امروزه، علاوه بر اینکه تقاضا برای دریافت خدمات زیبایی در سالن‌های زیبایی زنانه به‌شدت رو به افزایش است، تعداد این سالن‌ها در نقاط مختلف شهرها هم زیاده شده و این امر باعث گردیده، مدیران سالن‌های زیباییِ زنانه، وارد عرصه رقابتِ تنگاتنگی برای جذب مشتریانِ بیشتر و بالا بردن سود خود شوند. حال هرچه قدر هم در سالن زیباییِ خود، از متخصص‌ترین افراد برای ارائه خدمات به‌روز و باکیفیت و سالنی بزرگ با طراحی چشم نواز برخوردار باشید، در نهایت به تکنیک‌های کاربردی بازاریابی اینترنتی در زمینه‌های مختلف – که به شناخته شدن و جذب مشتریان بیشتر به شما کمک می‌کند – نیازمندید. در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا، تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش سالن های زیبایی – از چگونگی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و نحوه تبلیغات آنلاین تا رسیدن به نتایج اول گوگل – را بررسی می‌کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای سالن های زیبایی مناسب است؟ تبلیغات آنلاین یا تبلیغات سنتی؟

سؤالی که معمولاً ذهن مدیران سالن‌های زیبایی را به خود مشغول می‌کند این است که از بین روش‌های تبلیغات آنلاین یا تبلیغات سنتی، کدام یک را انتخاب کنند؟ پاسخ این است که انتخاب تنها یک روش تبلیغاتی از بین روش‌های ممکن، تنها سبب محدود کردن روند پیشرفت کسب و کارتان می‌شود؛ بنابراین، باید از هر دو روش برای جذب مشتری و افزایش سود خود بهره کافی را ببرید. در این راستا، توصیه می‌شود که تبلیغات سنتی را نادیده نگیرید؛ هنوز هم یک روش خوب برای شناساندن خود و سالن زیبایی‌تان به مشتریان محلی، روش تبلیغات سنتی – به‌خصوص تبلیغات دهان به دهان – است؛ شایان ذکر است که امروزه مدیران سالن‌های زیبایی برای به‌دست آوردن مشتری بیشتر و پر رفت و آمدتر کردنِ سالنِ زیباییِ خود، بیشتر وقتشان را صرف «بازاریابی اینترنتی» و «تبلیغات آنلاین» می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا آرایشگران و مدیران سالن‌های زیبایی به دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نیاز دارند؟

اکثر مراجعه‌کنندگان سالن‌های زیبایی زنانه برای یافتن یک فرد متخصص، جهت دریافت خدمات زیبایی، از اینترنت استفاده می‌کنند؛ «دیجیتال مارکتینگ» یا «بازاریابی دیجیتال» به متقاضیانِ دریافت خدمات زیبایی کمک می‌کند تا به‌راحتی نمونه کارها، فضای سالن، تیم متخصص و مشاوره‌های شما را در فضای مجازی بررسی کرده و پس از تأیید همه موارد، سالنِ شما را برای دریافت خدمات حضوری انتخاب کنند. در ادامه پیش‌نیازهای شروع تبلیغات آنلاین برای سالن های زیبایی را بررسی کرده، سپس به معرفی و تشریح تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش سالن های زیبایی زنانه خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری در سالن‌های زیبایی
دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری در سالن‌های زیبایی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال سالن های زیبایی زنانه

شما به‌عنوان یک مدیر سالن زیبایی، پیش از دانستن تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش سالن خود، باید ابتدا چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. شایان ذکر است که بدون در نظر داشته این نکات، استراتژی‌ها و تصمیماتی که برای تبلیغات آنلاین خود اتخاذ می‌کنید، مانند کف روی آب خواهد بود! به‌عبارت بهتر، این نکات، پایه و اساس استراتژی‌های شما در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ خواهند بود. هر چه این پایه و اساس محکم‌تر ساخته شود، شانس موفقیت شما در به‌کارگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش در کسب‌وکارتان بیشتر خواهد بود. این نکات پایه‌ای عبارت‌اند از:

  1. هویت برند خود را تعریف کنید.
  2. بازار هدف خود را مشخص کنید.
  3. بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
  4. رقبای خود را در حرفه‌تان بررسی کنید.
  5. برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را بررسی کنید.
  6. در نهایت استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای سالن زیبایی‌تان را طراحی کنید.

در ادامه هر کدام از این موارد را شرح می‌دهیم.

هویت برند خود را تعریف کنید.

تعریف یک برند و هویت بخشیدن به آن، به پارامترهای مختلفی از جمله زمینه‌ی کسب و کار بستگی دارد. برای هویت بخشی به کسب و کار خود می‌توانید از اسمی جذاب و مرتبط برای جذب مخاطبان به سالن زیبایی خود استفاده کنید. همچنین برای تعریف یک برند می‌توانید از اسم شخصی خود استفاده کنید؛ اگر نمونه کارهای میکاپ آرتیست‌های موفق و مشهور ایرانی را دنبال کند حتماً نام «سالن زیبایی شبنم نظیف» یا  «سالن زیبایی مریم رئوف» را شنیده‌اید.

علاوه بر این‌ها، همواره در نظر داشته باشید که هویت یک برند یک شبه ساخته نمی‌شود، بلکه این امر ممکن است سال‌ها زمان ببرد‌؛ به‌ویژه که اعتماد به هر سالنی برای دریافت خدمات بر روی پوست و مو – که با سلامت افراد در ارتباط است – به‌سختی شکل می‌گیرد؛ بهترین توصیه‌ای که در زمینه ساختن هویت برند می‌توانیم به شما داشته باشیم این است که کادر خود در سالن زیبایی‌تان را مجرب و اعضای تیم‌تان را صبور و خوش‌برخورد نگه دارید تا این اعتماد برای مخاطبان شما به‌تدریج شکل بگیرد.

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

گام دوم بعد از تعریف دقیق هویت برند، «تعیین بازار هدف» و «شناخت مخاطبان» است. مخاطبان شما طیف گسترده‌ای از خانم‌ها با گروه‌های سنی متفاوت از نوجوانان گرفته تا خانم‌های مسن با روحیات، استایل‌ها و سلایق مختلف هستند که بسته به نوع و تعداد خدمات زیبایی که دریافت می‌کنند، بازه‌های زمانی مختلفی را در سالن شما سپری می‌کنند؛ در نتیجه تک تک پرسنل و افراد تیم شما باید علاوه بر متخصص بودن در حرفه خود خوش‌برخورد منعطف و انتقاد پذیر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر قصد دارید خودتان تمامی امور مربوط به تبلیغات آنلاین و بازاریابیِ سالن زیبایی خود را بر عهده بگیرید، باید بر الفبا و اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ تسلط پیدا کنید و سپس دانسته‌هایتان را پیاده‌سازی کنید. اگر به‌عنوان یک Business woman وقت این کار را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک تیم متخصص در حوزه تبلیغات و بازاریابی دیجیتال یا یک digital marketer دعوت به همکاری نمایید. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت استخدام نیرو در این زمینه، باز هم باید خودتان تا حدودی با زبان بازاریابی دیجیتال آشنا باشید تا بتوانید از نیروهایتان گزارش کار دریافت کرده و در امر نظارت بر تبلیغات آنلاین و مدیریت آرایشگاه خود موفق ظاهر شوید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

رقبای خود را بررسی کنید.

پیش از آنکه پروسه‌ی تبلیغات آنلاین و طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را برای سالن زیبایی خود استارت بزنید، باید با اقدامات رقبا و همکاران خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب، آشنایی کامل پیدا کنید و رفتار آنها را مورد بررسی قرار دهید؛ این کار باعث می‌شود با فعالیت‌های موفقیت‌آمیزِ رقبا در فضای مجازی آشنا شوید. برای مثال می‌توانید متوجه شوید که آنها چه کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کرده و هر یک از این کمپین‌ها را با چه کیفیتی به اجرا در می‌آورند که به این میزان از شهرت، جذب مخاطب و درآمد می‌رسند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تجزیه و تحلیل تبلیغاتِ دیگر مدیرانِ سالن‌های زیبایی، به معنی کپی کاری و تقلید از آنها نیست بلکه با این کار:

  • از هزینه‌های ناشی از آزمون و خطا در حرفه خود در امان می‌مانید.
  • در طی بررسی فعالیت رقبا، ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای طراحی استراتژی‌های مارکتینگِ سالن زیبایی‌تان پیدا می‌کنید.
  • در نهایت یک نقشه راه را – با استفاده از تجربیات دیگران – تعیین کرده و فعالیت‌های خود را در جهت تحقق آن، هدفمند می‌کنید.

شایان ذکر است که این شناخت کامل از رفتار رقبا در فضای مجازی، همراه با ایده‌های خلاقانه‌ی شما می‌تواند سبب پیشی گرفتن‌تان از دیگر سالن‌های زیبایی در منطقه شود.

بررسی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت رقبا: رقبای کاری خود را در اینستاگرام، یوتیوب، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده و چگونگی تولید محتوا و نوع فعالیت و تبلیغات آنلاین آنها را بررسی کنید و سعی کنید ایده‌های نو به آنها اضافه کرده و منحصر به فرد باشید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را بررسی کنید.

یک قدم مهم برای موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین برای سالن زیبایی‌تان این است که اهداف اصلی خود را مکتوب کرده، سپس آنها را به هدف‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کنید‌؛ برای اهداف کوچک خود، ددلاین (ضرب‌الاجل) مشخص کرده و مسیر پیشرفت را دنبال کنید. شایان ذکر است که این برنامه‌ریزی سبب می‌شود که مسیر رسیدن به اهداف بزرگِ بیزینس شما هموار شود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای سالن زیبایی تان طراحی کنید.

آخرین قدم برای شروع پروسه دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارتان، این است که بر اساس 5 قدم قبلی، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغِ سالنِ زیباییِ خود طراحی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای هر حوزه‌ای از کسب‌وکار (چه ارائه خدمات در حوزه زیبایی، چه فروش موبایل و چه یک تبلیغ یک رستوران یا کافی‌شاپ)، یک سری استراتژیِ دیجیتال مارکتینگ مشخص وجود دارد که باید متناسب با حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. در ادامه به معرفی و تشریح استراتژی‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای سالن های زیبایی زنانه خواهیم پرداخت.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استراتژی ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای یک سالن زیبایی زنانه

به‌طور کلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی برای سالن های زیبایی می‌توانید از استراتژی‌ها و تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام
  • ویدیو مارکتینگ (video marketing)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات پولی گوگل
  • تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
  • راه‌اندازی حساب کاربری کسب و کار من در گوگل (Google My Business)

در ادامه به تشریح هر یک از این استراتژی‌ها و تکنیک‌ها می‌پردازیم.

فعالیت در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام

امروزه کسانی که طالب خدمات زیبایی هستند، مانند دیگر افراد جامعه، به‌شدت به پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند. آمارها نشان می‌دهد که:

  • کاربران به‌طور میانگین حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند.
  • به‌طور متوسط هر کاربر روزانه حدود 2 ساعت و 22 دقیقه از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند.
  • مردم به‌طور میانگین حدود 7/1 از زمان بیداری خود را در پلتفرم‌های اجتماعی می‌گذرانند.
  • از 5.11 میلیارد نفری که تلفن همراه دارند، 3.26 میلیارد نفر از آن‌ها به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند.

به همین دلیل، بهتر است در تمامی این پلتفرم‌ها مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست، آپارات و… اکانت فعال برای پاسخگویی و معرفی لاین‌های سالن زیبایی‌تان داشته باشید؛ اما فعالیت و تولید محتوای جذاب در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام را جدی بگیرید. اکثر مخاطبانِ شما برای انتخاب یک سالن زیباییِ مناسب، جهت دریافت خدمات، پیج‌های اینستاگرامیِ سالن‌های زیبایی شهرشان را پیدا کرده و پس از بررسی یکی از انتخاب می‌کنند. پس:

  • یک پیج بیزینسی اینستاگرامی در فضای مجازی ایجاد کنید.
  • برای انتخاب آی‌دی و نام پیج از برندی که برای سالن زیبایی‌تان انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید.
  • طراحی لوگوی انحصاری برای عکس پروفایل پیج‌تان، تیم شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد.
  • لوگو یا نام سالن را بر روی محتواهای ویدیویی و عکس‌هایتان به‌گونه‌ای درج کنید که هم چشم مخاطب را اذیت نکند، هم در صورت منتشر شدن در صفحات دیگر معرف هنر سالن زیباییِ شما باشد.
  • در قسمت بیوی پیج، باید شماره تماس، ایمیل، آدرس وب‌سایت، لوکیشن سالن و دیگر راه‌های ارتباطی برای پاسخگویی به مشتریان را قرار دهید.
  • پرسنل و تیم حرفه‌ای خود را در پیج کاری‌تان معرفی کرده و هنر آنها را به‌خوبی نشان دهید.
  • از اعضای تیم خود بخواهید برندهای روز دنیا را دنبال کرده و در یادگیری و ارائه خدمات، اولین و بهترین باشند.
  • از جذابیت عکس‌های قبل و بعد از آرایش (before/after) غافل نشوید.
  • ویدئوهای چالشی و آموزشی را فراموش نکنید. (در ادامه با ویدیو مارکتینگ آشنا خواهید شد.)
  • فضای گرم و صمیمیِ سالن زیباییِ خود را به مخاطبان نشان دهید.
  • هایلایت استوری‌های جذاب بسازید.
  • مشاوره آنلاین در فضای مجازی، توجه تعداد زیادی از خانم‌های علاقه‌مند به هنرتان را جذب می‌کند.

و خیلی موارد دیگر که همگی به خلاقیت و ایده‌پردازی شما بستگی دارد.

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

ویدیو مارکتینگ (Video Marketing)

ویدیو مارکتینگ به معنی تولید و انتشار محتوای ویدیویی به‌خصوص تیزرهای تبلیغاتی جذاب در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که هدف این ویدئوها می‌تواند معرفی خدمات، محصول، پرسنل و… برای جذب مخاطب هدف باشد. از بین همه روش‌های بازاریابی دیجیتال، ویدئو مارکتینگ، برای سالن‌های زیبایی – به‌دلیل بصری بودن هنر شما – از اهمیت و جذابیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا بیشتر مخاطبان ترجیح می‌دهند به‌جای به خواندن یک مطلب، راجع به آن ویدئو ببیند و امروزه بهترین شبکه‌های اجتماعی برای انتشار محتوای ویدیویی اینستاگرام و یوتیوب و امثالهم هستند.

ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ

شایان ذکر است که محتوای این ویدئوها برای حرفه‌ی شما می‌تواند:

  • تیزر تبلیغاتی جذاب برای انتشار در صفحات خود و اینفلوئنسرها
  • مراحل گام به گام انجام هر یک از خدمات زیبایی
  • کلیپ‌های چالشی و خلاقانه
  • گفت و گو با هر یک از اعضای سالن
  • گفت و گو با مراجعه‌کنندگان و رضایت مشتری
  • مشاوره درباره کیفیت انواع متریال‌های استفاده شده در زمینه‌های مختلف آرایشی، بهداشتی، پوست، مو، ناخن و… برای جلب اعتماد مشتری
  • و…

با ادیت های چشمگیر و حرفه‌ای باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که می‌تواند بر روی افکار و تصمیم‌گیری افراد دیگر تأثیر بگذارد. یکی از راه‌ها جهت دستیابی به مخاطبان هدف و جذب آن‌ها، بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing) است. شما می‌توانید از افراد مشهور، اینفلوئنسرها اینستاگرامی، سایت‌ها یا افراد دیگری مثل بیوتی بلاگرها – که در حوزه کاری خود متخصص به حساب می‌آیند و ارزش‌های مشابهی را دنبال می‌کنند – کمک بگیرید. آنها می‌توانند با تولید محتوای حرفه‌ای و پیشنهاد دادنِ شما به دنبال‌کنندگانشان، به‌طور چشمگیری به جذب مراجعه‌کننده برای دریافت خدمات زیبایی در سالن شما کمک کنند.

سعی کنید از اینفلوئنسرها و بلاگرهای شهر و منطقه خود، برای انجام خدمات زیبایی و همکاری جهت ساخت تیزر تبلیغاتی دعوت به عمل آورید و از آنها بخواهید همراه با انتشار پست و استوری از دنبال‌کنندگان خود بخواهند برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و نوبت دهی و دیدن نمونه کارهای تیم شما به اینستاگرام یا وب‌سایت سالن زیبایی‌تان مراجعه کنند. فراموش نکنید که بسیاری از کسب‌وکارها با همین اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

همان‌گونه که ساخت پیج و کانال در شبکه‌های اجتماعی برای پیاده‌سازی بعضی از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی ضروری است؛ راه‌اندازی یک وب‌سایت اختصاصی برای بیزینس شما نیز ضروری می‌باشد. امروزه، بسیاری از کسانی که قصد دریافت خدمات زیبایی را دارند، در موتور جستجوی گوگل به جستجو می‌پردازند؛ پس شما نیز باید به‌عنوان مدیر یک سالن زیبایی زنانه یک وب‌سایت رسمی داشته باشید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که صرفاً داشتن یک وب‌سایت کافی نیست و شما باید آن را سئو (SEO) کنید تا تعداد مشتریان‌تان بیشتر شود.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که اغلب با بازاریابی محتوا (Content Marketing) همراه است. هنگامی‌که یک متقاضی در حال انجام تحقیقاتی برای یافتن یک سالن زیبایی مناسب – برای شرکت در یک مراسم خاص یا هر نوع خدمات آرایشی – است، احتمالاً روی یکی از سه نتیجه اول سرچ گوگل، کلیک می‌کند. با دانستن این موضوع، تیم بازاریابی‌تان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که صفحات سایت شما در سه نتیجه اول ظاهر گردد. این کار با سئو شدن محتوای وب‌سایتتان برای کاربران گوگل و اطمینان از وجود عناصر فنی انجام‌پذیر است که خزنده‌های موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا به‌راحتی وب‌سایت شما را پیدا کنند و به کاربران اینترنتی نشان دهند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در واقع، سئو یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که کسب‌وکارهای مختلف را ملزم می‌کند تا بر افزایش دادن رتبه‌ی وب‌سایت خود تمرکز کرده و ترافیک صفحات وب‌سایت خود را افزایش دهند. طبیعتاً هرچه وب‌سایت شما در صفحه نتایج (SERP) گوگل رتبه بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای سالن زیبایی شما جهت جذب مشتریانی که خواهان حضور در سالن زیبایی‌تان هستند، وجود دارد.

دو نوع رویکرد برای بهبود سئوی یک وب‌سایت وجود دارد:

  • سئو داخلی یا آن پیج
  • سئو خارجی یا آف پیج

یک استراتژی سئوی خوب، به هر دو نوع رویکرد نیاز دارد.

سئوی داخلی، شامل مواردی است که شما بر روی صفحات داخلی سایتتان اعمال کنید، مانند:

  • محتواهایی که منتشر می‌کنید.
  • کلیدواژه‌ها یا کی‌وردهایی که برای تولید محتوا بر روی صفحات وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید.
  • تگ‌های مرتبطی که به هر یک از صفحات اضافه می‌کنید.
  • لینک‌های داخلی که از یک صفحه به سایر صفحات وب‌سایت خود می‌دهید.
  • عنوان یا تایتلی که برای هر یک از انتخاب می‌کنید.
  • متای توضیحات یا (Meta Description) هایی که برای صفحات می‌نویسید.

و…

سئوی خارجی یا آف پیج، شامل مواردی است که از خارج وب‌سایت، بر روی آن اعمال می‌شود. سئوی آف پیج شامل موارد زیر است:

  • اشتراک‌گذاری محتوای وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی و لینک دهی به صفحه‌ای از صفحات وب‌سایت شما یکی از این اقدامات است.
  • محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به صفحه‌ای از صفحات سایتتان از شبکه‌های اجتماعی لینک داده شود.
  • خریدن بک لینک از سایت‌های معتبر دیگر که این کار، به‌منظور هدایت کاربرانِ سایت‌های دیگر به صفحه یا صفحات خاصی از وب‌سایت شما صورت می‌گیرد.
  • و خرید ریپورتاژ آگهی (البته از سایت‌های معتبر و مرتبط).

ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

 از آنجا که بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما از موبایل برای ورود به وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت برای نمایش موبایلی هم بهینه شده باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که در سئوی سایت، هدف ما افزایش ترافیک طبیعی یا ارگانیک صفحات است و این امر امکان دارد ماه‌ها طول بکشد. اما در کنار آن روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق این تکنیک‌ها نیز می‌توانید ترافیکِ غیر ارگانیک سایت را نیز افزایش دهید.

افزایش ترافیک ارگانیک به معنی آن است که کاربران با استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جستجوی دیگر از طریق سرچ کردن به سایت شما دسترسی پیدا کنند و همان‌طور که توضیح دادیم هدف، نتیجه‌ی همان کارهایی است که برای سئو سایت انجام می‌دهیم. البته از روش‌های سریع نیز می‌توانید ترافیک غیر ارگانیک سایت را افزایش دهید که عبارت‌اند از:

  • استفاده از تبلیغات گوگل
  • پرداخت به ازای کلیک یا PPC
  • استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند

تبلیغات پولی گوگل

برای دسترسی به تبلیغات پولی گوگل باید از سرویس گوگل ادز (Google Ads) استفاده کنید، شما به کمک این سرویسِ گوگل می‌توانید لینک موردنظرتان از وب‌سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید تا به مخاطبان هدف نمایش داده شود.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

پرداخت به ازای کلیک PPC

یکی دیگر از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ که می‌تواند ترافیک وب‌سایت تجاری شما را افزایش دهد، روش پرداخت در ازای کلیک یا PPC است. در این روش تبلیغاتی، شما بنر تبلیغاتی سایت خود را در دیگر وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آورید و به ازای هر کلیکی که بر روی بنر شما می‌شود، باید به مدیر آن سایت مبلغی را پرداخت نمایید. شایان ذکر است که این روش بازاریابی، سریعاً به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند و برای دیده شدن کسب و کارتان بسیار مؤثر است.

تبلیغات کلیکی هوشمند

 تبلیغات کلیکی هوشمند نمونه دیگری از تبلیغات کلیکی است که برای کسانی که قصد دارند تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را هدفمندتر انجام دهند، روشی مقرون‌به‌صرفه است. از مزایای تبلیغاتی کلیکی هوشمند این است که برای هر ریالی که صرف تبلیغات می‌کنید می‌توانید مطمئن شوید که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با کسب و کارتان آشنا شده‌اند. برای انجام تبلیغات کلیلی هوشمند باید با یک آژانس تبلیغاتی که می‌دانید این نوع خدمات را ارائه می‌دهد تماس بگیرید و سؤالات خود راجع به هزینه‌ها همچنین سایت‌هایی که قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند، بپرسید و در صورت موافقت برای بازه زمانی که توافق کرده‌اید همکاری کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی این امکان را به شما می‌دهد تا به کمک ابراز Email با مخاطبانی که ایمیل خود را با شما به اشتراک گذاشته‌اند، ارتباط برقرار کنید. در کسب‌وکارهای مختلف، ایمیل مارکتینگ می‌تواند برای اطلاع‌رسانی‌های مختلف به کار گرفته شود و در الویت‌بندی‌های مختلفی قرار گیرد. شما به‌عنوان مدیر یک سالن زیبایی می‌توانید در مناسبت‌ها یا هر بازه زمانی دیگری با مشتریان سالن زیبایی – از طریق ایمیل – در ارتباط بوده و با اعلام تخفیف‌های خصوصی و معرفی خدمات جدید سالن‌تان مراجعه‌کنندگان را وفادار نگه دارید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از ارسال پیامک برای کاربران انجام می‌پذیرد و تأثیر چشمگیری در آگاهی بخشی و وفادارسازی مشتریان و در نتیجه افزایش سود در کسب و کارتان دارد. همچنین شما در سالن زیبایی با افراد زیادی در ارتباط هستید و ایجاد یک سامانه پیامکی برای ارتباط با مشتریان این امکان را به شما می‌دهد تا بدون واسطه با آن‌ها در ارتباط باشید و از آن برای اعلام ساعت تعیین‌شده برای حضور در سالن، اعلام کنسلی‌ها و اطلاع‌رسانی در ارائه انواع خدمات زیبایی و… استفاده کنید. بازاریابی پیامکی همچنین، به شما کمک می‌کند تا افتتاح شعبه جدید در هر یک از مناطق شهر را به مخاطبین هدف اطلاع داده و یا مشتری جدید جذب کنید.

بازاریابی پیامکی - اس ام اس مارکتینگ
بازاریابی پیامکی – اس ام اس مارکتینگ
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

 راه‌اندازی حساب کاربری کسب و کار من در گوگل (Google My Business)

در کسب و کار شما – یعنی ارائه خدمات زیبایی – جذب مخاطبان محلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ثبت آدرس، ساعات کاری، روزهای تعطیلی و دیگر مشخصات کسب‌وکارتان در «گوگل مای بیزنس» راهی برای تحقق این هدف است. در واقع، با استفاده از این قابلیت به دیگران اطلاع می‌دهید که کسب و کار شما در کجا قرار دارد؟ در چه ساعتی از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات هستید؟ چه نوع خدماتی ارائه می‌دهید؟ و… بدین ترتیب گوگل، سالن زیبایی شما را به مشتریانی که در منطقه یا لوکیشن‌های نزدیک به شما قرار دارند، نشان می‌دهد. برای ایجاد یک حساب کاربری گوگل، می‌بایست وارد (Google My Business) شوید و موقعیت مکانی سالن زیبایی خود را در Google Map انتخاب کنید. سپس با تعیین شعاع دسترسی نشان می‌دهید که تا چه شعاعی را می‌توانید خدمت‌رسانی کنید. از آنجا که به‌دلیل تحریم بودن برخی از ابزارهای گوگل نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتماً از یک متخصص برای ثبت حساب کسب‌وکارتان در گوگل کمک بگیرید.

گوگل مای بیزینس | Google My Business
گوگل مای بیزینس | Google My Business
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی در خصوص دیجیتال مارکتینگ برای سالن های زیبایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای سالن‌های زیبایی – که بسته به شرایط شما می‌تواند به رشد بیزینس شما کمک کند – آشنا کنیم. نکته پایانی این است که اگر به‌عنوان مدیر یک سالن آرایشی، وقت کافی جهت اجرای تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین ندارید، حتماً از یک تیم متخصص و حرفه‌ای در این زمینه یا یک دیجیتال مارکتر کمک بگیرید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، شما را با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای سالن های آرایشی آشنا کرده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش‌های بازاریابی اینترنتی برای سالن های زیبایی» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که سالن زیبایی خود را در فضای مجازی تبلیغ کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها