هنگامی‌که به دنیای دیجیتال مارکتینگ، سئو و تبلیغات وارد می‌شوید، احتمالاً با واژگان و مجموعه‌ای از مفاهیم کاملاً جدید روبرو خواهید شد؛ لندینگ پیج (Landing page) یا صفحه فرود نیز یکی از این واژگان است. صفحه فرود در هر وبسایت، صفحه‌ای ساده و مجزا از سایر صفحات وبسایت است که برای یک هدف خاص ایجاد شده است. دلیل این نام‌گذاری این است که کاربر، اولین بار با این صفحه مواجه شده یا به‌ اصطلاح، بر روی آن فرود می‌آید. در طراحی صفحه فرود، نکات متعددی در نظر گرفته می‌شوند تا صفحه، نرخ تبدیل بالایی داشته باشد، اما به جزء اهمیت این نکات، نحوه طراحی و ساخت فنی صفحه فرود هم مسئله دیگری خواهد بود؛ مشکلی که با وجود ابزارهای مختلف و پیشرفته، به‌راحتی قابل رفع شدن است. در این مقاله از مجله کاپریلا، شما را با برترین صفحه‌سازها و ابزارهای خارجی و ایرانی ساخت صفحه فرود آشنا خواهیم کرد.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

مقدمه‌ای بر صفحه فرود و عملکرد آن

نحوه ورود کاربر به صفحه فرود از طریق لینک‌هایی است که کاربر در سایر وبسایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و … بر روی آنها کلیک می‌کند. این لینک‌ها حتی می‌توانند از طریق جستجوی کلمات کلیدی در گوگل در مقابل کاربر ظاهر شوند یا شما از طریق صفحه اصلی وبسایت خود، کاربران را به صفحه فرود هدایت کنید. اساساً هر صفحه وب که مصرف‌کننده می‌تواند برای رفع یک نیاز مشخص خود مانند خرید یا کسب اطلاع به آن وارد شود یا به‌ اصطلاح در آن فرود بیاید، صفحه فرود نامیده می‌شود. صفحه فرود، دنباله هر وعده‌ای است که در محتوای خود داده‌اید؛ مثلاً مقاله شما در مورد ویژگی‌های محصول شما منتشر شده است. کاربر در وبلاگ، مطلب را می‌خواند و با ویژگی‌های محصول آشنا می‌شود. سپس تصمیم می‌گیرد که آن کالا را خریداری کند، پس بر روی لینک آن در مقاله کلیک کرده و برای خرید، به صفحه‌ای اختصاصی برای فروش آن محصول هدایت می‌شود. این صفحه، همان صفحه فرود است که هدف خاصی را دنبال می‌کند، هدف این صفحه فروش همان کالایی است که کاربر آن را انتخاب کرده است.

روزانه با صفحات فرود زیادی در وبسایت‌های مختلف مواجه می‌شویم. تمام صفحات فرود، یک صفحه وب هستند، اما هر صفحه وب، یک صفحه فرود به‌حساب نمی‌آید. هدف از ایجاد صفحات فرود، فروش و جذب لید یا مشتری است. در بازاریابی آنلاین، از صفحات فرود برای سوق دادن بازدیدکنندگان به سمت خرید استفاده می‌شود. برخلاف سایر صفحات وبسایت که معمولاً اهداف زیادی دارند، صفحات فرود با تمرکز بر روی یک هدف واحد طراحی می‌شوند که معمولاً حداقل یک گزینه فراخوانی به اقدام (Call to action) نیز دارند. در صورت نیاز به یادگیری بیشتر، دو مقاله زیر را مطالعه کنید:

از یک ابزار ساخت صفحه فرود چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

وقتی می‌خواهیم یک لندینگ پیج طراحی کنیم، باید در ابتدا به نکات زیر توجه کنیم:

  • هدف خود را مشخص کنید تا بدانید صفحه فرود شما برای چه کاری ساخته می‌شود.
  • ساختار سلسله مراتبی اجزای صفحه فرود را مشخص کنید.
  • برای فراخوانی به اقدام‌ها برنامه داشته باشید.
  • از اصول کپی رایتینگ در نگارش متن صفحه، استفاده کنید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • از تصاویر جذاب، حرفه‌ای و اختصاصی استفاده کنید.
  • روی ارزش پیشنهادی محصول خود برای مخاطب، مانور بدهید.

نکات بالا، بخشی از نیازمندی‌های فنی برای طراحی صفحه فرود بهینه را به ما اعلام می‌کند؛ این نیازمندی‌ها در لیست زیر جمع‌آوری شده‌اند:

  • استفاده راحت: اگر ابزار درستی انتخاب کنید، ساخت صفحه فرود می‌تواند فرآیندی نسبتاً بدون دردسر باشد. در حالی‌که برخی از ابزارهای موجود در این مقاله، نسبت به سایر گزینه‌ها به مهارت و تجربه بیشتری نیاز دارند، اما در مجموع، نسبتاً ساده هستند.
  • گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوان: صفحه فرود شما باید با برند شما مطابقت داشته باشد. این ابزارهای ساخت صفحه فرود، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی برای تغییر فونت‌ها و رنگ‌ها، امکان آپلود محتوا و تصاویر مربوط به کالا و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.
  • قابلیت تجزیه‌ و تحلیل داخلی: برای رسیدن به موفقیت و ایجاد تغییرات برای کمپین‌های آینده، باید داده‌های خود را تجزیه‌ و تحلیل کنید. همه این ابزارهای ساخت صفحه فرود، دارای قابلیت تحلیل داده هستند.
  • ابزار بهینه‌شده برای نرخ تبدیل حداکثری: بهترین ابزارهای ساخت صفحه فرود، قالب‌های آماده و آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند که به شما برای داشتن یک صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا کمک می‌کنند.
آموزش استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج
طرح بصری قیف فروش و نقش صفحه فرود در آن

از ابزارهای آماده استفاده کنیم یا برنامه‌نویسی کنیم؟

چند روش برای ساخت صفحه فرود وجود دارد. شما می‌توانید با استخدام یک برنامه‌نویس، یک صفحه فرود اختصاصی و کدنویسی شده طراحی کنید. اما این روش، وقت‌گیر است و هزینه زیادی را هم به دنبال دارد. اگر می‌خواهید خودتان طراحی کنید ولی تا به‌حال این کار را انجام نداده‌­اید، ممکن است نتوانید از پس این کار بربیایید. احتمالاً نمی‌توانید صفحه خوبی طراحی کنید چون صفحه فرود به جزء کدنویسی، به موارد دیگری مانند ساختار، چینش محتوا و … هم نیاز دارد.

راهکار بعدی، استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت صفحه فرود است. این ابزارها که گاهاً به‌عنوان سایت‌ساز هم خدمات ارائه می‌دهند، قالب‌های آماده صفحه فرود را در کنار راهکارهای ساده طراحی، در اختیار شما قرار می‌دهند. به‌جای اینکه برای طراحی و ساخت یک صفحه فرود، زمان زیادی صرف کنید، می‌توانید در عرض چند دقیقه، یک صفحه بسیار زیبا و با کیفیت بسازید. در ادامه فهرستی از ابزارها و سایت‌های خارجی و ایرانی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید به کمک آنها صفحه مورد نظرتان را طراحی کنید. ابزارهای زیادی برای ساخت صفحه فرود وجود دارند، اما همه آنها کیفیت قابل قبولی را ارائه نمی­‌دهند و به‌همین دلیل در این لیست، بهترین‌ها را معرفی کرده‌ایم.

برترین ابزارهای رایگان برای ساخت صفحه فرود

برای طراحی آسان صفحه فرود می‌توانید از ابزارهای طراحی وبسایت به‌جای ابزارهای اختصاصی ساخت صفحه فرود هم استفاده کنید. ابزارهای طراحی وبسایت، نیاز آموزشی کمتری دارند و شما به‌سرعت می‌توانید صفحه فرود خود را ایجاد کنید. علاوه‌بر سادگی، شما می‌توانید از تمام ویژگی‌های این ابزارها برای سفارشی‌سازی و حتی آنالیز صفحه فرود کمپین‌های بازاریابی‌تان به‌صورت رایگان بهره ببرید. همچنین تمام ابزارهای طراحی سایت، پکیج‌های رایگانی دارند که تا هر وقت بخواهید می‌توانید از آنها استفاده کنید و تعداد نامحدودی صفحه فرود بسازید. این قابلیت در ابزارهای ساخت صفحه فرود اختصاصی وجود ندارد، زیرا آنها معمولاً برای استفاده از ویژگی‌های رایگان، محدودیت قائل می‌شوند.

ساخت صفحه فرود با 30 قالب آماده در Wix

اگر اهل وبلاگ‌نویسی باشید، احتمالاً درباره ابزار Wix چیزهایی به گوشتان خورده است. صاحبان مشاغل و افراد مختلف برای طراحی وبسایت از این ابزار استفاده می‌کنند؛ اما Wix یک ابزار فوق‌العاده برای طراحی صفحات فرود نیز به‌شمار می‌رود. این ابزار دارای بیش از 30 قالب آماده و رایگان برای طراحی صفحه فرود است و شما می‌توانید یک قالب مطابق با سلیقه خود در آن پیدا کنید. با ابزار طراحی بر پایه Drag & Drop، به‌راحتی می‌توانید با کشیدن و رها کردن رنگ‌ها، فونت‌ها، طرح‌ها، قالب‌ها و چیزهای دیگر، آنها را به محیط ساخت صفحه فرود آورده و صفحه را دقیقاً به همان شکلی که می‌خواهید طراحی کنید.

ابزارهایی در داخل Wix وجود دارند که به بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از آنها، ایمیل و پست اجتماعی طراحی کرده و سپس آنها را در صفحات خودتان در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. همچنین با قالب‌های ویدیویی قابل‌ ویرایشی که ابزار Wix Video Maker دارد، می‌توانید ویدیوهای جذاب ساخته و آنها را در صفحه فرود خود قرار دهید تا مشتریان به دیدن صفحه فرود شما ترغیب شوند. ابزار Wix با تمام ابزارهای اصلی بازاریابی مانند MailChimp ،Hubspot و سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و گوگل قابلیت یکپارچه‌سازی دارد. طرح‌های این ابزار رایگان است و می‌توانید به تمام قسمت‌های آن دسترسی داشته باشید. اما نکته مهم این است که اگر بخواهید از این ابزار به‌طور کاملاً رایگان استفاده کنید، لوگوی Wix در صفحه فرود شما قرار می‌گیرد.

طراحی رایگان و مستقیم صفحه فرود در SITE123

طراحی رایگان و مستقیم صفحه فرود در SITE123
طراحی رایگان و مستقیم صفحه فرود در SITE123

ابزار SITE123، ابزاری برای طراحی وبسایت‌های تک‌صفحه‌ای است، بنابراین ابزاری بسیار کارآمد برای طراحی صفحه فرود به شمار می‌رود. با استفاده از این ابزار به‌راحتی می‌توانید لینک‌های پرش را به قسمت‌های مختلف صفحه فرود اضافه کنید؛ این امر باعث سهولت استفاده از صفحه فرودتان می‌شود، زیرا دیگر لازم نیست که بازدیدکنندگان برای دیدن اطلاعات موردنظرشان صفحه را اسکرول کنند. شما می‌توانید صفحه‌ای بسازید که در عین سادگی، طولانی و پر از جزئیات باشد.

کار کردن با ویرایشگر این ابزار بسیار آسان است. اگر اولین بار است که می‌خواهید یک صفحه فرود بسازید، با چند دقیقه آنلاین شدن می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما این ابزار، توانایی سفارشی‌سازی طرح‌ها را که در Wix یا دیگر ابزارهای طراحی صفحه فرود دیده می‌شود، ارائه نکرده است. در این ابزار هم می‌توانید فونت متن‌ها و رنگ آنها را به‌صورت محدود تغییر دهید. SITE123 حاوی یک سری قالب‌های از پیش طراحی‌شده است که شما می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و با تغییر دادن جزئیات، از آن برای طراحی صفحه خود استفاده کنید. علاوه‌بر موارد ذکرشده، امکان اضافه کردن دکمه و فرم به صفحه هم وجود دارد.

در قسمت رایگان ابزار SITE123 فرم‌های برقراری تماس متنوعی وجود دارند که می‌توانید برای بازاریابی مؤثرتر در لندینگ پیج خود، از آنها هم استفاده کنید، اما نمی‌توانید چیزهای دیگری مانند فیلد کشویی به آن اضافه کنید. با این ابزار، انجام تجزیه‌ و تحلیل و برخی عملکردهای دیگر امکان‌پذیر نیست و برای دسترسی به بخش‌های پیشرفته، باید آن بخش‌ها را خریداری کنید. ختم کلام آنکه اگر بلاگر یا کارشناس بازاریابی هستید و نیاز به یک صفحه ساده دارید، این ابزار واقعاً برای شما مناسب است.

طراحی صفحه فرود با هوش مصنوعی در Jimdo

جیمدو می‌تواند خودش دست به کار شده و قسمت‌های زیادی از صفحه فرود را برای شما طراحی کند. پس اگر تازه‌وارد هستید یا برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین عجله دارید، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. بخش هوش مصنوعی این ابزار، دسته‌بندی‌های تجاری و قالب‌های گوناگونی را بر اساس نیازتان به شما توصیه می‌کند. جیمدو پس از شروع کار، از شما می‌خواهد که اطلاعات کسب‌ و کارتان را وارد کنید و بر اساس آنها، متن‌های نمونه‌ای به شما پیشنهاد می‌دهد.

این ابزار بیش از 100 قالب دارد اما هیچ‌کدام مخصوص صفحات فرود نیستند، بلکه هر کدام را که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید و از آن، یک لندینگ پیج بسازید. همه طرح‌ها ریسپانسیو (Responsive) هستند و برای نمایش در موبایل بهینه شده‌اند. وقتی‌که یک صفحه به‌درستی در دستگاه تلفن همراه نمایش داده نمی‌شود، کاربر از صفحه خارج‌ شده و نرخ تبدیل کاهش می‌یابد؛ بنابراین برای رشد کسب‌وکارتان حتماً این نکته را در نظر بگیرید. شما با استفاده از ویرایشگر این ابزار به‌راحتی می‌توانید طراحی خود را انجام بدهید. شما صفحه فرود را با انتخاب طرح‌بندی‌های از پیش‌ساخته طراحی می‌کنید. شما به‌راحتی می‌توانید تصاویر را آپلود کنید، آنها را به‌صورت اسلایدی به نمایش بگذارید، ویدیو آپلود کنید، دکمه‌های CTA یا همان کال تو اکشن را اضافه کنید و لینک صفحات اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید.

ابزار Jimdo یک پکیج رایگان نیز به شما پیشنهاد می‌دهد که شامل امکان طراحی 5 صفحه فرود، 2 گیگابایت پهنای باند اینترنت و 500 مگابایت فضای ذخیره‌سازی است. همچنین یک اپلیکیشن موبایل را به شما ارائه می‌دهد و از لحاظ سئو سایت هم بهینه است که باعث می‌شود ترافیک صفحه شما افزایش پیدا کند. اما باید بگوییم که ممکن است زیردامنه (Subdomain) و تبلیغات Jimdo شما را اذیت کنند. داشتن یک دامنه سفارشی و استفاده از برنامه‌های بازاریابی ایمیلی در این ابزار، مستلزم ارتقای آن است که شامل پرداخت هزینه می‌شود. با این کار، بخش‌های دیگری مانند سئو و بازاریابی جیمدو، با استفاده از URLهای صفحات، پیش‌نمایش‌های گوگل و فهرست سایت‌های تجاری هم برای شما فعال می‌شوند.

ابزارهای اختصاصی طراحی صفحه فرود

تا اینجای مقاله، ابزارهایی معرفی کردیم که وظیفه اصلی آنها طراحی وبسایت بود اما شما می‌توانستید با کمک آنها صفحه فرود هم بسازید. در این قسمت، ابزارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که تنها برای طراحی صفحه فرود ایجاد شده‌اند. برای طراحی یک صفحه فرود با ویژگی‌های کامل برای استفاده از آن در کمپین‌های تجاری، می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید چون ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌تری دارند که برای تجزیه‌ و تحلیل، بهینه‌سازی نرخ تبدیل و تبلیغات شما بسیار مناسب هستند. برای یادگیری طراحی با این ابزارها، زمان بیشتری لازم است اما با قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند، ارزش زمان گذاشتن را دارند. هیچ‌کدام از این ابزارها کاملاً رایگان نیستند اما می‌توانید به‌صورت آزمایشی و رایگان از آنها استفاده کنید تا ببینید نیازهای شما را برآورده می‌کنند یا باید به سراغ ابزارهای دیگری بروید.

Leadpages: ابزاری ساده برای طراحی صفحه فرود اختصاصی

با استفاده از ویرایشگر ابزار Leadpages که در نوار کناری پنل کاربرای قرار دارد، می‌توانید از طرح‌های آماده استفاده کرده و به ترتیب، آنها را بچینید و سپس آنها را به سلیقه خودتان تغییر دهید. در مرحله بعد می‌توانید از بین قالب‌های صفحه فرود، یک قالب با نرخ تبدیل بهینه‌شده را انتخاب کنید تا طراحی با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

ابزار Leadpages هم مانند بیشتر ابزارهای اختصاصی طراحی صفحه فرود، دارای مجموعه گسترده‌ای از امکانات است. با استفاده از این ابزار می‌توانید ترافیک صفحه را تجزیه‌ و تحلیل کنید، بازاریابی ایمیلی انجام دهید و پست‌ها و کمپین‌های خود را زمان‌بندی کنید. احتمالاً شما هم مانند دیگران، آنچه را که مورد نیازتان است پیدا خواهید کرد. برای بررسی میزان موفقیت در کمپین‌ها می‌توانید به‌دقت، داده‌های Leadpages را تجزیه‌ و تحلیل کنید و همچنین تست A/B را انجام دهید تا از کیفیت محتوا و چیدمان صفحه فرودتان اطمینان حاصل کنید.

قابلیت لید مگنت قابلیت بسیار مهمی در طراحی صفحه فرود است که این ابزار ارائه می‌دهد. بر طبق این ویژگی، شما می‌توانید فایل‌ها یا لینک‌های مربوط به صفحات فرود دیگر را در صفحه فرود خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان با دیدن این لینک‌ها به صفحه شما جذب ‌شده و به امکانات شما دسترسی پیدا کنند. ابزار Leadpages ایراداتی نیز دارد که یکی از آنها، مشکل سرعت این سایت است؛ کارهایی مانند بروزرسانی صفحه فرود یا ورود به بخش ابزارها یا حتی ذخیره کردن فایل‌ها در بعضی مواقع، با مشکل سرعت روبرو می‌شوند، اما این امر جلوی پیشرفت این ابزار را نگرفته است. این نقطه‌ ضعف در مقایسه با سرعت سایر ابزارهای طراحی صفحه فرود، می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

شخصی‌سازی صفحه فرود با هوش مصنوعی Unbounce

شخصی‌سازی صفحه فرود با هوش مصنوعی Unbounce
شخصی‌سازی صفحه فرود با هوش مصنوعی Unbounce

یکی از بهترین ابزارهای ساخت صفحه فرود، وبسایت Unbounce است. نام این ابزار به این معنی است که کاربران از صفحه شما نمی‌پرند و بلافاصله خارج نمی‌شوند؛ یعنی صفحه شما را ترک نمی‌کنند و به مشتری شما تبدیل می‌شوند. استفاده از این ابزار بسیار ساده است زیرا قابلیت Drag & Drop را دارد که می‌توانید با کشیدن و رها کردن تصاویر و بلوک‌ها، به‌راحتی صفحات خود را طراحی کنید. این قابلیت، ابزار Unbounce را به یکی از بهترین ابزارهای ساخت صفحه فرود برای مبتدیان – که اکثراً تولیدکنندگان پست‌های وبلاگی هستند – تبدیل می‌کند.

شما می‌توانید ابزارهای مختلفی مانند فونت‌های متنوع، تصاویر، اشکال و … را از منوهای کناری انتخاب کنید و به‌سادگی، آنها را به صفحه فرودی که در حال طراحی آن هستید بکشید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Unbounce این است که صفحات ایجادشده را  به صورت ریسپانسیو ایجاد می‌کند. ویژگی بعدی که باید در مورد آن بدانید و شاید مهم‌ترین ویژگی باشد این است که به کمک Unbounce به‌راحتی می‌توانید هر فرمی که می‌خواهید را به صفحه فرود اضافه کنید. استفاده از فرم، یک عملکرد مهم در طراحی صفحه فرود به شمار می‌رود، زیرا در این صفحه، شما از کاربران می‌خواهید که اطلاعات خود را در فرم‌ها وارد کنند. اکثر صفحات فرود بر پایه جمع‌آوری ایمیل و سایر اطلاعات کاربر ایجاد می‌شوند. بدون داشتن فرمی جذاب، نرخ تبدیل شما کاهش خواهد یافت. این ابزار تست A/B را نیز انجام می‌دهد تا ببینید چه چیزی باعث افزایش نرخ تبدیل در صفحه شما می‌شود؛ مثلاً درخواست اطلاعات زیاد از کاربران ممکن است آنها را از خرید منصرف کند و در نتیجه، نرخ تبدیل شما کاهش می‌یابد.

با ابزارهای ساخت صفحه فرودی مانند Unbounce، به‌سادگی با کشیدن و رها کردن عناصر می‌توانید طراحی کنید، فیلدها را ویرایش کنید یا کدهای سفارشی را به ابزارهای تولید فرم اضافه کنید. این وبسایت، یک ویرایشگر بصری در حوزه طراحی صفحه فرود است و همچنین قالب‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید قالبی را از وبسایت انتخاب کنید و هم می‌توانید از قالب‌های طراحی‌ شده توسط دیگران استفاده کنید. هزینه استفاده از این ابزار بسیار مقرون‌به‌صرفه است. پس کافی است در سایت ثبت‌نام کرده و گزینه ایجاد صفحه جدید را انتخاب کنید.

ساخت صفحه فرود وردپرسی با Instapage

یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای طراحی صفحه فرود، ابزار Instapage است. برای این کار، ابتدا باید یک قالب را از بین هزاران قالب پیشنهادی در ابزار Instapage انتخاب کنید. این قالب‌ها بر اساس موارد استفاده، دسته‌بندی‌ شده‌اند که کار شما را برای انتخاب قالب دلخواه‌تان، بسیار آسان می‌کند. در مرحله بعد می‌توانید قالب انتخابی‌تان را ویرایش کرده و آن را سفارشی کنید.

یکی از مزایای مهم ابزار Instapage، انتشار ساده و مستقیم صفحات است؛ یعنی شما می‌توانید صفحه‌تان را به‌طور مستقیم در وردپرس یا دروپال به اشتراک بگذارید. ابزارهای ساخت صفحه فرود دیگر شاید این امکان را داشته باشند، اما استفاده از آنها به‌راحتی ابزار Instapage نیست.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید فرم‌های چندمرحله‌ای را به صفحه فرود خود اضافه کنید. با این کار، بازدیدکنندگان باید نام و ایمیل خود را در یک صفحه وارد کنند و برای واردکردن سایر اطلاعات به صفحات بعدی بروند. در نتیجه، صفحه فرودتان کوچک‌تر می‌شود و در عین‌حال می‌توانید اطلاعات لازم برای کمپین‌های تجاری خود را به‌دست آورید. مسئله‌ای که در مورد این ابزار وجود دارد و در واقع یکی از معایب آن به شمار می‌رود، این است که اگر به پشتیبانی نیاز داشته باشید، تیم پشتیبانی در پاسخگویی، کند عمل می‌کند و این باعث هدر رفتن وقت شما می‌شود.

Landingi: ابزار ساخت صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا

ابزار Landingi با ابزارهای دیگری که در این لیست به شما معرفی کرده‌ایم، تفاوت چندانی ندارد. این ابزار نیز از امکاناتی مانند سفارشی‌سازی، قابلیت تجزیه‌ و تحلیل و تست A/B برخوردار است. قالب‌های صفحه فرود در این ابزار با توجه به مشاغل و اهداف مختلف طبقه‌بندی می‌شوند و همین ویژگی، یکی از عوامل رشد این ابزار است. این ویژگی باعث افزایش سرعت در طراحی‌ شده و همچنین بازدهی وبسایت را بالا می‌برد.

شما برای طراحی صفحه فرود به قالب نیاز دارید اما ابزار Landingi قالب‌های فرم هم دارد که به‌راحتی می‌توانید آنها را به سلیقه خودتان ویرایش کنید. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، یک برگه سفارشی برای تشکر از کاربران بعد از ارسال فرم طراحی کنید. بیشتر ابزارهای ساخت صفحه فرود یک صفحه تشکر واحد و آماده دارند، اما در این ابزار می‌توانید این صفحه را مطابق باسلیقه خودتان طراحی کنید. ابزار Landingi خیلی راحت‌تر از ابزارهای دیگر به آنالیز ترافیک صفحه می‌پردازد. این ابزار همچنین دارای گزینه‌های یکپارچه‌سازی با سایر ابزارهای تحلیلگر است. پکیج رایگان این ابزار شامل 200 بازدید از صفحه است و بنابراین، فقط برای کمپین‌های کوچک تجاری توصیه می‌شود.

سایر ابزارهای غیر رایگان طراحی صفحه فرود

در صورتی‌که هنوز نمی‌دانید چطور صفحه فرود خود را طراحی کنید و روش مناسبی برای حل این مشکل پیدا نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابزارهایی که در این بخش معرفی خواهیم کرد را هم بررسی کرده و در صورت نیاز، از آنها استفاده کنید. این ابزارها کارایی زیادی دارند اما برای دستیابی به بخش‌های مختلف آنها باید پول پرداخت کنید.

Squarespace مناسب برای ایده‌های خلاقانه

Squarespace مناسب برای ایده‌های خلاقانه
Squarespace مناسب برای ایده‌های خلاقانه

از این ابزار بیشتر برای طراحی وبسایت استفاده می‌شود و تا به‌حال برندهای معتبر و مشهوری، وبسایتشان را با این ابزار راه‌اندازی کرده‌اند. اما این ابزار برای ساختن صفحات فرود نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار قالب‌های زیادی برای طراحی لندینگ پیج دارد که در صفحاتی با عنوان «Launch» یا «Cover»، درون ابزار قرارگرفته‌اند. ابزار Squarespace رایگان نیست، اما یک پکیج آزمایشی رایگان 14 روزه را به شما پیشنهاد می‌دهد تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید:

  • قابلیت ادغام با MailChimp و تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت‌های بازاریابی ایمیلی در داخل برنامه و ارسال انواع کمپین‌های ایمیلی
  • تنوع در طرح و تطابق با برنامه‌های رستورانی مانند ChowNow و OpenTable

رسیدن به اهداف تجاری با قالب‌های بهینه‌شده Sendinblue

با استفاده از Sendinblue که ابزاری قدرتمند در زمینه بازاریابی مخصوصاً ایمیل مارکتینگ است، می‌توانید صفحه فرود هم طراحی کرده و آنها را برای مشتریان خود توسط ایمیل یا پیامک، ارسال کنید. ابزار Sendinblue پکیج رایگان دارد، ولی برای دسترسی به ابزار ساخت صفحه فرود باید پول بپردازید. اکنون شما را با ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این ابزار آشنا می‌کنیم:

ساخت لندینگ پیج مناسب فروشگاه‌های اینترنتی با GetResponse

ابزار GetResponse یک ابزار بازاریابی چندگانه است که می‌توانید با استفاده از آن شروع به طراحی صفحه فرود کنید. این ابزار که با قابلیت پنل ایمیل مارکتینگ آن در ایران شناخته شده است، دارای قابلیت Drag & Drop است و قالب‌های ریسپانسیو زیادی دارد که برای نمایش در موبایل، بهینه شده‌اند. می‌توانید از ابزار GetResponse به مدت 30 روز به‌طور کاملاً رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت، برای باز شدن تمامی امکانات، پول پرداخت کنید. برخی از ویژگی‌های این ابزار عبارت‌اند از:

  • امکان ویرایش تصاویر درون‌برنامه‌ای و همچنین دسترسی به تصاویر از سایت Shutterstock و Giphy
  • یکپارچه‌سازی با محصولات و خدمات وبسایت‌های Etsy ،BigCommerce و … (فروشگاه‌سازها)
  • قابلیت ساخت قیف تبدیل برای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی

بهترین ابزار رایگان و خارجی ساخت صفحه فرود کدام است؟

شکی نیست که هزینه‌های دلاری این ابزارها برای کاربران ایرانی مناسب و مقرون به صرفه نیست؛ اما جهت تکمیل مقاله و معرفی برترین ابزارها، گزینه‌های غیر رایگان را نیز معرفی کرده‌ایم اما در نهایت تصمیم داریم از بین گزینه‌های رایگان، مقایسه‌ای انجام بدهیم. ابزار SITE123 قابلیت این را دارد که در کوتاه‌ترین زمان، یک صفحه فرود با کیفیت را برای شما طراحی کند. اما شاید برخی از ویژگی‌های مورد نیاز را جا بیندازد که باعث می‌شود تجربه بدی از کمپین بازاریابی داشته باشید. ابزار Wix همیشه یکی از ساده‌ترین ابزارها برای ساخت صفحات وب به شمار می‌رود. این ابزار برای وبلاگ‌نویسان و مشاغل کوچک که صفحه فرود ساده‌ای می‌خواهند، بسیار کاربردی است. اگر انتظار ویژگی‌های خاصی را ندارید و فقط می‌خواهید یک صفحه فرود ساده اما باکیفیت داشته باشید، می‌توانید از یک ابزار ساده‌تر مانند Jimdo استفاده کنید.

ابزارهای ساخت صفحه فرود ایرانی

در اینجا سه وبسایت طراحی صفحه فرود ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با داشتن فهرستی کامل، تصمیم خود مبنی بر انتخاب ابزار طراحی صفحه فرود خارجی یا ایرانی را بگیرید.

سایت‌ساز و صفحه فرودساز وبزی

سایت‌ساز و صفحه فرودساز وبزی
سایت‌ساز و صفحه فرودساز وبزی

وبزی یک ابزار ساده و حرفه‌ای برای ساخت لندینگ پیج است که در محیطی شبیه فتوشاپ و به‌صورت Drag & Drop، در مدت زمان مناسبی می‌توانید یک صفحه فرود بسیار کارآمد طراحی کنید. این ابزار قالب‌های متنوعی دارد و چندزبانه است. می‌توانید با این ابزار برای هر کسب‌ و کاری که داشته باشید صفحه فرود طراحی کنید. قالب‌های وبزی دارای قابلیت ریسپانسیو است که برای نمایش در موبایل در نظر گرفته شده است. برای افزایش امنیت و بهبود سئو سایت خود نیز می‌توانید SSL سایتتان را به‌طور رایگان فعال کنید. در حال حاضر تعرفه این سایت برای طراحی صفحه فرود به شرح زیر است:

  • صفحه‌های غیر فروشگاهی: ماهانه 58 هزار تومان
  • صفحه‌های کسب‌ و کار: ماهانه 117 هزار تومان
  • صفحه‌های برندینگ: ماهانه 250 هزار تومان
  • صفحه‌های فروشگاهی پیشرفته: ماهانه 480 هزار تومان

ابزار طراحی صفحه فرود لندین

ابزار طراحی صفحه فرود لندین
ابزار طراحی صفحه فرود لندین

اگر به دنبال طراحی و پیاده‌سازی صفحه فرود اختصاصی، متناسب با نیاز و هویت برند خود هستید، کافی است به تیم لندین سفارش بدهید تا کارشناسان لندین، این کار را برای شما انجام دهند. این سایت 0 تا 100 پروژه را انجام می‌دهد اما می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید. این ابزار دارای ویژگی‌های زیادی از جمله اتصال راحت صفحه فرود به سایر ابزارها و دامنه‌ها است. برای امتحان کردن قابلیت‌های این ابزار می‌توانید 7 روز به‌طور رایگان از آن استفاده کنید. تعرفه این سایت نیز در حال حاضر به شرح زیر است:

  • صفحه‌های پایه: ماهانه 150 هزار تومان
  • صفحه‌های تجاری: ماهانه 200 هزار تومان
  • صفحه‌های حرفه‌ای: ماهانه 600 هزار تومان
  • برای صفحه‌های اختصاصی باید با کارشناسان تماس بگیرید.

ساخت لندینگ پیج با لندیک

ساخت لندینگ پیج با لندیک
ساخت لندینگ پیج با لندیک

با لندیک طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود، ساده و آسان می‌شود. بیش از ۵۰ قالب رایگان، گواهی SSL رایگان، ترافیک نامحدود و زیرساخت جذب لید (مشتری احتمالی) کمک می‌کنند کمپین تبلیغاتی خود را هدفمندتر اجرا کنید. برای استفاده از این سایت در ابتدا می‌توانید از خدمات رایگان آن به مدت 14 روز بهره‌مند شوید. در حال حاضر تعرفه لندیک برای طراحی هر صفحه فرود، ماهانه 99 هزار تومان است. رایگان بودن یک ابزار ساخت صفحه فرود به این معنی نیست که آن ابزار کیفیت خوبی ارائه نمی‌دهد. اگر به بازاریابی یا تجارت الکترونیک علاقه دارید و فقط نیازمند یک صفحه فرود هستید، می‌توانید از لندیک یا سایر ابزارهایی که معرفی کرده‌ایم استفاده کرده و به نتیجه دلخواهتان برسید.

مراحل ساخت صفحه فرود

حالا نوبت آن رسیده که مراحل ساخت صفحه فرود را به‌طور مختصر و مفید بررسی کنیم. برای ساخت یک صفحه فرود کامل، چند مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه، به آنها اشاره می‌کنیم.

1- یک عنوان جذاب برای صفحه‌تان انتخاب کنید.

در نگاه اول، چیزی که مخاطب با آن برخورد می‌کند عنوان صفحه است. سعی کنید عنوانی جذاب، کوتاه و بهینه انتخاب کنید. از عناوین طولانی پرهیز کرده و یک عنوان کوتاه و تاثیرگذار انتخاب نمایید تا در نگاه اول، مخاطب جذب صفحه شما شود. حتماً از اصول کپی رایتینگ برای نوشتن عنوان کمک بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تبلیغ‌ نویسی: اینجا را کلیک کنید (+).

2- درباره عنوان خود توضیحی کوتاه بنویسید.

همان‌طور که گفتیم، عنوان باید کوتاه و گیرا باشد اما دست شما برای نوشتن زیرعنوان یا توضیح عنوان، باز است. می‌توانید یک توضیح مختصر بنویسید تا بازدیدکنندگان با عنوان و هدف شما آشنا شوند.

3- از تصاویر و رنگ‌ها غافل نشوید.

صفحه‌ای که پر از نوشته باشد اصلاً برای کاربر جذاب نیست. در صفحه فرود خود حتماً از تصاویر مرتبط با هدف، کالا یا خدمات خود بهره بگیرید. تصاویر، مغز انسان را به‌طرز عجیبی درگیر می‌کنند و باعث ماندن افراد در صفحه شما می‌شوند. برای استفاده از پتانسیل تصاویر، باید از فتوشاپ برای خلق تصاویر گرافیکی جذاب استفاده کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مجموعه آموزش فوتوشاپ: اینجا را کلیک کنید (+).

4- یک متن اصلی برای صفحه فرودتان بنویسید.

حالا نوبت آن است که توضیحات اصلی را در صفحه‌تان بنویسید. متن اصلی هم نباید زیاد طولانی باشد. بنابراین سریع سر اصل مطلب بروید و درباره هدف اصلی خود توضیح بدهید. همه‌چیز را راحت و واضح بیان کنید تا برای کاربر مبهم نباشد و بداند محصول شما، چه نیازی از او را رفع می‌کند. در این زمینه، تکنیک‌های بازاریابی محتوایی به کمک شما می‌آیند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

5- حتماً از دکمه Call to action استفاده کنید.

هدف از ایجاد صفحه فرود، جذب مشتری برای خرید کالا یا خدمات است. به این منظور، یک دکمه Call to action یا فراخوانی به اقدام طراحی کنید تا کاربر را به صفحه خرید ببرد یا عمل مورد نظر شما را انجام بدهد.

فراخوانی به اقدام در سایت
نمونه فراخوانی به اقدام در صفحه فرود (گزینه ثبت وبسایت)

سوالات متداول پیرامون طراحی لندینگ پیج

در ادامه، سؤالاتی که در خصوص طراحی صفحه فرود و استفاده از ابزارهای آن ممکن است برای شما به وجود بیاید را جهت تکمیل مقاله، پاسخ داده‌ایم.

منظور از ابزار ساخت صفحه فرود چیست؟

ابزار ساخت صفحه فرود، ابزاری است که شما را در مسیر رسیدن به صفحه فرود دلخواهتان یاری می‌کند تا بدون نیاز به کدنویسی، از صفحات فرود پیشرفته و جذابی برخوردار شوید. این ابزارها بازدیدکنندگان صفحه شما را به مشتریان شما تبدیل می‌کنند و ویژگی‌هایی دارند که باعث رشد و موفقیت روزافزون شما در زمینه تجارت می‌شوند.

آیا امکان طراحی صفحه فرود بدون نیاز به داشتن وبسایت وجود دارد؟

بله؛ برای طراحی صفحه فرود می‌توانید از ابزارهای طراحی صفحه فرود اختصاصی استفاده کنید و از ویژگی‌های هیجان‌انگیز آنها لذت ببرید. سپس به‌راحتی می‌توانید صفحه فرود خود را با زیردامنه‌هایی که آن ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد، با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید صفحه فرود خود را به یک دامنه اختصاصی متصل کنید تا وبسایت شما، همان صفحه فرود شما باشد.

آیا صفحه فرود با وبسایت تفاوت دارد؟

بله؛ هدف از طراحی صفحه فرود، استفاده در کمپین‌های بازاریابی مختلف است. صفحه فرود، فقط یک صفحه وب است اما وبسایت‌ها دارای تعداد زیادی صفحه هستند که اطلاعات زیادی در آنها منتشر می‌شوند. وبسایت‌ها اهداف بزرگ‌تری دارند، در صورتی‌که صفحات فرود فقط یک هدف خاص را دنبال می‌کنند. شاید صفحه فرود جزئی از یک وبسایت باشد، شاید هم یک وبسایت از صفحات فرود متعددی تشکیل‌ شده باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک صفحه فرود خوب چیست؟

داشتن این ویژگی‌ها برای یک صفحه فرود لازم است:

  • درج لوگو و مشخصات برند
  • چیزی که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند (مثل فرم عضویت)
  • ابزار افزایش نرخ تبدیل (مثل آفری برای دانلود رایگان)
  • یک دکمه فراخوانی به اقدام متناسب با هدف صفحه
  • محتوای مناسب و بهینه

حتماً باید از نسخه پولی ابزارهای ساخت صفحه فرود استفاده کنیم؟

اینکه آیا ابزار ساخت صفحه فرود را به نسخه پولی ارتقاء دهید یا خیر، بستگی به صفحه فرودی دارد که می‌خواهید طراحی کنید. مثلاً اینکه نیاز دارید صفحه فرودتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد. شاید برای ویژگی‌هایی مانند آنالیز ترافیک، قابلیت ادغام با سایر نرم‌افزارها و … به نسخه پیشرفته‌تری از ابزار طراحی صفحه فرود احتیاج داشته باشید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

از مزایای صفحات فرود با ابزارهای اختصاصی آن، می‌توان به طراحی راحت آنها بدون دردسرهای کدنویسی اشاره کرد. ساخت این صفحات، تقریباً آسان است و هر فردی با هر میزان دانشی می‌تواند با چند بار تمرین در ابزارها، انواع لندینگ پیج را طراحی کند. شما می‌توانید چند صفحه فرود بسازید و عملکرد هر صفحه را با استفاده از تست‌های A/B آزمایش کنید تا ببینید کدام صفحه از کیفیت لازم برخوردار است. استفاده از صفحات فرود در میزان موفقیت تبلیغات شما نقش مهمی دارد. این صفحات، اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان هدف در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما در زمینه جذب مخاطب و افزایش فروش کمک خواهند کرد.

بر اساس رای 10 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

خاطره محمدی هستم، اول خاکشناسی خوندم و بعد ادبیات. هیچ چیز مثل دنیای کلمات، من رو به وجد نمیاره و نوشتن، روحم رو صیقل میده.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.