گوگل ادسنس به عنوان سرویس نمایش تبلیغات گوگل، این روزها بین صاحبان سایت‌های مختلف بسیار محبوب شده است. علاوه‌بر اینکه بخش بزرگی از درآمد خود برند گوگل از این طریق تامین می‌شود، بسیاری از سایت‌ها، حتی سایت‌های معروف و پربازدید هم درآمد روزانه بسیار خوبی از این سرویس نمایش آگهی دارند. اما برای رسیدن به درآمد مناسب از این طریق، باید روش‌ها و معیار‌های مختلفی را بررسی و رعایت کرد و به آنها مسلط بود. در این مطلب از آکادمی کاپریلا، بهترین و موثرترین راهکارها جهت افزایش هر چه بیشتر درآمد شما در این سرویس کسب درآمد دلاری ارائه می‌شود. بنابراین اگر به فکر درآمد بیشتر از گوگل ادسنس هستید، تمامی مواردی که در ادامه آورده می‌شود را بررسی کرده و به آنها عمل کنید. مطمئن باشید کسب درآمد زیاد از این طریق، دور از ذهن و دور از دسترس نخواهد بود و تنها کافی است روش کار و فعالیت در این زمینه را به خوبی فرا بگیرید.

توجه: اگر در مورد ماهیت گوگل ادسنس به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در ابتدا مقاله گوگل ادسنس چیست؟ را مطالعه کنید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

9 نکته برای افزایش درآمدزایی با گوگل ادسنس

آمارها نشان می‌دهند ۹۷% مشتریان احتمالی محلی در گوگل، کسب و کارهای محلی خود را حتماً جستجو می‌کنند. داشتن وبسایت‌های مستقل در برقراری ارتباط با مخاطب هدف تاثیرگذار است و به شما کمک می‌کند که محصولات برند خود را بفروشید. با این حال، ممکن است شما بخواهید از وبسایت‌های خود، درآمد جانبی هم داشته باشید. اینجاست که تبلیغات آنلاین وارد بازی می‌شود. به لطف گوگل ادسنس، امروزه درآمدزایی دلاری از وبسایت، شکل و شمایل ساده‌تری به خود گرفته است. این پلتفرم به راحتی به کاربران اجازه افتتاح حساب کاربری می‌دهد و اگر به‌درستی از آن استفاده شود، منجر به افزایش سریع درآمد شما خواهد شد.

معرفی شبکه تبلیغات کلیکی کاپریلا

اگر می‌خواهید به‌طور کاملاً دقیق و با کمک هوش مصنوعی تعیین کنید که تبلیغات شما در چه سایت‌هایی، در چه صفحاتی و برای چه کسانی نمایش داده شود، از سیستم تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش تبلیغات کلیکی همسان، اینجا را کلیک کنید +.

همچنین به کمک کاپریلا می‌توانید از انواع سایت و وبلاگ خود، با تبلیغات کلیکی هوشمند، درآمد کسب کنید.

با وجود اینکه این مدل استراتژی‌های درآمدزایی، تأثیر مثبت فوق‌العاده‌ای دارد، اما برای اینکه که از آن نتیجه بگیرید، باید با استفاده از بهینه‌سازی ادسنس کار را پیش ببرید و تلاش بیشتری در افزایش نرخ کلیک و درآمد خود کنید. در حالی‌که گوگل سعی دارد پلتفرم ساده‌ای را به کاربران ارائه دهد، شما باید روش‌های بهینه‌سازی آن را یاد بگیرید. به محض اینکه یاد بگیرید تبلیغات را چگونه در وبسایت خود درج کنید، درآمد شما رشد بی‌سابقه‌ای خواهد کرد. در ادامه ۱۰ مورد از مواردی که درآمدزایی گوگل ادسنس شما را به حداکثر می‌رسانند را جمع‌آوری کرده‌ایم. این ده مورد تست شده هستند و کاربردی بودن آنها اثبات شده است.

کاری کنید که سایتتان جذاب شود.

افراد بازدیدکننده همین که وارد صفحه شما می‌شوند، ممکن است بر روی تبلیغات گوگل ادسنس کلیک نکنند. اگر بازدیدکنندگان بعد از بازدید کردن از فقط یک صفحه، سایت شما را ترک کنند، به این معنی است که شانس درآمدزایی از آنها را از دست داده‌اید. بنابراین باید محتوایی تولید کنید که بازدیدکننده را درگیر کند. محتوای درگیرکننده و جذاب ضمانت می‌کند که هر یک از بازدیدکنندگان صفحه شما می‌خواهند درباره کسب و کارتان بیشتر بدانند. روش‌های بسیاری برای جذاب شدن سایت شما وجود دارند. مثلاً قبل از هر چیز مطمئن شوید نوار جهت‌یابی سایت که در بالای صفحه قرار دارد، مستقیم و واضح است. به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند به‌سرعت به اطلاعات ضروری خود دسترسی پیدا کنند.

در مرحله بعد، هر یک از محتواها را به محتواهای دیگر لینک دهید (لینکسازی داخلی). به این شکل، مخاطب می‌تواند اطلاعات اضافه‌تری در سایت شما دریافت کند. در نتیجه امکان دارد بازدیدکننده شما از صفحه‌ای که محتوای مورد نظر او را ندارد، بر روی سایر لینک‌ها و مقالاتی که به آنها علاقه دارد کلیک کند. در آخر، لینک‌های محتواهای بیشتر را روی نوار کناری صفحه قرار دهید. این لینک‌ها به بازدیدکننده کمک می‌کند مشهورترین محتوایی که بیشتر از همه به اشتراک گذاشته شده‌اند و محتواهایی که بیشترین دیدگاه را دارند شناسایی کند. به علاوه امکان دارد بازدیدکنندگان بخواهند بدانند چرا آن محتواها محبوب هستند. در نتیجه، آنها مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. هر چه سایت شما بیشتر بارگذاری شود، تبلیغات بیشتری دیده می‌شوند و در نهایت، منجر به افزایش درآمد حاصل از گوگل ادسنس خواهند شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تجربه کاربری را بهینه کنید.

تجربه کاربری (UX) مبحثی است که بسیاری از وبسایت‌ها را درگیر می‌کند. ممکن است وبسایت شما دارای بهترین محتوا باشد و تبلیغات را در مناسب‌ترین مکان ممکن جای دهد، با این حال اگر سایت شما با سرعت کم بارگذاری شود، یا در موبایل به درستی بارگذاری نشود، کاربردی برای کاربر و شما ندارد؛ به‌دلیل اینکه بازدیدکننده قبل از اینکه محتوای شما را بخواند یا بر روی تبلیغات کلیک کند، سایت شما را ترک خواهد کرد. بنابراین شما باید اقدامات مناسبی را جهت بهینه‌سازی سایت خود در نظر بگیرید. اول از همه با استفاده از ابزار Google Test my Site چند تست آسان برگزار کنید تا مطمئن شوید سایت شما برای دستگاه‌های موبایل هم بهینه‌سازی شده است و با سرعت مناسبی بارگذاری می‌شود. این ابزار در صورت وجود هرگونه مشکل به شما اخطار می‌دهد.

در قدم بعدی، حساب گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) بسازید. در صورتی که هنوز نسبت به افتتاح این حساب‌ها اقدام نکرده‌اید باید بدانید گوگل آنالیتیکس در دنبال کردن ترافیک به شما کمک می‌کند. پس اگر شاهد افت ترافیک بودید، می‌توانید سریع دلیل آن را بررسی کنید. از طرف دیگر، کنسول جستجوی گوگل دارای ابزارهای متعددی است که به شما کمک می‌کند مشکلات نمایش وبسایت را بررسی کنید. علاوه‌بر این، به شناسایی سایر مشکلاتی که ممکن است بازدیدکنندگان شما با آنها مواجه شوند نیز رسیدگی می‌کند. بهترین ویژگی ابزارهایی که در این بخش معرفی کردیم، رایگان بودن آنهاست. نرم‌افزارهای دارای نسخه پولی نیز موجود هستند که این نسخه‌ها به شما در ارتقای تجربه کاربری سایتتان کمک بیشتری نیز می‌کنند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین کلمات کلیدی را برای سایت پیدا کنید.

علاوه‌بر تولید محتوای جذاب، شما باید سعی کنید آن دسته از کلمات کلیدی که افراد هنگام جستجو برای سایت شما از آنها استفاده می‌کنند را نیز پیدا کنید. استفاده از کلمات کلیدی درست، سایت شما را در موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کند. همچنین بهینه‌سازی سایت منجر به ترافیک ارگانیک بیشتری می‌شود که به معنی کلیک‌های بیشتر و درآمدزایی بیشتر از گوگل ادسنس است. شما می‌توانید با استفاده از Monster Insights Search Console به دنبال کلمات کلیدی مناسب بگردید. یکی از بهترین ویژگی‌های این گزارش این است که درباره تعداد کلیک‌ها، ایمپرشن‌ها، نرخ کلیک و جایگاه میانگین عبارت جستجو شده اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

آموزش کار با گوگل سرچ کنسول
نمونه اطلاعات سرچ کنسول گوگل

چنین اطلاعاتی بسیار کاربردی هستند به‌دلیل اینکه از آنها برای ارتقای وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می‌شود. آنها همچنین به شما کمک می‌کنند موضوعاتی را که می‌خواهید درباره آنها محتوا بنویسید و احتمال دارد رتبه بگیرند را پیدا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت استفاده از گزارش کنسول، این است که شما می‌توانید متوجه شوید که برای افزایش درآمدزایی از گوگل ادسنس کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید. به‌عنوان مثال نمایش‌دهندگان تبلیغات ممکن است به کلمات کلیدی یا عبارت‌هایی که منجر به فروش یا تبدیل مشتری می‌شوند، علاقه‌مند باشند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

از بهترین سبک‌های تبلیغات الگو بگیرید.

سبک و اندازه تبلیغات شما موضوعی است که می‌تواند بین تبلیغی که بازدیدکننده بر روی آن کلیک می‌کند و تبلیغی که نادیده می‌گیرد، تمایز ایجاد کند. هنگام انتخاب سبک تبلیغ، هدف شما باید افزایش امکان دیده شدن تبلیغ باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر، گوگل پیشنهاد می‌کند از رنگ‌هایی برای نوشتن متن تبلیغ و لینک‏ آن استفاده کنید که همین حالا هم در سایت شما موجود هستند و بیشتر و بهتر دیده می‌شوند. سبک‌هایی که در ادامه بیان شده، تعدادی از استراتژی‌های ثابت شده هستند که منجر به کلیک کردن بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ می‌شوند:

  • مخلوط: در این سبک از همان رنگ صفحه برای حاشیه‌های واحدهای تبلیغاتی و پس‌زمینه آنها استفاده می‌شود.
  • مکمل: در سبک مکمل، از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که در سایت وجود دارند، اما این رنگ‌ها با پس‌زمینه و حاشیه‌های محل قرارگیری تبلیغات هماهنگی ندارند.
  • تضاد: در سبک متضاد برای واحدهای تبلیغات، رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که نسبت به پس‌زمینه سایت متمایز هستند.

از Google AdSense for Search استفاده کنید.

برای داشتن تجربه کاربری بهتر، بسیاری از وبسایت‌ها بر روی صفحات خود، نواری برای جستجو در نظر گرفته‌اند. نوار جستجو به کاربران کمک می‌کند که به آسانی مطالبی که قصد خواندن آنها را دارند، پیدا کنند. دقیقا به همین خاطر، شما می‌توانید از گوگل ادسنس برای سرچ (Google AdSense for Search) استفاده کنید. گوگل ادسنس برای سرچ، درآمد شما را با نمایش دادن گوگل ادز در صفحه نتایج جستجوی مرتبط و در بالای صفحه افزایش می‌دهد. ناشران، Google AdSense for Search را به کمک چند کد روی سایتهای خود قرار می‌دهند. در ادامه لازم است کاربران، کلمات کلیدی مورد نظرشان را در نوار جستجو قرار دهند تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنند.

تنظیمات Google AdSense for Search
تنظیمات Google AdSense for Search

البته مهم است صاحبان وبسایت‌ها بدانند که زمانی درآمدزایی اتفاق می‌افتد که کاربران بر روی نتایج جستجو کلیک کنند. اگر تاکنون Google AdSense for Search را فعال نکرده‌اید، با دنبال کردن دستورالعمل‌های مقابل در مدت کوتاهی این کار را انجام دهید: در قدم اول باید بر روی Get started with AdSense for Search کلیک کنید، کد را بر روی وبسایت خود ذخیره کنید و حالا همه چیز آماده است. البته باید به این نکته مهم توجه کنید که به هیچ عنوان این امکان را ندارید که کد را تغییر دهید.

بعد از راه انداختن AdSense for Search، از طریق دو روش می‌توانید از آن استفاده کنید: شما این امکان را دارید که موتورهای جستجوی سفارشی یا کانال‌های سفارشی ایجاد کنید. راه انداختن موتور جستجوی سفارشی اغلب باعث دور در دقیقه (RPM) بالایی می‌شود. از طرف دیگر، راه انداختن کانال‌های سفارشی به شما کمک می‌کند که بفهمید چه چیزی در عمل، کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. در نهایت، این کار به شما اجازه می‌دهد که سرویس را به شکل موثرتری بهینه کنید. همچنین با سفارشی کردن نوار Google Search این امکان را دارید که آن را شبیه به نوار جستجوی معمولی کنید. صاحبان وبسایت‌ها این امکان را دارند که با تغییر طرح، رنگ یا انتخاب از بین تم‌های موجود، ظاهر موتور جستجو را سفارشی کنند. در ضمن می توانید انتخاب کنید که وبسایت‌های خاصی در نتایج جستجو ظاهر شوند یا خیر.

تست‌های A/B را اجرا کنید.

شما می‌توانید با انجام تست‌هایی، یکی از تنظیمات تبلیغات خود را با نوع دیگر آن مقایسه کنید. این تست‌ها را می‌توانید با ابزار تست A/B انجام دهید؛ در این روش باید ترافیک سایت خودتان را بین تنظیمات تبلیغ اصلی و نوع دیگر آن تقسیم کنید. با این کار، ارزیابی و مقایسه هم برایتان راحت‌تر خواهد بود. مهم‌تر از آن این که برای انجام چنین تست‌هایی، نیازی به انجام تغییرات بر روی تبلیغات یا کد صفحه نخواهید داشت. این تست‌ها دید بهتری را نسبت به مکان یا نحوه مناسب نمایش تبلیغات در سایت در اختیارتان قرار خواهند داد. بنابراین می‌توانید بهتر و سنجیده‌تر عمل کنید. هنگامی که این تست‌ها را انجام می‌دهید، توسط گوگل آگاه خواهید شد که چگونه باید از نتایج موفق آن در وبسایت خود استفاده کنید تا درآمدتان افزایش پیدا کند (ناشران تبلیغ‌ها توسط گوگل تشویق می‌شوند که بتوانند به درآمد بالاتری از این طریق برسند). در ادامه دو نوع تست برای این منظور معرفی خواهند شد.

کنترل بر روی مسدود کردن آگهی

ناشران ممکن است از این روش به منظور انجام تست برای تبلیغات عمومی، تبلیغات حساس و همینطور نمایش آگهی استفاده کنند. در خصوص دسته تبلیغات عمومی، صاحب وبسایت می‌تواند تبلیغات مربوط به لباس، اینترنت، املاک و وسایل نقلیه را مسدود کند. این مسدودسازی برای تبلیغات عمومی تنها در محدوده خاصی از زبان‌ها بدون در نظر گرفتن زبان سایت اصلی امکان‌پذیر است. دسته‌بندی تبلیغات حساس می‌تواند برای مسدود کردن تبلیغاتی از قبیل مواد مخدر، کازینوها، مذهب‌ها و… کمک‌کننده باشد. همچنین برای تنظیمات ارائه آگهی، این امکان را دارید که فرمت تبلیغات و عکس‌العمل‌ها را در ادسنس مدیریت کنید. این تنظیمات شامل مسدود کردن تبلیغاتی است که کاملاً مبتنی بر کاربر بوده و همچنین امکان اجازه دادن به سایر تبلیغات در حساب کاربری‌تان است.

تبلیغات خودکار

انجام تست با تبلیغات خودکار این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد که صفحات مختلف وب را به همراه تبلیغات خودکار و بدون آنها امتحان کنید. حال بعد از نتیجه این تست‌ها می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات فعلی، برایتان بهتر است یا خیر. همچنین این تست‌ها به افزایش RPM واحدهای تبلیغی کمک می‌کنند. فقط کافی است تست را انجام دهید که در نهایت گوکل ادسنس بطور خودکار، نتیجه نهایی را برایتان مشخص کند. زمان تقریبی و معمول این تست‌ها 60 تا 90 روز است. البته ممکن است بخواهید تست را قبل از اتمام آن به پایان برسانید و تصمیم خود را نهایی کنید. وقتی تصمیم گرفته شد و در حقیقت، برنده نهایی تست انتخاب شد، ادسنس فوراً اصلاحاتی را برای آن تبلیغ خاص اعمال می‌کند و سپس در سایت به نمایش در خواهد آمد.

از واحدهای لینک استفاده کنید.

واحد و مجموعه لینک‌ها این ارزش را دارند که شما آنها را در سایت خود قرار دهید؛ به این دلیل که می‌توانند سود بسیار خوبی را برایتان به همراه بیاورند. پس توجه به آنها بسیار پراهمیت است. امکان 3 بار استفاده از این نوع تبلیغات در صفحه وبسایت برایتان وجود دارد و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این روشی سودمند برای شما است یا خیر. برای این که کلیک‌های بیشتری را دریافت کنید بهتر است از مطابقت محتوای تبلیغ نمایش داده شده با محتوای وبسایت اطمینان حاصل کنید.

این واحدها مانند دیگر تبلیغات اینترنتی، دو گزینه دارند که شامل تبلیغات ریسپانسیو (واکنش‌گرا) و با لینک ثابت هستند. در حقیقت فقط این که واحدهای تبلیغاتی را بر روی وبسایت خود قرار دهید، کافی نخواهد بود. مکان و اندازه درست آنها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند میزان سود و درآمد را به کلی تغییر دهد. واحدهای تبلیغاتی افقی اندازه 728*15 ، 468*15 و واحدهای عمودی اندازه 200*90، 180*90، 160*90 و 120*90 را دارند. اما طبق تحقیق و مطالعه‌ای که صورت گرفته است، اندازه‌ای که کاربران را به خوبی به خود جذب می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد، 729*90 و 300*250 است.

نمونه تبلیغات واحدهای لینک
نمونه تبلیغات واحدهای لینک

شما باید این واحدها را در مکان‌های مختلف وبسایت خود امتحان کنید که بتوانید به وضعیت بهینه آن برسید و از آن، نهایت استفاده را ببرید. اما در نهایت، فاکتور اصلی، تجزیه و تحلیل و بررسی کردن است. استفاده از گزارش‌های موجود برای بررسی رفتار و واکنش‌های مربوط به تبلیغات، کسب درآمد و سود به ازای هر کلیک و همچنین RPM بسیار ایده‌آل خواهند بود.

از گزینه‌های هدف‌گذاری متعدد استفاده کنید.

بعد از این که دریافتید که چه اندازه‌ای از تبلیغ برای قرار گرفتن در سایت شما مناسب است، حال باید مکان قرارگیری آن را مشخص کنید. قرار گرفتن تبلیغ در جای مناسب، یکی از مسائل مهم و تعیین‌کننده در کسب درآمد است. در زیر سه مکان مناسب برای تبلیغات موجود بر روی سایت‌ها پیشنهاد می‌شود.

  • تبلیغات در بین محتوا: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند بسیار مورد توجه کاربران قرار بگیرد، بین متون و مطالب سایت است که در صورت برخورد کاربر با آن، ذهن وی را درگیر خواهد کرد. بنابراین ممکن است با کلیک بر روی تبلیغ، آن را باز کرده یا وقتی را برای خواندن محتوای آن اختصاص دهند.
  • تبلیغ در زیر منو سایت: در اینجا تبلیغ در زیر منو اصلی سایت و بالای متن قرار می‌گیرد و تداخلی با متن اصلی نخواهد داشت؛ اما به خوبی ذهن کاربر را درگیر خود خواهد کرد.
  • فضای خالی کناری: فضای سفید و خالی در دو سمت راست و چپ صفحه وبسایت، مکان مناسب دیگر برای درج تبلیغات است. می‌توانید در این بخش، از تبلیغات عمودی و عکس‌دار استفاده کنید که به خوبی بر روی ذهن کاربر و بیننده اثرگذار باشد.

بر روی Adsense arbitrage سرمایه‌گذاری کنید.

بر اساس قوانین و مقررات و سیاست‌های گوگل، می‌توان از خدمات طرف ثالث برای ایجاد ترافیک سایت استفاده کرد. این عمل می‌تواند همراه با ریسک باشد و هم می‌تواند درآمد را افزایش داده و هم آن را کاهش دهد. بنابراین این به شما برمی‌گردد که ترافیکی را برگزینید که خطری برای وبسایت شما نداشته باشد. باید بررسی کنید که ترافیک سایت، تقلبی نباشد و کلیک‌ها نامعتبر شناخته نشوند. برای دریافت ترافیک می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

از شبکه‌های تبلیغاتی بومی و محلی برای تبلیغ و ارتقای محتوای سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات هدفمندی را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک پیاده‌سازی کنید. یکی از رایج‌ترین و پایه‌ای‌ترین سوالات در بین افراد تازه‌کار این است که کدام فرمت و کدام اندازه تبلیغ، بیشترین تاثیر و بازده را دارند؟ به هر حال برخی از قالب‌ها تاثیرگذاری بیشتری را بر روی مخاطب ایجاد می‌کنند و قابلیت کسب درآمد بیشتر برای صاحب وبسایت را دارند. پس به عنوان کسی که کار تبلیغات را بر روی وبسایت خود انجام می‌دهید، باید بدانید که فرمت و اندازه تبلیغ و البته محل قرار گرفتن آن در سایت باید به چه نحوی باشد. این توجه، بر روی درآمد نهاییتان بیشترین اثر را خواهد داشت.

شبکه‌های فعال در Adsense arbitrage
شبکه‌های فعال در Adsense arbitrage

نحوه تنظیم نمایش تبلیغات گوگل ادسنس در وردپرس

قبل از هر چیزی، باید اکانت ادسنس خود را ثبت نام کنید. در حالت پیش‌فرض، می‌توانید با تبلیغاتی که در کناره و دو سمت صفحه به نمایش در می‌آیند، روبه‌رو شوید. همچنین برخی از قالب‌های خود وردپرس دارای مکان‌های خاصی برای درج تبلیغات خاص هستند؛ اما راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه برای این امر، استفاده از افزونه‌های مخصوص مدیریت تبلیغات در وردپرس است. افزونه ADSANITY یکی از بهترین موارد است که توسط بسیاری کارشناسان پیشنهاد می‌شود؛ دلیل آن هم راحتی استفاده از آن است؛ بطوری که می‌توانید به سرعت، محتوای تبلیغاتی خود را در مکان‌های مختلف سایت قرار داده و آن را منتشر کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

بهترین اندازه و فرمت برای بنر تبلیغات گوگل ادسنس کدام است؟

در بسیاری از موارد، صاحبان وبسایت‌هایی که تبلیغ‌ها را منتشر می‌کنند، از بنرها و فرمت‌های متفاوتی در اندازه‌های گوناگونی استفاده می‌کنند که بتوانند به تصمیم نهایی و درست برای وبسایتشان برسند. همچنین از طریق خود گوگل ادسنس نیز به صورت خودکار، ارزیابی بر روی فرمت‌های مختلف تبلیغات و نحوه بازخورد آنها صورت می‌گیرد و نتایج آنها می‌تواند در تصمیمات صاحبان وبسایت‌ها نقش مهمی را ایفا کند. اما در کل، بهترین اندازه و فرمت برای تبلیغات به صورت زیر گزارش شده است.

مستطیل متوسط در ابعاد 300*250

یکی از فرمت‌هایی که برای قرار دادن در محتوا و متن‌ها به شکل‌های مختلف از جمله تصویری مناسب است، فرمت مستطیلی در ابعاد متوسط است. این نوع تبلیغات در این اندازه، در گوشی موبایل هم به خوبی به نمایش درمی‌آیند و نمایی زشت و زننده را ایجاد نخواهند کرد. نکته مثبتی که در این فرمت وجود دارد آن است که اغلب کاربران از آن لذت می‌برند و هیچگونه مشکل یا ناراحتی از دیدن این شکل و اندازه از تبلیغات وجود ندارد. همه این موارد در انتها منجر به کسب درآمد بیشتر با توجه بیشتر کاربران به این نوع فرمت تبلیغاتی می‌شود. نرخ کلیک در این فرمت معمولاً بسیار بالا و مناسب است.

مستطیل بزرگ 336*280

این قالب و فرمت تبلیغاتی از فرمت قبلی بزرگ‌تر است و ممکن است برای جلب توجه کاربر گزینه بهتری باشد؛ اما باید به این نکته هم توجه کرد که این نوع فرمت برای هر مکان و فضایی از وبسایت مناسب نیست. همچنین این نوع قالب، معمولاً در موبایل به خوبی نمایش داده نمی‌شود و همین می‌تواند باعث کم‌کاربردتر شدن آن شود. اگر ناحیه‌ای که این فرمت را در آن قرار می‌دهید فضای کافی نداشته باشد، محتوای تبلیغ فشرده می‌شود که اصلا ظاهر مناسبی را به وجود نخواهد آورد. این فرمت هم از محتواهای متنی و هم تصویری و ویدیوئی پشتیبانی می‌کند. اگر مکان آن را به خوبی در نظر بگیرید، سود مناسبی را برایتان در پی خواهد داشت.

لیدربرد 728*90

این نوع فرمت، یک بنر با اندازه متوسط است که در قسمت هدر و بالای سایت، نمای بسیار خوبی را دارد و می‌تواند کاملاً با مخاطب ارتباط بگیرد. همچنین محتوای متنی و تصویری را هم می‌توان در این فرمت، بر روی وبسایت قرار داد. اما نکته منفی آن، عدم پشتیبانی از نسخه‌های موبایلی است. این که این فرمت را برای تبلیغی در بالای وبسایت خود قرار دهید، می‌تواند این تفکر را به کاربر القا کند که بنر مدنظر، کاربران زیادی را به خود درگیر می‌کند و او می‌تواند بر روی محتوای آن حساب ویژه‌ای کند، در نتیجه کلیک‌های زیادی هم به شما تعلق خواهد گرفت.

آسمان‌خراش بزرگ 600*300

این بنر با اندازه کامل خود که به فرمت “Half page” هم معروف است، به صورت عمودی در صفحه وبسایت نمایش داده می‌شود. این نوع فرمت برای تبلیغ‌کنندگانی که می‌خواهند به خوبی در چشم باشند و پیام خاصی را به مخاطب خود برسانند مناسب است. نکته قابل توجه آن است که استفاده از این نوع فرمت در سالیان اخیر بسیار افزایش داشته است و بسیاری افراد، دلیل آن را بهتر دیده شدن تبلیغ و در نتیجه آن بازخورد بیشتر کاربران می‌دانند. با این نوع فرمت تبلیغات پر سود را بر روی صفحه وبسایت خود قرار دهید و از درآمد بالای خود لذت ببرید. البته این فرمت هم مانند هر فرمتی عیب و نقص‌هایی دارد. اندازه بزرگ آن می‌تواند برای بسیاری از وبسایت‌ها مشکل‌ساز باشد و برای برخی نیز عملاً استفاده از چنین قالب بنر تبلیغاتی غیر ممکن خواهد بود. در چنین حالتی باید به دیگر فرمت‌های موجود روی بیاورید.

آسمان‌خراش عریض 160*600

برای نوارها و نواحی کناری باریک صفحه وبسایت، این فرمت می‌تواند مناسب باشد. به دلیل امکان استفاده از هر دو نوع متنی و تصویری، این فرمت هم مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد. می‌توان این نوع بنر را به خوبی با هر وبسایتی با طرح‌های مختلف هماهنگ کرد؛ البته میزان اثرگذاری آن نسبت به بنر half page کمی کمتر است.

بنر بزرگ موبایلی 100*320

اگر می‌خواهید برای سازگاری با موبایل به دنبال قالب و فرمت خاصی باشید، کافی است از این نوع فرمت تبلیغاتی استفاده کنید. این نوع فرمت، به لیدربرد شباهت زیادی دارد و به همان اندازه هم می‌تواند بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد. این نوع بنر، بیشترین تاثیر را در نسخه موبایلی دارد و بهتر است آن را درست زیر سربرگ (هدر) وبسایت خود قرار دهید که تاثیرگذاری آن دوچندان شود. همیشه باید این را در نظر گرفت که بسیاری از کاربران، با گوشی موبایل خود به صفحه وبسایتتان مراجعه می‌کنند. پس باید برای این درصد زیاد هم بخش مهمی را در نظر گرفت که بتوان به کسب درآمد کمک کرد. این نوع تبلیغ را به نحوی در صفحه قرار دهید که مزاحمتی برای مخاطب به وجود نیاورد و بیشتر او را جذب خود کند.

لیدربرد موبایلی 320*50

این فرمت را اگر با فرمت قبلی موبایلی مقایسه کنیم، می‌بینیم که به میزان نصف صفحه نسبت به آن، فضا اشغال خواهد شد. در کل می‌توان گفت نسبت به بنر بزرگ اثرگذاری کمتری دارد و البته می‌تواند کمتر مزاحم مخاطب هم بشود. اما برای گوشی‌های موبایل با صفحه نمایش کوچک، می‌تواند تجربه بسیار خوب و موثری باشد. اگر این فرمت به درستی بر روی سایت قرار بگیرد، با توجه به ترافیک سایت می‌تواند بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد.

پرتره 300*1050

این نوع بنر، بنری به شکل عمودی و بسیار بزرگ‌تر است. در حقیقت چنین بنری برای تبلیغ‌کنندگانی مناسب است که می‌خواهند محصول خود را به خوبی به دیگران نشان دهند و به هر نحوی ذهن آنها را درگیر کنند. بهترین نتیجه برای چنین فرمتی زمانی حاصل می‌شود که آن را در نوارهای خالی کناری یا در داخل محتوای متنی قرار دهید. البته به همان میزان که می‌تواند توجه را جلب کند می‌تواند در تجربه مخاطب هم موثر باشد و در حقیقت تاثیر منفی بر روی او و دیدش نسبت به سایت بگذارد.

بیلبورد 970*250

این نوع فرمت تبلیغاتی، بر روی برند مانور زیادی می‌دهد و می‌توان تاثیرگذاری زیادی از آن دریافت کرد. این فرمت و قالب به شکل افقی بوده و می‌توانید آن را در بالا یا پایین صفحه قرار دهید. معمولا به دلیل این که فضای زیادی در این نوع قالب گرفته می‌شود، می‌توان تبلیغات بهتری هم در آن دریافت کرد. البته این به آن معنی نیست که حتماً تعداد کلیک‌ها و بازدیدها نیز بسیار بالا خواهد بود؛ ممکن است کاملاً برعکس، میزان کلیک‌ها در این فرمت کم باشد. تطابق محتوا و تبلیغ می‌تواند تاثیر زیادی در این زمینه داشته باشد.

مربعی 250*250

در کل می‌توان گفت بنرها و قالب‌های بزرگ، بیشتر جلب توجه خواهند کرد؛ اما برای بسیاری از وبسایت‌ها این امکان وجود ندارد و اگر در وردپرس دارای طرح‌ها و قالبهای ساده‌ای هستید، این نوع فرمت تبلیغات می‌تواند برای صفحه وبسایتتان بسیار موثر باشد. جا افتادن این نوع فرمت در محتوا و صفحه وبسایت شما می‌تواند باعث جلب توجه زیاد آن شود. البته به دلیل کوچک بودن اندازه، ممکن است تنها تبلیغات با درآمد کم را دریافت کنید. اگر فضای سایت خود را رقابتی کنید، این نوع تبلیغ هم می‌تواند تاثیر خود را بیش از پیش نشان دهد.

سایز برخی از بنرهای پرکاربرد در گوگل ادسنس
سایز برخی از بنرهای پرکاربرد در گوگل ادسنس

در مورد مدیریت فضای تبلیغ بیشتر بدانید.

مهم‌ترین و رایج‌ترین سوال کاربران این است که چگونه می‌توان درآمد را با گوگل ادسنس افزایش داد. نمی‌توان بطور قطع پاسخی یکسان را ارائه کرد؛ زیرا شرایط هر وبسایت و هر تبلیغ متفاوت است. اما نکات زیر می‌تواند برای تجربه بهتر و در نتیجه، درآمد بیشتر بسیار کمک‌کننده باشد.

امتحان محل قرار گرفتن تبلیغ

برای رسیدن به فضای ایده‌آل و پربازدید و سودده، باید تبلیغ را در فضاهای مختلف وبسایت خود قرار داده و امتحان کنید. همچنان از فرمت‌های مختلف جهت رسیدن به گزینه ایده‌آل وبسایتتان استفاده کنید.

نمایش چندین آگهی

از ویژگی‌های مثبت گوگل ادسنس باید به این موضوع اشاره کنیم که می‌توان در صفحه وبسایت، چندین تبلیغ با فرمت‌های مختلف را قرار داد. پس از فرصت استفاده کنید و فرمت‌های مختلف را در ابعاد متفاوت در وبسایت خود قرار دهید.

ارزش قائل شدن به مخاطب

با اینکه درآمد از تبلیغات نکته مهم و تاثیرگذاری است، اما نباید احترام و توجه به کاربر و مخاطب خود را هم فراموش کنید. اگر تبلیغات به نحوی قرار بگیرند که مخاطب دلسرد و ناامید شود، قطعاً به ضررتان تمام خواهد شد. پس همواره به سلیقه کاربر احترام بگذارید. این را فراموش نکنید که در ابتدا مخاطب برای مطلب منتشر شده در سایت شما وارد آن می‌شود و باید او را به خواسته‌اش برسانید.

بهینه کردن عملکرد سایت

اگر سرعت وبسایتتان را بالا ببرید، قطعا در جذب مخاطب هم موفق‌تر خواهید بود. قطعا وبسایت‌های سریع، نرخ کلیک و بازدید بیشتری را دارند و از این طریق، درآمد نهایی نیز قطعاً بیشتر خواهد بود.

کلام پایانی

برای رسیدن به درآمد بیشتر در گوگل ادسنس، مسیر چندان سختی پیش رو ندارید؛ کافی است نکات و روش‌های مهمی را رعایت کرده و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید. توجه به این نکته نیز اهمیت زیادی دارد که برای رسیدن به درآمد بیشتر، نباید بر روی مخاطبین سایت خود آزمون و خطا انجام دهید؛ زیرا ممکن است به قیمت از دست رفتن تمامی مخاطبین هر روزه‌ شما تمام شود. در این مقاله، نکات و روش‌های موثر و کاربردی زیادی برای افزایش درآمد از طریق گوگل ادسنس ارائه شد؛ با مطالعه دقیق چندباره این نکات و موارد و با رعایت کردن آنها، قطعاً می‌توانید تفاوت زیادی را از حالت فعلی خود تجربه کنید. رسیدن به درآمد بالا از طریق سایت خود می‌تواند شیرینی زیادی را به همراه داشته باشد که این مهم، نیازمند رعایت نکات کلیدی و مهمی است که می‌تواند تفاوت سایت‌ها را نیز با یکدیگر رقم بزند. اگر به مبحث کسب درآمد از تبلیغات علاقه‌مند هستید، می‌توانید دو مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

دانش آموخته شیمی آلی از دانشگاه بین المللی امام خمینی و علاقه‌مند به مباحث دیجیتال مارکتینگ و دنیای وب و فعال در زمینه تولید محتوا

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.