مانند بسیاری از روش‌های بازاریابی، در «بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing» صاحبان کسب‌وکارها هم خواهان بازگشت سرمایه‌ای که برای تبلیغاتشان هزینه کرده‌اند هستند و هم طالب افزایش فروش خود می‌باشند. پس اگر شما – به‌عنوان صاحب یک رستوران – می‌خواهید هم یک کمپین تبلیغاتیِ پیامکی موفق را تجربه کنید و هم شاهد افزایش فروش خود باشید، توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا را تا انتها مطالعه بفرمایید.

بایدها و نبایدهای متن یک پیامک تبلیغاتی مؤثر

در هر حوزه‌ای از کسب‌وکار که هستید – چه مدیر یک رستوران و چه مدیر حوزه‌های دیگر – برای نوشتن و انتشار یک اس ام اس (پیامک) تبلیغاتی موفق و جذاب، شما باید یک‌سری از نکات را برای تهیه‌ی متن آن لحاظ کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • متنی متفاوت آماده کنید.
  • پیام تبلیغاتی خود را کوتاه بیان کنید.
  • از کلمات جذاب و گیرا استفاده کنید.
  • مقصود خود را واضح بیان کنید.
  • حس ضرورت را به مخاطب القا کنید.
  • کلمات کلیدی را فراموش نکنید.
  • راه ارتباطی با خود را در انتهای پیامک با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

در ادامه به تشریح هر یک از موارد فوق می‌پردازیم.

اصول نگارش متن یک پیام تبلیغاتی مؤثر
اصول نگارش متن یک پیام تبلیغاتی مؤثر
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

متنی متفاوت آماده کنید.

داشتن خلاقیت و تمایز در هر نوع از بازاریابی، مخاطبان را به خود جذب می‌کند و این امر در بازاریابی پیامکی نمود بیشتری دارد. در طول روز تعداد زیادی اس ام اس (پیامک) تبلیغاتی برای افراد جامعه ارسال می‌شود و بسیاری از آن‌ها متن‌هایی تکراری و مشابه دارند که باعث می‌گردد مخاطب نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشد؛ لذا برای جلوگیری از این قضیه، شما باید متنی متفاوت و خلاقانه برای کمپین پیامکی خود نسبت به سایر رقبا تهیه کنید.

پیام تبلیغاتی خود را کوتاه بیان کنید.

نکته‌ی دیگری که باید رعایت کنید و کار را تا حدودی برای شما سخت می‌کند، کوتاه کردن متن اس ام اس تبلیغاتی است. برای نوشتن و تهیه‌ی متن یک اس ام اس تبلیغاتی باید سعی کنید که طول متن شما بیشتر از 20 کلمه نباشد (در حدود 70 کاراکتر). در دنیای امروز که مردم مشغله‌های زیادی دارند، خواندن پیامک‌های طولانی از حوصله‌شان خارج است؛ لذا با توجه به این نکته باید سعی کنید متن اس ام اس تبلیغاتی شما کوتاه باشد تا در کمترین زمان ممکن، نظر مخاطب را به خود جلب نماید.

از کلمات جذاب و گیرا استفاده کنید.

یکی از نکاتی که هم موجب جلب نظر مخاطب و هم تقویت عنصر متفاوت بودنِ متن پیامک تبلیغاتی شما می‌شود، استفاده از کلمات جذاب و گیرا می‌باشد. کلمات جذاب و گیرا، کلمات و عباراتی هستند که در نگاه اول، مخاطب و خواننده را کنجکاو می‌کنند تا ادامه‌ی متن را بخوانند. از ویژگی‌های مهم به‌منظور رعایت این نکته، می‌توان به ایجاد تمایز پیامک تبلیغاتی شما نسبت به رقبا اشاره کرد.

مقصود خود را واضح بیان کنید.

سعی کنید کلماتی که استفاده می‌کنید، عامیانه و واضح باشند؛ همچنین طوری ننویسید که متن پیامک شما دو پهلو باشد و باعث ایجاد شک در خواننده گردد. همه‌ی ما متن‌های تبلیغاتی را دیده‌ایم که بعد خواندنشان در ذهن ما سؤال ایجاد شده است که دقیقاً منظورش چیست؟ این مورد را در پیامک‌های تبلیغاتی حاوی تخفیفات مختلف مشاهده می‌کنیم، که خواننده به‌درستی و به‌طور کامل از میزان و نحوه‌ی دریافت تخفیف مطلع نمی‌شود.

حس ضرورت را به مخاطب القا کنید.

پشت گوش انداختن مسائل مختلف، ویژگی مشترک همه‌ی انسان‌ها است؛ در این راستا، اگر می‌خواهید جهت جذب مشتریان بیشتر به رستوران خود، تخفیفاتی ارائه دهید و می‌خواهید مخاطبان حتماً از آن استفاده کنند، یا سریعاً نیاز به افزایش درآمد و جذب بیشتر مشتریان دارید، حتماً باید حس ضرورت انجام کار را در مخاطب و خواننده‌ی اس ام اس تبلیغاتی خود ایجاد کنید؛ با این کار، مخاطب دودلی و عدم اطمینان کمتری در خرید خواهد داشت و زمینه را برای افزایش فروش شما مهیا می‌سازد.

کلمات کلیدی را فراموش نکنید.

برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر در پیامک تبلیغاتی، باید کلمات کلیدی متن اس ام اس تبلیغاتی خود را متفاوت از دیگر کلمات متن بنویسید. برای این کار کافی است کلمات کلیدی موردنظرتان را درون علامت‌های نگارشی خاص – مثلاً به‌صورت “کلمه کلیدی” یا «کلمه کلیدی» – بنویسید تا با دیگر کلمات تمایز داشته باشند. شایان ذکر است که این متفاوت بودن باعث می‌شود که کلمات کلیدی، تأثیر بیشتری بر روی ذهن خواننده بگذارند و منظور و مقصود شما بهتر در خاطرشان بنشیند.

راه ارتباطی با خود را در انتهای پیامک با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

آخرین قسمت پیامک تبلیغاتی شما باید راه‌های ارتباطی‌تان درج شده باشد. این راه ارتباطی می‌تواند لینک صفحه‌ی مجازی رستوران شما، لینک صفحه‌ی شما در سرویس‌های سفارش آنلاین غذا مانند اسنپ‌فود و دلینو و یا وب‌سایت شما برای ثبت سفارشات جزئی و کلی باشد. همچنین می‌توانید شماره‌ی تماس رستوران خود و آدرس آن را ذکر کنید تا مشتریان مستقیماً برای ثبت سفارش با شما تماس بگیرند یا به رستوران‌تان مراجعه نمایند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران

برای تنظیم و تدوین یک متن اس ام اس تبلیغاتی، اول باید بخش‌های مختلف آن را بشناسید؛ هر پیامک تبلیغاتی، از 3 بخش تشکیل شده است: بخش آغازین، میانی و پایانی. بخش آغازین قسمتی از پیامک است که مخاطب در نوتیفیکیشن پیامک گوشی خود مشاهده می‌کند؛ یعنی اولین جمله‌ای که می‌بیند. بخش‌های میانی و پایانی پس از باز شدن پیام قابل مشاهده هستند. برویم تا در ادامه با هم هر کدام از این بخش‌ها را بررسی و چند نمونه از آن‌ها را برای متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران مشاهده کنیم.

اس ام اس تبلیغاتی
اس ام اس تبلیغاتی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش آغازین

این قسمت، مهم‌ترین قسمت پیامک تبلیغاتی شما است؛ زیرا باید در همان نگاه اول، مخاطب را برای باز کردن و خواندن متن کامل اس ام اس تبلیغاتی جذب کند. در واقع، این بخش از پیام تبلیغاتی شما به منزله‌ی یک قلاب یا hook است که ذهن مخاطب را به سمت خود می‌کشاند. در ادامه چند نمونه بخش آغازین اس ام اس تبلیغاتی رستوران را مشاهده می‌کنید:

  • بیا تا غذا از دهن نیفتاده
  • مهمون داری؟ غذا با ما
  • حال آشپزی نداری؟ ما برات غذا میاریم
  • دست پختت بده؟ شام مهمونی با ما
  • طعم نابی، قیمت عالی
  • سریع‌تر از خودت برات شام میاریم
  • راحت بخر و بخور
  • غذا نداری، ولی ما رو داری
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

  بخش میانی

با رسیدن خواننده به این قسمت پیام، شما نصف راه جذب مشتری را رفته‌اید؛ الآن زمان آن رسیده است که پیام اصلی و پیشنهاد وسوسه‌انگیز خود را به مشتری ارائه کنید. پیشنهادی که در این قسمت به مشتری بیان می‌کنید باید تفاوت و برتری نسبت به رقبا داشته باشد تا بتوانید مشتری را برای سفارش و تهیه‌ی غذا از خودتان ترغیب کنید. در ادامه چند نمونه بخش میانی اس ام اس تبلیغاتی رستوران را مشاهده می‌کنید:

  • یه محیط آروم با کلی غذای خوشمزه
  • هرچی بیشتر پیش ما بیای، بیشتر تخفیف می‌گیری
  • ارسال رایگان با خریدهای بالای … تومان
  • ارسال سالاد سزار رایگان با خریدهای بالای …. تومان
  • نه چک بزن نه چونه، غذا رو ببر به خونه
  • موسیقی زنده در کنار یه میز رمانتیک، زودتر قرار رو بذار
  • به پرس … فقط … تومن، دیگه چی می‌خوای؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بخش پایانی

در بخش پایانی شما فقط می‌توانید به انتشار اطلاعاتی از رستوران و راه‌های ارتباطی خود بپردازید. توصیه می‌کنیم که برای قرار دادن شماره‌ی تماس، حتماً از شماره‌ی تلفن ثابت استفاده کنید؛ چرا که شماره‌ی ثابت اعتماد و اطمینان بیشتری در خواننده ایجاد می‌کند. در ادامه چند نمونه بخش پایانی اس ام اس تبلیغاتی رستوران را مشاهده می‌کنید:

  • رو لینک زیر بزن تا غذاها رو ببینی
  • برای سفارش بزن رو لینک
  • راحت از اسنپ‌فود سفارش بده (لینک اسنپ‌فود)
  • قدم رو چشم ما می‌ذاری (آدرس رستوران)

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران

امروزه، ما شاهد تعداد زیادی رستوران و کترینگ در سطح شهرهای مختلف هستیم، برخی از آن‌ها شلوغ و برخی دیگر نیز خلوت هستند؛ تفاوت تعداد مشتریان رستوران شما با رقبایتان به کیفیت و قیمت غذاها، محیط رستوران و نحوه تبلیغات بستگی دارد. هر کدام از این فاکتورها، برای عده‌ای خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ تعدادی به دنبال کیفیت بالا، برخی به دنبال قیمت پایین هستند و افرادی هم به دنبال محیطی مناسب و دنج برای صرف یکی از وعده‌های غذایی خود هستند؛ اما نکته‌ی مهم این است که بدون تبلیغات مناسب شما نمی‌توانید خود را معرفی کنید و مشتریان را جذب نمایید. پس اکیداً توصیه می‌کنیم که در تهیه‌ی متن اس ام اس تبلیغاتی برای رستوران خود دقت کنید، تا هم سرمایه‌ی شما باز گردد و هم فروشتان افزایش بیابد.

امیدواریم که با مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید متنی جذاب و گیرا برای اس ام اس تبلیغاتی رستوران و کسب‌وکار خود آماده کنید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی رستوران» دارید، یا ترفندهای دیگری می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که یک متن اس ام اس تبلیغاتی برای رستوران یا کترینگ خود بنویسند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها