احتمالاً بارها شاهد تأسیس یک رستوران یا فست‌فود جدید و تعطیل شدن آن در زمانی کوتاه بوده‌اید؛ و ممکن است برای شما هم این سؤال‌ها به وجود بیاید که: چرا تعداد افرادی که به این دسته مشاغل روی می‌آورند و شکست می‌خورند، زیاد است؟ افراد موفق در این حوزه از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟ چرا بعضی رستوران‌ها – باوجود تهیه غذای باکیفیت – مشتری ندارند؟ چرا یا میزان فروش یک فست‌فود متناسب با کیفیت غذاهایش نیست؟

اگر صاحب رستوران یا فست‌فود هستید – یا می‌خواهید به این بازار وارد شوید – و به دنبال جوابِ این قبیل سؤالات می‌گردید؛ بهتر است بدانید که شاید بخش زیادی از پاسخ این سؤال‌ها، مربوط به حوزه «تبلیغات و بازاریابی» باشد. در این راستا باید گفت که اگر در دو بخش بازاریابی آنلاین و غیر آنلاین کم‌کاری کنید، بدون شک به مشکل برمی‌خورید. اگرچه معمولاً مشتریان با دریافت محصول و خدمت مناسب – بدون هزینه – کار تبلیغاتِ سنتی و معرفی مشتریان جدید را بر عهده می‌گیرند؛ اما شما نیاز به تبلیغات آنلاین دارید؛ تا گستره‌ی معرفی خود را در میان رقبا افزایش دهید. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا می‌خواهیم شما را با اصول و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فودها، آشنا کنیم. تا با استفاده از امکانات این شیوه‌ی نوین بازاریابی، موفقیت کار خود را تضمین کنید؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین و روش اجرای این تکنیک‌ها را در صنعت تولید غذا به شما معرفی کنیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام نوع تبلیغات برای رستوران ها و فست فودها بهتر است؟ تبلیغات آنلاین یا سنتی؟

در زمینه‌ی تبلیغات، دو عامل هزینه و بازدهی بسیار مهم هستند. تکنیک‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین معمولاً با هزینه‌ی پایین‌تری نسبت به تبلیغات سنتی انجام می‌شوند؛ شما با یک بررسی ساده متوجه می‌شوید که هزینه طراحی یک وب‌سایت – توسط یک کارشناس ماهر – از مبلغ مورد نیاز برای تهیه‌ی یک تابلو با اندازه متوسط، کمتر است! از سوی دیگر، بازدهی تبلیغات آنلاین بسیار بیشتر از شیوه‌های سنتی تبلیغات است؛ چرا که به‌صورت هدفمند و برای جلب نظر افرادی به کار می‌روند که احتمال دارد به مشتری رستوران یا فست فود شما تبدیل شوند و در ادامه با ارائه‌ی غذاهایی با کیفیت بالا، افراد جذب‌شده از طریق تبلیغات، مشتریان ثابت شما خواهند شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا صاحبان رستوران ها و فست فودها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

مشتریان غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها از دسته‌های مختلف جامعه و با سنین مختلف هستند که هر کدام سلیقه‌ی خاص خود را دارند؛ همان‌طور که در انتخاب غذا، ذائقه‌های مختلف به دنبال مزه‌های متفاوت هستند؛ ذهنِ مخاطبانِ تبلیغات نیز با شیوه‌های متفاوت جذب می‌شود. پس بهتر است – با توجه به غذاهایی که تهیه می‌کنید – برنامه‌ی تبلیغاتیِ خلاقانه برای جلب توجه دسته‌های مختلف – ورزشکاران، گیاه‌خواران، کودکان و… – داشته باشید.

 در این راستا نیاز دارید، هر دسته از افراد را به‌واسطه‌ی روشی خاص جذب کنید و شیوه‌های سنتی بازاریابی این امکان را فراهم نمی‌کند؛ اما در دیجیتال مارکتینگ – به‌عنوان روش نوین بازاریابی – از تکنیک‌های متنوعی برای جذب مشتریان استفاده می‌شود. شما می‌توانید از شبکه‌های مختلف اجتماعی، وب‌سایت‌ها، تبلیغات ویدیویی و… استفاده نموده و توجه دسته‌های مختلف مردم را به رستوران یا فست‌فود خود جلب کنید.

سلیقه‌های متفاوت با نیاز به شیوه‌های بازاریابی مختلف
سلیقه‌های متفاوت با نیاز به شیوه‌های بازاریابی مختلف
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای صاحبان رستوران ها و فست فودها

پیش از پرداختن به تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها و فست فود ها، نیاز دارید زمینه‌سازی کنید و یکسری اقدامات اولیه انجام دهید؛ از طرفی، باید دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید. آنچه نیاز است پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروشِ خود مد نظر قرار دهید را در شش مرحله به شما معرفی می‌کنیم. این مراحل عبارت‌اند از:

  1. برندسازی (Branding)
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. تسلط بر زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. سنجش اقدامات رقبا
  5. تعیین انتظارات و برنامه‌ریزی بر اساس آن‌ها
  6. مشخص کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رستوران یا فست‌فود خود

در ادامه به بررسی و تشریح هر یک خواهیم پرداخت.

برند خود را بسازید و هویت آن را تعیین کنید.

بدون شک هر بیزنسی، نیاز به تعریف یک برند و اعتبار بخشیدن به آن دارد. در واقع وقتی شما به سراغ یک برند معتبر بروید، جز کیفیت بالا، انتظار دیگری نخواهید داشت. به همین صورت، «غذایی که تهیه می‌کنید»، «کیفیتی که ارائه می‌دهید» و «انتظاری که در ذهن مشتری ایجاد می‌کنید»، از طریق برندتان در ذهن مشتریان باقی می‌ماند. اما بدانید که تعیین هویت برند فقط طراحی لوگو و انتخاب اسم نیست؛ شما به‌تدریج تعیین می‌کنید که با دیدن نشان تجاری و نام رستوران یا فست‌فودتان چه انتظاراتی در ذهن بیننده ایجاد شود و مشخص می‌کنید که منتظر دریافت چه کیفیتی از سوی شما باشد.

تعیین هویت برند
تعیین هویت برند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، تولیدِ انواع غذا، شما را با دسته‌های متنوعی از مشتریان روبه‌رو می‌کند؛ مثلاً ورزشکارانی که به دنبال غذای کم‌کالری هستند، مشتریان خوش‌اشتها با میل به غذاهای پرکالری، کودکانی که رنگ و لعاب غذا نظرشان را جلب می‌کند و.. . بنابراین، هرچه تنوع غذاهایی که تهیه می‌کنید بیشتر باشد، مخاطبان تبلیغات شما هم متنوع‌تر می‌شوند. در واقع این منوی رستوران شما است که تعیین می‌کند شما باید توجه چه کسانی را جلب کنید و جامعه هدف شما برای انجام تبلیغات کدام است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» مراجعه کنید.

بر زبان دیجیتال مارکتینگ تسلط پیدا کنید.

برای اینکه در کشوری با زبان متفاوت، بتوانید نیازهای خود را برطرف و جای خود را پیدا کنید، آشنایی با زبان ساکنین آنجا از ضروریات است. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید در دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فود ها موفق شوید، ابتدا باید زبان بازاریابی آنلاین را بشناسید و بر آن مسلط شوید. شایان ذکر است که کسب مهارت در این زمینه نیاز به صرف هزینه و زمان دارد – و اصطلاحاً یک‌شبه به‌دست نمی‌آید – پس به‌عنوان یک روش جایگزین، شما می‌توانید از افراد موفق در این حوزه (دیجیتال مارکترها) استفاده کنید تا به کمک آن‌ها بیزینس خود را در فضای مجازی معرفی و تبلیغ کنید و با این کار، به کسب و کار خود رونق دهید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:
  • دوره ویدئویی آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing): اینجا را کلیک کنید (+).

رقبای خود را بشناسید و اقداماتشان را بررسی کنید.

بازار تولید غذاهای داغ، همیشه پر بوده از تولیدکنندگان مختلف و رقیبان سرسخت، که هر کدام روش خاصی برای جلب مشتری و تبلیغِ کارِ خود داشته‌اند. همیشه می‌توان از این روش‌ها و ایده‌های نو که توسط دیگران استفاده می‌شود – در کنار روش‌های خودتان – بهره ببرید. شایان ذکر است که شناخت رقبا و شیوه‌های بازاریابی که به کار می‌برند، به شما کمک می‌کند:

  • به‌تدریج استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتان را ایجاد کنید.
  • از خطاهای دیگران درس بگیرید.
  • موفقیت‌های رقبا را در برنامه خود قرار دهید و از آن بهره ببرید.
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

برنامه ریزی کنید و انتظارات آینده خود را مشخص نمایید.

 حرکت در مسیر پیشرفت، بدون برنامه‌ریزی، ممکن نیست. شما برای گسترش بیزینس خود از طریق دیجیتال مارکتینگ و رسیدن به موفقیت، باید اهداف و انتظارات خود را مشخص کنید و آن‌ها را در دو دسته اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت طبقه‌بندی نمایید. تعیین این اهداف با شناخت نیازها و کاستی‌های کار ممکن است. مثلاً اگر در منوی شما، فروش چند نوع غذا پایین است، هدف کوتاه‌مدت خود را بازاریابی این نوع غذاها و در عین حال رفع ایرادهای احتمالی کارتان قرار دهید. یا به‌طور مثال در برنامه بلندمدتتان، انتظار خود از نتیجه بازاریابی در چند سال آینده و تأسیس شعب دیگر رستوران یا فست‌فود خود قرار دهید. در ادامه‌ی این راه، با اختصاص هزینه و زمانِ مورد نیاز، به‌تدریج کسب و کار خود را رونق دهید و مشکلات کار را برطرف کنید. هر جا نیاز به توجه بیشتری دارد، از امکانات بیشتری استفاده کنید. با رسیدن به هر بخش از اهدافِ خود، دامنه کار بازاریابی را افزایش دهید و برنامه‌ی تدوین‌شده را دنبال کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را برای افزایش فروش رستوران یا فست فود مشخص کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، شامل مشخص کردن تکنیک‌های مورد استفاده در بازاریابی آنلاین و نیز شخصی‌سازی این روش‌ها به‌تناسب شغل شما است. در این راستا باید پس از انجام مراحلی که ذکر شد اهداف، انتظارات و بازار هدف خود را مشخص کنید؛ فقط در این صورت است که تبلیغات شما هدفمند و مؤثر خواهد بود. شایان ذکر است که برای داشتن یک استراتژی قوی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ مناسب رستوران یا فست‌فود خود – به‌صورت آنلاین – تکنیک‌هایی وجود دارد و برای اجرای این تکنیک‌ها، باید روش اجرای هر کدام را یاد بگیرید. اگر برای این کار زمان ندارید، توصیه می‌شود که حتماً از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و مشاوران فضای مجازی کمک بگیرید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش رستوران ها و فست فودها

برای اجرای یک بازاریابی آنلاین موفق بهتر است از تکنیک‌ها و پلتفرم‌های آنلاینِ مختلف استفاده کنید. همان‌طور که پیش از این گفتیم مشتریان احتمالی شما از سنین و گروه‌های مختلف هستند؛ لذا باید به منظورِ دیده شدن کسب و کارتان توسط آن‌ها، از همه‌ی روش‌های موجود بهره بگیرید. در این راستا، چند مورد از مهم ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش رستوران ها و فست فود ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • ثبت آدرس در گوگل مپ
  • معرفی از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • ویدیو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات پولی گوگل
  • تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی پیامکی

اگر در مورد هر کدام از این تکنیک‌ها اطلاعات کافی ندارید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی هر روش، شما را با نحوه اجرای آن آشنا کنیم.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش رستوران ها و فست فود ها
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش رستوران ها و فست فود ها

ایجاد حساب کاربری برای کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی – خصوصاً اینستاگرام – این روزها  به بستر مناسبی برای تبلیغِ کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. استفاده از این فضا بدون نیاز به هزینه – برخلاف روش‌هایی مثل تبلیغات پولی گوگل یا ریپورتاژ آگهی – این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که شغلتان را معرفی به جامعه هدف خود کنید و فضای رستوران یا فست فودتان را به همراه غذاهایی که سرو می‌کنید را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که می‌دانید، این روزها عکس گرفتن در فضاهایی مثل رستوران یا فست فود و استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی بسیار مرسوم است. در همین راستا، شما هم سعی کنید با طراحی داخلی شیک برای رستورانتان و ارائه‌ی غذاهایی با رنگ و لعاب زیاد و استفاده از عکس‌های جذاب، دنبال کنندگانتان را به حضور در رستوران یا فست فود خود ترغیب کنید. با این کار، هر عکسی که اکانت صفحه اجتماعی شما یا لوکیشن محل کارتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد، باعث تبلیغ کار شما و افزایش درآمدتان می‌شود.

مشتری‌های فعال شما در فضای مجازی بهترین تبلیغ برای کارتان هستند
مشتری‌های فعال شما در فضای مجازی بهترین تبلیغ برای کارتان هستند
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

یک وب‌سایت برای رستوران یا فست فود خود طراحی و در آن محتوای مناسب منتشر کنید.

به جرئت می‌توان گفت که هر بیزنسی برای موفقیت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیاز به ایجاد یک وب‌سایت دارد. افراد زیادی هستند که برای پیدا کردن یک رستورانِ خوب یا یک فست‌فود مناسب در اینترنت به دنبال بهترین گزینه‌ها می‌گردند؛ اینجاست که شما باید از طریق تولید محتوای مناسب در وب‌سایتتان، خود را به مشتریان احتمالی معرفی کنید؛ اما لازمه جذب مشتری‌ها به محل کارتان این است که مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت شما – از طریق محتواهای خاص در وب‌سایت – به کار شما علاقه‌مند شوند.

در این راستا می‌توانید با قرار دادن مطالبی در جهت معرفی بهتر رستوران یا فست‌فود خود، معرفیِ شف‌ها و آشپزهایتان، قرار دادن روش پخت غذاهای مختلف، مسائل بهداشتی –که نشان دهد برای شما اهمیت دارد – لیستی از غذاهایی که ارائه می‌دهید و نیز قسمتی برای بیان انتقادات و پیشنهادهایِ مراجعان، بازدید وب‌سایت خود را افزایش داده و کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

 بعد از طراحی وب‌سایت، شما باید در میان نتایجی که توسط موتورهای جست‌وجو – مثل گوگل – به کاربران ارائه می‌شود، در بالاترین جایگاه باشید تا شانس دیده شدن شما بیشتر شود. افرادی که در اینترنت به دنبال محل مناسبی برای غذا خوردن هستند، اغلب وقت و حوصله کافی برای گشتن در میان صفحات متعدد سرچ گوگل – یا هر موتور جستجوی دیگر – را ندارند. در این راستا، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی سایت (SEO) – در کنار تولید محتوای مناسب – موجب بالا آمدن جایگاه سایتتان در صفحه نتایج جستجو و در نتیجه افزایشِ بازدید کاربران اینترنتی از وب‌سایت شما خود شوید.

شایان ذکر  است که اقدامات سئو به دو دسته آف پیج و آن پیج تقسیم می‌شود:

  • سئو داخلی یا on page به اقداماتی گفته می‌شود که داخل صفحات وب‌سایت به هدف افزایش بازدید انجام بشود. مانند: محتوای صفحات، به کار بردن کلیدواژه‌های انتخابی، لینک‌دهی داخلی، تگ‌های مرتبط انتهای صفحات، تایتل و متنی توضیحات مناسب و…
  • سئو خارجی یا off page نیز به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از صفحات وب‌سایت برای بهینه‌سازی آن انجام می‌دهیم مانند: اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک، خرید ریپورتاژ آگهی و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایت‌تان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لازم به ذکر است همان‌طور که شما در زمینه‌ی کاری خودتان، تجربه و دانش کافی دارید؛ ورود به عرصه سئو سایت و افزایش مشتریانتان از این طریق، نیاز به افراد دارای دانش و مهارت دارد؛ پس بد نیست برای این منظور از کارشناسان ماهر و باتجربه استفاده کنید.

از تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که به نتیجه رسیدن از طریق سئوی سایت و تولید محتوا یک کار بلندمدت است. اگر می‌خواهید وب‌سایتِ کسب و کار خود را در مدت‌زمان کوتاهی در گوگل به بازدید بالا برسانید، می‌توانید با استفاده از تبلیغات گوگل و پرداخت هزینه، وب‌سایت خود را در میان نتایج اولیه سرچ گوگل قرار دهید و از این طریق تعداد مشتریان خود را بالا ببرید. برای استفاده از این روشِ دیجیتال مارکتینگ برای رستوران یا فست فود – و البته هر کسب‌وکار دیگری – می‌توانید با ایجاد یک اکانت گوگل برای کسب‌وکارتان به صفحه گوگل ادز (Google Ads) بروید و کمپین تبلیغاتی خودتان را راه‌اندازی کنید. شایان ذکر است که یک روش دیگر برای انجام این کار، مراجعه به آژانس‌های تبلیغاتی و سپردن کار به آن‌هاست تا کار تبلیغاتِ آنلاین شما را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت کنند.

گوگل ادز | Google Ads
گوگل ادز | Google Ads
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای کلیک

در این شیوه از تبلیغات آنلاین، شما با طراحی یک بنر تبلیغاتی، برای رستوران یا فست‌فود خود از طریق ترافیک سایت‌های دیگر جلب مشتری می‌کنید؛ به این صورت که بازدیدکنندگان سایتی که بنر تبلیغاتیِ رستوران شما در آن قرار دارد با کلیک روی بنر – از طریق لینک قرار داده شده – وارد وب‌سایت شما شده و با کسب و کارتان آشنا می‌شوند. در این حالت، شما به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی بنر تبلیغاتی شما می‌کنند، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. ادامه‌ی فرآیند بازاریابی – تبدیل کاربران اینترنتی به مشتریان وفادار – به مباحث تولید محتوای مناسب و کاربرپسند بودنِ وب‌سایت رسمیتان بستگی دارد.

بر اساس توضیح بالا، می‌توان گفت با استفاده از این تکنیک در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات شما هدفمند خواهد بود. فقط کسانی بر روی لینک موجود در تبلیغ شما کلیک می‌کنند که پتانسیل مشتری شدن را دارند و حتی در صورتی که با دیدن تبلیغ به محل کار شما نیایند و غذا سفارش ندهند؛ با نام برند شما آشنا می‌شوند و به‌عنوان مشتریان بالقوه در دسترس هستند.

تبلیغات کلیکی هوشمند

یک شیوه‌ی پیشرفته از تبلیغاتِ PPC، «تبلیغات کلیکی هوشمند» است. در این روش تبلیغاتی، سعی شده هر تبلیغ به‌صورت هدفمند و به افرادی نمایش داده شود که احتمال بیشتری برای جذب به بیزینس شما دارند. شایان ذکر است که این شیوه از تبلیغات آنلاین، باید توسط افراد ماهر با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند اجرا شود؛ به همین دلیل استفاده از آژانس‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات کلیکی هوشمند را به شما توصیه می‌کنیم.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار باشد
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

«کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را – بر اساس موارد بالا – ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

آدرس رستوران یا فست فود خود را در گوگل مپ وارد کنید.

استفاده از مکان‌یاب گوگل (Google Maps) یک روش رایج برای یافتن آدرس رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، هتل، پمپ‌بنزین و… است. برای اینکه توسط مشتری‌هایی که با محل کسب‌وکار شما آشنا نیستند – یا مسافرها در فصل تعطیلات – دیده شوید، بهترین کار این است که آدرس رستوران یا فست‌فود خود را در گوگل مپ وارد کنید تا با توجه به الگوریتم‌های گوگل، در صورت جست‌وجو در نزدیکی رستورانتان، آدرس شما به‌عنوان یکی از نتایج اول نمایش داده شود. برخی دیگر از اطلاعاتی که می‌توانید به همراه آدرستان وارد کنید عبارت‌اند از:

  • نام محل کسب‌وکار
  • عکس‌های فضای بیرونی و داخلی
  • آدرس وب‌سایت و شماره تلفن
  • ساعت کاری
  • عکس‌های 360 درجه گوگل
  • کامنت‌ها و نظرات مردم در مورد این محل

رستوران یا فست فود خود را از طریق سایت ها و اپلیکیشن های مختلف معرفی کنید.

یکی دیگر از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغِ رستوران ها و فست فود ها، معرفی آن‌ها از طریق سایت‌های امتیازدهی و سایت‌های معرفی رستوران‌ها می‌باشد. هرچند این دسته وب‌سایت‌ها در ایران به درجه‌ی بالایی از رایج بودن نرسیده‌اند، اما مواردی مانند «فیدیلیو» و «دلینو» با معرفی رستوران‌ها و امتیازدهی به امکانات و کیفیت غذاهای آن‌ها می‌تواند به مشتریان شما در تصمیم‌گیری کمک کند. در این راستا می‌توانید با دعوت از منتقدان و مسئولین سایت، آن‌ها را با شرایط رستوران خود آشنا کنید و از مشتریان خود بخواهید نظراتشان را در مورد رستوران یا فست‌فود شما در این قبیل فضاهای اینترنتی به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از روش‌های معرفی کسب‌وکارتان به مشتریان بالقوه، انجام این کار از طریق اپلیکیشن‌های مکان‌یابی مانند «فودیسم» است؛ که به‌صورت اختصاصی رستوران‌ها یا فست‌فودهای نزدیک به محل را نشان می‌دهند. در این خصوص، باید مطمئن شوید نام برند شما و آدرس دقیق محل کارتان از طریق این اپلیکیشن‌ها در دسترس مردم قرار بگیرد.

برای معرفی کسب و کارتان ویدیو مارکتینگ را دست کم نگیرید.

استفاده از ویدیو در تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین، بسیار رایج است. شما می‌توانید با تولید ویدیوهای مناسب و اشتراک‌گذاری آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتِ رسمیتان، افراد زیادی را علاقه‌مند به غذاها و محیط رستوران یا فست‌فود خود کنید و آن‌ها را به مشتریان دائمیِ بیزینستان تبدیل نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ یک شیوه‌ی جذاب و کاربردی در تبلیغ رستوران و فست فود

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی – مانند اینستاگرام – یک شیوه جدید تبلیغات، از طریق اینفلوئنسرها – در کنار بلاگرها – رایج شد. این روزها پیج‌های مربوط به اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها پر شده از تبلیغات مشاغل و برندهای مختلف که با دریافت هزینه تبلیغات می‌توانند باعث رونق رستوران یا فست‌فود شما شوند.

اهمیت اینفلوئنسرها، بلاگرها و تیسترها در دیجیتال مارکتینگ
اهمیت اینفلوئنسرها، بلاگرها و تیسترها در دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فود ها

در نظر داشته باشید که هر کدام از خود بلاگرها، اینفلوئنسرها و افراد مشهور – ورزشکاران، بازیگران، واینرها – می‌توانند، حتی با یک‌بار غذا خوردن در رستوران یا فست‌فودِ شما، تغییرات چشمگیری در تعداد مشتریانتان به وجود آورند؛ بنابراین، از پتانسیل بالای این شیوه‌ی تبلیغاتِ آنلاین نیز غافل نشوید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌شود که دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» را هم بخوانید.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

اگر یک دیتابیس، از اطلاعات مراجعه‌کنندگان به سایت خود تهیه کنید، با داشتن آدرس پست الکترونیک آن‌ها می‌توانید – بدون هزینه – به ایمیل مارکتینگ پرداخته و تبلیغات ایمیلی انجام دهید. شما می‌توانید در تبلیغات ایمیلی خود با ارسال عکس یا ویدیوهای کوتاه، مشتریان بالقوه‌ی خود را را به حضور در رستوران یا فست‌فودتان ترغیب کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

یک شیوه تبلیغاتِ در دسترس و نسبتاً ارزان، در مورد رستوران‌ها و فست‌فودها، روش ارسال پیامک و بازاریابی از این طریق است که در این دسته از کسب و کارها بسیار مفید می‌باشد. در این شیوه – از طریق پیامک – نوع غذاهایی که تهیه می‌کنید، آدرس محل رستوران یا شعبه جدید، تخفیفات مناسبتی، شماره‌های تماس و… را برای مشتریان بالقوه ارسال کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

لینک مقالات تکمیلی یا پیشنهادی

نتیجه گیری و سخن پایانی

در این مقاله با عنوان «دیجیتال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فود ها»، شما را با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتری و افزایش فروش این نوع بیزینس آشنا کردیم. حالا که با اهمیت و گستردگی شیوه‌های بازاریابی آنلاین آشنا شدید؛ بهتر است این روش‌ها را در برنامه‌های تبلیغاتی خود به کار ببرید و در صورتی که امکان یادگیری و انجام آن‌ها را ندارید، توصیه می‌کنیم از آژانس‌های تبلیغاتی و کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. قطعاً در رقابت میان تولید کنندگانِ غذایِ داغ آنهایی بهتر عمل می‌کنند که تبلیغات داغ و گسترده‌ای داشته باشند.

امید است که مطالعه این مطالب و اجرای همه یا بخش‌هایی از آن، باعث رونق کسب‌وکارتان شود. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی در خصوص «روش های بازاریابی اینترنتی برای رستوران ها و فست فود ها» دارید، یا روش‌های دیگری را می‌شناسید و یا نکته‌ی خاصی را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، خواهشمند است دیدگاه‌های ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این نوشتار به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت صلاح‌دید می‌توانید، لینک این نوشتار را از طریق کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید به‌دست دوستان و آشنایان برسانید تا آنها نیز اگر درصدد این هستند که رستوران یا فست فود خود را در فضای مجازی تبلیغ کنند، بتوانند از طریق اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است، به هدفشان دست یابند. علاوه بر آن، می‌توانید ما را در اینستاگرام و تلگرام فالو کنید تا در زمینه جدیدترین روش‌ها، ترفندها و اخبار دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی به‌روز بمانید.

بر اساس رای 3 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.