مجازی، صفحه‌ی اول وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، تهیه و فروش آثار هنری دیجیتال و بسیاری دیگر از زمینه‌ها استفاده‌کرد. سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی، بروشورها، کارت‌های ویزیت، تصاویر اینفوگرافیک، پوسترهای تبلیغاتی و… به طراحان گرافیک نیاز دارند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیریت شبکه های اجتماعی

آیا توانایی بالایی در محبوب شدن و افزایش دنبال کنندگان در فضای مجازی دارید؟ کار خدماتی مدیریت شبکه‌های اجتماعی، یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌باشد. افراد و شرکت‌های بسیاری هستند که اکانت‌های مجازی مختلفی دارند و به‌دلیل مشغله‌های زیاد یا عدم توانایی کافی برای مدیریت آن‌ها، مدیر شبکه اجتماعی یا به زبان محاوره، ادمین استخدام می‌کنند. ادمین‌ها یا همان مدیران شبکه‌های مجازی، وظایف مختلفی مانند رشد اکانت، جذب فالوور، زمان‌بندی انتشار پست‌ها، بررسی و تحلیل خواسته‌های فالوور‌ها برای تولید محتوا و پست پربازدید، پاسخ‌گویی به نظرات، بررسی پیام‌های همکاری تبلیغات و… را بر عهده دارند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ریز دیجیتال مارکتینگ

همان طور که می‌دانیم، دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی نوین می‌باشد که روز به‌روز هم طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند و هم کسب‌وکارهای مختلفی وارد آن می‌شوند. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف، اطلاع کاملی از چگونگی دیجیتال مارکتینگ و طرح استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال ندارند؛ شمایی که این بازار دیجیتال را بخوبی می‌شناسید و با پلتفرم‌های مجازی مختلف آشنایی کامل دارید، می‌توانید به‌عنوان برنامه‌ریز دیجیتال مارکتینگ، صاحبان کسب‌وکارهای مختلف را راهنمایی کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئو

سئو یعنی بهینه‌سازی موتورهای جستجو که با هدف افزایش بازدید کاربران از وب‌سایت شما صورت‌می‌گیرد. به‌عنوان یک سئوکار خوب باید بتوانید رتبه‌ی وب‌سایت مورد نظر را در پیج رنک گوگل بالا ببرید تا زمانی‌که کاربران مطلبی را جستجو می‌کنند، وب‌سایت مورد نظر شما در جایگاه بالاتری قرار بگیرد و به‌عبارتی ارزش و اعتبار بیشتری پیدا بکند. همه‌ی وب‌سایت‌های موجود در اینترنت، به یک سئوکار خوب نیاز دارند! دنیایی از فرصت‌های شغلی برای سئوکاران وجود دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی

یکی دیگر از کارهای خدماتی پرسود، برنامه‌نویسی می‌باشد. حوزه‌ی برنامه‌نویسی بسیار گسترده است و دارای شاخه‌های مختلفی است که هر کدام دوباره به زیر شاخه‌های تخصصی دیگری تقسیم می‌شوند. این گستردگی حوزه‌ی برنامه‌نویسی باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی برای انواع برنامه‌نویسان شکل بگیرد و آن‌ها بتوانند از دانش و مهارت خود هم به‌صورت آزاد (فریلنسری) و هم به‌صورت شرکتی (تأسیس شرکت‌های برنامه‌نویسی) به کسب درآمد مشغول شوند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خانه و حیوانات خانگی

آیا به خانه‌داری و محیط داخلی آن علاقه دارید؟ سلیقه‌ی خوبی در چیدمان وسائل خانه دارید؟ حیوانات خانگی را دوست می‌دارید؟ پس جایی نروید! در این قسمت از مقاله، بهترین و پرسود‌ترین کارهای خدماتی در زمینه‌ی خانه و حیوانات خانگی را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • برگزارکننده مراسمات
  • طراح باغ
  • نگهداری از حیوانات

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه خانه و حیوانات خانگی
کارهای خدماتی پرسود در حوزه خانه و حیوانات خانگی

طراح دکوراسیون داخلی

برای این کار شما نیازی به مدرک تحصیلی ندارید و صرفاً می‌توانید بر اساس سلیقه و ذوقی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارید، به کار مشغول شوید. برای اینکه حرفه‌ای‌تر عمل کنید، کافیست کار با نرم‌افزارهای طراحی 3 بعدی را یاد بگیرید تا قبل از اجرای دکوراسیون، یک دید کلی در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برگزار کننده مراسمات

برگزاری یک میهمانی یا مراسم خصوصی در خانه، دیگر کار یک نفر نیست و نیاز به هماهنگی‌های مختلفی برای دکور خانه و تهیه‌ی مواد اولیه یا غذا برای پذیرایی از مهمانان می‌باشد؛ بسیاری از افراد زمان و توانایی لازم برای ایجاد هماهنگی برای برگزاری مراسمات یا میهمانی‌های خصوصی را ندارند، و به همین منظور از افراد دیگری که در این کار توانایی و مهارت دارند استفاده می‌کنند.

طراح باغ

یک فرمول ساده وجود دارد:‌ علاقه به گیاهان + ذوق هنری در چیدمان و تزئین = طراح باغ! به همین سادگی شما می‌توانید به یک طراح باغ تبدیل شوید. برای این کار کافیست شناخت زیادی از انواع گل‌ها و گیاهان داشته باشید و همچنین با اصول چیدمان و نحوه‌ی کاشت گیاهان مختلف نیز آشنا باشید.

نگهداری از حیوانات

گردش حیوانات، بردن آن‌ها به پیاده‌روی، استحمام و نظافت دوره‌ای، کوتاهی مو، آموزش و بازی با آن‌ها و بسیاری دیگر از فعالیت‌های مربوط به حیوانات خانگی، کارهایی هستند که به‌عنوان یک فرد خدمت‌دهنده، می‌توانید برای صاحبان حیوانات خانگی انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهارت های خلاقانه

مهارت‌های خلاقانه‌ی شما می‌توانند تبدیل به یک منبع درآمد عالی برای شما بشوند. در زیر برخی از کارهای خدماتی پرسود که بر روی مهارت‌های خلاقانه تمرکز دارند را با هم بررسی می‌کنیم:

  • بلاگر زیبایی
  • آموزش آرایش
  • استایلیست
  • طراح مد
  • ساخت وسایل دست‌ساز
  • عکاسی
  • آشپزی و شیرینی‌پزی

در ادامه هر یک از مشاغل فوق را تشریح می‌کنیم.

کارهای خدماتی پرسود در حوزه مهارت‌های خلاقانه
کارهای خدماتی پرسود در حوزه مهارت‌های خلاقانه

بلاگر زیبایی / آموزش آرایش

بیوتی بلاگرها یا همان بلاگر‌های زیبایی کسانی هستند که بر اساس تجربه و یا گذراندن دوره‌های آرایشگری، انواع روش‌های جدید آرایش صورت و زیبایی را از طریق پلتفرم‌های مجازی و یا حتی به‌صورت حضوری در سالن‌های آرایش، به دیگران آموزش می‌دهند.

استایلیست

اگر سلیقه‌ی خوبی در ست کردن لباس‌ها با هم و همچنین ایده‌های مختلفی برای تیپ‌های گوناگون لباس دارید، توصیه می‌کنیم حتماً به شغل استایلیست بیشتر فکر کنید. استایلیست ها طراح مد یا لباس نیستند، بلکه به کمک لباس‌هایی که توسط برند‌های مختلف تولید شده است، یک ست لباس یا استایل پوششی برای شما آماده می‌کنند؛ افراد معروف تقریباً همه‌شان از استایلیست‌ها مشاوره می‌گیرند تا لباس مناسبی برای مراسم‌های مختلف به تن کنند.

طراح مد

در طراحی مد شما به خلاقیت و ذوق هنری نیاز دارید تا بتوانید علاوه بر تکنیک‌های طراحی و نقاشی، از خلاقیت خود برای ایجاد لباس‌هایی با طراحی جدید هم استفاده‌کنید. طراحان مد، هم می‌توانند به‌صورت تکی کار کنند و برند خود را ایجاد کنند، و هم می‌توانند برای برند‌های دیگر کار کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ساخت وسائل دست ساز

وسائل دست‌ساز زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در خانه و با هزینه‌های پایین تولید کرده، سپس به فروش رساند. وسائل دست‌ساز چوبی، رزین، ظروف سفالی، انواع قلاب‌بافی‌ها، گلدوزی‌های متنوع و…. همچنین می‌توانید این مهارت خود را در قالب کلاس‌های خصوصی و عمومی به دیگران آموزش بدهید و کسب درامد کنید.

عکاس

اگر دوربینی حرفه‌ای دارید و از مهارت عکاسی برخوردار هستید، چرا دست به کار نمی‌شوید؟ با نفوذ اینستاگرام در جامعه، افراد زیادی خواستار عکس‌های حرفه‌ای برای یادگاری و همچنین انتشار در شبکه‌های مجازی هستند؛ شما می‌توانید حتی بدون داشتن آتلیه عکاسی، به‌صورت آزاد سفارشات عکاسی برای مراسمات مختلف و افراد مختلف را انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آشپزی و شیرینی پزی

هنر خوشمزه‌ی آشپزی و شیرینی‌پزی یکی از کارهای خدماتی است که همیشه طرفداران و مشتریان خود را دارد؛ مخصوصاً در حوزه‌ی شیرینی‌پزی. در حوزه‌ی شیرینی‌پزی شما قادر خواهید بود تا بر اساس مهارت‌های خود و همچنین خلاقیتی که دارید، انواع مختلفی از شیرینی و کیک را تهیه و طراحی کنید. کوکی، کیک‌های تولد، کاپ‌کیک و دونات‌ها، طرفداران زیادی دارند و بستری مناسبی برای مانور بر روی تزئین ظاهر آن‌ها برای شما فراهم است.

کارهای خدماتی پرسود
کارهای خدماتی پرسود

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی درباره کارهای خدماتی پرسود

کارهای خدماتی بیشتری مانند آموزش موسیقی، ساخت قطعات موسیقی، برنامه‌ریز عروسی، نقاشی و خطاطی، معلم و طراح رقص، توسعه دهنده‌ی برنامه، متخصص امنیت اینترنتی، دستیار مجازی و… وجود دارد که شما با جستجوی هر کدام از آن‌ها می‌توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونگی وظایف کاری و راه‌اندازی آن‌ها کسب کنید. امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، توانسته باشید ایده‌های خوبی برای ایجاد کسب و کارهای خدماتی پرسود برای خود پیدا کرده باشید.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «کارهای خدماتی پرسود» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب‌وکار خدماتی مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 48 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.