تبلیغات آنلاین 510 بازدید

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران نقش مهمی در برندسازی، بازاریابی و کمک به فروش محصولات و خدمات شرکت‌ها و برندهای گوناگون دارند. با توجه به اینکه امروزه «اینترنت» به‌طور گسترده در دسترس همه اقشار مردم قرار دارد، به یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی نیز تبدیل شده است. طبق تحقیقات، استفاده «مستمر» از اینترنت در میان بزرگ‌سالان تنها در سه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است. گفتنی است که نحوه خرید و انتخاب کالاها و خدمات در میان مردم همراه با میزان دسترسی به اینترنت نیز تغییر کرده است. این موضوع به این معنی است که بازاریابی، به روش‌های سنتی و به‌صورت آفلاین دیگر به‌اندازه گذشته مؤثر نیست.

بازاریابی باید همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان، زمان و مکان درستی را انتخاب کند. بر این اساس، یک سؤال مهم مطرح می‌شود که: امروزه، جایی که بیشتر مردم وقت خود را سپری می‌کنند کجا است؟ درست است در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا قصد داریم تا با روش‌های استفاده از دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی آشنا شویم و ببینیم یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، چه الزاماتی دارد و باید چگونه به برندها و شرکت‌ها برای بازاریابی و فروش کمک کند؟

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing چیست؟

اصطلاح «بازاریابی دیجیتال» یا «دیجیتال مارکتینگ»، به استفاده از روش‌های دیجیتال و آنلاین برای بازاریابیِ محصولات و خدمات، جهت دستیابی به مشتریان اشاره دارد. به‌عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ، نوعی «بازاریابی برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات در اینترنت» است. در این نوع بازاریابی، از کانال‌ها و ابزارهایی مانند: وب‌سایت‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال‌های مشابه استفاده می‌شود.

بد نیست بدانید که دیجیتال مارکتینگ با ظهور اینترنت در دهه 90 رایج شد. این نوع از بازاریابی شامل برخی از اصولی مشابهِ بازاریابی سنتی است و بیشتر به‌عنوان روشی جدید برای شرکت‌ها به‌منظورِ نزدیک شدن به مشتریان و درک رفتار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. شایان ذکر است که شرکت‌ها برای موفقیت جهت کسب درآمد بالاتر و فروش بیشتر، باید تکنیک‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی‌های خود ترکیب کنند؛ همچنین گفتنی است که برندها و شرکت‌ها از طریق دیجیتال مارکتینگ، می‌توانند افرادِ علاقه‌مند به محصولات و خدمات خود را بیابند، با آن‌ها تعامل داشته باشند و اعتماد به برند خود را در میان مخاطبان ایجاد کنند.

دیجیتال مارکتینگ روش‌های مختلفی برای بازاریابی در فضای مجازی ارائه می‌دهد که مهم‌ترین این روش‌ها شامل: بازاریابی از طریق وب‌سایت، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، تبلیغات PPC، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) و روش‌های نوینِ دیگر می‌شود. در ادامه، بیشتر با این روش‌ها و انواع آن‌ها که در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران استفاده می‌شود، آشنا خواهید شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی

بازاریابی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و بهبود سهم بازار خود از آن‌ها استفاده می‌کند. بازاریابی برای موفقیت، به ترکیبی از هوش تبلیغاتی، هوش فروش و توانایی ارائه کالا به کاربران نیاز دارد. این کار معمولاً توسط متخصصان و مدیران مارکتینگ یا بازاریاب‌های خاصی انجام می‌شود که می‌توانند با شرکت‌های بازاریابی کار کنند.

در گذشته، روش‌های بازاریابی شرکت‌ها، بر بازاریابی از طریق تبلیغات مکتوب و چاپی، تلویزیون و رادیو متمرکز بودند. اگرچه این گزینه‌ها هنوز هم وجود دارند، اما ظهور اینترنت منجر به تغییرات گسترده‌ای در نحوه دسترسی شرکت‌ها به مشتریان شد. اینجا بود که بازاریابی دیجیتال وارد عمل شد. این شکل از بازاریابی شامل استفاده از: وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن‌ها و دیگر روش‌ها می‌شود. گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمندِ دیجیتالی اکنون امر بازاریابی را برای شرکت‌ها آسان‌تر کرده‌اند.

