دنیای آدم‌ها در اینستاگرام، از زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند. خیلی‌ها در این پلتفرم خورد و خوراک ندارند و از صبح تا شب به دنبال لایک گرفتن هستند، بعضی‌ها هم فقط می‌خواهند وقتشان را با چرخیدن در اینستاگرام بگذرانند و کمی سرگرم بشوند. ولی می‌دانید قسمت جالب ماجرا چیست؟ اینکه این دو گروه به هم نیاز دارند و کارشان لنگ یکدیگر است. یعنی چی؟ یعنی اگر دسته اول نباشند تا با تولید محتوای جالب یا معرفی محصولات و خدمات برندشان، دسته دوم را سرگرم کنند، سر زدن به اینستاگرام برای کاربران گروه دوم چه جذابیتی می‌تواند داشته باشد؟ از طرفی اگر دسته دوم سرگرم نشوند و پست‌های کسانی که به دنبال لایک گرفتن هستند را لایک نکنند، دسته اول به آن چیزی که می‌خواهند، نمی‌رسند و یک‌جورایی از نان خوردن می‌افتند.

شاید فکر کنید که با گفتن اینکه برخی از نان خورن می‌افتند اغراق می‌کنم، ولی دقیقا همان چیزی که گفتم درست و در حقیقت امکان‌پذیر است. چون کسی که تلاش می‌کند تا لایک بیشتری بگیرد، یا می‌خواهد با تولید محتوای جذاب بر سر زبان‌ها بیفتد و بلاگر معروفی شود، یا می‌خواهد کسب‌وکار خودش را در اینستاگرام به جایی برساند و با معرفی خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد، برندش رونقی بگیرد. می‌بینید؟ پس اگر شما هم جزو دسته اول هستید و دلتان می‌خواهد بیشتر دیده شوید و بیشتر لایک بگیرید، این مقاله از آکادمی کاپریلا را از دست ندهید؛ چون قرار است چند ترفند کاربردی برای بالا بردن لایک به شما آموزش بدهیم تا خدای نکرده، فکر خرید لایک اینستاگرام آن هم از نوع فیک به سرتان نزند!

چرا باید به دنبال لایک واقعی باشیم، نه فیک؟

اگر با نحوه ساز و کار اینستاگرام آشنا باشید، می‌دانید که الگوریتم هوشمند و جدید اینستاگرام، بیشتر از هر چیزی به میزان تعامل پیج‌ها اهمیت می‌دهد. اگر بخواهم به زبان ساده‌تر توضیح بدهم، وقتی شما در اینستاگرام پستی را با فالوورهایتان به اشتراک می‌گذارید، آن پست در ابتدا فقط به 10 درصد از آنها نشان داده می‌شود. پس، همه‌چیز به این 10 درصد بستگی دارد که پست شما را لایک کنند یا نه.

اگر آن 10 درصد از فالوورهایتان که توسط ربات هوشمند اینستاگرام به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، فیک نباشند و پست شما را لایک کنند و در زیر آن کامنت بگذارند، این اجازه صادر می‌شود که پست‌تان به بقیه 90 درصد فالوورهایتان هم نشان داده شود. اگر خوش‌بینانه به قضیه نگاه کنیم و فرض را بر این بگیریم که بقیه فالوورهایتان هم پست شما را لایک کنند و در زیر آن کامنت بنویسند، احتمال اینکه موفق شوید و پستتان را راهی اکسپلور اینستاگرام کنید، زیادتر می‌شود. و خب احتمالا خبر دارید که اکسپلور اینستاگرام چجور جایی است. این صفحه، مختص پست‌هایی است که کلی لایک و کامنت واقعی گرفته‌اند و تعامل بالایی داشتند و لیاقت این را دارند که جلوی چشم میلیون‌ها کاربر قرار بگیرند و این‌طوری بتوانند مخاطبان جدید جذب کنند.

