شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال 2010، یعنی زمانی که اینستاگرام برای اولین بار راه‌اندازی شد، کاربران زیادی در این پلتفرم هیجان‌انگیز حساب کاربری می‌ساختند تا فقط و فقط در صفحه خود تصویر به اشتراک بگذارند. در واقع یک‌جورایی این پلتفرم طراحی شده بود تا کاربران بتوانند در آن، دوستان و آشنایان خود را فالو و عکس‌های موردعلاقه‌شان را پست کنند.

ولی رفته‌رفته، اینستاگرام به‌واسطه به‌روزرسانی‌های جذابی که از آنها رونمایی کرد و قابلیت‌هایی خفنی که در اختیار کاربران خود قرار داد، در بین کاربران به محبوبیتی رسید که در نوع خودش بی‌سابقه بود. و خب این محبوبیت‌ها باعث شد که طراحان این برنامه به فکر بیفتند و امکانات بیشتری را به آن اضافه کنند تا هم طرفداران و علاقه‌مندان به اینستاگرام را راضی‌تر از قبل نگه دارند و هم مخاطبان جدیدی پیدا کنند.

درست در سال 2021 بود که Adam Mosseri، بنیان‌گذار و مالک اینستاگرام اعلام کرد که دیگر تمرکز این پلتفرم بر روی اشتراک‌گذاری عکس نیست. نه اینکه دیگر نشود در اینستاگرام عکس پست کرد، بلکه منظور او از این حرف این بود که قرار است قابلیت‌های اینستاگرام از برنامه‌ای که فقط برای سرگرمی و پست کردن عکس است، پا را فراتر بگذارد و بیشتر بر روی به اشتراک گذاشتن ویدئو تمرکز کند. این تغییر به این معناست که کسب‌وکارهای کوچک که از اینستاگرام برای ایجاد تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند، نیاز به تولید محتوای ویدئویی دارند تا از غافله عقب نمانند.

ولی می‌دانید قضیه چیست؟ اگر تولید محتوای ویدئویی و سختی‌هایش را کنار بگذاریم، سوال اصلی که پیش می‌آید، این است که آیا بقیه اصلا ویدئوهایی که این‌همه برای ساختن آنها زحمت کشیده‌ایم را تماشا می‌کنند یا سرسری از کنارشان رد می‌شوند و تلاش‌هایمان برای تولید محتوا بیهوده است؟

فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک کسب‌وکار مجازی هستید و می‌خواهید آمار بازدیدکنندگان پیجتان را به‌طور دقیق داشته باشید، یا فقط از روی کنجکاوی و بنا به دلایل شخصی، دلتان می‌خواهد سر دربیاورید که چه کسانی ویدئوهایی را که در اینستاگرام آپلود کرده‌اید را دیده‌اند. جزو هرکدام از این دسته‌ها باشید، این مقاله از آکادمی کاپریلا می‌تواند کلی برایتان مفید باشد؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا این امکان وجود دارد که متوجه شویم چه کسانی ویدئوهای ما در صفحه اینستاگرام را تماشا کرده‌اند؟

ویو فیلم اینستاگرام
دیدن افرادی که ویدئوی ما را در اینستاگرام دیده‌اند.

دیگر همه می‌دانند که اینستاگرام، برخلاف قابلیت‌های جذاب بی‌شماری که دارد، خیلی خیلی رازنگهدار است! هرکسی که فقط یک‌بار از اینستاگرام استفاده کند، در همان نگاه اول متوجه می‌شود که این برنامه، درباره خیلی از مسائل، دهان قرصی دارد! یکی از مواردی که اینستاگرام درباره آن هیچ اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، بازدید ویدئوهاست و برای همین، یکی از مشغله‌های ذهنی کاربران، این است که بدانند آیا می‌شود به شکلی آمار درآورد و متوجه شد که چه کسانی ویدئوهای ما را دیده‌اند یا نه.

وقتی صحبت از ویدئوهای اینستاگرامی می‌شود، باید این نکته را در نظر داشت که محتوای ویدئویی در این پلتفرم به سه دسته تقسیم می‌شود: story، reels و ویدئوهایی که پست می‌کنیم. راستی اگر در جریان نیستید باید خدمتتان عرض کنم که IGTV دیگر از رده خارج شده و اینستاگرام، آن را به‌طورکلی کنار گذاشته است.

راستش را بخواهید، اینستاگرام با تمام امکاناتی که برای کاربران خود فراهم کرده، یک باگ دارد که شاید عمدی باشد، آن هم این است که کاربران نمی‌توانند به‌هیچ‌وجه متوجه شوند چه کسانی ویدئوهای آنها را تماشا کرده‌اند.

ولی خب شاید دلیلی منطقی پشت پرده این قضیه باشد. اولا که ممکن است پیجی در اینستاگرام، کلی فالوور داشته باشد و میلیون‌ها نفر، ویدئوهای آپلود شده در آن را تماشا کنند. با این تفاسیر، به نظرتان یکم سخت و غیرممکن نیست که اسم و پروفایل این‌همه کاربر را بشود لیست کرد؟

دوما اینکه، اینستاگرام به حریم خصوصی کاربران خود اهمیت زیادی می‌دهد؛ به همین خاطر، شاید امید به اضافه شدن چنین قابلیتی به این برنامه، کمی بعید به نظر برسد. در واقع، الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند است و به همین دلیل، گاهی اوقات پست‌هایی از پیج‌هایی به‌صورت تصادفی به ما نشان داده می‌شوند که ما اصلا آنها را نمی‌شناسیم و صاحب آن پیج را فالو نمی‌کنیم. در نتیجه، شاید دلمان نخواهد که نام کاربریمان در لیستی به اشخاص غریبه نشان داده شود و اینستاگرام هم این موضوع را کاملا درک می‌کند.

خیلی وقت‌ها هم بعضی از کاربران، بنا به دلایل شخصی، ویدئوهای افراد خاصی را تماشا می‌کنند ولی دوست ندارند که آنها را لایک کنند! و خب احتمالا خوششان نیاید که شخص موردنظر از این قضیه بویی ببرد و اسم آنها را در لیست بازدیدکنندگان ویدئو پیدا کند.

با این اوصاف، امکان دسترسی به اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها، لایک‌ها و کامنت‌های ویدیوها و reelsها وجود دارد که همان هم کلی ارزشمند است.

چگونه می‌توانیم تعداد بازدیدهای ویدئوهایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌ایم را ببینیم؟

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، حرف کشیدن از زیر زبان اینستاگرام به این راحتی‌ها که فکر می‌کنید نیست. پس فعلا فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که شاید یک روز این اپلیکیشن جذاب، آپدیتی بدهد و در آن از قابلیتی رونمایی کند که بشود آمار بازدیدکنندگان از ویدئوهای اینستاگرام را مشاهده کرد.

در حال حاضر، تنها کاری که از دستمان برمی‌آید، اکتفا کردن به آمار و ارقامی است که اینستاگرام به ما نشان می‌دهد و این اطلاعات به ما می‌گویند که چند نفر ویدئوی ما را دیده‌اند. فقط همین، نه بیشتر!

برای این کار، سه روش وجود دارد که می‌توانید از هر کدام که فکر می‌کنید راحت‌تر است، استفاده کنید. به‌هرحال، ما در ادامه تمام تلاش خود را می‌کنیم که هر سه روش را خیلی واضح و شفاف آموزش بدهیم تا شاید برایتان مفید و کاربردی باشد.

روش اول: مشاهده تعداد کسانی که ویدئوهای اینستاگرام ما را دیده‌اند، از طریق نمایه (تب پروفایل)

برای اینکه متوجه شوید چند نفر ویدئو اینستاگرام شما را دیده‌اند، می‌توانید از روش اول استفاده کنید که خیلی هم ساده و آسان است. برای استفاده از این روش، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل کلیک کنید.
  2. وقتی وارد تب پروفایل شدید، ویدئو موردنظرتان را انتخاب کنید. یعنی بر روی همان ویدئویی که می‌خواهید بازدیدهای آن را چک کنید، ضربه بزنید.
  3. در پایین ویدئو، عبارت “liked by…and others” را می‌بینید.
  4. بر روی “others” کلیک کنید تا صفحه جدیدی برایتان باز شود.
  5. در صفحه جدید که برایتان باز می‌شود، عددی که در سمت چپ قرار دارد، تعداد افرادی که ویدئو موردنظرتان را تماشا کرده‌اند را نشان می‌دهد و عددی که در سمت راست قرار دارد، تعداد افرادی که ویدئو شما را لایک کرده‌اند را نشان می‌دهد. مانند عکس زیر:
    تعداد لایک ویدئو
    مثالی از تعداد بازدید از ویدئو و افرادی که آن را در اینستاگرام لایک کرده‌اند.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • آموزش پریمیر – تدوین و میکس ویدئو با Premier — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش نرم افزار ویدئو اسکرایب – انیمیشن سازی با VideoScribe — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)
  • آموزش بازاریابی ویدئویی Video Marketing — برای مشاهده این دوره ویدئویی کلیک کنید(+)

روش دوم: مشاهده تعداد کسانی که ویدئوهای اینستاگرام ما را دیده‌اند، از طریق نمایه (تب پروفایل)

روش دوم، یک‌جورایی مثل روش اول است، چون با کمک آن می‌شود از طریق تب پروفایل، تعداد بازدیدکنندگانی که ویدئو اینستاگرام ما را دیده‌اند را به‌راحتی مشخص کرد. اگر روش اول را دوست نداشتید یا احساس کردید که کمی گیج‌کننده است، می‌توانید از همین روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم استفاده کنید که اصلا هم سخت نیست.

برای استفاده از روش دوم، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و در نوار پایین صفحه، بر روی آیکون عکس پروفایل کلیک کنید.
  2. با کلیک کردن بر روی آیکون عکس پروفایل در نوار پایین صفحه، به تب پروفایل منتقل می‌شوید.
  3. اگر ویدئویی که پست کردید، یک ویدئو ساده بود، باید در این مرحله در تب پروفایل، بر روی آیکونی که در عکس زیر نشان داده شده است، کلیک کنید تا ببینید چند نفر ویدئویی را که به اشتراک گذاشته‌اید را تماشا کرده‌اند.
    بازدید ویدئو
    قسمتی که با فلش نشان دادیم را نتخاب کنید.
  4. ولی اگر ویدئویی که پست کرده‌اید reels باشد، کمی اوضاع فرق می‌کند. اگر ویدئو خود را در فرمت reels به اشتراک گذاشته‌اید، باید در تب پروفایل بر روی آیکونی که در عکس زیر نشان داده شده است، کلیک کنید تا تعداد کسانی را که ویدئو شما را دیده‌اند، پیدا کنید.
    ریلز
    بر روی آیکونی که با فلش مشخص کردیم، بزنید.

همان‌طور که در دو عکس بالا مشاهده می‌کنید، با کلیک کردن بر روی آیکون‌هایی که گفته شد، می‌توانید تعداد view یا همان بازدید از ویدئو موردنظرتان را مشاهده کنید.

خب، تا حالا دو روش برای مشاهده تعداد کسانی که ویدئو اینستاگرام شما را دیده‌اند معرفی کردیم. در این دو روش، فرقی نداشت که پیج شما بیزینسی یا تجاری بوده باشد یا نه! این دو روشی که تا الان به شما آموزش داده شد، برای هر اکانتی مناسب است و کار می‌کند. در ادامه قرار است روشی را به شما آموزش دهیم که فقط مخصوص کسانی است که پیج بیزینسی یا تجاری دارند. یعنی اگر پیج شما کاری نیست، روش بعدی به دردتان نمی‌خورد و برایتان قابل استفاده نیست.

ولی اگر پیجتان بیزینسی نیست، می‌توانید خیلی راحت آن را تبدیل به یک پیج بیزینسی کنید و از روش زیر برای دیدن تعداد کسانی که ویدئو اینستاگرام شما را تماشا کرده‌اند، استفاده کنید.

شاید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانیم پیج اینستاگرام خود را تبدیل به یک پیج تجاری کنیم؟ خب اگر هنوز راه آن را نمی‌دانید که چطور می‌شود این کار را کرد، اصلا نگران نباشید. در ادامه خیلی مختصر و مفید، مراحل بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام را برایتان توضیح می‌دهیم که حتما کلی برای کسب‌وکار مجازی شما در این پلتفرم محبوب، مفید است.

تبدیل اکانت معمولی به اکانت بیزینسی در اینستاگرام

اگر به تازگی، کسب‌وکار کوچکی در اینستاگرام راه انداخته‌اید و دلتان می‌خواهد همه جوانب را خیلی دقیق و موشکافانه بسنجید تا هرچه سریع‌تر در کارتان پیشرفت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنم که اکانت اینستاگرام خود را بیزینسی کنید. چون وقتی که اکانت شما، تبدیل به اکانت تجاری شود، امکاناتی برای شما فراهم می‌شود که اکانت‌های معمولی به آن دسترسی ندارند. مثل اضافه شدن بخش insight که کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک بزرگی بکند.

برای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام و دسترسی به بخش insight اینستاگرام که برای استفاده از روش سوم ضروری است، باید مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و بر روی آیکون عکس پروفایل که در نوار پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  2. با کلیک کردن بر روی آیکون عکس پروفایل در نوار پایین صفحه، وارد تب پروفایل می‌شوید.
  3. در تب پروفایل، بر روی آیکون سه خط که در گوشه سمت راست در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  4. با کلیک بر روی آیکون سه خط، منویی برایتان باز می‌شود که باید در آن از بین گزینه‌های موجود، گزینه setting را انتخاب کنید.
  5. بعد از اینکه گزینه setting را انتخاب کردید، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن از بین گزینه‌های موجود، گزینه account را انتخاب کنید.
  6. بعد از انتخاب گزینه account، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید از بین گزینه‌های موجود در آن، گزینه switch to professional account را انتخاب کنید.
  7. با انتخاب گزینه switch to business account، اینستاگرام مانند اینستاگرام از شما سوالی می‌پرسد که باید بین گزینه business و creator، گزینه business را انتخاب کنید.

و تمام! حالا اکانت شما تبدیل به یک اکانت تجاری شده و اگر با دقت بیشتری در اکانت خود بچرخید، می‌بینید که گزینه insight به آن اضافه شده است.

همچنین، می‌توانید قابلیت insight را در پروفایل خود و همان‌طور که در عکس زیر آمده است، مشاهده کنید.

اینسایت
گزینه اینسایت بر روی پروفایل

راستش را بخواهید، قابلیت insight در اینستاگرام، ابزاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است و پیج‌های کاری می‌توانند از آن استفاده‌های زیادی بکنند. ما با کاربردهای دیگری که این ابزار دارد، کاری نداریم! از این حرف‌ها که بگذریم، فقط یکی از قابلیت‌های insight است که در اینجا اهمیت دارد و آن، اطلاعات مربوط به پست‌ها است. یعنی دقیقا همان چیزی که ما در این مقاله به دنبال آن هستیم! هرچند که باز هم نمی‌شود لیست کسانی که ویدئوهای ما را در اینستاگرام دیده‌اند را مشاهده کنیم، ولی با این حال، اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدکنندگان، لایک‌ها، کامنت‌ها و حتی تعداد کسانی که پست ما را به اشتراک گذاشته‌اند را می‌شود در بخش insight پیدا کرد.

برای مشاهده این اطلاعات ارزشمند در بخش insight، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید:

  1. ویدئو موردنظرتان را که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اید، انتخاب کنید.
  2. بر روی آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست و در بالای ست قرار دارد، کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود.
  3. مانند تصویر زیر، در منویی که برایتان باز شده است از بین گزینه‌های موجود، گزینه view insight را انتخاب کنید.
    اینسایت ویدئو
    اینسایت ویدئو
  4. در آخر و پس از انتخاب گزینه view insight، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که مانند تصویر زیر، همه اطلاعات مربوط به پستتان در آن نوشته شده و به شما نشان داده می‌شود.
    آمار ویدئو
    آمار ویدئو در اینستاگرام

خب، همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، اینستاگرام به ما اجازه نمی‌دهد تا اسم کاربرانی که ویدئوهای ما را دیده‌اند را مشاهده کنیم و فقط تعداد آنها را در اختیار ما قرار می‌دهد.

درک می‌کنم که چه احساسی دارد! اینکه برنامه جذابی مثل اینستاگرام که این روزها موردعلاقه خیلی‌ها است، آن قابلیت‌هایی را که همیشه آرزویش را داشتید، نداشته باشد. خیلی از کاربران، بعد از اینکه از پیدا کردن لیست بازدیدکننده پست‌هایشان ناامید می‌شوند، به دنبال اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌گردند تا شاید آنها، این اطلاعات را در اختیارشان قرار بدهند. ولی این امکان هم وجود ندارد!

Alex Heid، مدیر ارشد تحقیق و توسعه در SecurityScorecard، بارها هشدار داده که گول چنین برنامه‌هایی را نخوریم و گفته است که هیچ برنامه و اپلیکیشنی وجود ندارد که آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید و آنها لیست بازدیدکنندگانی که ویدئو شما را دیده‌اند را نشان بدهند. این برنامه‌ها قانونی نیستند و قصدشان، دزدیدن اطلاعات از افراد ساده‌لوحی است که آنها را دانلود و نصب می‌کنند.

پس با این اوصاف، قضیه اپلیکیشن‌های شخص ثالث منتفی است و پرونده‌اش همین‌جا بسته می‌شود. ولی چرا تا این اندازه بازدید کردن افراد مهم است که به خاطر به دست آوردن اسم آنها، این‌همه ریسک کنیم و خودمان را به آب و آتش بزنیم؟

خب خیلی‌ها در اینستاگرام، هدفی بالاتر از این دارند که فقط سرگرم شوند و فیلم‌های خنده‌دار تماشا کنند. خیلی از کسب‌وکارها، این روزها در اینستاگرام صفحه‌ای باز می‌کنند و تمام تمرکزشان را هم بر روی پیج خود می‌گذارند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند و کارشان رونق بیشتری بگیرد. این افراد به دنبال پیشرفت هستند و دوست دارند که پست‌هایشان کلی ویو بخورد و دیده شود. به نظر شما از چه راه‌هایی می‌شود کاری کرد تا فیلم‌ها و ویدئوهایی که پست می‌کنیم، بیشتر به چشم بیایند و بازدید زیادی به دست بیاورند؟

چه‌کار کنیم تا ویدئوهایمان بازدید بیشتری بخورد؟

اگر می‌خواهید ویدئوهایی که در صفحه‌تان به اشتراک می‌گذارید، بازدید بیشتری بگیرد، می‌توانید از یک‌سری تکنیک خاص استفاده کنید که در ادامه چند مورد از آنها را به شما آموزش می‌دهیم.

در ویدئوهایی که تولید می‌کنید، از موسیقی و فیلترهایی استفاده کنید که حسابی این روزها پرطرفدار هستند.

وقتی آهنگ یا فیلتری ترند می‌شود، همه برای بیشتر دیده شدن از آن استفاده می‌کنند، پس بهتر است شما هم دست بجنبانید و از غافله عقب نمانید. شاید فکر کنید که دارم زیادی بزرگش می‌کنم ولی وقتی کاربران بر روی یک پست کلیک می‌کنند، وارد زنجیره‌ای از ویدئوهای مشابه و به هم مرتبط می‌شوند. یعنی وقتی آهنگ یا فیلتری روی بورس است و کلی کاربر، در ویدئوهای خود از آنها استفاده می‌کنند، شما هم باید با این موج همراه شوید. چون الگوریتم اینستاگرام هوشمند است و پست‌هایی که به هم مرتبط هستند را پشت سر هم و ردیفی به کاربران نشان می‌دهد. آیا به نظرتان این فرصت خوبی نیست که شما هم خودتان را در بین پست‌های ترند جا کنید و جلوی چشم مخاطبان بیشتری قرار بگیرید؟

اگر آهنگی را مدام در پست‌های اینستاگرام می‌شنوید، یعنی آن آهنگ در حال حاضر حسابی وایرال شده است و شما هم حتما باید از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید. برای پیدا کردن آهنگ‌هایی که ناگهان محبوب شده‌اند، ساده‌ترین روش این است که وارد بخش reels اینستاگرام شوید و آن‌قدر بگردید تا یکی از آنها، آیکون آهنگی که معروف شده است را داشته باشد؛ مثل تصویر زیر:

ریلز اینستا
نمونه‌ای از موسیقی در ریلز اینستا

ولی خب، این روش صبر و حوصله زیادی می‌خواهد و ممکن است خیلی طول بکشد.

خب حالا برویم سراغ فیلترها و افکت‌هایی که ترند شده‌اند! جالب است بدانید که پیدا کردن افکت‌ها و فیلترهای وایرال، خیلی راحت‌تر و بی‌دردسرتر است. فقط باید مانند تصویر زیر، به بخش reels بروید و در آن بر روی گزینه trending کلیک کنید تا هر فیلتر و افکتی که این روزها بازارش داغ است را پیدا کنید.

ترند
ترندهای ریلز

با استفاده از این آهنگ‌ها و فیلترها، شانس خود را برای باز کردن راهتان به صفحه اکسپلور reels افزایش می‌دهید که بهترین اتفاقی است که منجر به بیشتر دیده شدن شما و صفحه‌تان می‌شود.

از عبارت‌های آماده برای جواب دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های بارز شبکه‌های اجتماعی، اجتماعی بودن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. یکی دیگر از کارهایی که الگوریتم هوشمند اینستاگرام انجام می‌دهد، این است که پست‌هایی را که بحث برانگیزتر است را بیشتر از بقیه پست‌ها، به دیگر کاربران نشان می‌دهد.  یعنی محتواهایی که تولید می‌کنید، اگر مخاطبان را تشویق می‌کند تا کامنت بگذارند یا پست را برای دیگران بفرستند، نسبت به بقیه پست‌ها، شانس دیده شدن بیشتری دارند. پس هر چه محتوای شما سر و صدای بیشتری به پا کند، احتمال اینکه اینستاگرام، آن پست را به دیگران نشان دهد، افزایش می‌یابد و پتانسیل بازدید از آن پست هم بیشتر می‌شود.

اگر قرار است چنین پستی آپلود کنید که کلی کاربر آن را ببینند، در زیر آن کامنت بگذارند و آن را برای همدیگر بفرستند، شاید نیاز به یک‌سری عبارت آماده داشته باشید که به‌صورت خودکار، به کامنت‌ها و دایرکت‌های دیگران جواب بدهد.

برای این کار می‌توانید یک اپلیکیشن شخص ثالث به نام manychat را دانلود و نصب کنید که موردتایید اینستاگرام و فیس‌بوک است. یکی از خدماتی که این برنامه ارائه می‌دهد، این است که می‌تواند به‌صورت خودکار، جواب کامنت و دایرکت دیگر کاربران را به جای شما بدهد.

مثلا برای فعال‌سازی پاسخ اتوماتیک به کامنت‌ها، می‌توانید در بخش Growth tool این برنامه، عبارات از پیش تعیین‌شده را به‌عنوان پاسخ به کامنت‌ها تنظیم کنید. برای جلوگیری از اسپم، می‌توانید کلیدواژه‌هایی را تعیین کنید که در صورت استفاده کاربران از آن‌ها، پاسخ خودکار فعال شود.

ابزار Comments Automation یک راه عالی برای اجرای کمپین‌های اهدای جوایز و برگزاری مسابقه است. همچنین می‌توانید از آن برای افزایش تعامل در پست‌های خود استفاده کنید که درنهایت، این افزایش تعامل، منجر به نمایش دادن بیشتر پست شما به کاربران و افزایش بازدید از ویدئوها می‌شود.

سعی کنید تا برای ویدئو خود، کاور جذابی درست کنید.

اغلب اوقات، اولین فریم یک ویدیو یا reels می‌تواند به‌شدت تاثیرگزار باشد. در چنین مواردی بینندگان مطمئن نیستند که محتوا در مورد چیست، بنابراین ممکن است نظرشان جلب شود تا آن ویدئو را تماشا کنند. اگر جلد و کاوری که برای ویدئو خود انتخاب می‌کنید، جذاب و جالب باشد، مخاطبان کنجکاو می‌شوند تا ویدئو را ببینند. برای این کار، یا می‌توانید از تصاویر خاص و چشم‌نواز مانند تصویر زیر استفاده کنید که یک هویت بصری منحصر به فرد برای پیج شما ایجاد کند:

کاور ویدئو
مثالی از کاور ویدئو

یا اینکه مانند تصویر زیر، می‌توانید از متن مرتبط برای کاور ویدئوهای خود استفاده کنید تا مخاطبان در یک نگاه متوجه شوند پست شما دقیقا درمورد چه چیزی است. این‌طوری، با یک نگاه تصمیم می‌گیرند که آیا محتوایی که شما تولید کرده‌اید، موردعلاقه آنها هست یا نه! و خب این به شما کمک می‌کند که مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

کاور ویدئو
مثالی از کاور ویدئو در اینستاگرام

از هشتگ‌ها، برچسب‌های جغرافیایی و استیکرها غافل نشوید.

هشتگ‌ها، برچسب‌های جغرافیایی و استیکرها، ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر روی افزایش تعداد بازدیدکنندگان داشته باشند، به‌شرطی که از آنها به دستی استفاده شود.

خب، اول از همه برویم سراغ هشتگ‌ها! چیزی که هشتگ‌ها را خاص می‌کند، این است که می‌شود هشتگ‌ها را در اینستاگرام فالو کرد؛ طوری که انگار آنها اکانت یک کاربر هستند.

هشتگ اینستا
هشتگ در اینستاگرام

در ضمن، جالب است بدانید که پست‌هایی که در زیر آنها، حداقل یک هشتگ نوشته شده باشد، نسب به پست‌هایی که هیچ هشتگی ندارند، حدود 12.6 درصد تعامل بیشتری دارند و بازدید بیشتری هم می‌گیرند.

خب حالا برویم سراغ برچسب‌های جغرافیایی و لوکیشن در اینستاگرام! اگر در خارج از اینستاگرام، یک کسب‌وکار فیزیکی مانند مغازه و فروشگاه دارید، می‌توانید علاوه بر هشتگ‌های مرتبط، لوکیشن خود را هم مشخص کنید تا افرادی که نزدیک به محدوده شما هستند، راحت‌تر صفحه اینستاگرام شما را پیدا کنند. در ضمن با اضافه کردن لوکیشن، در بخش places یا همان مکان‌ها، قابل جستجو کردن هستید و اگر کسی لوکیشن شما را جستجو کند، پست شما که تگ لوکیشن دارد به آن کاربر نشان داده خواهد شد.

لوکیشن اینستا
لوکیشن اینستاگرام

در نهایت، نوبت به استیکرهایی می‌رسد که فقط و فقط در استوری‌های اینستاگرام، قابل استفاده هستند. این استیکرها، کاربران را تشویق می‌کنند تا با صفحه اینستاگرام شما تعامل داشته باشند و  برای آنها جذابیت زیادی دارند. همان‌طور که می‌دانید، وقتی نرخ تعامل در پیج بالا می‌رود، اینستاگرام آن پیج را خیلی بیشتر از قبل، به بقیه کاربران نشان می‌دهد و این می‌تواند راه را برای موفق شدن شما، هموارتر کند.

محبوب‌ترین استیکرهایی که استفاده از آنها را به شما توصیه می‌کنیم، استیکر نظرسنجی، کوییز و رای‌گیری است. استیکرها به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از نیازها و سلیقه مخاطبان خود داشته باشید. در واقع شما می‌توانید از آنها به‌عنوان یک روش بسیار سریع و آسان برای انجام تحقیقات برای محصولات یا خدمات جدید استفاده کنید و این کلی برای کسب‌وکارتان و سودی که قرار است نصیبتان شود، مفید است.

کلام آخر

خیلی از کاربران در اینستاگرام، به دنبال راهی هستند تا نام کاربری تمام کسانی که ویدئوهای آنها را دیده‌اند، پیدا کنند. ولی متاسفانه اینستاگرام، با وجود تمام قابلیت‌های شگفت‌انگیزی که دارد، هیچ امکاناتی برای نشان دادن لیست بازدیدکنندگان ویدئوهای اینستاگرام، در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. شاید از نظر خیلی‌ها، چنین چیزی باگ باشد ولی از آنجایی که اینستاگرام به حریم خصوصی کاربران خود اهمیت می‌دهد، طبیعی است که حالا حالاها آپدیتی برای اضافه کردن این قابلیت ارائه نشود.

به‌هرحال ما سعی می‌کنیم که نیمه پر لیوان را ببینیم و به اطلاعاتی مانند تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها و تعداد کسانی که ویدئو اینستاگرام ما را دیده‌اند، بسنده کنیم که اطلاعات بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند. این اطلاعات ارزشمند، مخصوصا به درد کسانی می‌خورد که عزمشان را جزم کرده‌اند تا این پلتفرم بی‌کران، به موفقیت برسند و کسب‌وکارشان را رونق بدهند.

در مقاله بالا، تمام راه‌هایی که می‌شود از طریق آنها، این داده‌های مهم را به دست آورد، معرفی کردیم و در کنار آنها، راه‌های افزایش ویو و دیده شدن در اینستاگرام را هم گفتیم. شما چه ترفندهای دیگری برای بالا بردن تعداد ویو پست‌ها در اینستاگرام می‌شناسید؟

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 16 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

نوریه رضوی‌ثانی دانش‌آموخته IT است و به نوشتن در مورد بازاریابی دیجیتال و دنیای شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.