افیلیت مارکتینگ (بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش) از منابع اصلی و بسرعت در‌ حال رشد کسب درآمد آنلاین بسیاری از بلاگر‌های حرفه‌ای و صنعتی است. در سال‌های گذشته، جهان دستخوش تغییرات زیادی شده که باعث جلب توجه افراد زیادی به صنعت افیلیت مارکتینگ شده است. هر‌ چه کسب‌ و کار‌های آنلاین بیشتری در زمینه افیلیت مارکتینگ مشارکت کنند، بلاگر‌ها فرصت بیشتری برای کسب درآمد از طریق بلاگ خود و در‌ نتیجه، ایجاد جریان درآمد غیر‌ فعال (Passive income) دارند. امروزه طیف گسترده‌ای از کسب‌ و‌ کار‌ها در مدل بازاریابی افیلیت مارکتینگ مشارکت می‌کنند، در‌ نتیجه اکثر افیلیت مارکتر‌ها از حداقل یک ابزار و نرم‌افزار افیلیت مارکتینگ (یا اصطلاحاً شبکه همکاری در فروش) برای پیدا کردن پیشنهاد همکاری استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها کارمزد کمی دریافت می‌کنند و نقش مهمی در این صنعت ایفا می‌کنند. در‌ واقع ابزار‌های افیلیت مارکتینگ پیشنهاد‌های فروشندگان مختلف را در یک دایرکتوری (پوشه) یا موتور جستجو جمع‌آوری می‌کنند و در‌ نتیجه، افیلیت مارکتر‌ها می‌توانند از این طریق پیشنهاد‌های فروشندگان را پیدا کنند.

در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا به معرفی تعدادی از بهترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ جهان و بررسی مزایا و معایب هر‌ کدام از آنها می‌پردازیم. با مطالعه این لیست، دید خوبی نسبت به ابزار‌های موجود در بازار بدست می‌آورید و تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر خواهد بود.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

شبکه همکاری در فروش آوین (Awin)

شبکه همکاری در فروش آوین (Awin)

این ابزار قبلاً تحت عنوان افیلیت ویندوز (Affiliate Window) شناخته می‌شد، اما پلتفرم زانوکس (Zanox) آن را خریداری کرد و در‌ نتیجه نام آن به آوین تغییر یافت. این شرکت در آلمان تأسیس شده است اما ۷۷ نمایندگی در ۱۱ کشور از جمله آلمان و ایالات متحده دارد و با بیش از ۱۶۰۰ برند بین‌المللی فعالیت می‌کند. در‌ حال حاضر این ابزار افیلیت مارکتینگ با بیش از ۱۳‌ هزار برند و ۱۰۰‌ هزار بازاریاب همکاری می‌کند. داشبورد این ابزار نیز رابط کاربری ساده و راحتی دارد و امکانات زیادی را برای مدیریت پروژه‌های افیلیت مارکتینگ در اختیار شما قرار می‌دهد. آوین با برندهای مشهوری جهت فروش مشارکتی محصولات آنها همکاری می‌کند که بعضی از آنها عبارتند از:

  • وبسایت اتسی (Etsy)
  • علی‌اکسپرس (AliExpress)
  • جیم‌شارک (Gymshark)
  • اچ‌پی (HP)
  • اکس‌ای ( XE)
  • استاب‌هاب (StubHub)
  • آندر‌ آرمور (Under Armour)

ابزار افیلیت مارکتینگ آوین در زمینه‌های مختلفی از جمله بازار‌های مالی، خرده‌فروشی و مد، ورزش، محصولات زیبایی، خدمات منزل و سفر فعالیت می‌کند.

انواع محصولات آوین

آوین با برند‌ها و فروشندگان مختلفی مانند اتسی، علی‌اکسپرس، اچ‌پی همکاری می‌کند و طیف گسترده‌ای از محصولات را پوشش می‌دهد.

کارمزد آوین

کارمزد این ابزار با توجه به تبلیغ، فروشنده و بازاریاب متفاوت است. هزینه برنامه فقط پس از تایید درخواست عضویت، در داشبورد شما مشخص می‌شود. برنامه‌هایی مانند آفر‌والت یا آف‌اسکنر به اطلاعات این ابزار افیلیت مارکتینگ دسترسی ندارند، بنابراین محاسبه کارمزد آن بدون ثبت‌نام و ایجاد درخواست، امکان‌پذیر نیست. همچنین حداقل هزینه برداشت درآمد در آوین، ۲۰ دلار می‌باشد.

مدت زمان کوکی (Cookie)

مدت زمان کوکی در این ابزار باید توسط بازاریاب مشخص شود.

آوین مناسب چه افرادی است؟

این ابزار افیلیت مارکتینگ برای بازاریاب‌های حرفه‌ای مناسب است که به راهنمایی و آموزش نحوه استفاده از شبکه نیازی ندارند. آوین ابزار‌های مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آنها مارکت‌پلیس (Marketplace) و یا بستری است که از طریق آن می‌توانید به فروشندگان مختلف دسترسی پیدا کنید. همچنین این برنامه، افزونه ورد‌پرس اختصاصی و افزونه گوگل کروم دارد، بنابراین براحتی می‌توانید لینکی را به لینک اختصاصی افیلیت خود تبدیل کنید. هزینه ثبت درخواست بازاریابی در آوین ۵ دلار است، اگر درخواست شما پذیرفته شود، این هزینه به حساب شما برگردانده می‌شود. در غیر این صورت، ۵ دلار از حساب شما کسر می‌شود.

مزایا و معایب آوین

مزایا:

  • یکی از امکانات این برنامه، پرداخت‌های آن است که دو مرتبه در ماه (حداقل ۲۰ دلار) انجام می‌شود.
  • گزارش‌های در لحظه ارائه می‌دهد.
  • بازاریاب‌ها یا منتشر‌کنندگان تبلیغ به دقت ارزیابی می‌شوند.
  • رابط کاربری آوین ساده است و امکاناتی از جمله افزونه‌ها و داشبورد کاربردی فراهم می‌کند.
  • در بسیاری از کشورها شعبه داشته و صدها پرسنل دارد.

معایب:

  • هزینه ثبت نام در این پلتفرم ۵ دلار است.
  • در‌ صورت عدم تایید حساب کاربری شما، ۵ دلار بازگردانده نمی‌شود.

ابزار افیلیت مارکتینگ Shareasale

ابزار افیلیت مارکتینگ Shareasale

ابزار افیلیت مارکتینگ دیگری که قصد داریم معرفی کنیم، Shareasale است. این پلتفرم با بیش از ۴‌ هزار فروشنده، یکی از بزرگترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ جهان است که تا مدتی پیش، بعنوان زیر‌مجموعه آوین فعالیت می‌کرد. این ابزار در هر یک از طرح‌های خود، اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • کسب در‌آمد از هر کلیک
  • نرخ بازگشت (Reversal)
  • مقدار فروش میانگین
  • میانگین کارمزد

طبیعتاً این اطلاعات، سود شما را تضمین نمی‌کند اما در ارزیابی بهتر کمپین‌ها تاثیر‌گذار است.

مزایای ابزار ShareaSale

  • شبکه ارتباطات وسیع: هزار‌ مجموعه از مجموع ۴‌ هزار فروشنده آن انحصاری این سایت هستند.
  • امکان مقایسه پیشنهادات: این ابزار امکان مقایسه و ارزیابی بهترین پیشنهادات موجود را از طریق چندین معیار فراهم می‌کند.
  • چرخه پرداخت فوری: اگر موجودی حساب شما حداقل ۵۰ دلار باشد، این برنامه در تاریخ بیستم هر ماه بطور خودکار تسویه می‌کند.

ابزار همکاری در فروش فلکس‌آفرز (Flexoffers)

ابزار همکاری در فروش فلکس‌آفرز (Flexoffers)

یکی دیگر از ابزار‌های قدرتمند در زمینه افیلیت مارکتینگ، فلکس‌آفرز است. فلکس‌آفرز بیشتر از ده سال است که در زمینه بازاریابی مشارکتی فعالیت می‌کند و ابزار‌ها و قابلیت‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی به بهترین شکل کمک می‌کند. این برنامه، سریع‌تر از سایر برنامه‌های رقیب، پرداخت‌های بازاریابی را انجام می‌دهد. علاوه‌بر این، امکاناتی مانند هزاران محصول برای بازاریابی و فرمت‌های متنوع توزیع محتوا (Content delivery) را فراهم می‌کند.

برنامه‌های افیلیت مارکتینگ متنوعی در ابزار فلکس‌آفرز وجود دارند که بلاگر‌ها، تولید‌کنندگان محتوا و منتشر‌کنندگان تبلیغ را به برند‌ها و بازاریاب‌هایی با بودجه کم، متوسط و زیاد مرتبط می‌کند. برنامه‌های افیلیت مارکتینگ در فلکس‌آفرز طبقه‌بندی‌های متفاوتی دارند تا کاربران بتوانند بهترین برنامه متناسب با نیاز‌های خود را انتخاب کنند. این ابزار، برنامه بازاریابی منحصر‌ به‌ فرد خود را نیز ارائه می‌دهد؛ به این‌صورت که اگر شما فلکس‌آفرز را به بازاریاب دیگری معرفی کنید و این شخص در این برنامه از پروژه‌ای کارمزد دریافت کند، شما نیز در این کارمزد شریک خواهید شد. شما می‌توانید تا سقف ۵۰٪ از درآمد هر بازاریابی که معرفی می‌کنید، کارمزد دریافت کنید.

مزایا و معایب فلکس‌آفرز

مزایا:

  • تسهیم درآمد (Revenue share): همانطور که پیش از این مطرح کردیم، اگر شما ابزار فلکس‌آفرز را به کاربر جدیدی معرفی کنید می‌توانید سهمی از محل درآمد آن شخص کسب کنید.
  • افزونه مدیریت افیلیت اختصاصی (Dedicated Affiliate Manager): یکی از مزایای این ابزار، افزونه مدیریت افیلیت است که به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از فعالیت‌های بازاریابی مشارکتی خود دریافت کنید.
  • برنامه‌های بازاریابی متنوع و متعدد: ابزار فلکس‌آفرز بیش از ۱۵‌ هزار آفر بازاریابی مشارکتی را پوشش می‌دهد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، هر‌ کدام از آنها را انتخاب کنید.

معایب:

  • یکی از معایب فلکس‌آفرز این است که کاربران بین‌المللی (بجز ایالات متحده) فقط باید از طریق پی‌پال پرداخت‌های خود را انجام دهند.

شبکه بازاریابی مشارکتی مکس‌بونتی (MaxBounty)

شبکه بازاریابی مشارکتی مکس‌بونتی (MaxBounty)

مکس‌بونتی یکی از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است که در سال ۲۰۰۴ در کانادا تأسیس شد. این برنامه بیشتر بر تبلیغات CPA (یا هزینه به ازای هر فعالیت) تمرکز می‌کند و کمتر از تبلیغات بنری (Ad banners) استفاده می‌کند. این ابزار ادعا می‌کند که تنها برنامه افیلیت مارکتینگ است که بصورت اختصاصی برای بازاریاب‌ها طراحی شده است. اگرچه مکس‌بونتی یکی از مشهور‌ترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است اما خدمات پشتیبانی مشتری ضعیفی دارد و به همین علت، توصیه نمی‌شود.

حوزه فعالیت

مکس‌بونتی در زمینه کسب‌وکار‌های گوشه‌ای فعالیت می‌کند و بیش از ۱۵۰۰ کمپین فعال دارد.

خدمات مکس‌بونتی

این ابزار افیلیت مارکتینگ در بخش‌های متنوعی مانند تحقیقات بازار، املاک، بازی‌های اجتماعی، بازار‌های مالی، رسانه‌های اجتماعی و رژیم غذایی مشارکت می‌کند اما عمده فعالیت آن در زمینه محصولات دیجیتال، ارسال ایمیل و یا عضویت در روزنامه است. مکس‌بونتی کمپین‌های تبلیغاتی CPA، تبلیغات تماسی (Pay per call)، و بازاریابی جذب مشتری احتمالی (CPL یا پرداخت به ازای لید) را پوشش می‌دهد، و برای برندهایی مناسب است که به دنبال افزایش لید هستند.

هزینه و کارمزد مکس‌بونتی

نرخ کارمزد این ابزار با توجه به نوع کمپین تبلیغاتی، از ۲/۵۰ دلار تا ۸۵ دلار به ازای هر فعالیت متفاوت است اما کارمزد آن ۵ درصد است.

مدت زمان کوکی

در این ابزار، بازاریاب با استفاده از لینک مشخصی، لید بالقوه (Prospect) را برای صفحه فرود مورد نظر ارسال می‌کند. بنابراین مکس‌بونتی از کوکی برای ردیابی تبلیغات به ازای هر فعالیت استفاده نمی‌کند.

مکس‌بونتی مناسب چه افرادی است؟

مکس‌بونتی رابط کاربری ساده‌ای دارد و لیست بهترین پیشنهادات در زمینه کاری خود را می‌توانید در داشبورد آن پیدا کنید. اما این ابزار افیلیت مارکتینگ برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از اسپم، قوانین سخت‌گیرانه‌ای اجرا می‌کند. علاوه‌بر این، فقط در رابطه با محصولات دیجیتال و غیر‌ حقیقی کار می‌کند و امکان تبلیغات CPA از طریق دستگاه موبایل را فراهم کرده است. اگر بتازگی فعالیت خود را در عرصه افیلیت مارکتینگ شروع کرده‌اید، مکس‌بونتی درآمد زیادی برای شما نخواهد داشت. در‌ واقع این ابزار مناسب بازاریاب‌های حرفه‌ای است که توانایی ارسال و مدیریت ترافیک را دارند.

مزایا و معایب مکس‌بونتی

مزایا:

  • به بازاریاب‌هایی که در سه ماه اول هزار دلار یا بیشتر درآمد کسب کنند، هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.
  • این ابزار امکان پرداخت‌های هفتگی (حداقل ۵۰ دلار) از طریق پی‌پال، اینتر‌کش، ای‌چک، حواله بین بانکی پایا (ACH)، انتقال بانکی وایر (Wire) و بیت‌کوین را فراهم کرده است.
  • مکس‌بونتی سابقه همکاری با برند‌های مشهوری را دارد.
  • داشبورد این برنامه بسیار کاربردی است و پیشنهادات را با توجه به قیمت و زمینه فعالیت شما نشان می‌دهد.

معایب:

  • بسیاری از کاربران تجربه خوبی از کار با این ابزار نداشتند و از خدمات پشتیبانی ضعیف آن ناراضی بودند.
  • حساب کاربران بدون هیچ توضیح و اطلاعی بسته می‌شود.
  • تایید حساب کاربران مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

شبکه همکاری در فروش سی‌جی افیلیت (CJ)

شبکه همکاری در فروش سی‌جی افیلیت (CJ)

اگر قبلاً در زمینه بازاریابی مشارکتی کار کرده باشید احتمالاً با سی‌جی افیلیت آشنا خواهید بود، که یکی از بزرگترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ جهان است. در حال حاضر اکثر خرده‌فروشی‌های اصلی، برنامه‌های بازاریابی خود را با استفاده از این ابزار اجرا می‌کنند؛ آنها تبلیغات آماده متنوعی دارند و در‌ نتیجه بازاریاب‌ها براحتی از میان پیشنهادات موجود، تبلیغ مورد نظر خود را برای انتشار انتخاب می‌کنند. همچنین تعداد زیادی تبلیغ‌دهنده در پلتفرم سی‌جی افیلیت وجود دارد که شما می‌توانید آنها را مقایسه و ارزیابی کنید و با بهترین گزینه ممکن همکاری کنید.

مزایا و معایب سی‌جی افیلیت

مزایا:

  • شبکه ارتباطات وسیع: این ابزار بیش از ۳‌ هزار بازاریاب دارد که هر کدام از آنها امکان بازاریابی در مقیاس‌های متفاوتی را دارند.
  • پرداخت‌های مطمئن: این ابزار کارمزد کاربران را بصورت ماهانه و در تاریخ مشخصی پرداخت می‌کند.
  • گزارش‌های دقیق: یکی از مزایای سی‌جی افیلیت این است که گزارش‌های دقیقی از عملکرد کاربران ارائه می‌دهد، این ویژگی مفیدی برای بازاریاب‌هایی است که به دنبال ارزیابی دقیق عملکرد خود هستند.

معایب:

  • رابط کاربری پیچیده: یکی از معایب این ابزار منحنی یادگیری عمیق آن است، یعنی یادگیری چگونگی کار با این برنامه برای افراد تازه‌وارد بسیار دشوار است. بنابراین اگر تجربه زیادی در استفاده از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ ندارید باید کمی زمان بگذارید و نحوه استفاده از داشبورد، سیستم گزارش‌دهی و سایر قابلیت‌های آن را یاد بگیرید.
  • خدمات پشتیبانی مشتری محدود: همانطور که گفتیم این برنامه کاربران زیادی دارد، بنابراین خدمات پشتیبانی محدودی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار همکاری در فروش ویگ‌لینک (Viglink)

نرم‌افزار همکاری در فروش ویگ‌لینک (Viglink)

یکی دیگر از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ، ویگ‌لینک است که کمی با سایر ابزار‌های موجود در بازار متفاوت است. در‌ واقع این ابزار بصورت ویژه برای بلاگر‌ها ساخته شده است و از لینک‌هایی استفاده می‌کند که بصورت خودکار برای کار با آفر فروشندگانی تغییر می‌کنند که از نظر ویگ‌لینک بیشترین نرخ تبدیل و یا کارمزد را داشته‌اند؛ به این ترتیب دیگر نیازی نیست که بازاریاب‌ها به دنبال انتخاب فروشنده باشند. این ابزار مناسب بلاگر‌هایی است که می‌خواهند به جای مدیریت لینک‌های بازاریابی، بر محتوا تمرکز کنند. بعبارت دیگر، ویگ‌لینک محتوای بلاگر را ارزیابی می‌کند و برای آنها بر اساس نرخ تبدیلی که داشتند، لینک می‌سازد و بعنوان واسطه بین بلاگر (منتشر‌کننده تبلیغ) و فروشنده عمل می‌کند.

حوزه فعالیت ویگ‌لینک

این ابزار با فروشنده و بازاریاب‌های متفاوتی کار می‌کند که آنها را با توجه به میزان محبوبیتی که دارند طبقه‌بندی می‌کند. ویگ‌لینک بیشتر در زمینه فروش محصولات حقیقی فعالیت می‌کند اما با چند نمونه از خدمات و محصولات دیجیتالی نیز همکاری دارد. این ابزار، قابلیت‌های تبلیغاتی متفاوتی مانند پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) و پرداخت به ازای فعالیت (CPA) و یا هر دو را فراهم می‌کند که می‌توانید از هر کدام از آنها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. نرخ کارمزد نیز توسط فروشنده تعیین می‌شود.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی به فروشنده و یا نوع پیشنهاد بستگی دارد.

ویگ‌لینک مناسب چه افرادی است؟

با استفاده از این ابزار می‌توانید فروشندگان و پیشنهادات ویژه را انتخاب کنید، همچنین پس از اینکه آن را در سایت خود نصب کردید بصورت خودکار محتوای منتشر شده شما را ارزیابی می‌کند و لینک‌های افیلیت می‌سازد. بنابراین برای تولیدکنندگان محتوایی که به دنبال ابزاری برای افزایش بهره‌وری خود هستند انتخاب مناسبی است. همچنین آن دسته از بازاریاب‌هایی که از کار با سایر برنامه‌های افیلیت مارکتینگ مانند آمازون منع شده‌اند، می‌توانند از ویگ‌لینک استفاده کنند.

مزایا و معایب ویگ‌لینک

مزایا:

  • ویگ‌لینک با اپلیکیشن‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها سازگاری خوبی دارد.
  • داشبورد و رابط کاربری ساده‌ای دارد.
  • این ابزار برای افرادی که از کار با آمازون یا سایر برنامه‌های افیلیت مارکتینگ منع شده‌اند، گزینه بسیار مناسبی است.
  • ویگ‌لینک این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که لینک‌ها بصورت خودکار برای افزایش درآمد و بهره‌وری بروز‌رسانی شوند.

معایب:

  • شما باید توسط هر فروشنده بصورت جداگانه تایید شوید.
  • سیستم ایجاد لینک بصورت خودکار باید به خوبی تنظیم شود تا نتیجه نهایی درستی حاصل شود.
  • تفاوت زیادی در پرداخت‌ها بین فروشنده‌ها وجود دارد.
  • فقط ماهی یکبار تسویه حساب و پرداخت انجام می‌شود.
  • ویگ‌لینک درصدی از کارمزد و یا درآمد شما را کسر می‌کند.

ابزار همکاری در فروش JVZoo

ابزار همکاری در فروش JVZoo

یکی دیگر از ابزار‌های محبوب افیلیت مارکتینگ، JVZoo نام دارد که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است. این ابزار هزینه بالایی برای منتشر‌کننده تبلیغ یا کسب و کار ندارد، بلکه درآمد اصلی آن از هزینه اشتراک بازاریاب و فروشنده است. علاوه‌بر این، پرداخت‌های آن بسیار سریع و از طریق پی‌پال انجام می‌شود.

حوزه فعالیت JVZoo

این ابزار در زمینه محصولات دیجیتال، تجارت الکترونیک، دوره‌های آموزشی آنلاین و بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کند. یکی از معایب این ابزار افیلیت مارکتینگ این است که هیچ محدودیتی برای تعداد لینک‌ها، گزینه‌های خرید و یا فراخوانی به اقدام (Calls to action) ندارد؛ در‌ نتیجه بعضی اوقات، عملکرد آن در زمینه پیشنهادات و خدمات افت می‌کند. با این حال JVZoo خود را بعنوان یکی از رقبای سایت‌هایی مانند کلیک‌بانک ثابت کرده است. همانطور که گفتیم این ابزار بیشتر در زمینه فروش دوره‌های آموزشی آنلاین و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، اما در عین حال نقش مهمی در تبلیغات عرضه محصولات دارد.

هزینه و کارمزد ابزار JVZoo

کارمزد این ابزار با توجه به محصول و فروشنده متفاوت است، اما معمولاً ۵۰‌ سنت و یا بیشتر است.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی آن نیز نامحدود است.

ابزار JVZoo مناسب چه افرادی است؟

یکی از مزایای این ابزار این است که به شما امکان میزبانی و ساخت صفحات فرود در وبسایت خود JVZoo را می‌دهد، بنابراین دیگر نیازی نیست که شما وبسایت خودتان را داشته باشید. در‌ واقع این ابزار برای بازاریاب‌های حرفه‌ای مناسب است که می‌خواهند جریانی از پیشنهادات را بویژه در زمینه دوره‌های آنلاین راه بیاندازند. برای استفاده از خدمات این ابزار نیازی نیست که وبسایت داشته باشید اما برای کسب درآمد بیشتر باید نحوه هدایت ترافیک به صفحات فرود را بدانید. بازاریاب‌های با‌تجربه می‌توانند از طریق این برنامه به محصولات در حال عرضه و طیف وسیعی از دوره‌های آنلاین دسترسی پیدا کنند و همچنین قیف فروش (Sales funnel) کسب‌ و‌ کار خود را ایجاد و صفحات فرود را سفارشی‌سازی کنند؛ در‌ واقع JVZoo مناسب افرادی است که تجربه فعالیت در بازار‌های آنلاین را دارند. بنابراین اگر قصد دارید از طریق وبلاگ و یا تبلیغات کلیکی کسب درآمد کنید این ابزار مناسبی نخواهد بود.

مزایا و معایب JVZoo

مزایا:

  • ثبت‌نام در این ابزار، رایگان است و پرداخت‌های آن نیز فوراً از طریق پی‌پال انجام می‌شود.
  • این ابزار برای بازاریابی رونمایی و عرضه محصولات جدید ایده‌آل است.
  • برای استفاده از این ابزار نیازی نیست که وبسایت خود را داشته باشید.
  • شما می‌توانید با استفاده از کوکی نامحدود آن، نهایت استفاده را ببرید.
  • این ابزار طیف وسیعی از محصولات و طبقه‌بندی‌ها را با اطلاعات دقیقی در‌ مورد هر آفر فروش، ارائه می‌دهد.

معایب:

  • ویدیو‌ها و فایل‌های زیادی در این ابزار موجود است، اما برای دسترسی به آنها باید هزینه پرداخت کنید.
  • بسیاری از محصولات آن کیفیت پایینی دارند و یا اسپم هستند.
  • شما باید ۵۰ محصول و یا بیشتر بفروشید تا بتوانید از پرداخت‌های فوری پی‌پال استفاده کنید.
  • داشبورد و رابط کاربری آن کمی پیچیده است.
  • بسیاری از تبلیغات فروشنده‌ها اغراق شده و گمراه‌کننده هستند.

ابزار مشارکت در فروش راکوتن (Rakuten)

ابزار مشارکت در فروش راکوتن (Rakuten)

راکوتن یکی از قدیمی‌ترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است که نسبت به بعضی از ابزار‌های مشهور این صنعت، توسعه کمتری دارد و فقط چند قابلیت، آن را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها این است که می‌توان با یک کد همزمان از چند بنر تبلیغاتی بصورت چرخشی برای یک محصول استفاده کنید. همچنین راکوتن امکان لینک‌سازی عمیق (Deep linking) به هر یک از صفحات فرود فروشنده را می‌دهد که این قابلیت، امکان سفارشی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی را فراهم می‌کند.

مزایا و معایب راکوتن

مزایا:

  • چرخش تبلیغ (Ad rotation): چرخش تبلیغ یکی از قابلیت‌هایی است که در بهینه‌سازی تبلیغات شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.
  • لینک‌سازی عمیق (Deep linking): راکوتن این امکان را برای شما فراهم می‌کند که صفحه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کرده و ترافیک خود را به سایت آنها منتقل کنید؛ به این ترتیب امکان بیشتری برای عرضه پیشنهادات بازاریابی خود دارید.

معایب:

  • شبکه کوچک: این ابزار فقط هزار عضو دارد و شبکه بسیار کوچکتری نسبت به سایر برنامه‌های افیلیت مارکتینگ مانند سی‌جی افیلیت دارد.
  • پرداخت‌های نامشخص: این ابزار فقط پس از دریافت کارمزد از اعضای خود، سود بازاریاب‌ها را پرداخت می‌کند.

ابزار همکاری در فروش کلیک بانک (ClickBank)

ابزار همکاری در فروش کلیک بانک (ClickBank)

کلیک‌بانک یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است و از اولین ابزار‌هایی است که در این زمینه طراحی شده‌اند. یکی از دلایل محبوبیت این ابزار، داشبورد و فرایند بازبینی آن است. کیفیت این سایت در سال ۲۰۱۲ افت کرد و آنها فرایند بازبینی آن را اصلاح کرده و داشبورد کاربردی‌تری طراحی کردند. کلیک‌بانک، بیشتر بر محصولات دیجیتالی تمرکز می‌کند که ممکن است کیفیت قابل‌ قبولی نیز ارائه ندهند. هر چند فرایند بازبینی آن بهتر شده اما هنوز تمرکز اصلی این ابزار بر محصولات دیجیتالی و یا بعبارتی، دوره‌های درآمد‌زایی بیشتر و فعالیت‌های مشابه آن است.

حوزه فعالیت

پیش از این، تمرکز اصلی کلیک‌بانک بر محصولات دیجیتالی مانند دوره‌های بازاریابی، کتاب‌های الکترونیک و دوره‌های آموزشی آنلاین بود، اما در حال حاضر زمینه فعالیت خود را گسترش داده و هر دو محصولات دیجیتالی و حقیقی را پوشش می‌دهد.

هزینه و کارمزد کلیک‌بانک

میانگین نرخ کارمزد این ابزار تا حداکثر ۷۵٪ است.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی با توجه به هر محصول متفاوت است.

کلیک‌بانک مناسب چه افرادی است؟

عضویت در کلیک‌بانک رایگان است و فرایند تایید عضویت آن بصورت خودکار انجام می‌شود اما این ابزار مناسب بلاگر‌هایی است که در مقیاس‌های کوچک‌تری فعالیت می‌کنند. این ابزار اطلاعات زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، بنابراین برای کاربران تازه‌وارد نیز انتخاب مناسبی است؛ همچنین کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی کلیک‌بانک استفاده کنند. علاوه‌بر این، برنامه دیگری نیز در کلیک‌بانک وجود دارد که به شما امکان همکاری با شرکای این ابزار را می‌دهد و به نوعی برنامه بازاریابی معمولی (second-tier) است. این برنامه کارمزد بالاتری دارد و درخواست شما نیز باید تایید شود.

مزایا و معایب کلیک‌بانک

مزایا:

  • یکی از امکانات کلیک‌بانک، پرداخت‌های هفتگی از طریق روش‌های متفاوت پرداخت است.
  • برنامه سرمایه‌گذاری مشترک (joint venture) این ابزار امکان کسب درآمد بالاتر را فراهم می‌کند.
  • کلیک‌بانک یکی از قوی‌ترین و بزرگترین برنامه‌های افیلیت مارکتینگ موجود است.
  • تمامی محصولات این ابزار ضمانت بازگشت وجه (۶۰ روزه) را دارند.
  • فرایند تایید عضویت آن بسیار سریع انجام می‌شود.

معایب:

  • سیاست بازگشت وجه این ابزار موجب افزایش نرخ کارمزد می‌شود اما در عین حال خطر کاهش درآمد شما نیز وجود دارد.
  • رقابت بسیار شدیدی میان بازاریاب‌های این برنامه با محصولات مشابه وجود دارد.
  • بعضی از محصولات دیجیتالی آن با کیفیت بسیار پایینی به فروش می‌رسند.
  • پرداخت‌های داخل برنامه از طریق چک بانک انجام می‌شود و فقط در‌ صورتی می‌توانید از انتقال وایر یا پی‌پال استفاده کنید که حداقل تعداد فروش لازم را کسب کنید.
  • محصولات حقیقی محدودی در کلیک‌بانک وجود دارد.

ابزار افیلیت مارکتینگ تارگت افیلیت (Target Affiliate)

ابزار افیلیت مارکتینگ تارگت افیلیت (Target Affiliate)

تارگت افیلیت مانند آمازون برای فروش محصولات حقیقی به کار می‌رود. این ابزار برای بلاگر‌ها و تولید‌کنندگان محتوایی که با بازار این سایت و برند فروشگاهی Target آشنایی دارند بسیار مناسب است.

حوزه فعالیت

ابزار تارگت افیلیت بیشتر در زمینه محصولات حقیقی فعالیت دارد که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت به فروش می‌رسند. شما می‌توانید هر محصولی را که در فروشگاه و وبسایت تارگت برای فروش وجود دارد در این ابزار پیدا کنید.

هزینه و کارمزد تارگت افیلیت

کارمزد این ابزار بسیار کم است و حداکثر ۸٪ است.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی تارگت افیلیت پس از ۷ روز پایان می‌یابد.

تارگت افیلیت مناسب چه افرادی است؟

فروشگاه تارگت یکی از بزرگترین خرده‌فروشی‌های ایالات متحده است، بنابراین ابزار بازاریابی مشارکتی آن نیز بیشتر مناسب بلاگر‌هایی است که در زمینه محصولات این فروشگاه فعالیت می‌کنند. این ابزار مشابه آمازون است که بلاگر‌ها در آن درصدی از فروش را بعنوان کمیسیون دریافت می‌کنند، اما با این تفاوت که فروشگاه‌های تارگت محصولات زیادی را پوشش می‌دهند و بسیار شناخته شده هستند. کسب درآمد از تارگت افیلیت کمی دشوار است، زیرا کوکی سایت تنها تا ۷ روز باقی می‌ماند و ممکن است کارمزد دریافتی شما فقط یک درصد باشد که در‌ نتیجه باید برای کسب درآمد بیشتر، ترافیک بالاتری در وبسایت مربوطه ایجاد کنید. البته شهرت این فروشگاه‌ها و تبلیغات وسیع آن نیز در درآمد‌زایی بلاگر‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

مزایا و معایب تارگت افیلیت

مزایا:

  • برند تارگت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن بسیار شناخته شده هستند.
  • تبلیغات و کاتالوگ‌های بسیار زیادی برای محصولات وجود دارد.
  • این ابزار، جایگزین بسیار مناسبی برای برنامه افیلیت مارکتینگ آمازون است.
  • بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌های با‌تجربه می‌توانند درآمد بالایی از این پلتفرم کسب کنند.
  • شما می‌توانید بابت هر خریدی که از طریق لینک شما در این ابزار انجام می‌شود، مبلغی را دریافت کنید.

