بسیاری از افراد به‌دلیل شلوغی بیش از حد شهرهای بزرگ، دور بودن محل کار و یا مشکلات شخصی، توانایی و تمایلی برای انجام کارهای حضوری ندارند و مشاغلی را ترجیح می‌دهند که بتوان از هر نقطه‌ای از جهان، آن‌ها را انجام داد. اگر شما هم به دنبال همچنین مشاغلی هستید، با ما همراه باشید تا در مقاله‌ی فرصت های شغلی دورکاری از مجله اینترنتی کاپریلا، بهترین و محبوب‌ترین مشاغل دورکاری را به شما معرفی کنیم.

دورکاری چیست؟

هر روزه شاهد افزایش بیش از پیش نفوذ اینترنت در زندگی مردم هستیم، که باعث ایجاد تغییراتی در تمامی حوزه‌های کاری و زندگی شخصی افراد شده است. با ظهور و همه‌گیری اینترنت، شیوه‌های جدیدی برای بازاریابی و فروش، ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و همچنین فرصت‌های شغلی جدید بو‌جود آمد؛ فرصت‌های شغلی که در آن‌ها دیگر نیازی به حضور فیزیکی در محل کار نبود و دسترسی های بسیاری را برای ما آزاد و تسهیل نمود. به این دسته از مشاغل که در آن‌ها احتیاجی به حضور فیزیکی در محل کار نبوده و به راحتی می‌توان آن‌ها را از جایی دیگر انجام داد، دورکاری می‌گویند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فرصت های شغلی دورکاری

حال که می‌دانیم دورکاری یعنی چه، زمان آن رسیده است تا فرصت های شغلی دورکاری را با هم بررسی کنیم. توجه کنید که مشاغل زیادی را می‌توانید به‌صورت دورکاری انجام دهید، اما لیستی که در زیر با هم بررسی خواهیم کرد، محبوب‌ترین و پردرآمد‌ترین مشاغل و فرصت‌های دورکاری هستند:

لیست فرصت های شغلی دورکاری
لیست فرصت های شغلی دورکاری

 فروشگاه اینترنتی

هرچه شهرها توسعه یافته‌تر شوند، قاعدتاً شلوغ‌تر خواهند شد و همچنین مشغله‌های ساکنان آن نیز افزایش خواهد یافت؛ از طرفی دسترسی افراد به اینترنت در شهرهای کوچک‌تر و مناطق کمتر توسعه‌یافته، باعث شده تا افراد زیادی محصولاتی را که نیاز دارند و دسترسی لازم یا زمان کافی برای تهیه‌ی آن را ندارند، از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند. فروشگاه‌های اینترنتی مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: مقایسه‌ی آسان محصولات با یکدیگر، ثبت‌سفارش در هر ساعتی از شبانه‌روز و در هر مکانی که حضور دارید، کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد برای انتخاب و خرید محصولات، تنوع بالای محصولات و…. حال با توجه به همه آنچه که گفته شد، می‌توان داشتن یک فروشگاه اینترنتی را به‌خاطر مزایای فراوان آن، یک فرصت شغلی دورکاری عالی دانست.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه نویسی

برنامه‌نویسی یکی از مشاغل پر درآمد و اما در عین حال سخت می‌باشد که هر روز علاقه‌مندان بیشتری را به‌خود جلب می‌کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که برنامه‌نویسی شاخه‌ها و حوزه‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دوباره به حوزه‌های تخصصی‌تری منشعب می‌شوند. برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی شما اول باید حوزه‌ی کاری خود را مشخص کنید و سپس زبان‌ها و مهارت‌های لازم برای ورود به آن حوزه را فراگیری کنید. با گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی به‌صورت آنلاین می‌توانید هم هزینه‌های خود را کاهش دهید و هم راحت‌تر تبدیل به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوید. از آنجا که می‌توان کارهای برنامه‌نویسی را به شکل انفرادی و یا در یک گروه کاری اما به شکل دورکاری انجام داد، می‌توان آن را یک گزینه عالی برای کسب درآمد به‌صورت دورکاری دانست.

برنامه‌نویسی - یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
برنامه‌نویسی – یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مترجمی

اگر از دانش بالایی در هر یک از زبان‌های خارجه بهره‌مند هستید، شغل دورکاری مترجمی، یکی از مشاغلی است که توصیه می‌کنیم به دنبال آن بروید. متون زیادی در سطوح مختلفی از عمومی تا تخصصی برای ترجمه وجود دارد که هرچه متن شما تخصصی‌تر بوده و همچنین مترجم کمتری برای آن وجود داشته باشد، درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. به‌عنوان مترجم هم می‌توانید فریلنسر (آزادکار) باشید و هم با مؤسسات ترجمه همکاری بفرمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی گرافیکی

یک طراح گرافیک با توجه به حوزه‌ای که در آن مشغول است و طرح گرافیکی که باید تولید کند، نیازمند یادگیری کار با نرم‌افزارهای مختلفی در زمینه‌ی طراحی گرافیکی می‌باشد. طراحان گرافیک می‌توانند هم به‌صورت فریلنسری و هم قرارداد دورکاری با شرکت‌های طراحی و تبلیغاتی، همکاری داشته باشند. وظیفه‌ی آن‌ها ایجاد طرح‌های گرافیکی برای مقاصد مختلفی همچون کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی اینترنتی، پوسترها‌ی تبلیغاتی، بروشورها و…. می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی و ساخت وب سایت

همان طور که گفتیم، اینترنت و فضای مجازی روز به‌روز در حال گسترش و نفوذ در جنبه‌های مختلف زندگی افراد جامعه می‌باشد؛ به همین ترتیب اینترنت وارد بازاریابی و فروش هم شده است که این امر موجب شده تا وب‌سایت‌ها تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ شوند. روزانه کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی سفارش طراحی و ساخت وب‌سایتی را جهت انجام کارهای دیجیتال مارکتینگ و توسعه‌ی برند خود، ثبت می‌کنند. شما به‌عنوان طراح و سازنده‌ی وب‌سایت قادر خواهید بود به‌صورت آزاد و یا دورکاری در شرکت‌های ساخت وب‌سایت، به طراحی و ساخت وب‌سایت‌های مختلفی مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نویسندگی

نویسندگی یکی از مشاغلی است که به‌صورت دورکاری می‌توان انجام داد. شما به‌عنوان یک نویسنده هم می‌توانید کتاب، وبلاگ یا مجله‌ی آنلاین خود را داشته باشید، هم می‌توانید برای وبلاگ‌های ادبی، شرکت‌های کتاب الکترونیک، به‌صورت دورکار فعالیت داشته باشید. نویسندگان می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند کتاب‌های آموزشی، رمان، داستان کودکان، داستان‌های سریالی برای مجلات، پست‌های وبلاگی و… مطلب بنویسند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوای وب سایت

تولید محتوا اسلحه‌ای مهم و قدرتمند برای جنگ در بازاریابی دیجیتال، سئو و همچنین جذب بازدید کننده‌های بیشتر می‌باشد. محتوایی که برای انتشار در وب‌سایت تهیه می‌شود با محتوایی که برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود، متفاوت است، و برای همین آن‌ها را از هم جدا کرده‌ایم. محتوای وب‌سایت‌ها به‌صورت مقاله‌های کوتاه و گاه طولانی هستند که با بک‌لینک‌ها و رفرنس‌های مختلفی همراه هستند؛ همچنین در وب‌سایت‌ها می‌توانیم محتوای تصویری مانند فیلم‌های آموزشی یا تبلیغاتی طولانی، اینفوگرافیک‌های مختلف و حتی فایل‌های صوتی گوناگونی منتشر کنیم. محتوایی که در وب‌سایت‌ها گذاشته می‌شود هیچ‌گونه محدودیت حجمی ندارد و شما می‌توانید مقالاتی هرچقدر طولانی یا ویدیو‌هایی با ابعاد و کیفیت‌های مختلفی را در آن‌ها منتشر کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تولید محتوای شبکه های مجازی

برخلاف وب‌سایت‌ها، هر شبکه‌ی اجتماعی به‌عنوان یک پلتفرم مجازی، دارای محدودیت‌های خاص خودش است و هر کدام از آن‌ها به هدف انتشار نوعی خاص از محتوا طراحی و بهینه شده‌اند. از طرف دیگر جو و فضای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی نیز متفاوت می‌باشد و شما به‌عنوان یک تولیدکننده‌ی محتوا باید با بررسی فضای تبلیغاتی هر کدام از آن‌ها، محتوای مناسب را تولید کنید. به‌عنوان نمونه برای تبلیغ یک محصول در اینستاگرام شما باید سبک خاصی از تبلیغات را رعایت کنید و برای تبلیغ همان محصول در شبکه‌ی اجتماعی دیگری مانند توییتر باید به نوع و شکل دیگری از تبلیغات و تولید محتوا روی بیاورید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

کپی رایتینگ

شغل کپی‌رایتری کمی با تولید محتوا متفاوت است، و شما به‌عنوان یک کپی‌رایتر باید توضیحات لازم جهت معرفی یک محصول یا خدمت در وب‌سایت‌های فروشگاهی مختلف را آماده‌سازی کنید. براساس این‌که چه محصول یا خدمتی را قرار است توضیح داده و ارائه کنید، و همچنین شیوایی و انسجام توضیحاتتان، دستمزدی که می‌گیرید تعیین خواهد شد.

کپی رایتینگ – یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
کپی رایتینگ – یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سئو

سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو شغلی است که اکثرا به‌صورت دورکاری صورت‌می‌گیرد، زیرا برای این کار شما به یک لپ‌تاپ و اینترنت نیاز دارید و تمام! پس در هرجایی که این دو ابزار در اختیار شما باشد، می‌توانید کار سئوی وب‌سایت‌های مختلف را انجام دهید. در سئو شما با اقدامات و روش‌های مختلفی که وجود دارد، ارزش و رتبه‌ی وب‌سایت خود را در گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو افزایش می‌دهید. این افزایش رتبه و ارزش، موجب می‌شود تا وقتی‌که کاربران موضوعی را جست‌وجو می‌کنند، وب‌سایت شما در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار بگیرد که به همین ترتیب شاهد افزایش کلیک و بازدید کاربران خواهید شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات آنلاین

تهیه و انتشار تبلیغات آنلاین یکی دیگر از مشاغل پر درآمد دورکاری می‌باشد. در این شغل شما می‌توانید در دو حوزه‌ی تولید یا انتشار تبلیغات آنلاین فعالیت داشته باشید. حوزه‌ی تهیه‌ی تبلیغات آنلاین به نوعی با تولید محتواهای مختلف ادغام می‌شود، با این تفاوت که شما صرفاً محتوای تبلیغاتی تولید می‌کنید. حوزه‌ی انتشار تبلیغات آنلاین کاملاً متفاوت بوده و به این بستگی دارد که چقدر می‌توانید یک تبلیغ را به‌صورت مؤثر در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مختلف منتشر کنید. تبلیغات آنلاین خود شیوه‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها نیازمند یادگیری، مطالعه و کسب تجربه می‌باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغ نویسی

به محتوای متنی که به‌صورت قالب یک مقاله نوشته می‌شود ولی در واقع متنی تبلیغاتی است، ریپورتاژ می‌گویند؛ و این کار تبلیغ‌نویسی نامیده می‌شود. در ریپورتاژ یا تبلیغ نویسی، شما محتوای متنی تولید می‌کنید که در ظاهر یک مقاله‌ی ساده به نظر می‌رسد، اما در قسمت‌های مختلفی از آن، محصولات یا خدمات شرکت و برند خاصی را نام می‌برید تا به‌صورت ناخوداگاه در ذهن خواننده تأثیر تبلیغاتی خود را بگذارد. ناگفته نماند که برخی از ریپورتاژها به‌صورت کاملاً واضح و محسوس برای تبلیغ یک برند نوشته می‌شوند.

مدیریت منابع انسانی

بسیاری از شرکت‌ها در پاندمی کرونا برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و نیروهای جدیدی را به‌صورت دورکاری استخدام کنند، مجبور شدند مصاحبه‌های آنلاین را ترتیب دهند تا افراد با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و سلامتی، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند؛ این امر موجب شد تا سمت شغلی مدیر منابع انسانی دورکار، بیش از پیش در بین شرکت‌های مختلف باب شود. در این شغل شما تمام فعالیت‌ها و وظایف یک مدیر منابع انسانی را انجام خواهید داد اما به‌صورت مجازی و دورکاری.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پشتیبانی مشتریان

پشتیبانی مشتریان به‌صورت آنلاین را می‌توان از پشت یک سیستم یا از طریق تلفن همراهتان و در هر جایی انجام داد؛ به همین دلیل نیازی به حضور فیزیکی در شرکت نیست و شما می‌توانید به‌صورت دورکار، در خانه یا هر جای دیگری که راحت هستید، به پشتیبانی آنلاین بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویرایش فیلم

یادگیری نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و ویدیو، و داشتن خلاقیت در ادیت ویدیوهای مختلف، فرصت شغلی دورکاری مناسبی به‌عنوان ویرایشگر فیلم یا همان ادیتور ویدیو، برای شما فراهم می‌کند. به‌عنوان یک ادیتور قادر خواهید بود تا با مؤسساتی که ویدیوهای تبلیغاتی درست می‌کنند یا آتلیه‌هایی که از مراسمات مخنلف ویدیو می‌گیرند همکاری داشته باشید تا فیلم‌های آن‌ها را ادیت زده و ویرایش کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انیمیشن سازی

برای تبدیل شدن به یک سازنده‌ی انیمیشن، باید نرم‌افزارهای مخصوص آن را یاد بگیرید که گاهی به ساعت‌ها و ماه‌ها زمان برای یادگیری و کسب تجربه، نیاز دارد؛ اما پس از آنکه انیمیشن‌سازی را یاد گرفتید می‌توانید در حوزه‌های مختلفی مانند سرگرمی، تبلیغات، آموزشی، برندینگ و… انیمیشن‌های مختلفی بسازید تا درآمد مناسبی را کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش آنلاین

کرونا با تمام مشکلاتی که برای بشریت ایجاد کرد، باعث شد تا مشاغل جدیدی شکل بگیرند و یا مشاغلی که قبل از آن زیاد مهم قلمداد نمی‌شدند، اهمیت و طرفدار بیشتری پیدا کنند؛ یکی از این مشاغل، آموزش آنلاین می‌باشد. در دروه‌ی قبل از کرونا، آموزش آنلاین بیشتر به شکل ویدیوهای ضبط‌شده بود و امکان برقراری ارتباط و پرسیدن سؤال در حین تدریس اماکن نداشت؛ به همین دلیل افراد تمایل زیادی به آموزش آنلاین نداشتند، اما با ورود به دوره‌ی کرونا و برقراری محدودیت‌های تردد در سطح شهر، آموزش آنلاین چهره‌ی جدیدی به خود گرفت که در آن مدرسان به‌صورت آنلاین و زنده، به آموزش شاگردان خود می‌پرداختند. شما هم می‌توانید دانش و مهارتی که در هر زمینه دارید را به‌صورت دورکاری و آنلاین در قالب کلاس‌های آنلاین، به افراد مختلف عرضه کنید.

شایان ذکر است یکی از وب‌سایت‌های موفقی که در ایران به آموزش آنلاین می‌پردازد، وب‌سایت فرادرس می‌باشد؛ این وب‌سایت با داشتن منابع علمی معتبر و تخصصی، به تولید و انتشار انواع دوره‌های آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف، می‌پردازد. شما با همکاری با این پلتفرمِ آموزشی می‌توانید تا حتی چند ده میلیون تومان در ماه از تدریس دوره‌های آموزشی درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با برگزاری وبینارهای آموزشی در پلتفرم فرادرس در حوزه تخصص خود، به درآمد برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط همکاری با این پلتفرم، پیشنهاد می‌شود به این لینک [+] مراجعه کنید.

همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
همکاری با فرادرس – تدریس با فرادرس
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دستیار مجازی

شغلی جذاب ولی سخت و شلوغ! دستیار مجازی همانطور که از اسمش پیداست، کلاً سمت شغلی دورکار محسوب‌می‌شود. یک دستیار مجازی تمامی مسئولیت‌ها و وظایف دستیاران شخصی در شرکت‌ها را دارد، با این تفاوت که تمامی آن‌ها را به‌صورت دورکار و مجازی انجام می‌دهد. نام دیگر این شغل منشی مجازی است. امروزه شرکت‌هایی با جذب و به‌کار‌گیری نیروهای دورکار، ارائه دهنده چنین خدماتی به مشتریان خود هستند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

وبمستری

وبمستر یا همان مدیر وب‌سایت، به کسی می‌گویند که بر تمامی فعالیت‌ها، عملکرد و قسمت‌های مختلف یک وب‌سایت، نظارت و مدیریت می‌کند. برای تبدیل شدن به وبمستر باید دانش کافی از ساخت و نگهداری وب‌سایت، سئو، تولید محتوا، تبلیغات آنلاین، نگهداری و ارتقای سرورها، و تمامی کارهایی که یک وب‌سایت برای فعالیت و رشد نیاز دارد را داشته باشد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مدیریت شبکه های مجازی

همانند وبمستر عمل می‌کند اما برای شبکه‌های اجتماعی. مدیر شبکه‌ی اجتماعی که به‌عنوان ادمین هم شناخته می‌شود، وظیفه‌اش مدیریت تبلیغات، نظارت بر روی روند افزایش یا کاهش فالوورها، بررسی بازار شبکه‌های اجتماعی و محتوای برند، انتشار پست‌های مختلف و زمان‌بندی آن‌ها و تمامی فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صورت‌می‌گیرد، می‌باشد. یک مدیر شبکه‌های مجازی بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های مدیریتی که دارد، قادر است تا چندین اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف را همزمان مدیریت کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

متخصص امنیت شبکه

متخصص امنیت شبکه یکی از مشاغلی است که هم به‌صورت حضوری و هم دورکاری می‌توانید به آن مشغول شوید. هدف اصلی این شغل، حفظ امنیت اینترنتی (سایبری) وب‌سایت‌ها و کاربران آن‌ها در برابر هکرها و حملات سایبری می‌باشد؛ پس نیازمند دانش و تجربه‌ی بالایی در این زمینه می‌باشد.

دستیار مجازی – یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
دستیار مجازی – یکی از بهترین فرصت های شغلی دورکاری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

پادکست و گویندگی

اگر صدای خوبی دارید یا موضوعات جذاب و جالبی برای توضیح دادن در اختیارتان است، ساخت پادکست یا گویندگی در رادیوهای آنلاین می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد. برای ایجاد پادکست کافیست مطالب و حوزه‌ی مناسبی را انتخاب کنید، سپس به کمک نرم‌افزارهای ویرایش صدا، فایل صوتی خود را به نحو احسن ویرایش کرده و در پلتفرم‌های آنلاین پخش پادکست منتشر کنید. یکی از حوزه‌های ساخت پادکست که امروزه به واسطه گرانی کتاب‌های فیزیکی و مشغله‌های کاری زیاد و به طبع آن نداشتن وقت کافی برای مطالعه، رایج شده است، ساخت پادکست از رمان‌های طولانی و پرطرفدار است. با انتشار پادکست‌های پرمخاطب و سپس با دریافت تبلیغات و اسپانسر به کسب درآمد خواهید رسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حسابداری

حسابداری شغلی است که به‌راحتی می‌توان آن را به‌صورت دورکار و فریلنسری انجام داد. در حسابداری به‌صورت دورکاری، شما اسناد و مدارک لازم برای انجام امور حسابداری را دریافت می‌کنید و سپس آن‌ها را در خانه یا محل دیگری که راحت هستید، بررسی کرده و کارهای مربوطه را انجام می‌دهید. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً به‌صورت دائم به حسابداران حرفه‌ای نیاز ندارند و هر چند ماه یکبار، افرادی را به‌عنوان حسابدار آزاد پیدا می‌کنند تا کارهای لازم را برایشان انجام دهد؛ اگر شما از دانش و مهارت حسابداری برخوردار هستید، و از کار در محیط‌های خشک اداری خسته شده‌اید، توصیه می‌کنیم به‌عنوان یک حسابدار دورکار یا فریلنسر، کار خود را ادامه دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویراستاری

در ویراستاری، شما یک متن را (هر متنی) بر اساس حوزه‌ای که برای آن نوشته‌شده است (رمان ادبی، داستان کودکان، متن قضائی، متن تخصصی علمی یا…)، از لحاظ قوانین نگارشی و دستور زبان فارسی، ویرایش می‌کنید. چه بسیارند کسانی‌که دانش علمی و ادبی بالایی برای نوشتن یک متن دارند، اما از قوانین نگارشی و دستور زبان فارسی آگاهی کاملی ندارند؛ به همین منظور متون خود را به ویراستار تحویل می‌دهند تا به‌صورت تخصصی آن را ویرایش کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات مشابه یا تکمیلی در حوزه کسب و کار

سخن پایانی در مورد فرصت های شغلی دورکاری

همان‌طور که مطالعه کردید، فرصت های شغلی دورکاری در حوزه‌های مختلفی وجود دارند و شما بر اساس مهارت و علاقه‌ای که دارید، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به کسب درامد در آن مشغول شوید. فرصت های شغلی دورکاری دیگری هم وجود دارد، اما بهترین‌ها و محبوب‌ترین مشاغل دورکاری، همان‌هایی بود که در بالا آن‌ها را با هم بررسی کردیم.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد دید جامع و کاملی از فرصت های شغلی دورکاری در اختیار شما قرار داده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «فرصت های شغلی دورکاری» دارید، یا مشاغل دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به‌صورت فریلنسر یا آزادکار به کسب درآمد بپردازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.