در گذشته، استفاده از پوستر به عنوان یک روش سنتی تبلیغات، همواره اثر زیادی بر موفقیت کسب و کارها و معرفی محصولات و خدمات داشته است. با گسترش دنیای دیجیتال، این تکنیک تبلیغاتی و بازاریابی نیز به سرعت جایگاه خود را در میان شیوه‌های نوین بازاریابی به دست آورد و هوش مصنوعی طراحی پوستر توانست در این زمینه نیز به کمک کسب و کارها بیاید؛ به این ترتیب، این روزها استفاده از انواع تصاویر گرافیکی تولیدشده با هوش مصنوعی و تحت عنوان پوستر، یکی از روش‌های مهم به کار رفته در حوزه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. در صورتی که قصد دارید عملکرد هوش مصنوعی طراحی پوستر را بهتر درک کنید و با ابزارهای برتر در این زمینه آشنا شوید، با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

کاربرد طراحی پوستر در حوزه دیجیتال مارکتینگ

پوسترها به عنوان راهی مناسب برای معرفی محصول و بیان ویژگی‌های آن در یک نگاه شناخته می‌شود. مخاطبان هدف در زمانی کوتاه می‌توانند یک دید کلی از محصولات یا خدمات شما کسب کنند. در واقع، همین کاربرد و تأثیر بالای پوستر است که موجب کاربرد گسترده آن در حوزه آموزش نیز می‌شود. در زمینه دیجیتال مارکتینگ هم، پوسترها به خوبی ویژگی‌های یک محصول جدید را به مشتری ارائه می‌دهند و کسب و کار شما را به عنوان یک برند معتبر به بازار معرفی می‌کنند.

ویژگی‌های مخصوص پوستر و ترکیب عکس و نوشته، قابلیت بالایی در جلب نظر مخاطب دارد. از طرفی، می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات مهم را تنها در قالب یک پوستر و به صورت عناوین اصلی، انتقال دهید که کار شما را در زمینه ارائه محصولات و خدمات آسان‌تر می‌کند؛ به همین دلیل، این ابزار در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین نقش مهمی ایفا بر عهده دارد.

مزایای استفاده از پوستر در دیجیتال مارکتینگ

  • جلب توجه: پوسترها می‌توانند با استفاده از عناصر بصری جذاب، توجه مخاطبان را در دنیای شلوغ و پرمشغله آنلاین به خود جلب کنند.
  • ارتباط سریع: پوسترها می‌توانند پیام خود را به سرعت و به طور موثر به مخاطبان منتقل نمایند.
  • افزایش آگاهی از برند: پوسترها قادرند به افزایش آگاهی از برند و ایجاد هویت بصری برای یک کسب و کار کمک کنند.
  • هدایت ترافیک: پوسترها می‌توانند مخاطبان را به وب‌سایت، صفحات رسانه‌های اجتماعی یا سایر پلتفرم‌های آنلاین هدایت کنند.
  • افزایش نرخ تبدیل: پوسترها می‌توانند با متقاعد کردن مخاطبان به انجام اقدام، مانند خرید محصول یا ثبت‌نام در خبرنامه، نرخ تبدیل را افزایش دهند.

اهمیت هوش مصنوعی در طراحی پوستر چیست؟

اگر بخواهیم به اهمیت استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی پوستر اشاره کنیم، باید به کاربردها و ویژگی‌های خاص این تکنولوژی بپردازیم. کاربردهای هوش مصنوعی در تمام حوزه‌های دیجیتال گسترش پیدا کرده است و استفاده از قابلیت‌های این تکنولوژی در خلق آثار گرافیکی همانند پوستر، به تدریج افزایش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب که ترکیب مدل‌های یادگیری عمیق، مانند شبکه‌ عصبی مولد (GAN) و شبکه خود رمزنگار متغیر (VAE)، می‌تواند منجر به طراحی پوسترهایی شود که ذهن هر بینند را به خود جلب کند.

از طرفی، این روزها بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کنند تا محصولات خود را با استفاده از پوسترهای طراحی شده با هوش مصنوعی به مخاطبان ارائه دهند؛ چراکه این امر سرعت عمل بالایی به همراه دارد و در عین حال، منجر به کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی خواهد شد.

شایان ذکر است که می‌توان از ترکیب عملکرد و قابلیت‌های نیروی انسانی متخصص و ابزارهای هوش مصنوعی به طور هم‌زمان استفاده کرد تا نتایج حاصل ویژگی‌های مثبت هر دو حالت را در بر بگیرند. به عنوان مثال خلاقیت ذهنی انسان در کنار سرعت بالای ماشین، می‌تواند نیاز کسب و کارهای بزرگ در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ را برطرف سازد. بر این اساس، اهمیت کاربرد هوش مصنوعی تولید پوستر در کنار استفاده از قابلیت‌های انسان، بهتر درک می‌شود.

اهمیت هوش مصنوعی طراحی پوستر چیست؟
اهمیت هوش مصنوعی طراحی پوستر چیست؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سال‌های اخیر توانسته‌اند خدمات قابل توجهی به کاربران ارائه دهند. در این میان، کسب و کارها برای بهبود روش‌های بازاریابی دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی در طراحی پوستر، به دنبال شناخت بهترین ابزارهای ممکن در این حوزه هستند. بر این اساس، در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر می‌پردازیم که می‌توانند در مسیر تولید این دسته از محتوای تبلیغاتی، برای شما مفید واقع شوند. این ابزارها عبارت‌اند از:

  1. Canva
  2. Adobe Express
  3. PosterMyWall
  4. Design Cap
  5. Design.ai
  6. Appypie
  7. Desygner
  8. Fotor

در ادامه به بررسی کاربردها و نکات مهم استفاده از هر یک از ابزارهای هشتگانه فوق می‌پردازیم.

ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر
ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر

ابزار Canva

هوش مصنوعی کانوا، پدیده امروز دنیای دیجیتال و راه حلی عالی برای تولید محتوای گرافیکی است. استفاده از این ابزار ارزشمند در زمینه تولید پوستر و طرح‌های گرافیکی خلاقانه، اثرگذاری بالایی دارد. کسب و کارهای مختلف در هر زمینه و با هر نوع محصول یا خدماتی، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، پوستر متناسب با کسب و کار خود تهیه کنند. شما نیز می‌توانید شیوه کار با این ابزار هوش مصنوعی طراحی پوستر را به خوبی فرا بگیرید و نیازهای گرافیکی خود در زمینه تولید محتوا و طراحی پوستر را برطرف کنید.

شایان ذکر است که ابزار هوش مصنوعی Canva، با برخورداری از یک کتابخانه جامع و ارائه قالب‌های متنوع، کار شما در ایده پردازی اولیه را آسان می‌کند. در ادامه، با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانید به طرح پوستر دلخواه خود برسید و آن را برای معرفی کسب و کارتان به مخاطبان هدف به کار ببرید. به منظور آشنایی بیشتر با ابزار هوش مصنوعی کانوا، اینجا را کلیک کنید (+).

Canva
Canva

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ابزار Adobe Express

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر، Adobe Express است. در واقع، هدف از ارائه این ابزار، تولید محتوای گرافیکی به صورت هوشمند است؛ به همین دلیل، در زمینه طراحی پوسترهای تبلیغاتی، کاربرد مطلوبی دارد. ادوبی اکسپرس با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، قابلیت تشخیص و شناسایی تصاویر را دارد. با انتخاب یک یا چند تصویر، هوش مصنوعی می‌تواند به صورت خودکار الگوهای طراحی و ترکیب رنگ‌ها را شناسایی کند و بر اساس آن‌ها، پوسترهایی با طرح‌ها و ایده‌های متنوع بسازد. پس از طراحی نیز، امکان ویرایش و اعمال تغییرات دلخواه توسط شما فراهم است. بنابراین فونت، عناصر گرافیکی و رنگ‌بندی پوستر به صورت دلخواه شخصی‌سازی می‌شوند.

شایان ذکر است که نسخه موبایل این ابزار به صورت اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار دارد و شما هم می‌توانید آن را در تولید محتوا به کار بگیرید. به منظور آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و استفاده از هوش مصنوعی Adobe Express، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Adobe Express
Adobe Express

ابزار PosterMyWall

ابزار هوش مصنوعی PosterMyWall از گزینه‌های بسیار جذاب برای تولید پوسترهای دیجیتال به صورت عکس یا موشن گرافیک است. محیط وب‌سایت این ابزار، به شما امکانات لازم جهت انتخاب الگوهای متنوع و پس از آن، شخصی‌سازی این الگوها را فراهم می‌کند. همچنین، امکان تولید عکس از متن توسط الگوریتم‌های هوش ماشینی فراهم شده است تا به شما در طراحی پوستر کاملاً خلاقانه و متناسب با ایده‌هایتان کمک کند. گزینه‌های مختلف ویرایش تصویر و افزودن متن در سبک‌های مختلف، می‌تواند راهکاری کارآمد برای تولید پوستر تبلیغاتی باشد. این پوسترها قابلیت معرفی محصولات و خدمات شما را خواهند داشت. جهت آشنایی بیشتر با امکانات ابزار PosterMyWall و بررسی نحوه طراحی پوستر با این هوش مصنوعی، اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار DesignCap

وب‌سایت هوش مصنوعی Design Cap یک میز کار کامل برای طراحی محتوای گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد. سادگی استفاده و برخورداری از انواع تصاویر، چارت، المان‌های بصری و متنی از جمله ویژگی‌های مهم Design Cap به شمار می‌روند. استفاده از این امکانات در محیطی کاربرپسند فراهم شده است و می‌توانید پوسترهای تبلیغاتی مورد نظرتان را به صورت هوشمند و با کمک گرفتن از الگوریتم‌های هوش ماشینی انجام دهید. به منظور آشنایی بیشتر با ابزار Design Cap و امکانات ارائه شده توسط این ابزار کارآمد، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

DesignCap
DesignCap

ابزار Designs.ai

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی که به طراحان گرافیک و تولیدکنندگان محتوای تبلیغاتی در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند، Designs.ai است. این ابزار آنلاین بر پایه محیط ابری فعالیت می‌کند و در زمینه طراحی پوستر، گرافیک و تصاویر مختلف کاربرد دارد. از طرفی، حتی افرادی که هیچ تخصصی در زمینه طراحی ندارند، می‌توانند از طریق این ابزار با اندکی خلاقیت و در کمتر از چند دقیقه به خلق تصاویر گرافیکی مورد نظر خود بپردازند. از دیگر امتیازهای به‌کارگیری Designs.ai، قدرت بالای ویرایشگر هوشمند آن و ابزارهایی جهت افزودن متن، پیش زمینه، تصاویر آماده و… به طراحی است.

شایان ذکر است که شما می‌توانید از میان کتابخانه‌ای با بیش از ۲۰.۰۰۰ الگو و ۱۰.۰۰۰ آیکون ترکیب مورد نظر خود را انتخاب کنید. این پلتفرم همچنین از هوش مصنوعی برای تولید هزاران قالب متنوع طراحی و میلیون‌ها ترکیب متفاوت استفاده می‌کند. فقط با قرار دادن اطلاعات برند و ترجیحات خود، می‌توانید بوسیله Designs.ai یک پوستر و قالب طراحی شده برای محصولات مختلف بسازید. به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از امکانات آن، اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار Appypie

وب‌سایت Appy Pie امکانات زیادی را بر پایه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. در واقع Appy Pie Design، به عنوان یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تولید تصاویر خلاقانه را فراهم می‌کند که می‌توانند به عنوان پوستر یا کاور مورد استفاده قرار بگیرند. این ابزار هوش مصنوعی با برخورداری از قالب‌های آماده متنوع، امکان ایجاد قالب شخصی‌سازی شده را برای کاربران فراهم می‌کند. از جمله مهم‌ترین مزایای Appy Pie نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه‌ای کامل از الگوهای پیش‌فرض
  • امکان افزودن تصویر، متن یا سایر عناصر فایل ارائه
  • امکان دانلود رایگان قالب‌ها
  • امکان استفاده از نسخه موبایل

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به لینک مستقیم وب‌سایت Appy Pie Design، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Appypie
Appypie

ابزار Desygner

ابزار هوش مصنوعی طراحی پوستر Desygner، محیطی بسیار ساده و کاربردی دارد؛ المان‌های مختلفی که می‌توانید به راحتی به قالب‌های آماده اضافه کنید و امکان ویرایش بخش‌های مختلف تصویر در این محیط فراهم شده است. شما می‌توانید با آپلود تصاویری که در اختیار دارید پوستر بسازید؛ همچنین هوش مصنوعی بر اساس متن، تصاویر جدیدی تولید می‌کند تا در پوستر طراحی شده به کار روند. در تمام مراحل کار نیز، می‌توانید ویرایش هر قسمت را با بررسی تمام جزئیات انجام دهید. به منظور کسب اطلاعات در خصوص کاربردها و نحوه استفاده از Desygner، اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار Fotor

در واقع، ابزار Fotor محیطی برای ویرایش تصاویر است و امکاناتی نظیر ادیت زمینه و پس‌زمینه تصاویر و افزودن المان‌های گرافیکی را فراهم می‌کند. همچنین، شما با استفاده از این ابزار، می‌توانید پوسترهایی را به صورت کلاژ حاصل از چند تصویر تولید کنید. در مجموع، این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند محتوای مورد نظرتان را در کوتاه‌ترین زمان ایجاد یا محتوایی که در دسترس دارید را به راحتی ویرایش کنید.

در بخش تولید عکس به کمک این هوش مصنوعی نیز می‌توانید پس از وارد کردن متن مورد نظر، تصاویر مرتبط با آن را به صورت یونیک تولید نمایید. این امکان به شما کمک می‌کند تا به راحتی برای محصولات کسب و کارتان پوسترهای تبلیغاتی منحصر به فرد بسازید. به منظور آشنایی با امکانت و استفاده از ابزار Fotor، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Fotor
Fotor

مزایای ساخت پوستر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به دلیل الگوریتم‌های پیچیده‌ای که ارائه می‌کند، توانسته است نتایجی نزدیک به ذهن انسان را فراهم نمایید. از طرفی، قابلیت‌های یادگیری ماشین به تدریج افزایش می‌یابد تا نتایج حاصل از ابزارهای مختلف معرفی‌شده همواره بهبود پیدا کنند؛ به این ترتیب، می‌توان آینده تولید محتوا برای معرفی محصولات و کسب و کارها را در دست هوش مصنوعی دید؛ زیرا مزایای زیادی به همراه دارد. به عنوان مثال، می‌توان به موارد زیر به عنوان مزایای اصلی ساخت پوستر با هوش مصنوعی اشاره کرد:

  • امکان تولید تعداد زیاد محتوا در کوتاه‌ترین زمان
  • کمتر شدن نیاز به نیروی انسانی متخصص
  • کاهش هزینه‌های تولید محتوای تبلیغاتی
  • امکان بهینه‌سازی محتوای موجود
مزایای ساخت پوستر با هوش مصنوعی
مزایای ساخت پوستر با هوش مصنوعی

نکات مهم برای نظارت بر عملکرد هوش مصنوعی در طراحی پوستر

اگر قصد دارید که به طور جدی و حرفه‌ای پوسترهایتان را به کمک هوش مصنوعی طراحی کنید، توصیه می‌شود که موارد زیر را تحت نظارت خود داشته باشید:

  • پیام واضح و مختصر: پوستر شما باید یک پیام واضح و مختصر داشته باشد که به سرعت توسط مخاطب قابل درک باشد.
  • استفاده از تصاویر جذاب: از تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط با پیام خود استفاده کنید.
  • انتخاب رنگ مناسب: رنگ‌ها می‌توانند در جلب توجه و ایجاد احساسات در مخاطبان نقش مهمی داشته باشند.
  • استفاده از فونت‌های خوانا: از فونت‌هایی استفاده کنید که خواندن آنها آسان باشد و با پیام و برند شما همخوانی داشته باشد.
  • ایجاد تعادل و سلسله مراتب بصری: عناصر بصری پوستر خود را به گونه‌ای بچینید که تعادل و سلسله مراتب بصری ایجاد شود.
  • دعوت به اقدام: به مخاطبان خود بگویید که چه کاری باید انجام دهند، خواه بازدید از وب‌سایت شما باشد، خواه دنبال کردن شما در رسانه‌های اجتماعی.

با تطبیق موارد بالا بر خروجی (پوستر طراحی‌شده توسط هوش مصنوعی) می‌توانید یک طراحی حرفه‌ای و بی‌نقص را داشته باشید.

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

گسترش استفاده از هوش مصنوعی در دنیای امروز، به کاربردها و قابلیت‌های متنوع این تکنولوژی برای کسب و کارها و اهداف مختلف مربوط می‌شود. در واقع، زمانی که نیازهای مختلف کاربران توسط این ابزارها برطرف می‌شود، طبیعی است که همواره شاهد استفاده بیشتر از این تکنولوژی نوین باشیم. این امر در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی نیز به چشم می‌خورد و هوش مصنوعی طراحی پوستر توانسته است جایگاه مناسبی نزد کسب و کارها و مؤسسات دیجیتال مارکتینگ کسب کند. با استفاده از این ابزارها، شما نیز می‌توانید محتوای تبلیغاتی مورد نظرتان را تهیه و منتشر کنید تا در رقابت با سایر محصولات و خدمات مشابه کسب و کارتان موفق عمل نمایید.

در پایان امیدواریم این مقاله اطلاعات لازم در خصوص ابزارهای هوش مصنوعی طراحی پوستر را در اختیار شما قرار داده باشد. لطفاً شما هم نظرات و پیشنهادهای خود را در قالب کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا در بهبود این نوشته مورد استفاده قرار دهیم. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.