تا حالا برایتان پیش آمده که سرتان آن‌قدر شلوغ باشد که تا چند روز وقت نکنید اصلاً به اینستاگرام سر بزنید؟ خب اگر چنین چیزی برایتان اتفاق افتاده است، من از شما سوالی دارم؛ وقتی بعد از چند روز اینستاگرام را باز کردید و نگاهی به پست‌هایی که دیگران در این مدت به اشتراک گذاشته‌اند انداختید، متوجه نکته خاصی نشدید؟

اگر دقت کرده باشید، قبلا اگر بعد از چند روز اینستاگرام نرفتن آن را چک می‌کردید، پست‌ها به ترتیب زمانی که منتشر شده بودند، به شما نشان داده می‌شد. یادتان هست؟! ولی الان چه چیزی فرق کرده است که دیگر پست‌ها براساس زمانی که به اشتراک گذاشته شده‌اند، نشان داده نمی‌شوند؟ یعنی اگر بعد از چند روز به اینستاگرام بروید، بعضی از پست‌هایی که می‌بینید مربوط به چند روز قبل هستند و بعضی دیگر مربوط به چند ساعت قبل! دیگر هیچ ترتیب زمانی خاصی وجود ندارد که طبق آن پست‌ها به شما نشان داده شود و این می‌تواند تا حدی عجیب ولی جالب باشد.

چه اتفاقی افتاده؟ چه چیزی عوض شده؟ به نظر شما، این اولویت‌بندی در نشان دادن پست‌ها ربطی به تعداد کامنت‌های آنها دارد یا نه؟ اگر ربط داشته باشد، باید چه‌کار کنیم تا کامنت بیشتری بگیریم و پست‌هایمان در بخش Feed اینستاگرام، بالاتر از بقیه پست‌ها قرار بگیرید و زودتر از بقیه پست‌ها به مخاطبان‌مان نشان داده شود؟ اگر جواب این سوال‌ها را نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید. با ما تا انتهای این مقاله از آکادمی کاپریلا همراه باشید چون قرار است خیلی چیزها درباره الگوریتم‌های جدید اینستاگرام و همچنین چند ترفند جالب برای بالا بردن تعداد کامنت پست‌های اینستاگرام را به شما آموزش بدهیم.

آیا در جریان الگوریتم جدید اینستاگرام هستید؟

درست در ژوئن سال 2016 بود که اینستاگرام اعلام کرد که قرار است ساز و کار الگوریتم هوشمند خود را تغییر بدهد. البته این قضیه در ابتدا فقط در حد یک پیشنهاد بود که طراحان اینستاگرام می‌خواستند آن را بررسی کنند و ببینند که تا چه حد می‌شود آن را عملی کرد، یا اینکه اصلا این الگوریتم مفید هست و به درد می‌خورد یا نه. ولی بعد از اینکه در سال 2018، فیس‌بوک آپدیت جدیدی داد و در آن از الگوریم تازه‌ای رونمایی کرد و بیانه داد که از این به بعد بیشتر از قبل به محتوا اهمیت می‌دهد، اینستاگرام هم این ایده را اجرا کرد.

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، تا چند سال پیش پست‌ها بر اساس زمانی که به اشتراک گذاشته شده بودند، نشان داده می‌شدند و خب خیلی‌ها به این قضیه عادت کرده بودند. ولی چند وقتی است که اینستاگرام دست به کار شده و یک‌سری تغییرات جالب ایجاد کرده است. در واقع اینستاگرام آپدیتی داده و گفته است که از این بعد می‌خواهد به محتوا بیشتر اهمیت بدهد تا زمان انتشار پست! پس فعلا محتوایی که پیج‌ها منتشر می‌کنند، نسبت به زمانی که پست می‌گذارند، ارجحیت بیشتری دارد. می‌شود گفت که بعد از این اتفاق، کار کمی برای پیج‌هایی که می‌خواهند دیده شوند، سخت‌تر شده است.

شاید بپرسید چرا کار این پیج‌ها سخت‌تر شده؟ مگر تا الان محتوای خوبی تولید نمی‌کردند که الان نگران شده‌اند و کاسه چه کنم جه کنم دست گرفته‌اند؟ خب بگذارید مفصل درباره نحوه ساز و کار الگوریتم جدید اینستاگرام توضیح بدهم و موضوع را برایتان باز کنم.

قبلا هر کسی که پستی می‌گذاشت، بی چون و چرا به همه فالوورهایش نشان داده می‌شد ولی الان طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، دیگر از این خبرها نیست. این روزها دیگر پست‌ها برای همه به نمایش درنمی‌آیند. این یعنی چی؟ فرض کنید که شما همین الان در صفحه اینستاگرام خود پستی گذاشته‌اید و خوش‌وخرم منتظرید تا فالوورهایتان آن را لایک کنند و در زیر آن کامنت بگذارند. ولی می‌بینید که مثلا دو ساعت از زمانی که پست را گذاشته‌اید می‌گذرد و با این حال هنوز خیلی‌ها اصلا پست شما را ندیده‌اند. بعد تصمیم می‌گیرید که دست بجنبانید و همه را خبردار کنید که پست گذاشته‌اید. پس گوشی را برمی‌دارید، به چند تا از دوستانتان پیام می‌دهید و از آنها می‌پرسید که چرا پست شما را لایک نکرده‌اند. تازه جوابی که می‌گیرید جالب‌تر هم هست. احتمالا دوستانتان می‌گویند: “پست؟ کدام پست؟ پستی که گذاشتی را اصلا ندیدم!” البته دروغ هم نمی‌گویند.

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام پستی که شما در صفحه‌تان می‌گذارید، ابتدا فقط به 10 درصد از فالوورهایتان نشان داده می‌شود و اگر تعداد لایک و کامنت‌های آن به حد نساب برسد، اینستاگرام آن پست را به بقیه فالوورها هم نشان می‌دهد. پس الان محتوا حرف اول را می‌زند؛ چون فالوورها، محتوای خوب را لایک می‌کنند، نه محتوای بی‌معنی!

خب می‌شود گفت که الگوریتم جدید اینستاگرام، بر اساس تعداد لایک و کامنت‌هایی که می‌گیرید، تشخیص می‌دهد که محتوای شما برای مخاطبان مناسب و جالب است یا نه و سپس اگر میزان تعامل بالا باشد، ممکن است حتی اجازه بدهد تا آن پست به اکسپلور هم برود.

قبل از اینکه برویم سراغ استراتژی‌های خفنی که می‌تواند باعث شود تا کامنت‌های بیشتری بگیرید، اجازه بدهید چند نکته مهم که حتما باید آنها را رعایت کنید را به شما گوشزد کنم:

پیج خود را عمومی کنید.

یکی از اولین کارهایی که باید برای بالا رفتن تعداد کامنت‌ها انجام بدهید، عمومی کردن پیجتان است. در واقع شما باید این فرصت را برای مخاطبان جدید فراهم کنید تا اگر دوست داشتد، در پیجتان چرخی بزنند و پست‌هایی که برایشان جالب بود را لایک کنند و بتوانند در زیر آنها کامنت بگذارند. اگر پیجتان شخصی باشد، چگونه مخاطبان جدید، با شما یا کسب‌وکارتان آشنا شوند و ببینند که از آن خوششان می‌آید یا نه؟

اگر پیجتان شخصی است و می‌خواهید آن را پابلیک یا همان عمومی کنید، مانند تصویر زیر، به بخش Setting بروید و در قسمت Privacy، تیک Private account را غیرفعال کنید.

نحوه عمومی کردن پیج
باید همین صفحه‌ها برایتان بیاید و گزینه‌های Privacy و Private account را از چپ به راست انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن اپلیکیشن اینستاگرام خود را فعال کنید.

مانند تصویر زیر، notification اپلیکیشن اینستاگرام خود را فعال کنید تا به این شکل دیگر به‌محض اینکه کسی در زیر پست‌هایتان کامنت گذاشت، برایتان نوتیفیکیشن بیاید و باخبر شوید. اینگونه می‌توانید به کامنت‌ها جواب بدهید تا احساس خوبی در مخاطبان ایجاد کنید. با این کار، تعداد کامنت‌ها و میزان تعامل در پیجتان بالاتر می‌رود.

نوتیفیکیشن
نوتیفیکیشن برنامه اینستاگرام را مثل این عکس روشن کنید.

برای این کار به بخش setting تلفن همراهتان بروید، در قسمت Options، بر روی گزینه notification یا Apps Notification بزنید و آن‌ها را انتخاب و در آخر تیک آن را فعال کنید.

محتوایی که تولید می‌کنید باید بحث برانگیز و جذاب باشد.

پست‌هایی که در پیجتان می‌گذارید، باید جالب و جذاب باشد تا هرکسی که آن‌ها را می‌بیند، وسوسه شود تا درباره آنها نظر بدهد و کامنت بگذارد. پس اگر دلتان می‌خواهد کامنت‌های بیشتری بگیرید، باید موضوعات جذابی برای پست‌هایتان انتخاب کنید، چون هیچ‌کس درباره چیزهای حوصله سر بر و کسل‌کننده نظر نمی‌دهد ولی همه دوست دارند درباره چیزهایی که اخیرا ترند شده و همه دارند درباره آن صحبت می‌کنند، کامنت بدهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • مطلب آموزشی ترند چیست و ترند شدن یعنی چه؟— برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • مطلب آموزشی ترندهای اینستاگرامی معروف و محبوب — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی کسب و کار در اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزش تولید محتوای گرافیکی اینستاگرام با نرم افزار پاورپوینت — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

برای پست گذاشتن، زمان‌بندی خاصی داشته باشید.

از همان اول که تصمیم می‌گیرید یک پیج کاری راه بیندازید، باید برای خودتان یک تقویم درست کنید و طبق آن در زمان تعیین شده از قبل، پست بگذارید که خیلی بین پست‌هایتان فاصله نیفتد. البته نباید از آن طرف بوم هم بیفتید و خیلی تند ‌تند پست بگذارید. چون در این صورت ممکن است که بعضی از پست‌ها در بین این‌همه پست گم شوند و مخاطبانتان اصلا آنها را نبینند. بهتر است کلا روزی یک‌بار در یک ساعت مشخص پست بگذارید تا هم خیلی زیاد نباشد و هم مخاطب شما را فراموش نکند و سر ساعت، برای دیدن پستی که قرار است بگذارید، به پیجتان سر بزند.

برای اینکه بتوانید طبق ساعت مشخص، در هر روز از هفته پست بگذارید، باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. معمولاً این کار را در دنیای بازاریابی با تدوین تقویم محتوایی انجام می‌دهند. تقویم محتوایی، تقویمی است که محتوای تولید شده‌تان را در آن برنامه‌ریزی می‌کنید و برای انتشار آن تصمیم می‌گیرید.

خب نظرتان چیست که کمی تکنیک کاربردی برای کامنت گرفتن یاد بگیریم؟

چه تکنیک‌هایی باعث بالا رفتن تعداد کامنت‌ها می‌شود؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به بالا رفتن تعامل در پیج شما کمک کند و کاری کند که فالوورهایتان تشویق شوند تا در زیر پست‌هایتان، کامنت بگذارند. در ادامه به تعدادی از این ترفندها اشاره می‌کنیم.

در صفحه خود مسابقه‌های جذاب برگزار کنید.

یکی از راه‌هایی که خیلی به جذب مخاطب و بالا بردن تعداد کامنت‌ها کمک می‌کند، مسابقه‌های اینستاگرامی است؛ البته به شرطی که راهش را بلد باشید. اگر تا حالا مسابقه‌ای در پیجتان برگزار نکرده‌اید و دقیقا نمی‌دانید که چطور می‌شود یک مسابقه خوب در اینستاگرام راه انداخت که بشود با آن کامنت گرفت و تعامل پیج را بالا برد، اصلا ایرادی ندارد. برگزار کردن مسابقه خوب است ولی به شرط‌ها و شروط‌ها!

اول از همه، باید آن‌قدر مسابقه‌ای که قرار است برگزار کنید را تبلیغ کنید تا همه خبردار شوند و این مسابقه، نقل مجلس همه بشود. این‌طوری، کلی شرکت‌کننده خواهید داشت و میزان تعامل در پیجتان خیلی بالا می‌رود.

قدم بعدی اعلام کردن شرایط لازم برای شرکت در مسابقه است. یعنی باید به مخاطبانتان توضیح بدهید که اگر دوست دارند در مسابقه شرکت داده شوند، دقیقا باید چه کارهایی انجام بدهند. از آنجایی که ما می‌خواهیم کامنت‌های بیشتری بگیریم، پس قطعا یکی از شرایط اصلی برای شرکت کردن در مسابقه، باید کامنت گذاشتن باشد. برای این کار، باید یک پست جدید بگذارید و در آن، شرایط مسابقه را اعلام کنید. مثلا بگویید هرکسی ک می‌خواهد در مسابقه شرکت کند، باید پست مسابقه یا مثلا 3 پست آخر پیج را لایک کند و در زیر آنها، 3 تا 5 کامنت بگذارد و دوستانش را تگ کند. این‌طوری، هم کلی مخاطب جدید با پیجتان آشنا می‌شوند و هم کامنت‌های بیشتری دریافت می‌کنید.

مرحله بعدی مشخص کردن جایزه است. این جایزه باید واقعی باشد؛ یعنی صرفا برای گول زدن مخاطب، نیایید و بگویید که قرار است ماشین‌های خیلی گران هدیه بدهید. چون نه می‌توانید از پس این کار بربیایید، نه مخاطبان آن را باور می‌کنند.

کامنت گرفتن در اینستاگرام
مثلاً در اینجا برند Go-to Skincare برای هوادارانش یک اتومبیل در نظر گرفته بود و به قولش هم عمل کرد.

در آخر، مسابقه را منصفانه برگزار کنید تا اگر باز هم خواستید مسابقه بگذارید، بقیه تمایل داشته باشند تا در آن شرکت کنند.

اگر هیچ ایده‌ای از نحوه برگزار کردن مسابقه در اینستاگرام ندارید، مطلب چگونه مسابقه اینستاگرامی را برگزار کنیم از آکادمی کاپریلا بخوانید. همچنین یادتان باشد که برگزاری مسابقه را به یک عادت همیشگی تبدیل نکنید؛ چون در آخر فقط یک سری فالوور و مخاطب جایزه‌بگیر خواهید داشت که اهمیتی به شما و هدف پیج‌تان نمی‌دهند.

ترفند takeover را انجام بدهید.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث بالا رفتن تعداد کامنت‌ها و در کل تعامل پیج شما بشود، takeover است. این کلمه در فارسی به معنای “به عهده گرفتن” است. takeover از نظر خیلی‌ها جذاب و سرگرم‌کننده است و خب سرتاپا فایده دارد؛ هم برای پیجی که متعلق به مهمان takeover است و هم برای پیجی که قرار است در این پروسه، به اصطلاح take over شود.

اگر بخواهم به زبان ساده توضیح بدهم که takeover چیست، باید بگویم که  در این روش یک شخص که می‌تواند همکارتان، یا یکی از اینفلوئنسرهای معروف و یا فردی از یک برند و کسب‌وکار متفاوتی باشد، وارد اکانتتان می‌شود و از دیدگاه خود، درباره خود یا کسب‌وکارشان صحبت می‌کند و یک‌جورایی پیج یا کسب‌وکارش را معرفی می‌کند.

کامنت اینستاگرام
مثلاً در این تصویر، برند هاب اسپات در اینستاگرام منابع انسانی‌اش از Takeover برای معرفی بیشتر شعبه سیدنی خود در استرالیا استفاده کرد.

اجازه بدهید با یک مثال ساده، این ترفند را بهتر توضیح بدهم. فرض کنید که صاحب یک رستوران و صاحب یک باشگاه بدن‌سازی، تصمیم بگیرند پروسه takeover را انجام بدهند. شاید در نگاه اول فکر کنید که این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند ولی این تصور اشتباه است. در اینجا، صاحب رستوران وارد اکانت باشگاه بدن‌سازی می‌شود و در آن، از خودش یک استوری می‌گذارد و درباره اهمیت غذای سالم، صحبت می‌کند. همچنین صاحب باشگاه هم وارد اکانتی که برای رستوران ساخته شده، می‌شود و در آن از خود یک استوری می‌گذارد و باشگاهش را تبلیغ می‌کند و از اهمیت ورزش کردن حرف می‌زند. دیدید؟ به همین سادگی، هر دو طرف سود می‌کنند و کلی مخاطب جدید گیرشان می‌آید و این یعنی کلی کامنت هم قرار است دریافت کنند.

اگر کامنت می‌خواهید، رک و پوست‌کنده از مخاطبان درخواست کنید تا کامنت بگذارند.

یکی دیگر از روش‌هایی که کمک می‌کند تا کامنت بیشتری دریافت کنید، این است که خیلی روراست از مخاطبانتان بخواهید تا برای شما کامنت بگذارند. مثلا در کپشن خود، از آنها درخواست کنید تا چند تا از دوستانشان را تگ کنند یا مثلا نظر خودشان را درباره یک موضوع خاص در کامنت‌ها بگویند. حتی می‌توانید از آنها سوال بپرسید تا در کامنت‌ها، به آن جواب بدهند و این‌طوری، میزان تعامل را در پیجتان کلی بالا ببرید و کامنت بیشتری بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • چطور از کاربر بخواهیم برایمان کامنت بگذارد؟ (کال تو اکشن یا فراخوانی به اقدام چیست؟) — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی بررسی عوامل موفقیت در اینستاگرام — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

پست‌های جالب، خنده‌دار و تعامل برانگیز بگذارید.

شاید فکر کنید که این چیزها خیلی مهم نیست ولی موضوعی که درباره آن پست می‌گذارید، تاثیر خیلی زیادی در تعداد کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید، دارد. وقتی درباره موضوعات خسته‌کننده پست می‌گذارید، چه انتظاری از کاربران بنده خدا دارید که برایتان کامنت بگذارند؟ بهتر نیست درباره موضوعات باحال و خنده‌دار یا موضوعاتی که کلا احساسات مخاطبان را برانگیخته کند پست بگذارید؟ این‌طوری آنها هم تمایل پیدا می‌کنند که حتما نظرشان را درباره آن موضوع بگویند و برایتان کامنت بگذارند. راستی، فن آخر استاد را هم فراموش نکنید! درباره موضوعاتی که ترند شده‌اند و بازارشان داغ است، حتما پست بگذارید تا کلی کامنت دریافت کنید و تعامل پیجتان بالا برود.

ویدئو پست کنید.

جالب است بدانید که همیشه تماشا کردن ویدئو برای مخاطبان جذاب‌تر است تا اینکه بنشینند و کپشن‌های طولانی بخوانند. وقتی فالوور شما به اینستاگرام سری می‌زند و تند تند عکس‌ها را رد می‌کند و حوصله‌اش نمی‌گیرد حتی آنها را لایک کند، چه برسد به اینکه کپشن‌هایشان را بخواند و در زیر آنها کامنت بگذارد، وظیفه شما در آن لحظه چیست؟ اگر به اندازه کافی زرنگ باشید، سعی می‌کنید تا با پست کردن یک ویدئو جذاب و قابل‌بحث، وقفه‌ای ایجاد کنید تا مخاطب بجای رد کردن عکس‌ها، لحظه‌ای درنگ کنند و ویدئوی شما را تا آخر ببیند و آن‌قدر آن ویدئو برایشان جذاب باشد که تصمیم بگیرند در زیر آن کامنت هم بگذارند.

یادتان نرود که هشتگ بزنید.

دیگر کیست که خبر نداشته باشد هشتگ‌ها چقدر مهم و تاثیرگذار هستند؟ احتمالا می‌دانید که می‌شود هشتگ‌ها را جستجو کرد تا آن چیزی که می‌خواهید را در اینستاگرام پیدا کنید. مثلا اگر دنبال پیجی می‌گردید که لوازم آرایشی بهداشتی خوبی داشته باشد، با جستجو کردن هشتگ‌های مرتبط، می‌توانید خیلی راحت آن را پیدا کنید.

حالا بیایید از آن طرف قضیه نگاه کنیم! اگر شما صاحب یک برند یا کسب‌وکار هستید، بهتر است در زیر پست‌هایتان، هشتگ‌های مرتبط بزنید تا مخاطبان هدفتان، با جستجو کردن آن هشتگ‌ها، شما را پیدا کنند و به عبارتی، به سمت پیج شما هدایت شوند. در این صورت کلی مخاطب جدید پیدا خواهید کرد و خب هرکدام از آنها هم می‌توانند با یک کامنت، لطف کنند و میزان تعامل را در پیجتان بالا ببرند. جالب است بدانید، اگر فقط یک هشتگ مناسب و مرتبط در زیر پستتان بنویسید، با همان یک هشتگ، میزان تعامل در پیجتان، چیزی حدود 12 درصد بالاتر می‌رود و این یک فرصت استثنایی برای شماست که به کمک آن دیده شوید و کامنت بگیرید.

اگر نحوه استفاده از هشتگ‌ها را بلد نیستید، مطالب زیر را بخوانید:

  • هشتگ اینستاگرام چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • هشتگ مارکتینگ چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

پست‌های خود را در زمان مناسبی از روز به اشتراک بگذارید.

نمی‌شود ساعت مشخصی برای پست گذاشتن در طول شبانه‌روز مشخص کرد، چون ساعتی که برای پست گذاشتن مناسب است، به محتوایی که قرار است منتشر کنید، نوع کسب‌وکارتان، سن و جنسیت مخاطبان هدفتان و کلی فاکتور دیگر، بستگی دارد.

پیشنهاد ما این است که در طول هفته که در ساعت‌های مختلفی پست می‌گذارید، حواستان به تعداد لایک و کامنتی که دریافت می‌کنید، باشد و ببینید که در کدام ساعت‌ها، میزان تعامل بیشتر است. در این صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که پست گذاشتن در کدام ساعت‌ها برایتان فایده بیشتری دارد و باعث می‌شود که کامنت‌های بیشتری دریافت کنید. فرقی ندارد که کدام ساعت از نظر مخاطبانتان بهتر است و آنها بیشتر تعامل دارند، چه هشت صبح شنبه باشد و چه پنج غروب چهارشنبه، شما نباید چک و چانه بزنید و بگویید که نه! همان ساعتی که دلم بخواهد پست می‌گذارم! این‌طوری فایده ندارد و نمی‌توانید کامنت بیشتری دریافت کنید، پس به مخاطبان توجه کنید و در همان ساعتی که بیشتر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، پست بگذارید.

حتما جواب کامنت‌هایی که برایتان می‌گذارند را بدهید.

وقتی کسی در زیر پستی کامنت می‌گذارد، انتظار دارد که یک جواب دوستانه دریافت کند، حتی یک اموجی ساده! این رفتار، نشان می‌دهد که شما برای مخاطبان خود و نظراتی که می‌دهند ارزش قائل هستید و از کامنت‌هایی که می‌گذارند، استقبال می‌کنید. به این صورت، مجاب می‌شوند که باز هم در پیج شما کامنت بگذارند، چون بازخورد گرم و صمیمانه‌ای از طرف شما گرفته‌اند و حس خوبی به آنها منتقل شده است.

در ضمن، جواب دادن به کامنت‌ها، می‌تواند حتی مخاطبانی را که اهل کامنت گذاشتن نیستند را هم به نظر دادن و شرکت کردن در بحث‌ها، تشویق کند و این عالی است. درواقع، شما با این حرکت، با یک تیر، دو نشان می‌زنید و کلی تعداد کامنت‌هایتان بالا می‌رود.

در نوشتن کپشن از اموجی‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

وقتی می‌خواهید کپشن بنویسید، سعی کنید سلیقه به خرج بدهید و متناسب با متنی که تایپ می‌کنید، از اموجی‌های جذاب استفاده کنید. همه آن‌قدر حوصله ندارند که کپشن بخوانند و برای همین، باید به یک روشی آنها را تشویق به خواندن کپشن کرد و چه چیزی بهتر از اموجی‌های جذاب و چشم‌نواز؟ بهتر نیست لابه‌لای کپشنی که می‌نویسید، تا حد امکان از اموجی‌هایی که به محتوا و بندتان مرتبط است استفاده کنید تا این‌طوری، چشمان مخاطبان عزیزتان کمی استراحت کند و از خواندن خسته نشود؟

البته حواستان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید و از اموجی‌های بی‌ربط و اموجی‌هایی که مفهوم نامناسبی دارند، استفاده نکنید. چون با بیش از حد استفاده کردن از اموجی‌ها، دل مخاطبانتان را می‌زنید و اگر اموجی‌هایی که در متن آورده‌اید، مفهوم قشنگی نداشته باشند، ممکن است فالوورهایتان شما را بلاک کنند و دور پیجتان را خط قرمز بکشند.

خب حالا برگردیم سر اصل مطلب، یعنی بالا بردن تعداد کامنت‌ها. شاید بگویید استفاده از اموجی‌ها، چه ارتباطی با کامنت گرفتن دارد؟ خب تصور کنید که یک کپشن بلند و بالا را بدون حتی یک‌دانه اموجی، گذاشته‌اند جلوی شما و می‌گویند آن را تا آخر بخوانید. چقدر احتمال دارد که این متن خشک و عصا قورت داده را بدون اینکه حتی شروع به خواندن کنید، کنار بگذارید؟ احتمالا خیلی زیاد! ولی اگر از همان اول، چشمتان به اموجی‌های بانمک و زیبای آن بیفتد، امکانش بیشتر نیست که مجاب شوید تا آن را تا آخر بخوانید؟

خب وقتی حتی رغبت نکرده‌ایم که یک کپشن را بخوانیم، چطور ممکن است که در زیر آن کامنت بگذاریم؟ درست نمی‌گویم؟ پس، این قضیه را جدی بگیرید و از آن سرسری رد نشوید تا بتوانید میزان تعامل را در پیجتان بالا ببرید. اگر برای نوشتن کپشن‌های جذاب نیاز به راهنمایی داشتید، مطالب زیر از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

  • مطلب آموزشی چطور کپشن حرفه‌ای اینستاگرام بنویسیم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)
  • کپشن چیست؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

کلام آخر

اگر در اینستاگرام پیجی دارید که در آن کلی فعالیت می‌کنید، حتما لازم است برای دیده شدن و بالا رفتن پیجتان، میزان تعامل با مخاطبان را بالا ببرید. ولی چگونه؟ یکی از فاکتورهایی که الگوریتم هوشمند اینستاگرام، خیلی به آن اهمیت می‌دهد، تعداد کامنت‌ها است. بسته به هدفی که از پیج ساختن در اینستاگرام دارید، که ممکن است بلاگر شدن یا پیشرفت در کسب‌وکار باشد، می‌توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، کامنت‌های بیشتری دریافت کنید. اگر دوست دارید این ترفندها را یاد بگیرید، حتما مقاله بالا را به‌دقت مطالعه کنید. شما چه روش‌های دیگری بلد هستید که به بیشتر شدن کامنت‌هایی که برایتان می‌گذارند، کمک می‌کند؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.