پیشرفت‌های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین، به‌تدریج روش‌های قدیمی بازاریابی و فروش را از دور خارج کرده است و از آنجا که صنعت تولید مبلمان به‌تدریج از روش‌های نوین تولید و بازاریابی استفاده می‌کند و روبه‌جلو می‌رود؛ شما نیز – اگر می‌خواهید توان رقابت در بازار مبلمان را داشته باشید – باید عملکردهای تبلیغاتی و دانش بازاریابی خود را آپدیت کنید. در این راستا، بد نیست بدانید که ساخت مبلمان، طی پنجاه سال گذشته، بیشتر به سمت استفاده از تکنولوژی و تولید صنعتی رفته است. به‌عبارت بهتر، تولید صنعتی این محصولات، منجر به تحولات زیادی در بازار شده و با تغییر رویکرد در شیوه‌های تولید – و افزایش حجم عرضه و تقاضا – دیگر شیوه‌هایِ سنتیِ بازاریابی جوابگو نیست؛ پس شما نیاز دارید از روش‌های نوین تبلیغات و بازاریابی در این زمینه استفاده کنید.

در همین راستا قصد داریم تا در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به شما تکنیک ها و اصول دیجیتال مارکتینگ در صنعت تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی برای افزایش فروش این محصولات را معرفی کنیم. شایان ذکر است که با استفاده از این شیوه‌ی نوینِ تبلیغات و بازاریابی – در کنار شیوه‌های سنتی – می‌توانید فروش محصولات خود را به‌صورت چشمگیری افزایش دهید؛ پس اگر به‌عنوان تولیدکننده یا فروشنده‌ی محصولات صنعت مبلمان، می‌خواهید از امکانات فضای مجازی و اینترنت استفاده کنید تا فروش خود را از این طریق افزایش دهید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با شیوه‌های بازاریابی آنلاین، شما را قدم‌به‌قدم با استراتژی‌های افزایش فروش از طریق اینترنت آشنا کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای صنایع تولید مبلمان بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

حجم زیاد محصولات در صنعت مبلمان – شامل مبل، سرویس خواب، صندلی،میز نهارخوری و… – همواره باعث می‌شود نمایش این دست اجناس و قرار دادن همه‌ی محصولات در معرض دید مشتریانِ بالقوه کار سختی باشد. از طرفی نیاز به نمایشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های وسیع و مخارج طراحی دکوراسیون این مغازه‌ها – و چشم‌نواز کردن آن‌ها – هزینه‌های زیادی به دنبال دارد. اگر به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی محصولاتِ صنعت مبلمان فعالیت دارید و درگیر مشکلاتی ازاین‌دست شده‌اید؛ بدون شک ایده‌ی استفاده از تبلیغات آنلاین و داشتن ویترینِ مجازی در اینترنت نظر شما را جلب می‌کند. پس چه بهتر که در کنار داشتن نمایشگاه و فروشگاه – حتی در قالب چند شعبه – به فکر داشتن وب‌سایت، اکانت رسمی در شبکه‌های مجازی و استفاده از روش‌های تبلیغات آنلاین باشید و این شیوه‌ی نوین تبلیغات را در کنار روش‌های سنتی به کار ببرید.

بازاریابی اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داخلی
بازاریابی اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داخلی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

رقابت در زمینه‌ی فروش مبلمان میان تولیدکنندگان داخلی – و از طرفی فشار ناشی از واردات این محصولات – در بازار بسیار زیاد است. از طرفی تولید – حتی اگر بسیار باکیفیت باشد و با قیمت مناسب ارائه شود – بدون داشتن بازار مصرف و دیده شدن توسط مشتریان بالقوه، نمی‌تواند منجر به فروش بالا شود. برای حل این مشکلات در زمینه‌ی فروش – و جلب نظر خریداران احتمالی – بهترین کار، «استفاده از تمام پتانسیل موجود برای بازاریابی» است. دیجیتال مارکتینگ برای صنایع تولید مبلمان این امکان را در اختیار شما می‌گذارد؛ چراکه با استفاده از استراتژی‌های متنوع، محصول شما را در معرض دید تمام اقشار جامعه قرار می‌دهد. شایان ذکر است که انعطاف‌پذیریِ روش‌های بازاریابی آنلاین، باعث شده که میزان وقت و هزینه‌ی صرف شده در این راه به‌صورت قابل اندازی گیری و دارای بازده بالا باشد. در این راستا تلاش برای یادگیری و افزایش دانش در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای شما – به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار در صنعت تولید مبلمان – اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال در صنعت تولید مبلمان

اجرای درست و اصولی دیجیتال مارکتینگ برای صنایع تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی، نیازمند فراهم کردن زمینه‌ی این کار است. شما باید پیش از شروع بازاریابی آنلاین ضمن مشخص کردن مسیر، اهداف خود را مشخص کنید و آن‌ها را به‌صورت یک استراتژی جامع درآورید. در این راستا، مقدمات موردنیاز کار را در قالب اجرای 6 قدم به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید قدم‌به‌قدم جلو بروید و با سعی و خطا، مشکلات احتمالی را برطرف کنید. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناخت مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان بازاریابی دیجیتال
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین یک برنامه استراتژیک بر اساس انتظارات خود
  6. طراحی تکنیک‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش انواع مبلمان

در ادامه هر یک از پیش‌نیازهای فوق را تشریح می‌کنیم تا به درک عمیق‌تری از قضیه برسید.

هویت برند خود را تعریف کنید.

برند (Brand) برای هر محصول، به‌عنوان مجموعه‌ای از ارتباطات حسی و عملکردی شناخته می‌شود که دارای نشان یا لوگو تجاری خاص است؛ به این معنا که برای مشتری کیفیت خاصی از محصول موردنظرش را یادآوری می‌کند. از طرفی برای تولیدکننده محصول نیز مسئولیت ایجاد می‌نماید. برخی به اشتباه برند سازی را در تعریف یک نام و نشان تجاری خلاصه می‌کنند؛ این در حالی است که هویت برند باید تداعی‌کننده کیفیت و خدمات پس از فروش باشد و با شنیدن نام آن در ذهن خریداران، اعتماد و اطمینان ایجاد شود. شایان ذکر است قدمی اساسی برای شروع دیجیتال مارکتینگ، در زمینه‌ی فروش مبلمان، ایجاد یک برند قوی و اعتبار بخشیدن به آن است. به‌این‌ترتیب شما پایه‌های یک نشان تجاری قوی را می‌سازید که در فضای مجازی معرف شما باشد و ذهن مشتریان بالقوه را به خود جذب کند. همچنین گفتنی است که با ثبت برند، شما اجازه نمی‌دهید دیگران به پشتوانه‌ی کیفیت تولید شما، مشتریانتان را از آنِ خود کنند.

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

شناخت مشتریان بالقوه بسیار مهم است. با شناخت اینکه چه افرادی مشتریان احتمالی محصولات شما هستند، می‌توانید از تبلیغات آنلاین به‌صورت هدفمند و با بازدهی بالا استفاده کنید. مثلاً یکی از محصولات صنعت مبلمان – که این روزها مشتریان خاص خود را دارد – مبل و صندلی‌های گیمینگ است. قطعاً همان‌قدر که تبلیغ این نوع محصول در سایت‌های دانلودِ بازی و پیج استریمرها یا پیج‌های نمایش بازی‌های آنلاین، موفقیت به دنبال دارد، تبلیغ مبلمان خانه یا میز ناهارخوری نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. از طرفی، شما باید با توجه به نوع محصولاتی که عرضه می‌کنید مشخص کنید چه افرادی ممکن است به خرید از شما تمایل نشان دهند (مدیران ادارات، افراد صاحب‌خانه، صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها و…) از طرفی کیفیت و قیمت اجناسی که به فروش می‌رسانید در تعیین استراتژی بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی که به آن‌ها نیاز دارید، تعیین‌کننده هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

شناخت مخاطبانِ هدف و انتخاب تبلیغات مناسب بر اساس نوع محصول
شناخت مخاطبانِ هدف و انتخاب تبلیغات مناسب بر اساس نوع محصول

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

اگر تابه‌حال در زمینه‌ی تبلیغات و بازاریابی آنلاین فعالیت نداشته‌اید، قطعاً ابتدا نیاز دارید با ملزومات، روش‌ها و چگونگی اجرای شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای صنایع مبلمان آشنا شوید. در این راستا مطالعه مقالاتی مانند آنچه در حال حاضر می‌خوانید به شما کمک می‌کند با فضای موجود آشنا شوید؛ در ادامه نیاز به کسب دانش بیشتر از طریق گذراندن دوره‌های آموزش بازاریابی آنلاین دارید. درعین‌حال می‌توانید صرفاً به دانستن همین اطلاعات کلی از کار دیجیتال مارکتینگ اکتفا کرده و با استفاده از تیم‌های تبلیغاتیِ متخصص، فروش محصولات خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی افزایش دهید و به‌عنوان کارفرما بر شیوه‌ها و نتایج کار نظارت کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

هیچ‌وقت از بررسی شیوه‌های مورد استفاده در بازاریابی توسط رقیبان خود غافل نشوید. بررسی و تجزیه‌وتحلیل شیوه‌های موفق که توسط دیگران اجرا می‌شود، می‌تواند کیفیت و بازدهی بازاریابی آنلاینِ شما را افزایش دهد. شایان ذکر است کپی‌برداری محض از رقبا می‌تواند تأثیر منفی بر ذهن مخاطبان بگذارد؛ پس سعی کنید همیشه خلاقیت را چاشنی کار خود قرار دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه‌ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

بازاریابی آنلاین در دسته‌ی فعالیت‌های بلندمدت قرار می‌گیرد و نتایج حاصل از آن، به‌تدریج افزایش می‌یابد. بنابراین، شما باید هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت کنید تا موفقیت موردنظرتان را به دست آورید. در این راستا، توصیه می‌شود که ابتدا امکانات خود را بشناسید، زمان و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید را تعیین نمایید و با توجه به این‌ها – بر اساس یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده – کار را پیش ببرید. در هر مرحله نتایج را با آنچه انتظار داشتید مقایسه کنید؛ تا نقاط قوت و ضعف کار مشخص شود.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را در زمینه فروش مبلمان و دکوراسیون طراحی کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در واقع برنامه‌ای است برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده‌ی یک بیزینس با استفاده از تمام ابزارها و روش‌های موجود مانند: اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، نیروی انسانی ماهر. برای اینکه شما هم  در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین برای صنایع تولید مبلمان موفق باشید سعی کنید در چند گام به یک استراتژی منسجم و موفق برسید:

  • گام اول: مخاطبان تبلیغات (خریداران احتمالی) را مشخص کنید.
  • گام دوم: اهداف خود را به‌صورت منطقی – با توجه به وضعیت و پتانسیل کسب‌وکارتان – تعیین نمایید.
  • گام سوم: روش‌های در دسترس برای بازاریابی را تعیین کنید.
  • گام چهارم: برای اجرای هر روش، برنامه‌ریزیِ مجزا و دقیق داشته باشید.
  • گام پنجم: تمام روش‌های مناسب را به‌صورت موازی و با تمام توان به کار بگیرید.

شایان ذکر است منظور از روش‌های در دسترس برای بازاریابی (گام سوم) آن دسته از کانال‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغ و بازاریابی محصولات خود به کار بگیرید. در ادامه لیستی از این روش‌ها را برای شما فراهم کرده‌ایم:

  1. راه اندازی یک وب‌سایت و بازاریابی محتوایی در آن
  2. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  3. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  4. راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  5. استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  6. استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  7. تبلیغات ایمیلی
  8. تبلیغات پیامکی

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی

هرکدام از روش‌هایی که در قسمت قبل بیان شد، به‌عنوان یک تکنیک در دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) کاربرد دارد و می‌توان از هر کدام از آن‌ها برای جلب نظر مخاطبان در تبلیغات استفاده کرد. اگر با این روش‌ها آشنایی کافی ندارید در ادامه با ما همراه باشید تا هرکدام از شیوه‌های فهرست بالا را – به‌صورت خاص برای استفاده در صنعت مبلمان – برای شما تشریح کنیم.

8 تکنیک بازاریابی اینترنتی برای فروش مبلمان و دکوراسیون داخلی
8 تکنیک بازاریابی اینترنتی برای فروش مبلمان و دکوراسیون داخلی

راه اندازی یک وب سایت رسمی و بازاریابی محتوا از طریق آن

اینترنت به‌عنوان یک بستر مناسب و با مخاطبان زیاد، می‌تواند روشِ مؤثری برای دیده شدن بیزنس شما باشد. در این روش، اولین قدم ایجاد یک وب‌سایت متناسب با کسب‌وکار شما است. لازم به ذکر است طراحی وب‌سایت خود یک کار حرفه‌ای است و نیاز به آموزش‌های زیادی دارد. توصیه می‌کنیم اگر در این زمینه مهارت ندارید از دوره‌های آموزشی استفاده کنید یا از طراحان سایت ماهر کمک بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در ادامه شما باید محتوای مناسب در محیط وب‌سایت خود قرار دهید. این محتوا می‌تواند به‌صورت متن، عکس یا ویدئو بارگذاری شود و به نحوی انتخاب گردد که کاربران وب‌سایت شما به بازدید از فروشگاه و خرید از شما مایل شوند. در این راستا برای تهیه‌ی محتوای مناسب برای صنایع تولید مبلمان شما می‌توانید مطالبی در مورد کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهید یا تصاویری از طراحی دکوراسیون مکان‌های مختلف تهیه کنید و آن‌ها را در وب‌سایت خود منتشر نمایید. این موارد به مخاطب اجازه می‌دهد به خرید از شما فکر کند و شما از این طریق، به افزایش فروش محصولات خود کمک می‌کنید.

به عنوان نمونه، یکی از مواردی که خانم‌های خانه‌دار را در خرید مبلمان منزل با مشکل مواجه می‌کند، این است که شک می‌کنند انتخابشان برای فضای داخلی خانه‌ مناسب است یا خیر؟ در این راستا، شما با قرار دادن عکس محصولاتتان – در قالب دکورهای مختلف – می‌توانید تصمیم‌گیری را برای آن‌ها راحت‌تر کنید. همچنین پست‌هایی با موضوع نحوه تمیز کردن جنس‌های مختلف مبل و صندلی یا آموزش‌های چینش دکوراسیون – به دلیل میزان بازدید بالا – می‌تواند تعداد کاربران سایت و مدت زمان استفاده از آن را افزایش دهد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهبود سئوی سایت و چگونگی استفاده از آن برای تبلیغات و فروش مبلمان

تولید محتوای مناسب یک ضرورت است؛ اما شما باید کاری کنید که این محتوا بیشتر دیده شود. این کار از طریق سئو سایت امکان‌پذیر است. سئو یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (Search Engine Optimization (SEO)) باعث می‌شود وب‌سایت تجاری شما در میان نتایج جست‌وجوی گوگل، بالاتر از رقبا قرار گیرد. درواقع الگوریتم‌های گوگل، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به شما این امکان را می‌دهند که با انجام یک سری اقدامات، راحت‌تر و سریع‌تر در دسترس مخاطبان کسب‌وکارتان قرار بگیرید.

شایان ذکر است امتیازدهی به وب‌سایت‌ها – و جایگاهشان در میان نتایج سرچ گوگل – بستگی به عوامل زیادی دارد. در این راستا، لازم است وب‌سایت خود را از نظر کارایی، سرعتِ دسترسی، میزان بازدید و لینک‌دهی داخلی و خارجی، بهینه‌سازی کنید. در ادامه با استفاده از این شیوه و افزایش بازدید وب‌سایتتان، شانس بیشتری برای تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه و خریدارِ واقعیِ محصولات خود دارید. شایان ذکر است درصورتی‌که می‌خواهید از این تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس خود استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً دانش خود را با استفاده از مقالات این حوزه یا شرکت در دوره‌های مرتبط افزایش دهید.

شایان ذکر  است که اقدامات سئو به دو دسته آف پیج و آن پیج تقسیم می‌شود:

  • سئو داخلی یا on page به اقداماتی گفته می‌شود که داخل صفحات وب‌سایت به هدف افزایش بازدید انجام بشود. مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی یا off page نیز به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از صفحات وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌دهیم مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

امروزه تعداد افرادی که به‌صورت مرتب و روزانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است و این استفاده جدا از جنبه‌ی سرگرمی، در موارد زیادی برای انتخاب و خرید محصولات مختلف به‌کار می‌رود. قطعاً وسایلی مانند مبلمان، میز و صندلی و… نیز در این فضا قابل بازاریابی و عرضه هستند. شایان ذکر است بخش زیادی از مشتریان صنایع مبلمان که خانم‌ها هستند – و به‌شدت در مورد انتخاب دکوراسیون منزل حساسیت به خرج می‌دهند – مدت‌زمان زیادی در فضای شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. در این راستا، شما می‌توانید با استفاده از سوشال مدیا – خصوصاً اینستاگرام – محصولات خود را در قالب عکس و ویدئو (که در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار تأثیرگذار هستند) این دسته‌ی بزرگ از مخاطبانِ بازارِ هدف خود را به خرید ترغیب کنید. بنابراین، داشتن یک پیج تجاری، با طراحی خوب و ارائه محتوای مناسب، بسیار اهمیت دارد. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بازویی قدرتمند برای وب‌سایت شما عمل می‌کند از طرفی می‌توانید با قرار دادن پست در مورد: کیفیت محصولات، خدمات ارسال، خدمات پس از فروش و… مشتریان بالقوه را به خریدار قطعی تبدیل کنید.

فعالیت در اینستاگرام برای صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی
فعالیت در اینستاگرام برای صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

گوگل مپ به‌عنوان یک سیستم مکان‌یابی هوشمند می‌تواند برای هر بیزنسی سودمند باشد. شما می‌توانید از این امکان که شرکت گوگل فراهم کرده به‌سادگی و با ایجاد یک حساب کاربری و واردکردن اطلاعاتی ساده استفاده کنید و مواردی مانند: مکان فعالیت، نوع کسب‌وکار و حتی چند عکس برای معرفی بهتر شغل خود در اختیار کاربران گوگل قرار دهید. با سرچ شدن کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار شما در نزدیکیِ لوکیشن فروشگاهتان نام و مشخصات تجاری شما در صفحه اول نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از این روش به‌راحتی میزان فروش شما را افزایش می‌دهد.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع فروش خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بازدید سایت خود را از یک راه میانبر بالا ببرید؛ از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید. این روش با استفاده از امکانات گوگل ادز (Google ADS) در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این روش با صرف هزینه مستقیم یا مراجعه به آژانس‌های تبلیغاتی، می‌توانید سایت خود را در میان نتایج اول سرچِ گوگل قرار دهید. بهتر است در این شیوه از بازاریابیِ آنلاین آن دسته از کلید واژه‌ها و مقالاتی که در مورد نقاط قوت کسب‌وکار شماست بهره بگیرید؛ با این کار، نرخ تبدیل مراجعه‌کنندگان سایت به مشتری را افزایش می‌دهید و در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ، رشد سریعی خواهید داشت. برای افزایش بازدهی در این روش، در مقالاتی که با استفاده از گوگل ادز تبلیغ می‌کنید به سایر مقالات سایت لینک‌ داخلی بدهید و در فروش همه‌ی محصولات خود موفقیت بیشتری کسب کنید.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند تبلیغاتی در بازاریابی آنلاین

اگر بخواهید نتیجه‌ی هزینه‌ای که برای تبلیغات در اینترنت می‌کنید، مؤثر و قابل‌سنجش باشد؛ بدون شک استفاده از شیوه‌ی تبلیغات کلیکی، روش مناسبی برای شما است. در این شیوه، شما می‌توانید از سایت‌های معتبر و پربازدید برای دیده شدن تبلیغات خود استفاده نمایید. به این صورت که با قرار دادن تبلیغ در سایت موردنظر، به ازای هر کلیک – که در واقع نشان‌دهنده ورود مخاطب به سایت شماست – هزینه پرداخت می‌کنید.

در همین راستا و برای بهتر شدن بازدهی فروش، از این شیوه یعنی تبلیغات کلیکی هوشمند استفاده می‌شود. در شیوه‌ی پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) شما باید حق انتخاب داشته باشید که بنر یا نوشته‌ی تبلیغ شما چه زمانی و به چه افرادی نشان داده شود؛ به این صورت بازاریابی آنلاین کسانی را هدف می‌گیرد که به‌احتمال‌زیاد پتانسیل بالایی برای خرید از شما دارند و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را برای سایت شما بالا می‌برد؛ چراکه افرادی روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند به‌صورت هدفمند انتخاب می‌شوند.

از مزایای تبلیغاتی کلیکی هوشمند این است که برای هر ریالی که صرف تبلیغات می‌کنید می‌توانید مطمئن شوید که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کرده و با کسب و کارتان آشنا شده‌اند. برای انجام تبلیغات کلیکی هوشمند باید با یک آژانس تبلیغاتی که می‌دانید این نوع خدمات را ارائه می‌دهد تماس بگیرید و سؤالات خود راجع به هزینه‌ها همچنین سایت‌هایی که قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند، بپرسید و در صورت موافقت برای بازه زمانی که توافق کرده‌اید همکاری کنید.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ برای صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی بهتر است، بازاریابی از طریق ایمیل را جدی بگیرید. دقت داشته باشید که ارسال یک تبلیغ ثابت برای بانک آدرس ایمیل‌هایی که در اختیار دارید – از طریق وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی یا مراجع حضوری مشتریان – می‌تواند مفید باشد اما در بازاریابی ایمیلی به شیوه هدفمند، مخاطبان را انتخاب و اجناس مورد نظرشان را معرفی می‌کنید؛ خصوصاً اگر بین محصولات شما مبل و صندلی‌های اداری و رسمی برای شرکت‌ها و فضاهای کاری وجود داشته باشد؛ در این صورت می‌توانید آدرس ایمیل مدیران و مسئولان خرید ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی را از وب‌سایت رسمی‌شان به‌دست آورید یا در شیوه‌های بازاریابی غیر آنلاین این اطلاعات مفید را جمع‌آوری کنید و برای آن‌ها ایمیل‌های اختصاصی در مورد محصولات و مزایای خرید از برند خودتان را بفرستید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

این شیوه از تبلیغات – نسبت به تبلیغات ایمیلی – بیشتر دیده می‌شود و باز کردن یک پیامک زمان زیادی نمی‌گیرد. پس این بستگی به هنر شما دارد که با انتخاب متن مناسب – خصوصاً چند کلمه اول – مخاطب را جذب کنید. در این راستا سعی کنید در مورد فروش فوق‌العاده و طرح‌های اقساطیِ فروشِ خود، برای مشتریان بالقوه‌تان پیامک ارسال کنید و لینک وب‌سایت یا صفحات اجتماعی خود را در آن قرار دهید.

فراموش نکنید که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ تمام شیوه‌های مورد استفاده مکمل هم هستند و نتیجه نهایی، حاصل عملکرد موفق، در همه‌ی زمینه‌ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، پیشنهاد می‌شود به مقاله‌ی «نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار + راهنمای جامع طریقه نوشتن SMS تبلیغاتی» مراجعه کنید.

بازاریابی مبلمان و دکوراسیون داخلی
بازاریابی مبلمان و دکوراسیون داخلی
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه‌های نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای صنایع مبلمان و دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. استفاده از شیوه‌های مختلف، بازده بالا، هدفمند بودن تبلیغات و در مواردی رایگان بودن، از جمله مزایای روش‌های آنلاین برای افزایش فروش محصولات شما است. گستردگی دنیای مجازی باعث می‌شود دست شما در نشان دادن خلاقیت و به کار بردن شیوه‌های نو، برای نمایش محصولاتی که عرضه می‌کنید باز باشد. پس خود را محدود به روش‌های تبلیغات سنتی و تقلید از دیگر کسب‌وکارها نکنید.

شایان ذکر است که استفاده از شرکت‌ها و کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای شما پیشرفت چشمگیری به ارمغان بیاورد. به‌عبارت بهتر، با انتخاب یک تیم دیجیتال مارکتینگِ قوی، افزایش فروش دور از دسترس نیست و حتی در برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توانید به فکر گسترش فیزیکی بیزینس و تأسیس شعب جدید باشید.

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای فروش مبلمان» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که کسب‌وکار خود در صنعت تولید مبمان و دکوراسیون داخلی را در فضای مجازی تبلیغ کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

2 نظر در “آموزش دیجیتال مارکتینگ در صنعت مبلمان – ۸ تکنیک بازاریابی اینترنتی فروش مبل و دکوراسیون

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.