تکنولوژی 57 بازدید

ابزارهای مختلف تبلیغاتی، قابلیت معرفی خدمات و محصولات را فراهم می‌کنند. نتیجه استفاده از تبلیغات نیز، بهبود شرایط کسب و کار و افزایش شناخت برند توسط مخاطبان است. در واقع، به احتمال بسیار زیاد آن دسته از کسب و کارهایی می‌توانند از رقبا پیشی بگیرند که از این ابزارها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین روش‌های امروزی تبلیغات – که خصوصاً در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد – ویدیو مارکتینگ است. از طرفی، با گسترش تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش ماشینی، ساخت کلیپ با هوش مصنوعی کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. اگر شما هم در حوزه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می‌کنید یا قصد دارید محصولات و خدمات کسب و کارتان را با استفاده از محتوای ویدیویی به کاربران معرفی نمایید؛ لطفاً با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید. در این مقاله قصد داریم روش‌ها و ابزار ساخت کلیپ و ویدیو با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات

امروزه استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات، یکی از ابزارهای برجسته در جلب توجه مخاطبان (مشتریان) به خدمات و محصولات مختلف یک کسب و کار است. با توجه به رشد روزافزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف، تولید محتوای ویدیویی و کلیپ‌های تبلیغاتی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع، ویدیوها با قابلیت نمایش دیداری و شنیداری، ارتباط نزدیک‌تری با مخاطب ایجاد می‌کنند و احساس ثبات و اعتماد بیشتری را نسبت به محصول یا خدمات مورد تبلیغ ایجاد می‌نمایند. بر این اساس، ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی، به بخش مهمی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

اهمیت استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات
اهمیت استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

تاثیر کلیپ در جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

کلیپ‌های ویدیویی از طریق ارتباط مستقیم با روند‌ها و جریان‌های اجتماعی، توانسته‌اند به عنوان یکی از عوامل مؤثر در جذب کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح شوند. این کلیپ‌ها با ارائه محتوای جذاب و جالب، توانایی ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان را دارند. بنابراین، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. به عنوان مثال، اگر در محیط اینستاگرام جستجو کنید؛ شاهد استفاده حداکثری از پتانسیل کلیپ‌های تبلیغاتی در پیج‌های تجاری خواهید بود. از طرفی، به دلیل امکان گنجاندن محتوای جذاب در کنار معرفی یک محصول، استفاده از این نوع محتوا در شبکه‌های اجتماعی را بسیار کاربردی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله «هوش مصنوعی برای تولید محتوا در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

تاثیر هوش مصنوعی در ساخت کلیپ و ویدیو

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت کلیپ، به تولید محتوای متنوع و جذاب کمک می‌کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها، محتوایی را ارائه دهند که به طور مستقیم با علایق و نیازهای مخاطبان هدف هماهنگ شده باشد. این روش، امکان بهبود کیفیت و کاهش زمان تولید محتوا را نیز فراهم می‌کند. در واقع، مقدار زمانی که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ساخت محتوای ویدئویی صرف می‌شود، بسیار کمتر از مدت زمان لازم برای ساخت این نوع محتوا به دست انسان است. به همین دلیل، در سال‌های اخیر شاهد گسترش ساخت کلیپ با هوش مصنوعی بوده‌ایم.

شایان ذکر است که استفاده از هوش مصنوعی در ویدیو مارکتینگ، به بازاریابان امکان می‌دهد تا به طور هوشمندانه‌تری به مخاطبان خود نزدیک شوند. با تجزیه و تحلیل داده‌های رفتاری مخاطبان، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند محتوای ویدیویی را به طور دقیق‌تری با سلیقه و نیازهای آن‌ها هماهنگ کنند و بنابراین بازدهی و موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی را افزایش دهند.

تاثیر هوش مصنوعی در ساخت کلیپ و ویدیو
تاثیر هوش مصنوعی در ساخت کلیپ و ویدیو

معرفی بهترین ابزارها برای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی

حال که با کاربردها و اهمیت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در ساخت کلیپ آشنا شدید؛ ضروری است که مهم‌ترین ابزارهایی که در این حوزه به کار می‌روند را بشناسید. شناخت این ابزارها و ویژگی‌های هر یک، می‌تواند شما را با امکانات هوش مصنوعی در تولید محتوای ویدیویی و کلیپ‌های تبلیغاتی آشنا کند. شایان ذکر است که در ساخت کلیپ، ممکن است تنها به فکر ادیت و ایجاد تغییرات در محتوای موجود و انتشار مجدد آن باشید. این مورد نیز از طریق ابزارهای هوش مصنوعی قابل انجام است. در ادامه، به معرفی این ابزارها خواهیم پرداخت که عبارت‌اند از:

  1. pictory
  2. Synthesia
  3. Deepbrain
  4. Elai.io
  5. InVideo
  6. Lumen5
  7. Adobe Premiere Pro
  8. GliaCloud

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

معرفی ابزارهای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی
معرفی ابزارهای ساخت کلیپ با هوش مصنوعی

pictory

ابزار Pictory از طریق وب‌سایت pictory.ai در دسترس است و از طریق به کار گیری آن می‌توانید کلیپ‌های جذاب بسازید و منتشر کنید. در استفاده از این ابزار که مبتنی بر هوش مصنوعی است، نیاز به داشتن تجربه در زمینه تولید و ادیت ویدئو نخواهید داشت. زمانی که می‌خواهید از این نسخه هوش مصنوعی برای تولید ویدیو و کلیپ استفاده کنید؛ تنها کافی است که متنی کوتاه در رابطه با محتوای مورد نظرتان بنویسید. هوش مصنوعی بر اساس این نوشته، ویدیویی متناسب با آنچه در نظر دارید تولید می‌کند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های Pictory می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فضای ابری که قابلیت تولید ویدئو با استفاده از هر سیستمی را فراهم می‌کند.
  • تولید کلیپ متناسب با متن مقاله یا اسکریپت
  • ویرایش کلیپ بر اساس متن وارد شده
  • زیرنویس خودکار ویدئوها به صورت کاملاً هماهنگ

به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از امکانات آن، اینجا را کلیک کنید (+).

pictory
pictory

Synthesia

ابزار هوش مصنوعی Synthesia از جمله معروف‌ترین نمونه‌های هوشمند برای ساخت کلیپ است. این ابزار، متن مشخص شده توسط شما را به واسطه آواتارهای متنوع تبدیل به ویدئو می‌کند. شایان توجه است که این ابزار خصوصاً در رابطه با ارائه محصول در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد و از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های Synthesia عبارت‌اند از:

  • امکان ایجاد قالب انحصاری در کنار برخورداری از ۵۰ قالب از پیش تعیین شده
  • امکان استفاده از ۷۰ آواتار مختلف هوش مصنوعی
  • امکان انتخاب زبان از بین ۶۵ گزینه در دسترس
  • استفاده از قالب‌ها و پس‌زمینه‌های ویدئویی متنوع

به منظور آشنایی بیشتر با نحوه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی و شناخت امکانات Synthesia، اینجا را کلیک کنید (+).

Synthesia
Synthesia

Deepbrain

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید و ادیت ویدئو، Deepbrain است. این ابزار نیز همانند نمونه‌های مشابه آواتارهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها کلیپ تولید کنید. تفاوتی که وجود دارد، آواتارهای آسیایی موجود است که به صورت واقع گرایانه طراحی شده‌اند و به محتوای تولید شده حالت طبیعی می‌دهد.

از ویژگی‌های Deepbrain می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع در ظاهر و نژاد آواتارهای هوش مصنوعی
  • قابلیت استفاده برای افراد مبتدی و کم تجربه
  • امکان Digital Twin Creation برای ساخت نسخه دیجیتالی افراد
  • امکانات شخصی سازی بسیار متنوع

به منظور یادگیری نحوه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی و شناخت امکانات ابزار Deepbrain، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Elai.io

یکی از امکاناتی که در زمینه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی در اختیار شما قرار دارد؛ امکان تولید محتوای ویدیویی بر اساس محتوای وبلاگ یا وب‌سایت کسب و کارتان است. در این راستا، ابزار Elai.io در اختیار شما خواهد بود. در به کار گیری Elai.io با استفاده از URL یک محتوای متنی که در وبلاگ یا سایت شما قرار دارد، می‌توانید به راحتی و با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای تصویری جذاب ایجاد کنید.

شایان ذکر است، ابزار Elai.io بیش از ۶۰ زبان و ۲۵ آواتار مختلف، در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به این ترتیب شرایط متنوعی برای ساخت کلیپ با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می‌شود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویدئوهای آموزشی کامل برای کاربران
  • امکان تولید ویدئو در تعداد بالا
  • دریافت فید به طور مستقیم از وبلاگ

به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Elai.io
Elai.io

InVideo

از دیگر ابزارهایی که می‌توانید به منظور ساخت کلیپ با هوش مصنوعی استفاده کنید، InVideo است. این ابزار محیط کاربر پسندی دارد و استفاده از آن به راحتی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید در کمترین زمان و فقط با چند کلیک، محتوای ویدیویی درست کنید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمایید.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هوش مصنوعی InVideo را برای ساخت ویدیو مناسب می‌سازد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت کلیپ بدون نیاز به آموزش حرفه‌ای
  • سرعت عمل بالا و ساختن ویدئو در چند دقیقه
  • برخورداری از قالب‌های جذاب تصویری
  • اشتراک گذاری مستقیم ویدئوها در رسانه‌های اجتماعی تصویری

شما هم می‌توانید به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی با ویژگی‌های هوش مصنوعی به کار رفته در InVideo، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

InVideo
InVideo

Lumen5

ابزار Lumen5 از دیگر گزینه‌های بسیار مهم و شناخته شده در زمینه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی است. هزینه اشتراک این ابزار نیز به نحوه تعیین شده است که از طریق سطوح مختلف خدماتی، نیاز طیف گسترده‌ای از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را بر طرف کند. در واقع، پلن‌های مختلف Luman5 از طرح مجانی تا طرح حرفه‌ای (اشتراک ۱۴۹ دلار) می‌تواند طیف وسیعی از کاربران با نیازهای متفاوت را پوشش دهد. همچنین از طریق Lumen5 امکان دسترسی به کتابخانه گسترده‌ای از محتوای صوتی و تصویری را دارید که می‌توانند در تولید ویدیو به شما کمک کنند. به این ترتیب، می‌توانید تنها با خرید اشتراک این ابزار کاربردی، نیازهای خود در تهیه کلیپ‌های جذاب تبلیغاتی را تأمین کنید. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی با ویژگی‌های هوش مصنوعی به کار رفته در Lumen5، اینجا را کلیک کنید (+).

Adobe Premiere Pro

مجموعه محصولات شرکت Adobe در حوزه تکنولوژی هوش مصنوعی خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهند. در این میان، Adobe Premiere Pro به عنوان یک ابزار مناسب جهت ادیت هوشمند ویدیو کاربرد دارد. ویژگی‌های خاص این ابزار که می‌تواند نظر هر کاربر را به خود جلب کند، سبب اهمیت آن در حوزه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی شده است. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • از هوش مصنوعی این ابزار به راحتی جهت تنظیم تعادل رنگ کلیپ‌های تصویری استفاده می‌شود.
  • زمانی که قصد دارید از یک ویدئو برای پلتفرم‌های متفاوت استفاده کنید، ممکن است در نمایش آن نیاز به تغییر قاب تصویر داشته باشید که به راحتی با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود.
  • با مرور ویدئو توسط هوش مصنوعی، بخش‌هایی که نیاز به ویرایش دارند و باید در آن‌ها تغییر ایجاد شود به صورت خودکار تشخیص داده می‌شوند.
  • ویژگی Morph Cut در زمینه اصلاح پرش‌های تصویری آزار دهند مفید است و خصوصاً در ویدئوهای مصاحبه کاربرد زیادی دارد.

به منظور آشنایی با ویژگی‌های این ابزار و استفاده از آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Adobe Premiere Pro
Adobe Premiere Pro

GliaCloud

ابزار GliaCloud به شما این امکان را می‌دهد که – در حالی که پیام خود را با کلیپ تولید شده توسط هوش مصنوعی منتقل می‌کنید – URL ها و مقالات را به یک ویدیو تبدیل نمایید. همچنین این ابزار در تکنیک‌های مختلف ساخت ویدئو خبری، بازاریابی، کلیپ کوتاه و گیف به کار می‌رود. شایان ذکر است که تمام پلن‌های استفاده از این ابزار پولی هستند و برای آزمایش آن باید درخواست خود را ثبت نمایید. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی با امکانات آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

مقایسه تولید کلیپ با هوش مصنوعی و نیروی انسانی

مقایسه بین تولید کلیپ با استفاده از هوش مصنوعی و نیروی انسانی، نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد و کیفیت تولید محتوا را بهبود بخشیده و همچنین زمان و هزینه تولید را کاهش دهد. با این حال، نیروی انسانی همچنان نقش مهمی در ایجاد محتوای خلاق و متناسب با مخاطبان دارد که نمی‌توان آن را با هوش مصنوعی جایگزین کرد. در واقع ترکیب نیروی انسانی و هوش مصنوعی متواند بهترین نتیجه ممکن را برای شما فراهم کند. شایان ذکر است که این نتیجه در فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی محصولات به خوبی دیده می‌شود؛ خصوصاً در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توان نتیجه مطلوبی از ساخت کلیپ با هوش مصنوعی گرفت. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مقایسه تولید کلیپ با هوش مصنوعی و نیروی انسانی
مقایسه تولید کلیپ با هوش مصنوعی و نیروی انسانی

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی و نتیجه گیری

به طور کلی، استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات به عنوان یک راهکار مؤثر با بازده بالا در جذب مخاطبان، همچنان از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به پیشرفت‌های هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که این تکنولوژی به طور مداوم در بهبود و توسعه محتواهای ویدیویی مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، به بررسی اهمیت و تأثیر استفاده از کلیپ و محتوای ویدیویی در تبلیغات پرداختیم و نشان دادیم که این ابزارها به عنوان یکی از روش‌های برجسته در جذب مخاطبان مطرح شده‌اند. همچنین، نقش بسیار مهمی که هوش مصنوعی در ساخت کلیپ و ویدیو مارکتینگ ایفا می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم. لطفاً لینک این مقاله را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و با ارائه نظرات و پیشنهادهایتان ما را در بهبود مطالب منتشر شده یاری دهید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.