شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌اند، مخصوصاً برای نسل جوان؛ حتی می‌توان این‌طور گفت که زبان نسل جدید، بر پایه‌ی شبکه های اجتماعی و مجازی است. این شبکه‌ها در تمام ابعاد زندگی ما نفوذ کرده‌اند، خواه جستجوی یک عکس یا اشتراک‌گذاری آن باشد، خواه ارسال یک پیام ساده به دوستان از طریق پیام‌رسان‌ها شبکه‌ی مجازی. شبکه‌های مجازی نه تنها سبک زندگی و طریقه‌ی ثبت لحظات و خاطرات ما را تغییر داده‌اند، بلکه به ابزاری قوی برای بازاریابی و فروش محصولات یا خدمات کسب‌وکارهای مختلف و برندهای کوچک و بزرگ تبدیل شده‌اند. اما این شبکه های اجتماعی، چه هدفی دارند؟ هر کدام از آن‌ها به قصد چه کاری ساخته شده است؟ از شبکه های اجتماعی یا همان شبکه های مجازی چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟ برای یافتن پاسخ این سؤالات، تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با ما همراه باشید.

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه اجتماعی را می‌توان به اشکال مختلفی تعریف کرد، اما ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای شبکه های اجتماعی یا همان شبکه های مجازی ارائه داد، این است که شبکه های اجتماعی وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید محتوایی را ایجاد کنید، آن را به اشتراک بگذارید و یا از محتوایی که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند، بازدید نموده و از آن استفاده کنید. محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، بر اساس هدفی که هر شبکه‌ی اجتماعی بر پایه‌ی آن ساخته شده است، متفاوت است؛ این محتوا می‌تواند محتوایی متنی، تصویری، صوتی و یا ترکیبی از همه‌ی این‌ها باشد. برای آشنایی بیشتر با شبکه‌های مجازی و انواع آن‌ها، شما را به خواندن مقاله‌ی «شبکه های مجازی چیست؟ – لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان» دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اهداف شبکه های اجتماعی

هر چیزی که توسط بشریت ساخته شده، هدف و منظوری برای ساخته شدن داشته است؛ از اختراع چرخ توسط نیاکان ما تا اختراع پیشرفته‌ترین فضاپیماها، همه و همه هدف و منظوری در پشت خود داشته‌اند. در این راستا، شبکه‌های مجازی هم با منظور و هدف خاصی ساخته شده‌اند. در ابتدا این اهداف را به 4 دسته‌ی کلی تقسیم می‌کنیم و سپس برای شما هدف و منظور ساخت هر کدام از شبکه های اجتماعی محبوب و معروف را بررسی می‌کنیم. همان‌طور که گفتیم، اهداف شبکه های اجتماعی یا همان شبکه‌های مجازی را می‌توان به 4 دسته تقسیم کرد. این 4 هدف عمده عبارت‌اند از:

  • به اشتراک‌گذاری اطلاعات
  • آموزش
  • برقراری ارتباط
  • بازاریابی و فروش

در ادامه هر یک از موارد بالا را تشریح می‌کنیم.

اهداف شبکه های اجتماعی
اهداف شبکه های اجتماعی

به اشتراک گذاری اطلاعات

شما به کمک شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌توانید اطلاعات، ایده‌ها و محتوای تولید شده‌ی خود را به اشتراک بگذارید. هر کدام از شبکه های اجتماعی و پلتفرم‌های مجازی، با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند، به آن‌ها این امکان را می‌دهند که ایده‌ها و محتواهای خود را به‌صورت متنی، تصویری، فیلم، صدا (صدای ضبط شده، موسیقی، پادکست و..) به اشتراک بگذارند و حتی این اطلاعات را به کاربران دیگر ارجاع بدهند، یا اینکه این مطالب توسط کاربران دیگر، بازنشر و به اشتراک (Share) گذاشته شوند. از دیگر امکانات این شبکه های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتواهای مختلف، امکان خصوصی یا عمومی کردن آن‌ها است؛ یعنی شما می‌توانید پیام یا محتوای مورد نظرتان را صرفاً برای فرد یا افراد خاصی منتشر کنید و هم می‌توانید آن‌ها را برای عموم مردم به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش

شبکه های اجتماعی می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای یادگیری شخصیِ شما، افزایش اطلاعات شما و همچنین آگاهی شما از اتفاقات رخ داده در اطرافتان، مورد استفاده قرار بگیرند. به‌عنوان مثال با بررسی صفحات مجازی دوستان و آشنایان خود می‌توانید از اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده یا آخرین وضعیت زندگی آن‌ها تا حدودی اطلاعات کسب کنید. باز بودن جریان اطلاعات برای شما، امکان دسترسی به به‌روزترین اخبار و اصل مطالب را فراهم می‌کند؛ به‌عنوان مثال ممکن است بشنوید فلان کشور دچار مشکلی شده است، برای اینکه از صحت آن مطمئن شوید، در پاره‌ای از اوقات، فقط کافی است در شبکه‌های مجازی به دنبال اخبار مربوط به آن کشور، به جستجو بپردازید تا به منابع اصلی خبری و اطلاعاتی برسید.

همان‌طور که می‌دانیم و دیده‌ایم، سرعت انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بسیار بیشتر از رسانه‌های سنتی است؛ از طرفی، شما با بررسی هر کدام از شبکه های اجتماعی می‌توانید احساسات، نظرات و طرز فکر هر جامعه‌ای را در مورد اتفاقات کوچک و بزرگی که در کشورشان یا کشورهای دیگر می‌افتد، نیازهایی که آن جامعه دارند، رویدادها و برنامه‌های اجتماعی که قرار است در آن جامعه برگزار شود و خیلی دیگر از رفتارهای جامعه‌شناختی را مورد بررسی قرار دهید. شایان ذکر است که این امر، کمک بزرگی به جامعه‌شناسان، سیاست‌مداران و بازاریابان شرکت‌های بزرگ و کوچک محسوب می‌شود.

پیشنهاد یک سایت آموزشی:

برقراری ارتباط

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه های اجتماعی، امکان برقراری ارتباط و ماهیت تعاملی آن‌ها است. شبکه‌های مجازی، محدودیت‌های سنتی برای برقراری ارتباط مانند زمان و فاصله را از بین برده‌اند. فناوری‌هایی مانند اسکایپ، واتس‌اپ و.. امکان برقراری تماس تصویری را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند و شما می‌توانید با افراد مختلف در اقصی نقاط جهان، به مکالمه‌ی تصویری یا صوتی بپردازید؛ بدون آنکه هزینه‌ی زیادی صرف کنید. از طرفی با کمک بسیاری از شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها مانند: فیسبوک، توییتر، تلگرام، واتس‌اپ و… امکان چت با دوستان و افراد غریبه در هر جای دنیا برای شما فراهم شده است؛ حتی به کمک پلتفرم‌های اجتماعی مانند توییتر، شما می‌توانید با مقامات دولتی، افراد مشهور، ورزشکاران و بسیاری دیگر از افراد مشهور و شناخته‌شده، تعامل داشته باشید و پیام خود را برای آن‌ها ارسال کنید، امکانی که شاید هرگز در دنیای واقعی و دیدار حضوری برای شما فراهم نشود.

بازاریابی و فروش

با ظهور و فراگیری شبکه های اجتماعی، کاربرد و هدف جدیدی برای آن‌ها پیدا شد و آن چیزی نبود جز «بازاریابی و فروش آنلاین». کسب‌وکارهای مختلفی برای تبدیل نام خود به برندی مشهور و مورد اطمینان، از شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند؛ به‌عبارت بهتر، آن‌ها با انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ، محصولات و خدمات خود را به کاربران و بازار هدف معرفی می‌کنند.

همچنین بسیاری از خیریه‌های خصوصی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و جذب خیرین، از تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کمک می‌گیرند. از سوی دیگر بسیاری از افراد به کمک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی در شبکه های اجتماعی، خود را به کارفرمایان معرفی می‌کنند و شغل مورد نظر خود را به‌دست می‌آورند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اهداف شبکه های اجتماعی معروف

تا کنون با اهداف کلی برای اختراع شبکه های اجتماعی آشنا شدید، حال زمان آن رسیده که اهداف اختصاصی در ایجاد برخی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی را برای شما بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید تا از این اهداف اطلاع یابید.

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook)

طبق گفته‌های شرکت فیسبوک، هدف از ایجاد این شبکه اجتماعی این است که جهان را بازتر و متصل‌تر کند؛ آخرین بیانیه‌ی فیسبوک (کمپانی متا) این است که مردم از این شبکه‌ی اجتماعی به حفظ ارتباط با دوستان و خانواده و کشف هر آنچه که در جهان می‌گذرد، بپردازند. گفتنی است که فیسبوک از آزادی بیان و اشتراک‌گذاری آنچه که برای کاربران مهم است، حمایت می‌کند. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی فیسبوک
نمایی از محیط شبکه اجتماعی فیسبوک
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی یوتیوب (Youtube)

یوتیوب، وب‌سایت و شبکه‌ای اجتماعی برای اشتراک ویدئو است. میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، یک اکانت (حساب کاربری) در این وب‌سایت درست کرده‌اند که به آن‌ها اجازه بارگذاری و انتشار ویدئو‌های خود همچنین بازدید از ویدئوهای سایرین را می‌دهد. طبق آماری که خود شرکت یوتیوب منتشر کرده، روزانه در هر دقیقه بیش از 35 ساعت ویدئو در این شبکه‌ی اجتماعی آپلود می‌شود.

اگر یادتان باشد، در مورد اهداف کلی ایجاد شبکه‌های اجتماعی گفتیم که «آموزش» یکی از این اهداف است. بسیاری از افراد معتقدند که «یوتیوب» یک دانشگاه آزاد است؛ زیرا نه تنها در آن می‌توانید انواع محتوای ویدئویی از جمله ویدئوهای سرگرم‌کننده را ببینید، بلکه در بسیاری از کانال‌های این شبکه اجتماعی، آموزش‌های تخصصی در هر زمینه‌ای را می‌توانید دنبال کنید. پس استنتاج کرد که یکی از اهداف پشت پرده شبکه اجتماعی یوتیوب، «آموزش» است. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی یوتیوب
نمایی از محیط شبکه اجتماعی یوتیوب

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)

در گذشته، شما فقط امکان انتشار محتوای متنی با محدودیت 140 کاراکتر را در شبکه اجتماعی توییتر داشتید ولی در آپدیت‌های بعدی که شرکت توییتر ارائه داد، کاربران می‌توانند عکس، ویدئو، کنفرانس صوتی آنلاین (Space) و همچنین متونی با 240 کاراکتر منتشر کنند (اما همچنان انتشار متن‌های کوتاه، کاربرد اصلی توییتر محسوب می‌شود). هدف اصلی توییتر این است که کاربران را در سراسر زمین به هم متصل کند و به آن‌ها اجازه دهد تا افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که عنوان اصلی وب‌سایت توییتر این‌چنین نوشته شده است: “It’s what’s happening” بر این اساس می‌توان گفت که هدف از ایجاد شبکه اجتماعی توییتر، به اشتراک گذاری این است که برای هر کاربرش چه اتفاق روزمره‌ای می‌افتد و آن کاربر بتواند این اتفاقات را با دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین در طی سالیان گذشته، توییتر به پلتفرم محبوب و رسمی دولتمردان مختلف و بزرگان دنیای تجارت و تکنولوژی تبدیل شده و شما می‌توانید آخرین اظهار نظرات و رویکردهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد معروف در حوزه‌های مختلف را از طریق توییتر دنبال کنید. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی توییتر
نمایی از محیط شبکه اجتماعی توییتر

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک پلتفرم کاملاً بصری محسوب می‌شود و برخلاف فیسبوک و توییتر که متکی بر متن و عکس هستند، اینستاگرام کاملاً بر روی عکس و ویدئو متمرکز است؛ به همین منظور این شبکه اجتماعی، کاربرانش را به انتشار عکس و ویدئو در صفحات خود، تشویق می‌کند. همچنین، شایان ذکر است که پلتفرم اینستاگرام، به بستری برای ایجاد و تبلیغ انواع کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است؛ پیج‌های زیادی را می‌بینیم که محصولات خاصی را معرفی می‌کنند و حتی آن‌ها به فروش می‌رسانند. از سوی دیگر بسیاری از افراد، از طریق بلاگری و اینفلوئنسری در اینستاگرام، فالوورهای زیادی جمع کرده‌اند و از طریق دریافت تبلیغات و انتشار آن‌ها در صفحات خود، به کسب درآمد می‌پردازند. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی اینستاگرام
نمایی از محیط شبکه اجتماعی اینستاگرام
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok)

این پلتفرم و شبکه‌ی اجتماعی، همانند یوتیوب با هدف اشتراک‌گذاری ویدئو ساخته شده است؛ اما تفاوتی جزئی – و در عین حال اساسی – با یوتیوب دارد و آن این است که در شبکه‌ی مجازی تیک‌تاک، شما فقط می‌توانید ویدئوهای کوتاه (در حد 30 الی 60 ثانیه) بارگذاری کنید. شایان ذکر است که تیک‌تاک به ابزاری برای جوانان جهت بیان خود و علایقشان در قالب آواز، رقص، کمدی و لب زدن بر روی آهنگ‌های معروف (دابسمش)، تبدیل شده است. همچنین، گفتنی است که این اپلیکیشن و شبکه‌ی مجازی به شما امکان ساخت ویدئوهای کوتاه و آپلود (بارگذاری) آن‌ها را فراهم می‌کند. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی تیک تاک
نمایی از محیط شبکه اجتماعی تیک تاک
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی اسکایپ (Skype)

هدف شبکه اجتماعی اسکایپ در ابتدای راه، برقرار تماس صوتی رایگان از طریق اینترنت بود؛ تا کاربران در هر نقطه از این کره‌ی خاکی که به اینترنت دسترسی دارند، بتوانند با هم تماس صوتی برقرار کنند. شایان ذکر است که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، اسکایپ امکان برقراری تماس تصویری، برگزاری ویدئو کنفرانس، فرستادن پیام متنی و همچنین انتقال فایل را به امکانات پلتفرم خود اضافه کرد. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط پیام رسان اسکایپ
نمایی از محیط پیام رسان اسکایپ

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی واتس اپ (WhatsApp)

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی محبوب واتس‌اپ می‌باشد (جزو محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی دنیا است). واتس‌اپ به‌عنوان یک پیام‌رسان رایگان، هدف خود را تأمین امنیت و حریم شخصی کاربران (عدم انتشار چت‌ها و اطلاعات کاربران)، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان و راحت‌تر کردن برقراری ارتباط بین کاربران خود، بیان می‌کند. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط پیام رسان واتس اپ
نمایی از محیط پیام رسان واتس اپ

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی تلگرام (Telegram)

تلگرام همانند واتس‌اپ یک پیام‌رسان رایگان است، با این تفاوت که امکانات بسیار بیشتری نسبت به واتس‌اپ در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. هدف تلگرام، افزایش ارتباط مردم با یکدیگر، دسترسی راحت به مطالب و فایل‌هایی که کاربران نیاز دارند، حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران، بیان شده است. در طی سال‌های گذشته و با افزایش تعداد کاربران تلگرام، این شبکه مجازی با هر آپدیت، امکانات و ویژگی‌های جذابی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. از امکانات تلگرام می‌توانیم به امکان ارسال هر نوع فایل و محتوا (متنی، تصویری، صوتی، فایل‌های متفرقه)، ایجاد کانال، ساخت گروه، استفاده از ربات‌ها، تماس صوتی و تماس تصویری، اشاره کنیم. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط پیام رسان تلگرام
نمایی از محیط پیام رسان تلگرام
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn)

لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه‌ی کاریابی در دنیا است. از طریق شبکه‌ی اجتماعی لینکدین می‌توانید برای یافتن شغل، موقعیت‌های کارآموزی، ایجاد ارتباط با حرفه‌ای‌های هر حوزه‌ی کاری و تقویت روابط کاری خود، استفاده کنید. شما در لینکدین یک رزومه‌ی آنلاین وارد می‌کنید و می‌توانید محتوای خود را به‌صورت متن و تصویر به اشتراک بگذارید. همچنین کارفرمایان مختلف، با جستجوی نام حوزه‌ی کاری شما، می‌توانند شما را پیدا کرده و رزومه‌تان را مطالعه کنند و در صورت لزوم، شما را به استخدام کمپانی خود درآورند. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی لینکدین
نمایی از محیط شبکه اجتماعی لینکدین
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest)

همانند اینستاگرام، پینترست نیز یک شبکه‌ی اجتماعی و یک پلتفرم مجازی بصری است. در شبکه‌ی اجتماعی پینترست کاربران می‌توانند تصاویر خود را به اشتراک بگذارند و کسب‌وکارهای مختلف هم می‌توانند با اشتراک‌گذاری تصاویر کالای خود، آن‌ها را به فروش برسانند و خود را به برندی بزرگ تبدیل کنند. بیشتر پست‌های منتشرشده در پینترست، مربوط به مد و فشن، وسائل تزئینی و تابلوهای هنری می‌باشد. همان‌طور که مشخص است، هدف این شبکه اجتماعی، تشویق کاربران به انتشار عکس و توسعه‌ی کسب‌وکارشان است. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی پینترست
نمایی از محیط شبکه اجتماعی پینترست

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)

ردیت خود را به‌عنوان یک وب‌سایت و انجمن خبری اجتماعی معرفی می‌کند و هدف خود را بیان و انتشار نظرات تمامی کاربران، بدون هیچ سانسور و محدودیتی اعلام نموده است. در این شبکه‌ی اجتماعی، کاربران از طریق رأی دادن به هر پست، آن را به نوعی تبلیغ می‌کنند. شایان ذکر است که ثبت‌نام در ردیت رایگان است و شما به‌راحتی می‌توانید از امکانات وب‌سایت و اپلیکیشن آن استفاده کنید. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از شبکه اجتماعی ردیت
نمایی از شبکه اجتماعی ردیت

هدف از ایجاد شبکه اجتماعی تامبلر (Tumblr)

مانند بقیه‌ی شبکه های اجتماعی که گفته شد، تامبلر نیز یک شبکه‌ی اجتماعی رایگان است و هدف آن انتشار محتوای چندرسانه‌ای و استفاده از آن‌ها در وبلاگ‌های شخصی است. با توجه به ماهیت ساده و مختصر محتوای تامبلر، این شبکه اجتماعی برای پست‌های متنی و طولانی، مناسب نیست، بلکه برای پخش پیام‌های کوتاه برای خوانندگان و مخاطبان، مناسب است. برای مراجعه به این شبکه مجازی، می‌توانید بر روی این لینک [+] کلیک کنید.

نمایی از محیط شبکه اجتماعی تامبلر
نمایی از محیط شبکه اجتماعی تامبلر

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره اهداف شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی کاربردهای فراوانی دارند و روز به روز جای خود را در میان زندگی ما بیشتر باز می‌کنند. به‌عنوان یک کاربر ساده، صاحب کسب‌وکار یا بازاریاب یک شرکت، باید بر اساس نیازها و علایق خود شبکه‌ی اجتماعی مورد نظر و مناسبتان را انتخاب کنید، تا به بهترین شکل بتوانید از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که شبکه‌های مجازی قادرند تا امکانات و مزایای بی‌شماری را در اختیار شما قرار دهند، اما فراموش نکنید که غرق شدن در این شبکه‌ها، ضررها و آسیب‌های خود را دارد؛ از طرفی به‌دلیل دسترسی به هر نوع محتوایی، باید مراقب فعالیت کودکان و نوجوانان خود در این شبکه های اجتماعی باشید.

امیدواریم که توانسته باشیم با تهیه‌ی این مقاله، اطلاعات کامل و مفیدی برای شما خواننده‌ی عزیز، فراهم کرده باشیم. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «اهداف شبکه های اجتماعی» دارید، یا اهداف دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که بیشتر در مورد شبکه های اجتماعی بدانند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها