تبلیغات آنلاین 2072 بازدید

«تبلیغات بنری در سایت ها» که به‌عنوان «تبلیغات نمایشی» یا «تبلیغات تصویری» نیز شناخته می‌شوند، تبلیغاتی مبتنی بر تصویر هستند که به‌طور گسترده در فضای مجازی استفاده می‌شوند؛ اما اینکه چرا تبلیغات بنری این‌قدر محبوب هستند؟ به این دلیل است که روشی مقرون‌به‌صرفه است و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را به‌صورت آنلاین در مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها به نمایش بگذارند. علاوه بر این، تبلیغات بنری باعث «افزایش شناخت برند» و «هدف‌گذاری تبلیغاتی» می‌شود.

در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم شما را با این تبلیغ مؤثر و محبوب بیشتر آشنا کنیم و به‌طور مفصل توضیح دهیم که برای بازدهی بیشتر چطور از این روش استفاده کنید؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

تبلیغات بنری در سایت ها چیست؟

تبلیغات بنری شامل قرار دادن یک تبلیغ طراحی‌شده در دیگر وب‌سایت‌ها است. تبلیغ بنری می‌تواند به شکل یک مستطیل بلند، افقی یا عمودی باشد. این نوع از تبلیغات معمولاً در بالا یا پایین یک وب‌سایت و یا به‌صورت عمودی در حاشیه صفحه وب‌سایت و در کنار محتوای اصلی قرار می‌گیرند.

انواع اشکال بنرهای تبلیغاتی در سایت ها
انواع اشکال بنرهای تبلیغاتی در سایت ها

تبلیغات بنری از زمان پیدایش اینترنت وجود داشته است و به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد مانند: صاحبان بیلبورد یا تابلوی اعلانات، فضای تبلیغاتی را بفروشند. قبل از ورود به این بحث و ایجاد چندین بنر تبلیغاتی، چند توصیه وجود دارد که ابتدا باید آن‌ها را مرور کنید. به‌َعنوان مثال، شما باید اندازه و موقعیت تبلیغ، زمینه تبلیغ، اندازه فایل و سایر اجزا را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله توصیه‌هایی برای کمک به طراحی تبلیغات بنری مناسب، مؤثر و سودآور ارائه می‌شود.

انواع بنرهای تبلیغاتی

منابع مختلف، انواع خاصی را برای بنرهای تبلیغاتی در نظر می‌گیرند اما اگر بخواهیم ساده به این قضیه نگاه کنیم، به‌طور کلی و از لحاظ ظاهری ما 2 نوع بنر تبلیغاتی داریم:

  1. بنر تبلیغاتی ثابت یا استاتیک (که به آن بنر تبلیغاتی ایستا هم گفته می‌شود)
  2. بنر تبلیغاتی پویا یا داینامیک (که به آن بنر تبلیغاتی متحرک هم می‌گویند.)

در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

بنر ثابت یا استاتیک چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، تبلیغات استاتیک صرفاً تبلیغات معمولی هستند که از قبل طراحی شده‌اند؛ این بدان معنی است که آن‌ها حاوی هیچ عنصر متحرک یا انیمیشنی نیستند و معمولاً فقط حاوی متن، تصویر و دعوت به کلیک هستند.

مزیت اصلی بنرهای ایستا قابل استفاده بودن در تمام رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها است. شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بنرهای ثابت را می‌پذیرند؛ زیرا نمایش آن‌ها در صفحه موبایل آسان است و نیاز به فناوری خاصی ندارد. شایان ذکر است که بنرهای استاتیک (ایستا) به‌سادگی ایجاد می‌شوند و نسبت به بنرهای داینامیک (پویا)  به‌راحتی قابل کنترل و تغییر هستند.

بااین‌حال، مشکل استفاده از بنرهای تبلیغاتی استاتیک «کمبود خلاقیت» است؛ بنابراین، ممکن است برای بخش بزرگی از مخاطبان جذاب به نظر نرسند! علاوه بر این، امکان عدم تعامل کاربر با بنرهای ایستا نسبت به بنرهای پویا بیشتر است و این مشکل بزرگی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت؛ زیرا رسالت یک بنر تبلیغاتی این است که  قرار است با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. در نتیجه، با بنرهای ثابت، نرخ تبدیل تبلیغات ممکن است کاهش یابد.

نمونه بنرهای استاتیک یا ایستا
نمونه بنرهای استاتیک یا ایستا

بنر پویا یا داینامیک چیست؟

بنر پویا یا داینامیک نیز به آن دسته از بنرهای تبلیغاتی گفته می‌شود که در آن از المان‌های متحرک و انیمیشنی استفاده شده است. تجربه نشان داده است که استفاده از این نوع بنرها – به نسبتِ بنرهای ایستا – نتایج بهتری در تبلیغات به‌دست خواهید آورد؛ زیرا این نوع بنرها، قدرت بیشتری در خصوص جلب نظر کاربران و فراخوانی به اقدام از خود نشان می‌دهند.

یک نمونه بنر داینامیک یا متحرک
یک نمونه بنر داینامیک یا متحرک

تبلیغات بنری چگونه کار می‌کند؟

مانند دیگر انواعِ تبلیغات، تبلیغات بنری هم برای وب‌سایت میزبان و هم برای شرکتی که تبلیغ را درج می‌کند، درآمد ایجاد می‌نماید. وب‌سایت میزبان با گرفتن هزینه از شرکت به یکی از سه روش زیر درآمد کسب می‌کند:

  • به ازای هر نمایش (چند نفر آگهی را مشاهده می‌کنند)
  • به ازای هر کلیک (چند نفر روی تبلیغ کلیک می‌کنند)
  • به ازای هر اقدام (چند نفر پس از کلیک کردن اقدام می‌کنند، مانند ثبت‌نام یا خرید)

شرکت‌هایی که نسبت به قرار دادن تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های مختلف اقدام می‌کنند، معمولاً این کار را برای درج آگهی یک نام تجاری انجام می‌دهند. این آگهی از خوانندگان دعوت می‌کند تا با کلیک روی تبلیغ وارد صفحه‌ی مقصد شوند و در مورد محصول یا خدمات بیشتر بدانند.

اهمیت اندازه‌ و موقعیت مناسب برای تبلیغات بنری در سایت ها

بنرهای تبلیغاتی در اندازه‌های مختلف هستند و در موقعیت‌های مختلف در یک صفحه استفاده می‌شوند. معمولاً یک وب‌سایت دارای مجموعه‌ای از فضاهایی با اندازه‌ها و موقعیت‌های مختلف است که می‌توانید در یکی از آن فضاها، بنر تبلیغاتی خود را قرار دهید. علاوه بر این، امکان داشتن بیش از یک تبلیغ در یک صفحه در اندازه‌ها یا موقعیت‌های مختلف وجود دارد! یافتن اندازه و موقعیت مناسب برای تبلیغات بنری شما می‌تواند نقش مهمی در تعیین میزان موفقیت تبلیغات شما در آن وب‌سایت داشته باشد. در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این ویژگی‌ها (هم سایز و هم موقعیت بنرها) می‌پردازیم.

سایز تبلیغات بنری در سایت ها

یکی از عوامل مهم در اثربخشیِ کمپین تبلیغاتی شما، ابعادی است که برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید. اندازه و طراحی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر نرخ کلیک و اثربخشی کلی کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد. هر وب‌سایتی در رابطه با اندازه‌ی یک بنر تبلیغاتی الزامات خاص خود را دارد. معمولاً این اندازه‌ها سایزهای استانداردی هستند که با سال‌ها تمرین و تجربه تعیین شده‌اند. این اندازه‌ها را می‌توان در بسیاری از برنامه‌های گرافیکی مختلف از جمله Adobe Photoshop و Adobe Flash یافت. ناگفته نماند که با گذشت زمان، اندازه‌ی بنرهای تبلیغات نیز اندکی تغییر کرده است.

تعیین اندازه بنرهای تبلیغاتی که بیشترین سود را دارند بستگی به محصول یا خدمتی دارد که برای آن تبلیغ می‌کنید. در حالت ایده‌آل، باید دو سوم آگهی را برای یک عکس قرار دهید. یک سوم دیگر باید به جملات جذاب و کوتاه اختصاص داده شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

موقعیت تبلیغات بنری در سایت ها

درست مانند سایز یک بنر تبلیغاتی، موقعیت آن نیز کاملاً به وب‌سایتی بستگی دارد که قصد دارید بنرتان را در آن قرار دهید؛ بااین‌حال، استانداردهای رایجی در سراسر اینترنت مورد استفاده قرار گرفته است. تجربه نشان می‌دهد که موفق‌ترین موقعیت‌های تبلیغاتی به ترتیب در محتوا (۴۴ درصد پاسخ)، در عنوان (۲۷ درصد پاسخ)، سمت راست صفحه (۹ درصد پاسخ)، در سمت چپ صفحه (۷ درصد پاسخ) و در پایین صفحه (۲ درصد پاسخ) است. به‌طور کلی، تبلیغات نزدیک به محتوا، در بالای صفحه و نزدیک به سایر محتوای جذاب عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهند. پس سعی کنید، موقعیت بنر تبلیغاتی خود را در فضاهای ذکرشده تنظیم کنید.

بهترین ویژگی‌ها برای بنرهای تبلیغاتی

بهترین بنرهای تبلیغاتی دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • ساده و درعین‌حال چشم‌نواز هستند.
  • از عناصر و طرح‌های تعاملی در آن‌ها استفاده شده است.
  • با محتوای وب‌سایت به خوبی ترکیب شده‌اند.
  • یک فراخوانی برای اقدام (CTA) مناسب دارند.
  • اطلاعات زیادی را در آن‌ها نوشته نشده است.
  • عنوانی جذاب دارند.
  • از کپی خلاقانه در آن‌ها استفاده شده است.
  • از لحاظ بصری نسبت به سایر تصاویر و مطالب به‌خوبی تفکیک شده‌اند.
  • در آن‌ها بر روی کلیک کردن تأکید شده است.
  • چند محصول یا خدمت در آن‌ها تبلیغ نشده است (فقط یک مورد)
  • حجم آن‌ها تا حد ممکن کم شده باشد.
  • در آن‌ها از انیمیشن و حرکت‌های مناسب استفاده شده است.
  • برند تجاری در آن‌ها درج شده است.
  • از کلمات کلیدی دقیق در آن‌ها استفاده شده است.
  • کیفیت تصویر در آن‌ها بالا است.

در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را باز می‌کنیم و در مورد هرکدام توضیحات مناسبی ارائه می‌دهیم.

چگونه یک بنر تبلیغاتی حرفه‌ای طراحی کنیم؟
چگونه یک بنر تبلیغاتی حرفه‌ای طراحی کنیم؟

عنوان جذاب برای تبلیغات بنری در سایت ها انتخاب کنید.

در بنر تبلیغاتی خود با درج یک عنوان قوی و جذاب توجه کاربر را جلب کنید. مثلاً اگر فروشنده لوازم حیوان خانگی هستید، عنوانی مانند «اینجا را نگاه کن» به‌عنوان تیتر اصلی مناسب نیست؛ زیرا در نگاه اول مقصود شما را نمی‌رساند! لذا بهتر است که کاربران را با یک عنوان کوتاه و جالب جذب کنید تا آن‌ها را به صفحه خود بکشانید. برای این منظور، توصیه می‌شود که از تنوع اندازه و رنگ فونتی، متفاوت از بقیه بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید.

کپی خلاقانه داشته باشید.

کاربران به سمت کپی‌های خلاقانه مانند: «رایگان»، «حراج»، «فقط امروز» و غیره کشیده می‌شوند. بنابراین، از کپی جذابی استفاده کنید که از عنوان شما پشتیبانی می‌کند. برای این منظور، بهتر است که ضمن ارائه اطلاعات کافی، پیام را کوتاه و دقیق نگه دارید. به‌عبارت دقیق‌تر، در قدم اول، توجه کاربران را جلب کنید، سپس به‌سرعت پیام را منتقل نمایید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

از تکنیک نمایش مطالب و تصاویر مرتبط استفاده کنید.

برای اینکه بنر تبلیغاتی شما نسبت به بقیه محتوای یک صفحه متمایز شود، ممکن است بخواهید آن را با کمی محتوای بصری تقویت کنید. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که محتوا و تصاویر آن صفحه از وب‌سایت با محتوای تبلیغی که می‌گذارید، مرتبط باشد. به‌عنوان مثال، یک خانم زیبا مطمئناً توجه و کلیک را به خود جلب خواهد کرد، اما مثلاً در هنگام تبلیغ برای محصولات آفت‌کش کشاورزی فایده چندانی نخواهد داشت. لذا  محتوا و تصاویر یک صفحه باید مطابق با محتوای بنر تبلیغاتی باشد و این نکته‌ی مهمی است که نباید به‌هیچ‌وجه آن را فراموش کنید.

روی کلیک کردن تأکید کنید.

هر بنر تبلیغاتی برای اینکه کار کند، نیاز به یک «تشویق برای اقدام» دارد. باور کنید یا نه، برخی از کاربران ممکن است بنر تبلیغاتی شما را شبیه به نحوه مشاهده یک تبلیغ در کنار جاده ببینند. آن‌ها آگهی را مشاهده نموده و آن را در بانک حافظه خود ذخیره می‌کنند، بدون اینکه بدانند تبلیغ قابل کلیک است!!! لذا اکیداً توصیه می‌شود که در بنر تبلیغاتی خود با کاربر تعامل کنید و به او بگویید «برای مشاهده لوازم‌خانگی کلیک کنید»؛ یا هر چیزی که  آن را در بنر خود تبلیغ می‌کنید. همچنین، با استفاده از رنگ‌های روشن و یک شکل قابل کلیک، اطمینان حاصل کنید که «تشویق به اقدام» شما از نظر بصری در اندازه، شکل و رنگ خود جذاب است.

چند چیز را در یک آگهی تبلیغ نکنید.

تبلیغ چند مورد متفاوت فقط باعث سردرگمی مخاطب می‌شود و سبب می‌شود تا مخاطب پیشنهاد اصلی شما را درک نکند! به‌جای فهرست کردن تک‌تکِ محصولات خود، از متن «در همه اندازه‌ها و انواع مختلف» استفاده کنید. این برای کاربر جذاب‌تر است و بنری که این ویژگی را داشته باشد، رسالت خود را سریع‌تر انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که اگر فهرست کردنِ همه محصولات لازم است، اکیداً پیشنهاد می‌شود که از چند تبلیغات بنری مختلف در وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

حجم فایل بنر خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

حداکثر اندازه فایل توصیه‌شده برای یک بنر تبلیغاتی بین ۱۰ تا ۴۰ هزار پیکسل است که همه این‌ها به ابعاد و اندازه بنر بستگی دارد! این را نیز در نظر داشته باشید که هرچه حجم فایل بنر شما کوچک‌تر باشد، بهتر است؛ اما با افزودن چندین رنگ، تصویر و انیمیشن‌، می‌تواند حجم فایل به‌سرعت زیاد کند! به یاد داشته باشید، هرچه حجمِ فایلِ بنر شما کمتر باشد، تبلیغتان سریع‌تر در یک صفحه‌نمایش داده می‌شود، بنابراین فرصت بهتری برای جلب توجه کاربران به شما می‌دهد. این را نیز در نظر داشته باشید، که حجم فایلِ بنر تا جایی باید کاهش یابد که به کیفیت تصویر تبلیغاتی لطمه‌ای وارد نکند.

از انیمیشن و المان های متحرک استفاده کنید.

کاربران به‌سرعت به سمت انیمیشن و حرکت در یک صفحه کشیده می‌شوند؛ هم تحقیقات و هم تجارب ما نشان می‌دهند که «تبلیغات بنری متحرک» نسبت به «بنرهای ثابت» در زمینه نتیجه گرفتن از تبلیغات بهتر عمل می‌کنند. لذا فراموش نکنید که لرزش، محو شدن، چشمک زدن و سایر حرکات فوراً توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، ولی نباید در به‌کارگیری این تکنیک‌ها زیاده‌روی کنید! بر این اساس، توصیه می‌کنیم که از انیمیشن‌های بصری دلپذیر در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید که به‌طور کامل در حداکثر ۱۵ ثانیه به پایان برسند؛ اما توجه داشته باشید که هرچه در بنر تبلیغاتی خود از انیمیشن‌ها و المان‌های متحرک بیشتری استفاده کنید، حجم فایلِ بنر شما بزرگ‌تر می‌شود!

یک CTA در تبلیغات بنری خود ایجاد کنید.

فراخوان برای اقدام یا Call To Action که به‌اختصار CTA نیز گفته می‌شود، چیزی است که خریداران احتمالی را به کشف اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما دعوت می‌کند. این CTA است که مخاطبان را وادار می‌کند تا روی تبلیغ کلیک کنند و نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک اقدام خاص (مثلاً خرید کردن) علاقه‌مند شوند. شایان ذکر است که یک CTA روشن و چشم‌نواز، مخاطبان هدف شما را در جهتی که می‌خواهید راهنمایی می‌کند؛ به‌عنوان مثال، دعوت به کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی‌تان، به‌منظور دیدن محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، راه خوبی برای سرازیر شدن مخاطبان به وب‌سایت شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی «کال تو اکشن یا فراخوانی به اقدام چیست؟ | راهکار طلایی جذب کلیک» را مطالعه بفرمایید.

برند تجاری خود را در بنر تبلیغاتی تان ذکر کنید.

اگر لوگوی شما در بنر تبلیغاتی‌تان قابل‌مشاهده نباشد، مردم چگونه بدانند کسب‌وکارِ شما چیست؟ پس، اکیداً توصیه می‌کنیم که لوگو یا نام تجاری کسب‌وکارتان را در بنر تبلیغاتی خود درج کنید. این را نیز فراموش نکنید که لزومی ندارد لوگوی شما کل فضای بنرتان را اشغال کند، فقط باید به بهترین وجه قابل‌تشخیص باشد. این امر، باعث می‌شود لوگوی شما توسط افراد بیشتری دیده شود و به شناخت عمومی برند شما نیز کمک خواهد کرد.

حتماً از کلمات کلیدی برای تبلیغات بنری در سایت ها استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی و آیتم‌های مهم، نه‌تنها تبلیغ شما را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند، بلکه شانس بیشتری برای تعامل کاربران اینترنتی با تبلیغ شما به‌وجود می‌آورد؛ زیرا خدمات شما برای آن‌ها مناسب به نظر می‌رسد. پس اکیداً توصیه می‌کنیم که کلمات کلیدی که مخاطبان هنگام نیاز به محصول شما – در گوگل – سرچ می‌کنند را در بنر تبلیغاتی خود بگنجانید.

کیفیت تصاویر استفاده شده در بنر را بالا نگه دارید.

برای حرفه‌ای نگه داشتن تبلیغ خود، هر عنصر بصری، مانند تصاویر یا GIF، باید با کیفیت بالا باشد. درحالی‌که تصاویر متحرک راهی برای جذاب نگه‌داشتن تبلیغات هستند، تصاویر ثابتِ باکیفیت نیز به همان اندازه مؤثر می‌باشند. پر واضح است که تصاویر بی‌کیفیت احساس بدی را در مخاطب برای اعتماد کردن به شما به‌وجود می‌آورند.

بنر تبلیغاتی خود را ساده و خلوت نگه دارید.

تبلیغات شلوغ، چیزی جز آزار برای کاربران اینترنتی نخواهد داشت؛ یک بنر تبلیغاتیِ مؤثر دارای حداقل متن، یک یا دو تصویر و یک CTA خوب است. برخی از تبلیغات بنری حتی متن یا تصویر هم ندارند! و در آن‌ها فقط از یک لوگو و یک CTA استفاده شده است. اگرچه نیازی نیست که تبلیغ شما تا به این حد مینیمالیستی باشد، اما در بیشتر مواقع، نیازی به ارائه اطلاعات زیادی که فکر می‌کنید، هم در بنر نیست! لطفاً دقت داشته باشید که اگر تبلیغ شما بیش از یک جمله کوتاه داشته باشد، ممکن است همین هم زیاد باشد!!!

مزایای تبلیغات بنری در سایت ها

مهم است که از گستردگی اینترنت برای فروش محصول خود استفاده کنید. تحقیقات می‌گوید حدود ۴۰ درصد از مردم روزانه آنلاین هستند. این باعث می‌شود که آنها بنرهای شما را در صفحات وب خود ببینند.

بازاریابی بنری پنج مزیت شگفت‌انگیز دارد:

مزایای تبلیغات بنری در سایت ها
مزایای تبلیغات بنری در سایت ها

۱. قیمت ها و نرخ آن مقرون به صرفه است.

برخلاف سایر اشکال بازاریابی و تبلیغات، بنرها برای ایجاد و اشتراک‌گذاری ارزان‌تر هستند. نرم‌افزارهای انتشار دیجیتال نیز برای ایجاد این بنرها با کمترین قیمت در دسترس شما خواهند بود. برای انتشار تبلیغاتی که ایجاد می‌کنید، می‌توانید با آژانس‌ها و شبکه‌های تبلیغات نمایشی تماس بگیرید و با آن‌هایی که قیمت مناسب‌تری از شما می‌گیرند کار کنید. بنرها در جلب توجه به محصولات یا خدمات شما مؤثر هستند. آن‌ها می‌توانند کاربران آنلاینِ این آژانس‌ها و شبکه‌های تبلیغات نمایشی را با جذابیت بصری خود جذب نمایند.

۲. به شما کمک می کند تا برند خود را معروف تر کنید.

نمایش بنر شما در چندین وب‌سایت باعث «تقویت برند» شما می‌شود. اگر تعداد تبلیغات خود را زیاد کنید باعث می‌شود تأثیرات بصری، کم‌کم برند شما را در حافظه افراد ثبت کند و به‌این‌ترتیب، شناخته شوید.

3. به شما کمک می‌کند تا مشتریان خاص را پیدا کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل اینکه مشخصات مشتریان بالقوه خود را نمی‌شناسند، با مشکل مواجه هستند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها در نهایت سعی می‌کنند به همه بفروشند. این استراتژی به خوبی کار نمی‌کند؛ زیرا این عدم قطعیت در مورد شخصیت مشتری و این تلاشِ بدون هدف برای متقاعد کردن مشتریان، قدرت پیشنهادات شما را از بین می‌برد.

پس، بهتر است برای مشتریان بالقوه‌ی خود پرسونا داشته باشید و این افراد خاص را هدف قرار دهید؛ مثلاً اگر شما محصولات آفت‌کش کشاورزی را می‌فروشید، سفارش تبلیغات بنری در سایت‌های زیبایی و لوازم‌آرایشی کاری مفیدی نیست یا به‌عبارت بهتر «دورریز هزینه» است. شما باید در سایت‌های فروش ابزار، ماشین‌آلات کشاورزی و امثال آن‌ها که مشتری‌های بالقوه شما آنجا رفت‌وآمد می‌کنند، محصولات خود را تبلیغ کنید. در این صورت، مشتریان بالقوه با احتمال بیشتری بر روی بنرهای تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند و در صفحه فروش شما فرود می‌آیند.

۴. می توانید اثربخشی تبلیغات بنری خود را در سایت های مختلف بسنجید.

بازاریابی دیجیتال، در بیشتر اوقات یک عمل مبتنی بر سعی‌وخطا بر پایه آنالیزِ نتایج است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان تأثیرگذاری کمپین‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید تا در نهایت به بازارهای مطلوب برای کمپین‌های آتی دست‌یابید.

بنرها به شما این امکان را می‌دهند که تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده‌اند یا بر روی آن کلیک کرده‌اند را پیگیری کنید. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، نرخ بازدید و نرخ کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی خود در سایت‌های مختلف را بررسی کنید. دانستن تعداد بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کند تأثیر تبلیغات بنری خود را بدانید و با داده‌هایی که از نرخ کلیک جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید آنچه را که جواب نمی‌دهد تجزیه‌وتحلیل کنید و – در صورت نیاز – استراتژی خود را تغییر دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

۵. می توانید از طریق آن یک راه حل بلند مدت و انعطاف پذیر پیدا کنید.

مزیت بنرها در این است که می‌توانید کمپین‌ها را برای مدت طولانی حفظ کنید. این ماهیت ثابت و تکراری، نام برندِ شما را برای مشتریان بالقوه تقویت می‌کند. به‌علاوه، هر بار که مخاطبان بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند، به وب‌سایتتان منتقل می‌شوند و نتیجتاً ترافیک وب‌سایت شما بالا رود. در مورد انعطاف‌پذیری نیز باید گفت که بنرها در قالب‌های مختلف و با عناصر تعاملی متفاوت هستند. شما می‌توانید آن‌ها را بسته به نیاز خود بسازید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

۶. می توانید بیشتر دیده شوید و بیشتر بفروشید.

بنرها بیش از همه چیز قابل‌مشاهده هستند و بلافاصله موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرند. خدمات یا محصولی که بنرهای تبلیغاتی نشان می‌دهند، موردتوجه قرار می‌گیرد و این خود، مطمئناً فروش را افزایش می‌دهد. نکته‌ای که ممکن است اصلاً به آن توجه نکرده باشید این است که مشتریانِ علاقه‌مند معمولاً محصول شما را پس از حصول اطمینان می‌خرند و حتی اگر محصول را نخرند، پیشنهاد را در ذهن خود نگه می‌دارند.

۷. می توانید با گرافیک و انیمیشن نظر مخاطبان را بهتر جلب کنید.

شما می‌توانید از طریق گرافیک و حتی انیمیشن به مخاطبان درباره محصولات خود بگویید. این روزها تبلیغات بنری را در اطراف جاده‌ها می‌بینید که تبلیغات تلویزیونی را نشان می‌دهد. گرافیکی که در بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد به شما این آزادی را می‌دهد که محصول خود را به‌گونه‌ای به تصویر بکشید که بهتر برای مشتریان جلب توجه کند.

معایب تبلیغات بنری در سایت ها

شاید برای شما سؤال شده باشد که تبلیغات بنری در گذشته که بسیار مؤثر بوده است، آیا هنوز هم ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟ با توجه به تمرکز رسانه‌هایی مانند: اینستاگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی، آیا سرمایه‌گذاری روی تبلیغات بنری کماکان بازدهی لازم را دارد؟

حقیقت این است که اثربخشی کلی تبلیغات بنری در حال کاهش است؛ اما این به آن معنی نیست که تبلیغات بنری منسوخ‌شده یا بی‌فایده باشد. تعدادی از دلایل کاهش اثربخشی آن می‌تواند موارد زیر باشد:

  • ربات‌ها: اسکریپت‌های خودکار، اینترنت را جست‌وجو می‌کنند و به دلایل مختلف روی بنرهای آگهی‌دهنده کلیک می‌نمایند، زیرا بسیاری از افراد برای کسب درآمد به کلیک روی بنر از طریق این ربات‌ها متکی هستند.  لذا این امر باعث کلیک شدن بنرها، بدون ورود مخاطب واقعی در بعضی موارد می‌شود.
  • خسته شدن کاربران: خستگی بیننده یکی دیگر از دلایل عدم مؤثر بودنِ تبلیغات بنری در سایت ها می‌تواند باشد. کاربران اینترنت آن‌قدر توسط تبلیغات بمباران شده‌اند که بسیاری از آن‌ها بی‌تفاوت از کنار این بنرها عبور می‌کنند.
  • مسدودکننده‌های تبلیغاتی: بعضی کاربران اینترنتی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات، سعی در دانلود و استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی مختلف دارند.

آیا تبلیغات بنری در سایت ها هنوز هم مؤثر است؟

تمام معایبی که ذکر شد، بدان معنا نیست که تبلیغات بنری به یک روش بی‌فایده در تبلیغات تبدیل شده است. درحالی‌که ممکن است اثربخشی تبلیغات بنری در سایت ها در حال کاهش باشد، اما همچنان این بنرها یک استراتژی تبلیغات آنلاین مؤثر به‌حساب می‌آیند که بسیاری از بازاریابان باهوش هنوز از آن استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در سال ۲۰۲۰، رشد سال‌به‌سال هزینه تبلیغات در تبلیغات بنری، بالاترین میزان در بین همه دسته‌ها بود!!! این رشد احتمالاً ناشی از افزایش میانگین زمان آنلاین بودن افراد به دلیل همه‌گیری کرونا بوده است. برخلاف سایر اشکال تبلیغات دیجیتال، تبلیغات بنری در سایت ها دقیقاً در دید خواننده قرار می‌گیرند و این امر نادیده گرفتن آن‌ها را سخت می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فناوری تبلیغات بنری در سایت ها

شبکه‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی به‌َعنوان یک واسط بین تبلیغ‌کنندگان با مدیران وب‌سایت‌های مختلف عمل می‌کنند. این شبکه‌ها و آژانس‌ها فضای موجود در وب‌سایت‌های مختلف را دنبال می‌کنند و آن را با میزان تقاضای تبلیغ‌کننده برای تبلیغات بنری مطابقت می‌دهند. فناوری که شبکه‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی را توانا می‌سازد تا این کار را انجام دهند، «یک سرور مرکزی هوشمند» است که مکان انتشار آگهی‌های تبلیغاتی را بر اساس کلمات کلیدی از سرچ بازدیدکنندگان، بررسی وب‌سایت میزبان و یا بر اساس زمینه کلی محتوای وب‌سایت میزبان انتخاب می‌کند.

بهترین شبکه ها و آژانس های تبلیغاتی را برای اجرای تبلیغاتی بنری خود شناسایی کنید

هنگامی‌که اصول اولیه را دانستید، آماده هستید تا تبلیغات بنری خود را – در عمل – شروع کنید. تنها سؤال این است که چگونه می‌توانید وب‌سایت‌هایی را برای تبلیغات پیدا کنید؟ ممکن است در حال حاضر وب‌سایت خاصی را برای درج تبلیغات بنری خود در ذهن داشته باشید؛ در این حالت، بهترین فرصت شما این است که مستقیماً با مدیران آن سایت تماس بگیرید یا ببینید که آیا دستورالعمل‌ها یا برنامه‌های تبلیغاتی خاصی در وب‌سایت خود معرفی کرده‌اند یا خیر؟ اگر مطمئن نیستید که کجا می‌خواهید تبلیغ کنید، اما قصد دارید این کار را انجام دهید، می‌توانید از شبکه‌ها یا آژانس‌های تبلیغاتی کمک بگیرید.

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار که قصد دارید کسب‌وکارتان را به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید، می‌توانید از «تبلیغات بنری یا کلیکی هوشمند» بهره‌مند شوید. مزیت استفاده از تبلیغات بنری یا کلیکی هوشمند، این است که به ازای هر ریالی که صرف این از نوع تبلیغات می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کاربران سطح وب، بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با برند شما آشنا شده‌اند.

شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد تبلیغات قابل‌انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به‌طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

سخن پایانی درباره تبلیغات بنری در سایت ها

تبلیغات بنری یکی از مرسوم‌ترین روش‌هایی است که برای معرفی برند و افزایش بازدید از وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تبلیغات بنری در سایت ها مبتنی بر تصویر و متن هستند که در بین محتوا یا حاشیه سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرند، امکان کلیک شدن دارند و مخاطب را به صفحه محصول موردنظر منتقل می‌کنند. در این مقاله به توضیح مفصل این روش تبلیغاتی، نحوه استفاده مؤثر از آن و مزایای آن صحبت کردیم. امیدواریم نکات مطرح‌شده در این مقاله، دیدی روشن و باز در خصوص ریزه‌کاری‌های این نوع از تبلیغات را به شما ارائه داده باشد.

نکته نهایی در زمینه تبلیغات بنری در سایت ها این است که هرچندوقت‌یک‌بار، میزان موفقیت یا بازخورد این نوع تبلیغات را اندازه بگیرید. تنها راه برای دانستن اینکه آیا بنرهای شما کار می‌کنند یا خیر؟ اندازه‌گیری نرخ بازدید و نرخ کلیک این بنرها است. لذا اکیداً توصیه می‌کنیم که گزارش‌هایی ایجاد کنید تا ببینید کدام بنرهای تبلیغاتی‌تان بالاترین نرخ کلیک را دارند، چه وب‌سایت‌هایی بیشترین ورود مخاطب به سایت شما را داشته‌اند و غیره. توجه داشته باشید که چه تبلیغاتی مؤثر بوده و چه روش‌هایی جواب نداده است؟ برخی از عناصری را که کار نمی‌کنند را رها کنید و عناصری را که جواب داده است را در بنرهای دیگر خود پیاده‌سازی نمایید.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «تبلیغات بنری در سایت ها» دارید، یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که بیشتر با سازوکار تبلیغات بنری آشنا شوند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 2 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.