شایان ذکر است مطالعات نشان می‌دهد که مردم ترجیح می‌دهند از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود برای ورود به اینترنت استفاده کنند. بنابراین روش‌های نوین بازاریابی در ایران و دیگر کشورها باید با در نظر گرفتن این موضوع، استراتژی‌های خود را تنظیم نمایند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نکات مهم درباره دیجیتال مارکتینگ

یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران و یا هر کشور دیگر باید نکاتی را درباره این روش بازاریابی در نظر داشته باشد:

  • بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی با هدفِ آشنایی مشتریان و مخاطبان از طریق تعدادی کانال دیجیتال است.
  • این شکل از بازاریابی به‌طور معمول از طریق وب‌سایت‌ها، تلفن‌های همراه، پلتفرم‌های گوناگون و متنوعِ رسانه‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
  • این شکل از مارکتینگ، با بازاریابی اینترنتی که فقط در وب‌سایت‌ها انجام می‌شود متفاوت است.
  • دیجیتال مارکتینگ یک زمینه‌ی گسترده است؛ از جمله: جذب مشتری از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، پلتفرم‌های جستجو، رسانه‌های اجتماعی و موارد متنوع دیگر.
  • یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بازاریابان دیجیتال با آن روبه‌رو هستند این است که چگونه خود را در دنیایی که بیش از حد از تبلیغات دیجیتال اشباع شده است، متمایز کنند و برند مورد نظرِ خود را به مخاطبان هدف بشناسانند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

روش های مورد استفاده یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران

همان‌طور که ذکر شد، بازاریابی به‌طور سنتی از طریق رسانه‌های چاپی مانند: روزنامه‌ها و مجلات و تبلیغات پخش‌شده در تلویزیون و رادیو انجام می‌شد. این روش‌ها، کانال‌هایی هستند که هنوز هم وجود دارند. هرچند که روش‌های قبلی همچنان ادامه دارند، روش‌های دیجیتال مارکتینگ اما نسبت به روش‌های ذکرشده، تکامل یافته‌تر هستند. در ادامه با هم 9 مورد از رایج‌ترین راه‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند برای تقویت بازاریابی خود در پیش بگیرند را بررسی خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که به‌طور معمول یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران ممکن است از چندین کانال و روش برای بازاریابی آنلاین خود استفاده کند.

شرکت های دیجیتال مارکتینگ ایرانی از چه روش‌هایی برای بازاریابی استفاده می‌کنند؟
شرکت های دیجیتال مارکتینگ ایرانی از چه روش‌هایی برای بازاریابی استفاده می‌کنند؟

1.     بازاریابی از طریق وب سایت

وب‌سایت معمولاً مرکز تمام فعالیت‌ها در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. وب‌سایت به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است اما همچنین رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین‌های بازاریابی آنلاین نیز به شمار می‌رود. یک وب‌سایتِ مناسب باید یک برند یا محصول و خدمات را به شیوه‌ای واضح و به یاد ماندنی به مخاطبان خود نشان دهد. این رسانه‌ی آنلاین، باید سرعت بالایی داشته باشد؛ زیرا مخاطبان روی کند بودن وب‌سایت بسیار حساس هستند و ممکن است در کمترین زمان تصمیم به استفاده از وب‌سایت رقیبان شما را بگیرند. علاوه بر این‌ها، به‌دلیل استفاده بیشتر مخاطبان از موبایل برای مرور اینترنت، وب‌سایتِ یک برند و یا کسب‌وکار باید سازگار با موبایل و تلفن همراه باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات یک وب‌سایتِ مناسب این است که باید استفاده از آن، برای مخاطبان و مشتریان آسان باشد.

2.     بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

یکی از وظایف مهم یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، برای بالا بردن آمار بازدید یک وب‌سایت، استفاده از سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت و یا وب‌پیج‌ها، سایت شما را از لحاظ رتبه‌ی نمایش در گوگل ارتقاء می‌دهد. این موضوع باعث نمایش بیشتر در صفحاتِ نتایج موتورهایِ جستجو و در نتیجه افزایش میزان ترافیک ارگانیک یا رایگان وب‌سایت شما خواهد شد.

روش‌های مختلفی برای بالا بردن ترافیک وب‌سایت با استفاده از سئو وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

سئوی روی صفحه (On-page SEO): این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که در صفحه وجود دارد یا در آن قابل مشاهده است، تمرکز می‌کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف یا معنی آن‌ها، قادر می‌شوید به سؤالات کاربران اینترنتی پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید.

سئوی خارج از صفحه (Off-page SEO): این نوع سئو بر روی تمام فعالیت‌هایی تمرکز می‌کند که هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت «خارج از صفحه» انجام می‌شود؛ شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که: فعالیتی که در وب‌سایت ما نیست چگونه می‌تواند بر رتبه آن تأثیر بگذارد؟ پاسخ این است که، لینک‌های ورودی که به‌عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند، تعداد وب‌سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند و اعتبار نسبی آن وب‌سایت‌ها در وب، بر میزان رتبه بالای یک وب‌سایت تأثیر می‌گذارد. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران برای بالا بردن بازدیدهای وب‌سایت شما باید شبکه‌سازی مناسبی نیز در خارج از وب‌سایتتان انجام دهد.

با ایجاد شبکه با وب‌سایت‌های دیگر، نوشتن پست‌های مهمان (ریپورتاژ آگهی) در این وب‌سایت‌ها و پیوند دادن به وب‌سایت خود و جلب توجه کاربران در خارج از سایت، می‌توانید بک لینک‌هایی را که برای ارتقای وب‌سایت لازم دارید، به‌دست آورید.

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا

سئوی فنی (Technical SEO): این نوع سئو بر روی جنبه‌های فنی یک وب‌سایت و نحوه کدنویسی صفحات آن تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، استفاده از داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اشکالی از سئوی تکنیکال محسوب می‌شوند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت را افزایش دهند. شایان ذکر است که سرعت بارگذاری یک وب سایت، یک عامل رتبه‌بندی مهم در موتورهای جستجو مانند Google به شمار می‌رود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

3.     تبلیغات به روش پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا تبلیغ در موتورهای جستجو

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، تبلیغات گوگل است. این روش تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای نوپا گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود؛ زیرا، وب‌سایتِ یک کسب‌وکار نوپا در ابتدای سال‌های فعالیتش، ممکن است ترافیک چندانی نداشته باشد و از آن جایی که رقبای آن کسب‌وکار، چندین سال است که بر روی سایت خود کار کرده‌اند و سایتشان را برای موتورهای جستجو بهینه نموده‌اند، لذا مدتی طول می‌کشد تا وب‌سایت یک کسب‌وکار نوپا – از طریق بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو – به سطح رقبایش برسد؛ دلیل این امر نیز این است که سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرآیند زمان‌بر است. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا تکنیک‌هایی وجود دارد که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، از طریق آن تکنیک‌ها می‌تواند برای وب‌سایتِ یک کسب‌وکار نوپا ترافیک یا بازدید جذب کند.

متخصصان آی‌تی و یا دیجیتال مارکترهایی که در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران فعالیت می‌کنند، می‌توانند از طریق تکنیک‌هایی مثل تبلیغات در موتورهای جستجو (مانند گوگل)، نام وب‌سایتِ یک کسب‌وکار نوپا را در بخش تبلیغات (Ads) و در صفحه نتایج مرتبط در موتورهای جستجو به کاربران نشان دهند. در این روش، به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی این تبلیغات در صفحه جستجوهایِ خود می‌کنند، آن کسب‌وکار نوپا باید مبلغی را به آن موتور جستجو (مانند گوگل) پرداخت کند. در واقع، تبلیغات به شیوه‌ی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، کسب‌وکارهای نوپا را قادر می‌سازد تا سریع‌تر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو (مانند گوگل) بالا بیایند و در مدت‌زمان کمتری – نسبت به سئوی سایت – برای وب‌سایت خود ترافیک یا بازدید بخرند.

شایان ذکر است پلتفرم‌هایی که PPC را اجرا می‌کنند می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های جمعیتی مانند سن یا جنسیت تقسیم‌بندی کنند، یا حتی علایق یا مکان خاص آن‌ها را هدف قرار دهند. محبوب‌ترین پلتفرم‌های PPC عبارت‌اند از Google Ads و Meta Ads.

ذکر این نکته لازم است که تبلیغات PPC صرفاً در موتورهای جستجویی مانند گوگل انجام نمی‌شود؛ بلکه برخی دیگر از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران، نیز می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند؛ اما نه در موتورهای جستجو، بلکه در وب‌سایت‌های پر بازدید. شیوه‌ی کارِ این نوع تبلیغات این گونه است که شما با این آژانس‌ها تماس می‌گیرید و از آن‌ها می‌خواهید بنر کسب‌وکار شما را در وب‌سایت‌های پر بازدید نشان دهند. سپس به ازای هر کلیکی که کاربرانِ آن سایت‌ها، بر روی بنر شما انجام دهند، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. شایان ذکر است که این نوع از تبلیغات PPC نیز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، شیوه‌ی دیگری از پرداخت به ازای کلیک (PPC) وجود دارد که تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها به‌صورت هوشمند است. شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

4.     بازاریابی محتوا

هدف از بازاریابی محتوا، دستیابی به مشتریان و مخاطبان بیشتر، از طریق انتشار آن در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی است. محتوا معمولاً در یک وب‌سایت منتشر می‌شود و سپس از طریق رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا حتی کمپین‌های PPC و… تبلیغ می‌گردد. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل: وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آنلاین، اینفوگرافیک، مقاله‌های متنی، پادکست‌ها، ویدئوها و وبینارها و… است. لذا یکی دیگر از کارهایی که شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران انجام می‌دهند، بازاریابی محتوا یا Content Marketing است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

5.     بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از مؤثرترین کانال‌ها و روش‌های بازاریابی دیجیتال، در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران است. بسیاری از افراد، ایمیل مارکتینگ را با پیام‌های ایمیل اسپم اشتباه می‌گیرند؛ این یک برداشت اشتباه از بازاریابی ایمیلی است. این نوع بازاریابی به شرکت‌ها و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با مشتریان، مخاطبان و هر کسی که به برند آن‌ها علاقه‌مند است در تماس باشند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای اضافه کردن مخاطبان به لیست ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیلی، مخاطبان را به مشتری بالقوه و مشتریان بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6.     بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین کانال‌های مورد استفاده توسط یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. امروزه، هدف بیشتر کسانی که آنلاین می‌شوند، بازدید و یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و… است؛ لذا شبکه‌های اجتماعی به پایگاهی پر جمعیت تبدیل شده‌اند که اکثر کسب‌وکارها آن را به چشم یک فرصت می‌بینند و در این شبکه‌ها، کمپین‌های تبلیغاتیِ خود را اجرا می‌کنند. هدف اصلی کمپینِ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همان طور که در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عمیق‌تر می‌شوید، می‌توانید از آن برای به‌دست آوردن سرنخ یا حتی به‌عنوان یک کانال فروشِ مستقیم استفاده کنید. گفتنی است که پست‌های اینستاگرام و توییت‌های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی هستند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

7.     بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتنیگ (Affiliate marketing) یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازه‌ای به این روش قدیمی بخشیده است. با بازاریابی وابسته، تولیدکنندگان محتوا، وبمسترها، صاحبان وب‌سایت‌ها و اینفلوئنسرها محصولات دیگران را در وب‌سایت و کانال خود تبلیغ می‌کنند و هر بار که – از طریق آن وب‌سایت یا کانال – فروش انجام می‌شود یا برند و محصولی معرفی می‌شود، کمیسیون دریافت می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون برنامه‌های بازاریابی وابسته دارند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب‌سایت‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند پرداخت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی چیست؟ | افزایش فروش و کسب درآمد» رجوع کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

8.     بازاریابی ویدئویی

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در جهان است. بسیاری از کاربران، قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا برای یادگیری چیزی یا به‌منظور خواندن نظر یا فقط برای استراحت، به YouTube روی می‌آورند.

چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی از جمله ویدیوها فیس‌بوک، اینستاگرام و حتی TikTok برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارد. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران با ادغام این روشِ بازاریابی با سئو، بازاریابی محتوا و کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعیِ گسترده‌تر، بیشترین موفقیت را در بازاریابی از این طریق، به‌دست می‌آورند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

9.     بازاریابی پیامکی

شرکت‌ها و سازمان‌ها از پیامک (SMS) یا برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا برای تبلیغ فرصت‌هایی به مشتریان فعلیِ‌شان استفاده می‌کنند. نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین‌های پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد سیاست‌های خود استفاده می‌کنند. گفتنی است که با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به آن‌ها اجازه می‌دهند که مستقیماً از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند یا خریدی را به انجام برسانند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شرکت‌ها و برندهای گوناگون به‌دلیل عدم تخصص و آگاهی کافی نمی‌توانند خود به تنهایی تمام مراحل مربوط به برندسازی، تبلیغات آنلاین و به‌طور کلی مراحلِ دیجیتال مارکتینگ نام برده شده در بخش‌های قبلی را انجام دهند؛ به همین دلیل نقشِ یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران بسیار اساسی و مهم است.

به‌عبارت بهتر، شرکت‌ها و برندهای مختلف – به‌دلیل عدم تخصص در بازاریابی آنلاین – امور مربوط به تبلیغات خود در فضای مجازی را به آژانس‌های دیجیتال مارکتنیگ یا سایت‌های بازاریابیِ اینترنتی واگذار می‌کنند. این آژانس‌ها، آخرین روندها، بهترین شیوه‌ها و بهترین ابزارها و استراتژی‌هایی را که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است را می‌شناسند و آن‌ها را برای شرکت‌های و برندهای مختلف – به‌عنوان مشتری – انجام خواهند داد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در ادامه موارد خاصی که باید هنگام کار با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، انتظار داشت را بررسی خواهیم کرد:

1.     آژانس‌ها و شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، ترافیک وب‌سایت شما افزایش می‌دهند.

هدف کلی در این مورد، بالا بردن ترافیک وب‌سایت کسب‌وکارها و شرکت‌ها است. متخصصان بازاریابی در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگِ ایرانی، نکات بازاریابی، روش‌های جذب مشتری و الگوریتم‌های موتورهای جستجو را به بهترین نحو می‌دانند و از آن برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید، ترافیک ارگانیک یا ترافیک افرادی که وب‌سایت شما را به‌صورت آنلاین از طریق جستجو در گوگل پیدا می‌کنند، افزایش می‌یابد. در این حالت، وب‌سایت شما با صرف هزینه‌های کمتر، مخاطبان بیشتری جذب می‌کند. گفتنی است که افزایش ترافیک وب‌سایت، فرصت‌های بهتری نیز برای کسب و کار شما فراهم می‌آورد که احتمال فروشتان را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

2.     آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های فروش را برای شما افزایش می‌دهند.

متخصصان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران، کسب‌وکار شما، اهداف بازاریابی شما، فرصت‌های فروشِ شما و مخاطبان هدفِ ایده‌آل شما را می‌شناسند و برای ارتقاء این موارد تلاش می‌کنند. علاوه بر این، این شرکت‌ها در تاکتیک‌های مختلف بازاریابی درونگرا مانند: بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب و بهینه‌سازی موتورهای جستجو به شما کمک می‌کنند.

تاکتیک‌های مختلف بازاریابی درونگرا بر اساس مورد و فرصت‌های پیشِ رو، مؤثرتر از سایر روش‌ها هستند. هنگامی که با یکی از سایت‌های بازاریابی اینترنتی کار می‌کنید، می‌توانید پیام مناسب را از طریق رسانه آنلاین و در زمان مناسب به مخاطبان خود ارائه دهید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا – از این طریق – مخاطبان را به مشتری تبدیل کرده و فروش خود را بالا ببرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

3.     یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران باعث شناخته شدن برند شما می‌شود.

از آن جایی که آژانس‌های بازاریابی دیجیتال در «تبلیغ آنلاینِ برندها» و «ایجاد روابط آنلاین با مشتریان» تخصص دارند، می‌دانند که چگونه می‌توانند میزان شناخت برندی خاص در میان کاربران اینترنتی را افزایش دهند. اگر از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای انجام بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، برند شما نیز حضور آنلاین بیشتری در پلتفرم‌های مختلفِ رسانه‌های اجتماعی به‌دست خواهد آورد و به این ترتیب، شناختِ مردم نسبت به برندِ شما بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

4.     آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی، تکنیک‌های بازاریابی شما را بهبود می‌بخشند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ نقاط ضعف را در فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال فعلی شما پیدا می‌کند و آن‌ها را بهبود می‌بخشد. اگر تیم بازاریابیِ شما کوچک است، به احتمال زیاد تخصص لازم برای اثربخشی کمپین‌هایِ بازاریابی دیجیتالِ منحصر به فردِ خود را ندارید. به‌عنوان مثال، شما نیاز به طراحی وب، سئو، روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دارید اما احتمالاً در همه این زمینه‌ها تخصص نخواهید داشت. پس در این حالت، می‌توانید روی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در ایران حساب باز کنید.

بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ ایرانی چه ویژگی هایی دارند؟

اگر برای بهینه‌سازی وب‌سایت و یا شناخته شدن کسب و کاری که دارید، به دنبال همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران هستید، بهتر است نکاتی را قبل از شروع همکاری در نظر داشته باشید:

ویژگی بهترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران
ویژگی‌های بهترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران

1.     کارآمدی و تخصص

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در این مورد در نظر داشته باشید، کارآمدی و تخصص شرکت‌ها در مواردی است که از آن‌ها نام برده شد. کارآمدی و تخصص این شرکت‌ها را می‌توان در رزومه و کارها و پروژه‌های قبلی آن‌ها مشاهده نمود. با کمی تحقیق درباره برندهایی که این شرکت‌ها در رزومه خود سابقه همکاری با آن‌ها را دارند – و پرس و جو از آن برندها – می‌توانید انتخاب بهتری در این مورد داشته باشید و بهترین گزینه را  برای همکاری انتخاب نمایید.

2.     تجربه بالا

تجربه بالا نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب یک آژانس از بین لیست آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی است. برخی از این آژانس‌ها ممکن است فقط در چند مورد از کانال‌هایی که ذکر شد، تجربه کاری مفید داشته باشند. با ارتباط با مشتریان قبلی این آژانس‌ها می‌توانید آژانس‌هایی که تجربه و تخصص کافی در همه‌ی کانال‌ها را دارند، برای خود انتخاب کنید.

3.     به روز بودن شرکت آن دیجیتال مارکتینگ

دنیای دیجیتال مارکتینگ دنیایی بسیار پیچیده با روش‌ها و کانال‌های اثرگذاری متعدد است. این روش‌ها، هرکدام به‌روز می‌شوند؛ زیرا سرعت توسعه تکنولوژی‌های نو در این موارد بسیار بالا است. با کمی دقت در عملکرد این آژانس‌ها در بین لیست آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ایرانی، می‌توانید نشانه‌هایی از به‌روز بودن و یا استفاده از روش‌های نو را در عملکرد آن‌ها بیابید. به‌عنوان مثال می‌توانید با جستجو در وب‌سایت آن‌ها اطلاعات بهتری پیدا کنید و هم درباره کارایی و به‌روز بودن وب‌سایت آن‌ها مطلع شوید. به علاوه، می‌توانید سَری به رسانه‌های اجتماعی این آژانس‌ها بزنید و به پست‌ها و تاریخ و میزان دیده شدن آن‌ها توجه کنید.

لیست مقالات تکمیلی یا مشابه

سخن آخر

اگر کسب و کار تازه تأسیسی دارید و یا می‌خواهید تحولی در روش‌های بازاریابی خود به وجود آورید، بهتر است با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران همکاری کنید. این شرکت‌ها و آژانس‌ها با استفاده از روش‌های گوناگون از صفر تا صد میزان دیده شدن شما را در بین مخاطبان بالا می‌برند و باعث شناخته شدن برند شما می‌شوند. این امر در طول زمان، تعداد مخاطبان شما را بالا برده و به افزایش فروش بیشترتان منجر خواهد شد.

امیدواریم با خواندن این مقاله، توانسته باشید اطلاعات مفیدی کسب کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران» دارید، یا ویژگی‌های دیگری برای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که برای رشد کسب‌وکار خود با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ایرانی همکاری کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها