الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تغییر و آپدیت شدن هستند. بدون شک این تغییرات الگوریتم گوگل بر روی سئو سایت شما تاثیرگذار است. در کنار تغییر الگوریتم‌های گوگل، ابزارهای مختلفی نیز ارائه شده که به کمک آنها می‌توان استراتژی تولید محتوا، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و … هر شرکت و برندی را تغییر داد. در گذر زمان، ابزارهای مختلفی برای این امر ارائه شده  که این ابزارها، دنیای بازاریابی دیجیتال را تغییر داده‌اند. برای اینکه بتوانید در حوزه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود موفق عمل کنید، لازم است که از این تغییرات و دانش روز آگاهی پیدا کرده و مطابق با آن گام بردارید. خوشبختانه سایت‌های وبلاگی زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای به روز کردن اطلاعات خود استفاده نمایید. ما در این مطلب از وبلاگ کاپریلا ۲۰ وبلاگ برتر در حوزه دیجیتال مارکتینگ که در سال ۲۰۲۱ باید به آن مراجعه کنید را معرفی کرده‌ایم.

Ahrefs

Ahrefs اولین وبلاگی است که می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. این وبلاگ، امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را به شکل بهتر و موثرتری سئو کنید. ضمن اینکه در بخش وبلاگی Ahrefs، جدیدترین مقالات آموزشی در مورد سئو منتشر می‌شود که از این مقالات می‌توانید برای افزایش دانش خود استفاده کنید. Ahrefs در مورد تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی و دیگر فاکتورهای سئو اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

Ahrefs

Moz

Moz یک وبلاگ دیگر در حوزه سئو است که از شناخته‌شده‌ترین‌های دیجیتال مارکتینگ جهان می‌باشد. اگر می‌خواهید دانش و مهارت‌های سئویی و بازاریابی خود را افزایش دهید، از این این سایت غافل نشوید. این سایت علاوه بر دارا بودن مقالات آموزشی متنوع در حوزه سئو، ابزارهای رایگان و پولی را نیز برای بهبود سئو ارائه کرده است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال و سئوکاران از آن استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از ابزارهای رایگان Moz برای سئو سایت خود استفاده نمایید.

Moz

HubSpot

HubSpot یک وبلاگ عالی در حوزه فروش و بازاریابی آنلاین دارد. این وبلاگ، بیشتر برای بازاریابان و دیجیتال مارکترها کاربرد دارد. بازاریابان دیجیتالی که می‌خواهند دانش خود را در حوزه فروش و چگونگی ارائه خدمات به مشتریان بالا ببرند. در این وبلاگ همچنین کتاب‌های دیجیتالی و راهنماهای الکترونیکی مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

محتوای مجله HubSpot همیشه مطابق با آخرین تغییرات روز دیجیتال مارکتینگ است و جدیدترین اخبار و رویدادها در دنیای دیجیتال را پوشش می‌دهد. اگر می‌خواهید استراتژی‌های کسب و کار خود را توسعه داده و آپدیت کنید و مطابق با جدیدترین تغییرات حرکت نمایید، این وبلاگ منبع خوبی برای شما خواهد بود.

HubSpot

CopyHackers

این وبلاگ، بیشتر حاوی اطلاعاتی در مورد کپی رایتینگ می‌باشد. اگر شما در حوزه تولید محتوا و کپی رایتینگ فعالیت می‌کنید، مطالعه وبلاگ CopyHackers به شما پیشنهاد می‌شود. این سایت، اطلاعات مفیدی را در مورد قوانین نگارش محتوا و کپی رایتینگ در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند که بتوانید محتواهای بهتری را نگارش کنید.

CopyHackers

Convince & Convert

این سایت در مورد موضوعاتی مثل بازاریابی محتوایی، مقالات متعددی را انتشار داده و اطلاعات غنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه به مواردی مثل جذب مشتری و افزایش فروش نیز پرداخته است و در مورد آن نیز اطلاعات زیادی را عرضه می‌کند. مقالات مجله آموزشی Convince & Convert بسیار ساده و کاربردی است. اگر شما می‌خواهید ورودی‌های سایت خود را افزایش داده و از بازاریابی محتوا و بازاریابی درونگرا به منظور افزایش فروش خود استفاده نمایید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، این وبلاگ به شما پیشنهاد می‌شود.

Convince & Convert

Neil Patel

وبلاگ Neil Patel را یکی از بنیان‌گذاران Crazy Egg تاسیس کرد. از جمله محبوب‌ترین سایت‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ است که آموزش‌ها و نکات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. اطلاعات این وبلاگ بسیار جامع است و به عنوان یک معدن اطلاعات، می‌توان آن را به شمار آورد که در مورد بازاریابی دیجیتال و تمام شاخه‌های آن به ویژه سئو، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی محتوا، دانش کاملی را ارائه کرده است. بد نیست بدانید که نیل پتل، موسس این سایت، از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های دیجیتال مارکتینگ جهان به شمار می‌روند.

Neil Patel

Search Engine Journal

از نام این سایت، شاید تصور کنید که این وبلاگی فقط در حوزه سئو است. اما از نام آن قضاوت نکرده و برداشت اشتباهی نکنید، چون Search Engine Journal حاوی اطلاعاتی بسیار فراتر از سئو است. در این وبلاگ علاوه بر سئو شما می‌توانید مقالات کاملاً تخصصی در ارتباط با بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی و بازاریابی تبلیغات کلیکی را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. همچنین شما از طریق این وبلاگ می‌توانید از آخرین آپدیت‌ها و تغییرات الگوریتم‌های گوگل آگاهی پیدا کنید. این سایت ماهیانه حداقل ۹۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و شامل راهنمایی‌های متخصصان بازاریابی و مصاحبه‌های آنهاست که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

Search Engine Journal

Orbit Media

Orbit Media یک وبسایت فعال در حوزه طراحی و توسعه وبسایت است. این سایت، لیستی از وبلاگ‌نویسان مهمان را دارد که شما می‌توانید از مشاوره‌های آنها در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرید. همچنین در این سایت می‌توانید نکات و اطلاعات زیادی را در مورد طراحی سایت به دست‌ آورید. علاوه بر این موارد از وبلاگ Orbit Media می‌توانید برای بازاریابی محتوا و افزایش نرخ تبدیل سایت خود استفاده کنید.

Orbit Media

Content Marketing Institute

بیشترین موضوعی که سایت Content Marketing Institute به آن پرداخته است، بازاریابی محتوایی و حوزه‌های مرتبط با آن می‌باشد. جهت اصلی این سایت، محتوا است که آموزش‌های زیادی را در مورد تولید و توزیع محتوا و همچنین استراتژی محتوا به شما می‌دهد. در این سایت در مورد مدل‌های مختلف محتوا، بهترین روش‌های وبلاگ‌نویسی و همچنین قصه‌گویی صحبت شده و اطلاعات مفیدی را ارائه کرده است.

Content Marketing Institute

Buffer

وبلاگ Buffer به طور ویژه و کاملاً تخصصی محتواهایی را در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. این سایت مجموعه‌ای گسترده از اطلاعات است که تمامی نکات مهم و آموزش‌‌های کاربردی در مورد بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را پوشش داده است. بازاریابان و صاحبین کسب و کارها می‌توانند از وبلاگ Buffer برای توسعه مشاغل خود در شبکه‌های اجتماعی و برندسازی کمک بگیرند. این سایت یکی از بهترین سایت‌های محتوایی در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

Buffer

Backlinko

سایت Backlinko توسط Brian Dean یکی از متخصصان برتر سئو در جهان تاسیس شده است. مخاطبان آموزشی این سایت، بازاریابان آنلاین هستند و برای اینکه بتوانند استراتژی‌‌های سئو را برای رشد و توسعه کسب و کار خود به کار ببرند، از آموزش‌های آن استفاده می‌کنند. مطالب منتشر شده در این سایت به طور دائم به روز می‌شود؛ از این رو منبع مناسبی برای آموزش سئو و تولید محتوا بوده که می‌توانید از آن استفاده کنید.

Backlinko

CognitiveSEO

این سایت یک نقطه برتر در میان سایت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ است که مطالعه آن برای هر فرد تازه وارد به حوزه دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌شود.

CognitiveSEO

Social Media Today

Robin Fray Carey در سال ۲۰۰۷ وبلاگ Social Media Today را تاسیس کرد. عمده مقالات و اطلاعات این سایت در مورد شبکه‌های اجتماعی است، اطلاعاتی که به طور مرتب بروز‌رسانی می‌شود و مطابق با‌ آخرین تغییرات الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی است. اگر می‌خواهید در مورد استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی اطلاعات کاملی را به دست آورید، این وبلاگ به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین سایت Social Media Today دارای صفحات انجمنی است که امکان برقراری ارتباط با بازاریابان دیجیتال در سراسر دنیا را فراهم می‌کند.

Social Media Today

SEMrush

SEMrush یکی از ابزارهای کاربردی برای بازاریابی موتورهای جستجو است اما در حال حاضر این سایت فقط یک ابزار نیست، بلکه با اضافه کردن بخش وبلاگ به سایت خود، آموزش‌های زیادی را در مورد بازاریابی دیجیتال منتشر کرده است. SEMrush در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین وبلاگ‌های بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود و در مورد ‌شاخه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله سئو و کپی رایتینگ اطلاعات زیادی در آن ارائه شده است.

SEMrush

BuzzSumo

اگر دوست دارید در مورد بازاریابی محتوا و نحوه ایجاد محتوای ویروسی به دانش و اطلاعات خود اضافه کنید، وبلاگ BuzzSumo منبع خوبی برای شما خواهد بود. موضوع اصلی این سایت و بیشتر مقالات و آموزش‌های آن، در حول محور بازاریابی محتوا و بازاریابی ویروسی حرکت می‌کند. ضمن اینکه مقالات این سایت توسط برترین متخصصین حوزه بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ تدوین شده است.

BuzzSumo

BigCommerce

این سایت به کاربرانی پیشنهاد می‌شود که تلاش‌های بازاریابی آنلاین آن‌ها با تجارت الکترونیکی ارتباط دارد. بنابراین سایت BigCommerce یک مقصد محبوب برای صاحبین فروشگاه‌های آنلاین است که می‌خواهند فروش خود را افزایش دهند. در اینجا می‌توانید راه‌حل‌های و ایده‌های مختلفی را برای تجارت الکترونیکی خود پیدا کنید.

BigCommerce

SaaS Marketer

سایت SaaS Marketer همان طور که از نامش کاملاً مشخص است به صورت اختصاصی بر روی بازاریابی تمرکز دارد. در مورد بازاریابی B2B و B2C در این سایت زیاد صحبت شده است. همچنین هر دو هفته یکبار می‌توانید مطالعه موردی بازاریابی که در این سایت منتشر می‌شود را، مطالعه کنید.

SaaS Marketer

Search Engine Land

این وبسایت، سایتی است که اطلاعات و اخبار مرتبط با بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بازاریابی و عملکرد موتورهای جستجو را منتشر می‌کند. به طور کلی طیف وسیعی از موضوعات دیجیتال مارکتینگ را پوشش می‌دهد که در میان موضوعات مختلف، به سئو و بازاریابی موتورهای جستجو، به طور ویژه‌تری پرداخته است.

Search Engine Land

Social Media Examiner

تمرکز اصلی سایت Social Media Examiner بر روی آموزش‌های مختلف بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی است. ضمن اینکه از انتشار جدیدترین اخبار در مورد شبکه‌های اجتماعی و تغییرات آن، غافل نمی‌شود.

Social Media Examiner

Unbounce

وبلاگ Unbounce توسط Rick Perreault تاسیس شد. این وبلاگ برای بازاریابان دیجیتالی توصیه می‌شود که می‌خواهند روی بهینه‌سازی صفحات فرود خود کار کنند و در مورد آن اطلاعات بیشتری را به دست آورند. این سایت محتوایی، مقالات و آموزش‌‌های بسیار خوبی را در مورد بازاریابی آنلاین و تبلیغات کلیکی منتشر کرده است.

Unbounce

شما چه سایت‌های دیگری برای آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید؟ قطعاً سایت‌های مفید دیگری در این زمینه وجود دارد، اگر سایتی را می‌شناسید، در بخش نظرات این مقاله اعلام کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.