تبلیغات آنلاین 393 بازدید

زمانی که به دنبال پیدا کردن کلینیک­ دندانپزشکی خوب در شهر خود هستید یا برای ارزیابی کیفیت خدمات و حسن شهرت آن­ها، کسب اطلاعات بیشتر، نوبت‌دهی و … در حال جستجو هستید، اینترنت نقش مهمی در انتخاب دندانپزشک خوب توسط شما خواهد داشت. اما با وجود تأثیر رسانه‌­های دیجیتال بر تصمیم‌­گیری بیماران، ضرورت وجود استراتژی­‌های بازاریابی آنلاین برای دندانپزشکان و تبلیغات کلینیک دندانپزشکی تا به امروز چندان حس نشده است؛ در حالیکه دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند روی نحوه ظاهر شدن فعالیت­های دندانپزشکان در جستجوهای آنلاین کاربران در اینترنت تاثیر گذاشته و انتخاب آن­ها توسط بیماران را بسیار ساده‌­تر کند. در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا، با صحبت درباره ضرورت دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی و شیوه‌­های مختلف آن برای بازاریابی دندانپزشکی، خواهیم دید که چرا در دنیای امروز، پزشکان نیز به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تبلیغات کلینیک دندانپزشکی: تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

استفاده از شیوه‌­های سنتی بازاریابی برای جلب نظر بیماران، برای سال­ها در میان حرفه‌­های دندانپزشکی و پزشکی نیز وجود داشت. اما حالا که همه ­چیز دیجیتالی و آنلاین شده، روش­های بازاریابی نیز باید رو به دیجیتالی شدن پیش برود. البته هنوز هم نمی‌­توان منکر موثر بودن بازاریابی سنتی و تاثیر آن برای برخی مشاغل و کسب و کارها شد اما برای درک بهتر این تفاوت­ها، بهتر است هر دو شیوه را با هم مقایسه کنیم.

  • دیجیتال مارکتینگ، امکان دسترسی به افراد بیشتری را فراهم می­‌کند. با این روش می­‌توانید اطلاعات بیشتری از خود را حتی در شهرهای مجاور نیز برای بیماران منتشر کنید که در شیوه‌­های تبلیغات سنتی امکان­پذیر نیست.
  • بازاریابی دندانپزشکی به شیوه سنتی، به دانش فنی، کار با نرم‌افزارهای بازاریابی و … نیازی ندارد.
  • رقابت در بازاریابی سنتی، بسته به موقعیت مکانی شما، کمتر از بازاریابی دیجیتال است.
  • در بازاریابی آنلاین می‌توانید دقیقاً بفهمید چند نفر تبلیغات شما را دیدند، چه واکنشی به آن نشان دادند، چند نفر از طریق سایت با شما تماس گرفتند و … اما چنین قابلیت‌هایی در تبلیغات غیر آنلاین وجود ندارد.
  • در بازاریابی آنلاین می‌توانید بفهمید که به ازای هر ریال هزینه تبلیغاتی، چقدر درآمد نصیب شما شده است.
  • بازاریابی آنلاین، به شما اجازه هدف­گذاری و انتخاب دقیق مخاطبان هدف را می­‌دهد. برخلاف روش­های قدیمی­‌تر بازاریابی، در این تبلیغات آنلاین می‌­توانید مخاطبانی که پیش از این موفق به جلب نظر آن­ها نشده‌­اید را پیدا کرده و با ارائه ترفندهای بازاریابی، شانس دوباره­‌ای برای تبدیل آ­نها به بیماران خود داشته باشید.

این تفاوت­ها به خوبی نشان می‌­دهد که هر دو شیوه بازاریابی آفلاین و دیجیتالی، می‌­توانند به اندازه خود موثر بوده و هر یک مزایا و معایبی دارند که در دیگری دیده نمی‌­شود؛ اما اگر تا انتهای مقاله همراه ما باشید متوجه خواهید شد که برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی، کفه ترازو به سمت تبلیغات آنلاین سنگینی می‌کند.

