در دنیای امروز، انواع مختلفی از کسب‌وکارهای مختلف وجود دارد که با ورود به هر کدام می‌توانید به کسب درآمد بپردازید؛ یکی از این انواع کسب‌وکارها، «کارهای خدماتی» هستند. اگر می‌خواهید بدانید کار خدماتی یعنی چه؟ و چه کارهای خدماتی در کشور ما رونق دارند؟ در ادامه‌ی این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه ما باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
3 انواع کارهای خدماتی

کارهای خدماتی چیست؟

به کسب‌وکارهایی که از طریق ارائه‌ی یک «سرویس» یا «خدمت» به رفع نیاز مردم می‌پردازند، «کارهای خدماتی» می‌گویند. به‌طور مثال یک شرکت، توانایی یا ابزار لازم برای انجام کاری را ندارد و مجبور می‌گردد کار را به کسانی در بیرون از شرکت بسپارد (Outsourcing)؛ یا فردی را تصور کنید که یکی از لوازم آشپزخانه‌اش خراب شده و توانایی و دانش تعمیر آن را ندارد، برای این کار از یک تعمیرکار کمک می‌گیرد. به افرادی که این کار را انجام می‌دهند، «نیروی کار خدماتی» و به شرکتی‌هایی به ارائه این خدمات می‌پردازند «شرکت‌های خدماتی» می‌گویند. شایان ذکر است که شرکت‌ها و کسب‌وکارهای خدماتی، افرادی را که دارای توانایی‌های لازم برای کار در آن حوزه هستند را استخدام و از مهارت‌های آن‌ها استفاده می‌کنند و همچنین در صورت نیاز، تجهیزات لازم را هم برای آن‌ها فراهم می‌آورند.

کارهای خدماتی
کارهای خدماتی

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مزایای کارهای خدماتی

از مزایای کارهای خدماتی برای افراد جامعه و شرکت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش هزینه‌ها
  • صرفه‌جویی در زمان
  • افزایش کیفیت کار

در ادامه هر یک از موارد بالا را توضیح می‌دهیم.

کاهش هزینه ها

شما با سپردن کار خود به یک شرکت یا نیروی خدماتی، از هزینه‌های اضافی که ممکن است خودتان برای انجام آن کار متحمل بشوید، جلوگیری می‌کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

صرفه جویی در زمان

اجازه بدهید این مورد را با مثالی برای شما مطرح کنم: فرض کنید که چرخ ماشین شما پنچر شده است، اگر خودتان بخواهید پنچرگیری کنید (فرض می‌کنیم ابزار لازم را هم در اختیار دارید)، زمان زیادی از شما گرفته می‌شود؛ در حالی که یک پنچرگیری حرفه‌ای در کمترین زمان مشکل پنچری چرخ ماشین شما را برطرف می‌کند. این مثال را در تمامی کارهای خدماتی می‌توانیم پیاده کنیم؛ سپردن کار به افراد حرفه‌ای، زمان کمتری از شما می‌گیرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

افزایش کیفیت کار

قطعاً سپردن کار به یک حرفه‌ای و کسی که تجربه‌ی بالایی در انجام آن کار دارد، موجب افزایش کیفیت نتایج کار خواهد شد. یک خیاط حرفه‌ای بهتر از شما می‌تواند پیرهنی که پاره شده است را درست کند، یا یک برنامه‌نویس وب حرفه‌ای، بهتر از شما می‌تواند وب‌سایتی را برای شما آماده کند؛ زیرا بارها این کار را انجام داده است و اطلاع کاملی از فوت و فن کار دارد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انواع کارهای خدماتی

کارهای خدماتی در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار وجود دارند؛ زیرا هر کسب‌وکاری نیازمند دریافت خدمات از شرکت‌ها و نیروهای خدماتی است. برخی از کسب‌وکارهای خدماتی پررونق در کشور ما عبارت‌اند از:

  • خدمات تعمیر و نگهداری
  • خدمات نظافت
  • خدمات طراحی
  • خدمات مسافرتی
  • خدمات مالی
  • خدمات مشاوره‌ای
  • خدمات غذایی
انواع کارهای خدماتی
انواع کارهای خدماتی

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری شامل طیف گسترده‌ای از خدمات می‌گردد و هر محصولی که تولید می‌شود، برای افزایش عمرِ کاری‌اش، نیازمند تعمیر و نگهداری است و اکثر افراد جامعه دانش یا تجهیزات کافی را برای این کار ندارند. برخی از حوزه‌ها و محصولاتی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، عبارت‌اند از:

  • تعمیر تجهیزات اداری
  • تعمیر وسائل خانگی
  • ترمیم و اتوی پوشاک
  • تعمیر وسائل الکترونیکی
  • تعمیر وسائل گرمایشی و سرمایشی

در ادامه هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تعمیر تجهیزات اداری

تجهیزات اداری به‌دلیل اینکه در طول روز زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین به‌دلیل قیمت بالایی که اکثر آن‌ها دارند، به‌صورت مداوم نیازمند تعمیر و نگهداری هستند؛ با ارائه‌ی خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات اداری، می‌توانید کسب‌وکار پر سودی به راه بیندازید. تجهیزات اداری مانند: پرینتر، دستگاه فکس، آب‌سردکن، خردکن کاغذ، صندلی اداری و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیر وسائل خانگی

روز به روز قیمت وسائل و تجهیزات خانگی رو به افزایش است و خیلی از اقشار جامعه توانایی خرید وسائل جدید را ندارند؛ به همین دلیل تعمیر وسائل خانگی یکی از کارهای مورد نیاز جامعه می‌باشد. انواع وسائل خانگی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، مانند: تلویزیون، یخچال، کولر، فرش (پاره شود و نیاز به رفو داشته باشد)، چرخ گوشت، تلفن، آیفون و… .

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ترمیم و اتوی پوشاک

بسیاری از ما لباس‌های قدیمی خود را دوست داریم و به‌دلیل بروز مشکلی در آن، نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم؛ یا اینکه قدرت خرید لباس جدید را نداریم و یا به دلائل فیزیکی مجبوریم سایز بزرگ‌تری بخریم و برای استفاده از آن لباس باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد. برای رفع این نیازها شما نیاز به خیاطی دارید که اموری همچون کوتاهی، روی لباس‌های کهنه، دوختن پارگی لباس، خدمات خشک‌شویی و… را برای شما انجام دهد.

تعمیر وسائل نقلیه

یکی از مشاغل خدماتی که از قدیم بوده و در آینده هم حضوری پررنگی خواهد داست، ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی خودرو و وسائل نقلیه است. امروزه خدمات بیشتری نسبت به گذشته در حوزه‌ی تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه مانند: خودروهای شخصی، ون، اتوبوس، موتور، اسکوتر و… به وجود آمده است؛ خدماتی همچون: تعمیر، سرویس‌های دوره‌ای، نوسازی ظاهر خودرو (FaceLift)، نوسازی و طراحی جدید داخل کابین، خدمات مربوط به افزایش امنیت خودرو، نصب و تعمیر انواع سیستم‌های صوتی و….

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیر وسائل الکترونیکی

وسائل الکترونیکی (تلویزیون، دستگاه‌های پخش خانگی، انواع صفحه‌های نمایش، تلفن همراه، لپ‌تاپ، آیفون، تلفن ثابت و…) به‌دلیل تکنولوژی بالا و ظرافتی که در ساخت دارند، احتمال بروز ایراد و خراب شدن در آن‌ها زیاد است؛ از طرفی وسائل الکترونیکی همچون: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، اکسسوری و لوازم جانبی زیادی وجود دارند که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. شما با گذراندن دوره‌ی تعمیرات و نگهداری هر کدام از وسائل بالا و یا فروش اکسسوری و لوازم جانبی مربوط به آن‌ها، می‌توانید صاحب کسب‌وکاری پر سود شوید. از مزایای این کارِ خدماتی، می‌توان به امکان فروش آنلاین اکسسوری‌ها حتی بدون راه‌اندازی یک مغازه‌ی فیزیکی، اشاره کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعمیر وسائل گرمایشی و سرمایشی

با تغییر فصل در کشور عزیزمان، هر ساله باید وسائل گرمایشی و سرمایشی منزل یا محل کار را سرویس کنیم؛ از طرفی با افزایش ساخت و ساز در شهرهای مختلف، ساختمان‌های جدید نیاز به تجهیز وسائل گرمایشی و سرمایشی دارند. این دسته از وسائل عبارت‌اند از: کولرهای آبی و گازی، بخاری، شوفاژ، پکیج، موتورخانه، چیلرهای مرکزی، سیستم‌های گرمایش از کف و… که شما با ارائه‌ی خدمات فروش، نصب، تعمیر و نگهداری از آن‌ها می‌توانید به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

  • آموزش آشنایی با سیستم های تهویه سرمایشی و گرمایشی – چیلرهای توربوکر و دیگ های چگالشی: اینجا را کلیک کنید (+).

خدمات نظافت

خدمات نظافتی یکی از کارهایی است که همیشه و برای همه‌جا کاربرد دارد؛ چه افراد عادی جامعه و چه شرکت‌های بزرگ نیازمند دریافت خدمات نظافتی هستند؛ لیست برخی از معروف‌ترین خدمات نظافتی به شرح ذیل است:

  • نظافت منازل
  • نظافت محل‌های برگزاری مراسمات
  • نظافت شرکت‌ها
  • نظافت خوابگاه‌ها
  • نظافت شهری

در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

نظافت منازل

امروزه بسیاری از افراد در طول هفته مشغول کار هستند و آخر هفته‌ها به استراحت می‌پردازند و حوصله یا زمانی برای نظافت منزل ندارند؛ یا جشن و مجلسی برگزار کرده‌اند و فاقد توانایی و زمان لازم برای نظافت بعد از جشن و مجلس هستند؛ شما با تأسیس یک شرکت خدمات نظافت منزل، می‌توانید نیاز این دسته از افراد جامعه را برطرف کنید.

نظافت محل های برگزاری مراسمات

بسیاری از تالارها و اماکن برگزاری مجالس و مراسمات، خواستار نیروی کار خدمات نظافتی هستند که به نحو احسن و در کمترین زمان، نظافت لازم برای برگزاری مراسمات به‌صورت پشت‌سرهم را برایشان انجام دهد. شرکت خدماتی شما با استخدام نیروهای نظافتی و خدماتی زبده، می‌تواند با این اماکن قراردادی بسته و امور نظافتی آنجا را بر عهده بگیرد.

نظافت شرکت ها

بسیاری از شرکت‌ها نیازی به نظافت هر روزه ندارند و چند روز در هفته یا هفته‌ای یکبار نیاز به نظافت کلی مجموعه‌ی خود پیدا می‌کنند؛ با قبول درخواست این مجموعه‌ها می‌توانید به‌صورت دوره‌ای کارهای نظافت آن‌ها را بر عهده بگیرید.

نظافت خوابگاه ها

خوابگاه‌ها همانند محل‌های برگزاری مراسمات، نیازمند نظافت روزانه‌ی مجموعه‌ی خود می‌باشند؛ با ارائه‌ی سرویس‌های نظافتی و پکیج‌های تخفیف برای این دسته از اماکن قادر خواهید بود تا از رقبای خود در این حوزه پیشی بگیرید.

نظافت شهری

در محله‌ها و خیابان‌های خود، نام شرکت‌های مختلفی را در پشت لباس رفتگران و پاکبان‌ها دیده‌ایم؛ این شرکت‌ها با استخدام نیروی کار خدمات نظافت شهری، با شهرداری‌های هر منطقه قراردادی امضا می‌کنند و به نظافت شهری و حفظ پاکیزگی در مناطق مورد نظر، به فعالیت می‌پردازند. یکی دیگر از مزایای این نوع از خدمات نظافتی این است که شما می‌توانید در کنار کار نظافت شهری، به بازیافت زباله‌ها نیز مشغول شوید و شرکتی دیگر برای بازیافت زباله‌ها تأسیس کنید.

خدمات طراحی

بسیاری از شرکت‌ها در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف نیازمند خدمات طراحی هستند؛ اما لزومی برای ایجاد بخش طراحی در شرکت خود نمی‌بینند برای همین امور طراحی را به شرکت‌های دیگر واگذاری یا برون‌سپاری می‌کنند. لیست برخی از معروف‌ترین خدمات و امور طراحی به شرح ذیل است:

  • طراحی وب‌سایت
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • طراحی بروشور
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی لوگو
  • طراحی پوستر

در ادامه هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحی وب سایت

هر روزه تعداد بیشتری از کسب‌وکارها وارد دیجیتال مارکتینگ می‌شوند و لازمه‌ی ورود به دیجیتال مارکتینگ اصولی و تأثیرگذار، داشتن یک وب‌سایت کارآمد و جذاب است. خدمات طراحی و ساخت وب‌سایت یکی از پرسودترین کارهای خدماتی است که می‌توانید در آن فعالیت کنید. شایان ذکر است که با قبول پروژه‌های مختلف طراحی و ساخت وب‌سایت درآمدی بیش از آنچه که انتظار دارید کسب خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «مسیر یادگیری برنامه نویسی وب + نقشه راه جامع: فرانت اند Front-End و بک اند Back-End» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی نیاز همیشگی کسب‌وکارهای مختلف است، مخصوصاً در دنیای امروز که همه‌ی حوزه‌های کسب‌وکار وارد دیجیتال مارکتینگ شده‌اند و یک بنر تبلیغاتی جذاب و تأثیرگذار برای استفاده در وب‌سایت‌ها، از اهمیتی دوچندان برخوردار شده است. برای طراحی بنر، شما نیاز به یادگیری نرم‌افزارهای لازم در این حوزه دارید که دوره‌های آموزشی آنلاین زیادی برای آن‌ها در دنیای مجازی وجود دارد و با هزینه‌ای بسیار کمتر از دوره‌های حضوری، می‌توانید مهارت و دانش لازم در این زمینه را کسب کرده و وارد این حوزه‌ی کاری شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی بروشور

بروشورهای تبلیغاتی، توضیحاتی و آموزشی کاربردهای فراوانی دارند؛ به‌طور مثال بسیاری از شرکت‌های دارویی برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری همایش‌های خود و همچنین انجام امور تبلیغاتی نیازمند بروشورهایی با طراحی جذاب و اطلاعات کافی و لازم در مورد محصولات خود هستند. بنابراین، با عقد قرارداد با شرکت‌های دارویی و دیگر شرکت‌هایی که نیازمند بروشورهای مختلف هستند، می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت و کارت‌های معرفی کسب‌وکارهای مختلف، همیشه خواهان و بازار خود را داشته و خواهد داشت. اگرچه ممکن است ویزیتورهای مختلف و یا کسب‌وکار مختلف، فقط یکبار برای طراحی کارت ویزیت اقدام کنند، اما همین امر موجب تأسیس شرکت خدمات طراحی کارت ویزیت می‌شود؛ زیرا برای یکبار انجام کاری، دست به یادگیری چگونگی آن کار نخواهند زد و ترجیح می‌دهند که نیاز خود را از طریق شرکت‌های ارائه دهنده‌ی این خدمت انجام دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی لوگو

لوگوی مناسب به یکی از مهم‌ترین عناصر کسب‌وکارهای امروزی تبدیل شده است و کسب‌وکارهای موفق و یا پتانسیل بالا، خواهان لوگوی جذاب و خاص هستند؛ از طرفی حتی در برندهای بزرگ دیده‌ایم که پس از گذشت چند سال، اقدام به نوسازی لوگوی برند خود خواهند کرد، و شما با داشتن افراد خبره و زبده در این زمینه، می‌توانید امور طراحی لوگوی آن‌ها را انجام دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

طراحی پوستر

طراحی پوستر نیز مانند طراحی بنر، از اهمیت بالایی برخوردار است و خدمتی است که همیشه خواهان و خواستار دارد. دوره‌های طراحی پوستر و بنر تقریباً یکی هستند و شما با یادگیری نرم‌افزارهای مشترک می‌توانید در هر دو حوزه به فعالیت و کسب درآمد در این حوزه مشغول شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات مسافرتی

خیلی از افراد فرصت کافی برای برنامه‌ریزی یک سفر عالی را ندارند و یا نمی‌دانند چگونه باید بلیط تهیه کنند یا محل اقامتی در مقصد برای خود مهیا نمایند. شما با ارائه‌ی انواع خدمات مسافرتی می‌توانید نیاز این دسته از هم‌وطنان عزیز و همچنین توریست‌های محترم را بر طرف کنید. لیست برخی از معروف‌ترین خدمات مسافرتی به شرح ذیل است:

  • معرفی تورهای گردشگری داخل کشور
  • هماهنگی تورهای مسافرتی خارج از کشور
  • تهیه بلیط‌های لازم برای سفر
  • مهیا کردن محل اقامت مسافران در مقصد
  • انجام امور لازم برای مسافرت به خارج از کشور

در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

معرفی تور‌های گردشگری داخل کشور

کشور ما به‌دلیل داشتن فرهنگ غنی و جغرافیای چهار فصل، مکان‌های سیاحتی و زیارتی زیادی دارد که بسیاری از افراد جامعه اطلاعات کافی برای سفر به آن‌ها را ندارند؛ شما با معرفی این مکان‌های دیدنی و برگزاری تورهای مختلف می‌توانید افرادی را که مشتاق و خواهان گردشگری داخلی هستند را به خود جذب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

هماهنگی تورهای مسافرتی خارج از کشور

بازدید از مکان‌های دیدنی و آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف از قدیم‌الایام پرطرفدار و جذاب بوده است، ولی بخش بزرگی از کسانی که طرفدار و خواهان این سفرها هستند دانش و اطلاعات کافی برای برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام این سفرها را ندارند؛ برای همین به شرکت‌هایی که تورهای مسافرتی خارج از کشور را ارائه می‌دهند، مراجعه کرده و بر اساس بودجه و علاقه‌ای که دارند، یکی از پکیج‌های مسافرتی را انتخاب می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تهیه بلیط های لازم برای سفر

بر خلاف دسته‌ی اول و دوم که بررسی کردیم، تعدادی از افراد هم هستند که اطلاعات کاملی از مقصد خود دارند و می‌دانند از چه طریق می‌خواهند به مقصد برسند و حتی محل اقامت خود را هم مهیا کرده‌اند، اما بلیط لازم برای رسیدن به مقصد را ندارند. شما با ارائه‌ی سرویس و خدمتی شامل تهیه‌ی انواع بلیط زمینی، هوایی و دریایی می‌توانید نیاز این دسته از عزیزان را برطرف نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مهیا کردن محل اقامت مسافران در مقصد

عده‌ای عادت دارند قبل از شروع مسافرت، محل اقامت خود را معین کنند و عده‌ای هم پس از رسیدن به مقصد، به دنبال محلی برای اقامت خود در طول مدت اقامتشان هستند؛ هر دوی این نیازها را شما قادر خواهید بود برطرف کنید، فقط کافی است با سرویس‌ها و هتل‌های بزرگ در اماکن توریستی مختلف، همکاری و ارتباط داشته باشید تا در صورت نیازِ مشتری، به جستجوی محل اقامتی بر اساس شرایط مالی، مدت اقامت و تعداد اعضای همراه او بپردازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

انجام امور لازم برای مسافرت به خارج از کشور (گرفتن ویزا، تهیه‌ی ارز و…)

بسیاری از افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، زمان و یا اطلاعات کافی برای انجام اموری همچون: تعیین وقت سفارت، گرفتن ویزا، دریافت ارزهای خارجی و… را ندارند. شما می‌توانید با ایجاد کسب‌وکاری قانونی و طی کردن مراحل قانونی مورد نیاز (مانند دریافت وکالت انجام امور از فرد متقاضیِ خدمات)، نیاز این دسته از هم‌وطنان عزیز را برطرف کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات مالی

کسب‌وکارهای نه چندان بزرگ نیاز به حسابدارانی قابل، برای انجام امور حسابداری  خود دارند و شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ، نیازمند حسابداران و حسابرسان ماهر برای رفع مشکلات موجود در دفاتر حسابداری خود هستند. همچنین در کشورمان شاهد شرکت‌های زیادی هستیم که این امور را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ انجام می‌دهند و شما هم اگر سر رشته‌ای در این کار دارید می‌توانید وارد این حوزه از کارهای خدماتی شوید.

حسابداری: یکی از بهترین ایده های پولساز
خدمات مالی

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات ملکی

انجام امور مربوط به ملک و مستغلات، نیازمند دانش کافی و تجربه‌ی بالا در این کار است تا گیر کلاهبرداران و سودجویان نیافتید. کارگزاران املاک و مستغلات با شناختی که از بازار دارند، می‌توانند خدمات مختلفی را ارائه دهند، خدماتی همچون:

  • اجاره محلی برای کسب‌وکارهای کوچک
  • خرید یا اجاره‌ی مکانی برای شرکت‌های بزرگ
  • انجام امور اجاره، رهن، فروش و خرید انواع املاک و مستغلات برای افراد عادی
  • تنظیم قراردادهای قانونی برای انجام معاملات ملکی
  • بررسی قانونی بودن و بدون مشکل بودن املاک و مستغلات مورد معامله
  • انجام کارهای مربوط به ثبت سند و قراردادهای فروش، خرید، رهن و اجاره

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار خدماتی در حوزه املاک را دارید، بهتر است از اصول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هم کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «راهنمای بازاریابی اینترنتی مشاورین املاک و تبلیغات آنلاین املاک» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات حمل و نقل

حمل و نقل همیشه یکی از معضلات افراد جامعه بوده است و با شلوغ شدن شهرها و افزایش جمعیت، نیاز به خدمات حمل و نقل آسان و ایمن، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. خدمات حمل و نقل در زمینه‌های مختلفی می‌تواند صورت بگیرد:

  • حمل و نقل افراد در داخل شهر
  • حمل و نقل افراد به مقصدهای خارج شهری
  • حمل و نقل وسائل در داخل و خارج از شهر
  • سرویس اجاره خودرو

در ادامه به بررسی هر یک از موارد بالا می‌پردازیم.

حمل و نقل افراد در داخل شهر

با افزایش جمعیت و کاهش قدرت خرید خودروی شخصی و همچنین افزایش هزینه‌های نگهداری و استفاده از خودروهای شخصی، بسیاری از افراد برای حمل و نقل درون‌شهری، از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی خدمات دریافت می‌کنند. سرویس‌های حمل و نقل شهری عبارت‌اند از: تاکسی اینترنتی، تاکسی‌های تلفنی، سرویس‌های کاری، سرویس مدارس و…

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حمل و نقل افراد به مقصد‌های خارج شهری

به دلایلی که در مورد قبل گفته شد و همچنین عدم آگاهی افراد از چگونگی رسیدن به مقصدهای برون‌شهری، سرویس‌های برون‌شهری نیز خواستار زیادی دارند. برای ارائه‌ی خدمات در این حوزه می‌توانید به انجام کارهایی مانند: تهیه‌ی وسیله‌ی نقلیه برای برگزاری تورهای گردشگری، تهیه‌ی وسائل نقلیه برای اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی، سرویس‌های جابه‌جایی مسافر بین‌شهری و… بپردازید.

حمل و نقل وسائل در داخل و خارج از شهر

اسباب‌کشی و جابه‌جایی وسائل منازل و شرکت‌ها، همیشه بازار کار خود را دارد؛ مخصوصاً در این شرایط اقتصادی که بسیاری از افراد، هر ساله مجبور به تعویض محل زندگی و یا کسب‌وکار خود می‌شوند. با تأسیس کسب‌وکاری در زمینه‌ی حمل و نقل وسائل، در داخل و خارج از شهرها می‌توانید درآمدی مناسب را تجربه کنید. همچنین به کمک ایجاد همکاری با کسب‌وکارهای فروش اساسیه و لوازم‌خانگی و اداری، می‌توانید امور جابه‌جایی و تحویل اساسیه و لوازم به مشتری را بر عهده بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سرویس اجاره خودرو

سرویس‌های اجاره‌ی خودرو به افراد و ارگان‌های مختلف، سالیان زیادی است که در کشورهای اروپایی و غربی در حال استفاده است و در چند سال اخیر، کم و بیش در ایران هم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. شما به ازای دریافت مدارک و هزینه‌ای، انواع وسائل نقلیه را به افراد مختلف و ارگان‌های دولتی و خصوصی اجاره می‌دهید؛ پس از انجام کار نیز وسائل نقلیه را تحویل گرفته و مدارک را به آن‌ها پس خواهید داد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات مشاوره ای

تعداد زیادی از افراد جامعه در برهه‌های مختلفی از زندگی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند؛ شما با استفاده از دانشی که خودتان دارید و یا با به‌کارگیری افرادی که دانش مورد نیاز شما را دارند می‌توانید افراد مختلف جامعه را راهنمایی کنید و به آن‌ها در زمینه‌های مختلف مشاوره بدهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست برخی از معروف‌ترین خدمات مشاوره و راهنمایی به شرح ذیل است:

  • برنامه‌ریزی شغلی
  • مشاوره آموزش و تحصیلات
  • مشاوره زناشویی و رابطه
  • مشاوره لایف استایل و تناسب اندام

در ادامه به بررسی هر یک از موارد بالا می‌پردازیم.

برنامه ریزی شغلی

بسیاری از مدیران و یا صاحبان کسب‌وکارها، به روش سنتی کسب‌وکار و مجموعه‌ی خود را مدیریت می‌کنند و یا اینکه خواستار توسعه‌ی کسب‌وکار خود هستند ولی از چگونگی انجام آن اطلاعی ندارند. لذا شما با آموزش انواع روش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت کسب‌وکار، به مدیران کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، راهنمایی چگونگی توسعه‌ی کسب‌وکار، روش‌های نوین مدیریتی و حتی ایجاد کسب‌وکار جدید بر اساس پتانسیل و شخصیت افراد و… درآمدی قابل توجه کسب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاوره آموزش و تحصیلات

برای رسیدن به موفقیت، شما نیازمند یک برنامه‌ریزی درست و اصولی هستید. راهنمایی و مشاوره‌ی برنامه‌ریزی تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، ارائه‌ی برنامه‌ی درسی و مشاوره به کنکوری‌ها، راهنمایی برای انتخاب رشته و… به آن‌ها برای رسیدن به هدفشان و کسب موفقیت، کمک بزرگی خواهد کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاوره زناشویی و رابطه

جامعه‌ی ما به‌طور کلی، جوی سنتی دارد و این جو سنتی برای شروع زندگی مشترک و ادامه‌ی آن مشاهده می‌شود؛ همچنین بسیاری از زوج‌هایی که به‌صورت غیر سنتی با هم ازدواج کرده‌اند و یا می‌خواهند ازدواج کنند نیز به مشکلاتی بر می‌خورند که برای حل آن‌ها نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند. لذا مشاوره و حل مشکلات کسانی که ازدواج کرده‌اند، مشاوره‌های قبل از ازدواج، حل مشکلات روحی و روانشناسی پس از قطع رابطه و… کاری خدماتی و حیاتی برای رشد فردی و اجتماعی هر جامعه محسوب می‌شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاوره مالی

نظارت بر امور مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نیازهای هر کسب‌وکاری است. مدیران کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و همچنین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران، برای مدیریت و افزایش سرمایه و درآمد خود، نیاز به آموزش، مشاوره و راهنمایی دارند. در این راستا، آموزش مدیریت مالی برای صاحبان کسب‌وکار، مشاوره و راهنمایی‌های مالی برای سرمایه‌گذاران و… یکی دیگر از خدماتی است که با ارائه‌ی آن به افراد مورد نظر، می‌توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مشاوره لایف استایل و تناسب اندام

توصیه‌های سلامت و تناسب اندام همیشه برای افراد زیادی مورد نیاز است. بسیاری از افراد نیازمند روش‌های سالم زندگی و رژیم‌های غذایی هستند. زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها مشاوره دهید عبارت‌اند از:

  • رژیم‌های کاهش وزن
  • رژیم‌های افزایش وزن
  • آموزش انواع لایف استایل
  • ارائه‌ی حرکات و برنامه‌های ورزشی برای تناسب اندام

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

خدمات غذایی

تأسیس انواع کسب‌وکارهای تهیه و تولید مواد غذایی می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای شما باشد. خدمات غذایی در حوزه‌های مختلفی همچون موارد زیر امکان‌پذیر است:

  • راه‌اندازی رستوران
  • تأسیس کترینگ
  • تهیه غذای مجالس بزرگ
  • تهیه غذای مجالس و مهمانی‌های خصوصی

در ادامه به بررسی هر یک از موارد بالا می‌پردازیم.

راه اندازی رستوران

تأسیس رستوران با دیزاین و منویی خلاقانه همیشه مشتری را جذب خواهد کرد و رستوران‌های زیادی را دیده‌ایم که در یک محله یا خیابان قرار دارند و همه شلوغ هستند؛ پس نمی‌توان گفت که تأسیس رستوران اشباع شده است. شما با ارائه‌ی غذای باکیفیت و تدارک محیطی جذاب و دلپذیر می‌توانید مشتری‌های خود را داشته باشید. علاوه بر آن، می‌توانید با سرویس‌های سفارش آنلاینِ غذا، برای فروش غذاهای خود و همچنین دعوت از فود بلاگرها برای انجام تبلیغات، همکاری داشته باشید.

تأسیس کترینگ

در سالیان گذشته با افزایش شرکت‌های خصوصی و دولتی که به کارمندان خود وعده‌های غذایی می‌دهند همکاری بیمارستان‌ها با کترینگ‌های غذایی، قیمت پایین‌تر غذاهای کترینگ‌ها و سرعت در تحویل حجم بالایی از غذا، موجب شده تا کترینگ‌های غذایی بیش از پیش طرفدار پیدا کنند. لذا شما با تأسیس یک کسب‌وکار خدماتی در زمینه کترینگ و انجام تبلیغات اصولی می‌توانید به درآمد بالایی برسید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تهیه غذای مجالس بزرگ

بسیاری از تالارها و اماکن برگزاری همایش‌ها و مجالس، فاقد آشپزخانه هستند و برای پذیرایی از میهمانان خود، نیازمند تهیه‌ی غذا با کیفیت بالا و حجم زیاد می‌باشند. شما با همکاری با آن‌ها می‌توانید نیازشان به تهیه‌ی غذا را برطرف کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تهیه غذای مجالس و مهمانی های خصوصی

دیگر مهمانی‌های خصوصی به‌صورت ساده برگزار نمی‌شوند و روز به روز لاکچری‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری در حال برگزاری هستند؛ از طرفی، کسانی که این میهمانی‌ها را ترتیب می‌دهند، زمان کافی برای تهیه‌ی غذا و خوراکی‌های مورد نیاز برای پذیرایی از مهمانان را ندارند. با تهیه‌ی انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، میان‌وعده‌های جذاب و انواع خوراکی برای پذیرایی از مهمانان، قادر خواهید بود تا نیاز این دسته از افراد را برطرف کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره کسب و کارهای خدماتی

کارهای خدماتی برخلاف کارهای تولیدی، همیشه بازار کار خود را دارند؛ مخصوصاً خدماتی که در بالا با هم بررسی کردیم. با یک سرمایه‌گذاری درست و برنامه‌ریزی اصولی برای اجرای ایده‌های کسب‌وکارهای خدماتی، شما می‌توانید درآمدی تضمین‌شده و چند برابر مقداری که سرمایه‌گذاری کرده‌اید را به‌دست بیاورید.

امیدواریم مطالعه‌ی این مقاله شما را برای یافتن شغلی و یا تأسیس شرکتی در حوزه کسب‌وکارهای خدماتی، یاری کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «کارهای خدماتی چیست؟» دارید، یا ایده‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب‌وکارهای خدماتی خود را راه‌اندازی نمایند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.