تبریک می‌گویم! به نظر می‌رسد یک پست درست و حسابی برای اینستاگرامتان آماده کرده‌اید. اما نه! صبر کنید. چرا؟ چون اگر می‌خواهید محتوای شما برای تعداد زیادی از مخاطبان به نمایش در آید، در درجه اول باید الگوریتم سفت و سخت و همواره در حال تغییر اینستاگرام را راضی کنید!

درک الگوریتم اینستاگرام 2023 و محتوایی که از نظر آن ارزشمند یا مهم است برای تنظیم یک استراتژی موفق رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. در این مقاله ما جزئیات سیگنال‌های رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام، تغییرات مهم اخیر در الگوریتم اینستاگرام و هر چیز دیگری را که برای افزایش مشاهده محتوای خود در این پلتفرم باید بدانید را پوشش می‌دهیم.

ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا را بخوانید تا مطمئن شوید محتوای خودساخته و اصیلی که با عشق تولید کرده‌اید مورد توجهی قرار می گیرد که شایسته آن است و افراد مختلف آن را ببینند.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرم اینستاگرام رتبه‌بندی می‌کند. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در فیدهای همه کاربران اینستاگرام، صفحه اکسپلور، فید ریلز، صفحات هشتگ و غیره نمایش داده شود. در واقع این قوانین به شکل کدهای برنامه‌نویسی در می‌آیند و همه این موارد را پوشش می‌دهند.

الگوریتم اینستاگرام هر محتوای ارسال شده در پلتفرم را تجزیه و تحلیل می‌کند و متا داده‌ها (از جمله کپشن‌ها و متون روی تصاویر)، هشتگ‌ها و معیارهای تعامل را هم در نظر می‌گیرد. بر اساس این اطلاعات، محتوا را به گونه‌ای توزیع می‌کند که مطمئن شود دسترسی کاربران به آنچه بیشتر علاقه‌مند به دیدنش هستند آسان‌تر است.

به زبان ساده الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به محتوا (پست‌ها، استوری‌ها، ریلزها) را با اطلاعات مربوط به کاربران (علایق و رفتار در پلتفرم) ارجاع می‌دهد تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد.

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با پلتفرم را تا حد امکان دلپذیر کند. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام در سال 2021 در یک پست وبلاگی با عنوان «بیایید ببینیم اینستاگرام چطور کار می‌کند؟» نوشت: «ما می‌خواهیم شما از زمان‌تان بیشترین بهره را ببرید و معتقدیم که استفاده از این فناوری [الگوریتم اینستاگرام] برای شخصی‌سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.»

چرا این موضوع برای بازاریابان اینترنتی اهمیت دارد؟ دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و بهینه‌سازی محتوای شما بر اساس آن می‌تواند منجر به نمایش پست‌های اینستاگرام شما برای کاربران بیشتری شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام —برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش تولید محتوای گرافیکی با نرم‌افزار پاورپوینت اینستاگرام (آموزش ساخت قالب مخصوص پست و استوری اینستا) — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانیم — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • آموزش ویدئویی اپلیکیشن و سایت کانوا Canva برای طراحی پست و استوری برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای باشند برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)
  • آموزش مبتدی کورل برای تدوین و میکس ویدیو برای مشاهده این ویدئو آموزشی کلیک کنید(+)

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

هر بار که کاربر برنامه را باز می‌کند، الگوریتم اینستاگرام فوراً تمام محتوای موجود را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی را به چه ترتیبی به کاربر نمایش دهد.

3 فاکتور مهم رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام 2023 عبارتند از:

  • رابطه نویسنده محتوا و بیننده: آیا شما همدیگر را دنبال می‌کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می‌دهید یا کامنت می‌گذارید؟ اگر در گذشته بارها و بارها با یک کاربر خاص تعامل داشته‌اید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی را که آنها پست می‌کنند مشاهده خواهید کرد. (این نکته برای کسب و کارها بسیار مهم است: مدیریت فعال جامعه هدف (از جمله پاسخ به پیام‌های دایرکت و نظرات) می‌تواند دیده شدن برند شما را در اینستاگرام بهبود بخشد.)
  • علاقه: آیا کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل دارد؟ زمانی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که کاربر از نوع یا قالب خاصی از محتوا لذت می‌برد، موارد مشابه بیشتری را به کاربر نمایش می‌دهد.
  • ارتباط: اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که هر قسمت از محتوا چقدر «مرتبط» باشد. این شامل تجزیه و تحلیل این است که این محتوا چقدر با موضوعات پرطرفدار مطابقت دارد و همچنین چه زمانی پست شده است. (پست‌های اخیرا به اشتراک گذاشته شده مرتبط‌تر از پست‌های قدیمی تلقی می‌شوند).
الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام 2023

فاکتورهای ثانویه رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام عبارتند از:

  • تعداد دفعات استفاده از پلتفرم: اگر کاربر زیاد اینستاگرام را باز نکند، هر بار که قصد گشت و گذار در برنامه را داشته باشد، مرتبط‌ترین محتوا به او نمایش داده می‌شود. این بدان معناست که ممکن است خانواده و دوستان، کسب و کارها را از فید چنین کاربری خارج کنند.
  • یک نفر چند کاربر را دنبال می‌کند: هرچه یک کاربر اکانت‌های بیشتری را دنبال کند، رقابت برای دیده شدن در فید او بین اکانت‌های فالو شده بیشتر خواهد شد.
  • زمان گشت و گذار در برنامه: اگر کاربر زمان بسیار کمی را در برنامه سپری کند، احتمالاً فقط پست‌هایی از دوستان و خانواده‌ای که اغلب با آن‌ها در ارتباط است را روی پلتفرم می‌بیند، و این امر حضور کسب‌وکارها در فید کاربر را دشوارتر می‌کند.

فراتر از این سیگنال‌های اصلی، در اینجا نحوه توزیع انواع محتواها توسط الگوریتم اینستاگرام آمده است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • 22 ایده ناب تولید محتوا برای اینستاگرام — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام (ترندها) — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • استراتژی محتوایی چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (تکنیک‌های تضمین موفقیت) — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

الگوریتم اینستاگرام 2023 برای فید و استوری

برای فید و استوری‌های شما، الگوریتم اینستاگرام محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند:

  • اطلاعات در مورد پست یک پست: چند تا لایک گرفت؟ چه زمانی پست شد؟ آیا لوکیشن در این پست تگ شده است؟ اگر ویدیو است، مدت آن چقدر است؟ این سیگنال‌ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا مرتبط بودن و محبوبیت یک پست را تعیین کند.
  • اطلاعاتی درباره شخصی که محتوایی را پست کرده است و سابقه تعامل شما با او: اینستاگرام تعداد دفعاتی که با یک فرد خاص (با کامنت، لایک، بازدید از اکانت و غیره) تعامل داشته‌اید را ردیابی می‌کند تا بفهمد چقدر ممکن است یک شخص برای شما جالب باشد.
  • فعالیت شما در سراسر پلتفرم: کمیت و محتوای پست‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخی می‌دهد که ممکن است به دیدن چه نوع پست‌های دیگری علاقه داشته باشید.

الگوریتم اینستاگرام 2023 برای تب اکسپلور

برای تب اکسپلور، این الگوریتم به پست‌های قبلی که توسط شما لایک شدند یا با آن‌ها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند و مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوها را از حساب‌های مرتبطی که (هنوز!) دنبال نمی‌کنید، جمع‌آوری می‌کند.

سپس این عکس‌ها و ویدیوها بر اساس آنچه که الگوریتم فکر می‌کند بیشتر به آن علاقه دارید، اینکه چقدر احتمال دارد پستی را لایک کنید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید رتبه‌بندی می‌کند.

  • اطلاعات در مورد پست: هنگام تنظیم محتوا برای اشتراک‌گذاری از طریق تب اکسپلور، اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست نگاه می‌کند و از سیگنال‌هایی مانند تعداد افرادی که لایک می‌کنند، نظر می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و ذخیره می‌کنند و سرعت انجام این فعالیت‌ها استفاده می‌کند.
  • سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است: بیشتر محتوای اکسپلور از اکانت‌های تازه وارد است، اما اکانت‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید در اینجا کمی تقویت می‌شوند.
  • فعالیت: شما چه پست‌هایی را در گذشته دوست داشته‌اید، روی آنها نظر داده‌اید و در زیر آن کامنت گذاشتید یا ذخیره کرده‌اید؟ قبلاً در تب اکسپلور چگونه رفتار کرده‌اید؟ سابقه فعالیت شما بر آنچه که اینستاگرام تصور می‌کند ممکن است علاقه‌مند به دیدن بیشتر آن باشید تأثیر می‌گذارد.
  • اطلاعات شخصی که پست کرده است: اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته باشد، این سیگنالی برای اینستاگرام است که محتوای جذاب و باکیفیتی در این اکانت پست می‌شود که دیگران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام 2023 برای ریلز اینستاگرام

برای قسمت ریلز، الگوریتم هم از اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و هم از اکانت‌هایی که دنبال نمی‌کنید فراتر می‌رود، و سعی می‌کند شما را با محتوایی سرگرم کند که تصور می‌کند تا آخر عمر تمایل به تماشای آن خواهید داشت.

در واقع الگوریتم اینستاگرام این امر را با مشاهده موارد زیر ارزیابی می‌کند:

  • فعالیت شما: سیگنال‌هایی مانند ریلزی که لایک کردید، روی آن‌ها نظر داده‌اید و کامنت گذاشته‌اید و با آن‌ها در تعامل بوده‌اید، همگی به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بفهمد چه نوع محتوایی می‌تواند مرتبط‌تر با علایق شما باشد.
  • سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است: برای قسمت ریلز (مانند اکسپلور) احتمالاً ویدیوهایی از سازندگانی که نام‌شان را نشنیده‌اید دریافت خواهید کرد؛ اما اگر قبلاً به نحوی با آن‌ها تعامل داشته‌اید، اینستاگرام این موضوع را نیز در نظر می‌گیرد. احتمالاً به همین دلیل است که محتوای زیادی را از سازندگانی یا تولیدکننده های محتوایی می‌بینید که می‌شناسید، اما هنوز آن ها را فالو نکرده‌اید.
  • اطلاعاتی در مورد ریلز: الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند بر اساس آهنگ و تجزیه و تحلیل پیکسل‌ها و فریم‌ها حدس بزند که ویدیو در مورد چیست و محبوبیت ویدیو را نیز در نظر می‌گیرد.
  • اطلاعات شخصی که پست کرده است: آیا فرد اصلی که پست را منتشر کرده است با مخاطبان در تعامل است یا محتوایش لایک و اشتراک‌گذاری ثابتی دریافت می‌کند؟ اینستاگرام این موضوع را هم در نظر می‌گیرد.

اکنون که به تمام این اطلاعات در مورد آنچه که اینستاگرام برای تولید کنندگان محتوا و کاربرانش ارزش قائل است، مسلط شده‌اید، وقت آن است که از آن به نفع خود استفاده کنید.

تغییرات سال 2023 در الگوریتم اینستاگرام

در سال 2023، اینستاگرام مجدداً امکان مشاهده فید شما را به صورت زمانی و همچنین امکان مشاهده لیست انتخاب شده از پست‌های اخیر از حساب‌های مورد علاقه خود را معرفی کرد. در حالی که این‌ها به‌روزرسانی‌های مهمی هستند، می‌توان گفت که الگوریتم اینستاگرام همانطور که در بالا توضیح داده شد، همچنان بر نحوه نمایش محتوا برای اکثر کاربران و در اکثر مکان‌ها در پلتفرم تأثیر می‌گذارد.

محتوای ویدئویی و توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز از ابتدای سال 2022 در این پلتفرم برجسته‌تر شده‌اند. در واقع به قدری برجسته‌تر شده‌اند که در ماه جولای جنبشی را راه‌اندازی کردند که اینستاگرام را دوباره اینستاگرام کنید! که توسط کاربران معمولی و افراد مشهور در لیست پشتیبانی می‌شد.

الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام 2023

7 نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام 2023

در یک نگاه این لیست از متغیرها ممکن است گسترده یا پیچیده به نظر برسد، اما در نهایت الگوریتم اینستاگرام به کیفیت و محتوای جذاب پاداش می‌دهد. بنابراین واقعاً بهترین راه برای کمی پیشرفت در اینستاگرام این است که همان کارهایی را انجام دهید که برای خوشحال کردن، سرگرم کردن یا آگاه کردن مخاطبان خود انجام می‌دهید.

در اینجا نحوه افزایش دسترسی و بهینه‌سازی قدرت آخرین الگوریتم(های) اینستاگرام آمده است.

به دستورالعمل‌های کامیونیتی (جامعه) اینستاگرام احترام بگذارید.

چه در فید، چه در ریلز یا در استوری‌ها، الگوریتم‌های اینستاگرام نمایش محتوایی را که برخلاف دستورالعمل‌های برنامه است محدود می‌کنند. اگر اطلاعات نادرست، پست‌هایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که به طور بالقوه ناراحت‌کننده یا حساس هستند، یا حتی محتوایی با وضوح پایین به اشتراک می‌گذارید، ممکن است محتوای شما کمتر به مخاطبان نشان داده شود.

نکته: اگر فکر می‌کنید شادوبن شده‌اید، احتمالاً به همین دلیل است!

ریلزهای خلاقانه تولید کنید.

با افزودن ریلزها به محتوای خود، از فرصت دیده شدن استفاده کنید. ریلز یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام هست و به نظر می‌رسد این پلتفرم همچنان در حال تبلیغ این نوع از محتواست. کاربران هم علاقه بسیار زیادی به این نوع از محتوا نشان می‌دهند و از آن استقبال می‌کنند.

با توجه به اکانت creators@ اینستاگرام، ریلز در حال حاضر به جای ربات‌ها، توسط انسان‌ها بررسی و غربال‌گری می‌شود تا بهترین‌ها را معرفی کند. نکات مهم و رسمی منتشر شده از این اکانت که برای انتشار و تولید ریلز اینستاگرام باید مورد توجه قرار بگیرد، عبارتند از:

  • ویدئوهای دارای تگ تیک تاک را بازنشر نکنید.
  • به صورت عمودی فیلمبرداری کنید.
  • از فیلترها، جلوه‌های دوربین، موسیقی و غیره استفاده کنید.

ویدیوها را کوتاه و جذاب بگیرید و تولید کنید و مهم‌تر از همه سرگرم کننده باشید. این الگوریتم ریلز را با توجه به میزان سرگرم کنندگی یا جذاب نبودن آنها رتبه‌بندی می‌کند.

پست‌های خود را در زمان مناسب برای بازدید حداکثر برنامه‌ریزی کنید.

تعامل با مخاطب یک سیگنال مهم در سراسر اینستاگرام است، بنابراین ارسال محتوای شما در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی در ریچ ارگانیک شما ایجاد خواهد کرد.

اگر هیچ ایده‌ای ندارید که چه زمانی برای انتشار پست در اینستاگرام مناسب است، مطلب بهترین زمان انتشار پست در ایران و برای کاربران ایرانی را بخوانید.

کاربران‌تان را تشویق به مشارکت کنید.

تعامل برای الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. در واقع اصلی‌ترین نقش در رتبه‌بندی محتواهای حاضر در اینستاگرام را دارد. با این حال به تعاملی که می‌خواهید نرسیدید؟ خیلی ساده است. در استوری‌های اینستاگرام، استیکرهای سوال، اسلایدرهای ایموجی و نظرسنجی‌ها  می‌توانید به صورت مستقیم از طرفداران و دنبال کنندگان خود بخواهید که در نظرسنجی شما شرکت کنند.

همچنین در پست‌ها بهترین راه برای گفتگو کردن و تعامل با کاربران، پرسیدن سؤالات مستقیم یا تشویق به کامنت‌گذاری در کپشن (یا در خود تصویر یا ویدیو) است. از این گذشته، کامنت‌ها بهترین راه برای نشان دادن تعامل با الگوریتم اینستاگرام هستند (اگرچه ما نمی‌خواهیم با لایک کردن، اشتراک‌گذاری یا ذخیره کردن تعداد کامنت‌های خود را بالا ببریم)، بنابراین هر زمان که می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید صحبت کنند.

به عنوان مرجع، معیار کلی برای نرخ اینگیجمنت خوب در اینستاگرام چیزی بین 1 تا 5 درصد است، اما میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام برای حساب‌های تجاری تا سال 2021 0.83٪ بود.

اگر به دنبال بهبود نرخ تعامل خود هستید، در اینجا چند مرحله برای شما وجود دارد:

  • مخاطبان خود را بشناسید تا بدانید آن‌ها از شما چه می خواهند (مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.)
  • به نظرات و پیام‌های دایرکت پاسخ دهید.
  • یک رشته استوری ایجاد کنید که در آن بتوانید پست‌هایی را که در آنها تگ شده‌اید به اشتراک بگذارید. (بله، اینجا بحث UGC است!)
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • ویدئو آموزشی هر آنچه که باید در خصوص بازاریابی در اینستاگرام بدانید — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • ساخت ربات اینستاگرام با برنامه‌نویسی #C سی شارپ و پایتون Python — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • دوره آموزشی کورل ویژه اینستاگرام برای کسانی که می‌خواهند پیج حرفه‌ای داشته باشند — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

قدرت هشتگ‌ها را درک و از آن‌ها استفاده کنید.

الگوریتم اینستاگرام نمی‌تواند یک تصویر زیبا از یک گربه با عینک را آنطور که مغز انسان درک و تحسین کند بفهمد، اما می‌تواند هشتگ catsofinstagram# را درک کند. استفاده از هشتگ‌های دقیق و توصیفی یک راه عالی برای برچسب گذاری محتوای شما برای نمایش حداکثری است. اگر الگوریتم اینستاگرام بتواند دقیقاً چیزی را محاسبه کند که عکس یا پست شما در مورد آن است، می‌تواند راحت‌تر آن را با افرادی که به آن موضوع خاص علاقه دارند به اشتراک بگذارد.

به علاوه، برخلاف تبلیغات اینستاگرام (راه دیگری برای افزایش دسترسی به مخاطبان فعلی)، هشتگ‌های رایگان هستند. برای استفاده درست از هشتگ‌ها، فقط هشتگ‌های پرطرفدار و پرفالوور را به همه چیز نزنید. در عوض، در جایگاه خود جستجو کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که در واقع موضوع پست شما را توصیف می‌کند و به آن مربوط است.

به طور مداوم پست منتشر کنید.

انتشار پست به صورت مداوم چه به هدف بیشتر نمایش داده شدن و چه تعامل یا رشد فالوور باشد بسیار مهم است. (چون البته این سه مورد به هم مرتبط هستند.) به طور متوسط، کسب و کارها روزانه 1.6 پست در فید خود ارسال می‌کنند. اگر این تعداد برای شما به عنوان یک اینفلوئنسر زیاد به نظر می‌رسد، مطمئن باشید که فقط حضور مداوم (مثلاً هر روز هفته) برای حفظ جایگاه شما در فید کافی است.

در طول هفته اینستاگرام creator در ژوئن 2021، آدام موسری، رئیس اینستاگرام فاش کرد که تعداد ارسال 2 پست فید در هفته و 2 استوری در روز برای ایجاد دنبال کننده در برنامه مناسب است.

تجزیه و تحلیل اکانت خود را جدی بگیرید.

اینسایت اینستاگرام، ابزار تجزیه و تحلیل خوب اینستاگرام است که از متریک‌ها فراتر می‌رود و به شما کمک می‌کند تا درصد اشتباهاتتان را به صفر برسانید و نوع محتوایی که مخاطبانتان آن را می پسندند و انتظارش را دارند را بشناسید. مهم نیست که چقدر مشغله دارید، با نگاه به گزارش‌های تجزیه و تحلیل خودکار تقریباً در تمام نکات بالا به شما نتیجه خواهید رسید.

مثلاً بهتر است ماهی یک بار به گزارش‌ها دقیق نگاه کنید و ببینید که کدام پست، استوری، ریلز یا در کل محتوای منتشر شده‌تان بهتر نتیجه گرفته و دلیل آن را بیابید تا در عملکرد شما تاثیر خوبی بگذارد.

از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:

  • چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. (بنابراین می توانید پست‌های خود را در آن زمان به اشتراک بگذارید.)
  • کدام هشتگ‌ها عملکرد خوبی دارند.
  • چه پست‌هایی باعث ایجاد تعامل واقعی می‌شوند.

نکته: آیا اخیراً افت یا جهش قابل توجهی در آمار خود مشاهده کردید؟ تجزیه و تحلیل اغلب اولین جایی است که یک مدیر رسانه اجتماعی می‌تواند بگوید آیا چیزی در الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است یا خیر و شروع به تنظیم استراتژی خود کند.

البته، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند، بنابراین مطمئناً با گذشت سال‌ها تغییرات بیشتری در الگوریتم اینستاگرام در راه است. اما هر چه سیگنال‌ها، ویژگی‌ها یا دستور العمل‌های فوق‌ مخفی هوش مصنوعی در آینده ممکن است برای اینستاگرام برنامه‌ریزی شده باشد، تولید محتوای جذاب همیشه یک استراتژی برنده است.

جمع‌بندی

برای بهبود رتبه بندی الگوریتم خود در سال ۲۰۲3، روی هر تاکتیکی که می‌خواهید تمرکز کنید، اما مهم‌ترین کار این است که در قلب استراتژی خود با مخاطبان خود درگیر شوید. ایجاد یک رابطه واقعی با دنبال کنندگان خود، قدرتمندترین راه برای ایجاد ارتباط دوستی با الگوریتم اینستاگرام است و از همه مهم‌تر، برای برند شما نیز معجزه خواهد کرد.

اگر تا این لحظه این مطلب را خوانده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که فهمیدن الگوریتم اینستاگرام و تولید محتوا براساس آن اصلاً کار سختی نیست! پس نیازی نیست شاخ غول را بشکنید. همین که مخاطبین خود را درک کنید و براساس خواسته‌های آن‌ها محتوا تولید کنید، موفق خواهید شد. اگر سوالی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

بر اساس رای 58 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.