در دنیای امروز، با پیشرفت روزافزون فناوری و افزایش نیازهای مختلف جامعه (تبلیغاتی، سیاسی، اجتماعی و…)، نیاز به اطلاعات و محتوای با کیفیت برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به شدت احساس می‌شود. از طرفی، رشد بسیار سریع محتوای دیجیتال و افزایش رقابت در فضای آنلاین، نیاز به راهکارهای نوینی برای تولید محتوا را ایجاد کرده است. در این راستا، نمونه‌های مختلفی از سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا ایجاد شده‌اند و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر و نوین برای تولید محتوا شناخته می‌شوند.

در واقع، سایت‌های هوش مصنوعی به وسیله الگوریتم‌ها و سیستم‌های هوش ماشینی مبتنی بر یادگیری ماشین (Machine Learning) و پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing)، قادرند محتوایی متنوع و با کیفیت را تولید کنند. توضیح بیشتر آنکه، این سیستم‌ها با استفاده از داده‌های بزرگ، الگوریتم‌های پیشرفته و تکنیک‌های متنوع، می‌توانند به صورت خودکار و سریع محتواهایی را تولید کنند که به نیازهای مختلف کاربران پاسخ دهند.

با توجه به اهمیت و کاربرد موضوع، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا»، به بررسی و ارزیابی نقش و اهمیت سایت های هوش مصنوعی در تولید محتوا می‌پردازیم. همچنین، روند توسعه و پیشرفت این فناوری‌ها را بررسی خواهیم کرد و به نکات کاربردی برای استفاده بهینه از آن‌ها در ساختار محتوای وب‌سایت‌ها، خواهیم پرداخت.

تاثیر سایت های هوش مصنوعی در تولید محتوا چیست؟

تأثیر هوش مصنوعی برای تولید محتوا، بسیار گسترده و چند بعدی است و بر انواع مختلفی از صنایع و زمینه‌ها تأثیر می‌گذارد. در زیر به برخی از تأثیرات مهم این فناوری برای تولید محتوا اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • افزایش سرعت تولید محتوا
  • کاهش هزینه‌ها
  • افزایش کیفیت محتوا
  • تولید محتواهای تخصصی
  • شخصی‌سازی محتوا

در ادامه به بررسی هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

تاثیر سایت های هوش مصنوعی در تولید محتوا چیست؟
تاثیر سایت های هوش مصنوعی در تولید محتوا چیست؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

افزایش سرعت تولید محتوا

با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های یادگیری ماشین، می‌توان به طور خودکار محتواهایی با کیفیت تولید کرد. این امر باعث افزایش سرعت و کارایی در تولید محتوا می‌شود؛ زیرا در بسیاری از موارد و اوقات، نیازی به زمان برای تحقیق، نوشتن و ویرایش محتوا توسط انسان‌ها نیست. همچنین، آن بخش از فرآیندهایی که به صورت روتین توسط نیروی انسانی و با صرف زمان انجام می‌گیرد، به واسطه هوش مصنوعی با سرعتی چشمگیر پیش می‌روند؛ به این ترتیب، شاهد افزایش سرعت تولید محتوا خواهیم بود.

افزایش سرعت تولید محتوا
افزایش سرعت تولید محتوا

کاهش هزینه ها

استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا، منجر به کاهش هزینه‌های مرتبط با استخدام نویسندگان و ویراستاران می‌شود. در برخی موارد، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند تا چندین برابر ارزان‌تر از استخدام نویسندگان حرفه‌ای باشد. البته شایان ذکر است که این موضوع در خصوص انواع دیگر محتوا نظیر ویدئو بیشتر به چشم می‌آید و اختلاف هزینه‌های ناشی از به کار گیری هوش مصنوعی در مقایسه با نیروی انسانی، بسیار زیاد خواهد بود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

افزایش کیفیت محتوا

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، سیستم‌های هوش مصنوعی قادر به تولید محتوایی با کیفیت و بر اساس تحلیل داده‌های بزرگ هستند. این محتواها، ممکن است شامل مقالات، خبرها، متون تبلیغاتی و حتی موسیقی و تصاویر باشند که به طور کلی باعث افزایش کیفیت محتوا در دنیای دیجیتال می‌شوند. البته در خصوص تولید محتوا بر پایه زبان فارسی، هنوز هم کاستی‌هایی وجود دارد؛ اما با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در یادگیری و پیشرفت، همواره شاهد بهبود یافتن کیفیت تولیدات به این زبان هستیم.

افزایش کیفیت محتوا
افزایش کیفیت محتوا

تولید محتواهای تخصصی

توجه داشته باشید که تولید محتوای تخصصی در هر حوزه، نیازمند استخدام افرادی دارای دانش و آگاهی در آن زمینه خاص خواهد بود؛ این در حالی است که سیستم‌های هوش مصنوعی، قادر به تحلیل و فهم محتواهای تخصصی و پیچیده در حوزه‌های گوناگون هستند. این امر به کسب و کارها یا شرکت‌های تولید محتوا امکانات لازم جهت تولید محتوای تخصصی در موضوعات مختلف را ارائه می‌دهد.

شخصی سازی محتوا

شایان توجه است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان محتوا را با توجه به نیازها و سلایق هر کاربر شخصی‌سازی کرد! این امر باعث افزایش جذابیت و تعامل کاربران با محتوا می‌شود. به عنوان مثال، از طریق تحلیل داده‌های مربوط به میزان بازدید یا محتوای مورد پسند کاربران، می‌توان به تدریج تولید را به سمت سلیقه آن‌ها برد. گفتنی است که از این طریق، بازده تبلیغات و بازاریابی محتوایی نیز افزایش پیدا می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شخصی سازی محتوا
شخصی سازی محتوا

حال که با تاثیر سایت های هوش مصنوعی در تولید محتوا آشنا شدیم، وقت آن است که به سراغ معرفی این سایت‌ها برویم و یک قدم به استفاده از آن‌ها نزدیک‌تر شویم.

معرفی ۱۰ سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا

در واقع، این مسئله که «بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دیجیتال مارکتینگ کدم‌اند؟» نیاز به بررسی نمونه‌های گوناگون دارد. شما می‌توانید در ادامه با تعدادی از این ابزارها آشنا شوید و ضمن شناخت هر یک از آن‌ها، کاربردشان را در بهبود کسب و کار و فروش خود بررسی کنید. بنابراین، در ادامه به معرفی مهم‌ترین نمونه‌ها خواهیم پرداخت که عبارت‌اند از:

  • ‌Jasper
  • Anyword
  • ChatGPT
  • Copy.ia
  • Rytr
  • Appy Pie Design
  • Synthesia
  • Lumen5
  • Designs.ai
  • Adobe Sensei

در ادامه به بررسی عملکرد و تشریح موارد ذکر شده می‌پردازیم.

معرفی ۱۰ سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا
معرفی ۱۰ سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا

Jasper

یکی از سایت‌های شناخته شده و معتبر برای تولید محتوا، Jasper.ai است که به منظور تولید محتوای متنی و تبلیغاتی به کار می‌رود. این سایت بر اساس الگوریتم‌های هوش ماشینی و تنها از طریق دریافت کلمات کلیدی در خصوص موضوع مورد نظر، اقدام به تولید محتوا می‌کند. در واقع، جاسپر یک دستیار برای نوشتن مقالات است که می‌تواند در حوزه‌های گوناگون و به صورت منحصر به فرد محتوای متنی تولید کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این وب‌سایت هوش مصنوعی، امکان تولید محتوای متنی بلند با تعداد کلمات بیش از ۱۰۰۰ عدد است. بنابراین ابزار جسپر در قالب‌های مختلف، از جمله پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها، کپی بازاریابی، عنوان و توضیحات متا، انتشار مطبوعاتی و موارد دیگر، به شما کمک خواهد کرد. جهت آشنایی بیشتر با این سایت و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن، اینجا را کلیک کنید (+).

Jasper
Jasper

Anyword

ابزار Anyword یک سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا است که گزینه‌ای مناسب برای کپی رایتینگ مبتنی بر داده به شمار می‌رود. با مراجعه به وب‌سایت اصلی این ابزار، می‌توانید از قابلیت تست رایگان و تولید نمونه محتوا استفاده کنید. در این راستا، هوش مصنوعی با دریافت یک متن کوتاه با طول حداقل ۵ کلمه، عناوین مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد و با تأیید نهایی می‌توانید مقاله تبلیغاتی خود تا حدود ۲۰۰۰ کلمه را دریافت کنید. با به کار گیری این ابزار هوشمند، امکان تولید متن‌های تبلیغاتی، ایمیل و توضیحات کوتاه برای صفحات لندینگ در تبلیغات کلیکی را خواهید داشت.

شایان ذکر است که در حال حاضر، این سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا، از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود، می‌توانید از ترجمه محتوای تولید شده در تبلیغات خود به خوبی بهره ببرید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به لینک صفحه اصلی آن کلیک کنید (+).

Anyword
Anyword

ChatGPT

زمانی که به دنبال شناخت بهترین ابزارهای تولید محتوا هستید، بدون شک ChatGPT یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها خواهد بود. به منظور استفاده از این هوش مصنوعی، با مراجعه به سایت chat.openai.com این امکان را دارید که از توانایی‌های ابزار، به منظور تولید یا بهینه سازی محتوا استفاده کنید. البته دسترسی رایگان به چت جی پی تی، تنها در مورد نسخه ۳.۵ آن ممکن است و با استفاده از حساب جیمیل خود، می‌توانید از امکانات هوش مصنوعی استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با این ابزار و دسترسی به سایت اصلی آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Chat GPT
Chat GPT

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

Copy.ia

اگر به دنبال سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا هستید که از زبان فارسی نیز پشتیبانی کند، از Copy.ia استفاده کنید. این ابزار هوش مصنوعی، از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) برای بهبود محتوا و ارتقای اثربخشی ایمیل‌های مارکتینگ استفاده می‌کند. همچنین، امکانات وب‌سایت به نحوی طراحی شده‌اند که نقش یک دستیار مجازی را برای شما ایفا کند. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی بیشتر با کاربردهای آن، اینجا را کلیک کنید (+).

Copy.ia
Copy.ia

Rytr

یکی دیگر از سایت‌های کاربردی هوش مصنوعی برای تولید محتوا Rytr است که از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، برای سفارشی‌سازی و ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی شده در ایمیل مارکتینگ، استفاده می‌شود. در واقع، Rytr با تحلیل داده‌های موجود، پیشنهادهای مناسب و متنوعی را برای هر موضوع به صورت خودکار ارائه می‌دهد. بر این اساس، تنها با ارائه یک متن کوتاه و معرفی کسب و کار خود، این امکان را دارید که در کوتاه‌ترین زمان ایمیل‌های تبلیغاتی مناسب تولید کنید. به منظور استفاده از این ابزار و آشنایی بیشتر با کاربردهای ابزار، اینجا را کلیک کنید (+).

Appy Pie Design

از جمله مهم‌ترین گونه‌های محتوا که در حوزه تبلیغات و بازاریابی کاربرد دارد، انواع پوستر و کاور است. در این زمینه، وب‌سایت Appy Pie امکانات زیادی را بر پایه هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. این ابزار قادر است برای محصولات شما پوسترهایی جذاب تهیه کند تا مخاطبان از طریق مشاهده آن، به سمت خرید از شما جذب شوند. از جمله مهم‌ترین مزایای Appy Pie می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه‌ای کامل از الگوهای پیش‌فرض
  • امکان افزودن تصویر، متن یا سایر عناصر فایل ارائه
  • امکان دانلود رایگان قالب‌ها
  • امکان استفاده از نسخه موبایل

شایان ذکر است، امکان استفاده رایگان آزمایشی از این وب‌سایت برای کاربران فراهم شده است. شما نیز می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به لینک مستقیم وب‌سایت، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Appy Pie Design
Appy Pie Design

Synthesia

یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌ها در زمینه تولید و ادیت ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی، Synthesia است. شما نیز می‌توانید از این سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا و استفاده از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. با به کار گیری این ابزار هوشمند، دیگر نیازی به صرف هزینه و زمان بسیار زیاد برای فیلم‌برداری و تدوین نخواهید داشت و نگرانی از جهت انتخاب بازیگر و گوینده پیدا نمی‌کنید. به این ترتیب که با انتخاب از میان بیش از ۷۰ نوع آواتار در کوتاه‌ترین زمان، ویدئو مورد نظر خود را مشاهده می‌کنید. به منظور کسب آگاهی بیشتر در خصوص امکانات این سایت و آشنایی با نحوه استفاده از آن، بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Synthesia
Synthesia

Lumen5

با توجه به اهمیتی که محتوای ویدیویی در تبلیغات و بازاریابی آنلاین پیدا کرده است؛ سایت‌های هوش مصنوعی بسیاری در حوزه تولید و ادیت ویدیو، خدمات ارائه می‌کنند. در این حوزه، Lumen5 یکی از سایت‌های شناخته شده به شمار می‌رود. این ابزار هوشمند با در نظر گرفتن دامنه قیمت مناسب برای خدمات خود، امکان استفاده را برای کاربران در هر سطحی فراهم کرده است. شما می‌توانید یک تولید کننده حرفه‌ای وابسته به شرکتی بزرگ یا صاحب یک وبلاگ کوچک باشید. در هر حالت، سادگی استفاده و قیمت مناسب خرید حساب کاربری، می‌تواند نظر شما را جلب کند. به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از امکانات آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Designs.ai

ابزار Designs.ai به عنوان یک سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا شناخته می‌شود. این ابزار در حوزه تولید لوگو، گرافیک و تصاویر مختلف کاربرد دارد. در واقع، استفاده‌های فراوانی که می‌توانید از محتوای تصویری در کانال‌های مختلف تبلیغاتی داشته باشید، شناخت وب‌سایت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در این زمینه را مهم‌تر می‌کند. در این میان، Designs.ai با قدرت بالای ویرایشگر هوشمند آن و ابزارهایی جهت افزودن متن، پیش زمینه، تصاویر آماده و… یکی از گزینه‌های کاربردی و مفید به شمار می‌رود. به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از امکانات آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Designs.ai
Designs.ai

Adobe Sensei

از دیگر سایت‌های تولید کننده محتوا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی، adobe.com است. این وب‌سایت معتبر ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از بهترین نمونه‌های آن، Adobe Sensei نام دارد. این ابزار که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد این امکان را فراهم می‌کند که طراحان به جای صرف زمان برای تولید محتوا، وقت خود را در جهت ایده پردازی و خلاقیت صرف کنند. بر این اساس، در زمینه تولید محتوای گرافیکی و تصویری، امکانات خوبی در اختیار شما و کسب و کارتان قرار خواهد داد. به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار هوش مصنوعی برای طراحان و استفاده از خدمات آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Adobe Sensei
Adobe Sensei

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی در رابطه با سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا

در این مقاله، به بررسی و معرفی ۱۰ سایت هوش مصنوعی برای تولید محتوا پرداختیم. هرچند نمونه‌های بسیاری در سال‌های اخیر ارائه شده‌اند و هر کدام کاربردهای فراوانی دارند. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای معرفی شده تا حدودی با پتانسیل و حد و مرزهای استفاده از تکنولوژی AI در تبلیغات و بازاریابی محتوایی آشنا شوید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودی سپاسگزاریم. لطفاً لینک این نوشته را در اختیار دوستان خود نیز قرار دهید و نظرات خود را از طریق کامنت به اشتراک بگذارید. همچنین اگر علاوه بر ابزارها و سایت های بالا، ابزار یا سایت دیگری را برای تولید محتوا می‌شناسید، لطفاً آن (ها) را در بخش کامنت به ما و دیگران معرفی کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.