حتماً برای شما هم سؤال پیش آمده که آیا می‌توان از طریق اینترنت، برای موبایل، پیامک (SMS) فرستاد؟ یا اینکه این پیامک‌های تبلیغاتی چگونه ارسال می‌شوند؟ بسیاری از افراد و کسب‌وکارها به دنبال راهی هستند تا به‌صورت انبوه، برای مخاطبان مورد نظر یا مشتریان خود پیامک ارسال کنند یا تعداد محدودی پیامک را با شماره‌ای غیر از شماره‌ی خودشان ارسال نمایند. اما چگونه این کار امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به شما راه و روش ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل را آموزش می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ابزار مناسب برای ارسال SMS از طریق اینترنت به موبایل

برای انجام هر کاری، شما نیاز به ابزار مناسب آن کار دارید؛ جهت ارسال پیامک از طریق اینترنت به موبایل نیز شما نیازمند ابزاری به نام «پنل پیامکی» هستید. پنل‌های پیامکی نرم‌افزارهای آنلاین و تحت وبی هستند که برای مدیریت ارسال و دریافت انواع پیام‌ها استفاده می‌شوند. پیام‌هایی که معمولاً از طریق این پنل‌ها ارسال یا دریافت می‌شوند عبارت‌اند از: پیامک‌های تبلیغاتی، کدهای تأیید و احراز هویت، تأییدیه‌های رمز ورود به وب‌سایت‌ها، پیامک‌های بانکی (پیامک‌های امنیتی، رمز دوم و…)، پیامک‌های تبریک تولد به مشتریان و… . شایان ذکر است که اگر برای بازاریابی و تبلیغ کسب‌وکار خود می‌خواهید از روش «پیامک‌های تبلیغاتی» استفاده کنید، به یک سرویس پنل پیامکی یا شرکتی که این سرویس را به شما ارائه دهد، نیاز دارید.

لازم به ذکر است که علاوه بر پنل‌های پیامکی، اپلیکیشن‌هایی برای ارسال پیامک انبوه وجود دارد اما استفاده از آن‌ها به معنای پرداخت هزینه‌ی هر پیامک به‌صورت عادی است؛ درحالی‌که با استفاده از پنل‌های پیامکی، این هزینه به طرز چشمگیری پایین می‌آید.

ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

نحوه ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل

همان‌طور که گفتیم، برای ارسال پیامک از طریق اینترنت و به‌صورت انبوه، به پنل پیامکی یا همان SMS Panel نیاز داریم. پنل‌های پیامکی قدرت ارسال بیش از 10 هزار پیامک در ثانیه را دارند. این پنل‌ها معمولاً با پیش‌شماره‌های 1000، 2000، 3000 و… کار می‌کنند. شما با تهیه‌ی یک پنل پیامکی، می‌توانید به‌راحتی از طریق اینترنت، به تلفن‌های همراه پیامک ارسال کنید. همچنین خوب است بدانید که نرم‌افزارهای پنل پیامکی، دائمی هستند و شما با خرید یکی از آن‌ها، می‌توانید تا هر زمانی که نیاز داشتید به ارسال پیامک از طریق اینترنت بپردازید؛ همچنین شما محدودیت زمانی برای استفاده از شارژ سامانه و پنل پیامکی خود برای ارسال SMS از طریق اینترنت ندارید.

نکته‌ی حائز اهمیت برای ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل این است که سرویس رایگانی در این زمینه وجود ندارد؛ اگر با عناوینی همچون «سرویس رایگان ارسال پیامک از طریق اینترنت» برخورد کردید، مطمئن باشید که سودجویانی در پشت آن پیام تبلیغاتی منتظر شما هستند؛ چرا که تمام شرکت‌هایی که سرویس ارسال پیامک از طریق اینترنت ارائه می‌دهند، سرویس‌های خود را از طریق شرکت مخابرات برای شما فراهم آورده‌اند و هر ماه با این مخابرات تسویه می‌کنند. از طرف دیگر، این شرکت‌ها باید ماهانه هزینه‌ی نگهداری سرورها و حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند، پس اگر برای شما امکان ارسال پیامک را رایگان در نظر می‌گیرند، حتماً سود دیگری از قِبَل شما نصیبشان می‌شود.

پس از خرید پنل پیامکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس‌ها، کافی است وارد پنل خود شوید، متن پیامک را آماده کنید و در نهایت آن را برای مخاطبان مورد نظرتان ارسال نمایید. برخی از این شرکت‌ها دارای بانک شماره‌های تلفن همراه هستند و شما می‌توانید به کمک فیلترهای مختلفی، مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید. فیلترهایی که در پنل‌های پیامکی برای تعیین مخاطبان هدف وجود دارد، عبارت‌اند از:

سن

شماره‌های تلفن همراه را بر اساس تاریخ تولد صاحبان آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند و شما می‌توانید به مخاطبانی که در محدوده‌ی سنی خاصی هستند، پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

جنسیت

با توجه به جنسیت صاحبان خط تلفن همراه، آن‌ها را فیلتر کرده و فقط برای بانوان یا آقایان پیامک‌های خود را ارسال کنید.

کد پستی

برای ثبت‌نام و خرید خط تلفن همراه، متقاضیان باید آدرس محل زندگی را به‌صورت دقیق وارد کنند؛ در این راستا، با انتخاب کدهای پستی یک منطقه‌ی خاص، قادر به ارسال پیامک به ساکنان آن منطقه خواهید بود.

مخاطبان خاص

با درج شماره‌ی مخاطبان و مشتریان خاص خود در پنل پیامکی، خواهید توانست پیامک‌های خاصی همچون تبریک تولد، جشنواره‌های فروش، تخفیفات ویژه، کدهای تخفیف مخصوص به آن‌ها و پیامک‌هایی از این قبیل را برایشان ارسال کنید.

نقشه‌ی گوگل

با استفاده از نقشه‌ی گوگل و انتخاب مناطقی خاص، می‌توانید به تمام شماره‌هایی که به دکل‌های مخابراتی آن نواحی متصل هستند، پیامک‌های خود را ارسال کنید.

ارسال SMS از طریق اینترنت به موبایل
ارسال SMS از طریق اینترنت به موبایل

مزیت ها و کاربرد‌های پنل های پیامکی

کاربرد اصلی پنل‌های پیامکی، ارسال پیامک به‌صورت انبوه است؛ شما از این قابلیت می‌توانید برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود استفاده کنید؛ همچنین با تنظیم پیامک‌های اتوماتیک، قادر خواهید بود تا به مشتریانی که شماره‌ی آن‌ها را دارید، در مناسبت‌های خاص، پیامک تبریک ارسال نمایید (مانند تبریک مناسبت‌هایی همچون تولد مشتری، اعیاد ملی، مناسبت‌های مذهبی و…).

 از دیگر کاربردهای پنل پیامکی، ارسال انواع کدهای اعتبار سنجی یکبار مصرف می‌باشد. شما با اتصال پنل پیامکی خود به سامانه‌های ساخت کدهای اعتبار سنجی، می‌توانید به‌صورت اتوماتیک، انواع کدهای ورود به نرم‌افزار، کدهای فعال‌سازی و کدهای اعتبار سنجی را برای کاربران خود ارسال کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پنل‌های پیامکی، محیط کاربری آسان آن‌ها است؛ به‌طوری‌که حتی بدون آموزش خاصی به‌راحتی می‌توانید از یک پنل پیامکی و امکانات آن استفاده کنید. برای استفاده از پنل‌های پیامکی شما نیازی به دستگاه خاصی ندارید، و می‌توانید با تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا هر وسیله‌ی دیگری که به اینترنت متصل شود و مرورگر داشته باشد، از پنل‌های پیامکی استفاده کنید.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، «متن پیامک‌های تبلیغاتی» است؛ افراد حقیقی و حقوقی بسیاری، از سامانه‌های پیامکی برای بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند که غالب آن‌ها برای این منظور، متن‌های تبلیغاتی یکسانی برای مخاطبانشان می‌فرستند اما متن پیامک تبلیغاتی شما باید به‌گونه‌ای باشد که متفاوت و متمایز از بقیه باشد تا نظر مخاطبان را به خود جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی نوشتن یک متن پیامک تبلیغاتی، شما را به مطالعه‌ی این مقاله [+] دعوت می‌کنیم.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

شرکت های ارائه دهنده پنل های پیامکی در ایران

شرکت‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی در ایران وجود دارند که سرویس‌های پنل پیامکی و خدمات ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل را به شما ارائه می‌کنند؛ برخی از شرکت‌های قانونی و سرویس‌های محبوب ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارسال پیامک از طریق اینترنت به موبایل عبارت‌اند از:

  • شرکت ملی پیامک
  • شرکت همکاران اس‌ام‌اس
  • سرویس فراپیامک
  • سرویس اس‌ام‌اس وب‌وان

در ادامه هر یک را بیشتر معرفی می‌نماییم.

بهترین سرویس‌های پنل پیامکی در ایران
بهترین سرویس‌های پنل پیامکی در ایران

شرکت ملی پیامک

یکی از شرکت‌های معروف و محبوب در ایران که سرویس‌های ارسال پیامک انبوه را برای هم‌وطنان ما ارائه می‌نماید، شرکت ملی پیامک است. ملی پیامک با 98 درصد رضایتمندی کاربران، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌هایی است که در حوزه‌ی ارسال پیام از طریق اینترنت و ارائه‌ی پنل کاربری، در ایران فعالیت می‌کند. از مزیت‌های استفاده از خدمات شرکت ملی پیامک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پنل کاربری آسان و کاربرپسند
  • پشتیبانی رایگان
  • 200 پیامک رایگان جهت آزمایش و تست سرویس
  • لپ تایم بالا، که ارسال پیامک در هر روز و ساعتی را برای شما ممکن می‌سازد.
  • فیلترهای مختلف برای ارسال پیامک
  • پنل‌های کاربری متفاوت بر اساس نیاز شما (پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری)

وب‌سایت: www.melipayamak.com

شرکت همکاران اس ام اس

یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل، شرکت همکاران اس‌ام‌اس می‌باشد؛ این شرکت نیز مانند ملی پیامک، فیلترهای مختلفی مانند: ارسال منطقه‌ای، ارسال بر اساس کد پستی، ارسال برای گروهی خاص از شاغلین و… برای شما مهیا کرده است. همکاران اس‌ام‌اس همچنین سرویسی برای برنامه‌نویسان تهیه کرده‌است که می‌توانند برنامه‌های خود را به پنل پیامکی متصل کرده و برای کاربران خود انواع کدهای ورود و احراز هویت را ارسال کنند. شما در کمتر از 1 دقیقه می‌توانید در پنل رایگان همکاران اس‌ام‌اس ثبت نام کرده و سرویس ارسال پیامک آن را تست کنید تا در صورت رضایت، پنل پیامکی دائمی خریداری بفرمایید و استفاده کنید.

وب‌سایت: www.hamkaransms.com

سرویس فراپیامک

سرویس فراپیامک، اولین محصول نرم‌افزاری شرکت دانش‌بنیان فراداده است. این شرکت با برخورداری از برنامه‌نویسان مجرب و متخصصین این حوزه، توانسته پنل‌های پیامکی متنوع و کارامدی را برای هم‌وطنان عزیز، طراحی کند. در فراپیامک شما از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار هستید.

وب‌سایت: www.farapayamak.ir

سرویس اس ام اس وب وان

شرکت وب‌وان فعالیت خود را در دهه‌ی 80 آغاز کرد و با ایجاد فناوری‌های جدید برای ارسال پیامک‌های انبوه، همیشه یکی از پیشتازان این حوزه بوده است. شرکت وب‌وان هدف خود را ایجاد بستری آسان، ارزان و پرسرعت برای کمک به رشد و افزایش سود شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، بیان کرده است؛ همچنین این شرکت اعلام کرده است که به بیش از 14 هزار کاربر – در حوزه‌های مختلف از سراسر ایران و حتی خارج از ایران – سرویس‌دهی می‌کند.

وب‌سایت: www.webone-sms.com

لیست مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

سخن پایانی

ارسال پیامک از طریق اینترنت به موبایل، سرویسی است که در زمینه‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود؛ برای بازاریابی و تبلیغات، اطلاع‌رسانی‌های بانکی، کدهای ورود و اعتبار سنجی، کدهای احراز هویت و… . همان‌طور که گفتیم شما با توجه به هدف و نیازی که دارید می‌توانید از این سرویس‌ها و پنل‌های پیامکی استفاده کنید؛ نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، طریقه‌ی نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین انتخاب شرکت معتبر برای تهیه‌ی پنل پیامکی است. شرکت‌هایی که در بالا به شما معرفی شدند، سالیان سال است که در این زمینه فعالیت دارند و درس خود را پس داده‌اند؛ با مراجعه به هر کدام و بررسی محیط کاربری پنل پیامکی و تعرفه‌هایی که دارند، می‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله، برای شما مفید واقع شده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «ارسال پیام از طریق اینترنت به موبایل» دارید، یا روش‌های دیگری برای این کار می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که به ارسال SMS از طریق اینترنت به موبایل بپردازند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدف خود دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 5 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها