افکت صحنه آهسته، همیشه جذابیتی خاص را به ویدیوها و فیلم‌ها اضافه می‌کند؛ مخصوصاً زمانی که در جای درست و موقعیت مناسبی ضبط شود. اما بیشتر اوقات ما پس از دیدن یک ویدیوی معمولی، پیش خودمان فکر می‌کنیم، کاش این قسمت از صحنه آهسته می‌شد؛ چگونه می‌توان قسمتی خاص از یک ویدیو یا کل یک ویدیو را به‌صورت صحنه‌ی آهسته درآورد؟ تا انتها با ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای آهسته کردن فیلم برای کامپیوتر و موبایل را معرفی و آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

نرم افزار آهسته کردن فیلم برای کامپیوتر

در ادامه 10 مورد از بهترین نرم افزارهای رایگان و پولی برای ادیت و آهسته کردن فیلم در کامپیوتر را برای شما لیست کرده‌ایم و قرار است هر کدام را با هم بررسی کنیم:

  1. Wondershare Filmora
  2. Media.io
  3. Twixtor
  4. Slomovideo
  5. MotionPerfect
  6. Apple Motion
  7. Boris Continuum Time Unit
  8. ReSpeed
  9. TimeWarp
  10. Adobe After Effects
10 نرم افزار آهسته کردن فیلم برای کامپیوتر
10 نرم افزار آهسته کردن فیلم برای کامپیوتر
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار Wondershare Filmora

یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ادیت و ویرایش فیلم در کامپیوتر، نرم افزار Wondershare Filmora می‌باشد. این نرم افزار، علاوه بر تغییر سرعت ویدیو (آهسته کردن فیلم یا سریع کردن آن) امکانات مختلفی همچون برش ویدیو، امکان PIP (Picture In Picture)، معکوس کردن ویدیو و… را با یک محیط کاربری ساده و دوست‌داشتنی در اختیار شما قرار داده است.

شایان ذکر است که این نرم افزار 2 راه برای ایجاد صحنه آهسته در فیلم برای شما قرار داده است:

در راه اول کافی است قسمتی از ویدیویی که می‌خواهید آهسته شود را در جدول زمانی یا خط زمانی (Time Line) ویدیو انتخاب کنید، و سپس با کلیک بر روی آیتم سرعت، یکی از موارد پیشنهادی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که هرچه عددی که انتخاب می‌کنید، کوچک‌تر باشد، سرعت ویدیوی شما بیشتر آهسته خواهد شد. سرعت‌های پیشنهادی از 0.1x شروع‌شده و تا 0.05x پایین می‌آید.

در روش دوم شما بر روی Time Line کلیک راست می‌کنید و سپس گزینه‌ی Speed And Duration را انتخاب می‌نمایید و در پنجره‌ی Custom Speed می‌توانید هر سرعتی که خواستید را برای ویدیوی خود اعمال کنید.

محیط نرم‌افزار Wondershare Filmora برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Wondershare Filmora برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار Media.io

شما می‌توانید ویدیوهایی از کامپیوتر، Google Drive، دراپ‌باکس یا حتی یوتیوب را در نرم افزارِ تحتِ وب و آنلاین Media.io آپلود کنید و به کمک ابزارهایی که در اختیار شما قرار داده است، سرعت ویدئوهای خود را کاهش و یا افزایش دهید. از مزایای این نرم افزارِ تحت‌وب، می‌توانیم به عدم نیاز نصب آن در کامپیوتر اشاره کنیم.

جالب است بدانید که نرم افزار تحت وبی Media.io توسط شرکت WonderShare ارائه و توسعه داده‌شده است که از طریق مرورگرهای مختلف و به‌صورت کاملاً آنلاین در اختیار شما قرار داد. این نرم افزار، همچنین ویژگی‌ها و ابزارهای دیگری به‌جز آهسته کردن فیلم را برای کاربران خود فراهم کرده است؛ اما معایب این نرم افزار یکی این است که تنها تا 0.25x سرعت فیلم را کاهش می‌دهد و دیگری پولی بودن آن است؛ لذا شما باید به‌صورت ماهانه یا سالانه حق اشتراک آن را خریداری کنید.

محیط نرم‌افزار Media.io برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Media.io برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار Twixtor

شاید بتوان گفت که Twixtor محبوب‌ترین و تخصصی‌ترین نرم افزار آهسته کردن یا سریع کردن ویدیوها در بازار می‌باشد. این نرم افزارِ ادیت ویدیو، به‌صورت تخصصی و ویژه بر روی ویرایش سرعت ویدیو تمرکز کرده است. در هر آپدیت، شما شاهد اضافه شدن افکت‌های جدیدِ صحنه آهسته، بهبود رابط کاربری و همچنین افزایش عملکرد این نرم افزار خواهید بود؛ اما یک ایراد بزرگ دارد و آن هم قیمت بالای این نرم افزار می‌باشد. نسخه‌ی پایه‌ی Twixtor چیزی در حدود 90 دلار و نسخه‌ی پیشرفته و کامل آن قیمتی در حدود 600 دلار دارد!

ولی نگران نباشید، شما می‌توانید با چند جست‌وجوی ساده، نسخه‌های کرک شده‌ی این نرم افزار قدرتمند و دوست‌داشتنی را در وب پیدا نموده و آن دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید.

محیط نرم‌افزار Twixtor برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Twixtor برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار Slomovideo

نرم افزاری رایگان و دارای رابط کاربری ساده که در نگاه اول ممکن است در ذوق شما بزند و اشتیاقی برای کار با آن پیدا نکنید؛ اما هرگز از روی ظاهر قضاوت نکنید! نرم افزار Slomovideo با اینکه دارای ظاهر و رابط کاربری نه‌چندان جذابی است اما کار اصلی خود یعنی آهسته کردن فیلم و کاهش سرعت ویدیوها را به نحو احسن برای شما انجام می‌دهد. از مزایای آن می‌توانیم به رایگان بودن و همچنین سبک بودن آن اشاره کنیم؛ اما از معایب آن می‌توان به کند بودن سرعت نرم افزار نسبت به رقبای گفته‌شده و همچنین رابط کاربری نه‌چندان جذاب آن اشاره کرد.

محیط نرم‌افزار Slomovideo برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Slomovideo برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار MotionPerfect

یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان آهسته کردن فیلم – که مانند مورد قبلی یعنی Slomovideo – دارای رابط کاربری ساده و غیر جذابی است که باعث شده نرم افزاری سبک محسوب شود، MotionPerfect می‌باشد؛ گفتنی است که این نرم افزار، از امکانات کمی برای ویرایش ویدیو برخوردار است ولی چیزی که ما دنبالش هستیم – یعنی آهسته کردن فیلم – را به خوبی انجام می‌دهد.

محیط نرم‌افزار MotionPerfect برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار MotionPerfect برای آهسته کردن فیلم

نرم افزار Apple Motion

محصولی از کمپانی بزرگ Apple که فقط در محصولات MacOS قابل‌دسترسی می‌باشد. این نرم افزار علاوه بر ویژگی‌هایی که سایر نرم افزارهای ادیت و آهسته کردن ویدیو به شما می‌دهند، یک ویژگی و کاربرد متمایز دارد؛ آن ویژگی و کاربرد متمایز عبارت است از ابزاری به نام Optical Flow. به کمک ابزار Optical Flow در نرم افزار Apple Motion شما می‌توانید روی یکی از اشیا یا همان Object های درون ویدیو تمرکز کنید و بر اساس آن ویدیوی خود را ویرایش نمایید!

محیط نرم‌افزار Apple Motion برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Apple Motion برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
آهسته کردن فیلم
نرم افزار آهسته کردن فیلم

نرم افزار Boris Continuum Time Unit

نرم افزار Boris Continuum به کمک الگوریتم‌های قوی که دارد و فرایند تولید خودکار فریم‌های کوتاه‌تر در طی آهسته کردن فیلم، به شما ویدیوهای صحنه آهسته با کیفیت بسیار بالایی تحویل می‌دهد؛ این نرم افزار همچنین افکت‌های مختلفی برای آهسته کردن فیلم و ویرایش قسمت‌های مختلف آن را برای شما فراهم کرده که می‌توانید در ازای پرداخت لایسنس آن (مبلغی در حدود 200 دلار)، به‌صورت مادام‌العمر از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌صورت کرک شده در سطح وب پیدا کرده و دانلود نمایید.

محیط نرم‌افزار Boris Continuum Time Unit برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Boris Continuum Time Unit برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار ReSpeed

یک نرم افزار و ابزار مناسب برای تنظیم سرعت ویدیو (آهسته کردن یا سریع کردن فیلم) ReSpeed می‌باشد. این نرم افزار از رابط کاربری ساده برخوردار است که در آن کاربران به‌راحتی می‌توانند سرعت ویدیوهای خود را تغییر دهند. شایان ذکر است که این نرم افزار، مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف برای ایجاد تایم‌لپس یا اسلوموشن در اختیار شما می‌گذارد و هم‌چنین به کمک الگوریتم‌های تجزیه و تحلیل هر فریم از فیلم، خروجی باکیفیتی را به شما تحویل می‌دهد.

محیط نرم‌افزار ReSpeed برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار ReSpeed برای آهسته کردن فیلم

نرم افزار TimeWarp

شرکت سونی یک نرم افزار بسیار ساده، سبک و با رابط کاربری خیلی خیلی ساده به نام TimeWarp را برای کاربران معرفی کرده است. برای آهسته کردن فیلم در این نرم افزار هم می‌توانید به‌صورت عددی زمان شروع و پایان قسمت مورد نظر را وارد کنید و هم می‌توانید با استفاده از مارک‌هایی که در اختیار شما قرار داده شده است، محدوده‌ی مورد نظر را تعیین کرده و سپس به مقدار دلخواه، ویدیو را کُند کنید. گفتنی است که با این کار کیفیت ویدیو کاهش خواهد یافت و خروجی خیلی باکیفیتی دریافت نخواهید کرد.

محیط نرم‌افزار TimeWarp برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار TimeWarp برای آهسته کردن فیلم
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نرم افزار Adobe After Effects

و اما وقتی صحبت از ادیت عکس یا ویدیو می‌شود، مگر می‌توان حرفی از شرکت Adobe نزد؟! نرم افزار قدرتمند و بسیار محبوب Adobe After Effects یکی از پرکاربرترین و بهترین نرم افزارهای ادیت ویدیو می‌باشد. علاوه بر ابزارهای کاربردی، افکت‌های زیبا و قدرتمند، دارای رابط کاربری زیبا و کارآمدی می‌باشد که طی این سال‌ها، روز به‌روز بهبود یافته است. این نرم افزار با پردازش تمام فریم‌های فیلم و همچنین الگوریتم‌های قوی که دارد، به بهترین شکل و بالاترین کیفیت فیلم‌هایتان را به‌صورت صحنه آهسته به شما تحویل می‌دهد.

محیط نرم‌افزار Adobe After Effects برای آهسته کردن فیلم
محیط نرم‌افزار Adobe After Effects برای آهسته کردن فیلم
پیشنهادات آموزشی مرتبط با یادگیری تری دی مکس (3D Max) و افتر افکت (After Effect):

نرم افزار آهسته کردن فیلم برای موبایل

اگر به دنبال آهسته کردن فیلم‌های خود هستید اما به کامپیوتر دسترسی ندارید و یا اینکه ترجیح می‌دهید با موبایل خود کار کنید، برای شما نرم افزارهای ادیت و آهسته کردن فیلم برای موبایل را پیشنهاد می‌دهیم. این نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها عبارت‌اند از:

  1. Slow Motion video FX
  2. Slow Motion Camera
  3. Videoshop
  4. Video Speed
  5. SlowMotion Video Maker
5 اپلیکیشن آهسته کردن فیلم برای موبایل
5 اپلیکیشن آهسته کردن فیلم برای موبایل

در ادامه به معرفی هر چه بیشتر هر یک خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن Slow Motion video FX

به کمک این برنامه می‌توانید هم فیلم‌های صحنه آهسته ضبط کنید و هم اینکه فیلم‌هایی که از قبل گرفته‌اید را به کمک ابزارهایی که برایتان آماده کرده است، به‌صورت صحنه آهسته ویرایش نمایید و خروجی باکیفیتی تحویل بگیرید. شایان ذکر است که شما توسط این اپلیکیشن، علاوه‌بر آهسته کردن فیلم، می‌توانید سرعت فیلم را بالا هم ببرید و یک ویدیوی تایم‌لپس ایجاد کنید.

محیط اپلیکیشن Slow Motion video FX برای آهسته کردن فیلم
محیط اپلیکیشن Slow Motion video FX برای آهسته کردن فیلم

اپلیکیشن Slow Motion Camera

این برنامه دارای محیط کاربری جدید و مدرن و همچنین راحتی می‌باشد که کار با آن برای کاربران بسیار لذت‌بخش و همچنین ساده خواهد بود. در این اپلیکیشن، همانند اپلیکیشنِ قبلی هم می‌توانید به صوت مستقیم صحنه آهسته فیلم‌برداری نمایید و هم می‌توانید فیلم‌های ضبط‌شده را از گالری انتخاب نموده و به‌صورت صحنه آهسته ادیت کنید و از آن‌ها خروجی بگیرید.

محیط اپلیکیشن Slow Motion Camera برای آهسته کردن فیلم
محیط اپلیکیشن Slow Motion Camera برای آهسته کردن فیلم

اپلیکیشن Videoshop

در برنامه‌ی VideoShop امکانات مختلفی مانند: برش، اضافه کردن موسیقی، کلاژ کردن فیلم‌ها، فیلترهای رنگی و از همه مهم‌تر تغییر سرعت پخش ویدیو در اختیار شما قرار داده شده است. این برنامه نیز رابط کاربری ساده و راحتی دارد که به سادگی می‌توانید کار با ابزارهای مختلف آن را یاد بگیرید. پس از آپلود ویدیو در برنامه، کافی است روی گزینه‌ی Speed ضربه بزنید تا از منوی بازشده به‌راحتی سرعت پخش ویدیو را تنظیم نمایید.

محیط اپلیکیشن Videoshop برای آهسته کردن فیلم
محیط اپلیکیشن Videoshop برای آهسته کردن فیلم

اپلیکیشن Video Speed

رابط کاربری ساده و شهودی، حجم کم، سرعت بالای برنامه و کیفیت بالای خروجی از مزایای این برنامه ادیت ویدیو و آهسته کردن فیلم برای موبایل می‌باشد. توانایی ضبط ویدیو به‌صورت اسلوموشن و همچنین تبدیل ویدیوهای ضبط‌شده به ویدیوهای صحنه آهسته از دیگر ویژگی‌هایی است که این برنامه در خود جا داده؛ همچنین برنامه‌ی Video Speed با شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک ادغام‌شده و پس از ادیت ویدیو، می‌توانید آن را به‌صورت مستقیم در اکانت شبکه‌های مجازی خود آپلود کنید.

محیط اپلیکیشن Video Speed برای آهسته کردن فیلم
محیط اپلیکیشن Video Speed برای آهسته کردن فیلم

اپلیکیشن SlowMotion Video Maker

برنامه‌ای اختصاصی برای ساخت ویدیوهای صحنه آهسته برای موبایل، که مشابه سایر برنامه‌های معرفی‌شده، محیط کاربری مدرن و ساده‌ای دارد و امکانات مختلفی را برای تنظیم سرعت ویدیوی ضبط شده‌ی شما در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر امکاناتی که گفته شد، ابزارهای دیگری برای ادیت قسمت‌های دیگر ویدیو مانند: صدا، زمان کلی و… نیز در این برنامه تعبیه شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید ویرایش حرفه‌ای بر روی ویدیو و فیلم‌های خود اعمال کنید.

محیط اپلیکیشن SlowMotion Video Maker برای آهسته کردن فیلم
محیط اپلیکیشن SlowMotion Video Maker برای آهسته کردن فیلم

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی درباره نرم افزار آهسته کردن فیلم

برنامه‌هایی که در بالا با هم بررسی کردیم (چه برای کامپیوتر و چه برای موبایل) جزو بهترین و پرکاربردترین برنامه‌هایی بودند که بر اساس نظرات کاربران در سراسر جهان، رتبه‌بندی و انتخاب شده‌اند. شما در هر پلتفرمی که راحت‌تر هستید می‌توانید از برنامه‌های مختلفی برای ادیت ویدیو و آهسته کردن فیلم استفاده کنید؛ همان طور که مشاهده کردید، هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی داشت که شما باید بر اساس کاربردی که نیاز دارید یکی از آن‌ها را نصب‌کرده و استفاده نمایید.

امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات کاملی پیرامون انواع نرم افزارهای آهسته کردن فیلم به‌دست آورده باشید. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «نرم افزار آهسته کردن فیلم» دارید، یا برنامه‌های دیگری را برای اسلوموشن کردن ویدئو می‌شناسید و نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که ویدئوهای خود را آهسته کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.