با گسترش استفاده از هوش مصنوعی، ارائه دهندگان این تکنولوژی در ابتدا خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دادند. با این حال، به مرور، استفاده از این ابزارها تنها با پرداخت هزینه ممکن شد. در این میان، هنوز هم برخی از نسخه‌های هوش مصنوعی، خدمات محدودی را به منظور جذب کاربران یا آزمایش کاربرد ابزار، فراهم می‌کنند. بر این اساس، اگر قصد دارید با ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان آشنا شوید؛ در ادامه به ما همراه باشید. در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» قصد داریم بهترین نمونه‌های هوش مصنوعی که به صورت رایگان نیز قابل استفاده هستند را به شما معرفی کنیم.

اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

با توجه به ایجاد تغییرات جدی در زمینه تولید محتوا، صاحبان کسب و کار، فعالان شبکه‌های اجتماعی و تولید کنندگان محتوا، به استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه پرداختند. هوش مصنوعی نیز با کاربردهای گسترده‌ای که تا کنون از خود نشانه داده؛ اهمیت زیادی در رابطه با تولید محتوا به دست آورده است. در واقع، امروزه شاهد هستیم که محتوای متنی، تصویری، ویدئوهای تبلیغاتی و… در کوتاه‌ترین زمان، به واسطه این تکنولوژی نوین تولید می‌شوند. این در حالی است که سرعت تولید محتوا افزایش پیدا می‌کند و هزینه‌ها نیز پایین می‌آید.

با توجه به این موارد، ضروری است که تولید کنندگان محتوا، با روش استفاده از هوش مصنوعی آشنا شوند و از آن به منظور بهبود عملکردشان استفاده کنند. همچنین با توجه به استفاده گسترده کسب و کارها و تولید کنندگان محتوا از هوش مصنوعی، به کارگیری این تکنولوژی، لازمه‌ی افزایش توان رقابت برای شما خواهد بود.

اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا
اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

کاربردهای هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان

همان‌طور که ذکر شد، نسخه‌های پیشرفته هوش مصنوعی، خدمات خود را تنها با پرداخت اشتراک ماهانه یا سالیانه به کاربران ارائه می‌کنند. با این حال، هنوز هم ابزارهایی وجود دارند که امکاناتشان را به صورت محدود اما رایگان، در اختیار شما قرار می‌دهند. مع‌الوصف، برای استفاده از این ابزارها، باید حساب کاربری ایجاد کنید. در این صورت نیز، چند حالت مختلف وجود دارد:

  • ممکن است به صورت روزانه اعتبار رایگان به شما تعلق بگیرد،
  • یا به ازای هر آدرس ایمیل، اعتبار استفاده از ابزار را دریافت کنید؛
  • البته در مواردی نیز استفاده از یک نسخه با دسترسی و امکانات کمتر و بدون محدودیت، فراهم است.

در هر صورت، اگر استفاده محدود از این ابزارها می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و شما این امکان را دارید که بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان از هوش مصنوعی استفاده کنید. شایان ذکر است که چنین استفاده‌ای برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا تولید محتوا برای وبلاگ و سایت‌های تجاری، ممکن است کافی باشد. همچنین، داشتن ویژگی مذکور برای ابزارها به شما کمک می‌کند تا پیش از پرداخت هزینه، از کارآمدی هوش مصنوعی آن‌ها مطمئن شوید.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان

ابزارهای هوش مصنوعی که به صورت رایگان بخشی یا تمام امکانات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند عبارت‌اند از:

  1. ChatGPT
  2. Gemini
  3. Writesonic
  4. Copy.ai
  5. Khodnevisai
  6. Bing image
  7. Pixlr
  8. Genmo
  9. Runwayml
  10. plazmapunk

در ادامه به تشریح کاربرد و ویژگی‌های هر یک از موارد فوق خواهیم پرداخت.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان
معرفی ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان

ابزار هوش مصنوعی ChatGPT

اگر به دنبال گزینه‌های مناسب هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان باشید؛ قطعاً ChatGPT یکی از بهترین موارد در دسترس خواهد بود. این ابزار هوش مصنوعی، امکانات مناسبی جهت تولید محتوای متنی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده از آن تنها با ثبت حساب جیمیل شما ممکن است. هر چند نسخه پرمیوم این ابزار، تنها با خرید اشتراک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ اما شما می‌توانید با ایجاد اکانت، به صورت نامحدود از خدمات نسخه معمولی استفاده کنید.

از طرفی، قابلیت پشتیبانی این ابزار هوش مصنوعی از زبان فارسی در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. به نحوی که رعایت نکات نگارشی در متن تولید شده، به خوبی دیده می‌شود. هر چند در مواردی، باید صحت اطلاعات توسط کاربر بررسی شود و پیش از انتشار محتوا، آن را شخصاً بررسی کنید. شایان ذکر است که در ابتدای عرضه این نسخه AI نیاز به ثبت شماره تلفن وجود داشت که دسترسی را برای کاربران ایرانی محدود می‌کرد. پس از آن، با اعمال تغییراتی، تنها با استفاده از ثبت آدرس ایمیل در دسترس عموم قرار گرفت. به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت‌های ابزار ChatGPT و استفاده از امکانات آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تولید محتوا رایگان ChatGPT
تولید محتوا رایگان ChatGPT

ابزار هوش مصنوعی Gemini برای تولید محتوای رایگان

هوش مصنوعی ارائه شده توسط شرکت گوگل نیز قابلیت‌های مناسبی از خود نشان داده است. این ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان، در دسترس عموم قرار دارد. کاربران می‌توانند با ثبت آدرس جیمیل خود، از امکانات Gemini بهره ببرند. در واقع، با بررسی محتوای تولید شده توسط این ابزار و مقایسه آن با سایر نسخه‌های هوش مصنوعی، متوجه کیفیت بالای متن تولید شده به زبان فارسی خواهید شد. از طرفی، محدودیتی برای کاربران در تولید محتوا تعیین نشده است و قابلیت استفاده گسترده از Gemini را خواهید داشت. به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini و استفاده از آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

Gemini ابزار هوش مصنوعی رایگان تولید محتوا
Gemini ابزار هوش مصنوعی رایگان تولید محتوا

ابزار هوش مصنوعی Writesonic

یکی دیگر از نسخه‌های جالب توجه هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان، ابزار Writesonic است. این ابزار نیز به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و قابلیت تولید متن‌های طولانی جهت استفاده در وبلاگ شخصی و تبلیغات اینترنتی را دارد. در استفاده از Writesonic تنها با ثبت آدرس ایمیل خود و پاسخ دادن به چند سؤال و در عرض چند دقیقه، امکان دسترسی به هوش مصنوعی را پیدا می‌کنید.

البته در خصوص استفاده از ابزار رایت‌سونیک، توجه به این نکته ضروری است که امکان استفاده رایگان در حد ۱۰۰۰۰ کلمه محتوا برای شما فراهم خواهد بود. با این حال، می‌توانید از طریق تغییر آدرس ایمیل، مجدداً از این میزان اعتبار رایگان برخوردار شوید. همچنین، نمونه‌های تولید شده محتوا با استفاده از هوش مصنوعی Writesonic نشان می‌دهد که هر چند کیفیت آن به اندازه ابزار چت جی پی تی بالا نیست؛ اما قابلیت استفاده در حوزه وبلاگ نویسی را برایتان فراهم می‌کند.

به منظور آشنایی بیشتر با این ابزار و استفاده از آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Writesonic
Writesonic

ابزار هوش مصنوعی copy.ai

از جمله کاربردهای مهم ابزارهای تولید محتوا، استفاده از آن‌ها در حوزه ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پیامکی و همچنین تولید کپشن در شبکه‌های اجتماعی است. در این حوزه نیز، می‌توانید از امکانات ابزار copy.ai استفاده کنید. هرچند این نسخه از هوش مصنوعی در زمینه تولید متن‌های بلند به زبان فارسی، نتایج مناسبی ارائه نمی‌دهد؛ با این حال در تهیه متن کوتاه بازده خوبی دارد. شایان ذکر است که پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت این ابزار، امکان ۷ روز استفاده رایگان برای شما فراهم می‌شود. با این حال، می‌توانید از طریق تغییر ایمیل، این مدت را تمدید کنید و از قابلیت‌های copy.ai بهره لازم را ببرید. در صورتی که قصد دارید با امکانات هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان توسط copy.ai بیشتر آشنا شوید؛ بر روی این لینک کلیک کنید (+).

copy.ai
copy.ai

ابزار هوش مصنوعی Khodnevisai

هر چند نسخه‌های مختلف هوش مصنوعی در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند؛ با این حال استفاده از یک ابزار داخلی، می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی ارائه دهد. ؛) در این راستا، قصد داریم ویژگی‌های هوش مصنوعی خودنویس را به شما معرفی کنیم. این ابزار، قابلیت تولید محتوای متنی و تصویری را برایتان فراهم می‌کند و با بررسی محتوای تولید شده، متوجه کیفیت آن خواهید شد.

شایان ذکر است که Khodnevisai امکان استفاده از سطوح مختلف کیفیت خدمات را برای کاربران فراهم کرده است که بر روی کیفیت محتوا و سرعت تولید آن اثر گذار است. البته استفاده رایگان از این ابزار، محدود به ۳۰۰۰ کلمه و تولید ۳ دسته تصویر خواهد بود که به ازای هر آدرس ایمیل یا شماره تماس، در دسترس شما قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید با این نسخه هوش مصنوعی داخلی بیشتر آشنا شوید و قابلیت‌های آن با نسخه‌های غیر ایرانی را مقایسه نمایید، پیشنهاد می‌شود که بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Khodnevis.ai
Khodnevis.ai

ابزار هوش مصنوعی Bing image

از جمله کاربردهای مهم هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان، تهیه عکس و گرافیک است. در این زمینه نیز، ابزارهای متعددی وجود دارند که برای کاربران امکان تولید یا ادیت تصویر را به‌صورت رایگان فراهم می‌کنند. ابزار Bing image نیز یکی از این گزینه‌ها است که امکانات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از این ابزار، می‌توانید تصویری مطابق با توضیحات ارائه شده به هوش مصنوعی تهیه کنید. شایان ذکر است که Bing image امکان تهیه ۱۵ تصویر را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد تا با کیفیت و کارایی آن بیشتر آشنا شوید. پس از آن نیز، می‌توانید با ثبت آدرس ایمیل جدید، اعتبار خود را تمدید کنید و به تولید محتوای تصویری بپردازید. به منظور استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، پیشنهاد می‌شود که اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار هوش مصنوعی Pixlr

یکی دیگر از ابزارهای تولید عکس با هوش مصنوعی، Pixlr است. این ابزار نیز به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن ۲۰ تصویر رایگان تولید کنید. البته توجه داشته باشید که در تولید عکس با استفاده از هوش مصنوعی Pixlr باید توضیحات مورد نظر خود را به زبان انگلیسی وارد کنید تا نتیجه حاصل متناسب با درخواست شما باشد.

 شایان ذکر است که این ابزار، علاوه بر تولید عکس، در زمینه ویرایش هوشمند تصاویر نیز امکانات مناسب و نامحدودی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از Pixlr، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Pixlr
Pixlr

ابزار هوش مصنوعی Genmo برای تولید محتوا رایگان

کاربرد هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان به منظور ساخت ویدئو یکی دیگر از موارد پرکاربرد در این حوزه است. در این زمینه، ابزار Genmo امکانات جالب توجهی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با ارائه یک توضیح کوتاه، قادر خواهید بود ویدئو مورد نظرتان را توسط هوش مصنوعی تولید کنید.

شایان ذکر است، Genmo قابلیت تولید عکس و گیف را نیز به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه، می‌توانید تصویر تولید شده را با یک سری توضیحات به فیلم تبدیل کنید. در مجموع می‌توان گفت که امکانات رایگان این ابزار هوش مصنوعی بسیار قابل توجه و کارآمد است. شاید تنها مشکل موجود، قرار دادن واترمارک این ابزار در محتوای تولید شده است. به منظور آشنایی بیشتر با امکانات Genmo و استفاده از این ابزار هوشمند، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Genmo
Genmo

ابزار هوش مصنوعی Runwayml

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید ویدئو رایگان با هوش مصنوعی کاربرد دارد، Runwayml است که می‌تواند نتایج مناسبی را در مقابل ارائه توضیحات به زبان انگلیسی ارائه دهد. هرچند با استفاده از زبان فارسی نیز می‌توان از طریق این ابزار هوشمند محتوا تولید کرد؛ اما کیفیت آن ممکن است در حد مطلوب نباشد. این ابزار با دادن اعتبار ۱۰۰ ثانیه ویدئو رایگان به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از قابلیت‌های آن کسب کنید. شاید مهم‌ترین نکته در استفاده از Runwayml سرعت بسیار مطلوب آن در تولید محتوا و درک مناسب هوش مصنوعی از توضیحات نوشته شده باشد. بر این اساس، معمولاً در زمان کوتاه، نتیجه مورد نظر خود را به دست خواهید آورد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از Runwayml، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Runwayml
Runwayml

ابزار هوش مصنوعی Plazmapunk

با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Plazmapunk هر روز ۲۰ ثانیه اعتبار تولید ویدئو رایگان خواهید داشت. هر چند این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و تولید محتوا با آن بسیار زمان‌بر است؛ با این حال کیفیت ویدیوهای تولید شده با Plazmapunk در سطح قابل قبولی قرار دارد. از طریق تولید محتوا با این ابزار، می‌توانید محتوای رایگان مورد نیاز برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی خود را تولید نمایید. به منظور استفاده از Plazmapunk، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Plazmapunk
Plazmapunk

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی نمونه‌های مختلف هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان پرداختیم. استفاده از این ابزارها در مواردی به صورت نامحدود و در بیشتر اوقات همراه با محدودیت است. با این حال، در صورتی که میزان نیاز شما به تولید محتوا چندان زیاد نیست می‌توانید با استفاده از ظرفیت محدود رایگان نسخه‌های گوناگون هوش مصنوعی، محتوای مورد نظرتان را تولید کنید. از طرفی، در صورتی که قصد دارید اشتراک یک ابزار را خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود که حتماً پیش از آن از طریق فرصت تست رایگان با امکانات و قابلیت‌هایش آشنا شوید.

در پایان امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات مورد نیاز در خصوص تولید محتوای رایگان با هوش مصنوعی را به شما ارائه دهد. همچنین، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این نوشته از طریق شبکه‌های اجتماعی، دوستان خود را از این ابزارها مطلع کنید و با بیان نظرات خود در بخش کامنت، به ما در بهبود محتوای این نوشته یاری دهید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 4 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.