گوگل ادوردز اکسپرس (Google Adwords Express) ابزاری است که از آن «برای تبلیغات آنلاین در صفحه نتایج گوگل» استفاده می‌شود. این ابزار، برای تبلیغ کردن یک کسب‌وکار – که بودجه کمی برای تبلیغات آنلاین دارد – گزینه خوبی است. همچنین یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد تازه‌کار در حوزه تبلیغات آنلاین یا کسب‌وکارهای نوپا است.

برای استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس تنها کافی است که یک اکانت بسازید و آن را به‌صورت دلاری شارژ کنید؛ سپس متن تبلیغاتی جذاب نوشته و با ثبت حوزه فعالیت اقتصادی خود در این سرویس، کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید. فرآیند استراتژی پیشنهاد قیمت در گوگل ادوردز اکسپرس – نسبت به گوگل ادز – بسیار ساده‌تر است. به‌عبارت بهتر، شما در سرویس تبلیغاتی ادوردز اکسپرس، نیازی به مشخص کردن هزینه هر کلیک (CPC) یا نرخ تبدیل (CPA) ندارید.

خلاصه‌ی کلام آنکه، در گوگل ادوردز اکسپرس کافی است که یک اکانت بسازید و در آن نوع کسب‌وکار، لینک تبلیغ خود و بودجه ماهانه تبلیغاتی‌تان را مشخص کنید؛ آن‌گاه با خیال راحت، امور مربوط به تبلیغات کسب‌وکارتان و شیوه نمایش آن به کاربران را به هوش مصنوعی گوگل بسپارید.

در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، تلاش شده تا اطلاعات خوب و نکات کاربردی در خصوص سرویس تبلیغاتی ادوردز اکسپرس و نحوه استفاده از آن ارائه شود و در نهایت جایگزین مناسب این سرویس برای برخی کسب‌وکارهای ایرانی معرفی گردد. اگر شما مخاطب عزیز، تجربه استفاده از این سرویس تبلیغاتی را دارید یا حین مطالعه این مقاله با پرسشی روبه‌رو شدید، لطفاً تجارب یا سؤالات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. با این مقدمه، از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.

گوگل ادوردز اکسپرس به چه دردی می خورد؟

گوگل ادوردز اکسپرس (که به‌اختصار گوگل ادز اکسپرس نیز خوانده می‌شود) یکی از سرویس‌هایی است که شرکت گوگل به‌عنوان غول حست‌وجوی اینترنتی، در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار داده است. این سرویس، در واقع، ابزاری برای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به‌شمار می‌رود. به‌عبارت بهتر، یکی از روش‌های معرفی محصول و خدمات در فضای مجازی، استفاده از بسترهای انتشار و به اشتراک‌گذاری آگهی است که گوگل ادوردز اکسپرس، یکی از آن‌ها محسوب می‌شود؛ در واقع، این سرویس تبلیغاتی امکانی برای مدیریت خودکار تبلیغات بر بستر موتور جستجوی گوگل بوده و آگهی‌دهنده را از مرور و چک کردن روزانه آگهی، بی‌نیاز می‌کند.

شما در سرویسِ گوگل ادوردز اکسپرس قادر هستید که آگهی خود را به نمایش در محدوده شهر یا استان محل زندگی یا کار خود اختصاص داده یا از این سرویس بخواهید که صرفاً آگهی اینترنتی شما را برای کاربرانی که در یک شهر یا منطقه خاص زندگی می‌کنند به نمایش درآورد. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، ابزارهای رصد نتایج آگهی در گوگل ادوردز اکسپرس به‌سادگی قابل‌تحلیل است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

تصویری از محیط مدیریت داشبورد گوگل ادوردز اکسپرس
تصویر محیط داشبورد (صفحه مدیریت آگهی) در گوگل ادوردز اکسپرس که میزان نمایش (Views) و کلیک‌پذیری (Click) آگهی و میزان تماس‌ها (Calls) را در یک بازه زمانی خاص به نمایش می‌گذارد.

شروع به کار با گوگل ادوردز اکسپرس آسان است و ظرف چند دقیقه انجام می‌شود؛ شما در این سرویس می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه، برای کسب‌وکار خود یک تبلیغ اینترنتی آماده کرده و این تبلیغ را – با بودجه‌ای که تعیین می‌کنید – در صفحات جست‌وجوی گوگل برای کاربران به نمایش درآورید. مثلاً شما تولیدکننده انواع خرما هستید و تمایل دارید در فلان کشور خارجی، در فلان شهر، آگهی صادرات و فروش انواع خرمای شما به نمایش درآید. بررسی کرده‌اید که فلان کلیدواژه (Keyword) مربوط به خرما و فرآورده‌هایش، در آن منطقه پر جست‌وجو است؛ لذا از طریق گوگل ادوردز اکسپرس قادر هستید که آگهی تبلیغاتی خود را برای کاربرانی که کلیدواژه مربوط به خرما یا فرآورده‌های مشتق‌شده از آن را در منطقه موردنظرتان سرچ می‌کنند، به نمایش درآورید. اکنون احتمال زیادی وجود دارد که کاربران آن منطقه، روی آگهی شما کلیک کنند، به سایت شما بیایند، با برند و محصولاتتان آشنا شوند و حتی از شما خرید کنند.

چه در زمینه صادرات و واردات محصولی مانند خرما مشغول به فعالیت اقتصادی هستید؛ چه یک چشم‌پزشک هستید که در کلینیک خود با امکاناتی چون لیزر می‌توانید چشم بیمارانتان را درمان کنید و چه هر فعالیت اقتصادی که در آن مشغول ارائه محصول یا خدمتی هستید، می‌توانید از گوگل ادوردز اکسپرس برای یافتن مشتریان بیشتر استفاده کنید.

نمونه تبلیغات گوگل ادوردز اکسپرس در زمینه جراحی چشم با لیزر
نمونه از آگهی‌هایی که از طریق گوگل ادوردز اکسپرس در صفحه نتایج گوگل روی کلیدواژه Laser Eye Surgery (جراحی چشم با لیزر) به نمایش درآمده است.
پیشنهادات آموزشی مرتبط با سرویس‌های آنالیز گوگل:

فرق بین گوگل ادز (Google Ads) با گوگل ادوردز اکسپرس (Google Ads Express) چیست؟

تفاوت اصلی گوگل ادز و گوگل ادوردز اکسپرس در این است که گوگل ادز به شما امکان دسترسی کامل و جامع به پلتفرم تبلیغاتی‌اش را می‌دهد، درحالی‌که گوگل ادوردز اکسپرس یک نسخه ساده از پلتفرمِ گوگل ادز است! در واقع، استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس ساده‌تر است، اما امکانات محدودتری دارد؛ به‌عبارت بهتر، گوگل ادوردز اکسپرس به‌اندازه‌ی گوگل ادز قدرتمند نیست و بسیاری از امکانات آن قابلیت تنظیم ندارد.

اگر صاحب یک کسب‌وکار محلی هستید یا یک کسب‌وکار اینترنتی کوچک دارید یا در جایی زندگی می‌کنید که جمعیت کمی‌دارد، بهتر است از پلتفرم گوگل ادوردز اکسپرس برای تبلیغات آنلاین محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

گوگل ادوردز اکسپرس در واقع سبک‌تر و کم‌حجم‌تر از برنامه Google Ads بوده و برای افرادی که زمان یا حوصله لازم برای کار کردن با Google Ads را ندارند، انتخاب خوبی است.

چگونه یک حساب کاربری (Account) در گوگل ادوردز اکسپرس بسازیم؟

برای ساختن یک حساب کاربری در گوگل ادوردز اکسپرس کافی است وارد این لینک [+] شوید تا به صفحه‌ای که در زیر نشان داده شده است، هدایت شوید.

صفحه ثبت‌نام در گوگل ادوردز اکسپرس یا ورود به این سرویس
صفحه ثبت‌نام در گوگل ادوردز اکسپرس یا ورود به این سرویس

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در تاپ منوی سرویس گوگل ادوردز اکسپرس با چند گزینه روبه‌رو هستید که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته‌ایم:

  • گزینه How it works به شما آموزش می‌دهد که اصولاً گوگل ادوردز اکسپرس، چگونه کار می‌کند؟
  • گزینه Cost برای بودجه‌بندی تبلیغات شما در گوگل ادوردز تعبیه شده است. در این بخش قیمت خدمات گوگل ادرودز اکسپرس مشخص شده است؛ شما همچنین در این بخش می‌توانید بودجه تبلیغاتی خود را به گوگل اعلام کنید تا گوگل بر اساس بودجه‌تان، نتیجه تبلیغات‌تان را به شما نشان دهد.
  • گزینه FAQ به‌منظور پاسخ به سؤالات متداول در مورد سرویس گوگل ادوردز اکسپرس تعبیه شده است. بسیاری از پرسش‌های کاربران و مشتریان گوگل ادوردز اکسپرس به همراه پاسخ هر پرسش در این بخش قرار داده شده است. پس اگر سؤال خاصی در مورد این سرویس و نحوه کار با آن دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این بخش مراجعه کنید. به‌احتمال‌زیاد می‌توانید پاسخ پرسش خود را در بخش FAQ بیابید.
  • گزینه Advanced Campaigns در زمینه مدیریت کمپین‌های دیجیتالی پیشرفته و هوشمند از طریق سرویس گوگل ادورزد اکسپرس به‌کار می‌رود. پس اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای نسبت به راه‌اندازی و مدیریت کمپین‌های دیجیتالی اقدام کنید، به این بخش بروید.
  • برای ساخت حساب کاربری در گوگل ادوردز اکسپرس کافی است تا در صفحه بالا، روی دکمه آبی رنگ Start now کلیک کنید. برای این منظور می‌بایست از قبل یک اکانت Gmail داشته باشید. اگر اکانت جیمیل ندارید، می‌توانید با کمک این راهنما [+] یک اکانت جیمیل برای خود بسازید. مراحل را تا ساخت کامل حساب کاربری گوگل ادوردز اکسپرس دنبال کنید. برای ادامه مراحل و به اتمام رسیدن آن‌ها، بهتر است که فیلترشکن‌تان را فعال کنید. شاید برایتان جالب باشد که بعضی از کاربران با VPN هم قادر اتمام مراحل ثبت‌نام در گوگل ادورزد اکسپرس و دسترسی کامل به این سرویس نیستند؛ در این صورت باید تلاش کنید از روش‌های جایگزین با پیشنهاد مشاوران تبلیغاتی استفاده کنید.
  • شایان ذکر است که گزینه Sign in نیز برای مواردی است که شما از قبل یک حساب کاربری در گوگل ادوردز اکسپرس ساخته‌اید و اکنون قصد دارید مجدداً به آن وارد شوید.
پیشنهادات آموزشی مرتبط با سایر سرویس‌های گوگل:

نکاتی که حین استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس بهتر است بدانید

  • برای استفاده دقیق و بهینه از گوگل ادوردز اکسپرس بهتر است از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات مشاوره در زمینه تبلیغات آنلاین در گوگل کمک بگیرید.
  • برای کار با این سرویس جذاب گوگل، اول با بودجه کم آغاز کنید و بازدهی خود را رصد کنید.
  • سعی کنید ابزار تحلیلی Google Analytics را به Google Adwords Express پیوند دهید تا دید واضح‌تر و شفاف‌تری درباره سودآوری کمپین‌های دیجیتالی و آگهی‌های اینترنتی به‌دست آورید. اینکه در طول روز یا هفته یا ماه یا سال، چه کلیدواژه‌هایی شبیه کلیدواژه‌های مندرج در آگهی اینترنتی شما توسط کاربران سرچ می‌شود، توسط گوگل آنالیتیکس نشان داده می‌شود. گوگل آنالیتیکس، همچنین ابزار خوبی برای مدیران سایت برای رصد رفتار کاربران آن است.
  • تلاش گوگل ادوردز اکسپرس آن است که داده مناسب را برای حل بیش‌تر چالش‌ها در اختیار مشتریانش قرار دهد؛ به این معنی که یک جعبه راهنما (Tool box) در اختیار افرادی که از این سرویس استفاده می‌کنند قرار می‌دهد تا هر زمان که نیاز باشد از آن استفاده کنند.
  • گوگل همیشه به‌صورت اتوماتیک، طبق یافته‌های خود از تحلیل رفتار کاربرانش، لیستی از کلیدواژه‌های پر سرچ و مرتبط با کسب‌وکارتان را به شما معرفی می‌کند. بر این اساس، شما نیز می‌توانید جزئیات لیست ارائه‌شده را بررسی کرده و به دنبال اصطلاحاتی باشید که بیش‌ترین میزان ارتباط را با آگهی شما دارند و این اصطلاحات را در آگهی‌تان بیاورید. اگر این کار را انجام دهید، نتیجتاً احتمال کلیک‌پذیری آگهی شما افزایش می‌یابد! برای مثال، تعداد قابل‌توجهی از کاربران عاشق کلیدواژه: «ویزای شنگن تضمینی» هستند! اگرچه ویزای شنگن، تضمینی نیست، اما کاربران علاقه زیادی به چنین کلیدواژه‌ای دارند. یا کلیدواژه «مهاجرت تحصیلی به آلمان»؛ اگرچه با ویزای تحصیلی نمی‌توان اقامت دائم کشور آلمان را اخذ کرد، اما کاربران از این کلیدواژه برای یافتن فرصت‌های تحصیلی و مهاجرتی در آلمان استفاده می‌کنند.
  • از دیگر ویژگی‌های خوب گوگل ادوردز اکسپرس آن است که گزینه‌ای برای غیرفعال کردن برخی از کلمات کلیدی پیشنهادی ارائه داده است. اگر برخی از کلمات کلیدی پیشنهادی، ربطی به آگهی و حوزه کسب‌وکار شما ندارند، آن‌ها را Deactivate یا غیرفعال کنید.
  • اینکه گوگل ادوردز اکسپرس، محل نمایش آگهی شما در گوگل را محدود می‌کند، مشخص است؛ اما ابزاری به نام Ad Scheduling به شما می‌گوید که در چه زمانی و در چه کشور یا شهری، کدام جایگاه در صفحات گوگل، جایگاه خوبی برای درج آگهی شما – به جهت دریافت بیش‌ترین میزان کلیک از سوی کاربران – است. لذا با مدیریت جایگاه آگهی، قادر هستید که سودآوری خود را افزایش دهید.
  • امکانات و تنظیمات گوگل ادوردز اکسپرس را می‌توان ظرف کم‌تر از 30 دقیقه مدیریت و آماده استفاده نمود. لذا آموزش ابتدایی را مد نظر داشته باشید.
  • هنگامی که حساب کاربری خود را در گوگل ادوردز اکسپرس ساختید، بایستی آن را به‌صورت دلاری شارژ کنید. اگر امکان شارژ دلاری حساب کاربری خود را ندارید، توصیه می‌شود که از شرکت‌های معتبر پرداخت مجازی کمک بگیرید تا حساب گوگل ادوردز اکسپرس شما را شارژ کنند؛ البته آن‌ها برای این کار، کارمزد دریافت می‌نمایند.
  • بهتر است بدانید که اگر پس از اتمام فرآیند شارژ حساب، از ادامه تبلیغ منصرف شوید، امکان عودت هزینه وجود دارد. پیش از کنسلی، حساب کاربری شما بایستی 24 ساعت متوقف گردیده تا هزینه تبلیغات انجام‌شده از طرف گوگل در حساب کاربری شما، به‌روزرسانی شود. پس از آن زمان، میزان باقیمانده در حساب، ظرف چند ساعت به شما مسترد خواهد شد.
  • توجه کنید که انجام تبلیغات از طریق سرویس گوگل ادوردز اکسپرس هیچ تأثیر منفی روی سئو سایت شما نخواهد گذاشت. پس برای بالا بردن تعداد بازدید سایت خود در صفحه اول نتایج گوگل بر روی کلیدواژه‌های محبوب ایرانیان یا کاربران غیر ایرانی، می‌توانید با خیال راحت از سرویس گوگل ادوردز اکسپرس استفاده کنید.

مزایای استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس

  • همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، گوگل ادوردز اکسپرس، یک سرویس تبلیغات اینترنتی برای کسب‌وکارهای با بودجه تبلیغاتی محدود یا آگهی‌دهندگان با بودجه کم است؛ یعنی شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده در گوگل، می‌توانید با بودجه تبلیغاتی اندک، در این غول جست‌وجوی اینترنتی آگهی دهید و کالا، محصولات یا خدمات خود را به میلیون‌ها کاربر از سراسر ایران و جهان معرفی نمایید.
  • کار با گوگل ادوردز اکسپرس بسیار ساده است. توضیح بیشتر آنکه، شما به گوگل می‌گویید که کارتان چیست؟ در چه زمینه‌ای فعالیت دارید؟ و داستان کسب‌وکار شما چیست؟ گوگل نیز با هوش مصنوعی منحصربه‌فردش – به پشت‌گرمی مکانیزم یادگیری ماشین و تاریخچه 20 سال فعالیت موفقش در عرصه تبلیغات آنلاین – برنامه تبلیغاتی شما را – با هدف کسب حداکثر بازدهی – در دستور کار قرار داده و آن را به‌صورت اتوماتیک هدایت می‌کند.
  • در سرویس گوگل ادز، انواع استراتژی و روش بودجه‌ریزی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که کار را برای بررسی و تصمیم‌گیری افراد آماتور بسیار سخت می‌کند؛ اما در گوگل ادوردز اکسپرس، خبری از این پیچیدگی‌ها نیست! شما X مقدار پول دارید. به‌جای آن‌که اعلام کنید که مبلغ Y سنت به ازای هر کلیک روی آگهی اینترنتی خود پرداخت می‌کنید، کافی است به گوگل بگویید که هر هفته یا هر ماه، چه کاری باید انجام دهد تا به‌صورت اتوماتیک امور تبلیغات و هزینه‌هایش را مدیریت نماید.
  • گوگل ادوردز اکسپرس برای افرادی که با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO) و انتخاب درست کلیدواژه‌ها آشنا نیستند، ابزار بسیار خوبی است. اگر فردی تازه‌کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، پس کافی است که شغل یا کسب‌وکار موردنظرتان را به گوگل ادوردز اکسپرس معرفی کنید، بقیه کار را به هوش مصنوعی و قدرت گوگل واگذار نمایید و منتظر نتیجه باشید.

معایب استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس

با وجود تمام مزایایی که گوگل ادوردز اکسپرس دارد، معایبی نیز در استفاده از این سرویس نهفته است. بزرگ‌ترین نکته منفی در استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس این است که دامنه‌های با پسوند .ir نمی‌توانند از خدمات این سرویس استفاده کنند؛ زیرا گوگل، ایرانیان و سایت‌های ایرانی را – برای استفاده از تبلیغات آنلاینش – تحریم کرده است. از دیگر نکات منفی و محدودیت‌های استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس، این است که شارژ اکانت دلاری برای بسیاری از ما ایرانیان کار ساده‌ای نیست و ایرانیانی که خود مستقیماً قادر به شارژ دلاری این سرویس نیستند، باید دست‌به‌دامنِ واسطه‌هایی شوند و این واسطه‌ها نیز برای انجام این کار، قطعاً کارمزد قابل توجهی دریافت می‌کنند. این پرداخت این کارمزد نیز معنایی جز افزایش هزینه‌های تبلیغاتی ندارد.

حال که با معایب و محدودیت‌های گوگل ادوردز اکسپرس آشنا شدید، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که آیا جایگزینی برای این سرویس وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت بله! تبلیغات کلیکی هوشمند می‌تواند یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها به‌عنوان جایگزین سرویس گوگل ادوردز اکسپرس باشد. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

پیشنهادات آموزشی مرتبط با تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ:

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا؛ جایگزینی مناسب برای تبلیغات گوگل ادوردز اکسپرس

علاوه بر تبلیغات کلیکیِ گوگل، نمونه‌ای دیگر از تبلیغات کلیکی، موسوم به «تبلیغات کلیکی هوشمند» نیز وجود دارد که برای صاحبان کسب‌وکاری که قصد دارند، تبلیغات آنلاین خود را به‌صورت هدفمندتر انجام دهند، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار که قصد دارید محصولات یا خدمات خود را با بودجه‌ای محدود و به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید، می‌توانید از «تبلیغات کلیکی هوشمند» بهره‌مند شوید. مزیت استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند، این است که به ازای هر ریالی که صرف این نوع تبلیغات می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کاربران سطح وب، بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و به صفحه خرید محصولات‌تان وارد شده و یا حداقل با برند شما آشنا شده‌اند.

شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک سرویس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک سرویس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد تبلیغات قابل‌انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به‌طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
پیشنهادات آموزشی مرتبط با تبلیغ‌نویسی:

لینک مقالات مرتبط یا تکمیلی

سخن پایانی

مخاطب گرامی! در این مقاله تلاش شد تا راهنمایی موجز و مختصر درباره تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو با استفاده از سرویس گوگل ادوردز اکسپرس خدمت شما عزیزان ارائه گردد، همچنین جایگزینی مناسب برای این روش تبلیغ، خدمت شما عزیزان معرفی شود. اگر نظر و دیدگاهی در خصوص این مقاله داشته یا سابقه و تجربه کار با Google Adwords Expressرا در رزومه خود دارید، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این مقاله به اشتراک بگذارید.

همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این مقاله را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز از راهنمای استفاده از گوگل ادوردز اکسپرس منتفع گردند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها