ویدیو مارکتینگ، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شیوه‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود و بسیاری از صاحبان کسب و کار، ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ را به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود به کار می‌برند. به همین دلیل، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم بهترینِ این ابزارها را بررسی کنیم و به کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی ویدیویی بپردازیم. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ چیست؟

تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدماتِ ارائه شده توسط کسب و کارهای مختلف، باید به گونه‌ای باشد که توجه مخاطبان هدف را جلب کند، کیفیت و کارایی محصولات را نشان دهد و در نهایت، منجر به تبدیل این مخاطبان به مشتریان واقعی گردد. در این راستا، از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌شود تا با ارائه و پرزنت محصولات، بهترین نتیجه‌ی ممکن برای کسب و کارها فراهم شود. از طرفی، تجربه تبلیغات کسب و کارها و همچنین نتایج استراتژی‌های بازاریابی، نشان دهنده تأثیر بالای محتوای ویدیویی، بر افزایش فروش است.

تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ چیست؟
تأثیر ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ چیست؟

بر این اساس، می‌توان گفت که تولید محتوا در قالب ویدئو می‌تواند به بهترین شکل، فعالیت کسب و کارها را به مخاطبان هدف معرفی کند. این در حالی است که تولید محتوا این شیوه‌ی تبلیغاتی، نیاز به تخصص بالایی دارد و صرف هزینه و زمان زیادی را نیز می‌طلبد. به همین دلیل، با پیشرفت تکنولوژی و ارائه ابزارهای هوش مصنوعی در تولید و ادیت ویدئو، از این ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود.

برخی از جنبه‌های اثرگذاری هوش مصنوعی بر ویدیو مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • تولید ویدیو تبلیغاتی
  • ارتباط با مخاطب
  • ادیت هوشمند ویدیو
  • افزایش سرعت تبلیغات
  • افزایش تأثیر بر مخاطب
  • خلق موقعیت‌های خاص
  • کاهش هزینه تبلیغات

در ادامه به بررسی هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:
جنبه‌های اثرگذاری هوش مصنوعی بر ویدیو مارکتینگ
جنبه‌های اثرگذاری هوش مصنوعی بر ویدیو مارکتینگ

تولید ویدیو تبلیغاتی

تولید ویدیو، یکی از مهم‌ترین آثار هوش مصنوعی بر ویدیو مارکتینگ و کاربردهای AI در این زمینه است. در این راستا بهتر است بدانید که ابزارهای مختلف هوش مصنوعی، این امکان را فراهم کرده‌اند که بدون طی مراحل طولانی طراحی، فیلم‌برداری، تدوین و ویرایش ویدیو، به یک محتوای آماده دست پیدا کنیم. لازم به ذکر است که این امر، تنها با ارائه یک متن کوتاه به هوش مصنوعی و مشخص کردن ویژگی‌های کلی محصول مورد نظر عملی می‌شود.

شایان ذکر است که علاوه بر رفع نیاز تولید محتوا، شاهد کاربردهای مؤثر هوش مصنوعی در زمینه خلاقیت و نوآوری در تبلیغات نیز هستیم؛ ویژگی که در دنیای امروز، به خوبی توجه مخاطبان را جلب کرده و فروش را افزایش می‌دهد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ارتباط با مخاطب

ایجاد ارتباط با هوش مصنوعی، از طریق ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است. در واقع، این ابزارها می‌توانند تصاویر یا ویدئوهایی واقعی تولید کنند که با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار می‌کند. حتی در سال‌های اخیر، استفاده از این ابزارها با شبیه سازی چهره شخصیت‌های مشهور نیز دیده شده است.

از سوی دیگر، با استفاده از ابزارهای شبیه‌ساز چهره، دیگر نیاز به فیلم‌برداری مجدد نبوده و تنها با ارائه متن مورد نظرتان به هوش مصنوعی ویدئو تبلیغاتی شما آماده خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ارتباط با مخاطب
ارتباط با مخاطب

ادیت هوشمند ویدیو

علاوه بر تولید ویدئو، امکانات هوش مصنوعی، شامل تدوین و ویرایش انواع محتوای تصویری می‌شود. در واقع، تغییر سبک، رنگ، پیش‌زمینه و سایر ویژگی‌های ویدئو، می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به نیروی متخصص در این حوزه انجام شود. به این ترتیب، کسب و کارها می‌توانند محتوای مورد نظرشان را به صورت شخصی سازی شده و متناسب با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنند تغییر دهند.

این در حالی است که ادیت ویدئو، یک فعالیت تخصصی بوده و نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد؛ حال آنکه ابزارهای هوش مصنوعی، تنها با چند کلیک، نتیجه مورد نظر شما را فراهم می‌کنند.

افزایش سرعت در ساخت تبلیغات

شرکت‌های بزرگ، به منظور تأمین محتوای مورد نیاز برای بازاریابی و تبلیغ محصولاتشان، نیازمند حجم زیادی از محتوای جذاب و با کیفیت هستند که تولید این میزان از محتوای تبلیغاتی، نیازمند صرف زمان زیاد و درگیر کردن تیم‌های حرفه‌ای است. با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ، در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند ویدئوهای جذاب و ارزشمندی تولید کنند.

افزایش سرعت در ساخت تبلیغات
افزایش سرعت در ساخت تبلیغات

افزایش تأثیر بر مخاطب

یکی از ویژگی‌های هوش مصنوعی، امکان تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و تولید محتوا متناسب با سلیقه مخاطبان است. به همین دلیل، ادغام ویژگی‌های هوش ماشینی و ساخت ویدئو، موجب افزایش تأثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان می‌شود که این امر، بهبود وضعیت فروش و در نتیجه افزایش سود کسب و کارها را به دنبال دارد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

خلق موقعیت های خاص

شاید تبلیغات خلاقانه برخی کسب و کارها را دیده باشید که مناظری غیرممکن را به صورت واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشند. تولید چنین محتوای ویدیویی، با استفاده از شیوه‌های سنتی فیلم‌برداری و استفاده از جلوه‌های ویژه ممکن است؛ اما هزینه بسیار زیادی به همراه دارد. در حالی که هوش مصنوعی، به راحتی این گونه محتواها را تولید می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

خلق موقعیت های خاص
خلق موقعیت های خاص

کاهش هزینه تبلیغات

هزینه تبلیغات، یکی از مهم‌ترین محدودیت‌هایی است که در مقابل کسب و کارها قرار دارد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های کوچک، قادر به تأمین این هزینه نبوده و در معرفی محصولات یا خدمات خود، با مشکل مواجه می‌شوند. بر این اساس، استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای مختلف آن، می‌تواند هزینه‌های بخش بازاریابی و تبلیغات ویدیویی را به طور چشمگیری کاهش دهد. نتیجه‌ی این امر، کاهش هزینه‌های کلی و تمام شده محصولات است که باعث می‌شود مخاطبان بیشتری جذب کسب و کار شما شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

10 مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ

حال که با تأثیر و کاربرد هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی ویدیویی آشنا شدید؛ ضروری است که نمونه‌هایی از ابزارهای پرکاربرد در این زمینه را نیز بشناسید. با افزایش آگاهی در این زمینه و استفاده از این ابزارها، می‌توانید در طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان از هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ بهره ببرید. بر این اساس، قصد داریم در ادامه این مقاله، تعدادی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدئو مارکتینگ را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  1. InVideo
  2. Lumen5
  3. pictory
  4. Synthesia
  5. Adobe Premiere Pro
  6. Deepbrain
  7. Elai.io
  8. Runway AI
  9. GliaCloud
  10. Wisecut

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ
ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ

InVideo

یکی از ویژگی‌های مورد توجه برای ابزارهای هوش مصنوعی، سادگی در استفاده است. به نحوی که شما با هر سطح از تخصص، بتوانید نیازهای تبلیغاتی کسب و کارتان را برطرف کنید. ابزار InVideo یکی از ابزارهای کاربرپسند است که گزینه‌ای مناسب برای بازاریابان و شرکت‌های حرفه‌ای معرفی و فروش اینترنتی محصولات محسوب می‌شود. به همین دلیل، کاربران بسیار زیادی برای تولید ویدئو، کلیپ و گیف از این ابزار استفاده می‌کنند تا در استراتژی بازاریابی خود، مورد استفاده قرار دهند.

از جمله ویژگی‌های جالب توجه InVideo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت ویدئو بدون نیاز به آموزش حرفه‌ای
  • سرعت عمل بالا و ساختن ویدئو در چند دقیقه
  • برخورداری از قالب‌های جذاب تصویری
  • اشتراک گذاری مستقیم ویدئوها در رسانه‌های اجتماعی تصویری

به منظور دسترسی به این ابزار و آشنایی با کاربردهای آن در ویدئو مارکتینگ، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

InVideo
InVideo

Lumen5

از جمله ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ که توانسته است طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کند، Lumen5 نام دارد. شایان ذکر است که این ابزار را شرکت‌های بزرگ و کوچک به منظور تولید و ادیت هوشمند ویدئوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌دهند. علاوه بر امکانات جالب توجه در تولید محتوای تصویری، Lumen5 مجموعه کاملی از محتوای صوتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دارای حق نشر عمومی هستند. از سوی دیگر، پلن‌های مختلف ارائه شده در استفاده از این ابزار، باعث می‌شود که بتوانید بسته به نیاز خود، هزینه مناسبی پرداخت کرده و اشتراک مورد نظرتان را دریافت نمایید. به منظور آشنایی بیشتر با ابزار Lumen5، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

pictory

ابزار هوش مصنوعی Pictory، یک تولید کننده ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی ویدیوهایی با کیفیت بالا ایجاد کرده و ویرایش نمایید. در استفاده از این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی است، نیاز به داشتن تجربه در زمینه تولید و ادیت ویدئو نخواهید داشت؛ به این ترتیب که تنها با ارائه متنی کوتاه و توضیح در خصوص محتوای مورد نظرتان، در عرض چند دقیقه، نتیجه را دریافت می‌کنید.

با استفاده از امکانات Pictory می‌توانید فعالیت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی ویدئو محور نظیر اینستاگرام داشته باشید و یا از طریق آپارات و یوتیوب، محتوای تبلیغاتی مورد نظرتان را منتشر کنید. از جمله کاربردهای دیگر این ابزار، امکان ارائه لینک یک مقاله اینترنتی و طراحی و تولید ویدئو بر اساس آن است.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی Pictory می‌توان به امکان ویرایش ویدئو اشاره کرد. در این زمینه، می‌توانید محتوایی که تولید کرده‌اید را ادیت، صداگذاری و زیرنویس کنید و با کیفیت دلخواه خود به کار ببرید. نکته جالب توجه این است که تمام این کاربردها، تنها در چند دقیقه اجرا می‌شوند و نتیجه آن، معادل چندین ساعت فعالیت مداوم خواهد بود. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی با محیط کاربری آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

pictory
pictory

Synthesia

یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌ها در زمینه ویدیو مارکتینگ، Synthesia است. با استفاده از این ابزار آنلاین می‌توانید ویدیویی تبلیغاتی تولید کنید که توسط آواتارهای هوش مصنوعی ارائه می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این سبک از تولید محتوا، خصوصاً برای بیان ویژگی‌های محصولات یا خدمات، در قالب پست‌های تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی دارد. به این ترتیب که با ارائه متن مورد نظرتان، محتوا به صورت کاملاً هماهنگ توسط شبیه سازی هوش مصنوعی در قالب فیلم تولید می‌شود.

شایان ذکر است که از این طریق، نیاز به هزینه‌های بالای فیلم‌برداری، انتخاب بازیگر، تدوین ویدئو و… از بین می‌روند و تنها هزینه باقیمانده، حق اشتراک ابزار هوش مصنوعی خواهد بود. همچنین، ابزار Synthesia با قرار دادن بیش از ۷۰ آواتار مختلف در اختیار کسب و کارها، تنوع خوبی به تبلیغات تولید شده داده است. شما هم به منظور آشنایی با کاربرد این ابزار و استفاده از امکان تست رایگان Synthesia، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Synthesia
Synthesia

Adobe Premiere Pro

شرکت Adobe یکی از پیشگامان گسترش تکنولوژی است. به همین دلیل، در حوزه هوش مصنوعی نیز شاهد ارائه ابزارهایی با توانایی‌های تولید محتوا توسط این شرکت هستیم. در واقع، ابزار Adobe Premiere Pro که به کمک فناوری Adobe Sensei در زمینه ادیت ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی کاربرد دارد؛ یکی از بهترین گزینه‌های قابل استفاده برای افراد یا کسب و کارهایی است که از ویدئو یا Video Marketing استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های Adobe Premiere Pro عبارت‌اند از:

  • تنظیمات رنگ و کنتراست
  • تغییر قاب تصویر
  • ویرایش خودکار تصاویر
  • ویژگی Morph Cut در زمینه اصلاح پرش‌های تصویری آزار

به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Adobe Premiere Pro
Adobe Premiere Pro

Deepbrain

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ادیت ویدئو و استفاده از آن‌ها در ویدیو مارکتینگ، Deepbrain است. شما با استفاده از این ابزار، قادر خواهید بود که فقط با وارد کردن یک متن، ویدئو ایجاد کنید و به واسطه ۸۰ مدل آواتار از طریق هوش مصنوعی، فیلم بسازید. گفتنی است که آواتارهای استفاده شده در این ابزار، به شدت واقع گرایانه طراحی شده‌اند و با حالتی طبیعی، نمایش داده می‌شوند. نکته قابل توجه در به کار گیری Deepbrain وجود آواتارهای آسیایی است که در این پلتفرم وجود دارند.

شایان ذکر است که این ابزار هوش مصنوعی، امکانات مناسبی جهت ایجاد کپی دیجیتالی از یک شخص به شما می‌دهد و می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مربوط به ظاهر و صدای شخص حرکات و عادات او را تقلید کنید. از طرفی، آواتارهای ارائه شده با استفاده از پارامترهای مختلفی که در نرم‌افزار قرار دارند قابل تغییر و شخصی سازی هستند. به منظور استفاده از امکانات Deepbrain، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Elai.io

با استفاده از ابزار Elai.io، می‌توانید به راحتی هر چه تمام تر و تنها با چند کلیک، محتوایی ویدیویی جهت تبلیغات و بازاریابی محصولات خود تولید کنید؛ به این ترتیب که با استفاده از URL یک محتوای متنی که در وبلاگ یا سایت شما قرار دارد، هوش مصنوعی، ویدیو متناسب با آن را تولید می‌کند. از طرفی، امکانات گسترده Elai.io در زمینه ویرایش سریع ویدئو، بسیار مناسب کسب و کاری‌های وسیع است. گفتنی است که در این نمونه از هوش مصنوعی، قدرت تولید محتوای ویدئویی شما به سرعت افزایش می‌یابد و شما می‌توانید توجه مخاطبان هدف خود را از این طریق، به خوبی جذب نمایید.

شایان ذکر است، ابزار Elai.io با ارائه بیش از ۶۰ زبان و ۲۵ آواتار مختلف، شرایط متنوعی برای تولید ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر قصد دارید با کاربردهای این ابزار بیشتر آشنا شوید می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Elai.io
Elai.io

Runway AI

علاوه بر تولید محتوا، امکان ویرایش و ادیت مشخصات آن نیز از کاربردهای هوش مصنوعی است که توسط ابزارهای مختلف ارائه می‌شود. یکی از این ابزارها Runway نام دارد. اگر قصد دارید ویدئوهای معمولی خود را به صورت یک محتوای حرفه‌ای در بیاورید، بدون شک استفاده از این ابزار، بسیار مفید خواهد بود. به منظور دسترسی به ابزار Runway، می‌توانید بر روی این کلیک کنید (+).

GliaCloud

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی که می‌تواند در حوزه بازاریابی ویدیویی مفید واقع شود، GliaCloud است. بد نیست بدانید که این ابزار در تکنیک‌های مختلف ساخت ویدئو خبری، بازاریابی، کلیپ کوتاه و گیف کاربرد دارد. در واقع، GliaCloud به شما این امکان را می‌دهد که URL ها و مقالات را به یک ویدیو تبدیل کنید، در حالی که پیام خود را با ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی منتقل می‌کنید. شایان ذکر است که تمام پلن‌های استفاده از این ابزار، پولی هستند و برای آزمایش آن، باید درخواست خود را ثبت نمایید. جهت دسترسی به ابزار GliaCloud می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

GliaCloud
GliaCloud

Wisecut

برش و حذف بخش‌های مختلف ویدئو به صورت هوشمند، یکی از امکانات ضروری در حوزه ویدیو مارکتینگ است که به راحتی توسط ابزار Wisecut انجام می‌شود. با استفاده از Wisecut بخش‌های سکوت فیلم حذف می‌شوند. همچنین مکث میان بخش‌های مختلف به نحوی تغییر پیدا می‌کند که بیننده اذیت نشود. از طرفی، موسیقی پس زمینه‌ای که به صورت هوشمند انتخاب می‌شود، جذابیت ویدئو را افزایش خواهد داد. همچنین، این ابزار موسیقی پس‌زمینه را مطابق با ویدیوی شما تنظیم می‌کند، به این معنی که وقتی صحبت نمی‌کنید صدای موسیقی پس‌زمینه بلندتر و وقتی صحبت می‌کنید کم می‌شود. جهت دسترسی به ابزار، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

آیا تولیدات هوش مصنوعی کیفیت لازم را دارند؟

این که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مسئول بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات، از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید؛ نیازمند درک کافی از کیفیت و کارایی محتوای تولید شده است. در این راستا، بد نیست بدانید که محتوای تولید شده به واسطه ابزارهای مختلف، کیفیت یکسانی ندارند و هنوز هم راه زیادی برای رسیدن به حداکثر کارایی این ابزارها وجود دارد. با این حال، پیشرفت‌های چشمگیری که تکنولوژی هوش مصنوعی در زمانی کوتاه داشته است، نشان دهنده اهمیت بالایی است که شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژی‌های نوین برای ابزارهای AI قائل هستند.

بر این اساس، می‌توان به آینده‌ی ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ امیدوار بود؛ اما با احتیاط از این ابزارها استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان از طریق نظارت متخصصان تولید محتوای ویدیویی بر خروجی این قبیل ابزارها، این کار را انجام داد. همچنین، در مواردی که کیفیت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حد مورد انتظار شما نیست، می‌توانید از نیروی انسانی متخصص استفاده کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

شناخت ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدیو مارکتینگ و تأثیری که استفاده از این ابزارها بر فرآیند تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها دارند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، با افزایش دانش و آگاهی خود در این زمینه، می‌توانید نتایج مثبتی در میزان فروش محصولات ایجاد نمایید. از طرفی، می‌توان به مزایایی همچون کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تولید محتوای ویدیویی از این طریق، اشاره کرد.

در پایان، از اینکه تا انتها این مقاله را مطالعه کردید، سپاسگزاریم. شما هم می‌توانید با اشتراک گذاری لینک این نوشتار، دوستان خود را با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ویدئو مارکتینگ آشنا کنید. همچنین، خواهشمندیم، نظرات و پیشنهاد‌های خود را در قالب کامنت بنویسید و ما را از تجربیات خود در این زمینه مطلع سازید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.