یکی از شریان‌های اصلی کسب‌وکارهای اینستاگرامی، افزایش ویو اینستاگرام به میزان قابل توجه است که در ادامه، به افزایش فالوئرها و جلب اعتماد مشتریان بالقوه منجر می‌شود.

بسیاری از کاربران با بررسی میزان بازدید یا View یک صفحه اینستاگرامی، برای خرید از محصولات آن اقدام می‌کنند؛ به عبارت ساده‌تر میزان بازدید یا View یک پست تصویری یا لایو اینستاگرامی، در حال حاضر تبدیل به یک ابزار برای سنجش و ارزیابی فعالیت کسب‌وکارهای اینستاگرامی شده است. از این بابت بسیاری از صاحبان مشاغل مستقل و اینستاگرامی می‌کوشند که بازدیدهای خود را افزایش بدهند، یا از ریزش و افت آن‌ها جلوگیری کنند.

با توجه به اینکه مسئله افت میزان بازدید در فضای اینستاگرام به یک دغدغه بسیار مهم تبدیل شده است، لازم است تا تمامی صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای اینستاگرامی، برای افزایش و ارتقای بازدید پست‌ها اقدام کنند. علاوه بر جلب اعتماد مشتریان بالقوه و افزایش فالوور، میزان بالای بازدید پست‌های یک صفحه اینستاگرامی می‌تواند باعث گسترش برند مورد نظر و شناساندن آن به دیگر کاربران و حتی رقبا تلقی شود.

اگر شما جزو صاحبان کسب‌وکارهای اینستاگرامی هستید و از میزان بازدیدهای پست و صفحه خود ناراضی هستید، کافی است است تا با تمامی ترفندهایی که قرار است در ادامه این مقاله به شما معرفی شوند، آشنا شوید.

با استفاده از ابزارهای هوشمندانه و مدیریت قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام، می‌توان میزان بازدیدهای یک صفحه اینستاگرامی را افزایش داد و از افت آن جلوگیری کرد. الگوریتم هوشمند و کارآمد اینستاگرام دائماً در حال تغییر است و باید محتواهای مورد نظر را طبق متُدهای جدید آن مطابقت داد.

از طرفی رقبای بسیاری در فضای اینستاگرام شروع به فعالیت و رشد کرده‌اند و با همه این اوصاف باید بسیار قدرتمندتر و هوشمندانه‌تر عمل کرد. در ادامه این مقاله، با چندین ترفند استاندارد و صحیح برای افزایش بازدید در اینستاگرام آشنا خواهید شد که به کارگیری آن‌ها می‌تواند در نهایت، تمامی خواسته‌ها شما را محقق سازد. با ما تا انتهای این مطلب کاربردی و جذاب از آکادمی کاپریلا، همراه باشید.

اهمیت افزایش بازدید در اینستاگرام

به طور کلی به تعداد دفعاتی که یک صفحه، پست یا لایو اینستاگرامی مورد بازدید کاربران قرار می‌گیرد، View گفته می‌شود. اما چرا افزایش بازدید یک صفحه در اینستاگرام حائز اهمیت است؟ برای مثال، یک فرد مشهور را در دنیای واقعی در نظر بگیرید که مشهوریت خود را مدیون دیده شدن در یک صحنه خاص مثل تلویزیون یا جاهای دیگر است؛ حالا یک صفحه اینستاگرامی را در ذهن خود تصور کنید که هرچقدر در دنیای مجازی شناخته‌تر باشد و بیشتر دیده شود، مشهورتر و در نهایت موفق‌تر خواهد بود.

از طرفی بسیاری از کسب‌وکارهای اینستاگرامی وابسته به دیدن شده و به اصطلاح view گرفتن هستند؛ البته درست است که فعل «ویو گرفتن» در ادبیات فارسی وجود ندارد، اما این فعل در ادبیات اینستاگرامی کاملاً آشنا و کاربردی است. همان‌طور که گفتیم، بسیاری از مشاغل اینستاگرامی به دلیل ماهیت و ذات خودشان، نیازمند دیده شدن هستند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. برای مثال یک صفحه اینستاگرامی که در حوزه فروش کفش‌ فعالیت می‌کند، نیاز دارد تا توسط کاربران مختلف اینستاگرام دیده شود تا بتواند محصولات خود را در وسعت بیشتری به فروش برساند.

تصور کنید که یک کسب‌وکار اینستاگرامی (مثل همین کفش‌فروشی که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم)، اگر در دنیای واقعی یک مغازه داشته باشد، چه ویژگی‌هایی دارد؟

مطمئناً مغازه این کفش‌فروشی در یک منطقه استراتژیک و پر رفت‌وآمد قرار گرفته است و چیدمان ویترین آن هم به نحوی است که بتواند چشمان مشتریان و عابران را به خود جلب کند. در دنیای مجازی، مخصوصاً در اینستاگرام هم همینطور است و کسب‌وکارها باید برای دیده‌ شدن تلاش کنند.

همان‌طور که اشاره کردیم، تزئین، طراحی و چیدمان یک مغازه بسیار مهم است و جالب است بدانید که این امر در دنیای اینستاگرام هم صدق می‌کند؛ بدین‌ترتیب، باید این نکته را به خاطر بسپارید که طراحی پست‌های جذاب، نوشتن کپشن‌های گیرا و برگزاری لایو، قرار دادن هشتگ و غیره، عملکردی مشابه با ویترین مغازه‌ها را خواهند داشت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

با اصطلاحات اینستاگرامی آشنا شوید!‌ + فرهنگ لغت اینستاگرام— برای مشاهده کلیک کنید(+)

چگونه صفحه اینستاگرام‌ برندمان را زیبا و حرفه‌ای کنیم؟ + چند نمونه مثال— برای مشاهده کلیک کنید(+)

این ۵ ترند اینستاگرام، فعلاً از مد نمی‌افتند! + روش‌ها و ایده‌های پرطرفدار تولید محتوا در اینستاگرام— برای مشاهده کلیک کنید(+)

افزایش بازدید اینستاگرام و کسب درآمد از تبلیغات

یکی دیگر از فاکتورهایی که به صورت مستقیم با افزایش بازدید در اینستاگرام رابطه دارد، کسب درآمد از تبلیغات است. بدیهی است که هرچقدر بازدید یک صفحه، لایوها، پست‌ها و استوری‌هایش بالا باشند، برندهای دیگر هم ترغیب می‌شوند تا تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارند. بنابراین، با به کارگیری ترفندهای مهم برای افزایش بازدید در اینستاگرام می‌توان به کسب درآمد هم دست یافت و از برندهای دیگر هم تبلیغات گرفت.

تبلیغات با کمک ویو اینستاگرام
مثلاً در تصویر بالا، یکی از اینفلوئنسرهای ایرانی ویوی اینستاگرامش را در صفحه تبلیغاتی‌اش به اشتراک گذاشته تا کسب و کارها در مورد تبلیغات با این صفحه تصمیم بگیرند.

شما به عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکارهای اینستاگرامی به خوبی می‌دانید که کسب درآمد تنها از طریق فروش محصولات یا خدمات به دست نمی‌آید و با دریافت تبلیغات هم می‌توان به کسب درآمد قابل توجهی رسید. یکی از روش‌های کسب تبلیغ، برخورداری از بازدیدهای قابل توجه و تقریباً بالاست.

چگونه می‌توان میزان بازدید را در اینستاگرام بررسی کرد؟

پیش از آنکه بخواهیم به صورت تخصصی به بررسی انواع ترفندهای کاربردی بپردازیم، لازم است که بدانید افزایش بازدید در اینستاگرام نیازمند مدیریت است. جالب است بدانید که تمامی ترفندهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، برای عملی شدن و نتیجه دادن، نیازمند مدیریت درست و کافی هستند. اما آن‌چیزی که در ابتدا باید با آن آشنا شوید، مدیریت بازدیدها و بررسی آن‌ها در رابطه با صفحه اینستاگرامی‌تان است. گام نخست برای مدیریت بهینه و صحیح بازدیدها، آپدیت کردن نسخه فعلی اپلیکیشن اینستاگرام است.

اگر اپلیکیشن اینستاگرام‌تان را به روز کرده‌اید یا همین حالا، پروسه آپدیت شدن آن را به پایان رساندید، کافی است تا به صفحه اصلی پیج بروید و از گوشه راست بالای صفحه، گزینه‌ای که 3 تا خط دارد را انتخاب کنید؛ در ادامه، یک نوار باز خواهد شد که در میان گزینه‌های مختلف، باید گزینه insight را برگزینید. اگر احیاناً این گزینه برای شما در دسترس نیست، باید صفحه کسب‌وکارتان را به یک صفحه بیزنسی تغییر دهید. در ادامه، با انتخاب گزینه insight، با انتخاب بخش Discovery، 2 بخش مجزا با عناوین Reach و Impression را مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه اکانت تجاری اینستا بسازیم؟ + راهنمای کامل ساخت Business Account اینستاگرام— برای مشاهده کلیک کنید(+)

اینسایت اینستاگرام چیست؟ تحلیل آمار اینستا با Instagram Insight (راهنمای جامع)— برای مشاهده کلیک کنید(+)

تجزیه و تحلیل میزان بازدید صفحه اینستاگرامی

با ورود به بخش insight و مواجه شدن با عناوین Reach و Impression، نوبت به تجزیه و تحلیل بازدیدها می‌رسد. بخش Reach نشان‌دهنده تعداد اکانت‌هایی است که از پیج شما بازدید کرده‌اند؛ البته اگر یک اکانت چندین‌بار از صفحه شما بازدید کرده باشد، در این بخش لحاظ نخواهد شد. اگر این مقدار منفی باشد، یعنی شما نسبت به گذشته افت داشته‌اید و باید خیلی زود به فکر افزایش بازدیدها باشید. بخش بعدی، Impression است که تعریفی جدید از کاربرد Reach را به شما ارائه می‌دهد.

بخش Impression هم مثل بخش Reach به معنای آن است که اکانت‌های اینستاگرامی چندبار به صفحه شما سر زده‌اند؛ البته با این اختلاف که اگر یک اکانت چندین‌بار از صفحه شما بازدید کرده باشد در این بخش لحاظ می‌شود. تعداد این بخش از آمار بازدید پیجتان را هم در نظر داشته باشید تا بدانید که چه چیزی در کسب‌وکار شما و برندتان وجود دارد که باعث جذب کاربران به صفحه شما، آن‌هم برای چنیدن‌بار شده است.

در ادامه آمار مربوط به بخش Profile Visit را هم مورد ارزیابی قرار دهید تا بدانید که چند نفر در روزها و ماه‌های اخیر از پروفایل شما بازدید کرده‌اند و میزان ورودی صفحه شما دقیقاً چقدر است.

ترفندهایی برای افزایش بازدید اینستاگرام

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم با تغییرات اساسی در الگورتیم اینستاگرام، کسب بازدید و افزایش آن کمی سخت‌تر نسبت به قبل شده است؛ به همین دلیل بازدید بسیاری از صفحات اینستاگرامی، دچار افت و کاهش محسوس شد و حالا باید با در نظر گرفتن تمامی ترفندهای استاندارد، این مشکل را برطرف کرد.

پیش از آنکه به معرفی این ترفندها بپردازیم، لازم است بدانید که افزایش ویو یا بازدید مصنوعی و فیک (fake) اصلاً کار اخلاقی و درستی نیست و نباید با استفاده از این روش برای بالا بردن view در اینستاگرام اقدام کرد. جدا از بحث اخلاقی، الگوریتم و سیستم اینستاگرام هم به مرور متوجه این اقدام می‌شود و در نهایت ممکن است که صفحه خود را از دست بدهید.

برای آنکه بتوانید به صورت طبیعی در فضای رقابتی کسب‌وکارهای اینستاگرامی رشد کنید و بازدید بگیرید، لازم است تا از تمامی ابزارهای این اپلیکیشن به خوبی استفاده کنید. راز موفقیت در اینستاگرام، مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی‌شده است؛ در ادامه با تمامی این ترفندها به صورت مفصل آشنا خواهید شد.

استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب

از یاد نبرید که شما در اینستاگرام فعالیت می‌کنید و قرار است که از این پلتفرم کسب درآمد داشته باشید؛ از طرفی باید یادآوری کنیم که اینستاگرام یک اپلیکیشن مبتنی بر تصویر است. برای اینکه بتوانید بازدید بیشتری را در فضای اینستاگرام از آن خود کنید، باید عکس‌های باکیفیت، جذاب و اختصاصی خودتان را پست کنید. به یک تم مخصوص خودتان فکر کنید و سعی کنید تا تمامی عکس‌ها با توجه به رنگ‌آمیزی همان تم مخصوص، پست شوند.

افزایش بازدید اینستا
برند GoTo Skincare یکی از بهترین مثال‌های ظاهر زیبای اینستاگرام و تولید محتوای خلاقانه در آن است.

برای مثال، اگر شما یکی از صاحبان مشاغل اینستاگرامی هستید که در زمینه فروش پوشاک کودکان فعالیت می‌کنید، بهتر است تا از کودکان برای نشان دادن ویژگی‌های مختلف لباس‌ها استفاده کنید. سعی کنید که این عکس‌ها را با یک دوربین حرفه‌ای بگیرید و ژست‌های خاص و جدید را فراموش نکنید. در نهایت این کلیپ یا عکس اختصاصی و باکیفیت شماست که می‌تواند سیلِ بازدیدها را به شما صفحه شما سرازیر کند.

خلاق باشید

منظور از خلاق بودن، تولید محتوای جدید و مملو از نوآوری است. چنین چیزی تنها از دست خودتان بر می‌آید، چون تنها شما هستید که مخاطبانتان را به درستی می‌شناسید. علاوه بر این، این شما هستید که می‌دانید چه محتوایی در رابطه با برند شما مفید است و چه محتوایی می‌تواند به کسب‌وکار شما لطمه وارد کند. جدا از اینکه شما می‌توانید در عکس گرفتن و تولید محتوای تصویری خلاقانه عمل کنید، این نکته را به یاد داشته باشید که استوری‌های اینستاگرام می‌توانند به شدت به قوه خلاقیت شما کمک کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی— برای مشاهده دوره کلیک کنید(+)

آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت برای مشاهده دوره کلیک کنید(+)

برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه اینستاگرامی در حوزه فروش لوازم شوخی و سرگرمی راه انداخته‌اید. یک محتوای خلاقانه برای شما می‌تواند در قالب یک استوری ظهور کند. برای مثال شما می‌توانید یک سری دوربین مخفی راه بیندازید و در هر سری یکی از لوازم فروشگاهتان را به مشتریان معرفی کنید. با این ترفند هم بازدید استوری‌هایتان بالا می‌رود و می‌توانید به واسطه آن تبلیغ بگیرید و هم می‌توانید مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه مجازی خود جذب کنید.

استوری‌ها را دست کم نگیرید

برنامه‌ کاری شما در اینستاگرام چگونه است؟ هر چندوقت یکبار پست یا استوری و حتی لایو می‌گذارید؟ اگر هر 2 الی 3 روز در میان، استوری‌های خلاقانه خود را به صورت برنامه‌ریزی‌شده به مخاطبان ارائه دهید، بازدیدهای بیشتری را هم کسب می‌کنید. در حال حاضر، روزانه به طور متوسط 500 میلیون کاربر در اینستاگرام از استوری‌های مختلف بازدید می‌کنند. هرچقدر بیشتر استوری بگذارید، بازدید بیشتری هم نصبیتان می‌شود و افراد بیشتری پیگیر کار شما خواهند بود.

افزایش ویو اینستا با استوری
افزایش ویو اینستاگرام به کمک انتشار استوری‌های جذاب

به صورت منظم پست بگذارید

پست‌های اینستاگرامی خودتان را برنامه‌ریزی دقیق پیش ببرید. برای اینکه بتوانید بازدیدهای بیشتری را دریافت کنید، لازم است تا به مخاطبان و کاربران بفهمانید که داستان‌های شما ادامه‌دار و منظم است؛ منظورمان از داستان، استوری نیست، بلکه آن محتوایی است که شما می‌توانید در قالب معرفی محصولات یا خدماتتان به دیگران ارائه کنید. به همین دلیل، یک دفترچه مخصوص بردارید و برای پست گذاشتن، برنامه‌ریزی کنید؛ همچنین، فراموش نکنید که باید محتواهای خودتان را از قبل آماده باشید تا دچار تصمیم‌های لحظه‌ای و محتواهای عجله‌ای نشوید.

برای مثال، اگر یک فروشگاه اینستاگرامی در حوزه فروش گل‌های آپارتمانی دارید، برنامه‌ریزی کنید که هر هفته، 4 پست جدید در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه بگذارید و هربار، علاوه بر معرفی گل‌های جدید، نحوه آبیاری و نگهداری از آن‌ها را هم پوشش دهید. اینطوری، هم مشتریان جدیدی برای بازدید از پست‌های شما می‌آیند و هم مشتریان همیشگی شما، پای ثابت بازدید از محتواهای جدیدتان خواهند بود.

از محتوای تولیدشده توسط کاربر استفاده کنید

محتوای تولیدشده توسط کاربر یا محتوای UGC به محتوای گفته می‌شود که بدون هدف خاصی در جهت تبلیغ برند و کسب‌وکار شما توسط مشتریانتان خلق می‌شود. شما می‌توانید با منتشر کردن محتوای تولیدشده توسط مشتریانتان، هم بازدید پست‌های خود را افزایش دهید و هم اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چگونه محتوای تولیدشده توسط کاربر در اینستاگرام به دست آوریم؟— برای مشاهده مطلب کلیک کنید(+)

به قدرت کپشن‌نویسی ایمان بیاورید

نوشتن یک کپشن خلاقانه، جذاب، گیرا و قدرتمند را همیشه در پست‌ها و استوری‌هایتان لحاظ کنید. یک کپشن قدرتمند و جذاب می‌تواند بازدیدهای بسیار بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ضمن، فراموش نکنید که نوشتن کپشن طولانی، اصلاً به نفع شما نیست و برای افزایش بازدید، هیچ کمکی نخواهد کرد.

اگر هیچ ایده‌ای در مورد کپشن نویسی ندارید، به شما مطالب زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

آموزش نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام از صفر تا صد— برای مشاهده مطلب کلیک کنید(+)

کپشن اینستاگرام چیست؟ | آموزش کپشن‌نویسی برای افزایش فروش— برای مشاهده مطلب کلیک کنید(+)

 

برای مثال، فرض کنید که شما پیج اینستاگرامی قهوه‌فروشی خود را راه‌اندازی کرده‌اید و حالا می‌خواهید که برای محتواهای خود، بازدید بگیرید. یک کپشن جذاب و مختصر برای افزایش بازدید و مشتری می‌تواند اینگونه باشد: «هرکی هات چاکلت‌های کافه ما رو نوش جون کرده، دیگه از اینجا بیرون نرفته! مگه یه نوشیدنی داغ می‌تونه چقدر جذاب باشه که آدمو اینطوری روی صندلیش میخکوب کنه؟».

از لوکیشن برای پست‌ها استفاده کنید

لوکیشن گذاشتن در پست‌ها یا استوری‌ها باعث می‌شود تا هر کاربری که آن لوکیشن را سرچ می‌کند، با محتوای شما روبه‌‌رو شود. در نهایت، با اضافه شدن کاربران بیشتر برای مشاهده پست یا استوری‌های شما، بازدید صفحه و محتواهای شما هم افزایش می‌یابد.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها یکی از شریان‌های اصلی محتواهای اینستاگرامی هستند. اگر بتوانید از هشتگ‌های مربوط با محتوای یا کسب‌وکارتان به صورت هوشمندانه و به جا استفاده کنید، می‌توانید حجم وسیعی از کاربران را به سمت محتواهای خودتان هدایت کنید. در ضمن، شما با می‌توانید تا با جا انداختن هشتگ اختصاصی خودتان، به جذب مشتری و مخاطب بیشتر و کسب بازدید کمک کنید.

لایو بگذارید

لایو گذاشتن، یکی از ابزارهای کارآمد و مفید اینستاگرام است که با استفاده از آن هم می‌توان با پیج‌های دیگر وارد تعامل شد و هم می‌توان نگاه‌های بیشتری را به صفحه کسب‌وکار معطوف کرد. در رابطه با موضوعاتی که تخصص دارید، با همکاران یا مهمانان وارد لایو شوید و بازدیدهای بیشتری را برای صفحه خود به وجود بیاورید.

جمع‌بندی

با توجه به تغییر رفتار الگوی اینستاگرام، دریافت بازدیدهای بیشتر سخت‌تر شده است. بسیاری از کسب‌وکارهای اینستاگرامی دچار افت بازدید شده‌اند و دیگر نمی‌توانند که مثل گذشته، نگاه‌های بیشتری را به سمت خود معطوف کنند. خریدن ویو یا بازدید فیک و مصنوعی به هیچ‌وجه درست و استاندارد نیست و نمی‌توان روی تاثیرات کاذب آن حساب باز کرد. در این مقاله، به صورت تخصصی در رابطه با تمامی مسائل مربوط به افزایش و مدیریت بازدید در اینستاگرام بحث کردیم و در ادامه، چندین ترفند کاربردی و مفید را در اختیار شما قرار دادیم.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.