همانطور که سال‌ها قبل، تصور سفارش تاکسی به صورت آنلاین عجیب و باورنکردنی بود، امروز هم تصور نبودن اسنپ در بازار تاکسی‌های آنلاین کشور غیر ممکن است. سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ که از سال 93 فعالیت رسمی و جدی خود را آغاز کرد و امروز در اکثر نقاط کشور سرویس‌دهی دارد، به یکی از موفق‌ترین، بزرگترین و پردرآمدترین کسب و کارهای اینترنتی کشور تبدیل شده است؛ این دستاورد، انگیزه زیادی برای کار در اسنپ در بین کارجویان جوان ایجاد کرده است تا علاوه بر امنیت شغلی، امکان ارتقای شغلی، رزومه‌سازی و دریافت مزایای مالی آن را داشته باشند. به همین دلیل در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا، آشنایی بیشتر و کاملتری با اسنپ و فرصت‌های شغلی آن در حوزه‌های بازاریابی خواهیم داشت.

مروری بر اسنپ

گرچه اسنپ امروز با چند سال پیش تفاوت زیادی دارد، اما اگر اسنپ را همان تاکسی اینترنتی در نظر بگیریم، باید گفت که این برند، الگوی جهانی Uber را پیش روی خود دارد و در داخل کشور، رقیبی جدی به نام تپسی در برابر آن ایستاده است. این رقابت، فقط در جذب راننده و مسافر خلاصه نمی‌شود و جذب نیروهای متخصص و مجرب هم در میدان رقابت آنها قرار دارد. 

موفقیت اسنپ، بدون دردسر و چالش نبوده اما جایگاه تثبیت شده آن در بازار کشور سبب شده تا سایر محصولات شرکت مالک پروژه، با تغییر نام، وارد اپلیکیشن اسنپ شوند تا برند اسنپ را از یک تاکسی اینترنتی، به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل کند؛ اپلیکیشنی شامل تاکسی آنلاین، سفارش اینترنتی غذا (اسنپ فود)، خرید بلیط و تور مسافرتی (اسنپ تریپ) و … 

طبق آخرین آمارهای منتشر شده در رسانه‌های کشور، هم اکنون اسنپ حدود 2000 کارمند تمام‌وقت، با حدود 600،000 راننده فعال فقط در سرویس جابه‌جایی مسافر درون‌شهری اسنپ اکو دارد. 

آشنایی با اسنپ

سهامداران اسنپ

بحث مالکیت اسنپ یا بهتر بگوییم «شرکت ایده گزین ارتباطات روماک» کمی غیر شفاف به نظر می‌رسد. طبق اظهار نظرها و گفته مدیران این شرکت و اطلاعات به دست آمده، حدود 60 درصد سهام این شرکت در اختیار ایرانسل بوده و 30 درصد دیگر در اختیار یک شرکت آلمانی به مدیریت دو فرد تبعه عربستان سعودی است و بقیه 10 درصد هم به هایپراستار تعلق دارد. طبق اظهارت ژوبین علاقه‌‌مند، مدیرعامل وقت اسنپ، هیئت‌مدیره این شرکت بیشتر از اعضای ایرانی تشکیل شده و فقط یکی از اعضای آن، ملیت غیر ایرانی دارد. 

خدمات و محصولات اسنپ

همانطور که پیش‌تر عنوان کردیم، اسنپ طیف گسترده‌ای از خدمات را به افراد ارائه می‌دهد که اسنپ را به سوپر اپلیکیشنی برای تقریباً همه نیازهای روزمره شما مناسب کرده است. این خدمات – که همگی در بستر وب و در اپلیکیشن اسنپ قابل دریافت هستند – را به دسته‌های اصلی زیر می‌‌توان تقسیم‌بندی کرد: 

تاکسی اینترنتی اسنپ

سرویس جابه‌جایی مسافر با امکانات بسیار زیاد که مسافر را مستقیماً به راننده متصل می‌کند و با داشتن صدها هزار راننده فعال، تقریبا هر مسافری را با هر مقصدی و در هر زمانی از شبانه‌روز بدون راننده نمی‌گذارد. از طرف دیگر، رانندگان هم در طول شبانه‌روز می‌توانند در هر ساعتی که بخواهند بسته به نیاز مسافران کار کنند و درآمدزایی داشته باشند. در این بین، اسنپ هم درصدی از پرداختی مسافر به راننده را به عنوان کمیسیون سفر از کرایه کسر کرده و به عنوان درآمد خود درنظر می‌گیرد. که تقریبا می‌توان گفت یک تعامل برد، برد، برد برای مسافر، راننده و اسنپ به حساب ‌می‌آید. 

محصولات شرکت اسنپ

اما خود سرویس تاکسی اسنپ به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود مانند: 

  • اسنپ معمولی (اکو): همان سرویس معمولی اسنپ است که اکثر مسافران از آن استفاده می‌کنند. 
  • اسنپ رز (مخصوص بانوان): با استفاده از این سرویس بانوان می‌توانند از حضور راننده خانم برای امنیت خاطر بیشتر بهره‌مند شوند. (البته این سرویس در حال حاضر غیر فعال است). 
  • اسنپ اکو پلاس (ویژه): با درخواست این سرویس، خودروهای مدل بالاتر برای سفر مسافرین در نظر گرفته‌ شده که البته هزینه بیشتری هم در بر خواهد داشت.

اسنپ‌باکس و اسنپ‌بایک

این سرویس هم مشابه سرویس قبلی اسنپ، می‌تواند هم برای سفر درون‌شهری (اما فقط برای یک مسافر) و هم برای جابه‌جایی و ارسال بسته‌های کوچک استفاده شود. در این سرویس که از موتورسواران استفاده می‌شود، امکان سفرهای درون‌شهری و ارسال بسته به شکل سریعتر برای افراد فراهم شده است. روش درآمدزایی شرکت هم مانند سرویس اصلی اسنپ براساس کمیسیون دریافتی از پرداختی مسافر به راننده در نظر گرفته شده است. 

اسنپ‌مارکت

سرویس اسنپ مارکت در واقع کار خرید از هایپراستارها و سوپرمارکت‌های اطراف را برای شما انجام می‌دهد. شما با استفاده از اسنپ مارکت بدون خروج از منزل می‌توانید از تمامی فروشگاه‌های نزدیک که طرف قرارداد با اسنپ باشند، مواد غذایی و نیازمندی‌های ضروری خود را تهیه کنید. در این روش، خریدار هزینه ارسال اقلام به همراه هزینه خرید کالاها را به صورت درون‌برنامه‌ای پرداخت می‌کند. 

آشنایی با اسنپ

اسنپ‌بار یا اسنپ‌وانت

در سرویس اسنپ بار هم امکان می‌توانید درخواست وانت برای جابه‌جایی وسایل برای افراد فراهم شده است که باز هم از طریق سوپراپلیکیشن اسنپ قابل انجام است. 

اسنپ‌تریپ

این سرویس خدمتی برای گردشگران و مسافران بین شهری برای پیدا کردن هتل، محل اقامت، تورهای گردشگری، بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس می‌باشد. در این سرویس شما با انتخاب مبدا مقصد، طول اقامت، تاریخ شروع سفر می‌توانید همه گزینه‌های مربوط و موجود را مشاهده کنید و بهترین سفر را از نظر کیفیت و هزینه برای خود برنامه‌ریزی کنید. 

استخدام در اسنپ

اسنپ‌فود

اسنپ‌فود سرویس مشابهی مانند اسنپ‌مارکت در حوزه غذا و محصولات خوراکی است که می‌توان از طریق آن به صورت آنلاین از رستوران‌ها و فست‌فودهای طرف قرارداد با اسنپ‌فود، غذای خود را سفارش داد و درب منزل تحویل گرفت. اسنپ‌فود هم از پروژه‌های بسیار موفق این شرکت است که تقریباً در بازار ایران رقیبی جدی ندارد.

سایر سرویس‌های اسنپ

شاید اصلی‌ترین سرویس‌های درآمدزای اسنپ موارد گفته شده بالا باشند اما اسنپ سرویس‌های دیگری مانند: اسنپ دکتر، اسنپ پرداخت، اسنپ کلاب، اسنپ بورس، اسنپ کیو و … را دارد که در حال توسعه و برنامه‌ریزی برای رشد آن‌‌ها می‌باشد و احتمالا به زودی تیم اسنپ به استخدام نیروهای بیشتری برای تشکیل تیم هر یک از این سرویس‌ها نیاز خواهد داشت. 

استخدام در اسنپ

استخدام در اسنپ

جدا از بحث رانندگان، سفیران و شرکای این سوپر اپلیکیشن، اسنپ از کارمندان ماهری در حوزه‌های برنامه‌نویسی، دیجیتال مارکتینگ، فروش، تبلیغات، توسعه سایت و اپلیکیشن، مدیر محصول، پشتیبان تلفنی و… بهره می‌برد. پروسه استخدام در اسنپ تقریبا زمان‌بر و چند مرحله‌ای انجام می‌شود. معمولاً کارجویان به دلیل بزرگ بودن این شرکت، علاقه به استخدام در اسنپ را دارند اما همه آن‌ها در به دست آوردن جایگاه شغلی مورد نظر خود در این شرکت موفق نمی‌شوند. 

با توجه به اینکه محصولات اسنپ بر بستر وب و اپلیکیشن هستند، به تیم فنی گسترده و همچنین تیم دیجیتال مارکتینگ کامل و حرفه‌ای نیاز دارند و این یعنی، فرصت‌های شغلی زیادی در پیش روی کارجویان قرار گرفته است.

مزایای استخدام در اسنپ

شرکت اسنپ به عنوان یک استارتاپ موفق، به خوبی می‌داند بخش زیادی از موفقیت خود را در این مدتی که به دست آورده، مدیون کارمندان و متخصصینی است که در این برند فعالیت می‌کنند. از این‌رو مانند هر برند بزرگ دیگری، مزایای خوبی برای کارمندان خود در نظر گرفته است. اگر شما موفق به استخدام در اسنپ شوید، نسبت به جایگاه شغلی و تخصصی که دارید از حقوق و مزایای نسبتاً خوبی برخوردار خواهید شد. شرکت اسنپ همچنین محیط کار خوبی را برای کارمندان خود فراهم کرده که برای افراد خلاق و متخصص بستری برای ایده‌پردازی با ذهن باز ایجاد کرده باشد. 

مزایای استخدام در اسنپ

همانطور که در بخش‌های قبلی این مطلب ذکر کردیم، این شرکت دارای مالکیت بین‌المللی است و می‌تواند برای هر متخصص، برنامه‌نویس، مدیر و کارشناسی یک سکوی پرتاب فوق العاده در محیط کار بین المللی باشد. برای آنکه با رویه حساب‌شده و نسبتاً سخت‌گیرانه اسنپ در استخدام نیروهای متخصص آشنا شوید، کافی‌ست فرآیند استخدام برنامه‌نویس اندروید در اسنپ را مطالعه کنید.

استخدام برنامه نویس اندروید در اسنپ

برای این موقعیت شغلی شما نیاز دارید تا پروسه تقریباً طولانی‌مدتی را پشت سر بگذارید و از تخصص خوبی در حوزه برنامه‌نویسی اپ برخوردار باشید. در ابتدا پس از ارسال رزومه به بخش استخدام و نیروی انسانی اسنپ، برای دعوت به انجام چند تست فنی با شما تماس گرفته خواهد شد. تستی با حدود 30 تا 40 سوال فنی که بیشتر آن‌ها چهارگزینه‌ای هستند و تعدادی هم به صورت تشریحی نیاز به پاسخگویی خواهند داشت و شما برای انجام این تست‌ها 30 دقیقه زمان در اختیار دارید. بعد از این مرحله و در صورت قبولی، از شما برای شرکت در مصاحبه آنلاین تصویری یا حضوری دعوت خواهد شد و معمولاً در طول این مصاحبه 2 ساعته در خصوص موارد مد نظر نیروی انسانی و سپس موارد تخصصی از شما پرسیده خواهد شد. 

آموزش‌های ویدئویی مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کپی‌رایتر در اسنپ

برندهای بزرگ به خوبی از ارزش کپی‌رایتینگ در بازاریابی آگاه هستند و به همین دلیل، حداقل یک نفر را به عنوان کپی‌رایتر یا نویسنده تبلیغاتی استخدام می‌کنند. در اسنپ از یک کپی‌رایتر، نگارش متون تبلیغاتی برای تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و … برای تعامل با مخاطب هدف و مرتبط با پیام اصلی برند انتظار می‌رود.

آموزش‌های ویدئویی مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه نویس در اسنپ

استخدام مدیر محصول در اسنپ

برای جذب در اسنپ به عنوان مدیر محصول نیز فرایند تقریباً مشابهی را در پیش رو دارید و پس از ارسال رزومه خود برای اسنپ، در یک جلسه در اسکایپ یا به صورت حضوری، مصاحبه عمومی و تخصصی از شما انجام خواهد شد. برخی از مواردی که باید برای استخدام در اسنپ به عنوان مدیر محصول داشته باشید شامل موارد زیر است: 

  • استانداردهای مدیریت پروژه 
  • توانایی تحلیل داده 
  • تدوین گزارشات و گزارش دهی  
  • آشنایی کامل با دیتابیس و موارد مربوط 
  • تدوین استراتژی 
  • مدیریت و راهبری تیم 
  • تسلط به زبان انگلیسی 

آموزش‌های ویدئویی مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام Senior Digital Marketing Specialist در اسنپ

 متخصص ارشد دیجیتال مارکتینگ از مشاغل مهم در اسنپ (و هر کسب و کار اینترنتی دیگر) می‌باشد. از دیجیتال مارکتر ارشد اسنپ انتظارات زیادی وجود دارد که در زیر، به بخشی از وظایف آن اشاره شده است:

  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل، CPI, CPL, CAC
  • مدیریت محتوا برای کمپین‌های دیجیتال
  • اندازه‌گیری CAC, CLV و KPI
  • مدیریت بودجه کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ
  • ارائه راهکار برای بهبود تبلیغات آنلاین
  • نظارت بر عملکرد رقبا

البته برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ، تجربه کار اجرایی و مدیریت عملیاتی دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با موارد زیر را انتظار می‌رود:

آموزش‌های ویدئویی مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس بازاریابی محتوایی در اسنپ

برخی توانمندی‌های مورد انتظار از کارشناس بازاریابی محتوایی در اسنپ به شرح زیر است:
  • توانایی تولید محتوای تبلیغاتی
  • توانایی ایده‌پردازی برای کمپین‌ها بر اساس محتوا و پیام کمپین
  • بررسی ترندهای روز بازاریابی محتوایی
  • توانایی تحلیل محتواهای منتشر شده و ارائه گزارش عملکرد
  • آشنا با اصول بازاریابی، اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و …

آموزش‌های ویدئویی مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام Data Analyst در اسنپ

از جمله تخصص‌های جدید کسب و کارهای آنلاین که در برندهای بزرگ رایج است، تحلیلگر داده می‌باشد که باید با تجربه تخصصی خود از کمیت و دقت داده‌ها، فرآیندها، طرح‌ها و … مطمئن شده و به اسنپ در تصمیم‌گیری‌های بهتر مبتنی بر داده کمک کند.
آگهی های استخدام اسنپ

استخدام طراح رابط کاربری و تجربه کاربری در اسنپ

در کسب و کارهای اینترنتی بزرگ، مخصوصاً کسب و کارهایی که چندین محصول مختلف دارند، طراح تجربه کاربری (UX Designer) و طراحی رابط کاربری (UI Designer) در دو سمت جداگانه استخدام می‌شوند اما در کسب و کارهای کوچک، فقط یک متخصص UI/UX استخدام می‌کنند. در اسنپ هم برای این دو تخصص، دو جایگاه شغلی مختلف در نظر گرفته شده و برخی وظایف آنها در موارد زیر بیان شده است:
  • تهیه پروتوتایپ محصولات و تست آنها
  • بررسی راهکارهای مختلف برای حل مشکلات کاربر در محصول و استفاده از تست A/B
  • طراحی وایرفریم محصولات اسنپ

آگهی‌های استخدام اسنپ در سایت های استخدامی

اهمیت جذب نیروی متخصص سبب شده تا شرکت اسنپ در تمام سایت‌های استخدامی کشور، آگهی‌های خود را ثبت و منتشر کند. برای مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام در اسنپ، به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

  • آگهی‌های استخدام اسنپ: (+)
  • آگهی‌های اسنپ در جابینجا: (+)
  • آگهی‌های اسنپ در ایران تلنت: (+)
  • آگهی‌های اسنپ در ایران استخدام: (+)
  • آگهی‌های اسنپ در جاب ویژن: (+)
  • آگهی‌های اسنپ در کاربوم: (+)

همچنین می‌توانید با مراجعه به راه‌های ارتباطی مستقیم اسنپ، از آگهی‌های استخدام در اسنپ مطلع شوید:

  • آدرس وب‌سایت اسنپ: (+)
  • صفحه فرصت‌های شغلی در سایت اسنپ: (+)
  • کانال تلگرام اسنپ: (+)
  • صفحه اینستاگرام اسنپ: (+)
  • صفحه توئیتر اسنپ: (+)
  • صفحه لینکدین اسنپ: (+)

 

شما قصد جذب شدن در کدام محصول اسنپ و با چه جایگاهی را دارید؟ 

بر اساس رای 11 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.