ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های بازاریابی اینترنتی کم هزینه و به صرفه است که در ایران، کمتر به آن توجه می‌شود اما در عرصه جهانی، نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد. به همین دلیل همیشه برای انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ بحث زیادی شکل می‌گیرد. در این مقاله از آکادمی کاپریلا شما را با بهترین و شناخته‌شده‌ترین‌ها به عنوان پنل ایمیل تبلیغاتی آشنا می‌کنیم.

مروری بر ایمیل مارکتینگ

همانطور که گفته شد ایمیل مارکتینگ یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی برای کسب­ و کار های کوچک است. به گفته‌ی انجمن بازاریابی مستقیم، ایمیل مارکتینگ به طور میانگین، 4300 درصد نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای مشاغل (در ایالات متحده) به همراه دارد. این نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالا به دلیل این است که مدیریت بازاریابی ایمیلی فرایندی آسان است و کنترل کامل را در اختیار شما قرار می­‌دهد به طوری که شما می‌­توانید با مشتریان خود ارتباطی مستقیم برقرار کرده، نیازهای آنان را بشناسید و محتوای ارسالی را با توجه به علایق آنان شخصی‌سازی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از موفقیت‌های شما در بازاریابی ایمیلی، به نرم‌افزار و سرویس ایمیل مارکتینگی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد؛ چون مسئولیت ارسال و مدیریت ایمیل‌ها به عهده‌ی این نرم‌افزار است و اگر در انتخاب پنل ایمیل خود دقت کافی نداشته باشید، در نهایت مجبور می‌شوید هزینه‌ی بیشتری را برای امکانات بیشتر یا با کیفیت بالاتر سرویس­ ایمیل مارکتینگ دیگری پرداخت کنید که نرخ تحویل ایمیل بالاتری داشته باشد. توصیه می­‌شود قبل از تهیه اشتراک پنل ایمیل تبلیغاتی، حتماً مقاله­ را تا پایان مطالعه کنید.

قابلیت‌های بازاریابی ایمیلی در هر سرویس ایمیل مارکتینگ

همانطور که با پیشرفت تکنولوژی، کتاب­های الکترونیک جایگزین کتاب­های کاغذی شدند، روش­های سنتی بازاریابی جای خود را به روش­های جدید الکترونیکی داده و به این شکل فراگیر می‌­شوند. بازاریابی ایمیلی یکی از پر طرفدارترین روشهای بازاریابی دیجیتال است. پیشنهاد می‌­شود اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت و فروش از طریق کمپین‌های ایمیلی هستید و یا به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای نیاز دارید تا کارهای مختلف را به صورت خودکار انجام دهند و به شما کمک کنند تا موثرتر بازاریابی کنید، بازاریابی ایمیلی را از دست ندهید.

با خواندن این مقاله نکات لازم و کافی برای شناخت مهم‌ترین قابلیت‌های پنل ایمیلی، نکات مهم برای تشخیص بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ و آشنایی با سایت­های ارائه‌دهنده پنل ایمیل تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بهینه‌سازی شده برای موبایل

سالانه تعداد کاربرانی که ایمیلهای خود را از طریق موبایل چک می‌کنند افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید ایمیل‌های خود را با توجه به کادر صفحه نمایش گوشی­های هوشمند بهینه‌سازی کرد. تصور کنید که در اثر بهینه نبودن ساختار ایمیل شما با صفحه نمایش موبایل، مقداری از متن و محتوای ایمیل برای کاربر به ­درستی نمایش داده نشود، به احتمال زیاد کاربر از خواندن ایمیل خودداری خواهد کرد و این اتفاق برابر است با هدر رفت هزینه تبلیغاتی شما.

خوشبختانه اکثر سرویس‌های ایمیل مارکتینگ پیام‌ها را به طور خودکار برای صفحه‌های کوچکتر بهینه کرده و قالب‌های متنوعی را که برای کاربران موبایل طراحی شده‌اند ارائه می‌دهند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌ها را روی موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها به آسانی باز کرده و بدون مشکل به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

نرخ بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ
اهمیت ایمیل مارکتینگ با توجه به نرخ بازگشت سرمایه

پلن‌های قیمتی متنوع

برای شروع کار با پنل ایمیل مارکتینگ و به دست آوردن تجربه کافی در کار با قابلیت‌های مختلف آن و همچنین پیدا کردن بهترین نرم‌افزار ارسال ایمیل، نیازی نیست هزینه­‌های زیادی پرداخت کنید­­؛ تنها کافی است ارزان­ترین پلن (و یا پلن رایگان) ارسال ایمیل در هر سرویس ایمیل مارکتینگ را انتخاب کرده و یا پلنی را انتخاب کنید که تضمین برگشت وجه را داشته باشد. پس از به ­دست آوردن تجربه از امکانات پنل ایمیل مارکتینگ و کیفیت آن، می‌توانید سرویس را با بهترین پلن پولی آن انتخاب کنید.

سیستم قوی گزارشدهی

برای بررسی روند رشد و پیشرفت نتایج استراتژی ایمیل مارکتینگ خود، نیاز دارید که سرویس ایمیل مارکتینگ شما بتواند گزارشات کامل و دقیقی از نتایج کمپین‌ها ارائه کند. معمولاً مهم‌ترین این داده‌ها در لیست زیر خلاصه می‌شوند:

  • میزان ارسال موفقیت‌آمیز ایمیل
  • نرخ باز شدن ایمیل
  • نرخ کلیک به تفکیک هر لینک
  • نرخ لغو اشتراک
  • و …

شما با داشتن این اطلاعات می­‌توانید کیفیت محتوای ایمیل و یا سایر مواردی که در ایمیل لحاظ کرده­‌اید را برسی کنید و نقص­های احتمالی را شناسایی و اصلاح کنید. همچنین استفاده از تکنیک A/B  تست یکی از موثرترین روش‌ها برای استفاده از این تجزیه و تحلیل‌هاست و اکثر سرویس‌های ایمیل مارکتینگ این ابزارها را برای تست­‌گیری در اختیار شما قرار می‌­دهند.

قابلیت‌های پیشرفته ارسال

یک پنل ایمیل تبلیغاتی باید در کنار قابلیت‌های ارسال ایمیل، گزینه‌های مکمل برای بهینه‌سازی و ارسال حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده نیز داشته باشد. این قابلیت‌های ارزشمند در ایمیل مارکتینگ به شرح زیر است:

  • تست A/B
  • ارسال ایمیل خودکار
  • ارسال زمانبندی شده
  • ارسال پاسخهای خودکار
  • بخش‌بندی مخاطبان

خاصیت ادغام با سایر نرم‌افزارها

اکثر سازمان‌ها در حال حاضر از انواع برنامه‌ها و نرم‌‎افزارها استفاده می‌کنند، به همین دلیل کسب و کارها به یک سرویس ایمیل مارکتینگ نیاز دارند که متناسب با مجموعه‌ی نرم‌افزارهای سازمانی آنها شما باشد. به عبارت ساده‌تر، یک پنل ایمیل باید بتواند با سیستم‌های مدیریت محتوا، سیستم‌های تحلیل داده، سیستم‌های CRM و … قابلیت یکپارچه‌سازی داشته باشد.

پشتیبانی آنلاین قوی

در نظر داشته باشید که ممکن است در­ حین کار و فعالیت، مشکلاتی در سیستم ایمیل مارکتینگ شما پدید آید که تیم شما دانش کافی برای حل آن را نداشته باشد؛ در این صورت وجود پشتیبانی قوی در سیستم ایمیل مارکتینگ بسیار مهم می‌­شود. پس سعی کنید سرویسی را انتخاب کنید که پشتیبانی چت و تیکتینگ آنلاین ارائه دهد و سرعت بالایی در پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما داشته باشد.

قابلیت ایمیل مارکتینگ خودکار

اجرای کمپین‌ها به صورت دستی علاوه بر وقت‌­گیر بودن و دقیق نبودن، گاهی بروز مشکلات فنی­، اثربخشی عملکرد شما را به­ تعویق می‌­اندازد؛ چرا که در بازاریابی زمان­بندی بسیار مهم است، ممکن است شما با تحلیل پرسونای مخاطبان خود زمان خاصی را برای ارسال محتوای ایمیل در نظر داشته باشید. بنابراین برای بالا بردن سرعت و دقت در این زمینه، بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که بسیاری از فعالیت­ها را به صورت خودکار انجام دهد. این فعالیت‌­ها می‌­توانند از جنس موارد زیر باشند:

  • بخش‌بندی مخاطبان
  • ارائه گزارشات دوره‌ای
  • زمانبندی ارسال­ها
  • تعیین شرط برای ارسال ایمیل

بعضی از سرویس­های ارائه‌دهنده­ ایمیل مارکتینگ با رابط کاربری مناسب و آسان، به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت ایمیل‌های خود را بسازید و آنها را برای ارسال آماده نمایید. دقت کنید که میزان خودکار بودن فرآیندهای بازاریابی ایمیلی به نیاز شما بستگی دارد، ممکن است شما در کسب و کار خود به تعدادی از این ویژگی­های خودکار نیاز نداشته باشید، بنابراین بایستی قبل از انتخاب سرویس‌­دهنده، با دقت تمام خواسته­‌های خود را شفاف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله بازاریابی خودکار چیست؟ را بخوانید.

مزایای بازاریابی ایمیلی
نمونه ساختار طراحی ایمیل مارکتینگ خودکار

قابلیت نظر­سنجی در پنل ایمیل

برای اینکه نشان دهید برای نظر مشتریان و مخاطبین خود ارزش قائل هستید و تمایل به ­دریافت اطلاعات کاملی از نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران دارید، می‌­توانید از ابزارهایی استفاده کنید که دارای ویژگی نظر­سنجی باشند. شما می‌­توانید به دو صورت نظرسنجی­‌های خود را ایجاد کنید:

  • ایجاد نظرسنجی به صورت دستی
  • استفاده از پلتفرم‌های مخصوص

فراموش نکنید که در بعضی از نظرات مشتریان و مخاطبین، به ضعف­‌هایی در کسب و کار خود پی خواهید برد که ممکن است تا به حال متوجه آن­ها نشده باشید. اینکه بتوانید در محتوای ایمیل خود، فرم نظرسنجی درج کنید و یا در بازه‌های زمانی مشخص، ایمیل‌های نظرسنجی را برای مخاطبان خود ارسال کنید، از ویژگی‌های خوب و تقریباً لازم یک پنل ایمیل تبلیغاتی می‌باشد.

عدم محدودیت در ارسال پیام

سرویس­های ایمیل مارکتینگ اغلب محدودیت­هایی برای تعداد ایمیل در بازه‌های زمانی مشخص دارند و این محدودیت، یکی از بزرگترین دغدغه­‌های افرادی­ست که قصد استفاده از این کانال بازاریابی دارند. بهتر است قبل از خرید اشتراک پنل ایمیل مارکتینگ خود، به این نکته توجه داشته باشید و تعداد اشتراک ایمیل­ها را بررسی کنید و سپس با توجه به تعداد آنها پلن مناسب خود را فعال کنید. مثلاً برخی پکیج‌های ایمیل مارکتینگ برای تعداد محدودی مشترک در لیست ایمیل (مثلاً حداکثر تا 2000 نفر) و یا تعداد محدودی ایمیل در ماه (مثلاً حداکثر ارسال 5000 ایمیل در ماه) قابل استفاده هستند. توجه داشته باشید که اگر مخاطبین زیادی دارید و یا پیام‌های اطلاع‌­رسانی زیادی مانند پیام­های تخفیف، مراحل خرید، خبرنامه و … را در استراتژی بازاریابی کسب و ­کار خود دارید، حتماً از سرویس ایمیل مارکتینگ بدون محدودیت استفاده کنید تا در اواسط دوره زمانی اشتراک، نیازی به تعویض پلن خود نداشته باشید.

بهینه‌­کردن برای فیلترهای هرزنامه

فیلتر­های هرزنامه یا Spam، عامل اصلی شکست در پروسه ایمیل مارکتینگ هستند. ایمیل­هایی که به صندوق هرزنامه منتقل می‌شوند، عموماً خوانده نمی‌­شوند و این موضوع، نوعی هدررفت هزینه به شمار می‌­آید؛ اما شما می­‌توانید با انجام تست هرزنامه، هر محتوایی را که می‌تواند فیلترهای هرزنامه را فعال کند و بر تحویل ایمیل شما تأثیر منفی بگذارد، شناسایی کنید. برخی از سرویس‌های پنل ایمیل می‌توانند پیام‌های شما را در برابر فیلترهای هرزنامه‌ی چند مشتری معمولی آزمایش کنند تا اطمینان حاصل شود هیچ مشکلی در تحویل ایمیل شما ایجاد نمی‌شود. بهبود قابلیت تحویل ایمیل شما بر نرخ باز کردن ایمیل، نرخ کلیک ایمیل و در نهایت، فروش بیشتر تأثیر فوری دارد.

معرفی 11 سرویس ایمیل مارکتینگ برتر جهان

سرویس ایمیل مارکتینگ خوب و پنل ایمیل تبلیغاتی کارآمد، دارای ویژگی­های فراوانی مانند قابلیت بخش‌بندی مخاطبین در دسته­‌های شهر­های مختلف، جنسیت، رفتار در سایت و .. است و می­‌تواند پیام‌ها را به صورت گروهی برای هر بخش ارسال کند. همچنین سرویس ایمیل مارکتینگ خوب، رابط کاربری آسان و زیبایی دارد و برای انواع صفحه نمایش­ها بهینه‌سازی شده است و مهم­ترین شاخصه­ یک سرویس ایمیل مارکتینگ خوب، تضمین اسپم نشدن ایمیل­های شماست. تمام آنچه که در مورد ویژگی‌های سرویس‌های بازاریابی ایمیلی مطرح شد، ملاکی برای ارزیابی و شناسایی بهترین نوع این سرویس‌ها بوده و با این ترتیب، در ادامه مقاله شما را با  چندین شرکت برتر ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ آشنا خواهیم کرد.

پنل ایمیل Mailchimp

پنل ایمیل Mailchimp
پنل ایمیل Mailchimp

اگر به دنبال ایمیل مارکتینگ رایگان، مطمئن و حرفه‌ای هستید، Mailchimp مناسب شماست. Mailchimp که در جهان و ایران بسیار شناخته‌شده و محبوب است، بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می­‌کند و به همین دلیل، محبوبیت آن بیشتر هم شده است. از امکانات mailchimp می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی آسان انواع ایمیل با روش دراگ اند دراپ
  • ایمیل‌های پاسخگویی خودکار و اتوماسیون ایمیلی
  • بخش‌بندی مخاطبین به گروه‌های متفاوت
  • تحلیل اطلاعات و گزارشات کمپین‌های ایمیلی
  • تنظیم زمان ارسال ایمیل با توجه به موقعیت زمانی کاربر
  • امکان ادغام با وردپرس، مجنتو و شاپیفای

خدمات پشتیبانی فنی این شرکت ارائه‌دهنده سرویس ایمیل، مقداری کند است و از طریق ایمیل، چت و پایگاه آموزشی به سوالات و اشکالات کاربران رسیدگی می‌کند. برای استفاده از پلن رایگان این شرکت می­‌توانید 1200 ایمیل برای 2000 کاربر در ماه ارسال کنید و پشتیبانی­ فنی پکیج رایگان، فقط به صورت ایمیل است و لوگوی این شرکت در تمامی ایمیل­های شما نمایش داده می‌­شود. اما اگر می­‌خواهید به امکاناتی چون: بهینه‌سازی زمان ارسال، بخش‌بندی پیشرفته، آزمایش چند متغیره و … دسترسی داشته باشید، باید پلن پولی آن را تهیه کنید که به ازای هر 500 مخاطب می‌­بایست 10 دلار در ماه پرداخت نمایید. برای دریافت پلن با ارسال نامحدود ایمیل، آزمایشات چند متغیره و بخش‌بندی حرفه‌­ای مخاطبان می‌­توانید از پلن 299 دلاری استفاده کنید.

پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی SendinBlue

پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی SendinBlue
پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی SendinBlue

شرکت SendinBlue ارائه‌دهنده­ سرویس ایمیل مارکتینگ، یکی از پرسرعت‌­ترین سرویس‌­های ایمیل مارکتینگ در اروپاست و با داشتن ظاهری زیبا و جذاب و رابط کاربری آسان، انتخاب خوبی برای افراد مبتدی به شمار می‌رود. همچنین دارای ویرایشگری است که تنها با کشیدن و رها کردن (DROP&DRAG) می‌­توانید محتوای ایمیل خود را ویرایش کنید. SendinBlue علاوه بر خدمات بازاریابی ایمیلی، به ارسال پیامکهای تبلیغاتی هم می‌­پردازد. البته اگر مشتریان شما افراد داخل کشور باشند، شاید خیلی مورد استفاده شما قرار نگیرد ولی برای کسب و کارهایی که مشتریان خارجی دارند فرصت بسیاری خوبی خواهد بود.

شما می­‌توانید از اشتراک رایگان این سایت برخوردار شوید اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این نوع حساب، لوگوی سایت هم در ایمیل‌هایی که برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید، درج خواهد شد. همچنین این پلن رایگان، محدودیت تعداد ایمیل دارد و شما فقط می‌­توانید در روز 300 ایمیل ارسال کنید. سرویسهای هزینه­‌دار این شرکت به صورت ماهیانه از 25 دلار در ماه شروع شده و با اضافه شدن خدمات و امکانات بیشتر، هزینه­ آن هم بیشتر می‌شود. برخی از امکانات سرویس پریمیوم این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چت تصویری با پشتیبان
  • ادغام با تبلیغات فیسبوک
  • CRM رایگان
  • ایجاد صفحه فرود

SendinBlue همچنین یک سرویس ایمیل مارکتینگ SMTP انبوه جداگانه ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای تقویت ایمیل‌های خودکار خود استفاده کنید. شما برای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به این مورد احتیاج ندارید، اما اگر وب‌سایت بزرگی دارید و می‌خواهید ایمیلهای خودکار بر اساس عملکرد کاربرانتان در سایت، به صورت خودکار ارسال کنید، ویژگی مناسب و کارآمدی است.

ارسال ایمیل با هاب اسپات

ارسال ایمیل با هاب اسپات
ارسال ایمیل با هاب اسپات

هاب اسپات (HubSpot) بیشتر به دلیل اینکه دارای ویژگی ارسال پیام­های شخصی‌سازی شده در تعداد انبوه است شناخته می­‌شود. این شرکت مدتی پیش سرویس ایمیل مارکتینگ رایگانی راه­‌اندازی کرد که برای کسب ­و کارهای کوچک بسیار مناسب است. همچنین اگر قصد استفاده از ویژگی­هایی مانند تبلیغ کمپین، ایمیل­های تشکر پس از خرید و ارسال فرم نظرسنجی را داشته باشید، نسخه رایگان این سایت به شما پیشنهاد می‌­شود. هاب اسپات با ارائه قالب­های متنوع و سهولت استفاده از امکانات آن، تجربه­ ایمیل مارکتینگ را برای تمامی افراد حتی افراد مبتدی آسان­تر کرده است. همچنین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آن نیز از سرویس‌­های رایگان این شرکت می‌­باشد که می‌تواند با پنل ایمیل مارکتینگ شما، یکپارچه‌سازی شود.

پنل ایمیل تبلیغاتی ConvertKit

پنل ایمیل تبلیغاتی ConvertKit
پنل ایمیل تبلیغاتی ConvertKit

این ابزار، یک سرویس ایمیل مارکتینگ قوی برای وبلاگ‌نویسان، نویسندگان و بازاریابان حرفه‌ای است. استفاده از آن آسان بوده و ابزاری قدرتمند در ایمیل مارکتینگ است. از ویژگی‌های منحصر به فرد ConvertKit می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت اتوماسیون پاسخگویی خودکار با ایمیل
  • ارسال و مدیریت انواع کمپین‌های ایمیلی
  • استفاده از فرم‌­های ثبت نام برای ارسال مشوق‌های خرید و محتواهای جدید
  • قابلیت بخش‌بندی مشتریان به دسته‌­های متفاوت
  • افزایش نرخ تبدیل مشتری با کمک ایمیل مارکتینگ هدفمند
  • اشتراک و فروش محصولات دیجیتالی

همچنین این ابزار دارای تمام امکانات قدرتمندی است که از یک وب سرویس ایمیل برتر انتظار دارید؛ از جمله تست a/b، قالب‌های زیبای ایمیل، ساخت انواع لندینگ پیج، طراحی گردش کار (Workflow) هوشمند ایمیل‌ها و … . البته پشتیبانی­ فنی آن به صورت ایمیلی است اما لازم به ذکر است که این سرویس، ایمیل­هایی خبرنامه‌ای سرشار از اطلاعات مفید و آموزشی را برای کاربران خود ارسال می‌کند. بسیاری از ویژگی‌های ConvertKit مانند خبرنامه‌های پولی به طور خاص برای سازندگان و وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای طراحی شده است‌، به همین دلیل ما آنها را به عنوان بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ برای وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای ارزیابی می‌کنیم. این ابزار دارای پلن Pro می‌باشد که امکانات زیر را در آن ارائه کرده است:

  • سیستم ارجاع خبرنامه
  • امتیازدهی به مشترکین
  • گزارشات پیشرفته

شما به مدت 14 روز می توانید از امکانات رایگان آن استفاده نمایید اما بعد از این دوره باید پلن 29 دلاری را ماهیانه خریداری کنید.

پنل ایمیل Drip

پنل ایمیل Drip
پنل ایمیل Drip

اگر شما هم صاحب وب­سایت وردپرسی هستید، این شرکت پیشنهادات خوبی برای شما دارد. Drip یک سرویس ایمیل مارکتینگ قدرتمند برای شرکت‌های بزرگ تجاری آنلاین، وبلاگ‌نویسان و بازاریابان دیجیتال است. این سرویس، ارائه‌دهنده طیف وسیعی از ابزارها برای سهولت اتوماسیون بازاریابی، قیف فروش و شخصی‌سازی ایمیل ارائه می‌دهد.

نرم‌‍افزار ایمیل آنها سیستم یکپارچه‌سازی را برای همه دارندگان وب‌سایت بر پایه وردپرس و ووکامرس ارائه می‌دهد. این مورد به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی فرم‌های پاپ آپ/ثبت نام را انتخاب کنید، به وب‌سایت خود اضافه کنید و مشترکان ایمیل بیشتری را جذب کنید. چیزی که Drip را از رقبایش مانند Campaign Monitor متمایز می‌کند، ابزارهای هوشمند اتوماسیون بازاریابی و بخش‌بندی دقیق ایمیل‌ است. این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در لیست ایمیل خود به مشتریان هدف برسید و فروش بیشتری داشته باشید. از دیگر خدمات مکمل این سایت می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه سمینارهای آموزشی
  • پشتیبانی فنی آنلاین
  • ارسال انبوه ایمیل
  • راهنمای کار با پنل
  • دوره‌های آموزش کسب و کار
  • پنل ارسال پیامک

با داشتن حساب در این سایت می­‌توانید به صورت رایگان از دوره آزمایشی آن استفاده کنید اما برای ادامه فعالیت پس از دوره آزمایشی می‌بایست ماهیانه حداقل 49 دلار (متغیر بر حسب امکانات پلن) پرداخت نمایید.

پنل ایمیل تبلیغاتی AWeber

پنل ایمیل تبلیغاتی AWeber
پنل ایمیل تبلیغاتی AWeber

AWeber یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل مارکتینگ در جهان است. این سایت، طیف وسیعی از ابزارهای مورد نیاز مشاغل کوچک و متوسط ​​برای مدیریت بازاریابی ایمیلی‌‌شان را ارائه می‌دهد. شروع به کار با AWeber آسان است؛ این ابزار دیجیتال مارکتینگ به طور مستقیم به اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس متصل می‌شود و امکانات زیر را ارائه می­‌دهد:

  • تست A/B
  • ارائه گزارشات دقیق
  • قالب‌های آماده HTML
  • پاسخ‌دهی خودکار ایمیلی
  • ردیابی ایمیل با اطلاعات دقیق
  • نسخه AMP ایمیل
  • ارسال خودکار RSS به وبلاگها
  • بخش‌بندی مشترکین ایمیل براساس ویژگی‌های دلخواه

همچنین این شرکت در زمینه پشتیبانی فنی هم فعال است و خدمات پشتیبانی آن شامل چت آنلاین، پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی ایمیل، وبینارهای آموزشی و کتابخانه‌ی وسیعی از نحوه‌ی کار و آموزش می‌باشد. این شرکت  ارسال ایمیل به صورت رایگان را تا 500 مخاطب پوشش می‌­دهد ولی برای داشتن امکانات بیشتر و تعداد مخاطبان بالا­تر، ملزم به پرداخت حداقل 19 دلار در ماه هستید. همچنین می‌­توانید حساب‌های سه ماهه یا یک ساله تهیه کرده و از تخفیف آن برخوردار شوید.

سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet

سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet
سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet

Mailjet دارای ابزارهای بصری و تعامل است که به شما در ایجاد کمپین‌های ایمیل مارکتینگ موثر کمک می‌کند. با کمک ابزارهای طراحی میلجت می‌توانید هر یک از الگوهای از پیش طراحی شده برای قالب ایمیل‌های خود را سفارشی‌سازی کنید کنید و ایمیل‌های ریسپانسیو ایجاد کنید تا توجه مخاطب را فارغ از دستگاهی که استفاده می‌کنند (موبایل، لپتاپ و غیره) به ایمیل خود جلب کنید.

اگر با یک تیم بازاریابی کار می‌کنید، سرویس بازاریابی ایمیل میلجت، پلتفرم­ها و ابزارهای لازم برای کارهای گروهی را در اختیار شما قرار خواهد داد. این سرویس با ساختن ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و پویا، ظاهری جذاب برای مخاطبین شما پدید خواهد آورد؛ این کار باعث می‌شود تا از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود نتایج بهتری بگیرید. همچنین می‌توانید این پلتفرم را در سیستم مدیریت محتوای خود ادغام کرده و به راحتی لیست ایمیلی خود را از طریق داشبورد وردپرس مدیریت کنید.

سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet

سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet
سرویس ایمیل مارکتینگ MailJet

میلرلایت هم از ابزارهای شناخته شده و معروف در جهان بوده و تا یکی دو سال قبل، در ایران هم به طور وسیع استفاده می‌شد (میلرلایت برای کاربران ایرانی مشکلات زیادی به وجود آورده). این شرکت با ارائه امکاناتی مثل قابلیت ساخت صفحه فرود، سفارشی‌سازی پنجره pop-up عضویت در خبرنامه، قابلیت طراحی ایمیل با رابط کاربری کشیدن و رها کردن، ویرایشگر متن کامل و یک ویرایشگر عکس داخلی برای ایجاد ایمیل‌های جذاب و … توانسته در بین سایر ارائه‌دهندگان ایمیل مارکتینگ، محبوبیت بالایی به دست آورد.

شما می‌توانید لندینگ‌ پیج‌های ریسپانسیو (واکنش­گرا) را برای مطابقت با محتوای ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید طراحی کنید؛ این امر شانس شما را برای افزایش نرخ تبدیل مشتری بیشتر می‌کند. می توانید تست‌های A/B را در انواع مختلف ایمیل خود اجرا کنید تا ببینید چه چیزی برای باز شدن ایمیل، نرخ کلیک و تبدیل، بهترین اثر را می‌گذارد. MailerLite همچنین یک گزارش کمپین جامع در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل آمارهای مهمی مانند نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک، نرخ باز کردن ایمیل و موارد دیگر است. سیستم ایمیل مارکتینگ خودکار آن هم با رابط کاربری ساده و امکانات حرفه‌ای، نیاز شما را به این بخش برطرف می‌کند.

پنل ایمیل Constant Contact

پنل ایمیل Constant Contact
پنل ایمیل Constant Contact

این شرکت یکی از پرسرعت‌­ترین و آسان­ترین سرویس­های ایمیل مارکتینگ در جهان است. از امکانات پایه‌ای این سایت می­‌توان به وجود لیست‌های پیشرفته مخاطبان، قالب‌های آماده ایمیل و تقویم­های بازاریابی اشاره کرد. همچنین یکی از نکات مثبت این سایت، ارائه سرویس‌­های ایمیل مارکتینگ بدون محدودیت تعداد ایمیل می‌­باشد. پس از تهیه اشتراک از این شرکت، شما می‌­توانید به صورت رایگان به گالری تصاویر دسترسی داشته باشید و به راحتی محتوای ایمیلهای خود را در شبکه‌­های اجتماعی هم منتشر کنید. همچنین در صورت داشتن حساب ایمیل پلاس علاوه بر امکاناتی که گفته شد، امکانات زیر را نیز در اختیار خواهید داشت:

  • اتوماسیون ایمیل‌های خودکار
  • طراحی و ارسال انواع کمپین ایمیلی
  • نظرسنجی­‌های گسترده
  • استفاده از کوپن­های تخفیف
  • پشتیبانی آنلاین
  • ارسال مجدد ایمیل برای ایمیل‌های بازنشده
  • تست A/B

تست A/B به شما کمک می‌کند ایمیل­های هدفمند ارسال کنید تا با شناسایی بهترین حالت بهینه ایمیل‌هایتان، نرخ باز شدن ایمیل و کلیک آن را به حداکثر برسانید. بعد از دریافت اشتراک این شرکت، نگران مشکلات فنی نباشید چون این شرکت با ارائه آموزش­های رایگان و پشتیبانی فنی آنلاین صوتی و تصویری پاسخگوی نیاز­های شما خواهد بود. همچنین Constant Contact با ارائه سمینار­های مختلف در زمینه کسب ­و ­کار و بازاریابی، شما را با نکات و تکنیک‎‌های مفید در زمینه کسب ­و ­کارهای کوچک و نوپا آشنا می‌­کند پس با این وجود اگر صاحب استارتاپ و یا کسب­ و کار کوچک هستید، داشتن حسابی در این سیستم ارائه‌دهنده­ سرویس ایمیل مارکتینگ به شما پیشنهاد می‌­شود. پس از افتتاح حساب می‌­توانید به مدت 60 روز از خدمات رایگان این شرکت برخوردار شوید و پس از این مدت، برای ادامه خدمات لازم است ماهیانه 20 دلار بپردازید.

سرویس بازاریابی ایمیلی Moosend

سرویس بازاریابی ایمیلی Moosend
سرویس بازاریابی ایمیلی Moosend

Moosend یک ابزار ایمیل مارکتینگ عالی است که به شما اجازه می‌دهد کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهید و در وقت خود  صرفه‌جویی کنید. این سرویس به شما امکان تولید محتوای ایمیلی با توجه به نیاز مخاطبانتان را ارائه می‌­دهد. شما می‌­توانید از ویژگی بخش‌بندی پیشرفته آن برای ارسال ایمیل‌های دقیق به هر گیرنده، افزایش نرخ باز کردن ایمیل و نرخ کلیک و همچنین افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) کمپین‌های ایمیلی خوب استفاده کنید. این ابزار به شما برای تحلیل روند رشد کمپین­‌ها و کسب و کارتان کمک می‌کند و با ارائه گزارشات دقیق خود، پیشبرد اهداف سازمانتان را ممکن خواهد کرد. همچنین خاصیت ویژه­ این سرویس این است که لوگوی خود را در ایمیلهای شما درج نمی‌­کند.

سرویس ایمیل مارکتینگ Sender

سرویس ایمیل مارکتینگ Sender
سرویس ایمیل مارکتینگ Sender

Sender نیز از دیگر سرویس‌­دهنده‌­های معروف در حوزه بازاریابی ایمیلی می‌­باشد که عموم خدمات ایمیلی این شرکت به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. امکانات متنوع و جالبی نیز فراتر از سایر رقبا ارائه می‌­دهد که می­‌توان موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دریافت اطلاعات و گزارشات کاملی از ایمیلهای ارسالی
  • تعداد ایمیل­های باز شده
  • زمان باز­شدن ایمیل­ها

این ابزارهای اضافه به شما کمک می‌­کنند که استراتژی بهتری برای ایمیل مارکتینگ کسب و کار خود تدوین کنید. همچنین بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی هم می­‌توانید با انتخاب قالب و کشیدن بخش‌های مختلف در چیدمان ایمیل، خبرنامه‌های جذابی را بسازید.

جمع‌بندی بهترین سرویس‌های ارسال ایمیل

تعداد بسیار زیادی سرویس ایمیل مارکتینگ در جهان وجود دارد که هر کدام از آنها معایب، مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. قطعاً نمی‌توان در یک مقاله، همه آنها را به طور کامل معرفی کرد اما شما با توجه به نوع استراتژی خود برای استفاده از بازاریابی ایمیلی، نوع کسب و کارتان و نیازتان به قابلیت‌های خبرنامه ایمیلی و البته توان مالی خود، یکی از این سرویس‌ها را انتخاب کنید.

  • اگر صاحب کسب و کاری بزرگ با دپارتمان‌های متفاوت هستید و می‌خواهید یک ابزار اتوماسیون بازاریابی قوی داشته باشید که شامل بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌های SMTP انبوه و خبرنامه پیامکی باشد، توصیه می‌کنیم از SendinBlue استفاده کنید. رابط کاربری این سرویس آسان است و به شما اجازه می‌دهد ایمیل و پیامک را از طریق یک صفحه مدیریت کنید. این سرویس ارائه‌دهنده بازاریابی ایمیلی با ارائه پلن رایگان توانسته پاسخگوی نیازهای بسیاری از صاحبان کسب و کار باشد.
  • اگر صاحب فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایتی تجاری هستید ، توصیه می‌کنیم از Drip استفاده کنید چون این سرویس را به نوعی می‌توان بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک دانست. امکانات شخصی‌سازی و اتوماسیون این ابزار، بسیار قدرتمند است و تمامی امکانات آن برای سایت­های کسب و کار اینترنتی مناسب می‌باشد. با داشتن اشتراک این سرویس تمامی نیاز­های شما پوشش داده خواهد شد.
  • در صورتی که صاحب کسب ­و کاری کوچک یا کسب ­و کار شخصی هستید و یا اینکه تازه شروع به وبلاگ‌نویسی کرده­‌اید، استفاده از Constant Contact گزینه مناسبی خواهد بود؛ به دلیل اینکه پلن­هایی با قیمت مناسب ارائه داده است و تیم پشتیبانی ­فنی حرفه‌ای دارند. تیم پشتیبانی Constant Contact با ارائه نکات لازم به شما کمک می­‌کند تا به سرعت در پروسه ایمیل مارکتینگ رشد کنید.
  • در صورتی که به کسب و کار خود حساس هستید و بر روی بازاریابی ایمیلی و یا همان ایمیل مارکتینگ حساب زیادی بازکرده‌­اید، پیشنهاد می­‌کنیم از مجموعه نرم‌افزاری Hubspot استفاده کنید، چون این سرویس تمامی خدمات ممکن را ارائه می دهد. برای مثال مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارهای بازاریابی شامل ایمیل مارکتینگ، CRM، ابزارهای فروش، چت آنلاین، سایت­‌ساز و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. حتی استفاده از پلن رایگان آن هم می‌­تواند مشتریان دائمی برای شما به ارمغان بیاورد.
  • اگر شغل و حرفه شما تولید­ محتوا یا وبلاگ‌نویسی است، توصیه می‌کنیم از ConvertKit استفاده کنید. این سرویس یک پلتفرم ساده برای استفاده با بخش‌بندی مشترکین و قیف‌های بازاریابی پیشرفته ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کسب­ و­ کار خود را با کمک این سرویس ایمیل مارکتینگ ارتقا دهید.

از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای یادگیری بیشتر می‌توانید سایر مقالات ما در دسته‌بندی ایمیل مارکتینگ مطالعه کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.