امروزه بسیاری از افراد به دنبال یک شغل مناسب برای کسب درآمد هستند. مسائل مالی در هر برهه زمانی یک مسئله مهم بوده و همواره افرادی هستند که قصد دارند در زمانی کوتاه و با روشی ساده درآمد بالایی داشته باشند. ممکن است اسم همکاری در فروش و یا کسب درآمد اینترنتی را شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ بپردازیم و شما عزیزان را با صفر تا صد این سیستم آشنا کنیم. سیستم افیلیت مارکتینگ به‌عنوان یک فرآیند کسب درآمد از طریق فروش محصولات یک شرکت است که با فروش محصول، شما درصدی حقوق دریافت می‌کنید.

سؤالاتی از این قبیل که همکاری در فروش چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟ مشارکت در فروش کالا چگونه است؟ جدیدترین روش‌های همکاری در فروش کدام‌اند؟ در اینجا مطرح است که در ادامه این پست از آکادمی کاپریلا پاسخ آن‌ها را خواهیم داد. همکاری در فروش محدودیتی نداشته و دانش آموزان و دانشجویان که در حین تحصیل هستند، خانم‌هایی که خانه‌دار هستند و قصد دارند در کنار انجام کارهای خانه، منبع درآمدی داشته باشند و حتی افرادی که شاغل هستند می‌توانند به‌عنوان شغل دوم در این سیستم مشغول به‌کار شوند و درآمد کسب کنند. تا انتهای متن با ما همراه باشید که اطلاعات سودمندی در رابطه با این سیستم کسب درآمد اینترنتی بیان خواهد شد.

تعریف همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing یک فرایند کسب درآمد از طریق اینترنت است. افرادی که خود صاحب یک شرکت نیستند، می‌توانند محصولات یک شرکت دیگر را تبلیغ و بازاریابی کرده و آن‌ها را به فروش برسانند. علاوه بر این، آن دسته از افرادی که وب‌سایت دارند می‌توانند در سیستم‌های افیلیت مارکتینگ فعالیت کنند، همچنین این امکان برای افرادی که وب‌سایت ندارند نیز وجود دارد. شرکت‌هایی که به نیروهای بازاریاب برای فروش بیشتر نیاز دارند، در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند.

همکاری در فروش را می‌توان سریع‌‌ترین روش کسب درآمد اینترنتی نامید و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند از شرکت‌هایی که فروش آنلاین دارند به ازای هر بار فروش، پورسانت دریافت می‌کنند. این روش هم برای صاحب کسب‌وکار و هم برای فروشنده سود‌آور است و شما می‌توانید با فروش زیاد به درآمدهای بالا دست پیدا کنید. همکاری در فروش به‌گونه‌ای است که همواره با داشتن یک سیستم و حتی از طریق یک موبایل هوشمند نیز می‌توانید در این زمینه مشارکت کنید.

سیستم همکاری در فروش
سیستم همکاری در فروش

نحوه و شرایط عضویت در سیستم همکاری فروش

شرایط عضویت در هر کدام از سیستم‌های همکاری در فروش با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی برای عضو شدن در سیستم همکاری فروش، ابتدا به شرکت موردنظر که نیاز به نیرو داشته و اعلام جذب نیرو کرده است، درخواست همکاری داده و در صورت تأیید و پذیرش شرایطتان توسط آن شرکت، فرایند ثبت‌نام را جهت استخدام تکمیل می‌کنید. این نکته حائز اهمیت است که شرایط استخدام شدن در بیشتر شرکت‌هایی که دنبال یک همکار فروش هستند به‌گونه‌ای است که آن‌ها از شما هیچ سرمایه اولیه‌ای نمی‌خواهند، حتی نیاز به داشتن شبکه‌های اجتماعی با مخاطب زیاد ندارید و تنها داشتن یک وب‌سایت، یک کانال تلگرامی‌ یا یک صفحه اینستاگرام کفایت می‌کند. پس از ایجاد یک محیط تبلیغاتی، شما از آن شرکت، بنرهای تبلیغاتی کالا را دریافت می‌کنید، سپس شروع به فعالیت و تبلیغ آن‌ها در محیط‌های موردنظر خود خواهید کرد و در آخر با توجه به تبلیغ و فروش کالا، پورسانت خود را دریافت خواهید نمود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش فروش رابطه ای – بازاریابی وابسته Affiliate Marketing: اینجا را کلیک کنید (+).

انواع روش های همکاری در فروش

برای یک افیلیت مارکتر شدن روش‌های مختلفی وجود دارد، همواره می‌توانید از بین این روش‌ها، روشی را انتخاب کنید که شرایط آن را داشته باشید. روش‌های افیلیت مارکتینگ به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که ادامه ارائه شده‌اند:

فروش هر محصول واحد و پرداخت سود آن

در این روش، شرکت موردنظر که با آن همکاری می‌کنید، به ازای فروش هر محصول توسط شما، درصدی از سود آن محصول را به شما اختصاص خواهد داد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در این روش، تنها درصورتی‌که محصولی را به فروش برسانید، سود دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت هیچ گونه سودی به شما تعلق نخواهد گرفت.

در بسیاری از موارد، سایت‌های ایرانی از این روش استفاده می‌کنند که خود به چند روش قابل‌اجرا و پیاده‌سازی می‌شود:

  • تبلیغات از طریق بنر
  • مشارکت در فروش محصولات
  • روش واسطه

جذب مشتری، راهنمایی آن به وب سایت و دریافت دستمزد

در این روش، توسط شرکتی که در آن استخدام شده‌اید، یک سری اهداف مشخص می‌شود. از جمله این اهداف: ثبت پیشنهاد و نظر مشتری در وب‌سایت، ثبت‌نام در سایت، نصب اپلیکیشن، ایجاد اکانت و غیره است. این موارد به‌عنوان استراتژی‌های تبلیغاتی شرکت در نظر گرفته می‌شوند. وظیفه شما به‌عنوان نیروی همکار در فروش شرکت، این است که نظر مشتری‌ها را برای انجام این اهداف جلب کنید و در آخر حقوق خود را به‌صورت ثابت دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش مهارت های مذاکره حرفه ای برای فروش: اینجا را کلیک کنید (+).

آموزش تحکیم فروش: اینجا را کلیک کنید (+).

بازدید از سایت و پرداخت سود به ازای آن

در این روش محدودیت‌هایی که در دو مورد قبل ذکر شد وجود ندارد. نیاز به خرید از طرف کاربر و یا انجام موارد خاصی که از طرف شرکت مشخص شده نمی‌باشد. شما تنها با کلیک بر روی لینک و بازدید از سایت، حقوق دریافت می‌کنید. هرچقدر تعداد کلیک و بازدید از سایت بالا باشد، حقوق دریافتی شما نیز بیشتر است.

همکاری در فروش - افیلیت مارکتنیگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش سئو سایت همکاری در فروش خارجی: اینجا را کلیک کنید (+).

بهترین سیستم همکاری در فروش

سیستم‌های افیلیت مارکتینگ باید دارای ویژگی‌هایی باشند تا جزء بهترین سیستم‌های همکاری در فروش قرار بگیرند. شرکت‌هایی که رضایت مشتری را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند، علاوه بر سود بالا و جلب مشتری برای خود، همکاری در فروش با پورسانت بالا را نیز برای شما به دنبال دارند. شرکت‌ها باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند تا بتوان گفت که بهترین سیستم همکاری در فروش را دارند:

کیفیت بالای محصولات ارائه شده

سیستم‌های همکاری در فروش برای اینکه از دید مشتری بهترین به‌حساب آیند، باید محصولات باکیفیتی را ارائه دهند. مشتری که بار اول از شرکتی خرید کند، در صورت رضایت از کالا مطمئناً بارهای بعدی نیز محصول موردنیاز خود را از آن شرکت تهیه خواهد کرد. در واقع شرکت‌ها با ارائه محصولات باکیفیت، مشتری زیادی را جلب خواهند کرد.

در نظر گرفتن نیاز مشتری

شرکت‌هایی که در راستای نیاز کاربران، محصولاتی را ارائه می‌دهند، در واقع در جهت بالا بردن تعداد مشتری خود فعالیت می‌کنند. تشخیص اینکه نیاز مشتریان چیست و چه محصولاتی به‌منظور رفع نیاز مشتریان ارائه شود، در جهت بالا بردن سودآوری شرکت تأثیرگذار است.

داشتن سابقه کار و اعتبار

اعتبار و سابقه کاری شرکت در انتخاب بهترین گزینه بودن آن برای همکاری در فروش تأثیر می‌گذارد. شرکت‌هایی هستند که با ارائه محصولات باکیفیت و رضایت مشتری اعتبار کسب کرده‌اند؛ به همین دلیل مشتری با شنیدن اسم آن شرکت‌ها و سابقه بالایی که دارند، می‌تواند به‌راحتی و با اطمینان خاطر از آن‌ها خرید کند.

بستر ارتباطی قوی

شرکت‌ها با داشتن بسترهایی قوی برای برقراری ارتباط با مشتری و معرفی محصولات خود به آن‌ها، می‌توانند در جلب مشتری تأثیرگذار باشند. هنگامی‌که مشتری برای کسب اطلاعات از کالای موردنظر خود به‌راحتی با شرکت ارتباط برقرار کند، در نتیجه به شرکت اعتماد کرده و خرید خود را انجام می‌دهد.

پاسخگویی به موقع و مناسب

هنگامی‌که مشتری محصولی که مدنظر دارد را از شرکت انتخاب کرده و به مرحله خرید می‌رسد، این مسئله بسیار مهم است که پاسخگویی از طرف شرکت به‌موقع انجام شود و کالا در زمان معین به‌دست مشتری برسد.

مواردی که در بالا ذکر شد و بسیاری موارد دیگر از ویژگی‌های یک سیستم همکاری در فروش خوب هستند که جزء موارد بهترین قرار دارد. از بهترین سایت‌های همکاری فروش در ایران می‌توان سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا، زنبیل، مدیر وب، سبز گستر، پارسیان کالا، فروشگاه ساز سپهر، نت افزار، می‌مارکت و غیره را نام برد. مقاله بازاریابی اینترنتی محصولات چیست؟ – 6 مرحله برای فروش آنلاین محصولات می‌تواند می‌تواند یک راهنمای خوب در این زمینه باشد.

مزایای همکاری در فروش

امروزه همکاری در فروش برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که در زمانی کم، با کم‌ترین بودجه و با فروش بالا محصولات خود را در بازار عرضه کنند. همکاری در فروش، مزایایی برای کسانی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند، خواهد داشت که در زیر تشریح شده‌اند:

نیاز نداشتن به سرمایه اولیه

برای شروع فعالیت در کسب‌وکارهای اینترنتی شما نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه و هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و با کم‌ترین امکانات، تنها با داشتن یک گوشی موبایل هوشمند می‌توانید به کسب درآمد بپردازید.

کسب درآمد به صورت آنلاین

بسیاری از مشاغل نیاز به مراجعه حضوری و حاضر بودن در محل کار دارند. اما همکاری در فروش در زمره مشاغل غیرحضوری به ‌شمار می‌آید و شما در هر زمان و هر مکانی می‌توانید کار خود را انجام داده و درآمد کسب نمایید.

دسترسی به داشتن درآمدهای بالا

سیستم‌های همکاری در فروش این امکان را دارند که با تلاش، درآمد بالایی را به‌دست آورید. این سیستم‌ها محدودیت حقوق ندارند و امکان همکاری در فروش با پورسانت بالا برای شما وجود دارد. بسیاری از مشاغل هستند که درآمد ثابتی در ماه دارند، اما با همان زمان و کم‌ترین امکانات می‌توانید با توجه به عملکرد خود حقوق و پاداش زیادی را دریافت کنید.

عوامل مؤثر بر سیستم همکاری فروش

عوامل مختلفی بر سیستم‌های همکاری در فروش تأثیرگذار هستند که باعث رونق کسب‌وکار یک همکار فروش می‌شوند. شما با شناخت این عوامل و به‌کارگیری آن‌ها در عمل، می‌توانید حقوق بیشتری دریافت نمایید. در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

توجه به نیاز مشتریان و نحوه برخورد با آن ها

شما باید بتوانید ارتباطی مؤثر با مشتری برقرار کنید و بدانید که چه محصولی با چه ویژگی مدنظر آن‌ها است. محصولات را به‌درستی به مشتری معرفی کنید و در واقع نیاز آن‌ها را بهتر بشناسید. این هدف اگر به‌درستی انجام و نظر تعداد مشتریان بیشتری جلب شود، در سودآوری بیشتر شرکت و همچنین دریافت پورسانت بیشتر برای شما تأثیرگذار است.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش بازاریابی مستقیم و آنلاین رابطه مندی با مشتری: اینجا را کلیک کنید (+).

استراتژی درست تبلیغاتی

شما باید از استراتژی‌های صحیح تبلیغاتی استفاده نمایید و تبلیغ خود را تنها به یک روش خاص یا در یک محیط محدود نکنید. می‌توانید برای فروش بیشتر در چند شبکه در فضای مجازی، چند وب‌سایت و سایر رسانه‌های اجتماعی و… استفاده کنید. همچنین می‌توانید از استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی، کمک بگیرید و ببینید کاربران از کدام روش استقبال بیشتری دارند.

داشتن اطلاعات کافی از محصول

هنگامی‌که می‌خواهید یک محصول را به‌منظور فروش به مشتری ارائه دهید باید اطلاعات کافی از آن محصول داشته باشید. با توضیح کاملی از اطلاعات آن محصول، باعث جلب اعتماد مشتری می‌شوید و با جلب اعتماد مشتریان فروش بیشتری را تجربه خواهید نمود.

مقاله ۱۵ استراتژی پایه برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی به زبان ساده می‌تواند پیشنهاد خوبی در این زمینه باشد.

پرسش و پاسخ متداول در خصوص همکاری در فروش

✅ همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش به معنی مشارکت در فروش کالای یک شرکت است. در واقع سیستم‌ همکاری در فروش، واسط میان مشتری و شرکتی است که قصد دارد محصولات خود را در بازار عرضه کند. این روش فروش، برای جلب مشتری بیشتر و فروش بالای محصولات به‌کار می‌رود.

✅ چگونه می‌توان از طریق همکاری در فروش کسب درآمد کرد؟

می‌توان با استخدام در یک شرکت و با اعمال استراتژی‌های تبلیغاتی خاص، محصولات شرکت را به فروش رساند و با فروش بالا، حقوق و پاداش زیادی را به‌دست آورد.

✅ جدیدترین روش‌های همکاری در فروش کدام‌اند؟

  • دریافت سود با فروش محصول
  • دریافت سود با جذب مشتری و راهنمایی آن به وب‌سایت
  • دریافت سود به ازای کلیک در سایت

✅ سریع‌‌ترین روش کسب درآمد اینترنتی چه می‌باشد؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ در حال حاضر سریع‌ترین روش کسب درآمد از طریق اینترنت است.

سخن پایانی

این نوشتار پیرامون معرفی همکاری در فروش، عوامل مؤثر بر آن، انواع روش‌های همکاری در فروش و غیره به نگارش در آمد تا پاسخ گوی سؤالات شما در این زمینه باشد. همان‌طور که گفتیم همکاری در سیستم‌های فروش یا افیلیت مارکتینگ به‌عنوان یک رابط بین مشتری و فروشنده اصلی محصول است که شخص می‌تواند از این طریق درآمد و پاداش بالایی را کسب نماید. سیستم‌های همکاری فروش در بخش‌های مختلفی وجود دارند که متناسب با علاقه و استعداد خود می‌توانید با صاحبان صنایع مختلف ارتباط برقرار کنید و مشغول به کار شوید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم در زمینه همکاری در فروش را کسب کرده باشید و این نوشتار برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در آخر می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال و ابهامی، در قسمت دیدگاه‌های این مقاله نظرات خود را ثبت کنید و منتظر پاسخ آن باشید.

 

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 24 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها