اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی تبدیل شده است. جایی که افراد با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدیوها، به دنبال برقراری ارتباط با فالوورهای خود و یا معرفی برند و کسب و کارشان هستند. در سال‌های اخیر، فرمت جدیدی از محتوا به نام «ریلز (Reels)» از پلتفرم اینستاگرام به محبوبیت چشمگیری دست یافته و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. این نوع محتوا، به دلیل جذابیت و پویایی که دارد، به سرعت در میان کاربران رواج یافته و به ابزاری کارآمد برای افزایش فالوور و تعامل با مخاطبان تبدیل شده است؛ اما تولید ریلزهای جذاب و پربازدید، همیشه آسان نیست. به همین دلیل، ساخت ریلز هوش با مصنوعی به عنوان راه حلی نوین، پا به عرصه‌ی این رقابت گذاشته است.

در واقع، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما در ایده‌پردازی، ویرایش و حتی تولید ریلز به طور خودکار کمک کنند و فرایند تولید محتوا را برایتان آسان‌تر و کارآمدتر سازند. به همین دلیل، در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا»، به بررسی جامع ساخت ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی می‌پردازیم. در ادامه، با ریلز و مزایای آن آشنا خواهیم شد، به تأثیر هوش مصنوعی بر تولید ریلز و اهمیت آن در اینستاگرام خواهیم پرداخت و سپس، بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز، فرمت جدیدی از محتوای ویدیویی کوتاه در اینستاگرام است که در سال 2020 معرفی شد. این ویدیوها می‌توانند تا ۹۰ ثانیه طول بکشند و با استفاده از ابزارهای ویرایش و افکت‌های مختلف اینستاگرام، به طور کامل شخصی‌سازی و جذاب شوند. Instagram Reels را می‌توان به صورت جداگانه در صفحه‌ی پروفایل به اشتراک گذاشت، یا در قالب استوری‌ها و دایرکت نیز منتشر کرد. شایان ذکر است که بر خلاف استوری، این نوع از محتوا در اینستاگرام باقی می‌ماند و پس از ۲۴ ساعت حذف نخواهد شد.

ریلز اینستاگرام چیست؟
ریلز اینستاگرام چیست؟
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

تولید ریلز چه تاثیری بر فعالیت در اینستاگرام دارد؟

استفاده از ریلز در اینستاگرام، می‌تواند مزایای متعددی برای شما به همراه داشته باشد. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارت‌اند از:

  • افزایش فالوور: ریلز به دلیل جذابیت و پویایی که دارد، به سرعت در میان کاربران رواج یافته و به ابزاری کارآمد برای افزایش فالوور تبدیل شده است.
  • افزایش تعامل: ریلزها به دلیل ماهیت سرگرم‌کننده و کوتاهشان، می‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و نرخ تعامل (لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری) را به طور قابل توجهی افزایش دهند.
  • معرفی برند: ریلز راهی عالی برای معرفی برند و کسب و کار شما به مخاطبان جدید است. با استفاده از ریلز می‌توانید به طور خلاصه و جذاب، محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید و نظر مخاطبان را به خود جلب نمایید.
  • ایجاد تنوع در محتوای صفحه‌تان: تولید ریلز به شما کمک می‌کند تا تنوع بیشتری به محتوای صفحه‌تان ببخشید و از یکنواختی آن بکاهید.
تولید ریلز چه تاثیری بر فعالیت در اینستاگرام دارد؟
تولید ریلز چه تاثیری بر فعالیت در اینستاگرام دارد؟

ساخت ریلز با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال دگرگونی بسیاری از جنبه‌های زندگی ما، از جمله تولید محتوای اینستاگرام است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به شما در ایده‌پردازی، ویرایش و حتی تولید ریلز به‌طور خودکار کمک کنند و فرایند تولید محتوا را برایتان آسان‌تر و کارآمدتر سازند. در واقع، ابزارهای هوش مصنوعی که در زمینه تولید و ویرایش ویدئو کارآمد هستند را می‌توان به منظور تولید ریلز نیز به کار گرفت. به این ترتیب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به تولید محتوایی هستید که در جذب مخاطبان تأثیر مطلوبی خواهد داشت.

مزایای ساخت ریلز با هوش مصنوعی

استفاده از این تکنولوژی نوین در هر کاربردی که دارد، دارای یک سری مزایا خواهد بود. در واقع، این ویژگی اساسی پیشرفت‌های فناوری است که با هدف برطرف کردن نیازهای انسان در ابعاد مختلف گسترش پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با توجه به علایق شما و ترندهای روز، ایده‌های جدید و خلاقانه برای ساخت ریلز به شما ارائه دهند. همچنین ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به طور خودکار ویدیوهای شما را ویرایش کرده و افکت‌ها و موسیقی مناسب را به آن‌ها اضافه کنند. از طرفی، برخی از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به طور خودکار ویدیوهای ریلز را برای شما تولید کنند. این ابزارها با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، می‌توانند ویدیوهایی کوتاه و جذاب بر اساس موضوع مورد نظر شما ایجاد نمایند.

شایان ذکر است که معایبی نیز در خصوص ساخت ریلز با هوش مصنوعی به چشم می‌خورد. در این زمینه نیز می‌توان به کاهش کیفیت محتوا در استفاده از برخی ابزارهای ناکارآمد و کاهش کنترل شما در تعیین تمام ویژگی‌های محتوا، اشاره کرد.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

مزایای ساخت ریلز با هوش مصنوعی
مزایای ساخت ریلز با هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ریلز اینستاگرام

در حال حاضر، ابزارهای هوش مصنوعی متعددی برای ساخت ریلز اینستاگرام در دسترس هستند. این ابزارها را می‌توان در دو دسته‌بندی کلی در نظر گرفت. دسته اول ابزارهای هستند که به منظور ساخت ویدئو از متن یا عکس به شما کمک می‌کنند و دسته دوم ابزارهای هوش مصنوعی که با هدف ادیت و افکت دهی به ویدئوها به کار می‌روند. هر چند برخی از ابزارهای هوش مصنوعی (در قالب وب‌سایت یا نرم‌افزار) مجموعه‌ای از این خدمات را به صورت یکپارچه فراهم می‌کنند. به منظور افزایش آگاهی شما، برخی از بهترین ابزارهای ساخت ریلز با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • CapCut
  • InShot
  • Magisto
  • Synthesia
  • Deepbrain
  • Runwayml
  • Plazmapunk

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ریلز اینستاگرام
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت ریلز اینستاگرام

CapCut

یکی از پراستفاده‌ترین نرم‌افزارها در زمینه ادیت و افکت گذاری ویدئو CapCut است. در این نرم‌افزار، شما می‌توانید با اتکا به هوش مصنوعی به کار رفته، افکت‌های تصویری جذابی بر روز ریلز ایجاد کنید. در واقع، این برنامه ویرایش ویدیو، دارای ابزارهای ویرایش قدرتمندی است که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت ریلزهای حرفه‌ای و باکیفیت بهره بگیرید. CapCut به شما امکان می‌دهد تا ویدیوهای خود را به طور دقیق ویرایش کنید، افکت‌های حرفه‌ای به آن‌ها اضافه کرده و حتی آن‌ها را به چندین زبان مختلف ترجمه نمایید. قابلیت‌های این هوش مصنوعی به صورت آنلاین بر روی وب‌سایت و همچنین به صورت نرم‌افزارها کامپیوتری و بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در دسترس است. به منظور آشنایی بیشتر با کاربردهای این نرم‌افزار و دانلود آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

CapCut
CapCut

در ادامه دو مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

InShot

این برنامه ویرایش ویدیو، دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی قدرتمندی است که می‌تواند به شما در ایده‌پردازی، ویرایش و تولید ریلز کمک کند. InShot می‌تواند به طور خودکار ویدیوهای شما را برش دهد، افکت‌ها و موسیقی اضافه کند و حتی متن و زیرنویس به آن‌ها بیفزاید. در قسمت AI effect این نرم‌افزار می‌توانید به این قابلیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید.

همچنین، هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم‌افزار، منجر به تشخیص هوشمند سوژه و اعمال افکت‌ها بدون نیاز به دخالت شما می‌شود. شایان ذکر است که استفاده از InShot به سادگی صورت می‌گیرد و همین عامل، سبب استفاده گسترده از امکانات آن شده است. در حالی که از طریق برنامه‌های ادیت ویدئو، انجام تغییرات مشابه، بسیار دشوار و زمان‌بر است. به منظور دانلود این نرم‌افزار و آشنایی با قابلیت‌های InShot، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

InShot
InShot

در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

Magisto

مجیستو، یک ویرایشگر ویدیویی با قدرت، ساده و بسیار کاربرپسند است که از هوش مصنوعی برای شناسایی کمبودهای ویدیویی استفاده می‌کند و تنظیمات مناسبی را برای بهبود کیفیت ویدیو اعمال می‌نماید. در واقع، این برنامه ویرایش ویدیو، به طور خاص برای ساخت ریلز اینستاگرام طراحی شده است. Magisto دارای کتابخانه‌ی عظیمی از قالب‌ها و موسیقی‌های آماده است که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت ریلزهای جذاب و سرگرم‌کننده استفاده کنید.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد که ویدیوها را از رسانه‌های تلفن همراه خود، عکس‌های گوگل یا ویدیوهایی از منبع مشخصی وارد کنید. این برنامه دارای یک موتور هوش مصنوعی است که در زمان آپلود، رسانه‌های شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و یک پنجره ویرایش پروژه دارد که به شما اجازه می‌دهد تا قالب و سایز ویدیو را تغییر دهید. به منظور دانلود این نرم‌افزار و استفاده از امکانات هوشمند آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Magisto
Magisto

Synthesia

در کنار نرم‌افزارهای ادیت و افکت گذاری ویدیو که در ساخت ریلز با هوش مصنوعی کارایی زیادی دارند؛ ابزارهای ساخت ویدئو نظیر Synthesia نیز در تولید محتوای مناسب به شما کمک می‌کنند. ابزار هوش مصنوعی Synthesia از جمله معروف‌ترین نمونه‌ها برای ساخت کلیپ است. این ابزار، متن مشخص شده توسط شما را به واسطه آواتارهای متنوع تبدیل به ویدئو می‌کند. در ادامه، می‌توانید نمونه‌های تولید شده با هوش مصنوعی را به کمک نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌های آنلاین ادیت کنید. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی و شناخت امکانات Synthesia، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Synthesia
Synthesia

در ادامه دو مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

Deepbrain

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توانید برای ساخت ریلز اینستاگرام مورد استفاده قرار دهید، Deepbrain است. این ابزار نیز در تولید ویدئو از روی متن کمک زیادی به شما می‌کند و می‌توان از آن برای معرفی محصولات یا خدمات کسب و کارها در اینستاگرام استفاده کرد. این ابزار نیز همانند نمونه‌های مشابه، آواتارهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها کلیپ تولید کنید. به منظور یادگیری نحوه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی و شناخت امکانات ابزار Deepbrain، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Deepbrain
Deepbrain

Runwayml

یکی از راه‌هایی که می‌توانید محتوای ویدئویی مناسب برای انتشار در اینستاگرام تولید کنید، تبدیل متن به ویدئوهای خلاقانه است. این کار با استفاده از هوش مصنوعی Runwayml به خوبی ممکن خواهد بود. تنها کافی است که یک متن کوتاه در مورد ویدئو مورد نظرتان به هوش مصنوعی بدهید و با سرعتی باور نکردنی، کلیپی زیبا تهیه کنید. همچنین، می‌توانید پس از تهیه، با میکس کردن چند ویدئو و اعمال افکت‌های جذاب، محتوا را شخصی سازی کنید.

شایان ذکر است که این امکانات تا پیش از گسترش ابزارهای هوش مصنوعی تنها با برخورداری از دانش و تخصص بالا در تولید و ادیت ویدئو ممکن بود. در حالی که اکنون به سادگی قابل انجام است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از Runwayml، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Runwayml
Runwayml

Plazmapunk

از طریق تولید محتوا با این ابزار، می‌توانید محتوای رایگان مورد نیاز برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی خود را تولید نمایید. در واقع، با نوشتن یک متن کوتاه می‌توانید از هوش مصنوعی Plazmapunk برای ساخت کلیپ‌های جذاب استفاده کنید. لازم به ذکر است که این ابزار هوش مصنوعی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و باید توضیحات خود در مورد ویدئو را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و سپس در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید. به منظور استفاده از Plazmapunk، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

نکاتی برای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت ریلز اینستاگرام

با استفاده از هوش مصنوعی به طور صحیح و خلاقانه، می‌توانید ریلزهای جذاب و پربازدید بسازید که به شما در افزایش فالوور، تعامل و در نهایت، ارتقای برندتان کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که می‌تواند در خدمت خلاقیت شما باشد. از آن به عنوان راهی برای رها کردن ایده‌های خود و خلق محتواهای نوین و منحصر به فرد استفاده کنید. در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ریلز اینستاگرام نیز، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به جای اتکا به یک ابزار خاص، از چندین ابزار هوش مصنوعی مختلف استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.
  • از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای کمک به خلاقیت خود استفاده کنید، نه جایگزینی برای آن.
  • به خاطر داشته باشید که کیفیت همیشه مهم‌تر از سرعت است. وقت بگذارید و ویدیوهای خود را به طور دقیق ویرایش کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
  • قبل از شروع به ساخت ریلز، مخاطبان خود را بشناسید و علایق و سلیقه آن‌ها را در نظر بگیرید.
  • برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را جذب و حفظ کنید، به طور مرتب ریلزهای جدید تولید و منتشر کنید.
نکاتی برای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت ریلز اینستاگرام
نکاتی برای استفاده از هوش مصنوعی در ساخت ریلز اینستاگرام

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، جدا از ایجاد روابط یا سرگرمی، به بخشی از شبکه بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. همین امر نیز اهمیت ارتقا دانش و توانایی در زمینه تولید و انتشار محتوا در این پلتفرم‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که قابلیت‌های هوش مصنوعی در تولید دسته‌های مختلف محتوای قابل انتشار در اینستاگرام را فرا بگیرید. از طرفی، با توجه به استقبال زیادی که از ریلز اینستاگرام شده است؛ یادگیری نحوه تولید این نوع محتوا با استفاده از هوش مصنوعی، مزایای زیادی به همراه دارد.

در پایان امیدواریم این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص ساخت ریلز با هوش مصنوعی در اختیارتان قرار داده باشد. شما هم می‌توانید با ارائه نظرات و تجربه‌هایی که در این حوزه دارید به ما در بهبود محتوای مقاله کمک کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.