سئو 354 بازدید

برای مدیران و صاحبان وبسایتها مخصوصاً وبسایت‌های فروشگاهی، میزان بازدید از صفحات بسیار اهمیت دارد؛ چرا که با افزایش بازدید به مراتب مخاطبین سایت افزایش یافته و باعث فروش بیشتر، عضویت بیشتر، اشتراک‌گذاری بیشتر صفحات در شبکه‌های اجتماعی و … خواهد شد. حجم ورودی کاربران به صفحات وبسایت، اصطلاحاً ترافیک ورودی نامیده می­‌شود اما ترافیکی که از سمت گوگل وارد سایت می‌شود، ترافیک ارگانیک سایت نامیده می‌شود. در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم با چند تکنیک عملی، روش افزایش ورودی گوگل را یاد بگیریم. توجه داشته باشید برای اجرای روش‌های ذکر شده باید برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت داشته باشید. برای آشنایی با ترافیک ارگانیک و تکنیک‌های افزایش بازدید گوگل تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

ترافیک جستجوی ارگانیک (Organic) چیست؟

سایتها برای افزایش حجم ورودی کاربران و مخاطبان هدف به صفحاتشان، از راههای متفاوتی استفاده می­‌کنند. یکی از روشهای ارزشمند و بلندمدت برای افزایش ترافیک ورودی سایت، استفاده از ترافیک ارگانیک گوگل است. جستجوی ارگانیک بر اساس رتبه‌­بندی صفحات سایت که موتورهای جستجو مثل گوگل به صفحات سایت شما می­‌دهند می­‌تواند کم یا زیاد شود. تمرکز بر ترافیک ارگانیک، یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ اکثر وبسایت‌ها بوده و به همین دلیل سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه سئو سایت انجام می‌دهند تا صفحاتشان به نتایج اول گوگل برسد. از آنجاییکه ترافیک ورودی از گوگل، کیفیت بالایی دارد و تاثیر زیادی در افزایش فروش و درآمد خواهد داشت، راهکارهای زیر برای افزایش بازدید گوگل به این هدف کمک می‌کند.

کاربر مهم‌تر از گوگل است.

قبل از هر چیزی ابتدا پرسونای مشتریان خود را به صورت فرضی تصور کنید و تمامی نیازهای آنان را نوشته و دسته‌بندی کنید. با ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت که متناسب این خریداران ایده‌آل شما است، به طور طبیعی سئو خود را بهبود خواهید بخشید. منظور از اولویت دادن به کاربر این است که از مسائل اصلی کاربران خود و ترکیب و مرتبط کردن آن با کلمات کلیدی مورد استفاده در موتورهای جستجو نهایت استفاده را ببرید. اگر نگاهتان فقط به گوگل باشد، بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو (سئو) به تنهایی بی‌فایده است و تنها چیزی که برای شما در پی دارد، کلمات کلیدی نامعقولی است که نمی‌تواند نظر گوگل و کاربران را به خود جلب کند.

افزایش بازدید گوگل با شناسایی محتواهای بدون بازده

محتوای بدون بازده محتوایی است که در دستیابی سایت به اهداف بازاریابی کمکی نمی‌کند و معمولاً باعث ایجاد بازدید گوگل یا تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل نمی‌شود و طبیعتا این موضوع هیچ کمکی به شما نمی‌کند، حتی ممکن است به شانس شما برای دستیابی به هدف افزایش ورودی گوگل آسیب بزند. دلیلش آن است که محتوای بدون بازده باعث می‌شود مخاطب مدت زیادی در صفحات شما نماند و این روی به اصطلاح کراول (Crawl) یا خزیدن رباتها در صفحات شما تاثیر منفی می‌گذارد (موتورهای جستجو تعیین می‌کنند که چند صفحه و کدام صفحات یک وبسایت کراول شوند). اگر وبسایت شما تعداد زیادی محتوای بدون بازده دارد، موتورهای جستجو در محتوای بی‌فایده گرفتار می‌شوند و پیش از کراول شدن صفحات خوب، سایت را رها می‌کنند.

شناسایی و حذف محتوای بدون بازده به موتورهای جستجو فرصت کافی برای کراول کردن مهم‌ترین پست‌ها و صفحات سایت را می‌دهد. این محتوا می‌تواند موقعیت بهتری در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای شما به ارمغان بیاورد و در درازمدت، کلیک‌های ارگانیک بیشتری به دست آورد.

