ابزارهای هوش مصنوعی را این روزها، در کاربردهای مختلف و در قالب وب‌سایت‌ها، چت‌بات‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون مشاهده می‌کنیم. به همین ترتیب، کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی نیز، از مواردی است که در دنیای دیجیتال و بازاریابی آنلاین، گسترش یافته است. با استفاده از این ابزارها، می‌توان با سرعت و کیفیت بالا، متن‌های کوتاه تبلیغاتی ایجاد کرد، با مشتریان ارتباط برقرار نمود و به تحلیل داده‌های به دست آمده از بازاریابی پیامکی پرداخت. در صورتی که شما هم قصد دارید از شیوه‌های نوین دیجیتال مارکتینگ در این حوزه استفاده کنید، با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید. در این نوشته، علاوه بر بیان کاربردها و ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)، بهترین ابزارهای موجود در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی

گسترش استفاده از دنیای دیجیتال، گسترش کسب و کارها و افزایش رقابت در بازاریابی و فروش، میزان نیاز به استفاده از تمام پتانسیل‌های تبلیغاتی برای موفقیت کسب و کارها را افزایش داده است. در این راستا، صاحبان کسب و کارها و مدیران بازاریابی، تلاش می‌کنند از هر شیوه‌ای برای معرفی محصولات خود استفاده نمایند. از طرفی، با توجه به اینکه پیامک، یکی از در دسترس ترین شیوه‌های ارتباطی است؛ می‌توان از پتانسیل بالای آن، برای معرفی محصولات و جلب توجه مخاطبان هدف بهره برد.

از سوی دیگر، به دلیل افزایش تعداد پیامک‌های تبلیغاتی که هر فرد در طول روز دریافت می‌کند، فعالیت بدون برنامه در این حوزه، بازدهی چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل، با بهره گیری از ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید، متن‌های کوتاه و اثرگذار تبلیغاتی تولید کنید. همچنین، هوش مصنوعی در مورد زمان ارسال پیام و مخاطبانی که باید یک پیام خاص را دریافت کنند، زمان‌بندی خوبی ارائه می‌دهد. بر این اساس، ضروری است که کسب و کارهای مختلف، جهت بهینه سازی فرآیند تبلیغات و افزایش فروش محصولاتشان، از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی استفاده کنند.

ضرورت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی
ضرورت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی پیامکی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و به کسب و کارها، امکان ارتقاء تعاملات با مشتریان و بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی را می‌دهد. در این قسمت، تعدادی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی را بیان می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • هدف‌گذاری دقیق
  • پیش‌بینی رفتار مشتریان
  • پردازش زبان طبیعی
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • تشخیص الگو و تحلیل داده
  • پیامک‌های هوشمند
  • تحلیل ترافیک و بازخورد

در ادامه به بررسی هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی چیست؟
کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی چیست؟

هدف گذاری دقیق

اینکه مشخص کنید محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید، بیشتر توسط چه افرادی مورد توجه قرار خواهد گرفت، تاثیر زیادی در موفقیت بازاریابی خواهد داشت. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان داده‌های مشتریان را تحلیل کرده و هدف‌گذاری دقیق‌تری در ارسال پیامک‌ها انجام داد. این امر، به بهبود نرخ تبدیل و افزایش اثربخشی بازاریابی پیامکی کمک می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پیش بینی رفتار مشتریان

الگوریتم‌های هوش ماشینی، قادر هستند تا داده‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند. از این طریق، می‌توان به اطلاعات مفیدی در خصوص رفتار احتمالی مخاطبان هدف دست پیدا کرد. در واقع، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توانند با تحلیل رفتارهای گذشته مشتریان، پیش‌بینی کنند که آن‌ها به چه نوع پیامک‌ها و پیشنهاد‌هایی واکنش نشان می‌دهند. نتیجتاً این امکان به کسب و کارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را به‌صورت بهتر و بهینه‌تری با مخاطبانشان تطبیق دهند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پیش بینی رفتار مشتریان
پیش بینی رفتار مشتریان

پردازش زبان طبیعی

ابزارهای NLP به کسب و کارها امکان می‌دهند تا متن پیامک‌ها را تحلیل نموده و احساسات و نیازهای مشتریان را درک کنند. این موضوع باعث ارسال پیامک‌های متناسب با احساسات هر یک مشتریان و افزایش تعامل مؤثر می‌شود. این کاربرد هوش مصنوعی در خصوص استفاده از چت بات ها و پیام‌هایی که توسط هوش مصنوعی به کاربران ارسال می‌شود، مفید خواهد بود. از آنجا که در دنیای امروز بخش اعظم خرید مشتریان نه بر اساس نیاز که به دلیل تبلیغات تاثیر گذار است؛ توان تجزیه و تحلیل بالای ابزارهای هوش مصنوعی نتایج مثبتی در افزایش فروش به همراه خواهد داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

کاهش هزینه های بازاریابی

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی، کاهش هزینه‌های ناشی از تبلیغات خواهد بود. در واقع، ابزارهای هوش مصنوعی، می‌توانند نیاز کسب و کارها به استخدام نیروی انسانی و همچنین میزان هزینه‌ها را کاهش دهند. از سوی دیگر، به دلیل افزایش محسوس جذب مخاطبان و در نتیجه فروش بیشتر، شاهد افزایش سود نیز خواهیم بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تشخیص الگو و تحلیل داده

هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها و تشخیص الگوها بسیار مؤثر است. این تکنولوژی به کسب و کارها کمک می‌کند تا اطلاعات مشتریان را به صورت کامل‌تر درک کرده و بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی را انجام دهند. به عنوان مثال، می‌توان تعیین کرد که کدام دسته از مخاطبان به واسطه بازاریابی پیامکی، بیشتر جذب می‌شوند یا اینکه چه نوع محصولاتی از این طریق با افزایش فروش همراه خواهند بود. به این ترتیب و با مشخص شدن الگوهای خاص در زمینه بازاریابی و فروش، می‌توان در تعیین استراتژی بازاریابی موفقیت بیشتری کسب کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تشخیص الگو و تحلیل داده
تشخیص الگو و تحلیل داده

پیامک های هوشمند

در شیوه اس ام اس مارکتینگ، روش معمولی به این صورت است که یک پیامک مشابه، برای تمام مخاطبان هدف ارسال شود و نتیجه، بدون قابلیت رهگیری حاصل می‌گردد. در حالی که هوش مصنوعی، این فرآیند را به صورت بهینه سازی شده اجرا می‌کند. توضیح بیشتر آنکه با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان پیامک‌های هوشمند با اطلاعات دقیق و مناسب (کاستومایز شده) برای هر مشتری ایجاد کرد که این امر باعث افزایش ارتباط فردی و جذابیت پیامک‌ها می‌شود که افزایش درصد موفقیت بازاریابی را به همراه خواهد داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تحلیل ترافیک و بازخورد

هوش مصنوعی در تحلیل ترافیک پیامک‌ها و جمع‌آوری بازخورد مشتریان مؤثر است. این ابزارها به کسب و کارها، اطلاعات دقیقی درباره عملکرد بازاریابی پیامکی‌شان ارائه می‌دهند. در واقع، می‌توانید مشخص کنید که کدام نوع از پیام‌ها، یا ارسال پیام در چه محدوده زمانی و در خصوص چه محصولاتی، موفقیت بیشتری به دنبال داشته است. این امر به واسطه ارائه لینک‌های کد گذاری شده در پیامک‌های تبلیغاتی نیز به خوبی عملی می‌شود. به این ترتیب، درصد افزایش فروش ناشی از بازاریابی پیامکی، به خوبی مشخص می‌گردد.

تحلیل ترافیک و بازخورد
تحلیل ترافیک و بازخورد
پیشنهادات آموزشی مرتبط با سرویس‌های آنالیز گوگل:

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی

ابزارهای هوش مصنوعی در دسته‌های گوناگون، امکاناتی را برای فعالیت کسب و کارها در حوزه بازاریابی پیامکی فراهم می‌کنند. در ایران نیز، سرویس دهندگان مختلفی، در زمینه بازاریابی پیامکی فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توان به پنل پیامکی آموت، پنل پیامکی وان وب، کاوه نگار، سامانه پیامکی نیک اس ام اس و… اشاره کرد. این سرویس دهندگان نیز، تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، خدمات خود را ارتقا دهند و نتایج بهبود یافته‌ای برای کسب و کارهای داخلی به همراه داشته باشند.

با این وجود، در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، قصد داریم تا شما را با سرویس‌های هوش مصنوعی که به صورت مستقیم در اختیار کسب و کارتان قرار دارند، آشنا کنیم. این ابزارها را می‌توان به منظور تولید محتوای متنی، تجزیه و تحلیل هوشمند داده‌ها یا حتی ایجاد ارتباط با مخاطبان به کار برد. در ادامه، تعدادی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی را به شما معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • ChatGPT
  • CopyAI
  • Rytr
  • SendX
  • Poe

در ادامه به تشریح هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی
معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی

ChatGPT

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT کاربردهای فراوانی دارد و می‌توان از آن در تولید محتوای تبلیغاتی کوتاه و بلند استفاده کرد. به همین دلیل، در تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، از این ابزار استفاده می‌شود. در روش بازاریابی پیامکی نیز، می‌توان از هوش مصنوعی چت جی پی تی جهت تولید اس ام اس های تبلیغاتی استفاده کرد.

به عنوان نمونه، از هوش مصنوعی خواستیم برای کسب و کار فروش کفش، چند مورد پیامک تبلیغاتی تولید کند که نتیجه به صورت زیر ارائه شد:

«پیامک تخفیف ویژه»

سلام

با خرید هر جفت کفش از ما، 10٪ تخفیف ویژه برای شما!

کد تخفیف SHOE10

بازدید از سایت ما www.example.com

نمونه پیامک بالا با ارائه تخفیف ویژه، نظر مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به بازدید از سایت فروش آنلاین شما هدایت می‌کند.

«پیشنهاد ویژه برای خرید آنلاین»

دوست داشتنی‌ترین کفش‌ها با گزینه‌های خرید آنلاین!

با خرید آنلاین، 15٪ تخفیف و ارسال رایگان!

زنگ بزنید یا به سایت ما سر بزنید www.example.com

نمونه پیامک بالا به مشتریان اطلاع می‌دهد که با خرید آنلاین، از تخفیف و ارسال رایگان بهره‌مند می‌شوند و آن‌ها را به بازدید از سایت شما دعوت می‌کند.

«آخرین مدل‌ها در فروشگاه»

به روزترین مدل‌های کفش در فروشگاه ما!

مشاهده و خرید در فروشگاه ما، جایزه ویژه برای شما!

آدرس: خیابان …، کوچه …

و نمونه پیامک بالا با اطلاع‌رسانی درباره آخرین مدل‌های کفش و ارائه جایزه برای مشتریان، آن‌ها را به بازدید از فروشگاه فیزیکی شما هدایت می‌کند.

ChatGPT
ChatGPT

به منظور استفاده از ابزار هوش مصنوعی چت جی پی تی و استفاده از آن در بازاریابی پیامکی یا آشنایی بیشتر با کاربردهای آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Copy.AI

ابزار هوش مصنوعی Copy.ai، از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) برای بهبود محتوا و ارتقای اثربخشی محتوای پیامک‌ها استفاده می‌کند. این ابزار به شما کمک می‌نماید، عناصری مانند خطوط موضوعی، عنوان‌ها و متن‌های پیامک‌ها را بهبود دهید و پیام‌هایی جذاب و متنوع را به مشتریان ارسال نمایید.

شایان ذکر است که Copy.ai به عنوان یک دستیار مجازی نیز عمل می‌کند و کاربردهای بسیاری در حوزه تولید محتوای متنی دارد. با این حال، می‌توانید از آن به طور تخصصی و کارآمد، در زمینه بازاریابی پیامکی استفاده کنید. در این راستا، توجه داشته باشید که در ارسال پیام تبلیغاتی، شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نظر مخاطبان هدف را جلب کنید تا ارتباط او با محتوای ارسال شده قطع نشود و هوش مصنوعی، این موضوع را نیز در نظر می‌گیرد. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی بیشتر با کاربردهای آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Copy.AI
Copy.AI

Rytr

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا وجود دارد، عدم پشتیبانی بسیاری از این ابزارها از زبان فارسی است. با این حال، ابزار Rytr به خوبی از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند و می‌توانید نتایج خوبی از آن دریافت کنید. شایان ذکر است که این ابزار، در زمینه ایمیل مارکتینگ نیز کاربرد دارد و معمولاً در کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی بیشتر با کاربردهای آن در زمینه بازاریابی پیامکی، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

SendX

هر چند در شیوه‌های اولیه بازاریابی پیامکی، معمولاً دسته‌ای از مخاطبان بدون توجه به عوامل و شرایط هدف‌گذاری انتخاب می‌شد؛ اما در روش‌های هوشمند، انتخاب مخاطبان به صورت هدفمند و بر اساس ویژگی‌های مختلف صورت می‌گیرد. در این راستا، ابزارهای هوش مصنوعی مانند SendX با طبقه بندی مخاطبان هدف، بر اساس ویژگی‌هایی مانند: سن، جنسیت، محصول مورد علاقه، سابقه خرید، محل زندگی و… عمل می‌کند. به این ترتیب، می‌توان نتایج بهتری از تبلیغات پیامکی دریافت کرد. همچنین، قابلیت‌هایی مانند تقسیم بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌هایشان، ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی شده و مانیتورینگ عملکرد کمپین‌ها را فراهم می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با SendX و دسترسی به آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

SendX
SendX

Poe

یکی دیگر از ابزارهای جالب توجه در زمینه هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ، Poe است. این ابزار به صورت وب‌سایت و با میزبانی چندین نمونه هوش مصنوعی، می‌تواند بسیاری از نیازهای شما را برطرف سازد. از طریق دسترسی به دستیار مجازی Poe می‌توانید اطلاعات لازم در خصوص بهترین شیوه‌های بازاریابی پیامکی را بیابید و همچنین محتوای مناسبی جهت جلب توجه مخاطبان هدف تولید کنید.

شایان ذکر است که پاسخگویی این ابزار به زبان فارسی و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان ایرانی، در سطح قابل قبولی قرار دارد. به این ترتیب، نیاز چندانی به ویرایش محتوای تولید شده نیز نخواهید داشت. به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از امکانات آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

استفاده از پتانسیل بالای هوش مصنوعی و تکنولوژی‌هایی که در این زمینه ایجاد شده است، آینده دیجیتال مارکتینگ و شیوه‌های تبلیغاتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت و یافتن جایگاه مناسب در بازارهای نوین هستند، باید از ابزارهای هوش مصنوعی بهره بگیرند و مخاطبان هدف را با حداکثر بازدهی ممکن جذب کنند.

در پایان، از این که با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید تا با ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی پیامکی آشنا شوند. همچنین، با ارائه نظرات خود در قالب کامنت، ما را در بهبود محتوای این نوشته یاری کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.