خرید لایک اینستاگرام
نحوه خرید لایک اینستاگرام

ولی چیزی که در اینجا اهمیت دارد، این است که این مکانیزم، بر اساس لایک واقعی کار می‌کند، نه لایک فیک. یعنی شما نمی‌توانید راه صد ساله را یک شبه بروید و با خرید لایک اینستاگرام پیجتان را بالا ببرید. چون الگوریتم اینستاگرام، خیلی هوشمندانه عمل می‌کند و به‌راحتی، لایک واقعی را از لایک فیک تشخیص می‌دهد و صادقانه بگویم که اگر بفهمد شما لایک فیک خریده‌اید، آن‌وقت فاتحه پیجتان خوانده است و باید با آن خداحافظی کنید. چون اینستاگرام اصلاً با پیج‌هایی که با خرید لایک اینستاگرام خودشان را بالا می‌کشند و در صفحه اکسپلور جا خوش می‌کنند، میانه خوبی ندارد و خیلی سریع و بعد از شناسایی آن‌ها، این پیج‌ها را مسدود می‌کند.

پس، بهتر نیست که نان بازوی خودتان را بخورید و از فکر خرید لایک فیک برای بالا بردن پیجتان بیرون بیایید؟ بجای اینکه پول‌هایتان را برای خرید لایک اینستا حرام کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند ترفند کاربردی برای گرفتن لایک واقعی یاد بگیرید و صبر و حوصله به خرج بدهید تا پیجتان با همین تعامل‌های کوچک، به جاهای بزرگی برسد و دیده شود. اگر هیچ ترفندی برای گرفتن لایک واقعی بلد نیستید، اصلا ایرادی ندارد، چون قرار است در ادامه، شما را با تعدادی از این ترفندهای خفن که قطعا کلی به دردتان می‌خورند، آشنا کنیم.

نه به خرید لایک اینستاگرام، بله به چند ترفند کاربردی برای گرفتن لایک واقعی در اینستاگرام

خب، حالا برویم سراغ آموزش چند تکنیک باحال که به شما کمک می‌کند تا لایک بیشتری بگیرید و پیجتان بالا برود.

برای تولید محتوا، از برندهای دیگر الهام بگیرید

اولین کاری که به‌هیچ‌وجه نباید از آن غافل شوید، این است که حتما برندها و کسب‌وکارهای دیگر را در اینستاگرام فالو یا حداقل آنها را زیر نظر بگیرید. اگر دایره ارتباطاتتان را به دوستان و آشنایانتان محدود کنید، احتمال اینکه در کسب‌وکارتان پیشرفتی داشته باشید و دیده شوید، خیلی پایین می‌آید. اصلا چرا باید چنین اشتباهی بکنید؟ مگر دوستان و آشنایانتان چیز جدیدی برای ارائه دادن به شما دارند؟ صادقانه بخواهیم جواب بدهیم، نه! دوستان و آشنایان، می‌توانند باعث دلگرمی‌تان باشند و به شما انگیزه و امید بدهند تا هر روز برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. ولی ما در کنار امید و انگیزه، به چیزهای دیگری هم نیاز داریم که بدون آنها، احتمالاً تلاش‌هایمان نتیجه‌ای که باید داشته باشد را نمی‌دهد.

اگر دنبال ایده‌های خلاقانه و جدید در زمینه کسب‌وکارتان هستید، طبیعی است که باید دامنه ارتباطات خود را گسترش بدهید و ریسک کنید. با آدم‌های جدید که ابتکار عمل زیادی دارند آشنا شوید و سعی کنید از آنها ایده بگیرید. حتی به شما پیشنهاد می‌کنم که برندهایی را که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند و در کار خودشان موفق هستند را الگوی خود قرار بدهید تا ببینید چگونه به جایگاهی که الان دارند، رسیده‌اند. البته، منظورمان از الگو قرار دادن این نیست که هر کاری که می‌کنند را شما هم مو به مو انجام بدهید. چون این‌طوری، دیگر با آنها فرقی ندارید و راستش را بخواهید، مردم اصولا پیج اصیل را رها نمی‌کنند تا پیج‌های کپی را فالو کنند. تازه، اگر از من می‌پرسید، حتی می‌توانید برندهایی را که زمینه کاری‌شان با شما فرق دارد را هم فالو کنید و از آنها الهام بگیرید و از استراتژی‌هایی که در پیج‌شان به کار می‌برند، استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی ۲۲ ایده تولید محتوا برای اینستاگرام — ایده‌های ناب تولید محتوا در اینستاگرام | برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی ایده‌های پرطرفدار در اینستاگرام  برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

مسابقه اینستاگرامی راه بیندازید

یکی دیگر از ترفندهایی که خیلی مفید است و کلی برایتان لایک واقعی به دنبال خواهد داشت، برگزار کردن مسابقه‌های اینستاگرامی است. خیلی‌ها تنبلی می‌کنند و برگزار کردن چنین مسابقه‌ای را پشت گوش می‌اندازند. ولی اگر یک‌بار این تکنیک را امتحان کنند و تاثیر آن را ببینند، با خودشان می‌گویند که چرا زودتر آن را امتحان نکرده‌اند. اگر احساس کردید که به امتحانش می‌ارزد و می‌خواهید یک مسابقه اینستاگرامی راه بیندازید، حتما و حتما به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم، خوب گوش بدهید.

م
برگزاری مسابقه در اینستاگرام

در ابتدا همه را از مسابقه‌ای که در راه است، باخبر کنید. یعنی یک‌جورایی باید شیپور دست بگیرید و همه کاربران را دعوت به شرکت در مسابقه کنید. مثلا چند بار استوری بگذارید و زمان دقیق اعلام نتایج و یا شرایط شرکت در مسابقه را اعلام کنید. حتی می‌توانید کمی سر کیسه را شل کنید و برای مسابقه‌ای که قرار است در پیجتان برگزار کنید، تبلیغات انجام بدهید. مثلا از بلاگرها و اینفلوئنسرهایی که محبوب هستند و در زمینه کاری مرتبط با برند یا کسب‌وکارتان فعالیت می‌کنند، بخواهید تا تبلیغ شما و مسابقه‌ای که در راه است را بکنند و در ازای آن، دستمزدی که می‌خواهند را به آنها بپردازید. حالا که همه خبردار شده‌اند و می‌دانند که قرار است در پیج شما مسابقه بزرگ و خفنی برگزار شود، باید برویم سراغ نکته مهم بعدی!

سپس حتما باید شرایط مسابقه را اعلام کنید و البته، این شرایط باید طوری باشد که همه بتوانند در مسابقه شرکت کنند. از آنجایی که به دنبال بالا بردن تعامل پیج و بیشتر شدن تعداد لایک‌ها هستید، مثلا می‌توانید یک پست درباره مسابقه بگذارید و شرایط شرکت در آن را اعلام کنید و بگویید که برای این مسابقه، فقط باید پست مسابقه را لایک کنند. به همین سادگی! مثل آب خوردن! از آنجایی که این کار هیچ هزینه و زحمتی ندارد، کاربران با خودشان می‌گویند چرا که نه؟ و با یک لایک ساده، که البته برای شما خیلی ارزشمند است، شانس خودشان را امتحان می‌کنند.

در آخر، باید حتما به جایزه‌ای که برای برنده در نظر گرفته‌اید، دقت داشته باشید. چون اگر خیلی چیز ساده و پیش پا افتاده‌ای باشد، هیچ‌کس به خودش زحمت حتی یک لایک کردن ساده را نمی‌دهد. از طرفی اگر جایزه مسابقه، خیلی تخیلی و بزرگ باشد همه فکر می‌کنند که شما دنبال جلب توجه و لایک هستید و در نتیجه، در مسابقه شرکت نمی‌کنند. پس، سعی کنید جایزه مسابقه با برند یا کسب‌وکارتان مرتبط باشد و همچنین، در زمان اعلام نتایج، شفاف و منصفانه قرعه‌کشی کنید تا کسی نتواند نتیجه را زیر سوال ببرد.

اگر برای برگزاری مسابقه‌ان احتیاج به یادگیری بیشتری دارید، حتماً مطلب چگونه مسابقه اینستاگرامی برگزار کنیم از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

هشتگ‌ها در رشد ارگانیک تعداد لایک‌ها، تاثیر زیادی دارند

هشتگ‌ها، چه در اینستاگرام و چه در پلتفرم‌های دیگر مثل توییتر، یوتیوب و…، خیلی قدرتمند هستند. پس بهتر نیست به سادگی از کنار آنها رد نشویم و یاد بگیریم که چطوری از آنها به نفع خودمان استفاده کنیم.

البته منظورمان این نیست که زیر همه پست‌هایتان هشتگ #شگفت‌انگیز یا #اکسپلور و… به‌طورکلی از این دست هشتگ‌های نامربوط بزنید. وقتی صحبت از هشتگ زدن می‌شود، همه فکر می‌کنند باید هر هشتگی که به ذهنشان می‌رسد و دم دستشان است را بنویسند، ولی خبر ندارند که اگر تعداد هشتگ از 30 تا بیشتر شود، اینستاگرام کلا آن پست و هشتگ‌هایش را نادیده می‌گیرد و اثر آن هشتگ‌ها را خنثی می‌کند.

پس، به‌هیچ‌وجه کیفیت را فدای کمیت نکنید. در ضمن، باید سعی کنید همیشه هشتگ‌های مرتبط با برند و کسب‌وکارتان بزنید و یا اگر بلاگر هستید، خوب بگردید و موضوعاتی که ترند شده‌اند را پیدا کنید و درباره آنها، محتوا تولید کنید و پست بگذارید و در زیر آن پست‌ها، هشتگ‌هایی که ترند هستند و با موضوع پست شما ارتباط دارند، اضافه کنید.

نکته مهم: اگر صاحب یک برند یا کسب‌وکار هستید، می‌توانید یک هشتگ که مخصوص برند خودتان باشد، بسازید و آن را در زیر همه پست‌هایتان بنویسید تا همه، هر وقت آن هشتگ را می‌بینند، به یاد شما و برندتان بیفتند.

شاید برای این سوال پیش آمده باشد که اصلا چرا این‌همه به خودمان زحمت بدهیم و هشتگ بسازیم یا بگردیم و هشتگ‌های ترند را پیدا کنیم و آنها را در زیر پست‌هایمان بنویسیم؟ فایده این هشتگ‌ها چیست؟ خب این سوال خوبی است و ما را به موضوع اصلی بحثمان برمی‌گرداند، یعنی لایک گرفتن در اینستاگرام.

اگر در جریان نیستید، باید خدمتتان عرض کنم که در اکسپلور اینستاگرام، بخشی به نام بخش هشتگ‌ها وجود دارد و هر هشتگی را که جستجو کنید، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن، تقریبا همه پست‌هایی که آن هشتگ را دارند، به نمایش درمی‌آید. البته، این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای به نمایش درآمدن پست‌هایتان در بخش هشتگ‌ها، حتما باید پیجتان عمومی باشد. خب، خیلی از کاربران، هشتگ‌های مختلف را که به آن علاقه یا نیاز دارند، جستجو می‌کنند تا پست‌های مرتبط با آن را پیدا کنند.

دیگر نیازی به گفتن ندارد که اگر شما هم در زیر پست‌هایتان، هشتگ مرتبط به برندتان را بزنید، راه را برای مخاطبان هدفتان باز می‌کنید تا با جستجو کردن هشتگ‌هایی که به شما و برندتان مرتبط است، پیجتان را پیدا کنند و سری به پست‌هایتان بزنند و هرکدام از آنها را که دوست دارند، لایک کنند. این‌طوری، کلی مخاطب جدید جذب می‌کنید و تعداد لایک‌هایتان، کلی بالا می‌رود.

هشتگ اینستاگرام
هشتگ در اینستاگرام
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی هشتگ چیست و چگونه از آن در اینستاگرام استفاده کنیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مجموعه ویدئوهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ — برای مشاهده این ویدئوها کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزش طراحی پست و استوری اینستاگرام با سایت و اپلیکیشن کانوا Canva برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

کسانی را که باید تگ کنید، تگ کنید!

تگ کردن افراد در زیر پست‌ها، خیلی زمان‌بر نیست و هزینه‌ای هم ندارد. وقتی که باید کسی را تگ کنید، این کار را پشت گوش نیندازید، چون ممکن است کلی برایتان سود و منفعت داشته باشد.

مثلا تصور کنید که شما صاحب یک رستوران هستید و می‌خواهید کارتان در اینستاگرام بیشتر دیده شود و تعداد لایک‌های پست‌هایتان، بالاتر از آن چیزی که الان هست، برود. و خب دست بر قضا و از روی خوش شانسی، شخص محبوب و پرطرفداری قدم رنجه کرده و به رستوران شما سر زده است! اگر زرنگ باشید، حتما قدر این فرصت را می‌دانید و با آن شخص معروف عکسی می‌گیرید و آن را در پیجتان در اینستاگرام، پست می‌کنید. همچنین اگر آن شخص را در پست خودتان تگ کنید، این امکان وجود دارد که حتی او هم پست شما را لایک کند و خیلی‌های دیگر هم، به اعتبار آن فرد، پست شما را لایک کنند. درست نمی‌گویم؟ پس، جایی که لازم است و به نفع پیجتان است، سهل‌انگاری را کنار بگذارید و از قابلیت تگ کردن در اینستاگرام، به نحو احسن استفاده کنید.

البته همیشه صحبت از افراد معروف نیست. مثلا فرض را بر این می‌گیریم که شما بیوتی بلاگر هستید و از لوازم‌آرایشی برندهای مختلف استفاده می‌کنید و نظر خودتان را درباره کیفیت محصولات آنها می‌دهید. وقتی چنین پست‌هایی به اشتراک می‌گذارید، بهتر است پیج برند موردنظرتان را تگ کنید، چون این‌طوری، هم آن برند و هم طرفدارانش، ممکن است پست‌های شما را لایک کنند و در زیر آن کامنت بگذارند.

نکته مهم: همچنین به علت قوانین سختگیرانه اینستاگرام از بابت حق کپی رایت، اگر از تصاویر یا موسیقی‌ای که حق معنوی آن برای دیگران محفوظ است استفاده کنید و صاحب اثر را تگ نکنید یا به اصطلاح به او Credit (اعتبار) ندهید، اینستاگرام پست‌تان را حذف می‌کند.

از مخاطبان‌تان بخواهید تا شخصی را در کامنت‌ها تگ کنند

احتمالاً بارها در اینستاگرام، پست‌هایی به چشم‌تان خورده که در کپشن آن، عبارت “کدام دوستت است؟ او را تگ کن!” نوشته شده باشد. پست‌هایی از این دست، تمام تلاش خود را می‌کنند تا مخاطب را به وجد بیاورند و کاری کنند تا او، پست موردنظر را لایک و در زیر آن کامنت بگذارد. شاید این ترفند، به کار شما هم بیاید و بتوانید با کمک آن، تعداد لایک و کامنت پست‌هایتان را بالا ببرید. فقط کافیست یک پست جذاب و ترجیحاً خنده‌دار بگذارید و در کپشن از مخاطبانتان بخواهید تا دوستانشان را تگ کنند. احتمالا کاربران، قبل از اینکه شخص موردنظرشان را تگ کنند، پست را لایک می‌کنند و این‌طوری می‌توانید کلی لایک بگیرید. تازه، کسی که در زیر پست تگ می‌شود هم، به احتمال زیاد، آن پست را لایک می‌کند و کامنتی در زیر آن می‌نویسد. دیدید؟ به همین راحتی، می‌توانید لایک واقعی بگیرید و میزان تعامل پیجتان را هم بالا ببرید.

همچنین اگر برای دریافت کامنت بیشتر از دیگران، نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، مطلب چطور کامنت بیشتری در اینستاگرام بگیریم از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

سعی کنید تا کپشن‌های جذابی بنویسید

دیگر اهمیت این قضیه بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام، یک پلتفرم بصری است و تا حد زیادی، روی عکس و ویدئو تکیه دارد. درواقع، یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب مخاطب و تشویق آنها به لایک کردن، به اشتراک گذاشتن عکس‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده است. ولی خب، در سال‌های اخیر، کاربران به قابلیت‌های دیگر هم بها می‌دهند و هرکدام از آنها، الان دیگر می‌توانند خودی نشان بدهند و تاثیر زیادی داشته باشند. یکی از همین قابلیت‌ها و امکانات که کم‌کم در دل مخاطبان جا باز کرده و توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرده، کپشن است. قبلا خیلی‌ها آن‌طور که باید و شاید، به کپشن نوشتن اهمیت نمی‌دادند و راستش را بخواهید، کمتر کسی در اینستاگرام پیدا می‌شد که بنشیند وکپشن‌ها را بخواند.

برای همین، در گذشته نه چندان دور، خیلی‌ها به اضافه کردن چند اموجی دم‌دستی یا نوشتن یکی دو تا جمله معمولی بسنده می‌کردند تا کپشن خالی نباشد و اینستاگرام به آنها اجازه بدهد که پست خود را به اشتراک بگذارند. ولی الان دیگر دوره و زمانه عوض شده و خیلی‌ها، به خواندن کپشن‌ها علاقه نشان می‌دهند. در نتیجه، صاحبان برندها و بلاگرها باید سعی کنند تا کپشن‌های خوب و جذابی بنویسند تا بتوانند مخاطبان را مجاب به لایک کردن پست‌هایشان بکنند.

نوشتن کپشن، یک مهارت محسوب می‌شود و اگر در آن خوب نیستید، اصلا جای نگرانی ندارد. چون می‌توانید با تمرین کردن، در آن بهتر شوید و با لحن مناسب و دل‌چسب، کپشن‌های عالی بنویسید. اگر هم احتیاج به راهنمایی بیشتر دارید، مطلب چطور کپشن اینستاگرام بنویسیم را بخوانید.

با ترندها همراه شوید

هر از چند گاهی، چیزی در اینستاگرام ترند می‌شود و خبرش مثل بمب می‌ترکد. در این مواقع، بهتر است شما هم از غافله عقب نمانید و خوب سر دربیاورید که قضیه از چه قرار است. اگر هیچ ایده‌ای ندارید که ترند چیست و چگونه ترندها را پیگیری کنید، مطلب ترند چیست از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

بعد از اینکه حسابی گشتید و از چیزهایی که ترند شده‌اند، خبردار شدید، وقت آن می‌رسد که درباره آنها پست بگذارید. به‌هرحال، ترندها بحث داغ روز هستند و تقریبا برای همه جذابیت دارند. یعنی کاربران دوست دارند به پیج‌های مختلف سر بزنند و ببینند که برندها یا بلاگرهای موردعلاقه‌شان، دقیقا نسبت به آن ترند چه موضعی دارند و چه پستی در ارتباط با آن گذاشته‌اند. حالا این ترند ممکن است یک چالش تیک‌تاکی جذاب باشد و یا یکی از اتفاقاتی باشد که اخیرا افتاده و نقل مجلس شده است. پست‌هایی که با ترندهای روز همراه هستند و می‌شود در آنها، نشانه‌هایی از ترندها دید، اصولا برای مخاطبان جذابند و لایک و کامنت بالایی می‌گیرند.

البته، برای همراه شدن با ترندها، باید حتما مخاطبان هدف خود را هم در نظر بگیرد. مثلا اگر مخاطبان هدف شما و بخش عمده‌ای از فالوورهایتان، افراد میان‌سال هستند، احتمال اینکه ترندها را دنبال کنند و از آنها خبر داشته باشند، کم خواهد بود و این‌طوری ممکن است آن بازخوردی که انتظارش را داشتید، دریافت نکنید و ناکام بمانید. ولی مثلا اگر مخاطبان هدف و فالوورهایتان، جوانان هستند، احتمال اینکه هر روز اینترنت را زیر و رو کنند و از تمام ترندها و میم‌ها خبر داشته باشند، زیاد است و در نتیجه، شما هم می‌توانید با خیال راحت، از ترندها برای بیشتر دیده شدن و لایک گرفتن، استفاده کنید.

کلام آخر

اگر در اینستاگرام صاحب یک کسب‌وکار یا برند هستید و یا تمام تلاشتان را می‌کنید تا به یک بلاگر یا اینفلوئنسر معروف و پرطرفدار تبدیل شوید، یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید، بالا بردن میزان تعامل در پیجتان است. و خب این تعامل یعنی چه؟ تعامل داشتن، همان لایک و کامنتی است که از مخاطبانتان دریافت می‌کنید و خب در بیشتر دیده شدن پیجتان، تاثیر زیادی دارد. البته، منظور ما از لایک و کامنت، لایک و کامنت واقعیست نه فیک! یعنی اگر به دنبال خرید لایک اینستا هستید، باید بگویم که این کارها، نتیجه خوبی نخواهد داشت و حتی ممکن است باعث غیرفعال شدن پیجتان بشود. چون اگر اینستاگرام متوجه شود که لایک‌هایتان فیک است، پیجتان را خیلی راحت می‌بندد و این اصلا خوب نیست.

در مقاله بالا، تلاش کردیم تا چند ترفند کاربردی و جذاب که به بالا رفتن تعداد لایک‌هایتان کمک می‌کند را به شما آموزش بدهیم که امیدواریم برایتان مفید باشد. شما چه روش‌های دیگری برای بالا بردن تعداد لایک‌های اینستاگرام بلد هستید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.