چگونه محتوای بدون بازده را شناسایی و اصلاح کنیم؟

ابتدا بهترین محتواها را در وبسایت خود از نظر لینک‌های ورودی (backlink)، میزان ترافیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی در نتایج گوگل، مشخص کنید. بررسی دقیق محتوا بهترین راه برای انجام این کار است:

  1. یک فهرست از کلمات کلیدی مورد نظر و مقالات مرتبط با آن‌ها ایجاد کنید. یکی از راه‌های این کار، استفاده از ابراز کلمات کلیدی سایت الکسا است.
  2. با فیلتر کردن قسمت Share of Voice بین 0 تا 5، عباراتی را که قبلاً سهم زیادی از ترافیک آن کلمه کلیدی را به خود اختصاص داده‌اند، حذف کنید.
  3. این کار لیستی از کلمات کلیدی به شما خواهد داد که موجب افزایش ترافیک در سایت شده‌اند. یک کاربرگ از این کلمات کلیدی را دانلود کنید تا مشخص شود کدام یک از آن‌ها موجب ایجاد ترافیک به کدام نشانی اینترنتی (URL) در سایت شما شده است.
  4. عوامل کیفی مانند کیفیت محتوا و به روز بودن آن را ارزیابی کنید.
  5. خطاهای سئو مانند لینک‌های شکسته، صفحات 404 و محتوای تکراری را با استفاده از alexa’s SEO Audit Tool شناسایی کنید.

هنگامی که محتوای بدون بازده را شناسایی کردید، یک یا هر دو مراحل بعد را انتخاب کنید:

  1. سئو داخلی پست‌های وبلاگ باکیفیت اما کم بازده را به روز کنید. متا دیسکریپشن، هدرها و تصاویر ALT را برای بالا رفتن در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهینه کنید.
  2. از ریدایرکت های استاندارد در بخش‌های مشابه محتوا استفاده کنید. تگ‌های استاندارد به موتورهای جستجو می‌گویند کدام نسخه را در اولویت قرار دهند.

هر چند ماه یکبار بررسی کنید تا عملکرد ترافیک ارگانیک را بهینه کنید و مطمئن شوید که سایت شما تحت تأثیر محتوای بدون بازده قرار نگرفته است. اگر راهکار الکسا برای پیدا کردن محتواهای بی‌فایده و اصطلاحاً زامبی برای شما مناسب نیست، می‌توانید از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. برای این کار:

  1. وارد کنسول گوگل شوید.
  2. روی گزینه Average position کلیک کنید تا فعال شود.
  3. روی تب دوم (Pages) جدول کلیک کنید.
  4. روی ستون Position در جدول کلیک کنید تا صفحات بر اساس بدترین جایگاه در گوگل، مرتب شوند.
  5. صفحاتی که هیچ کلیک و بازدهی ندارند را مشخص کنید.
افزایش بازدید گوگل با سئوی محتوا
پیدا کردن صفحات بی‌بازده در کنسول گوگل

البته راهکارهای دیگری هم وجود دارد. مثلاً در گوگل آنالیتیکس، وارد بخش Site contents شده و جدول را بر اساس کانال ترافیک ارگانیک (یا به طور کلی تمام کانالها) فیلتر کنید تا صفحاتی را که کمترین بازدید را دارند، مشخص می‌شود.

همواره محتوای باکیفیت ایجاد کنید.

در بحث افزایش ورودی گوگل و سئو، هیچ چیز به اندازه کیفیت محتوا اهمیت ندارد. سعی کنید تا جایی که ممکن است بنویسید و منتشر کنید، اما نه به بهای افت کیفیت. هر چه محتوای با کیفیت‌تری – از جمله مقالات مفید و آموزشی – در وبسایت خود داشته باشید، به افزایش بازدید گوگل خود کمک کرده اید. توجه داشته باشید که حتما از تصاویر جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید. همچنین بهتر است از اینفوگرافیک و نمودار و جداول در بین محتوای متنی خود بهره ببرید. بهتر است مطالب خود را آنقدر جذاب بنویسید تا کاربر تمایل بیشتری به ماندن در صفحه شما داشته باشد (برای اطلاعات بیشتر، مقاله سئو تولید محتوا را بخوانید).

کلمات کلیدی جدید پیدا کنید.

