بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای مؤثر در حوزه مارکتینگ به شمار می‌رود که هدف از آن، جذب مخاطبان هدف و حفظ مشتریان کسب و کار بر اساس تولید محتوا است. با بهبود عملکرد هوش مصنوعی، معمولاً ابزارهایی که از این تکنولوژی بهره می‌برند نیز، در حوزه Content Marketing مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، در دنیای امروز و با گسترش هرچه بیشتر فضای مجازی و استفاده از دنیای دیجیتال، صاحبان کسب و کارها به دنبال شناخت بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی هستند.

در این راستا، قصد داریم بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا را به شما معرفی کنیم. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود بیزنس خود را با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به سرعت پیشرفت دهید؛ در حالی که زمان و هزینه کمتری مصرف خواهید کرد. لطفاً جهت کسب آگاهی در این زمینه تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی مؤثر هستند؟

تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی را می‌توان از چند جهت بررسی کرد و کاربردهای مختلف آن را – به منظور بهبود شرایط کسب و کارها و بیزنس‌های بزرگ و کوچک – از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار داد. به عنوان نمونه، ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید محتوا کاربرد دارند، در تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و…) مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل، امروزه شاهد تولید انواع مختلف محتوای متنی، صوتی و تصویری به واسطه استفاده از هوش مصنوعی هستیم. ابزارهایی که در این حوزه کاربرد دارند، می‌توانند با سرعتی بسیار بیشتر از انسان و افزودن معیارهای خلاقیت و دقت، محتوا تولید کنند و آن را در اختیار شما قرار دهند.

بر این اساس، می‌توان ادعا کرد، یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی به شدت مؤثر واقع می‌شود، بازاریابی محتوایی و کانتنت مارکتینگ است. از سوی دیگر، استفاده از AI به منظور بهبود اوضاع فروش، هزینه‌های تبلیغات و تولید محتوا را کاهش می‌دهد و سود ناشی از فروش محصولات یا خدمات را بیشتر می‌کند.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی مؤثر هستند؟
آیا ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی مؤثر هستند؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

نتیجه نادیده گرفتن کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی چیست؟

با توجه به پیشرفت‌های دنیای دیجیتال و استفاده همه جانبه از فناوری‌های نوین در زمینه پیشرفت کسب و کارها، در صوتی که از این ابزارها استفاده نکنید، قطعاً از رقبا عقب خواهید ماند. از سوی دیگر، این روزها، بهترین استراتژی فروش، گسترش تبلیغات و از طرفی کاهش قیمت تمام شده محصولات است. این موارد به واسطه استفاده از هوش مصنوعی به شدت بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین، ضروری است که صاحبان کسب و کار، ضمن آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی، از آن‌ها در مسیر پیشرفت خود استفاده کنند.

از طرفی، با استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای اینترنتی، می‌توانید داده‌های بازار و سلیقه مخاطبان را نیز در کارتان دخالت دهید. این امر باعث می‌شود که متن، فیلم، عکس و هر محتوایی که منتشر می‌کنید، با توجه به ویژگی‌های خاص مخاطبانتان تولید شود و به همین دلیل، نتیجه بهتری نیز به همراه داشته باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نتیجه نادیده گرفتن کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی چیست؟
نتیجه نادیده گرفتن کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی محتوایی چیست؟

انواع محتوای تولید شده با هوش مصنوعی

در حال حاضر، تمام انواع محتوای به کار رفته در زمینه تبلیغات و بازاریابی، توسط ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌شوند. به عنوان مثال مقاله‌های موجود در وب‌سایت‌های تجاری، به بهترین شکل توسط این ابزارها نگارش می‌شوند یا عکس‌های تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف مشاهده می‌کنید؛ از طریق الگوریتم‌های هوش ماشینی نیز تهیه می‌گردند. از سوی دیگر، پادکست‌ها که در سال‌های اخیر به روشی برای جذب مخاطبان و بازاریابی تبدیل شده‌اند نیز، از طریق توانایی تبدیل متن به صدا توسط الگوریتم‌های ماشینی، در چرخه تبلیغات قرار می‌گیرند. تمام این‌ها را می‌توان به منظور معرفی و ارائه محصولات یا خدمات یک کسب و کار مورد استفاده قرار داد.

همچنین، برخی از کسب و کارها به دنبال گسترش شبکه بازاریابی خود در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف و حتی بازاریابی پیامکی هستند که در این زمینه‌ها نیز بدون نیاز به استفاده از تیم‌های مختلف تبلیغاتی و استخدام نیروی انسانی و تنها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی، می‌توان به گسترش فعالیت پرداخت.

مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی

  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش سرعت بازاریابی
  • کاهش هزینه‌های تولید محتوا
  • ادغام آنالیز داده‌ها در تولید محتوا
  • آنالیز نتیجه بازاریابی محتوایی
  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش فروش

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی
مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی

کاهش نیاز به نیروی انسانی

هوش مصنوعی در حال پیشرفت سریع است و اهداف شرکت‌های تولیدکننده این قبیل تکنولوژی، افزایش بازدهی برای جایگزینی انسان با ماشین عنوان می‌شود. بر این اساس، میزان نیاز به استخدام نیروی انسانیِ کسب و کارها در حوزه تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی نیز از طریق به‌کارگیری ابزارهای هوشمند کاهش پیدا کند. در این صورت، خطاهای انسانی، نیاز به آموزش پرسنل و انرژی صرف شده جهت مدیریت، به تدریج کمتر می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

افزایش سرعت بازاریابی

کسب و کارهایی که به صورت گسترده فعالیت می‌کنند و حجم تولید و فروش و همچنین تنوع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهند بسیار زیاد است؛ نیاز به تولید محتوای تبلیغاتی زیادی نیز دارند. در چنین مواردی، استفاده از نیروی انسانی، زمان بر است؛ اما هوش مصنوعی، مدت زمان تولید محتوا و بازاریابی محتوایی را به شدت کاهش می‌دهد.

افزایش سرعت بازاریابی
افزایش سرعت بازاریابی

کاهش هزینه های تولید محتوا

کاهش تعداد پرسنل فعال در زمینه بازاریابی و همچنین افزایش بازدهی تکنیک‌های بازاریابی و فروش، به طور مستقیم در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است. این مسئله باعث می‌شود که قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش پیدا کند که خود عاملی مؤثر در افزایش فروش خواهد بود.

ادغام آنالیز داده ها در تولید محتوا

حجم انبوهی از داده‌ها در خصوص نیاز و سلیقه مخاطبان هدف و مشتریان وجود دارد که ذهن انسان از در نظر گرفتن هم‌زمانِ تمامِ آن‌ها عاجز می‌ماند؛ این در حالی است که هوش مصنوعی، قادر خواهد بود محتوایی بهینه و بر اساس بهترین حالت ممکن برای کسب و کار و مخاطب تولید کند. در واقع، هر چقدر که عملکرد شما به صورت وابسته به این اطلاعات بهینه سازی شود؛ نتایج بهتری در طول زمان دریافت می‌کنید و کسب و کار شما پیشرفت بیشتری خواهد داشت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

آنالیز نتیجه بازاریابی محتوایی

نتایج بازاریابی محتوایی نیز در قالب عکس‌العمل کاربران به تبلیغات و نرخ تبدیل کاربر به مشتری قابل بررسی است. تجزیه و تحلیل این داده‌ها، می‌تواند بر تغییرات استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما تأثیر مستقیم داشته باشد. به این ترتیب، هوش مصنوعی می‌تواند تعیین کند که کدام مسیرهای تبلیغاتی را تقویت و از کدام یک صرف‌نظر کنید.

آنالیز نتیجه بازاریابی محتوایی
آنالیز نتیجه بازاریابی محتوایی

بهبود تجربه کاربری

هوش مصنوعی پیچیدگی‌های مدیریت تعداد زیادی از کاربران را ساده سازی می‌کند. با استفاده از ابزارهای هوشمند مختلف، می‌توان ضمن تشخیص فعالیت‌های اینترنتی کاربران و بررسی تجربه‌های خرید قبلی یا محصولات مورد علاقه هر یک از آن‌ها، تبلیغات کاربردی‌تری را در معرض دید هر مشتری قرار داد و در نتیجه تجربه کاربری بهتری برای او ایجاد کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

افزایش فروش

هوش مصنوعی قادر است با تولید بهترین محتوای تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های تبلیغاتی میزان فروش و سود شما را افزایش دهد. شایان ذکر است که این مزیتِ استفاده از هوش مصنوعی زمانی تأثیر خود را نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش فروش، شاهد کاهش هزینه‌های ناشی از بازاریابی و تبلیغات باشید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی

همان‌طور که اشاره شد، تکنولوژی AI به تدریج کسب و کارهای مختلف را به سمت خود جذب می‌کند. در واقع بازاریابی و مارکتینگ که تا حدود زیادی به تولید محتوا متکی است، ناچار به سمت ابزارهای هوش مصنوعی می‌رود. به همین دلیل، شرکت‌های کوچک و بزرگ در تلاش‌اند تا با ارائه ابزارهای کاربردی، مشارکت خود در زمینه فروش و تأثیرگذاری بر بازارهای مالی را افزایش دهند.

بر این اساس، گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار دارند. سعی می‌کنیم در ادامه بهترین موارد را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • ChatGPT
  • Jasper
  • Anyword
  • INK
  • Pebblely
  • Synthesia
  • Pictory

در ادامه جهت افزایش آگاهی شما هر یک از این ابزارها را تشریح می‌کنیم.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی

ابزار ChatGPT

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای که بسیاری از مخاطبان چت جی پی تی، برای آن در نظر گرفته‌اند، تولید محتوا است. در واقع، هوش مصنوعی، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که با ارائه یک اسکریپت کوتاه یا حتی پرسیدن یک سؤال، مقالات علمی و ادبی یا محتوای موردنیاز برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد نمایند. این در حالی است که سهم بزرگی از هزینه‌ها در صنعت رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ، مربوط به تولید محتوای باکیفیت و بدون کپی است.

در واقع، ظهور هوش مصنوعی ChatGPT به نوعی زنگ خطر را برای فریلنسرها و تولیدکنندگان محتوا به صدا درآورده است؛ چراکه با یک رقیب جدی رو به رو شده‌اند که با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر، محتوا تولید کرده و جایگزین انسان می‌شود. به منظور آشنایی با کاربردهای این ابزار و ایجاد حساب کاربری چت جی پی تی، می‌توانید بر روی این کلیک کنید (+).

ChatGPT
ابزار هوشمند ChatGPT برای تولید محتوای متنی

ابزار Jasper

از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، تولید محتوای با کیفیتی است که بتواند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان داشته باشد. بر این اساس اگر شما بتوانید وب‌سایت خود را با تولید متن‌های قوی و جذاب – و در تعداد بالا – غنی‌سازی نمایید، قطعاً تعداد بیشتری از کاربران را جذب می‌کنید. در این راستا می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی نظیر Jasper استفاده نمایید.

جاسپر یک دستیار برای نوشتن مقالات است که در حوزه‌های گوناگون و به صورت یونیک محتوای متنی تولید می‌کند. تنها کافی است که با وارد کردن کلمات کلیدی اصلی مورد نظرتان، چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را دریافت نمایید. شایان ذکر است که Jasper توانایی تولید متن‌های بلند و بیش از ۱۰۰۰ کلمه را دارد و بر اساس قالب‌های مختلف، از جمله پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها، کپی بازاریابی، تولیدکننده تبلیغات گوگل، عنوان و توضیحات متا، انتشار مطبوعاتی و موارد دیگر به شما کمک خواهد کرد. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی Jasper، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Jasper
ابزار هوشمند Jasper برای تولید محتوای متنی

ابزار Anyword

تصور کنید که در زمان ایجاد متن‌های تبلیغاتی، این امکان را داشته باشید که میزان تأثیر آن بر مخاطبان مختلف را تشخیص دهید. این عامل که بتوانید تعیین کنید چه نوع متنی و با چه سبک نوشتاری می‌تواند مخاطبان هدف شما را تحت تأثیر قرار دهد، با استفاده از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ میسر شده است!! یکی از این ابزارها Anyword می‌باشد که ابزار کپی رایتینگ مبتنی بر داده بوده و برای بازاریابی دیجیتال طراحی شده است.

شایان ذکر است که با این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید در تولید متون بلند مانند مقالات وب‌سایت تجاری خود نیز ایده‌های خلاقانه‌ای دریافت نمایید. از طرفی، با درک تأثیرگذاری متون مختلف بر کاربران، می‌توانید موفقیت بیشتری کسب نمایید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Anyword
ابزار هوشمند Anyword برای تولید محتوای متنی

ابزار INK

هوش مصنوعی INK یکی دیگر از ابزارهای چند کاربردی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که می‌توان از آن به عنوان افزونه ورد پرس نیز استفاده کرد. در واقع با استفاده از INK می‌توانید محتوا تولید کرده و تمام معیارهای سئو سایت را به صورت هوشمند در آن لحاظ نمایید. جنبه SEO Assistant این ابزار به شما امکان می‌دهد تا محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک ارگانیک را هدایت کند. این امر از طریق یک سیستم هوش مصنوعی ثبت شده که محتوا را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کند و در عین حال پیشنهادهایی برای بهبود نمرات SEO ارائه می‌دهد، به دست می‌آید.

شایان ذکر است که از دیگر ویژگی‌های مهم INK می‌توان به توانایی کپی رایتینگ آن اشاره کرد که به صورت حرفه‌ای متن‌های تبلیغاتی را بازنویسی و ساده‌سازی می‌کند. به نحوی که ضمن داشتن کارایی بالا کپی نیز نباشند. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی INK، می‌توانید بر روی این کلیک کنید (+).

ابزار Pebblely

تولید عکس و محتوای گرافیکی برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از شاخه‌های مهم بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود. در این زمینه نیز ابزارهای هوش مصنوعی متنوعی وجود دارند که یکی از بهترین موارد Pebblely نام دارد. این ابزار، بر پایه الگوریتم‌های هوش ماشینی و با استفاده از داده‌های ارائه شده، تصاویر تبلیغاتی خلاقانه‌ای را ایجاد می‌کند. از طرفی، با توجه به نیاز بالای آنلاین شاپ‌ها و کسب و کارهای اینترنتی به محتوا در قالب عکس، این ابزار می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش سرعت تبلیغات و کاهش هزینه‌های کسب و کار داشته باشد. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد این ابزار هوش مصنوعی و استفاده از Pebblely، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Pebblely
ابزار هوشمند Pebblely برای تولید محتوای تصویری و عکس

ابزار Synthesia

علاوه بر ابزارهای تولید محتوای متنی ضروری است که با ابزارهای تولید ویدئو نیز آشنا شوید و از این ابزارها در تبلیغ کسب و کارتان بهره ببرید. در این راستا یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌ها در زمینه ویدیو مارکتینگ، Synthesia است. این ابزار برای تولید فیلم و کلیپ با استفاده از آواتارهای مختلف به کار می‌رود. این سبک از تولید محتوا، خصوصاً برای بیان ویژگی‌های محصولات یا خدمات، در قالب پست‌های تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی دارد؛ به این ترتیب که با ارائه متن مورد نظرتان، محتوا به صورت کاملاً هماهنگ توسط شبیه سازی هوش مصنوعی در قالب فیلم تولید می‌شود.

شایان ذکر است که از این طریق، نیاز به هزینه‌های بالای فیلم‌برداری، انتخاب بازیگر، تدوین ویدئو و… از بین می‌روند و تنها هزینه باقیمانده، حق اشتراک ابزار هوش مصنوعی خواهد بود. همچنین، ابزار Synthesia با قرار دادن بیش از ۷۰ آواتار مختلف در اختیار کسب و کارها، تنوع خوبی به تبلیغات تولید شده داده است. شما هم به منظور آشنایی با کاربرد این ابزار و استفاده از امکان تست رایگان Synthesia، می‌توانید بر روی این کلیک کنید (+).

ابزار Pictory

با استفاده از Pictory می‌توانید ویدیوهای با کیفیت تولید کنید و از این طریق به معرفی کسب و کار خود بپردازید. این نوع از محتوا می‌تواند محصولات و خدمات کسب و کارتان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به مخاطبان هدف معرفی کند. از طرفی این فرآیند تنها در عرض چند دقیقه و با نوشتن یک متن کوتاه انجام می‌شود. هوش مصنوعی با الگوریتم‌های مختلف تشخیص می‌دهد چه نوع محتوایی مدنظرتان است و به این ترتیب می‌توانید نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی Pictory می‌توان به امکان ویرایش ویدئو اشاره کرد. در این زمینه، می‌توانید محتوایی که تولید کرده‌اید را ادیت، صداگذاری و زیرنویس کنید و با کیفیت دلخواه خود به کار ببرید. نکته جالب توجه این است که تمام این کاربردها، تنها در چند دقیقه اجرا می‌شوند و نتیجه آن، معادل چندین ساعت فعالیت مداوم خواهد بود. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی با محیط کاربری آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

pictory
ابزار هوشمند Pictory برای تولید محتوای ویدئویی

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

بازاریابی محتوایی، به عنوان راهی برای معرفی محصولات و طراحی یک روند تبلیغاتیِ بسیار مؤثر، در اختیار شما و کسب و کارتان قرار دارد. با استفاده از این روش، قادر به ارائه محصولات خود و معرفی آن‌ها به تمام جامعه هدف و مشتریان فعلی خود خواهید بود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم همواره به دنبال افزایش آگاهی خود در زمینه ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوایی باشید. از این طریق، امکان رقابت تبلیغاتی با سایر کسب و کارها را خواهید داشت و محصولات خود را به بهترین شکل در بازار دیجیتال معرفی می‌کنید.

در پایان، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید تا آن‌ها نیز با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی محتوا آشنا شوند. همچنین، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید و به ما در بهبود مطالب این نوشته یاری دهید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.