چرا دندانپزشکان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

مراجعان دندانپزشکی­ همیشه برای گرفتن نوبت عجله ندارند. آن­ها معمولاً به دلیل این که مشکل حاد و دردناکی در دندان­های خود ندارند و یا این که از مراجعه به دندانپزشکی (یا از هزینه‌های آن) می‌­ترسند، ممکن است نوبت­شان را عقب بیاندازند. اما زمانی که بخواهند وقت ویزیت با دندانپزشک خود تعیین کنند، معمولاً ابتدا به اینترنت مراجعه کرده و مرکزی با ارائه بهترین خدمات را پیدا می­‌کنند. گوگل، یکی از اصلی­ترین مراجع برای پیدا کردن دندانپزشکان هر شهر بوده و پس از آن، پلفترم­های دیگری مانند شبکه‌­های اجتماعی و یا بانک آنلاین مشاغل و اخیراً هم وبسایت‌های ویزیت آنلاین، به بیماران کمک می­‌کند.

طبق تجربه، به خوبی می­‌توان متوجه شد که بیماران حساس‌­تر تمایل دارند مراکزی را انتخاب کنند که با حضور در اینترنت و نمایش اعتبار پزشکی خود، اطلاعات بیشتری از کلینیک دندانپزشکی از طریق وبسایت کلینیک یا اکانت شبکه اجتماعی‌شان در اختیار مردم قرار داده باشند. شیوه‌­های بازاریابی آنلاین برای دندانپزشکی، شامل بهینه‌­سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایجاد سابقه خوب و حُسن شهرت، بازاریابی محتوایی و … است که در ادامه مقاله در مورد همه آنها صحبت خواهیم کرد. این روش‌­های تبلیغات کلینیک دندانپزشکی می‌­تواند به جذب مراجعان بیشتر کمک کرده و در نتیجه، روی روند سریع پیشرفت شما موثر باشند.

در ادامه مقاله، چگونگی استفاده از روش­های دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک‌های دندانپزشکی را بررسی می‌­کنیم تا با روند انجام آن­ها آشنا شوید.

بهبود سئو و چگونگی استفاده از آن برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

هنگامی که اصول سئو به ­طور موثر اجرا شود، به ارائه‌­دهندگان خدمات دندانپزشکی کمک می‌­کند تا مراجعان جدیدی را به دست آورند. رعایت اصول و بهبود SEO، رتبه وب­سایت کلینیک شما (یعنی رتبه‌­بندی در گوگل و جذب ترافیک ارگانیک) را در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی افزایش داده و به نوبه خود می‌­تواند شانس شما برای رزرو نوبت آنلاین توسط بیماران جدید را افزایش دهد. به عنوان مثال، بیماران در گوگل عبارت­هایی مانند «بهترین دندانپزشک نزدیک من»، «خدمات دندانپزشکی در شهر تهران» یا مواردی مشابه مثل «بهترین مرکز خدمات دندانپزشکی برای کاشت دندان» و … را جستجو می‌­کنند و این همان زمانی است که باید وبسایت شما در معرض دید این کاربران قرار بگیرد.

سئو سایت دندانپزشکی
نمونه نتایج سئو برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

با پیاده‌سازی مناسب و موثر سئو، سایت شما می‌­تواند در رتبه‌­های بالاتر صفحه اول گوگل ظاهر شود، جایی که مشتریان احتمالی شما می‌­توانند به راحتی بر روی وبسایت شما کلیک کرده و برای نوبت‌دهی، از فرم آنلاین یا شماره تماس درون سایت استفاده کنند. در عرصه جهانی، بیش از 77% تحقیقات حوزه سلامتی کاربران از طریق موتورهای جستجو انجام می‌­شود و این مسئله، اهمیت استفاده از سئو برای این مشاغل را نشان می‌­دهد.

تبلیغات کلیکی بنری و گوگل ادز

مدل تبلیغات Pay-Per-Click یا PPC به شما کمک می­‌کند تا مراجعه‌­کنندگان جدید را از گوگل و با سریع­ترین روش بدست آورید. تبلیغات کلیکی گوگل ادز (Google Ads) به شما این امکان را می‌­دهد تا بدون اینکه چند ماه برای بهبود سئو سایت خود تلاش کنید، با سفارش تبلیغ در گوگل، سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. در این حالت، فقط زمانی به گوگل پول پرداخت می‌کنید که کاربری روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد سایت شما شده باشد.

تبلیغات کلیکی بنری هم به همین شیوه و به ازای هر کلیک از شما مبلغ کسر می‌شود اما این تبلیغات بنری در سایت‌های فارسی دیگر نمایش داده می‌شود.

تبلیغات گوگل ادز کلینیک دندانپزشکی
نمونه تبلیغات گوگل ادز کلینیک دندانپزشکی

بازاریابی دندانپزشکی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم­ترین روش­ها برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و دیجیتال مارکتینگ آن­ها، گسترش معرفی خدمات ارائه شده خود نه تنها در حین ملاقات با بیمار، بلکه حتی پس از آن است. به­ منظور حفظ تعامل با مشتریان خود، نیاز به یک وسیله ارتباطی دارید تا بتوانید به راحتی، اطلاعات لازم و جدید خود را در اختیار آنان قرار دهید. شبکه‌های اجتماعی، نقطه ارتباطی بین کسب­ و ­کار شما و مشتریان است.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که تنها با ایجاد صفحه یا حساب در اینستاگرام و چند بار در هفته یا ماه ارسال پست، نمی‌­توانید در بازاریابی آنلاین دندانپزشکی خود در شبکه‌­های اجتماعی به ­طور کامل موفق شوید. شما باید به­ طور منظم و موثر با بیماران خود ارتباط برقرار کنید، به سوالات آن­ها پاسخ دهید، مطالب مفید، سرگرم‌کننده و مرتبط ارائه دهید، اخبار و رویدادها را به صورت روزانه ب­روز کنید و هر گونه پیشنهاد و تخفیف جدید را در صفحه خود تبلیغ کنید. در مورد موضوعات و ایده‌های محتوا در ادامه مقاله صحبت کرده‌ایم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی: اینجا را کلیک کنید (+).

ایجاد حُسن سابقه در فضای آنلاین

اینترنت، فضایی رایگان و گاه بدون فیلتر است که هر کس می­‌تواند افکار، ظاهر و تجربیات خود را در آن به اشتراک بگذارد. در عصر حاضر، هر کسی تریبون مخصوص به خود را دارد و می‌­تواند یک تبلیغ‌کننده اصلی برای برند مورد علاقه خود، یا منتقد سرسخت کسب ­و ­کاری باشد که آن را دوست ندارد. بنابراین، در این عصر، مشاغل مختلف و حتی مراکز دندانپزشکی، باید نسبت به حسن شهرت آنلاین خود در بین مشتریان احتیاط کنند.

بازاریابی محتوایی برای دندانپزشکان

بازاریابی محتوایی برای دندانپزشکان، مستلزم ایجاد، اصلاح و توزیع شکل‌های مختلف محتوای انحصاری در بسترهای اینترنتی مربوطه است. هدف از این نوع بازاریابی، ایجاد آگاهی و اطلاع از خدمات مختلف دندانپزشکی است. ایمیل‌ها یا پیامکهای تبلیغاتی هدفمند، پست­های وبلاگ، تبلیغات، کتاب­های الکترونیکی، اینفوگرافیک­ و ویدئو، انواع مختلفی از محتوا هستند که می­‌توانید از آن­ها برای جذب بیماران احتمالی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به مراجعان قبلی و فعلی خود استفاده کنید.

ارسال مطالب آموزنده و مرتبط برای مخاطبان شما جذاب است زیرا آن­ها با جنبه­‌های مختلف وضعیت سلامتی دندان­ها، گزینه‌­های درمانی، شانس بهبودی و … آشنا می­‌شوند. این کار همچنین برای شما مفید است و هر بار که بیماران با محتوای شما ارتباط برقرار می­‌کنند، منجر به ایجاد تعامل و در نتیجه پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی می­‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش مبانی بازاریابی محتوا: اینجا را کلیک کنید (+).

بازاریابی محتوای ویدئویی

تا سال 2019، محتوای ویدئویی 90 درصد کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌داد و حوزه مراقبت­های بهداشتی و سلامت، سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده بود. به گفته گوگل، در هر ماه حدود 3 میلیارد جستجوی مرتبط با سلامت در یوتیوب انجام می‌­شود. این بدان معناست که برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی شما، ملزم به تولید و توزیع محتوای ویدئویی و بازاریابی ویدیویی به منظور جلب توجه بیماران است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش بازاریابی ویدیویی: اینجا را کلیک کنید (+).

اجزای ضروری دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکان

حالا که به چرایی و اهمیت تبلیغات آنلاین دندانپزشکی آگاه شدیم، زمان آن رسیده که به نکات اساسی بازاریابی دیجیتال برای دندانپزشکان بپردازیم. هر یک از موارد زیر برای موفقیت کمپین بازاریابی دندانپزشکی شما به یک اندازه مهم هستند؛ بنابراین هیچ یک از آن­ها را نمی‌­توان نادیده گرفت یا کم اهمیت جلوه داد.

بهینه­‌سازی وب­سایت

تنها داشتن وب­سایت برای یک مرکز خدمات دندانپزشکی کافی نیست؛ شما به سایتی نیاز دارید که به درستی بهینه‌سازی شده و برای دستگاه­های مختلف مانند موبایل، متناسب و سریع باشد. رعایت همه فاکتورهای سئو سایت سیگنالهای درستی را برای گوگل ارسال کرده و به شما اطمینان می‌­دهد که سایتتان نه تنها توسط گوگل جریمه نمی‌شود، بلکه آن را در نتایج خود نشان خواهد داد. این امر همچنین شانس افزایش بازدیدکنندگان سایت شما را در تجربه‌­ای عالی افزایش می‌­دهد.

طراحی سایت دندانپزشکی
نمونه وبسایت نامناسب از نظر ظاهری: فونت و رنگ فونت نامناسب و طراحی ساختاری غیر موثر

حضور گسترده در فضای مجازی

مطمئن شوید که مراجعان جدید، می‌­توانند با افزایش حضور در وب، شما را پیدا کنند. علاوه بر صفحات رسانه­‌های اجتماعی شما و وبسایت اختصاصی و بهبودیافته، فضاهای زیادی برای ارتباط با بیماران بصورت آنلاین وجود دارد. راه­های ارتباطی خود را به صورت کامل از طریق همین پلتفرم­های ذکر شده به اطلاع مراجعان خود رسانده و سعی کنید حضور موثری در آن داشته باشید. بهتر است تحقیق کرده و ببینید که مخاطبان شما بیشتر به کدام شبکه اجتماعی یا سایت‌ها علاقمند بوده و سعی کنید با آن­ها از طریق این فضاها در تعامل باشید. اگر صفحات خاصی در اینستاگرام یا سایت‌‎های مشخصی در مورد شهر شما وجود دارد که محبوب است می‌توانید خدمات دندانپزشکی خود را در آنجا معرفی کنید.

تولید و انتشار محتوای باکیفیت

پس صحبت از محتوا و حضور آنلاین فعال شما، انتشار مرتب محتوای اصلی و باکیفیت بالا برای مخاطبان ضروری است. محتوا نه تنها به حضور گسترده شما در فضای آنلاین کمک می­‌کند، بلکه برای بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی مورد نظر شما نیز مفید خواهد بود.

محتوای باکیفیتی که کلمات کلیدی شما را دارد (مثلاً هزینه عصب‌کشی در شیراز)، می­‌تواند منجر به این شود که افراد هنگام جستجو در گوگل، سایت شما را پیدا کرده و با آن در تعامل باشند. اگر به­ طور مرتب محتوای مناسبی منتشر کنید، می‌­توانید فرصت­های متعددی برای جذب مخاطب بیشتر، تبلیغات رایگان با اشتراک‌گذاری مطالب شما توسط کاربران و در نهایت، ارزش بیشتری برای فعالیت­های بازاریابی و تبلیغات کلینیک دندانپزشکی شما به دست آورد.

نظرات آنلاین بیماران

توجه به نظرات آنلاین بیماران خود علاوه بر ایجاد احساس خوب در مورد عملکرد کلینیک دندانپزشکی شما، نقش مهمی در بازاریابی آنلاین داشته و به جذب مراجعان جدید کمک می­‌کند. با توجه به این­که بسیاری از افراد به طور آنلاین، دندانپزشک یا پزشک بعدی خود را انتخاب می‌­کنند و بخش بزرگی از مردم به نظرات دوستان و نزدیکان خود در این زمینه اعتماد دارند، نمی­‌توانید تاثیر نقد و بررسی‌­های بیماران خود را دست­ کم بگیرید. این مورد، به حسن شهرت شما نیز کمک زیادی می‌­کند.

دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی
نظرات مراجعان به یک دندانپزشک

5 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال کلینیک دندانپزشکی

تمام موارد اساسی را که برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی و دیجیتال مارکتینگ آن باید در نظر داشته باشید، بررسی کردیم. اما قبل از شروع هر نوع اقدامی، باید 5 گام اساسی را در شروع بازاریابی دیجیتال در نظر داشته باشید و پس از آن، در ادامه مقاله شما را با ایجاد برنامه تبلیغات کلینیک دندانپزشکی آشنا خواهیم کرد.

هویت برند خود را تعریف کنید.

هر کسب­ و ­کار و یا حوزه فعالیتی خاصی، چیزی دارد که آن را منحصر به­ فرد می‌­کند. به این فکر کنید که قرار است کلینیک دندانپزشکی شما در بین مردم شناخته شده و تعریف شود. شما قرار است همان کلینیکی باشید که به عنوان پیشرو در حوزه دندانپزشکی شناخته شود، به همین دلیل، باید بتوانید به بهترین نحو ممکن خدمات خاص خود را معرفی کنید. این تعریف، به شما کمک می­‌کند تا مخاطبان خاص خود، محتواهای متناسب با آن و همچنین رقبای خود را مشخص کنید. باید مشخص کنید که مردم، به چه شکل از کلینیک شما یاد می‌کنند؟

  • کادر درمانی بسیار حرفه‌ای دارد.
  • کادر درمانی بسیار خوش‌برخوردی دارد.
  • محیط کلینیک بسیار زیبا و تمیز است.
  • قیمت‌ها منصفانه است.
  • و …

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه کنید، تعیین طیف مخاطبان هدف اختصاصی شما در کلیه فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات است. مراجعان همیشگی شما مشخص هستند، اما گاهی شما ممکن است طیف خاصی از آن­ها در نظر داشته باشید (مثلاً کسانی که به لمینت کردن نیاز دارند).

پس از تعیین مخاطبان مورد نظر، سوالات، علایق و نیازهای متداول در مراقبت­های دندانپزشکی را در نظر بگیرید. سپس به راه­هایی فکر کنید که می­‌توانید به بهترین شکل، در فضای آنلاین به آن­ها دسترسی پیدا کنید. باید ببینید آن­ها از کدام پلتفرم‌­ها و صفحات اجتماعی استفاده می کنند، بیشتر چه نوع محتوای اینترنتی را می‌­خوانند و کدام مطالب را با دوستان خود به اشتراک می­‌گذارند.

ابزارهایی وجود دارد که می‌­تواند به شما در انجام این کار کمک کند، اما اگر می­‌خواهید هزینه‌­ها را نسبتاً پایین نگه دارید­، می‌­توانید به سایت­های رقیب و حساب­های شبکه‌­های اجتماعی آنها نگاه کنید. همچنین می‌­توانید به انجمن­های گفتگوی مربوط به دندانپزشکی یا سلامت دندان نگاهی انداخته و ببینید چه نوع سوالاتی و توسط چه افرادی، در آن­ها پرسیده می­‌شود (برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله پرسونا چیست؟ را بخوانید).

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

کلمات اختصاری در دنیای بازاریابی دیجیتال حرف اول را می‌­زند. نه تنها این، بلکه اصطلاحات متعددی وجود دارد که در بازاریابی سنتی و دیجیتال، معانی متفاوتی دارند. هر یک از منابع اصلی بازاریابی آنلاین را بررسی کنید و ببینید از چه نوع کلمات و شاخص‌هایی استفاده می­‌شود و کاربرد هر کدام از آنها چیست (در این باره، مقاله شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را بخوانید).

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

در این مرحله، باید ببینید رقبای شما چه می‌­کنند. بررسی کنید که آن­ها چه نوع محتوایی ایجاد می­‌کنند، از چه رسانه‌­های اجتماعی استفاده می­‌کنند، چگونه با بیماران ارتباط برقرار می­‌کنند و … . اگرچه طبیعتاً قرار نیست که شما عیناً از آن­ها تقلید کنید، اما می‌­توانید بسیاری از تاکتیک­های آنان را برای دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی خود استفاده کنید.

