در دنیای امروز، هوش مصنوعی (AI) به‌طور فزاینده‌ای در زمینه‌های مختلف، از جمله انیمیشن‌سازی، کاربرد پیدا کرده است. برخی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به انیماتورها در صرفه‌جویی در زمان، افزایش کارایی و خلق انیمیشن‌های جذاب و چشم‌نواز کمک کنند. به‌عبارت ساده‌تر، ابزارهای هوش مصنوعی انیمیشن ساز، به افراد با سطوح مهارت متفاوت، امکان می‌دهند تا انیمیشن‌های جذاب و حرفه‌ای را با سرعت و کیفیت بالایی نسبت به گذشته بسازند. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، به معرفی 12 ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن می‌پردازیم که می‌توانید از آنها برای خلق و تولید انیمیشن‌های مورد نظر خود استفاده کنید. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

ابزار DeepBrain

DeepBrain یک ابزار نوآورانه ساخت ویدیو با هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای آموزشی و کارتونی جذاب و حرفه‌ای را بدون نیاز به فیلمبرداری یا صرف زمان زیاد، تولید کنید.

deepbrain
deepbrain

نحوه کار با DeepBrain

روند ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی DeepBrain بسیار ساده و به‌صورت مرحله به مرحله است:

  1. موضوع ویدیوی خود را به این هوش مصنوعی انیمیشن ساز بگویید.
  2. صدا و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. آواتار و پس‌زمینه خود را انتخاب کنید.

و تمام! DeepBrain در عرض چند دقیقه ویدیوی شما را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند!

قابلیت‌ها و ویژگی‌های کلیدی DeepBrain

  • آواتارهای هوش مصنوعی با کیفیت واقعی: DeepBrain از آواتارهای هوش مصنوعی فوق‌العاده واقعی استفاده می‌کند که به ویدیوهای شما ظاهری حرفه‌ای و اصیل می‌بخشند.
  • کارایی بالا: با استفاده از هوش مصنوعی انیمیشن ساز می‌توانید تا 80 درصد در زمان و هزینه تولید انیمیشن صرفه‌جویی کنید. به‌عبارت دقیق‌تر، این AI، گزینه‌ای عالی برای ساخت ویدیوها و انیمیشن‌های باکیفیت با کمترین قیمت ممکن به شمار می‌رود.
  • امکان سفارشی کردن آواتارها: DeepBrain به شما امکان می‌دهد تا آواتارهای هوش مصنوعی خود را به‌طور کامل سفارشی (Customize) کنید و آنها را با هویت برند خود هماهنگ نمایید.
  • پشتیبانی از چندین زبان: این ابزار، قابلیت ترجمه ویدیوها و انیمیشن‌ها را به زبان‌های زنده مختلف داراست؛ این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را در سراسر جهان به کسب‌وکارتان جذب کنید.
  • برخورداری از قابلیت DeepBrain AI Studios: این هوش مصنوعی انیمیشن ساز، یک پلتفرم ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است که می‌خواهند از قدرت آواتارهای هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی استفاده کنند.

من حیث المجموع، DeepBrain ابزاری قدرتمند و مقرون به صرفه است که به شما کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی جذاب و تاثیرگذاری را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع ساخت ویدیوهای خود با DeepBrain، می‌توانید به این لینک (+) مراجعه کنید. همچنین کانال یوتوب دیپ برین (+)، فعال است که به کمک آن می‌توانید نحوه کار با این ابزار را یاد گرفته و ترفندهای آن بشناسید.

بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

ابزار VideoScribe

VideoScribe ابزاری قدرتمند برای ساخت انیمیشن‌های دو بعدی و حتی سه‌بعدی با هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا ویدیوهایی جذاب و تاثیرگذاری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. شایان ذکر است که این ابزار به‌طور گسترده‌ای توسط پلتفرم‌های آموزشی و سازمان‌های غیرانتفاعی برای ساخت کلیپ‌های کوتاه با گرافیک‌های خیره‌کننده و انیمیشن‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

VideoScribe
VideoScribe

ویژگی‌های کلیدی و قابلیت‌های VideoScribe

  • آموزش‌های رایگان: VideoScribe آموزش‌های رایگان را برای کاربران مبتدی ارائه می‌دهد و به شما کمک کند تا به سرعت استفاده از این ابزار را یاد بگیرید.
  • ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی: به سادگی ایده خود را به VideoScribe بگویید و هوش مصنوعی این ابزار، به‌طور خودکار آن را به یک انیمیشن جذاب تبدیل می‌کند.
  • وارد کردن تصاویر، متن و موسیقی دلخواه به پروژه: می‌توانید از تصاویر، متن و موسیقی خود، برای شخصی‌سازی بیشتر انیمیشن موردنظرتان استفاده کنید.
  • تنظیمات حریم خصوصی: شما می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی مختلفی برای حساب کاربری خود در نظر بگیرید تا کنترل کنید که چه کسی می‌تواند ویدیوهای شما را ببیند.
  • پشتیبانی از قابلیت Whiteboard: در این پلتفرم، شما می‌توانید از ابزارهایی مانند خودکار، پاک‌کن و سایر لوازم جانبی برای شبیه‌سازی تخته سفید در ویدیوهای خود استفاده کنید.
  • بدون لوگو (پلن‌های پریمیوم): در پلن‌های پریمیوم این پلتفرم، می‌توانید ویدیوهای خود را بدون درج لوگوی VideoScribe دانلود کنید.
  • فرمت MP4: شما می‌توانید حین گرفتن خروجی، ویدیوهای خود را به فرمت MP4 دانلود کنید و آنها را به‌طور مستقیم در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مزایای VideoScribe

  • رابط کاربری آسان: این هوش مصنوعی انیمیشن ساز، رابط کاربری بسیار ساده و بصری دارد که استفاده از آن را برای هر کسی آسان می‌کند.
  • تنوع فونت‌ها: این ابزار انیمیشن ساز هوشمند، شامل تعداد زیادی فونت است تا به کمک آن‌ها بتوانید ظاهر نوشته‌های انیمیشن خود را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنید.
  • قابلیت اجرا روی سیستم‌های ضعیف: برای ساخت انیمیشن‌های کوتاه با VideoScribe، به سیستم قوی نیازی ندارید.
  • سایزبندی دلخواه: می‌توانید اندازه کلیپ‌های خود را به دلخواه تنظیم کنید.

VideoScribe ابزاری ایده‌آل برای هر کسی است که می‌خواهد به سرعت و به آسانی انیمیشن‌های کوتاه جذاب و حرفه‌ای بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع ساخت انیمیشن‌های خود با این ابزار، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار Vyond

ابزار هوش مصنوعی انیمیشن ساز Vyond، همان GoAnimate سابق است؛ یک ابزار قدرتمند برای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا ویدیوهایی جذاب و گیرا برای مخاطبان خود ایجاد کنید. شایان ذکر است که این ابزار، برای طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله بازاریابی، آموزش الکترونیکی و… ایده‌آل است. در ادامه به صورت مفصل به کاربردها، ویژگی‌های کلیدی و مزایای استفاده از آن پرداخته‌ایم:

Vyond
Vyond

کاربردهای Vyond

  • بازاریابی: با Vyond می‌توانید ویدیوهای بازاریابی جذاب و متقاعدکننده‌ای برای معرفی محصولات و خدمات خود، افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید بسازید.
  • آموزش الکترونیکی یا eLearning: این هوش مصنوعی انیمشن ساز، ابزاری ایده‌آل برای ساخت دوره‌های آموزشی الکترونیکی جذاب و تعاملی است که به دانش‌آموزان و دانشجویان شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به‌طور کامل یاد بگیرند.
  • تولید دوره‌های آموزشی: از Vyond برای ساخت ویدیوهای آموزشی برای کارکنان خود استفاده کنید و به آنها کمک کنید تا مهارت‌های جدید را یاد بگیرند و عملکرد خود را ارتقا دهند.
  • تولید ویدئو برای رسانه‌های اجتماعی: شما می‌توانید خروجی‌های حاصل از ابزار Vyond را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر نموده و از این طریق، تعامل دنبال‌کنندگان‌تان را افزایش دهید.
  • تولید ویدئو برای وب‌سایت‌های فروشگاهی: از Vyond برای ساخت ویدیوهای معرفی محصول برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید و به بازدیدکنندگان‌تان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید.

ویژگی‌های کلیدی Vyond

  • سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف: با سیستم‌عامل‌های Windows ،Mac و Linux سازگار است.
  • برخورداری از کاربردهای متنوع: برای ساخت انواع مختلف ویدیو مانند دوره‌های آموزشی L&D، ویدیوهای توضیحی، ویدیوهای معرفی محصول و موشن گرافیک مناسب است.
  • برخورداری از ابزارهای قدرتمند: دارای بیش از 50 لایه و فیلتر برای ایجاد ویدیوهای انیمیشنی حرفه‌ای است.
  • قابلیت هماهنگ‌سازی خودکار لب‌ها: به شما امکان می‌دهد تا صداها را با کاراکترهای انیمیشن خود به‌طور خودکار هماهنگ (Auto Sync) کنید.

مزایای Vyond

  • رابط کاربری آسان: این هوش مصنوعی انیمیشن ساز، رابط کاربری ساده و بصری دارد که استفاده از آن را برای هر کسی آسان می‌کند.
  • داشتن منابع متنوع: شامل کتابخانه عظیمی از شخصیت‌ها، اشیاء و قالب‌ها است که به شما کمک می‌کند تا انیمیشن‌های خود را به سرعت و به آسانی ایجاد کنید.
  • برخورداری از قابلیت‌های متنوع: به شما امکان می‌دهد تا انواع مختلف ویدیو مانند ویدیوهای توضیحی به صورت تخته‌سفید یا کارتونی را بسازید.
  • به‌روزرسانی‌های مداوم: به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی است و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود.
  • برخورداری از قابلیت تبدیل متن به گفتار: شامل قابلیت تبدیل متن به گفتار است که به شما امکان می‌دهد به راحتی برای ویدیوهای خود، صداگذاری کنید.
  • برخورداری از آموزش‌های جامع: طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا از تمام ویژگی‌های این ابزار استفاده کنید.

به‌طور خلاصه، Vyond ابزاری ایده‌آل برای کسانی است که قصد دارند، ویدیوهای انیمیشنی جذاب و حرفه‌ای برای کسب‌وکار یا سازمان خود ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع ساخت انیمیشن‌های خود با Vyond، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

ابزار NEURAL FRAMES

Neural Frames یک ابزار نوآورانه برای ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی است که می‌تواند فرآیند تولید انیمیشن را به‌طور کامل متحول کند. این ابزار نوین، فرآیند تولید یک ویدئوی انیمیشنی را ساده‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بر روی داستان‌گویی و ایده پردازی تمرکز کنید. در یک کلمه، Neural Frames به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به سرعت و به آسانی به انیمیشن‌های جذاب تبدیل نمایید!

NEURAL FRAMES
NEURAL FRAMES

مزایا و ویژگی‌های کلیدی Neural Frames

  • آزادی عمل و خلاقیت بی‌حد و حصر: Neural Frames به شما امکان می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی، ایده‌های خلاقانه خود را به انیمیشن تبدیل کنید. این هوش مصنوعی انیمیشن ساز، حتی از متن‌های شما استفاده می‌کند و آنها را به ویدیوهای هنری دیجیتالی تبدیل می‌نماید.
  • امکان بازی با موسیقی در تولید انیمیشن: Neural Frames یک ویژگی منحصر به فرد برای انیمیشن‌سازانی که در کارهای خود بسیار از موسیقی استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. برای این منظور، شما می‌توانید آهنگ خود را بارگذاری کنید و تا این هوش مصنوعی انیمیشن ساز آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس می‌توانید انیمیشن خود را بر اساس عناصر مختلف آهنگتان تنظیم کنید.
  • رابط کاربری آسان: استفاده از Neural Frames بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند با آن به راحتی هر کلیپی بر پایه انیمیشن بسازد.
  • قابلیت رایگان: شما می‌توانید تا 6 ثانیه انیمیشن را به صورت رایگان بسازید؛ البته لوگوی Neural Frames در پایین ویدیو درج خواهد شد.

این هوش مصنوعی انیمیشن ساز، ابزاری مناسب برای هر کسی است که می‌خواهد به سرعت و به آسانی انیمیشن‌های جذاب و حرفه‌ای بسازد. چه یک هنرمند، بازاریاب یا کارآفرین باشید، Neural Frames می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای ویدیویی خلاقانه و تاثیرگذاری را خلق نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع ساخت انیمیشن‌های خود با Neural Frames، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

ابزار RenderForest

RenderForest یکی از بهترین ابزارهای تولید انیمیشن 2D‌ و 3D با هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، انیمیشن‌ها و حتی لوگوهای متحرک جذاب و حرفه‌ای برای وب‌سایت، برند و محتوای بازاریابی خود ایجاد کنید.

RenderForest
RenderForest

مزایای RenderForest

  • ارائه منابع و کتابخانه‌های متنوع: به بیش از 50.000 فایل هنری منحصر به فرد و بیش از 100 قالب طراحی وب سازگار با تلفن همراه دسترسی داشته باشید تا انیمیشن‌های خود را به بهترین شکل ممکن بسازید.
  • ارائه تمپلیت‌های مختلف برای تولید انیمیشن: RenderForest طیف گسترده‌ای از قالب‌های انیمیشن را برای اسلایدها، ویدیوهای تبلیغاتی، لوگوهای متحرک (Logo Motion) و موارد دیگر ارائه می‌دهد.
  • برخورداری از کیت کامل برندینگ: با استفاده از RenderForest می‌توانید انیمیشن‌های جذاب و متناسب با هویت برند خود ایجاد کنید و به طور موثرتری آن را به مخاطبان خود معرفی نمایید.
  • ارائه نسخه رایگان: این هوش مصنوعی انیمیشن ساز یک پلن رایگان به مدت محدود را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای ساخت ویدیوهای با کیفیت 360 پیکسل و با دسترسی محدود به تمپلیت‌ها استفاده کنید.
  • ساخت لوگو با هوش مصنوعی: شما می‌توانید از هوش مصنوعی RenderForest برای طراحی و ساخت لوگوهای منحصر به فرد و متناسب با برند خود استفاده کنید.

به‌طور خلاصه، RenderForest ابزاری مناسب برای کارفرمایان، طراحان وب، بازاریابان و هر کسی است که می‌خواهد انیمیشن‌ها و لوگوموشن‌های دو بعدی و سه بعدی جذاب و حرفه‌ای برای برند یا کسب‌وکار خود ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع ساخت انیمیشن‌های خود با این ابزار هوشمند، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

ابزار Animaker

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری آسان، کتابخانه گسترده از تمپلیت‌ها و کاراکترهای انیمیشنی، ابزارهای ویرایش قدرتمند، امکان اشتراک‌گذاری آسان
  • لینک دسترسی (+)
Animaker
Animaker

ابزار Powtoon

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، کتابخانه گسترده از قالب‌ها، ابزارهای ویرایش ساده، امکان ایجاد انیمیشن‌های توضیح‌دهنده
  • لینک دسترسی (+)
Powtoon
Powtoon

ابزار Moovly

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری آسان، کتابخانه گسترده از قالب‌ها، ابزارهای ویرایش ساده، امکان ایجاد انیمیشن‌های تعاملی
  • لینک دسترسی (+)
Moovly
Moovly

ابزار Biteable

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)، کتابخانه از گسترده قالب‌ها، ابزارهای ویرایش ساده، امکان ایجاد انیمیشن‌های موشن گرافیک
  • لینک دسترسی (+)
Biteable
Biteable

ابزار Wideo

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری آسان، کتابخانه گسترده از قالب‌ها، ابزارهای ویرایش ساده، امکان ایجاد انیمیشن‌های توضیح‌دهنده
  • لینک دسترسی (+)
Wideo
Wideo

ابزار Promo.com

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: طیف گسترده‌ای از قالب‌ها برای تولید انواع انیمیشن، ابزارهای ویرایش آسان، امکان افزودن موسیقی و افکت‌های صوتی، امکان دانلود خروجی با کیفیت بالا
  • لینک دسترسی (+)
Promo.com
Promo.com

ابزار Doratoon

  • رایگان بودن؟ – بله (نسخه محدود)
  • خلاصه قابلیت‌ها ویژگی‌های کلیدی: رابط کاربری ساده و جذاب، کتابخانه شخصیت‌ها و اشیاء، ابزارهای ویرایش آسان، امکان افزودن صدا و موسیقی
  • لینک دسترسی (+)
Doratoon
Doratoon

نکات مهم در انتخاب هوش مصنوعی مناسب برای ساخت انیمیشن

  • از نسخه Trial استفاده کنید: قبل از شروع کار با هر هوش مصنوعی انیمیشن ساز، نسخه رایگان یا آزمایشی آن را امتحان کنید؛ در صورتی که از نتایج و خروجی کارتان توسط یک ابزار خاص راضی بودید، آنگاه اقدام به خرید نسخه پولی آن نمایید. (البته نسخه‌های رایگان برخی از این ابزارها محدودیت‌هایی دارند.)
  • سطح مهارت خود را در نظر بگیرید: اگر مبتدی هستید، هوش مصنوعی با رابط کاربری آسان و کتابخانه گسترده قالب‌ها را انتخاب کنید.
  • نوع انیمیشنی که می‌خواهید بسازید را مشخص کنید: برخی از هوش مصنوعی‌ها برای ساخت انیمیشن‌های توضیح‌دهنده، موشن گرافیک یا شخصیت‌محور مناسب‌تر هستند.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید: برخی از هوش مصنوعی‌ها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نسخه‌های پولی با ویژگی‌های بیشتر ارائه می‌کنند.
  • نظرات کاربران دیگر را بخوانید: قبل از انتخاب هوش مصنوعی، نظرات کاربران دیگر را در مورد آن بخوانید.
  • منابع یادگیری را فراموش نکنید: اغلب ابزارهای معرفی شده، در شروع کار خود یک تور یادگیری دارند که تک تک آپشن‌ها و امکانات خود را معرفی کنند اما برای یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی انیمیشن ساز و تسلط بر آن‌ها، توصیه می‌شود که ویدئوهای آموزشی و منابع معتبر آنلاین را نیز مطالعه کنید.

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

در پایان امیدواریم که این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن در اختیارتان قرار داده باشد. شما هم می‌توانید با ارائه نظرات و تجربه‌هایی که در حوزه ساخت انیمیشن با هوش مصنوعی دارید به ما در بهبود محتوای این مقاله کمک کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 6 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها