یکی از روش‌های انتشار محتوا در اینستاگرام، استوری (Stories) است. این نوع از محتوا به سرعت دیده می‌شود و معمولاً با توجه و بازدید زیادی از سوی مخاطبان همراه است؛ از طرفی، کاربردهای هوش مصنوعی در تولید محتوا، باعث شده است که بسیاری از فعالان تولید محتوای اینستاگرام و افرادی که از این شبکه اجتماعی به عنوان یک گزینه برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، هوش مصنوعی را در تولید محتوا به کار بگیرند. در صورتی که قصد دارید با اهمیت ساخت استوری با هوش مصنوعی آشنا شوید و ابزارهای کاربردی در این زمینه را بشناسید، در ادامه با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

اهمیت یادگیری ساخت استوری با هوش مصنوعی

  • یادگیری ساخت استوری با هوش مصنوعی، از آن جهت اهمیت دارد که قدرت تولید محتوا و کیفیت محتوای منتشر شده از سوی شما را به خوبی افزایش می‌دهد. در واقع، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان شناخته می‌شود. تعداد زیاد کاربران این پلتفرم باعث شده است که کسب و کارهای مختلف محصولات و خدمات خود را از طریق آن معرفی کنند. بنابراین پیشی گرفتن از رقبا و در دست گرفتن این بازار آنلاین، نیازمند به‌کارگیری تمام ابزارهای موجود است.
  • شایان ذکر است که اینستاگرام روش‌های مختلفی را برای انتشار عکس و ویدئو به‌صورت پست، ریلز و استوری در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این میان، استوری به عنوان یک محتوای پربازدید و مؤثر عمل می‌کند. با این حال، هزینه‌های تولید محتوای مناسب برای انتشار در اینستاگرام بسیار زیاد است و استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه می‌تواند کاهش هزینه را به همراه داشته باشد.
  • علاوه بر موضوع هزینه، شما نیاز به تولید حجم بالایی از محتوای باکیفیت پیدا می‌کنید. به این منظور، ضروری است تعداد زیادی تولیدکننده محتوا استخدام کنید که کار شما را دشوارتر می‌کند؛ این در حالی است که هوش مصنوعی در کوتاه‌ترین زمان حجم زیادی از محتوای باکیفیت را برایتان فراهم می‌کند.

بر اساس دلایل ذکر شده، استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت استوری اینستاگرام اهمیت دارد.

اهمیت یادگیری ساخت استوری با هوش  مصنوعی
اهمیت یادگیری ساخت استوری با هوش مصنوعی
بررسی کاربردهای بازاریابی هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف در قالب پادکست:

ساخت استوری چه تاثیری بر فعالیت در اینستاگرام دارد؟

استوری به عنوان یکی از دسته‌بندی‌های تولید محتوا در اینستاگرام، نقش زیادی در افزایش بازدید از محتوا دارد. انتشار استوری، مخاطبان شما را از ارائه محتوای جدید باخبر می‌کند و برای دیدن آن زمان کمتری نیاز است؛ از این‌رو، شما می‌توانید تعداد زیادی استوری را به‌صورت پیوسته در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. این ویژگی خصوصاً برای «معرفی محصولات متنوع به‌صورت خلاصه» و «جذب مشتری» کاربرد زیادی دارد.

در واقع، یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود کاربران اینستاگرام به یک پیج جذب شوند، «جذابیت استوری‌ها» است؛ به همین دلیل، با تولید استوری‌های مناسب و به‌صورت پیوسته، این امکان را خواهید داشت که به سرعت تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

سرعت ساخت استوری با هوش مصنوعی

ابزارهای مختلف تولید محتوا با هوش مصنوعی، در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. این ابزارها به شما کمک می‌کنند محتوایی متناسب با سلیقه مخاطبان طراحی کنید؛ همچنین سرعت تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که معمولاً میزان تولید و انتشار استوری، بیشتر از انتشار پست است؛ نیاز به سرعت در تولید آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، ساخت استوری با هوش مصنوعی، می‌تواند کار شما راحت‌تر کند و سرعت انتشار محتوای شما را بالاتر ببرد؛ از این طریق، میزان تولید محتوا و کیفیت آن، در حد مطلوبی حفظ می‌شود و کسب و کار شما به خوبی در معرض دید مخاطبان هدف قرار خواهد گرفت.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت استوری اینستاگرام

معمولاً استوری به‌صورت عکس یا ویدئوهای کوتاه تهیه می‌شود؛ به نوعی که در کوتاه‌ترین زمان ذهن مخاطب را درگیر کند. در این زمینه، ابزارهای هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که می‌توانند در ساخت استوری به شما کمک کنند. این ابزارها در زمینه تولید و ادیت تصویر و تهیه ویدیو و انیمیشن‌های جذاب، قابلیت استفاده دارند.

با شناخت ابزارهای ساخت استوری با هوش مصنوعی، می‌توانید از آن‌ها استفاده بهینه داشته باشید؛ بر این اساس و به منظور افزایش آگاهی شما، برخی از بهترین ابزارهای ساخت استوری با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  1. Pictory
  2. CapCut
  3. Lemun5
  4. Deepbrain
  5. mokker.ai
  6. Canva
  7. Biteable
  8. DALL-E2
  9. Midjourney
  10. Dream by WOMBO

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت استوری اینستاگرام
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت استوری اینستاگرام

ابزار Pictory

ساخت استوری با هوش مصنوعی Pictory یکی از روش‌های جالب تولید محتوا برای اینستاگرام است. در واقع، این ابزار با سرعت مطلوب و کیفیت بالا، به شما در تولید ویدئوهای کوتاه کمک می‌کند. در خصوص محتوای طولانی نیز می‌توانید در قالب چند استوری پیوسته آن را منتشر کنید. از طرفی، تولید کلیپ‌های کوتاه و خلاقانه با استفاده از Pictory به خوبی فالوورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این نوع از محتوا، امکان تولید تبلیغات برای محصولات مختلف را فراهم می‌کند و می‌تواند در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. به منظور آشنایی بیشتر با امکانات ارائه شده توسط Pictory، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

pictory
pictory

ابزار CapCut

علاوه بر تولید محتوای ویدئویی با هوش مصنوعی، این امکان را دارید که با استفاده از ابزارهای مختلف، محتوای موجود را ادیت و افکت گذاری کنید. یکی از پراستفاده‌ترین نرم‌افزارها در زمینه ادیت و افکت‌گذاری ویدئو، CapCut است. شما با استفاده از این این ابزار، امکان ایجاد محتوایی مورد پسند مخاطب و با توجه به سلیقه خاص فالوورهایتان را خواهید داشت.

قابلیت افزودن افکت‌های متنوع به ویدئو باعث می‌شود که استوری شما از جذابیت بالایی برخوردار باشد که با توجه به تایم کوتاه این نوع از محتوا، بسیار ضروری است. در واقع، مخاطب در کوتاه‌ترین زمان به دیدن تصاویر خلاقانه جذب می‌شود و از این طریق، به دیدن سایر محتوای پیج علاقه‌مند خواهد شد. به منظور آشنایی بیشتر با کاربردهای این نرم‌افزار و دانلود آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

CapCut
CapCut

ابزار Lemun5

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی تولید استوری اینستاگرام، Lemun5 است. این ابزار کاربردی، برای تولید ویدئو اینستاگرام بسیار مناسب است. Lemun5 قابلیت ایجاد ویدئو از متن را برای کاربران فراهم کرده است؛ بر این اساس، شما می‌توانید ایده‌های خلاقانه خود را با هر موضوعی به استوری تبدیل کنید. از طرفی، کتابخانه بزرگی از قالب‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با انتخاب هر قالب در کوتاه‌ترین زمان، به محتوای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. مزیت دیگر این کتابخانه، دسترسی به محتوای رایگان و بدون مشکل کپی‌رایت است که می‌تواند در الگوریتم‌های اینستاگرام بدون ایرادِ کپی بودن، تشخیص داده شود.

به منظور آشنایی بیشتر با Lemun5 و استفاده از امکانات آن، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

ابزار Deepbrain

به احتمال زیاد تا کنون ویدئوهای واقع‌گرایانه تولیدشده با هوش مصنوعی را دیده باشید. در ابزارهایی نظیر Deepbrain شما می‌توانید با استفاده از آواتارهای مختلف، محتوایی از این دست تولید کنید و با استفاده از این ابزار، به معرفی محصولات یا خدمات کسب و کار خود در اینستاگرام و در قالب استوری بپردازید. در واقع، این ابزار هوش مصنوعی، با دریافت یک متن و با استفاده از آواتارهای مختلف، محتوای ویدئویی واقعی را به شما ارائه می‌کند. به این ترتیب، دردسر ساخت و ادیت ویدئو با صرف هزینه بالا را نخواهید داشت. به منظور یادگیری نحوه ساخت کلیپ با هوش مصنوعی و شناخت امکانات ابزار Deepbrain، پیشنهاد می‌شود که اینجا را کلیک کنید (+).

Deepbrain
Deepbrain

ابزار mokker.ai

یکی از ابزارهای محبوب ساخت استوری با هوش مصنوعی، mokker.ai است. این ابزار می‌تواند به شما در ساخت تصاویر تبلیغاتی منحصربه‌فرد کمک کند. ابزار هوشمند ماکر همچنین با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته، تصاویری خلاقانه و با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های mokker.ai می‌توان به کاربرد آسان آن برای کاربران و الگوهای متنوع ساخت تصویر اشاره کرد. بر این اساس، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به آموزش، استوری بسازید و در اینستاگرام منتشر کنید. به منظور دسترسی به ابزار mokker و استفاده از این هوش مصنوعی در ساخت استوری، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Mokker.ai
Mokker.ai

ابزار Canva

همان‌طور که می‌دانید، استوری اینستاگرام محیطی جذاب برای انتشار تصاویر است. با این حال، تولید تعداد زیادی محتوای تصویری برای انتشار در این پلتفرم، قطعاً هزینه زیادی به همراه دارد؛ این در حالی است که ابزارهای هوش مصنوعی نظیر Canva قابلیت تولید محتوا خصوصاً برای کسب و کارهای بزرگ را فراهم می‌کند. این ابزار ارزشمند، در زمینه تولید محتوای تصویری و گرافیکی بسیار کارآمد است.

از ویژگی‌های محتوای تولیدشده با استفاده از Canva می‌توان به خلاقانه بودن و جذابیت تصاویر اشاره کرد که تأثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد. به همین دلیل، می‌توانید از آن برای ساخت استوری با هوش مصنوعی استفاده کنید و با بررسی نتایج بازدید استوری، به فکر ایجاد تغییرات مثبت در محتوا و افزایش تعداد فالوورها باشید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر نسبت به کاربردهای Canva، می‌توانید اینجا را کلیک کنید (+).

Canva
Canva

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ابزار Biteable

ساخت انیمیشن‌های کوتاه با هوش مصنوعی، یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا برای استوری اینستاگرام است. جذابیت خاص انیمیشن، این امکان را فراهم می‌کند که به خوبی توجه مخاطبان را جلب کنید. در این راستا، ابزار Biteable به عنوان یک دستیار مجازی هوشمند به شما کمک می‌کند تا محتوای جذاب تهیه و منتشر کنید. شایان ذکر است که در حالت عادی و بدون استفاده از هوش مصنوعی، ساخت انیمیشن نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد که ممکن است برای کسب و کارهای کوچک به صرفه نباشد. بر این اساس، ابزاری مانند Biteable امکانات لازم برای تولید استوری‌های جذاب اینستاگرام را با کمترین هزینه و زمان ممکن ارائه می‌کند. در صورتی که قصد دارید با امکانات ارائه شده توسط ابزار هوش مصنوعی Biteable بیشتر آشنا شوید؛ می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Biteable
Biteable

ابزار DALL-E2

بدون شک یکی از ابزارهای معروف در تولید محتوای تصویری با هوش مصنوعی، ابزار DALL-E2 است. این ابزار که توسط شرکت Open AI طراحی شده است، قابلیت تولید استوری‌های جذاب و متنوع را برای شما فراهم می‌کند. به منظور استفاده از DALL-E2 فقط با وارد کردن یک متن کوتاه و توصیف محتوای مورد نظرتان، می‌توانید عکس تولید کنید. در حوزه دیجیتال مارکتینگ این ابزار به منظور معرفی محصولات با سبکی خلاقانه کاربرد دارد. جهت آشنایی با امکانات، دسترسی به DALL-E2 و استفاده از آن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید(+).

DALL-E 2
DALL-E 2

ابزار Midjourney

بدون شک یکی از ویژگی‌های مهم ابزارهای هوش مصنوعی که خصوصاً توسط کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار می‌گیرد، رایگان بودن استفاده است. در این میان، ابزار Midjourney با ارائه خدمات رایگان و امکان تولید استوری اینستاگرام بدون صرف هزینه، توجه بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. این ابزار نیز همانند DALL-E2 تنها با دریافت متن کوتاه، تصاویر جذاب و چشم‌نواز ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از الگوریتم‌های هوش مصنوعی Midjourney به منظور تولید استوری برای اینستاگرام استفاده کنید و نتایج خیره‌کننده را به دست آورید. به منظور آشنایی بیشتر با امکانات این ابزار و کاربردهایی که دارد، می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید (+).

Midjourney
Midjourney

ابزار Dream by WOMBO

با توجه به محتوایی که معمولاً ارائه می‌کنید و همچنین ویژگی‌ها و سلایق مخاطبانتان، ضروری است که از سبک‌های مختلف هنری در ساخت استوری اینستاگرام با هوش مصنوعی استفاده کنید. در این راستا، ابزار Dream by WOMBO خدمات جالب‌توجهی ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار، می‌توانید از طریق وب‌سایت و همچنین نرم‌افزارهای کامپیوتری یا حتی با استفاده از موبایل خود، عکس‌های خلاقانه بسازید. جهت آشنایی بیشتر با امکانات ابزار و نرم‌افزار Dream by WOMBO، اینجا را کلیک کنید (+).

نکات مهم برای ساخت استوری‌های جذاب با ابزارهای هوش مصنوعی

گاهی اوقات نمی‌توانید خروجی ابزارهای معرفی شده در این مقاله را مستقیما برای استفاده در پیج اینستاگرامتان به کار ببرید؛ برای این منظور بهتر است، موارد زیر را در نظر بگیرید تا خروجی کارتان حرفه‌ای‌تر باشد:

  • از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • از متن کوتاه و واضح استفاده کنید.
  • از رنگ‌ها و فونت‌های جذاب استفاده کنید.
  • از موسیقی و افکت‌های صوتی مناسب استفاده کنید.
  • از CTA (دعوت به اقدام) استفاده کنید.
  • استوری‌های خود را به طور مرتب منتشر کنید. (با استفاده از ابزارهای مختلف)
  • عملکرد استوری‌های خود را – که با ابزارهای مختلف هوشمند تولید کرده‌اید – تجزیه و تحلیل کنید و ببینید برای ادامه دادن این روند، بهترین ابزار کدام است؟

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و نکات ارائه شده در این بالا، می‌توانید استوری‌های اینستاگرام جذاب و حرفه‌ای بسازید که مخاطبان شما را جذب کرده و به شما کمک کنند تا به اهدافتان برسید.

لیست مقالات پیشنهادی یا تکمیلی

سخن پایانی

استفاده از قابلیت‌های تبلیغاتی اینستاگرام، سال‌ها است که مورد توجه کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوا قرار دارد. شما نیز می‌توانید از این پتانسیل، به منظور جذب مخاطبان هدف و معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید. به همین منظور، ضروری است که دانش و توانایی‌تان در زمینه تولید و انتشار محتوا در این پلتفرم‌ها را افزایش دهید. بر این اساس، توصیه می‌کنیم که ابزارهای مهم ساخت استوری با هوش مصنوعی را بشناسید و از آن‌ها در تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

در پایان امیدواریم این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص ساخت استوری اینستاگرام با هوش مصنوعی در اختیارتان قرار داده باشد. شما نیز می‌توانید با ارائه نظرات و تجربه‌هایی که در این حوزه دارید به ما در بهبود محتوای مقاله کمک کنید. پیروز و موفق باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مسعود عبدی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است. او به ادبیات داستانی، شعر و ورزش علاقه دارد و در حال حاضر به صورت فریلنسر به تولید محتوای متنی مشغول است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.