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

با تعریف اهداف کلینیک دندانپزشکی خود، شناسایی مخاطبان، تسلط بر زبان بازاریابی و تحقیق در مورد رقبا، زمان توسعه برنامه و تعیین انتظارات واقع­‌بینانه و اهداف بازاریابی فرا­رسیده­ است. به کل فرآیند بازاریابی خود نگاه کرده و از خود بپرسید که کدام معیارها و اهداف برای شما مهم­تر هستند. با تعیین این اهداف قبل از شروع کمپین دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی خود، مطمئن می­‌شوید که رویه درستی را در پیش گرفته و وقت و سرمایه‌­ای را هدر نمی­‌دهید.

بازاریابی دندانپزشکی
حضور دندانپزشکان در عرصه مشاوره و رزرو آنلاین

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی

بیایید با مزایای این روش شروع کنیم؛ چون از بزرگترین مزیتهای این کار می‌توان به مشتریان بیشتر، تعامل بیشتر، توجه بیشتر به آنچه انجام می‌دهید، بهبود حضور آنلاین شما اشاره کرد.

شما باید تلاش خود را بر روی این موضوع هم بگذارید که با دیگر برندهای کلینیک دندانپزشکی در فضای آنلاین در ارتباط باشید و آنها را دنبال کنید تا بتوانید بیماران خود را افزایش دهید. همچون تعامل دو برند رقیب پپسی و کوکاکولا، معمولاً دنبال کردن سایر کسب و کارهایی که همانند شما هستند، مشارکت در پست‌های آنها و … نتایج خوبی را برای شما خواهد داشت و این می‌تواند رمز موفقیت دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی برای شما باشد. در اصل، هدف از دیجیتال مارکتینگ هم همین موضوع است که بتوانید برای ایجاد و افزایش کاربران در کسب و کار خود برنامه‌ریزی کنید. یادتان باشد گرچه مدیریت یک کلینیک دندانپزشکی هم مدیریت یک کسب و کار است اما نوع رقابتی که در حوزه پزشکی و سلامت وجود دارد، از جنس رقابت‌های خونین سایر کسب و کارهای تجاری نیست و کلینیک‌ها در محیطی تخصصی و حرفه‌ای و البته انسان‌محور، با شیوه‌های درست به برندسازی و جذب مخاطب می‌پردازند.

اولین و مهمترین مرحله برای هر برنامه تبلیغات آنلاین کلینیک دندانپزشکی، ایجاد یک استراتژی است. این استراتژی باید به دقت مشخص کند که به دنبال دستیابی به چه چیزی هستید، چه افرادی را هدف قرار می دهید، رویکرد شما چگونه خواهد بود و چه پلتفرمها و رسانه‌هایی را شامل می‌شود و درنهایت، چه نوع محتواهایی را برای داشتن بهترین نتایج باید منتشر کنید. یک برنامه برای رشد دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی عالی و بدون عیب و نقص می‌تواند جواب همه این سوالها را شامل شود که معمولاً با بیان ضروریات مربوط به طرح کسب و کار شما شروع خواهد شد. به همین دلیل است که ما روی این موضوع تاکید ویژه داریم زیرا بدون برنامه و استراتژی، هیچ کاری به خوبی پیش نخواهد رفت.

شماره 1: پلتفرم‌ها را برای شروع کار خود انتخاب کنید.

انتخاب بسترهایی که می‌خواهید در آنها فعال باشید مهم است، زیرا حتی اگر شما بهترین محتواها و تبلیغات را برای کلینیک دندانپزشکی خود داشته باشید اما برای افرادی قرار دهید که در حوزه مخاطبان هدف شما قرار ندارند و مخاطب اصلی شما نیستند، ممکن است جذاب و با نتیجه نباشد. فرضاً دادن اطلاعات در حوزه خدمات دندانپزشکی ممکن است برای نوجوانان جالب نباشد و برای سنین میانسال بیشترین کاربرد را داشته باشد. شما باید به این موضوع فکر کنید که دقیقاً مخاطبان شما چه کسانی هستند. بسترهای زیادی وجود دارند که باید با توجه به کسب و کار شما بررسی شوند تا انتخابی مناسب با اهداف کسب و کار خود داشته باشید.

شماره 2: در مورد نوع خاصی از محتوا تصمیم بگیرید.

محتوایی که آماده می‌­شود بسیار مهم است و شما باید دقیقا‌ً برنامه‌ریزی کنید که چه نوع محتوایی را آماده کنید و در اختیار چه مخاطبانی قرار ‌دهید. هنگام برنامه‌ریزی استراتژی رشد دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی، باید موضوعات و مطالب خاصی را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت دچار تلاش بدون نتیجه خواهید شد. به منظور کمک به شما، قصد داریم در این مقاله برخی از ایده‌های محتوا که متناسب با تبلیغات کلینیک دندانپزشکی است را بررسی کنیم اما پیش از آن، به ادامه پلن دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

شماره 3: بر ایجاد جامعه‌ای از مخاطبان هدف متمرکز شوید.

افزایش مخاطبان و وفاداری به نام تجاری شما با تبلیغات آنلاین کلینیک دندانپزشکی و حضور بیماران احتمالی در کلینیک، در ارتباط محترمانه، دوستانه، حمایت‌کننده و سازنده با آنها آغاز می‌شود. وقتی به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روید، می‌توانید برای نتایج بهتر و سریعتر، یک رویکرد جامعه‌محور را در پیش بگیرید. کل مخاطبان و مراجعان خود را همچون یک جامعه و خانواده در نظر بگیرید و اتفاقات روزانه کلینیک و نظرات مردم در فضای آنلاین و در مورد دندان و دندانپزشکی را بررسی و منتشر کنید. به عنوان مثال:

  • اظهار نظر در مورد پست‌های مربوط به سلامت دندان و دندانپزشکی در اینستاگرام
  • اشتراک‌گذاری مطالب آموزنده، مفید و جالب در زمینه سلامت دندان و انواع خدمات دندانپزشکی
  • به اشتراک گذاشتن خبرهای خوب از بیماران خود در استوری اینستاگرام
  • پیوستن و مشارکت داشتن در سایت‌ها و صفحات آنلاین که مخاطبان شما زمان زیادی در آنجا حضور دارند.

انجام این کار باعث می‌شود که مخاطب به شما احساس تعلق خاطر کند و هر چه بیشتر به سایت و صفحات اجتماعی شما جذب شود.

نمونه جستجوهای مردم در گوگل
نمونه جستجوهای مردم در گوگل

شماره 4: محتواهایی که در دیجیتال مارکتینگ دندانپزشکی اولویت دارد.

محتوای شما ممکن است ایده‌آل نباشد و همه اطلاعات مهم و مفید مربوطه را پوشش ندهد، اما وقتی صحبت از استراتژی بازاریابی دندانپزشکی می‌شود، مطمئناً باید تلاش کنید بهترین نتیجه را به دست آورد. انتشار به موقع محتوا آموزنده، آموزشی و جذاب از مهمترین بخشهای بازاریابی محتوایی کلینیک دندانپزشکی خواهد بود که هم برای سئو و گوگل مناسب باشد و هم مخاطب را به خود جذب کند. مخاطبان شما می‌خواهند بیشتر از شخص شما، اتفاقات و خاطرات شما، مسائل دندانپزشکی و … را از زبان شما بشنوند.

شماره 5: تجزیه و تحلیل عملکرد و اندازه‌گیری نتایج را فراموش نکنید.

هر پلن تبلیغات و بازاریابی باید پس از اجرا، کنترل و بهینه‌سازی شود. باید عملکرد و نتایج آن تجزیه و تحلیل شده تا نواقص احتمالی کار مشخص شود. همین امر سبب می‌شود تا در اوایل کار با عدم موفقیت مطلوب مواجه شوید اما ارزیابی عملکرد و کشف راهکارهای جدید به شما کمک می‌کند تا احتمال موفقیت تبلیغات کلینیک دندانپزشکی خود را افزایش دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش گوگل آنالیتیکس: اینجا را کلیک کنید (+).

ایده‌های محتوا برای کلینیک دندانپزشکی

طبق وعده‌ای که دادیم، در اینجا تعدادی از ایده‌های ناب و مخصوص خدمات دندانپزشکی را جمع‌آوری کردیم تا بتوانید به کمک آنها در قالب مقاله یا پست اینستاگرامی، اهداف بازاریابی خود را پیش ببرید.

نظرات مثبت مراجعان

با نمایش نظرات مراجعان قبلی راضی از خدمات شما، به سایر مشتریان بالقوه نشان دهید که چرا باید کلینیک شما را انتخاب کنند. در بسیاری از حوزه‌های خدماتی و حتی خرید کالا، نظرات سایر افراد به تصمیم‌گیری مشتریان مردد کمک می‌کند. این تکنیک، نه تنها برای تبلیغات کلینیک دندانپزشکی بلکه برای تمام حوزه‌های کسب و کاری توصیه و استفاده می‌شود.

گرامیداشت مناسبت‌های روز در کلینیک

روزها و مناسبتهای مربوطه مانند «روز ملی دندانپزشک» فرصتی مناسب برای شما است تا حقایق جالب و چیزهایی را که در مورد بیماران و دندانپزشکان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از تزئیات شب یلدا، سفره هفت سین درون کلینیک و حتی تولد کادر درمانی کلینیک را با مخاطبان خود شریک شوید.

انتشار حقایق جالب و آموزشی در مورد دندان

حقایق سرگرم‌کننده در مورد دندان و محتواهای آموزشی مرتبط نیز می‌تواند فرصتی مناسب برای تعامل کسب و کار شما با کاربران ایجاد کند. به طور مثال می‌توانید از چگونگی پرکردن دندان، روش لمینیت کردن و یا هر آنچه که مربوط به سلامت دهان و دندان است به عنوان ایده محتوای خود استفاده کنید. همچنین اطلاع‌رسانی از عملکرد و کاربرد دستگاه‌ها و موادی که در دندانپزشکی استفاده می‌شود هم می‌تواند موضوع مناسبی برای مخاطبان شما باشد.

استفاده از فرصت‌های کوچک

جشن گرفتن و ابراز شادی، هر چند کوتاه و مختصر هم که باشد باز هم برای همه نشاط‌آور خواهد کرد. به طور مثال اولین روز کاری در سال جدید، هدیه‌ای که یک بیمار برای شما می‌آورد، باران روی شیشه‌های پنجره کلینیک، غروب آفتاب و … می‌توان سهیم کردن مخاطبان با لحظات شاد و پرانرژی شما باشد.

سایر ایده‌های محتوا

در ادامه، موارد دیگری که می‌توانید به عنوان ایده‌های تولید محتوا استفاده کنید، به طور خلاصه بیان شده است.

  • نحوه اصولی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را آموزش دهید.
  • درباره کارکنان بخشی که در آن مشغول به فعالیت هستید، صحبت کنید.
  • اتفاقات پشت صحنه یا خاطراتی که با برخی بیماران داشتید و ممکن است جالب به نظر بیاید را منتشر کنید.
  • نگاهی به روشها و متدهای روز دنیا در زمینه دندانپزشکی داشته باشید.
  • وقتی بیماری در مورد شما مطلبی در اینستاگرام یا سایت‌های دیگر منتشر می‌کند، حتماً به آن پاسخی مناسب دهید.
  • در مورد باورهای غلط در مورد بهداشت دهان و دندان صحبت کنید.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی از تبلیغات کلینیک دندانپزشکی

به طور کلی وقتی مردم به دیجیتال مارکتینگ کلینیک دندانپزشکی فکر می‌کنند، اولین چیزی که ممکن است به ذهنشان برسد تبلیغات نمایشی است. دیجیتال مارکتینگ از راهکارها و تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند که تبلیغات هم بخشی از آن است. اما وقتی از بازاریابی اینترنتی صحبت می‌کنیم یعنی بازاریابی با برنامه‌ای استراتژیک و همه جانبه برای کسب نتیجه در کوتاه مدت و بلندمدت. هر گونه تلاش بازاریابی بدون برقراری تعامل و ارتباط سازنده با مخاطب هدف ممکن نیست، پس یادتان باشد که همیشه مخاطب را در اولویت عملکرد خود قرار دهید. باید بدانید که موفقیت در استراتژی‌های تبلیغات کلینیک دندانپزشکی یک شب رخ نخواهد داد. با این حال، اگر می‌خواهید موفق‌تر عمل کنید و تبلیغات آنلاین کلینیک دندانپزشکی خود را به صورت حرفه‌ای‌تر انجام دهید، نکاتی که در این مقاله ذکر شد را با دقت مطالعه کرده و در کار خود لحاظ کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 23 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها