اگر اینستاگرام را یک انبار بزرگ کاه تصور کنیم، دیده شدن اکانت شما در آن مانند پیدا کردن سوزن در آن انبار کاه است!

در این انبار که انگار انتها ندارد، میلیون‌ها اکانت در حال تلاش هستند تا فرصتی به دست بیاورند و دیده شوند. البته خیلی‌ها از این جنجال‌ها به دور هستند و اصلاً برایشان مهم نیست که پیجشان در اینستاگرام معروف شود و یا مثلاً تعداد فالوورهایشان بالا برود. این افراد فقط بخش کوچکی از این فضای غول‌پیکر را تشکیل می‌دهند و تمام چیزی که از اینستاگرام می‌خواهند، سرگرم شدن است. اینکه با دوستانشان چت کنند و گپی بزنند، در اکسپلور اینستا بچرخند و کلیپ‌های خنده‌دار ببینند، سلبریتی موردعلاقه خود را فالو کنند و از کار آنها سر دربیاورند؛ یعنی کلاً دنبال این دسته از کارها هستند و چیز دیگری از اینستاگرام نمی‌خواهند. 

اما شمایی که الان دارید این مطلب را می‌خوانید، به احتمال 99 درصد جزو این گروه از افراد نیستید. شما چیزهای بیشتری از اینستاگرام می‌خواهید، چون از قابلیت‌ها و امکانات این پلتفرم باخبرید و می‌خواهید از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. در واقع می‌دانید که اینستاگرام چه پتانسیل‌هایی دارد و در نتیجه دلتان می‌خواهد در این فضا شناخته شوید تا به هدف‌هایی که دارید برسید. اهدافی مانند پول درآوردن، مشهور شدن، پیشرفت کردن در کار و خیلی چیزهای خوب دیگر.

برای دیده شدن در اینستاگرام، راه‌های زیادی هست که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این روش‌ها، شات کردن در اینستاگرام و شات شدن است که در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا خیلی مفصل برایتان توضیح می‌دهیم که شات کردن چیست و چگونه در اینستاگرام شات کنیم.

منظور از شات کردن در اینستاگرام چیست؟

خیلی وقت‌ها وقتی استوری یکی از دوستانمان را باز می‌کنیم، می‌بینیم که دوستمان آیدی فرد دیگری را در استوری خود منشن کرده و از ما می‌خواهد که با کلیک بر روی آیدی آن شخص او را در اینستاگرام فالو کنیم. به چنین حرکتی در اینستاگرام اصطلاحاً شات کردن در اینستاگرام می‌گویند. در یک کلام، وقتی شما از پیج فرد دیگری در اینستاگرام، اسکرین شات بگیرید و سپس آن عکس را همراه با آیدی او استوری کرده و از فالوورهای خود بخواهید که آن شخص را فالو کنند، در واقع آن کاربر را شات کرده‌اید. 

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، وقتی کسی را در اینستاگرام شات می‌کنید و آیدی او را در استوری خود منشن می‌کنید، نوتیفیکیشنی برای آن شخص ارسال می‌شود که می‌گوید “…mentioned you in their story”  و این اتفاق را به او اطلاع می‌دهد. 

شات شدن در اینستا
هم در دایرکت و هم در صفحه اصلی اینستاگرام این نوتیفیکیشن برایتان می آید.

همچنین بخشی از آن استوری، در دایرکت شخصی که شات شده است نمایش داده می‌شود و مانند تصویر زیر، او می‌تواند آن استوری را با انتخاب گزینه  Add to your story، در پیج خودش هم استوری کند.

شات اینستا
بر روی گزینه‌ای که دور آن خط کشیدیم می توانید بزنید و مجدداً این استوری را خودتان به اشتراک بگذارید.

خب حالا که متوجه شدید شات کردن در اینستاگرام به چه معنایی است، برویم تا نحوه شات کردن دیگران را در استوری اینستاگرام یاد بگیریم.

چطور باید در اینستاگرام شات کنیم؟

برای اینکه شخصی را در اینستاگرام شات کنید، می‌توانید از یکی از دو روشی که آنها را در ادامه آموزش می‌دهیم، استفاده کنید. فرقی ندارد که کدام روش را انتخاب می‌کنید؛ چون هر دوی آنها خیلی آسان هستند و استفاده از آنها کاری ندارد. 

روش اول شات کردن در اینستاگرام

برای شات کردن دیگران در اینستاگرام با استفاده از روش اول، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید.
  2. در تب Home، بر روی آیکون + که در بالای صفحه، در کنار عکس پروفایلتان قرار دارد کلیک کنید تا به بخش استوری‌ها بروید.
  3. سپس عکس یا فیلم موردنظرتان که می‌خواهید آن را استوری کنید، انتخاب کنید.
  4. حالا بر روی آیکون استیکر که در بالای صفحه قرار دارد کلیلک کنید.
  5. لیستی به شما نشان داده می‌شود که باید در آن بر روی استیکر منشن کلیک کنید.
  6. سپس آیدی شخص موردنظرتان را بنویسید و استوری را آپلود کنید.

به همین سادگی! مراحلی که در بالا توضیح داده‌ایم، به راحتی قابل انجام است.

خب حالا برویم سراغ روش دوم! البته این دو روش فرق چندانی با هم ندارند و فقط در چند جزئیات کوچک متفاوت هستند.

روش دوم شات کردن در اینستاگرام

برای شات کردن دیگران در اینستاگرام با استفاده از روش دوم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید.
  2. در تب Home، بر روی آیکون + که در بالای صفحه در کنار عکس پروفایلتان قرار دارد کلیک کنید تا به بخش استوری‌ها بروید.
  3. سپس عکس یا فیلم موردنظرتان که قصد استوری کردن آن را دارید، انتخاب کنید.
  4. حالا بر روی آیکون Aa در بالای صفحه کلیک کنید.
  5. آیدی شخص موردنظرتان را تایپ و استوری خود را بارگذاری کنید.

شاید از خودتان برسید که چرا شات کردن و شات شدن در اینستاگرم تا این اندازه مهم است؟ اصولاً از کسی می‌خواهیم ما را در استوری خود شات کند که تعداد فالوورهایش از ما بیشتر باشد تا پیج ما بیشتر دیده شود. در نتیجه شات کردن در اینستاگرام به‌نوعی تبلیغ کردن یک پیج است و باعث می‌شود تا تعداد فالوورهای آن پیج، بالا برود و مخاطبان بیشتری جذب کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی منشن کردن در اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی فرهنگ لغات اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

اما به نظر شما تنها راه جذب فالوور شات کردن است؟ البته که نه! راه‌های زیاد دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا رفته‌رفته، تعداد فالوورهایتان سر به فلک بکشد. می‌پرسید چه روش‌هایی؟ در ادامه تعدادی از این روش‌ها که باعث جذب فالوور می‌شود را خیلی مختصر و مفید برایتان توضیح می‌دهیم.

روش‌های جذب فالوور

اگر به‌تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اید و می‌خواهید برندتان در اینستاگرام دیده شود، اگر دلتان می‌خواهد که معروف شوید، اگر می‌خواهید از اینستاگرام پول دربیاورید و یا اگر دوست دارید بلاگر یا اینسفلوئنسر شوید، باید فالوورهای واقعی جذب کنید. قبل از هر چیزی باید بدانید که هیچ‌کدام از این کارها، یک شبه شدنی نیست. پس دلتان را صابون نزنید که شب بخوابید و صبح که بیدار شدید، هزاران نفر همین‌طوری الکی شما را فالو کرده باشند. اصلاً این‌طور نیست. جذب کردن فالوور کار پرزحمت و زمان‌بری است که هرکسی از پس آن برنمی‌آید. اما اگر تصمیمتان جدی است، می‌توانید در ادامه لیست کارهایی که برای جذب فالوور لازم است انجام دهید را مطالعه کنید.

هدف خود را تعیین کنید

صد البته که بالا رفتن تعداد فالوور در اینستاگرام، یک هدف عالی برای شروع به حساب می‌آید. ولی آیا این هدف به‌تنهایی کافیست؟ معلوم است که نه! بالا بودن تعداد فالوورها به‌تنهایی باعث نمی‌شود که شما به همه هدف‌هایتان برسید. یعنی این‌طور نیست که بگویید اگر یک میلیون فالوور داشته باشم، حتما از طریق فروش محصولاتم کلی پول پارو می‌کنم. یا مثلاً اگر فالوورهایم زیاد باشد، یعنی بلاگر و یا اینفلوئنسر معرکه‌ای هستم. نه! راستش را بخواهید، جذب فالوور نهایتاً می‌تواند بخشی از یک برنامه و هدف بزرگ‌تر باشد. از خودتان بپرسید که اصلاً چرا به دنبال فالوورهای بیشتر هستید؟ دلیل شما برای جذب فالوور چیست؟ سپس از اهدافی که دارید لیستی بنویسید تا متوجه شوید که قرار است چه استفاده‌ای از این‌همه فالوور ببرید.

  • می‌خواهم محصولاتم را به فروش برسانم.
  • می‌خواهم همه برند من را بشناسند.
  • می‌خواهم ترافیک وب‌سایت خودم را افزایش بدهم.

این لیست می‌تواند شامل هر هدفی باشد و قطعاً یکی از راه‌های رسیدن به آن جذب فالوورهای بیشتر است.

مخاطبان هدف خود را بشناسید

همان اول کار مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. وقتی بدانید که مخاطب شما دقیقا کیست، آن موقع می‌توانید محتوای بهتر و مناسب‌تری را به اشتراک بگذارید. محتوایی که برای مخاطبان هدف‌تان جالب و جذاب باشد، چیزی که به دردشان بخورد، چیزی که به آن علاقه و یا نیاز داشته باشند. اگر هنوز دقیق نمی‌دانید که باید چه محتوایی برای مخاطبان خود ارائه دهید، سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید تا به جواب برسید.

  • مخاطبان من چند ساله هستند؟
  • مخاطبان من خانم هستند یا آقا؟ 
  • آنها اهل کجا هستند و به چه زبانی صحبت می‌کنند؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارند؟ از چه چیزهایی خوششان نمی‌آید؟
  • آیا مخاطبان من از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

وقتی جواب این سوال‌ها را پیدا کنید، کارتان خیلی راحت‌تر می‌شود. چون دیگر می‌دانید چه محتوایی تولید کنید تا مخاطبان هدف خود را جذب و کاری کنید تا آنها همیشه پیجتان را فالو داشته باشند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی چگونه مخاطب هدف را پیدا کنیم؟ روش طراحی پرسونای مشتری — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی روش جذب 1000 فالوور اول پیج‌تان — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

در انتخاب نام پیج و نام کاربری خود دقت کنید

نام پیج و نام کاربری، از آنچه که فکر می‌کنید مهم‌تر و تاثیرگذارتر است. مثلاً اگر پیج کاری دارید، اسمی که انتخاب می‌کنید بهتر است با محتوای پیجتان ارتباط داشته باشد، یا نام برندتان باشد یا به شکلی هدفی که دارید را در نامی که انتخاب می‌کنید نشان بدهید. 

نامی که انتخاب می‌کنید بهتر است کوتاه، خلاقانه، مرتبط با محتوای پیج یا هدفتان باشد. طوری که در ذهن مخاطب نقش ببندد و آن را فراموش نکند. چون اگر کسی پیج شما را به‌صورت اتفاقی در اکسپلور دیده باشد و بعد از مدتی بخواهد آن را دوباره پیدا کند، بتواند خیلی راحت نام پیج شما را به خاطر بیاورد و آن را جستجو کند. اگر اسم پیجتان سخت، طولانی یا عجیب غریب باشد، خیلی از مخاطبان ممکن است در اقیانوس اینستاگرام غرق شوند و هیچ‌وقت نتوانند شما را پیدا و درنتیجه فالو کنند.

اگر برای انتخاب اسم پیج اینستاگرام‌تان نیاز به راهنمایی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطلب نحوه انتخاب اسم مناسب برای اینستاگرام را از آکادمی کاپریلا بخوانید.

قدرت هشتگ‌ها را دست‌کم نگیرید

هشتگ‌ها در اینستاگرام قدرت خیلی زیادی دارند؛ پس آنها را دست‌کم نگیرید. یکی از کارهایی که می‌توانید برای جذب فالوور انجام دهید، استفاده سنجیده و هوشمندانه از همین هشتگ‌ها است. خیلی از کاربران وقتی به دنبال چیز خاصی می‌گردند، هشتگ‌های مربوط به آن را جستجو می‌کنند؛ حالا اگر شما همان هشتگی را زیر پست خود زده باشید که خیلی‌ها آن را جستجو می‌کنند، پست شما وارد بخش هشتگ‌های اینستاگرام می‌شود. در نتیجه اگر کسی آن هشتگ را جستجو کند، پست شما را هم می‌بیند و اگر از آن خوشش بیاید ممکن است پیجتان را فالو کند.

البته لازم است بدانید که نباید کمیت را فدای کیفیت کنید؛ یعنی بجای اینکه کلی هشتگ بی‌ربط بزنید، بهتر است از هشتگ‌های معروف و مرتبط استفاده کنید تا مخاطبان هدف خود را جذب کنید. اگر هیچ ایده‌ای از نحوه استفاده از هشتگ ندارید، مطالب زیر را بخوانید:

  • مطلب هشتگ اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب هشتگ مارکتینگ چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

راهی به اکسپلور پیدا کنید

اکسپلور اینستاگرام جایی است که در آن پست‌هایی به شما نشان داده می‌شود که متعلق به پیج‌هایی است که آنها را فالو نکرده‌اید ولی احتمال دارد از آنها خوشتان بیاید. این پست‌ها بر اساس الگوریتم‌های هوشمند اینستاگرام در اکسپلور شما نمایش داده می‌شوند و شبیه به پست‌هایی هستند که اصولاً آنها را لایک می‌کنید.

راه پیدا کردن به اکسپلور اینستاگرام یکی از روش‌های افزایش و جذب فالوور است. اما چطور می‌توان به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کرد؟ اگر فالوورهای فیک نداشته باشید، اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، و اگر محتوایی در پیجتان قرار بدهید که فالوورهایتان آن را دوست داشته باشند، آن را لایک کنند و در زیر آن کامنت بگذارند، خیلی راحت به اکسپلور راه پیدا می‌کنید. در نتیجه پست‌های شما در اکسپلور کاربرانی که به محتوای مرتبط و مشابه با محتوای پیج شما علاقه دارند ولی هنوز شما را فالو نکرده‌اند قرار می‌گیرد و پیجتان بیشتر دیده می‌شود. از این راه، به‌راحتی می‌توانید مخاطبان هدف بیشتری جذب کنید و تعداد فالوورهایتان بالاتر برود. 

پیج‌های مرتبط و همکار را فالو کنید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن مخاطبان هدف خود استفاده کنید، فالو کردن پیج‌هایی است که محتوای مرتبط با پیج شما تولید می‌کنند. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ کار خاصی لازم نیست انجام بدهید! فقط پیج‌هایی که در حرفه شما فعالیت می‌کنند و کم‌وبیش همکارتان محسوب می‌شوند را فالو کنید و در زیر پست‌هایشان کامنت بگذارید. 

شاید فکر کنید که این کارها تاثیری ندارد اما سخت در اشتباهید. زیرا مخاطبان آن پیج، مخاطبان هدف شما هم محسوب می‌شوند و وقتی که در زیر پست‌های چنین پیج‌هایی کامنت می‌گذارید، در واقع پیج خودتان را تبلیغ می‌کنید. در نتیجه مخاطبان آنها با پیج شما آشنا می‌شوند، احتمالاً به آن سر می‌زنند و اگر از محتوایی که تولید می‌کنید، خوششان بیاید پیجتان را فالو می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی چگونه پیج اینستاگرامی جذاب و زیبایی داشته باشیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی نحوه تولید محتوای گرافیکی با نرم افزار پاورپوینت در اینستاگرام — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی ساخت موشن گرافیک با نرم افزار کمتازیا — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

با مخاطبان خود ارتباط دوستانه برقرار کنید

 اگر دوست دارید فالوورهایتان بیشتر شود، تا جایی که می‌توانید دوستانه رفتار کنید. کسی دلش نمی‌خواهد که پیج‌های خشک و عصاقورت‌داده را فالو کند؛ حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشند. پس از خودتان رفتار دوستانه و گرم نشان دهید. مثلاً هر چقدر که می‌توانید به کامنت‌ها جواب دهید، دایرکت‌ها را بخوانید، نظرسنجی برگزار کنید، لایو بگذارید و… کاری کنید تا اگر کسی تصادفاً وارد پیجتان شد، دلش نخواهد که از آن بیرون برود و جذب همین صمیمیتی شود که در پیجتان وجود دارد.

با بلاگرها و اینفلوئنسرهای محبوب همکاری کنید

بلاگرها و اینفلوئنسرها، در اینستاگرام جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند. این افراد در حیطه تخصصی خود معروف هستند و تقریبا تبدیل به الگوی کاربرانی شده‌اند که آنها را فالو می‌کنند. در یک کلام، بلاگرها و اینفلوئنسرها، همان کسانی هستند که در اینستاگرام به مردم می‌گویند چه غذاهایی بخورند، چه جاهایی بروند، چه فیلم‌هایی ببینند، چه لباس‌هایی بپوشند و… پس، این افراد خیلی تاثیرگذارند و می‌توانند پیج شما را به‌راحتی بالا ببرند.

می‌توانید از این افراد کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و به شما یاد بدهند چگونه فالوورهای بیشتری جذب کنید. به‌علاوه می‌توانید از آنها بخواهید که صفحه شما را تبلیغ کنند. البته اگر قرار است از بلاگر یا اینفلوئنسری بخواهید که پیج شما را تبلیغ کند، بهتر است کسی را انتخاب کنید که محبوب باشد و در زمینه مرتبط با شما فعالیت کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی میکرو اینفلوئنسر چیست و چه کمکی به رشد و توسعه کسب و کارمان می‌کند؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی چگونه اینفلوئنسر مناسب کمپین تبلیغاتی‌مان را پیدا کنیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی بررسی عوامل موفقیت در اینستاگرام — برای مشاهده این وبینار ضبط شده ویدئویی کلیک کنید(+)

مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید

مسابقات اینستاگرامی هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و همیشه طرفدار دارند. پس اگر دوست دارید مخاطبان بیشتری جذب کنید و تعداد فالوورهایتان بالا برود، می‌توانید در اینستاگرام مسابقه برگزار کنید. وقتی شما مسابقه اینستاگرامی راه می‌اندازید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • شرایط شرکت در مسابقه خیلی سخت نباشد.
  • جایزه‌ای که برای مسابقه در نظر گرفته می‌شود، مرتبط با محتوای پیج باشد و البته این جایزه نباید خیلی بزرگ و دست‌نیافتنی باشد. مثلاً شما نمی‌توانید یک ماشین لوکس را به‌عنوان جایزه در نظر بگیرید. چون مخاطب احساس می‌کند که این جایزه غیرواقعی است و شما دارید سرش را شیره می‌مالید.
  • نحوه اعلام کردن برنده مسابقه شفاف باشد تا کسی به واقعی بودن نتیجه شک نکند.

شرایط شرکت در مسابقه خیلی مهم است و می‌تواند به جذب فالوور کمک زیادی بکند. مثلاً از مخاطبان خود بخواهید که برای شرکت در مسابقه پیج شما را استوری کنند و در زیر پست مسابقه سه نفر از دوستانشان را تگ کنند.

اگر هیچ ایده‌ای از نحوه برگزاری مسابقه اینستاگرامی ندارید، مطلب آموزشی نحوه برگزاری مسابقات اینستاگرامی را از آکادمی کاپریلا بخوانید.

در این صورت وقتی پیجتان استوری می‌شود یا وقتی کلی کاربر جدید در زیر پست‌هایتان تگ می‌شوند، افراد بیشتری صفحه شما را می‌بینند و ممکن است تصمیم بگیرند که پیجتان را فالو کنند.

هر چقدر که لازم است برای تبلیغات پول خرج کنید

اگر پیجتان را درست و حسابی تبلیغ نکنید، دیگران چطور شما را بشناسند و فالو کنند؟ انتظار زیادی است که فکر کنید بدون کوچک‌‌ترین تبلیغی قرار است کلی فالوور گیرتان بیاید! اگر دنبال جذب فالوورهای بیشتر هستید، به شما توصیه می‌کنم بدون هیچ نگرانی سر کیسه را شل کنید و هرچقدر که لازم است برای تبلیغ خوب و درخور پول خرج کنید. 

چرا به‌جای این کارها فالوور فیک نخریم و کار خودمان را راحت نکنیم؟

همان‌طور که می‌بینید جذب کردن فالوور واقعی خیلی راحت نیست و زمان می‌برد؛ اما کار نشد ندارد. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که راه صد ساله را یک شبه بروند و بجای سختی دادن به خودشان، فالوور فیک بخرند. ولی اگر نظر ما را می‌پرسید، این کار خیلی اشتباه است. کسانی که فالوور فیک می‌خرند، تیشه به ریشه خود می‌زنند و با دست‌های خودشان پیجشان را نابود می‌کنند. فالوور فیک سرتاپا ضرر است! می‌گویید نه؟ به لیستی که در ادامه آورده‌ایم نگاهی بیندازید تا چشمه‌ای از این مضرات را ببینید.

  • فالوورهای فیک اینستاگرام اصولاً پست‌های شما را لایک نمی‌کنند و در زیر آنها کامنت نمی‌گذارند. در نتیجه احتمال اینکه پست شما به اکسپلور برود، تقریباً صفر می‌شود.
  • در پشت اکانت‌های فیک هیچ انسانی ننشسته است و این اکانت‌ها توسط ربات‌ها ساخته و فروخته شده‌اند. اگر چنین اکانت‌هایی یک درصد در زیر پست‌هایتان کامنت بگذارند، آن کامنت‌ها بی‌ربط و تکراری خواهد بود. 
  • فالوورهای فیک باعث می‌شوند که اینستاگرام فکر کند شما ربات هستید و در نتیجه پیج شما را disable کند.
  • اینستاگرام خیلی راحت فالوورهای فیک را شناسایی و آنها را پاک میکند. در نتیجه تمام پول‌هایی که برای خریدن آنها پرداخت کرده‌اید، به هدر می‌رود.
  • خرید فالوورهای فیک نقض قوانین اینستاگرام است.
  • داشتن فالوورهای فیک اعتبار شما را از بین میبرد و فالوورهای واقعی را فراری می‌دهد.
  • از آنجایی که فالوورهای فیک ربات هستند و نمی‌توانند از شما چیزی در اینستاگرام بخرند، با استفاده از آنها درآمدی کسب نخواهید کرد و چیزی نصیبتان نمی‌شود.

با در نظر گرفتن موارد بالا، بهتر نیست که به همان فالوورهای واقعی و روش‌های جذب آنها بچسبید و بیخیال فالوورهای فیک شوید؟

کلام آخر

اینستاگرام جدیداً به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیا تبدیل شده است و هر روز هم که می‌گذرد، طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. خیلی از کسانی که وارد اینستاگرام می‌شوند، رویای بزرگی در سر دارند. مثلاً دلشان می‌خواهد مشهور شوند، کسب‌وکارشان پیشرفت کند و یا اینفلونسر شوند. چرا که نه؟ این‌ها شاید آرزوهای بزرگی باشند اما این‌طور نیست که بگوییم غیرممکن یا دست‌نیافتنی هستند. ولی برای رسیدن به همه این هدف‌ها، باید قبل از هر چیزی فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشت. 

یکی از راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام شات کردن و شات شدن است که آن را خیلی مفصل توضیح داده‌ایم. با این حال به‌جز شات کردن در اینستاگرام روش‌های مفید دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید و فالوورهای زیادی جذب کنید که آنها را هم در مقاله بالا معرفی کردیم. شما چه روش‌های دیگری برای جذب فالوور می‌شناسید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.