شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ دسته اول یا دسته دوم؟

دسته اول، افرادی هستند که فقط برای وقت گذراندن و سرگرم شدن اکانتی در اینستاگرام ساخته‌اند؛ در واقع اینستاگرام نصب کرده‌اند تا بتوانند با دوستان و آشنایان خود ارتباط داشته باشند یا سلبریتی‌های موردعلاقه‌شان را دنبال کنند. این دسته از کاربران، اصولاً علاقه چندانی به جذب کردن فالوور ندارند.

اما برویم سراغ دسته دوم، یعنی کسانی که هدف بزرگ‌تری دارند. مثلاً می‌خواهند کسب‌وکار آنلاین راه بی‌اندازند، یا می‌خواهند کاروبارشان را گسترش بدهند و بیشتر از قبل دیده بشوند، یا کسانی که مغازه‌ای دارند و می‌خواهند علاوه بر فروش حضوری، غیرحضوری و آنلاین هم محصولات خود را به فروش برسانند. البته قضیه فقط شروع یا پیشرفت در یک شغل یا حرفه نیست؛ خیلی‌ها می‌خواهند آن‌قدر فالوور داشته باشند و معروف شوند، تا بتوانند از طریق تبلیغات کسب‌وکارها و پیج‌های دیگر درآمد داشته باشند.

اگر جزو دسته دوم هستید، جای درستی آمده‌اید! زیرا ما در این مقاله قصد داریم که راه‌های جذب فالوور واقعی را به شما آموزش دهیم. البته لازم است بدانید که این مسیر اصلاً ساده نیست و به زمان و تلاش زیادی احتیاج دارد. اینکه بدانید چه کاربرانی، فالوور واقعی هدفتان هستند، اینکه در دام فالوورهای فیک نیفتید و اینکه از چه راهی فالوورهای واقعی جذب کنید، همه و همه برای رسیدن به هدفی که دارید، حیاتی و مهم هستند. پس با ما در ادامه این مطلب از آکادمی کاپریلا همراه باشید تا تمام چیزهایی که درباره فالوور واقعی و روش‌های جذب آنها لازم است بدانید را یاد بگیرید.

فالوور واقعی چه فرقی با فالوور فیک دارد؟

از آنجایی‌که به‌دست آوردن و جذب کردن فالوورهای واقعی نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد خیلی از کاربران برای افزایش تعداد فالوورهایشان، راه‌های آسان‌تری را انتخاب می‌کنند. اما راه صد ساله را یک شبه رفتن هیچ‌وقت آخر و عاقبت خوبی ندارد.

لازم است بدانید که ما در اینستاگرام، دو دسته فالوور داریم، فالوور فیک و فالوور واقعی این دو نوع فالووری هستند که در اینستاگرام موجودند.

قبل از هر چیزی بهتر است که تفاوت این دو را یاد بگیرید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

فالوور فیک به چه اکانت‌هایی گفته می‌شود؟

اگر خیلی ساده بخواهم توضیح بدهم، فالوور فیک یک اکانت غیرواقعی است که هیچ هویتی ندارد. در واقع این اکانت‌ها جعلی هستند و وجود خارجی ندارند. اکانت‌های فیک، با استفاده از ایمیل جعلی ساخته می‌شوند و فعالیتی در اینستاگرام ندارند. البته اینکه هیچ فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند چیز عجیبی هم نیست؛ زیرا هیچ انسانی پشت این اکانت‌ها نیست و آنها صاحبی ندارند. در نتیجه اگر شما پستی بگذارید فالوورهای فیک آن را لایک نمی‌کنند، در زیر آن کامنت نمی‌گذارند و آن پست را با کسی به اشتراک نمی‌گذارند.

هدف سازندگان اکانت‌های فیک، این است که آنها را به پیج‌هایی که نتوانسته‌اند از راه درست فالوور واقعی جذب کنند، بفروشند و تعداد فالوورهای آنها را افزایش بدهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

اگر با اصطلاحات رایج در اینستاگرام آشنا نیستید، ما یک فرهنگ لغت مختص به اینستاگرام را برای شما آماده کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را بخوانید:

  • با اصطلاحات رایج در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید! — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

در بین انواع و اقسام فالوورهایی که در اینستا موجودند، جدیداً اصطلاحی به نام فالوور روح هم به وجود آمده که در ادامه در مورد آن توضیح می‌دهیم.

فالوور روح اینستاگرام
فالوور روح و تفاوت آن با فالوور واقعی

فالوور روح چیست؟

برخلاف فالوورهای فیک که ربات‌اند و انسان در آن دخالتی ندارد، فالوورهای روح همان اکانت‌هایی هستند که توسط انسان‌های واقعی مدیریت می‌شوند، اما با حساب کاربری شما یا به عبارتی پیج شما هیچ‌گونه تعاملی ندارند!

یعنی همان دسته از افرادی که شاید پست‌های شما را ببینند، اما لایک نمی‌کنند و کامنت نمی‌گذارند! کلاً هیچ عکس‌العملی در مقابل پست‌های شما نشان نمی‌دهند.

از فالوورهای روح بترسید! در این مطلب بارها از بدی‌های فالوورهای فیک می‌گوییم اما از کسی که کسب‌و‌کار مجازی خودش را در اینستاگرام راه‌اندازی کرد، این تجربه را بپذیرید:

«فالوورهای روح نه تنها هیچ کمکی به رشد صفحه شما نمی‌کنند، بلکه به الگوریتم های اینستاگرام می‌فهمانند که صفحه شما ارزش رفتن به اکسپلور و دنبال شدن توسط افراد را ندارد. این نوع فالوورها به شدت نرخ تعامل (Engagement Rate) صفحه شما را پایین می‌آورند و باعث می‌شوند افراد دیگر هم صفحه شما را نبینند.»

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

آیا می‌دانستید نوشتن Explore در بخش موقعیت مکانی پست‌های اینستاگرام (Location) هیچ کمکی به اکسپلور رفتن پست‌هایتان نمی‌کند؟ اگر می‌خواهید درست و اصولی اکسپلور اینستاگرام را یاد بگیرید، مطلب زیر را بخوانید:

  • چطور در اکسپلور اینستا دیده شویم؟ — برای مطالعه این مطلب کلیک کنید(+)

فالوور واقعی به چه اکانت‌هایی گفته می‌شود؟

فالوورهای واقعی کاربران واقعی هستند. یعنی اکانت‌هایی که هویت و وجود خارجی دارند، انسان‌های واقعی آنها را ساخته‌اند و از همه مهم‌تر، با شما و صفحه‌تان تعامل دارند.

همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین تفاوت فالوورهای فیک و واقعی، مربوط به فعالیت آنها و تعامل داشتن‌شان با پیج شماست. آنجایی که در پشت فالوورهای واقعی، انسان‌های واقعی حضور دارند، صفحه شما را برحسب علاقه و نیاز خود فالو می‌کنند و نیازی نیست که برای داشتن آنها پولی بپردازید، استوری‌هایتان را می‌بینند، پست‌هایتان را لایک می‌کنند و در زیر آن‌ها کامنت می‌گذارند و پست‌ها و استوری‌هایتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

فالوور واقعی
فالوور واقعی در اینستاگرام

چگونه فالوور فیک را از فالوور واقعی تشخیص دهیم؟

در بخش قبلی، هر کدام از فالوورهای واقعی و فیک را تعریف کردیم، حالا خیلی مختصر و کوتاه به تفاوت‌های اصلی آنها اشاره می‌کنیم تا در تشخیص آنها دچار مشکل نشوید.

  • شکل ظاهری: ازآنجایی‌که ربات‌ها، اکانت‌های فیک را می‌سازند و پشت آن‌ها هیچ انسان واقعی وجود ندارد، اصولاً این‌گونه اکانت‌ها پروفایل، بیو و هایلایت ندارند. همچنین اکانت‌های فیک، نام کاربری عجیب‌وغریبی دارند که از ترکیب اعداد و حروف ساخته می‌شوند و معنا و مفهوم خاصی ندارند. به‌علاوه اکانت‌های فیک یا پست ندارند، یا پست‌های تکراری و بی‌محتوا در پیجشان می‌گذارند. اما با وجود این پست‌های بی‌محتوا و تکراری فالوورهای زیادی دارند.

در عوض چون سازنده اکانت‌های واقعی، انسان‌های واقعی هستند، ظاهری معقول و منطقی دارند. مثلاً پروفایل درست‌وحسابی دارند، در بخش بیو، درباره خودشان می‌نویسند یا کسب‌وکارشان را معرفی می‌کنند. نام کاربری این‌گونه اکانت‌های واقعی، احتمالاً یا نام واقعی شخص است یا یک نام مستعار و خلاقانه است که او را معرفی می‌کند. البته اگر پیج کاری باشد، احتمالاً نام برند و کسب‌وکار را به‌عنوان نام کاربری انتخاب می‌کنند.

  • تعامل داشتن: همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، اکانت‌های فیک هیچ‌گونه فعالیتی ندارند. در نتیجه، نرخ تعامل پیجتان را پایین می‌آورند و این اصلاً خوب نیست. فالوورهای فیک به شما فروخته می‌شوند تا تعداد فالوورهایتان بالا برود؛ اما نه پست‌هایتان را لایک می‌کنند، نه در زیر آنها کامنت می‌گذارند و نه آنها را برای دیگران می‌فرستند. حتی اگر فالوورهای فیک در زیر پست‌هایتان کامنتی هم بگذارند، تکراری و بی‌ربط است. به‌طورکلی، فالوورهای فیک هیچ فایده‌ای ندارند و سراسر ضررند.

اما فالوورهای واقعی چون با میل و علاقه و برحسب نیاز خودشان شما را فالو کرده‌اند، با پیج شما تعامل دارند و با لایک و کامنت از آن حمایت می‌کنند.

اگر در این بخش به صورت کامل متوجه نحوه تشخیص فالوور فیک از واقعی نشدید، خواندن مطلب چگونه فالوور فیک را تشخیص دهیم از آکادمی کاپریلا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

احتمالاً تا اینجای کار متوجه شدید که فالوورهای فیک فقط به شما، پیجتان و کسب‌وکارتان ضرر می‌زنند و فالوورهای واقعی هستند که اهمیت دارند. اما فایده فالوور واقعی چیست؟

فایده فالوور واقعی چیست؟

هدف شما از ساختن اکانت در اینستاگرام چیست؟ می‌خواهید معروف شوید تا بتوانید تبلیغات بگیرید؟ قصد دارید بلاگر یا اینفلوئنسر شوید؟ می‌خواهید کسب‌وکار آنلاین راه بیندازید؟ یا قصد گسترش حرفه و کارتان را دارید؟ مطمئن باشید که رسیدن به هیچ‌کدام از این هدف‌ها، با داشتن فالوور فیک امکان‌پذیر نیست. تنها چیزی که در اینستاگرام می‌تواند شما را به آرزوها و اهدافتان برساند، فالوورهای واقعی است. اما چرا و چگونه؟

فرض کنید که شما یک آنلاین شاپ تاسیس کرده‌اید و قصد دارید با جذب فالوور واقعی بیشتر به چشم بیایید. در اینجا ممکن است وسوسه شوید تا از راحت‌ترین راه ممکن فالوور فیک بخرید تا مثلا نشان دهید که کسب‌وکارتان خیلی سریع پرطرفدار و محبوب شده است. اما آیا این فالوورهای فیک که برای خریدن آنها پول از جیبتان رفته است، می‌توانند از شما چیزی بخرند؟ امکان دارد که فالوورهای فیک محصولات‌تان را بخرند یا پیجتان را به دوستان و آشنایان معرفی کنند تا مشتری‌های بیشتری جذب کنید؟ معلوم است که نه! پس با خریدن آنها نه‌تنها سرمایه از دست داده‌اید، بلکه قرار است فالوورهای واقعی‌تان را هم از دست بدهید. ولی چرا؟

چون این روزها کاربران به‌شدت تیزبین و سختگیر شده‌اند و خیلی راحت فالوورهای فیک را از فالوورهای واقعی تشخیص می‌دهند. فالوورهای فیک باعث می‌شوند تا فالوورهای واقعی نسبت به شما بی‌اعتماد شوند و پیجتان را آنفالو کنند.

اگر بجای خریدن فالوورهای فیک تلاش کنید تا فالوورهای واقعی جذب کنید، به شما قول می‌دهم هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها برایتان نمی‌افتد.

فالوورهای واقعی اعتبار پیجتان هستند و با لایک و کامنت، از کسب‌وکارتان حمایت می‌کنند. به‌علاوه، فالوورهای واقعی، تبدیل به مشتری‌های برندتان می‌شوند و برای استفاده از محصولات و خدمات‌تان به شما پول می‌پردازند.

بگذارید یکی از رازهای اینستاگرام را به شما بگویم تا متوجه فایده فالوورهای واقعی بشوید. شاید ندانید ولی اینستاگرام الگوریتم هوشمندانه‌ای دارد. وقتی‌که شما پستی را در صفحه‌تان منتشر می‌کنید، اینستاگرام آن را فقط به 10 درصد از فالوورهایتان نشان می‌دهد، نه به همه فالوورهایتان! حالا، همه‌چیز به همین 10 درصد از فالوورهایتان بستگی دارد؛ اینکه آن پست را لایک کنند، در زیر آن کامنت بگذارند یا آن را برای دیگران بفرستند.

اگر فالوورهایتان واقعی باشد، شما از این آزمون با سربلندی بیرون می‌آیید و اینستاگرام نه‌تنها متوجه واقعی بودن فالوورهایتان می‌شود و آن پست را به بقیه فالوورهایتان هم نشان می‌دهد، بلکه پست‌تان را در اکسپلور و بخش هشتگ‌ها هم به نمایش درمی‌آورد.

همان‌طور که دیدید، تعاملی که فالوورهای واقعی با پیجتان برقرار می‌کنند خیلی اهمیت دارد و راه را برای پیشرفت‌تان هموارتر می‌کند. حالا اگر کار از کار گذشته است و پی خرید فالوور فیک را خیلی وقت پیش به تن خود مالیده‌اید، هنوز راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد؛ باید فالوور فیک خود را حذف کنید.

حالا که از اهمیت فالوور واقعی باخبر شده‌اید، وقت آن رسیده که برویم سر اصل مطلب! اینکه چگونه می‌توانیم فالوورهای واقعی را جذب کنیم؟

چگونه فالوورهای واقعی جذب کنیم؟

بله درست است! جذب فالوورهای واقعی کمی زمان‌بر است و صبر و حوصله زیادی می‌خواهد. اما همیشه ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی موفقیت شما را تضمین کند. اگر می‌خواهید به هدفتان برسید، باید نحوه سازوکار اینستا را درک کنید و بدانید که برای جلب اعتماد و توجه مخاطبان انجام چه کارهایی لازم و ضروری است.

فالوور واقعی
فالوور واقعی در اینستاگرام، تعامل با پیج اینستاگرامی‌تان برقرار می‌کند.

در ادامه تعدادی از نکات و روش‌هایی که به جذب فالوور واقعی کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم و آنها را خیلی مختصر توضیح می‌دهیم.

بیو اینستاگرام را جذاب بنویسید

اولین چیزی که توجه کاربران را جلب می‌کند، بیو پیج اینستاگرام است. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا در قسمت بیو با استفاده از حداکثر 150 حرف، کاربران را تشویق به فالو کردن پیجتان کنید. شما باید از تمام این 150 حرف، نهایت استفاده را بکنید تا بهترین تاثیر را بر روی کاربران بگذارید تا آنها بتوانند بیشترین ارتباط را با شما و کسب‌وکارتان برقرار کنند.

علاوه بر اینکه باید در بیو خود یک سری اطلاعات اولیه مانند لینک وبسایت، اطلاعات تماس و نام برند خود را بنویسید، بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان، هدف و داستان راه‌اندازی برند و کسب‌وکارتان را هم به شیوه‌ای خلاقانه بیان کنید. خلاقیت باعث می‌شود که از بقیه متفاوت باشید و همین مخاطبان را ترغیب می‌کند تا شما را فالو کنند.

اگر پیج‌تان کاری نیست، می‌توانید از علاقه‌مندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود بنویسید تا در دیگران احساس مثبت ایجاد کنید و آنها علاقه‌‎‎مند شوند برای اینکه بیشتر شما را بشناسند، پیجتان را دنبال کنند.

اگر برای نوشتن بیو اینستاگرام‌تان به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، مطلب چگونه بیو حرفه‌ای اینستاگرام بنویسیم را از آکادمی کاپریلا بخوانید.

هویت بصری مخصوص خود را بسازید

بعد از بیو اینستاگرام، دومین موضوعی که توجه کاربران را جلب می‌کند پست‌هایتان است. وقتی یکی از کاربران بیو پیجتان را می‌خواند و از آن خوشش می‌آید، در قدم بعدی نگاهی کلی به پست‌هایتان می‌اندازد تا یک تصویر جامع و کلی از برند یا محتوای پیجتان به‌دست بیاورد تا ببیند از آن خوشش می‌آید یا نه.

برای اینکه بتوانید این مرحله را هم با موفقیت پشت سر بگذارید، در هنگام پست گذاشتن توجه بیشتری به ثبات رنگ‌ها، حفظ لحن همیشگی، نوع پست‌ها و… داشته باشید. با این کار یک هویت بصری خاص به مخاطبان‌تان می‌دهید؛ طوری که مخاطبان‌تان بلافاصله بعد از دیدن یک پست، متوجه می‌شوند که آن پست مربوط به برند شماست یا نه.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برای اینکه بتوانید به صورت حرفه‌ای در اینستاگرم تولید محتوا کنید، باید کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و ساخت تصاویر گرافیکی را بلد باشید. برای یادگیری این موارد می‌توانید ویدئوهای آموزشی در لینک‌های زیر را ببینید و از آن استفاده کنید:

  • ویدئو آموزشی تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)
  • ویدئو آموزشی اصول ساخت تصویر اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی — برای مشاهده این ویدئو کلیک کنید(+)

اگر برای ساختن این هویت بصری خاص نیاز به راهنمایی دارید، مطلب ظاهر زیبای اینستاگرامی از آکادمی کاپریلا را بخوانید.

یک برنامه منظم برای پست گذاشتن داشته باشید

بدترین کاری که یک پیج می‌تواند انجام بدهد این است که به‌صورت نامنظم و هر وقت که دلش می‌خواهد پست بگذارد. اگر می‌خواهید فالوورهای خودتان را از دست ندهید، منظم پست بگذارید. با این کار فالوورهای واقعی در یک ساعت معین از روز منتظر می‌مانند تا پست شما را ببینند، آن را لایک کنند و در زیر آن کامنت بگذارند. اگر بدون برنامه پست بگذارید، خیلی از فالوورهای واقعی‌تان نمی‌توانند از آن، آن‌طور که بایدوشاید حمایت کنند؛ در نتیجه، امکان رفتن آن پست به اکسپلور و به دنبال آن جذب مخاطبان بیشتر، خیلی کم می‌شود.

برای داشتن برنامه منظم، تقویم محتوایی می‌تواند به کمک شما بیاید. تقویم محتوایی نوعی تقویم است که به شما کمک می‌کند تا برای ایجاد محتوای هر روزتان برنامه‌ریزی کنید. همچنینابزار اینسایت اینستاگرام هم به شما در این راستا کمک می‌کند که در مطلب اینسایت اینستاگرام چیست به صورت مفصل در این مورد صحبت کرده‌ایم.

زمان مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید

علاوه بر اینکه داشتن برنامه منظم برای پست گذاشتن اهمیت دارد، اینکه در چه ساعتی از شبانه‌روز پست می‌گذارید هم بی‌تاثیر نیست. اگر ساعت 6 صبح یا 2 نصف شب پست می‌گذارید، نباید انتظار حمایت و دیده شدن هم داشته باشید. برنامه زمانی خود را در ساعتی بچینید، که کاربران زیادی آنلاین هستند تا بتوانید توجه آن‌ها را جلب کنید. برای اینکه متوجه شوید مخاطبان‌تان در چه ساعتی بیشتر از ساعات دیگر آنلاین هستند، در پیج کاری خود به بخش Insights مراجعه کنید. سپس گزینه Your audience را انتخاب کنید و در نهایت گزینه See all را انتخاب کنید. زمانی که بیشتر مخاطبان فعال و آنلاین هستند را برای پست گذاشتن انتخاب کنید.

با این روش شانس رفتن پست‌تان به اکسپلور بیشتر می‌شود و در نتیجه می‌توانید فالوورهای واقعی بیشتری جذب کنید.

محتوایی را پست کنید که فالوورها به آن علاقه دارند

همیشه در بررسی و آنالیز فیدبک‌هایی که دریافت می‌کنید، دقیق و ریزبین باشید. وقت بگذارید و در پیجتان چرخی بزنید، نگاهی به تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی که دریافت کرده‌اید بی‌اندازید تا پست‌های پرطرفدار و محبوب را پیدا کنید. پست‌هایی که بیشترین تعداد لایک و کامنت را داشته‌اند و به اکسپلور راه پیدا کرده‌اند به شما نشان می‌دهند که چه پست‌هایی، برای مخاطبان جذاب‌ترند. سعی کنید تا دلیل جذابیت آن را بفهمید و در پست‌های بعدی از آن بیشتر استفاده کنید.

قدرت هشتگ‌ها را دست‌کم نگیرید

اگر می‌خواهید فالوورهای واقعی بیشتری جذب کنید، هشتگ‌ها را فراموش نکنید. همان‌طور که می‌دانید، کاربران اینستاگرام برای پیدا کردن محتوای موردعلاقه و موردنیازشان، هشتگ‌های مرتبط با آن را سرچ می‌کنند. همین می‌تواند برگ برنده شما باشد تا از آن برای جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنید.

از هشتگ‌های ترند و معروف که با محتوای پیج و اهداف کاری‌تان مرتبط است، به‌درستی استفاده کنید تا کاربران را به سمت پیج و کسب‌وکارتان هدایت کنید. حتی می‌توانید هشتگ‌های مخصوص برند خودتان را بسازید تا به‌واسطه آنها بیشتر دیده شوید.

خلاقیت در تولید محتوا کلید جذب فالوور واقعی است

محتوای کسل‌کننده همه را فراری می‌دهد. در هنگام تولید محتوا باید بتوانید چند چیز مهم را به‌طور همزمان رعایت کنید. مثلاً مطالبی که ارائه می‌دهید باید جذاب باشد، درعین‌حال آن محتوا باید ساده و قابل‌فهم بوده تا مخاطب به‌راحتی آن را درک کند، نباید خیلی طولانی باشد، و از همه این‌ها مهم‌تر، باید خلاقانه باشد.

اگر بتوانید این چند اصل را رعایت کنید، خیلی راحت فالوورهای واقعی جذب می‌کنید. درباره خلاقیت لازم است بگویم که اگر قرار باشد محتوای پیجتان، مشابه با محتوای پیج‌های همکارتان باشد، نمی‌توانید فالوورهای زیادی جذب کنید. با خلاقیت داشتن از بقیه پیج‌هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند سبقت بگیرید و مخاطبان آنها را مال خود کنید. در ضمن بهتر است از روش‌های مختلف برای پست گذاشتن و تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید تا پیجتان برای مخاطبان یکنواخت و خسته‌کننده نباشد.

کپشن‌های جذاب بنویسید

با عکس‌ها و ویدئوهایی که پست می‌کنید، توجه کاربران را به خود جلب کنید؛ سپس می‌توانید این توجه را با کپشن‌های جذاب دو برابر کنید.

شما می‌توانید تا حداکثر 2200 حرف در کپشن بنویسید؛ البته لازم نیست که حتما تمام این 2200 حرف را استفاده کنید. خیلی از پست‌ها فقط به یک کپشن کوتاه همراه با اموجی‌های جذاب نیاز دارند که در آن، جزییات و اطلاعات بیشتری از پست داده شود. بعضی‌های دیگر هم به کپشن‌های طولانی اما خلاقانه نیاز دارند که باز هم احتمالاً 2200 حرف نمی‌شوند.

به‌هرحال چیزی که اهمیت دارد، کیفیت و جالب بودن کپشن است. اگر لازم است کپشن‌های طولانی بنویسید، طوری آن را بنویسید که مخاطب آن را تا انتها بخواند، نه اینکه نیمه‌کاره رهایش کند.

با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

یکی دیگر از کارهایی که باعث جذب فالوور واقعی می‌شود، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان است. ممکن است که بعضی از مخاطبان‌تان هر روز به پیجتان سر بزنند، استوری‌هایتان را ببینند، پست‌هایتان را لایک کنند و در زیر آن‌ها کامنت بگذارند. اما شما را فالو نکنند. این دسته افراد هنوز هم به دنبال یک دلیل می‌گردند تا پیجتان را فالو کنند، دلیلی که هنوز آن را پیدا نکرده‌اند. شما باید دلیلی که به دنبالش هستند را به آنها بدهید. شاید یک ارتباط دوستانه، جرقه‌ای باشد تا آنها پیجتان را فالو کنند. اینکه به کامنت یا دایرکت آنها جواب بدهید و در استوری از آنها نظرسنجی کنید می‌تواند انها را به فالوور واقعی شما تبدیل کند.

هر چقدر که لازم است برای تبلیغات هزینه کنید

اینکه هزینه کنید تا پیج‌های همکار که در زمینه کاری مشابه با شما فعالیت می‌کنند شما را تبلیغ کنند، تا حد زیادی باعث جذب فالوور می‌شود. زیرا این پیج‌ها فالوورهای هدف مشترکی با شما دارند، فالوورهایی که به زمینه کاری‌تان علاقه‌مند هستند ولی هنوز با پیج شما آشنا نشده‌اند. این افراد اگر تبلیغی از پیج شما ببینند، حتما به آن سر می‌‎زنند و اگر حس کنند پیج مفید و جذابی دارید آن را فالو می‌کنند.

حتی می‌توانید برای تبلغات از اینفلوئنسرهایی که محبوب‌اند و همچنین با کسب‌وکارتان مرتبط هستند هم کمک بگیرید.

مسابقه برگزار کنید

مسابقه‌ها هیچ‌وقت جذابیت خود را از دست نمی‌دهند و به همین دلیل می‌توانند نقش زیادی در جذب فالوورهای واقعی داشته باشند. شرایط مسابقه را طوری تعیین کنید که خیلی سخت نباشد و هم باعث افزایش فالوورهایتان شود. مثلاً بگویید برای شرکت در مسابقه، باید پیجتان را فالو کنند، پست خاصی را لایک کنند، در زیر آن کامنت بگذارند و تعداد مشخصی از دوستان خود را منشن کنند. یا برای مثال، بخواهید که یکی از پست‌های پیجتان را برای 24 ساعت استوری کنند. با این کارها، هم پیجتان بیشتر دیده می‌شود و هم فالوورهای بیشتری جذب می‌کنید. البته لازم است که جایزه مسابقه، هیجان‌انگیز و مرتبط با محتوای پیج‌تان باشد تا برای کاربران جذاب به نظر بیاید.

چند لینک در بیو اینستاگرام‌تان بگذارید؛ معرفی بهلینک

متاسفانه اینستاگرام امکان درج چندین لینک در بیو اینستا را فراهم نکرده، اما ابزارهایی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها بهلینک است. شما می‌توانید برای درج چندین لینک در بیو اینستا از این ابزار کمک بگیرید.

بهلینک یک ابزار تماماً رایگان است و به شما کمک می‌کند تا ترافیک کاربران شبکه‌های اجتماعی‌تان را به سمت سایت، فروشگاه و بلاگ‌تان هدایت کنید. همین حالا وارد سایت بهلینک شوید و صفحه مخصوص خود را بسازید.

کلام آخر

اگر اهداف بزرگی در سر دارید و می‌خواهید از طریق اینستا به آنها برسید، باید راه‌های جذب فالوور واقعی را یاد بگیرید. اما قبل از آن لازم است بدانید که همانقدر که فالوورهای واقعی برای موفقیت‌تان مفید هستند، فالوورهای فیک بلای خانمان‌سوزی هستند که باید از آنها دور بمانید.

در این مقاله، علاوه‌بر اینکه راه‌های تشخیص فالوور فیک از فالوور واقعی را برایتان توضیح داده‌ایم، تکنیک‌های مهمی که باعث جذب فالووهای واقعی می‌شود را هم به شما آموزش داده‌ایم.

شما چه راه‌های دیگری برای جذب فالوور واقعی سراغ دارید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.