معایب:

  • نرخ کارمزد این ابزار بسیار کم است.
  • بعضی محصولات و طبقه‌بندی‌ها در این ابزار هیچ کارمزدی ندارند.
  • هزینه کارمزد تارگت افیلیت از آمازون کمتر است.
  • این ابزار فقط برای وبسایت‌هایی مناسب است که مخاطبان اصلی آن آمریکایی باشند.
  • فقط ۴ گروه از محصولات تارگت افیلیت، کارمزد برابر و یا بیشتری نسبت به آمازون دارند.

ابزار بازاریابی مشارکتی اسکیم‌لینک (Skimlink)

ابزار بازاریابی مشارکتی اسکیم‌لینک (Skimlink)

اسکیم‌لینک برای بلاگر‌هایی مناسب است که تمایل ندارند کار عملی زیادی در برنامه افیلیت مارکتینگ انجام دهند. این ابزار از یک پلاگین یا اسکریپت برای ایجاد لینک‌های پویا در محتوای شما استفاده می‌کند؛ این لینک، مخاطبان را به گران‌ترین پیشنهاد فروشندگان ارجاع می‌دهد. بنابراین عملکرد ابزار اسکیم‌لینک از این نظر نیز مشابه ویگ‌لینک است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ابزار این است که در اسکیم‌لینک به محض تایید توسط یک کمپانی، می‌توانید برای همکاری با هر فروشنده یا برنامه‌ای در این پلتفرم تصمیم بگیرید. این ابزار ادعا می‌کند که با بیش از ۲۴‌ هزار فروشنده و بازاریاب همکاری می‌کند. همچنین امکانی تحت عنوان بازاریاب‌های VIP فراهم کرده است که افرادی تایید شده‌ هستند و کارمزد بالاتری نسبت به سایر اعضاء دریافت می‌کنند.

حوزه فعالیت

اسکیم‌لینک در زمینه محصولات مختلفی کار می‌کند، اما تمرکز اصلی آن بر محصولات حقیقی است. هر دو محصولات دیجیتال و حقیقی در این پلتفرم ارائه می‌شوند، اگرچه عمده فعالیت آن در زمینه محصولات فیزیکی یا غیر‌ دیجیتال از جمله برند‌های مطرح در زمینه مد و فشن و محصولات پلتفرم‌های آمازون، تارگت، و Ebay است.

هزینه و کارمزد اسکیم‌لینک

نرخ کارمزد در این ابزار با توجه به بازاریاب متفاوت است اما بیشترین میزان آن (تا ۱۰۰ درصد) توسط برنامه‌های VIP اسکیم‌لینک ارائه می‌شود.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی این ابزار افیلیت مارکتینگ نیز به بازاریاب بستگی دارد.

اسکیم‌لینک مناسب چه افرادی است؟

این ابزار افیلیت مارکتینگ بیشتر برای تولیدکنندگان محتوایی مناسب است که قصد دارند از محتوای خود درآمد‌زایی کنند. نصب و راه‌اندازی اسکیم‌لینک ساده است، همچنین افزونه ورد‌پرس و اسکریپت مناسب آن برای هر وبسایتی موجب شده کار با این برنامه بسیار ساده‌تر باشد. اسکیم‌لینک برای بلاگر‌هایی مناسب است که تمایل دارند در رابطه با لینک‌های بازاریابی، محتوا تولید کنند. علاوه‌بر این، اسکیم‌لینک امکان دسترسی به همه پیشنهادات را برای شما فراهم کرده است، بنابراین دیگر نیازی نیست زمان زیادی را صرف تنظیمات برنامه کنید. یکی دیگر از امکانات این ابزار، قابلیت مقایسه کارمزد و پیشنهادات است که در‌ نتیجه آن می‌توانید محتوای خود را سفارشی‌سازی کرده و درآمد خود را افزایش دهید. اسکیم‌لینک برخلاف تارگت افیلیت، محصولات غیر آمریکایی را نیز پوشش می‌دهد.

مزایا و معایب اسکیم‌لینک

مزایا:

  • این ابزار، خدمات قابل‌ قبولی را برای پشتیبانی از مشتری ارائه می‌دهد.
  • گزارش‌هایی در رابطه با بازاریاب‌هایی که به لیست علاقه‌مندی خود افزوده‌اید، از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.
  • خیلی راحت با وبسایت شما یکپارچه می‌شود.
  • رابط کاربری ساده‌ای دارد.

معایب:

  • عضویت در اسکیم‌لینک رایگان است، اما ۲۵‌ درصد از کل کمیسیون‌ها را کسر می‌کند.
  • پرداخت‌های این ابزار فقط یکبار در ماه انجام می‌شوند.
  • تعداد بازاریاب‌های محدودی نسبت به سایر برنامه‌ها دارد.
  • بعضی از وبسایت‌ها با افزودن کد اسکیم‌لینک، دیرتر لود می‌شوند.

سایت همکاری در فروش واریور‌ پلاس (Warrior Plus)

سایت همکاری در فروش واریور‌پلاس (Warrior Plus)

ابزار واریور‌ پلاس یکی از مدعیان در دوره‌های آنلاین بازاریابی و برنامه‌های درآمدزایی است. وبسایت و رابط کاربری این ابزار پیشرفته نیست، اما نقطه قوت آن پرداخت‌های فوری از طریق پی‌پال و پرداخت برای تمام محصولات در قیف فروش است. این ابزار، بازاریاب‌های باتجربه‌ای دارد که به دنبال کسب کارمزد از برنامه‌های مختلف هستند.

حوزه فعالیت

این ابزار بیشتر بر محصولات بازاریابی اینترنتی متمرکز شده است، بنابراین فقط محصولات دیجیتالی و بویژه دوره‌های درآمد‌زایی در این پلتفرم عرضه می‌شوند.

هزینه و کارمزد

نرخ کارمزد این برنامه با توجه به محصول مورد نظر کاملاً متفاوت است.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی واریور‌ پلاس نیز بستگی به محصول دارد.

واریور‌ پلاس مناسب چه افرادی است؟

این ابزار افیلیت مارکتینگ برای بازاریاب‌های با‌تجربه‌ای مناسب است که به دنبال دریافت کمیسیون از پیشنهادات بازاریابی اینترنتی هستند. رابط کاربری این ابزار پیچیده است و محصولات بی‌کیفیت آن نیز زیاد است، بنابراین بازاریاب‌هایی از این ابزار سود می‌برند که می‌دانند چگونه ترافیک را به لینک‌های مشخصی هدایت کنند.

مزایا و معایب واریور‌ پلاس:

مزایا:

  • فرایند تایید عضویت این ابزار رایگان و بسیار ساده است.
  • محصولات دیجیتالی زیادی در واریور‌ پلاس عرضه می‌شوند.
  • بعضی از محصولات آن نرخ کمیسیون بالایی دارند.
  • معیار‌های مشخصی برای فروشندگان در نظر گرفته شده است.
  • پرداخت‌های واریور پلاس بسیار سریع و از طریق Paypal و Stripe انجام می‌شوند.

معایب:

  • یکی از معایب واریور پلاس این است که باید مدت زمانی را برای تایید از طرف هر فروشنده صبر کنید.
  • محصولات بی‌کیفیت زیادی در این ابزار به فروش می‌رسند.
  • سیستم باز‌پرداخت آن ممکن است از درآمد شما کسر کند.
  • برای تسویه‌ حساب، شما باید حداقل ۵ فروش داشته باشید.
  • اطلاعات کمی در مورد بعضی از محصولات وجود دارد.

ابزار بازاریابی مشارکتی پییر‌فلای (Peerfly)

ابزار بازاریابی مشارکتی پییر‌فلای (Peerfly)

یکی دیگر از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ که کارمزد نسبتاً کمی دارد پییرفلای است. این ابزار از تبلیغات پرداخت به ازای هر فعالیت (CPA) استفاده می‌کند، همچنین هر دو محصولات دیجیتالی و حقیقی را پوشش می‌دهد. کارمزد این ابزار در سال اول استفاده فقط ۵‌ درصد است. یکی از مزایای این برنامه، اطلاعات جامع، سؤالات متداول و همچنین مسابقاتی است که برگزار می‌کند. وبسایت این ابزار نیز طراحی خوبی دارد، اگرچه در مدت زمان مشخص فقط از تعداد محدودی پیشنهاد (تقریباً ۸‌ هزار مورد) پشتیبانی می‌کند.

حوزه فعالیت

پییر‌فلای نیز از هر دو گروه محصولات دیجیتال و حقیقی پشتیبانی می‌کند، اما تمرکز عمده آن بر محصولات دیجیتالی است. این ابزار مشتری‌هایی مانند فروشگاه‌های تارگت، CBS و Fiverr دارد.

هزینه و کارمزد

کارمزد این ابزار با توجه به فروشنده متفاوت است.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی پییرفلای به محصول مورد نظر بستگی دارد.

پییرفلای مناسب چه افرادی است؟

عضویت در این ابزار افیلیت مارکتینگ، فرایند سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ بنابراین اگر زمان کافی برای ثبت‌نام و تنظیم داشبورد و سفارشی‌سازی آن را دارید، ابزار مناسبی خواهد بود. در حال حاضر تعداد محدودی محصول در این ابزار عرضه می‌شود، اما در آینده نزدیک، محصولات بیشتری را پوشش خواهد داد. کارمزد این برنامه زیاد نیست و میزان رضایت بازاریاب‌ها از آن بالا است. در واقع پییرفلای برای بازاریاب‌هایی مناسب است که قصد دارند محصولات با‌کیفیتی به مشتری خود معرفی کنند.

مزایا و معایب پییرفلای

مزایا:

  • میزان رضایت بازاریاب‌ها از این ابزار بسیار بالا است.
  • رابط کاربری و تجربه کاربری پییرفلای عالی است.
  • ارزیابی‌های سخت‌گیرانه‌ای را اجرا می‌کند که مانع از هرگونه محصولات اسپم می‌شود.
  • نصب و راه‌اندازی داشبورد این برنامه کاملاً حرفه‌ای و ساده است.
  • هر 5 ،7، و ۳۰ روز از طریق پی‌پال، آمازون، چک بانک، پایونیر، بیت‌کوین و انتقال بانکی وایر، پرداخت‌ها انجام می‌شوند.

معایب:

  • حداقل میزان پرداخت آن ۵۰‌ دلار است.
  • فقط ۱۵ کارمند برای ارائه خدمات پشتیبانی از مشتری دارد.
  • محصولات محدودی ارائه می‌دهد.
  • خدمات پشتیبانی از مشتری آن کمی آهسته است و اطلاعات محدودی در وبسایت آن موجود است.
  • فرایند ارزیابی و تایید عضویت آن بسیار سخت‌گیرانه است (تقریباً ۶۰ درصد متقاضیان رد می‌شوند).
  • فروشنده می‌تواند تعیین کند که لینک‌ها کجا قرار بگیرند.
  • کالا‌های فیزیکی محدودی در این ابزار افیلیت مارکتینگ ارائه می‌شوند.

ابزار آوان‌گیت (AvanGate) یا 2Checkout

ابزار آوان‌گیت (AvanGate) یا 2Checkout

آوان‌گیت که اکنون با نام تجاری 2Checkout شناخته می‌شود، یکی از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است که بیشتر در زمینه فروش نرم‌افزار‌ها و محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند. در‌ واقع ابزار 2Checkout از روش پرداخت آوان‌گیت برای انجام پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. این ابزار تا‌کنون بیش از ۲۲‌ هزار نرم‌افزار از برند‌های معروفی مانند کاسپرسکی (Kaspersky)، هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) و بیت‌دیفندر (BitDefender) فروخته است.

حوزه فعالیت

این ابزار افیلیت مارکتینگ منحصراً در زمینه محصولات دیجیتالی، نرم‌افزار‌ها، تجارت الکترونیک و خدمات SaaS فعالیت می‌کند.

هزینه و کارمزد

کارمزد این ابزار با توجه به محصول از ۲۵ الی ۸۰ درصد متفاوت است.

مدت زمان کوکی

کوکی آن تا ۱۲۰ روز باقی می‌ماند.

2Checkout مناسب چه افرادی است؟

این ابزار برای اینفلوئنسر‌هایی مناسب است که منحصراً در زمینه فروش محصولات دیجیتالی و نرم‌افزار‌ها فعالیت می‌کنند. این ابزار محصولات غیر‌ دیجیتال کمی را پوشش می‌دهد، اما تمرکز اصلی آن بر همه انواع نرم‌افزار‌ها است. یکی از نقطه ضعف‌های این سایت، داشبورد و رابط کاربری ضعیف آن است؛ بنابراین دسترسی به اطلاعاتی مانند نرخ تبدیل و کارمزد‌ها کمی دشوار است. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از لیست محصولات پر‌فروش در آوان‌گیت پیدا کنید و آن را در داشبورد این ابزار جستجو کنید. این ابزار افیلیت مارکتینگ با بیش از ۴‌ هزار فروشنده همکاری می‌کند و عمده محصولات آن در زمینه نرم‌افزار‌ها و ابزار‌های دیجیتالی هستند. در‌ نتیجه این ابزار برای بازاریاب‌های حرفه‌ای مناسب است که تجربه کار با ابزار‌های افیلیت مارکتینگ را دارند. اگر بتازگی وارد عرصه افیلیت مارکتینگ شده باشید، این ابزار به علت پیچیدگی داشبورد و رابط کاربری خود انتخاب خوبی نخواهد بود.

مزایا و معایب 2Checkout

مزایا:

  • این ابزار در زمینه فروش محصولات دیجیتالی بویژه نرم‌افزار‌ها و خدمات SaaS پیشرو است.
  • مدت زمان کوکی آن طولانی و ۱۲۰ روز است.
  • امکان ایجاد کوپن‌های خاص را فراهم می‌کند.
  • نرخ کمیسیون مناسبی دارد.
  • پرداخت‌های آن از طریق پی‌پال، انتقال مستقیم، یا مستر‌کارت (برای مثال آوان‌گیت) انجام می‌شود.

معایب:

  • پرداخت‌های آن از حداقل ۱۰۰‌ دلار شروع می‌شود.
  • داشبورد این ابزار امکانات محدودی برای جستجو و دسته‌بندی خدمات ارائه می‌دهد.
  • گزارش‌های خلاصه و کمی در زمینه جزئیات مهم ارائه می‌دهد.
  • بسیاری از مشتری‌های این ابزار از خدمات نامناسب آن ناراضی هستند.
  • خدمات پشتیبانی از مشتری آن نیز ضعیف است.

سیستم همکاری در فروش سندیبل (Sendible)

ابزار سندیبل (Sendible)

سندیبل یکی دیگر از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است که خدمات مدیریت صفحات اجتماعی و زمان‌بندی پست‌ها را ارائه کرده و برای این خدمات خود، سیستم همکاری در فروش ایجاد کرده است.

حوزه فعالیت

تمرکز عمده این ابزار بر مدیریت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (سوشال‌مدیا) است. در این ابزار افیلیت مارکتینگ فقط برنامه خود سندیبل برای فروش وجود دارد که شما می‌توانید از عضویت کاربران در آن سود دریافت کنید.

هزینه و کارمزد

کارمزد این ابزار ۳۰٪ است، بنابراین شما در سال اول می‌توانید ۳۰٪ از عضویت کاربران در سندیبل را دریافت کنید.

مدت زمان کوکی

مدت زمان کوکی سندیبل نیز ۳۰ روز است.

سندیبل مناسب چه افرادی است؟

این ابزار برای افرادی مناسب است که در وبلاگ خود تولید محتوا می‌کنند و مخاطبان آنها به دنبال برنامه‌هایی مانند سندیبل هستند. علاوه‌بر این شما می‌توانید این برنامه را به همکاران و دوستان خود نیز معرفی کنید و از عضویت آنها کارمزد دریافت کنید.

مزایا و معایب سندیبل

مزایا:

  • عضویت در این برنامه بسیار ساده است.
  • بمدت ۱۲‌ ماه می‌توانید از هر عضویتی که از طرف شما صورت می‌گیرد ۳۰٪ کارمزد دریافت کنید.
  • پرداخت‌های این ابزار از طریق پی‌پال انجام می‌شود.

معایب:

  • پرداخت‌های سندیبل ۶۰ روز کاری زمان می‌برد.
  • پرداخت‌های زیادی در این ابزار انجام می‌شود، بنابراین در هر ماه فقط می‌توانید ۳ یا ۴ پرداخت کوچک داشته باشید.

سایر سیستم‌های همکاری در فروش

قطعاً گزینه‌های بسیار بیشتری وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها درآمد دلاری داشته باشید یا محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانید. به جزء آنچه در بالا معرفی شد، چند نمونه دیگر از سیستم‌های مطرح همکاری در فروش جهان در زیر معرفی شده است.

ابزار افیلیت کلیک‌فانل (ClickFunnel)

کلیک‌فانل یکی دیگر از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ است که به شما امکان ساخت و توسعه صفحات فرود و قیف فروش را می‌دهد. همچنین در‌صورت فروش محصول یا خدمات، ۴۰٪ از درآمد آن را می‌توانید دریافت کنید. اگر بازاریابی از طریق شما در این برنامه عضو شود، ۵٪ از درآمد این فرد نیز به حساب شما واریز می‌شود.

نرم‌افزار افیلیت مارکتینگ بیلدرال (BuilderAll)

این ابزار افیلیت مارکتینگ نیز مشابه کلیک‌فانل است و امکاناتی از جمله صفحات فرود و قیف فروش را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین نرخ کمیسیون آن در ماه اول ۱۰۰٪ و از ماه‌های بعدی ۳۰٪ محاسبه می‌شود.

سایت همکاری در فروش LinkConnector

این سایت با برندهای بزرگی کار می‌کند و به همین خاطر، شهرت خوبی به دست آورده است. البته فرآیند دقیقی برای نظارت بر عملکرد بازاریاب‌ها و کیفیت محصولات دارند و با وجود ضعف زیادی که در سایت آنها وجود دارد، یکی از بهترین خدمات مشتریان را در حوزه افیلیت مارکتینگ ارائه می‌دهند.

ابزار افیلیت مارکتینگ تریددابلر (Tradedoubler)

یکی دیگر از ابزار‌های افیلیت مارکتینگ تریددابلر است که در سال ۱۹۹۹ توسط دو کارآفرین سوئدی تأسیس شد. تریددابلر همواره به دنبال امکانات بیشتر و در‌ نتیجه، نتایج بهتر برای بازاریاب‌ها و مشتریان بوده و در این سال‌ها بیش از ۱۸۰‌ هزار ناشر تبلیغ و ۲‌ هزار کسب و کار را جذب کرده است. این کمپانی در کشور‌های مختلفی از جمله انگلیس، سوئد، آلمان، فرانسه، هلند و اسپانیا نمایندگی دارد.

جمع‌بندی

امروزه ابزار‌های زیادی در زمینه افیلیت مارکتینگ مشارکت می‌کنند و هر کدام قابلیت‌ها و کارکردهای متفاوتی دارند. ابزار‌های افیلیت مارکتینگ امکانات متنوعی از جمله تبلیغات پرداخت به ازای هر فعالیت (CPA)، پرداخت به ازای هر تماس (CPC)، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، صفحات فرود، قیف فروش و موارد دیگری را با کارمزد‌های متفاوت ارائه می‌دهند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از این ابزارها را انتخاب کنید. علاوه‌بر این می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره افیلیت مارکتینگ به مقاله کاپریلا با نام افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی چیست؟ مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 9 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نویسنده و مترجم در زمینه مدیریت کسب‌و‌کار، دیجیتال مارکتینگ، بازار‌های مالی و روانشناسی.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.