حتی قوی‌ترین استراتژی‌های کلمات کلیدی احتمالاً کاستی‌هایی در خود دارند. این کاملاً طبیعی است؛ به همین دلیل کلمات کلیدی جدید و مرتبط همیشه به وجود می‌آیند تا کاستی‌ها را برطرف کرده و فرصتهای جدیدی ایجاد کند. افزودن ویژگی‌های محصول جدید به محصولات، عرضه محصولات جدید و … فرصت‌های جدیدی برای کلمات کلیدی باز می‌کند. بنابراین فقط به کلمات کلیدی قدیمی و به اصطلاح پرکاربرد به تنهایی اکتفا نکنید. سبک جستجوهای کاربران بر ­اساس پارامترهای مختلفی دستخوش تغییرات می‌­شود؛ پس حتما این تغییرات را مد نظر داشته باشید. برای  اینکه بدانید بحث چه موضوعاتی در بین کاربران داغ است می‌توانید از طریق سایت‌های نمایشگر ترندهای وب از این قضیه آگاه شوید.

از کلمات کلیدی دنباله‌دار استفاده کنید.

تنها از متداول‌ترین کلمات کلیدی در بازار خود استفاده نکنید. بیشتر از کلمات کلیدی‌ای استفاده کنید که مختص محصول یا خدمات شما هستند. به مرور زمان گوگل و دیگر موتورهای جستجو وبسایت یا وبلاگ شما را نتیجه‌ای برای آن موضوع خاص شناسایی می‌کنند؛ که به نوبه خود محتوای شما را در رتبه‌بندی جستجو بالا می‌برد، باعث افزایش ورودی گوگل شده و به مشتریان ایده‌آلتان در پیدا کردن شما کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید: رتبه‌بندی در گوگل به معنای داشتن نفوذ برای کل مفاهیم مرتبط با یک موضوع خاص است. به عنوان مثال، این پست وبلاگ برای کسانی است که می‌خواهند در مورد افزایش بازدید گوگل بیاموزند. ما هم سایر کلمات کلیدی مرتبط با سئو را هدف قرار نمی‌دهیم و فقط روی همین مبحث تمرکز می‌کنیم. همچنین این را مد نظر قرار دهید که هر کلمه‌ای با هر نحوه نوشتنی کاربران مخصوص خود را دارد و بهتر است مخاطبان را محدود به کلمات کلیدی تک نکنید. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

کلمه کلیدی «آرد»  کلمه مخاطبان خود را دارد و بیشتر افرادی این کلمه را جستجو می­‌کنند که قصد دارند اطلاعاتی درباره این محصول به دست آورند. کلمه کلیدی «آرد سفید»  اضافه کردن کلمه­ سفید یعنی توضیحی بیشتر درباره نوع خاصی از آرد و باز هم این ترکیب، مخاطبان خاص خود را دارد. کلمه کلیدی «آرد سفید سه صفر» استفاده از این کلمه کلیدی بهتر می­‌تواند مخاطب هدف را به سمت صفحه­‌ای از سایت شما که دقیقاً در همین زمینه سئو شده، هدایت کند. چون کاربری که این کلمه را جستجو می‌­کند یا قصد تهیه این نوع آرد را دارد و یا به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی از آن است. شما می‌­توانید با محتوای آموزشی مناسب در کنار فروش محصول، یک تیر با دو نشان بزنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله کلمات کلیدی دنباله‌دار را بخوانید.

چگونه فرصت‌های جدید کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

با شناسایی کلمات کلیدی اصلی شروع کنید. این کلمات میزان جستجوی بالا و کلمات کلیدی پررقابت هستند که سایت شما برای آن‌ها رتبه‌بندی نشده است. یکی از راه‌های این کار استفاده از ابزارهای Keyword Difficulty یا سنجش دشواری کلمات کلیدی است. در استفاده از این ابزارها:

  1. سایت خود یا یک کلمه کلیدی مرتبط را وارد ابزار کنید. با این کار، کلمات دنباله‌دار مربوط به کلمات کلیدی مورد نظر و اصطلاحات مرتبط را شناسایی می کنید.
  2. اصطلاحات فراتر از قدرت رقابتی سایت خود را فیلتر کنید. این یک معیار سئو است که به شما می‌گوید کدام اصطلاحات را می‌توانید سئو کنید و در کدام نمی‌توانید رتبه بگیرید. این سنجش بر اساس عملکرد گذشته شما در جستجوی ارگانیک است.
  3. با جستجو در گوگل و مشاهده نوع محتوایی که بهترین رتبه را دارد، فرصت‌های جدید در کلمه کلیدی مورد نظر را شناسایی کنید.

نرخ کلیک نتایج را بهینه‌سازی کنید.

قرار گرفتن در صفحه اول تنها نیمی از نبرد ترافیک جستجوی ارگانیک است. باید جستجوگران را متقاعد کنید تا روی صفحات شما در نتایج، کلیک کنند نه روی صفحات رقبا. بهینه‌سازی نرخ کلیک (CTR) دو مزیت دارد، در مرحله اول جستجوگران را از سایت‌های رقیب دور و به سایت خودتان جذب می‌کنید و باعث افزایش ورودی گوگل سایت خود می‌شوید. دوم، سیگنال‌های مثبتی به موتورهای جستجو مبنی بر جلب رضایت کاربران ارسال می‌کنید چون نرخ کلیک بالا یکی از راه‌هایی است که گوگل نتایج جستجو را بر اساس آن اولویت‌بندی می‌کند.

نرخ کلیک میانگین در سئو

نرخ کلیک میانگین در کنسول گوگل

وبلاگ برای افزایش سریع رتبه کلمات کلیدی

وبلاگ‌نویسی یک از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید گوگل و سئو در کلمات کلیدی هدف است که سایت شما برای آن رتبه‌بندی می‌شود. پست‌های وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که برند خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید و به شما این فرصت را می‌دهد تا محصول خود را از طریق افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط هستند، در اختیار مشتری قرار دهید. محتوای وبلاگ تنها در صورتی ترافیک ارگانیک به وجود می‌آورد که به نیازهای واقعی کاربران پاسخ دهد. یک استراتژی وبلاگ‌نویسی که تنها روی تبلیغ محصولات یا خدمات متمرکز است، در برقراری ارتباط با کاربر شکست خواهد خورد.

به طور مرتب وبلاگ‌نویسی انجام دهید.

وبلاگ‌نویسی شاید موثرترین راه برای بالا بردن ترافیک ارگانیک سایت باشد، اما سریع‌ترین راه نیست. این تکنیک به شما امکان می‌دهد تا دسترسی عمیق‌تری به وب‌سایت خود ایجاد کرده و فهرست بزرگی از محتوای مفید و بهینه‌سازی شده متناسب با نیاز مخاطب تولید کنید. با این حال، محتوای ضعیف، اسپم یا کم‌ارزش می‌تواند بیشتر از آن که فایده داشته باشد، آسیب برساند، پس از تولید محتوای کم ارزش خودداری کنید و یادتان باشد که وبلاگ‌نویسی با چند مطلب در طول چند هفته نمی‌تواند معجزه‌ای در بالابردن ورودی گوگل انجام دهد؛ باید در این کار استمرار داشته باشید.

بلاگنویسی برای افزایش ورودی گوگل

وبلاگ فرادرس برای افزایش بازدید گوگل

چگونه ترافیک ارگانیک را با وبلاگ‌نویسی بالا ببریم.

وبلاگ‌نویسی یک فعالیت زمان‌بر است. همچنین دیدن نتایج آن بیش از سایر فعالیت‌های بازاریابی مانند تبلیغات گوگلی زمان می‌برد. بنابراین صرف وقت برای ایجاد یک استراتژی وبلاگ‌نویسی متناسب با سئو، می‌تواند باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما شود.

  1. اگر قبلا لیستی از کلمات کلیدی هدف دارید، آن‌ها را به دو بخش تقسیم کنید: هدف جستجوی تعاملی و اطلاعاتی.
  2. اگر لیستی از کلمات کلیدی هدف ندارید، وقت آن است که تحقیق کلمه کلیدی را شروع کنید.
  3. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر تهیه کردید، آن‌ها را بر اساس تعداد و پرسونای مخاطب دسته‌بندی کنید. این تضمین می‌کند که محتوای شما کاربرمحور است.
  4. بررسی کنید که رقبا برای این کلمات کلیدی چه محتوایی تولید کرده اند. می‌توانید از ابزارهایی که قابلیت Competitor Keyword Matrix دارند برای یافتن اصطلاحاتی که رقبای شما در آن رتبه دارند استفاده کنید، و تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید شما هم از آنها استفاده کنید یا خیر.
  5. یک تقویم محتوایی بر اساس کلمات کلیدی که در مراحل قبل پیدا کردید، ایجاد کنید و کار تولید محتوا را شروع کنید.

با لینک‌سازی داخلی درست به معماری سایت کمک کنید.

معماری سایت نقش مهمی در چگونگی دسترسی خزنده‌های گوگل به سایت شما و چگونگی جستجو و تعامل کاربران با آن دارد. اگر معماری سایت شما گیج‌کننده باشد، خزنده‌ها نمی‌دانند کدام صفحات یا پست‌ها برای سایت شما مهم‌تر هستند. همچنین ممکن است کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا نکنند و از سایت خارج شوند. این اتفاق بد به نوبه خود سیگنال‌های منفی رتبه‌بندی به موتورهای جستجو ارسال می‌کند، بنابراین سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو افت می‌کند. معماری خوب با قرار دادن سایت شما در بالای نتایج و افزایش احتمال نمایش لینک‌های سایت در صفحات نتایج جستجو، موجب افزایش ورودی گوگل می‌شود.

چگونه معماری سایت و لینک‌سازی داخلی را بهبود دهیم؟

متاسفانه دیجیتال مارکترها نمی‌توانند معماری لینک‌های سایت را به طور قطعی، تعیین کنند؛ چون موتورهای جستجو آن‌ها را به طور خودکار و بر اساس معماری سایت مشخص می‌کند. به هر حال، معماری خوب سایت می‌تواند شانس موفقیت لینک‌های سایت را بالا ببرد. معماری خوب سایت (یعنی قابلیت دسترسی و مقیاس‌پذیری) با یک جریان منطقی از URLها تعریف می‌شود که از دامنه‌ای به مجموعه و زیرمجموعه انتقال داده می‌شود. رعایت اصول زیر، معماری سایت را بهبود می‌بخشد:

  • سایت‌های بزرگ باید در مجموعه‌ها و زیرمجموعه‌های معنادار سازماندهی شوند. سایت‌های رقیب را بررسی کنید تا ببینید چه نوع دسته‌بندی برای برند شما کار می‌کند.
  • به ساختار لینکسازی داخلی صفحات رقیب دقت کنید. خزنده‌ها به لینک‌ها برای پریدن از یک صفحه به صفحه دیگر و از یک سایت به سایت دیگر نیاز دارند. نبود لینک در یک صفحه به این معنا است که برخی از صفحات غیر قابل خزیدن هستند. از  ابزارهای SEO Audit Site استفاده کنید تا ببینید که آیا یکی از این صفحات بن‌بست در سایت خود دارید یا خیر.
  • یک نقشه سایت اضافه کنید. نقشه سایت به خزنده‌ها می‌گوید که مهم‌ترین صفحات وبسایت شما کدام صفحات هستند که می‌خواهید در لینک‌های سایت نشان داده شوند. حتماً نقشه سایت را در حساب Google Search Console خود اضافه کنید.

هنگامی که فهرست کاملی از محتوا تهیه کردید، می‌توانید آن را در وبلاگ‌ها و روی وب‌سایت خود لینک دهید و بازدیدکنندگان را به مطالب مرتبط بیشتری راهنمایی کنید. این کار می‌تواند بازدیدکنندگان را برای مدت بیشتری در وب‌سایت شما نگه دارد که به بالا رفتن رتبه سئو شما کمک می‌کند. با این حال بیش از حد از لینک‌های داخلی استفاده نکنید، چون شبیه اسپم می‌شود.

بر Featured Snippets مسلط شوید.

سال 2016 گوگل Featured Snippets را معرفی کرد. هدف از افزودن این ویژگی پاسخ مستقیم به سوال جستجوگر در صفحه نتایج است. مت باربی از تیم بازاریابی HubSpot متوجه شد ترافیک ارگانیک گوگل این سایت پس از ظهور در یک featured snippets، افزایش یافته است. ساختار هوشمند و محتوای قوی، کلید افزایش ترافیک ارگانیک با featured snippets است. همچنین باعث می شود سایت رقبا در رتبه‌بندی‌های پایین‌تری قرار بگیرد و احتمال مواجهه کاربر با برند شما افزایش پیدا می کند.

نقد و بررسی‌ (Reviews) در نتایج گوگل
اسنیپت نقد و بررسی‌ (Reviews) در نتایج گوگل

چطور از featured snippets استفاده کنیم؟

نمی‌توان از موتورهای جستجو درخواست کرد تا یک featured snippets به شما اختصاص دهند. با این حال، می‌توانید چند مرحله را دنبال کنید تا شانس بیشتر برای حضور در حالتهای featured snippets داشته باشید. گوگل چندین نوع قالب featured snippets دارد، از جمله پاراگراف‌های کوتاه، لیست‌ها و جداول. بر این اساس، این مراحل را دنبال کنید تا شانس کسب یک featured snippets را افزایش دهید:

  • کلمات کلیدی را مشخص کنید که featured snippets تولید می‌کنند و قبلاً سایت شما برای آن‌ها در صفحه اول رتبه دارد. سایت‌هایی که در یک صفحه اول نیستند در featured snippets نمایش داده نمی‌شوند.
  • عبارات کلیدی مناسب snippets به سوال چه، چگونه یا چرا پاسخ می‌دهند. محتوایی که تولید می‌کنید باید به سوال پاسخ دهد.
  • ساختار بخشیدن به پاسخ برای خزنده‌ها. سوال را در یک عنوان فرعی H2 تکرار کنید و با یک زیر عنوان با علامت <p> پاسخ دهید.
  • از تصاویر باکیفیت و بهینه‌سازی شده مطابق با سئو استفاده کنید. featured snippets معمولاً یک تصویر را نشان می‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که کرالرها به سرعت تصاویر شما را پیدا کرده و شناسایی می‌کنند.
  • با قالب‌بندی محتوا به صورت گام به گام از snippets کلیک دریافت کنید. با قالب‌بندی پاسخ به صورت چند مرحله‌ای برای نمایش snippets، نویسنده محتوا شانس کلیک کردن روی پست را افزایش داده است.

سایر تکنیک‌های افزایش بازدید گوگل

در ادامه، سایر تکنیک‌های موثر و هم را به طور خلاصه برای شما توضیح داده‌ایم.

متای صفحات را کامل بنویسید.

یکی از روش‌های افزایش ترافیک ارگانیک سایت توجه ویژه به توضیحات متا است. عنوان متا، نشانی اینترنتی و متن توضیحی لینک، سه عنصر اصلی برای یک صفحه وب یا پست وبلاگ بهینه هستند که در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. این عنوانها ساده و کوتاه اما تأثیرگذار هستند. البته همه فاکتورهای سئو در صفحه برای راه‌یابی به نتایج جستجو مهم هستند، اما توضیحات متا به این معنا است که می‌توانید به طور دقیق به گوگل بگویید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید.

آموزش سئوی داخلی

از بک لینک غافل نشوید.

گوگل سایت‌هایی را که دارای بک لینک‌های زیاد، با کیفیت و البته سالم  هستند، را در اولویت قرار می‌دهد. هر چه لینک‌های خارجی بیشتری داشته باشید، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود. برای این کار می‌توانید مقاله سئوی خارجی را بخوانید.

آموزش لینک سازی خارجی
ویژگی سایت‌های مناسب برای لینکسازی

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

در رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک و… حضور فعال داشته باشید. همه این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کند نام و آدرس وب‌سایت خود را در اینترنت گسترش دهید. اگر افرادی از رسانه‌های اجتماعی وارد سایت شما شوند و با محتوای شما وقت بگذرانند، یک سیگنال قوی برای گوگل ارسال خواهد شد که محتوای شما مرتبط، مفید و جالب است.

از برچسب‌ها استفاده کنید.

برچسب مقالات بین صفحات شما پیوستگی ایجاد می‌کند و باعث می‌شوند تا خزنده‌ها راحت‌تر صفحات شما را کاوش کرده و نتایج را ایندکس کنند.

از داده‌ها و سنجه‌ها برای بهینه‌سازی نتایج استفاده کنید.

از نرم‌افزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای پایش بازدیدکنندگان سایت و بلاگ خود استفاده کنید. این که بتوانید ببینید آنها از کجا آمده‌اند و چه کلمات کلیدی را جستجو کرده‌اند، به شما امکان می‌دهد محتوای خود را در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایت، بهینه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

بهینه‌سازی بلندمدت ترافیک ارگانیک: مزایای بلندمدت

برای افزایش ورودی ارگانیک از گوگل یک راه‌حل جامع وجود ندارد و در عوض، ده‌ها فاکتور و راهکار وجود دارد. هر سایتی، باید رویکرد خاص خود را برای افزایش ترافیک سئو پیدا کنند. بعلاوه، وقتی ترافیک ارگانیک شروع به رشد کرد، به موفقیت خود بسنده نکنید. فعالیت مداوم و مستمر، راه‌هایی برای فاصله گرفتن از رقبا در صفحات موتور جستجو است. در نهایت برای راهیابی به قله‌های گوگل و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر، باید آن چه را که مشتریان می‌خواهند ارائه دهید و قبل از در نظر گرفتن هر چیز دیگر، رضایت کاربران را در اولویت تولید محتوای خود قرار دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.