یکی از مشاغلی که این روزها – خصوصاً در میان جوانان – از طرفداران زیادی برخوردار است، فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو می‌باشد. از طرفی تعداد زیاد رقبا و همچنین تغییر در نوع نگاه افراد به تبلیغات، کار شما را برای بازاریابی سخت می‌کند. در صورتی که شما هم در این زمینه فعالیت می‌کنید و قصد دارید کسب و کارتان را به بهترین شکل تبلیغ کنید، در ادامه با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید تا شما را با تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین آشنا کنیم و دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو را به شما آموزش دهیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام روش تبلیغات برای لوکس فروشی و تزئینات خودرو بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟

تبلیغات به عنوان مجموعه‌ای از روش‌ها برای معرفی محصولات به مخاطبان هدف و افزایش فروش شناخته می‌شود. روش‌هایی که هرقدر هوشمندانه‌تر و متناسب با نیازها و سلیقه مخاطبان استفاده شوند، تأثیر بیشتری خواهند داشت و میزان فروش و سود کسب و کارها را افزایش می‌دهند. حال با توجه به تغییراتی که در الگوی زندگی انسان مدرن به وجود آمده است، اکثر افراد جامعه، بخش زیادی از زمان خود را در فضای مجازی و محیط اینترنت می‌گذرانند. از طرفی مشتریان کسب و کار فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو، اکثراً قشر جوان هستند که معمولاً مدت زمان بیشتری را صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف یا جست و جو در اینترنت می‌نمایند. به همین دلیل، شیوه نوین و آنلاین تبلیغات نسبت به روش‌های سنتی، تأثیر بیشتر و نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت.

کدام روش تبلیغات برای لوکس فروشی و تزئینات خودرو بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
کدام روش تبلیغات برای لوکس فروشی و تزئینات خودرو بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا فروشندگان لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

با گسترش شیوه‌های آنلاین تبلیغات، استفاده از این روش‌های نوین بدون برنامه‌ریزی و به صورت غیر هدفمند اجرا می‌گردید. در عین حال و با درک اهمیت روش‌های آنلاین، تلاش شد تا به کارگیری آن‌ها در قالب مجموعه‌ای مشخص به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شود. به همین دلیل، دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها در کنار هم به کسب و کارهای مختلف ارائه شد تا با ایجاد یک شبکه بازاریابی گسترده، موجب افزایش فروش و سود گردد.

در این راستا، شما نیز به عنوان فروشنده لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو این امکان را دارید که با استفاده اصولی از دیجیتال مارکتینگ، بیشترین بازدهی را از تکنیک‌های مختلف آن دریافت نمایید. از سوی دیگر استفاده از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، امکان استفاده از تمام پتانسیل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با توجه به مخاطبان اصلی کسب و کارتان یک امر ضروری و مهم است. در واقع قشر جوان که به زیبایی و ظاهر اتومبیل خود اهمیت بیشتری می‌دهند، استفاده از فضای مجازی را به عنوان بخشی اساسی از زندگی خود پذیرفته‌اند. بنابراین تبلیغات از طریق تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ جذب حداکثری مخاطبان هدف را ممکن می‌سازد.

چرا فروشندگان لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
چرا فروشندگان لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

در صورتی که قصد دارید بیشترین استفاده را از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ ببرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأثیر استفاده از این تکنیک‌ها را در کسب و کارتان احساس کنید؛ بهتر است در ابتدا مقدمات بازاریابی آنلاین را در بیزینس خود فراهم نمایید. به این ترتیب که قبل از صرف هزینه و زمان برای تبلیغات اینترنتی، سعی کنید با برداشتن چند قدم اساسی خود را برای جذب مخاطبان آماده نمایید. در این راستا، قصد داریم به شما شش قدم اساسی تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو را معرفی کنیم تا با انجام آن‌ها زودتر به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. این شش قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

هویت برند خود را تعریف کنید.

برند مهم‌ترین عامل در ارتقاء و پیشرفت کسب و کارهایی است که محصولات مربوط به خودرو را ارائه می‌دهند. در زمینه فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو نیز در صورتی که به عنوان یک برند معتبر و ارائه‌دهنده محصولات با کیفیت شناخته شوید، قطعاً تبلیغات شما بهتر و زودتر جواب می‌دهد. پس به عنوان اولین قدم پیش از شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ، به شما توصیه می‌کنیم که اقدام به برند سازی کرده و هویت برند خود را تعریف نمایید. در این راستا، اولین قدم انتخاب نام و نشان تجاری است به نحوی که ضمن معرفی شما، در ذهن مخاطبان بماند و قابلیت استفاده در تبلیغات خلاقانه را داشته باشد. پس از این اقدام، نیاز است که هویت برند خود را تعریف نمایید و این مورد پیش از آنکه یک عامل خارجی باشد یک موضوع داخلی در کسب و کار شما محسوب می‌شود. به این معنی که باید هدف و شخصیت برند خود را به نحوی تعریف کنید که در راستای برطرف ساختن نیاز مخاطبان، ارائه محصولات با کیفیت و پاسخگویی به مشتریان باشد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

فروش لوازم تزئیناتی خودرو، نوع مخاطبان هدف شما را از پیش مشخص می‌کند. مشتریان بالقوه شما افرادی هستند که به ظاهر خودرو خود اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند با استفاده از المان‌های جذاب ماشین خود را زیباتر کنند. هر چند محصولاتی که ارائه می‌دهید ممکن است بسیار متنوع باشد و در کنار لوازم لوکس، قطعات فابریک و شرکتی را نیز تأمین کنید که در این صورت طیف گسترده‌تری از افراد به شما مراجعه خواهند کرد. به هر صورت با توجه به نوع محصولاتی که می‌فروشید، و همچنین کیفیت و قیمت این اجناس، باید پیش‌بینی کنید که چه کسانی به دنبال خرید از شما هستند؟ به عنوان مثال در صورتی که تنها قطعات لوکس و تزئینی یک نوع خودرو یا برندی خاص را عرضه می‌کنید؛ نیاز است در انتخاب روش‌های تبلیغاتی خود دقت بیشتری به خرج دهید تا تأثیر مناسبی بر دارندگان خودروهایی از همان برند داشته باشید. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

با گسترش استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ، روز به روز بر پیچیدگی و گستردگی این تکنیک‌ها افزوده می‌شود و به تبع آن اصطلاحات جدیدی نیز وارد این حوزه می‌گردد. حال اگر قصد استفاده از شیوهای نوین تبلیغات در زمینه بازاریابی دیجیتال را داشته باشید؛ ضروری است که با این اصطلاحات آشنا شوید و بر زبان بازاریابی دیجیتال تسلط داشته باشید. در واقع زمانی که در این حوزه فعالیت می‌کنید، نیاز است با کارشناسان و دیجیتال مارکترهای مختلف هم کلام شده و از آن‌ها مشورت بگیرید یا از خدماتشان استفاده کنید. در این حالت هرقدر اطلاعات بیشتری در مورد دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، موجب پیشرفت هرچه بیشترتان خواهد شد.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

در هر صنف و کسب و کار یا فروش هر محصول و خدماتی، رقابت وجود دارد و طبیعتاً این رقابت به حوزه تبلیغات نیز کشیده می‌شود. به همین ترتیب شاهد استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ توسط فروشندگان لوازم تزئیناتی خودرو نیز هستیم. حال شما به عنوان بخشی از این بازار، اگر بخواهید مخاطبان را از طریق بازاریابی آنلاین جذب نمایید؛ باید بهتر از دیگران عمل کنید و این مورد تنها از طریق بررسی اقدامات رقبا و تشخیص نقاط قوت و ضعفشان عملی خواهد شد. از طرفی در برخی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ مانند استفاده از تبلیغات پولی گوگل، بررسی اقدامات رقبا بسیار ضروری است؛ چراکه کلیدواژه‌های انتخابی برای کمپین تبلیغاتی شما با توجه به عملکرد دیگران مشخص می‌شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی عنصر اصلی کسب موفقیت در برنامه‌های تبلیغاتی بلندمدت است. در واقع شما باید از ابتدا مسیر خود را مشخص کنید و انتظاراتی که از اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ دارید را تعیین نمایید. به این ترتیب در طول زمان و در مراحل مختلف، از مسیر پیشرفت منحرف نخواهید شد. شایان ذکر است که تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در موارد بسیاری نتایج تدریجی دارند و با گذشت زمان، بر میزان پیشرفت کسب و کارتان تأثیر می‌گذارند. به این ترتیب در صورتی که انتظارات غیر واقعی داشته باشید در میان راه نا امید خواهید شد. در این زمینه بهتر است با افراد کاردان و آگاه مشورت کنید و برنامه‌ریزی خود را مطابق به تجارب واقعی تعیین نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

همان‌طور که بیان شد فرآیند دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوازم لوکس و تزئینات خودرو، باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق پیش برود. در این راستا، شما علاوه بر جدول زمان‌بندی، به تعیین استراتژی تبلیغاتی مناسب نیاز دارید؛ به این ترتیب که ضمن مشخص کردن تکنیک‌هایی که بیشترین تأثیر را بر افزایش فروش شما خواهند داشت؛ باید تعیین کنید که هر تکنیک چه میزان از هزینه و وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد؟

در صورتی که بخواهید در این زمینه موفق عمل کنید، نیاز است که پیش از آغاز تبلیغات اینترنتی با مهم‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین آشنا شوید و نحوه عملکرد هر کدام را بشناسید. بنابراین در ادامه مقاله تلاش می‌کنیم اطلاعات مفیدی در رابطه با تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال در اختیارتان قرار دهیم.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

پیش از این در رابطه با اهمیت شناخت تکنیک‌های مختلف بازاریابی آنلاین مطالبی را بیان کردیم. این شناخت باعث راحت‌تر شدن کار شما در طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ و برنامه‌ریزی برای تبلیغات اینترنتی کسب و کارتان می‌شود. بنابراین قصد داریم در ادامه به معرفی روش‌هایی بپردازیم که از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، باعث شناخته شدن محصولات شما توسط مخاطبان هدف می‌گردد. از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی آنلاین شاپ
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

بازاریابی محتوا از طریق وب سایت رسمی

آیا از تأثیر بازاریابی محتوا بر فروش محصولات مختلف اطلاع دارید؟ یا می‌دانید که چند درصد از مخاطبان هدف شما با استفاده از جست و جو در مطالب اینترنتی محصولات مورد نظرشان را تهیه می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤالات می‌توان گفت، با راه‌اندازی وب‌سایت و معرفی اجناسی که به فروش می‌رسانید، قطعاً بخش زیادی از مخاطبان هدف کسب و کار خود را جلب خواهید کرد. در این راستا و به عنوان اولین و شاید مهم‌ترین تکنیک در حوزه دیجیتال مارکتینگ، نیاز دارید تا یک وب‌سایت رسمی طراحی کنید. این وب‌سایت برند شما را معرفی می‌کند و محلی جهت به نمایش درآمدن انواع مختلف اجناسی است که عرضه می‌کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پس از طراحی وب‌سایت، باید در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت کنید. به این معنی که با ایجاد محتوای متنی و تصویری، آنچه می‌فروشید را معرفی نمایید. البته توجه داشته باشید که مطالب قرار گرفته در وب‌سایت، نباید صرفاً تبلیغاتی باشند؛ بلکه با ارائه اطلاعات مفید در رابطه با خودرو یا قرار دادن مطالب جذاب برای علاقه‌مندان به تزئین ماشین، نظر کاربران اینترنتی را جلب کنید. به این ترتیب هرقدر تعداد کاربران بیشتری مطالبتان را مفید تشخیص دهند، تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا خواهند کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

سئوی سایت برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

یکی از عوامل مهم در حوزه بازاریابی محتوا، اطمینان از دیده شدن مطالب وب‌سایت توسط کاربران اینترنت است. در واقع حتی با تولید یک محتوای با کیفیت و مفید، در صورتی که بازدید از وب‌سایت شما افزایش پیدا نکند، در اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ موفق عمل نکرده‌اید. در این راستا، ضروری است که با تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) که اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود، آشنا شوید. استفاده از این شیوه، بر اساس الگوریتم‌های هوشمند موتورهای جست جویی نظیر گوگل می‌باشد. به این صورت که با انجام یک سری اقدامات، باعث می‌شوید وب‌سایت شما در میان نتایج سرچ گوگل بالاتر از رقبا دیده شود. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی (on page) سایت: به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی (off page) سایت: شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

شبکه‌های اجتماعی محل فعالیت بسیاری از پیج‌های کاری هستند که اقدام به معرفی و فروش محصولات می‌کنند. کم نیستند اکانت‌هایی که اصطلاحاً افراد ماشین باز را جذب می‌کنند و با فروش لوازم لوکس خودرو و تزئینات ماشین‌های سبک و سنگین، درآمد بالایی دارند. در این میان، چون بیشتر مخاطبان هدف شما را جوانان تشکیل می‌دهند، طبیعتاً مخاطبان بسیاری در فضای مجازی خواهید داشت. توجه داشته باشید که در این تکنیک دیجیتال مارکتینگ، آنچه اهمیت دارد، تولید محتوای جذاب و جذب فالوور است؛ به نحوی که با افزایش دنبال کنندگان، طبیعتاً بیشتر دیده خواهید شد و مشتریان بیشتری هم به خرید از شما متمایل می‌شوند.

شایان ذکر است که مشابه سئو سایت، در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب نیز باید اصول و قواعدی را در زمینه تولید محتوا رعایت کنید تا در میان نتایج جست و جو پست‌های شما بالاتر از رقبا نمایش داده شوند. در این راستا، سعی کنید در انتخاب عنوان پست، زمان انتشار، هشتگ گذاری مناسب و… دقت کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

برای کسب و کار خود آنلاین شاپ راه اندازی کنید.

همان‌گونه که بیان شد، تکنیک راه‌اندازی وب‌سایت مهم‌ترین روش در زمینه بازاریابی دیجیتال است؛ چراکه علاوه بر بازاریابی محتوا، می‌توانید از آن برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی (آنلاین شاپ) نیز استفاده کنید. در واقع با استفاده از این تکنیک قادر خواهید بود مخاطبان را بدون نیاز به مراجعه حضوری تبدیل به مشتری کنید. شایان ذکر است، در این روش چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار هستند که عبارت‌اند از:

  • معرفی دقیق محصولات: در واقع مخاطبان شما باید با مراجعه به وب‌سایت بدون سردرگمی محصول مورد نظرشان را پیدا کنند و اطلاعات کاملی در رابطه با آن دریافت نمایند. خوشبختانه در محیط وب‌سایت امکان ارائه تصاویر، ویدئو و توضیحات کامل در رابطه با اجناس خود را دارید.
  • امکان پرداخت آنلاین: ایجاد سامانه پرداخت اینترنتی، باعث می‌شود که مخاطبان هدف با اعتماد کامل بهای محصولات را پرداخت نمایند و از دریافت محصول مطابق با خرید خود اطمینان داشته باشند.
  • ارسال به موقع و مطمئن: سعی کنید از سرویس‌های مطمئن پستی برای ارسال محصولات استفاده کنید. این مورد باعث می‌شود هم اجناس در موعد مقرر تحویل داده شوند و هم در رابطه با اجناس شکستنی مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برای کسب و کار خود آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید.
برای کسب و کار خود آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

در موارد زیادی، مشتریان ترجیح می‌دهند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند. در این حالت اگر کاربران اینترنت به جست و جوی فروشگاه در محیط وب بپردازند، باید امکان دیده شدن فروشگاهتان توسط مخاطبان را فراهم نمایید. به این منظور شرکت گوگل، سرویس Google My Business را در اختیار کسب و کارها قرار داده است. شما می‌توانید با ثبت حساب کاربری در گوگل، مشخصات فروشگاهتان را به عنوان یک محل معتبر خرید وارد نمایید. به این ترتیب در میان نتایج سرچ گوگل نمایش داده خواهید شد و مخاطبان هدف به راحتی شما را پیدا می‌کنند. شایان ذکر است، در زمان ایجاد حساب کاربری در گوگل مپ، بهتر است اطلاعات کاملی نظیر آدرس، ساعات کاری، شماره‌های تماس، آدرس ایمیل و شبکه‌های اجتماعی و همچنین چند عکس مناسب از فروشگاهتان را وارد کنید. به این ترتیب کاربران اینترنت راحت‌تر در مورد مراجعه به فروشگاه و خرید از شما تصمیم می‌گیرند.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئینات خودرو که از بازدهی سریعی برخوردار است، استفاده از تکنیک تبلیغات پولی گوگل می‌باشد. این تکنیک که با عنوان گوگل ادز (Google Ads) شناخته می‌شود، شما را در صدر نتایج سرچ قرار می‌دهد. شیوه به کار بردن این تکنیک نیز از طریق راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی بر اساس کلیدواژه‌های مورد نظر و پرداخت هزینه تبلیغات است. در این روش، دیگر نتایج سئو سایت اهمیتی ندارد و مبلغی که به منظور استفاده از گوگل ادز پرداخت می‌کنید، شما را در میان نتایج اول جست و جو قرار می‌دهد.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

یکی از ویژگی‌های مهم دیجیتال مارکتینگ، ارائه روش‌هایی هدفمند در تبلیغات است که هزینه شما متناسب با میزان دیده شدن کسب و کارتان صرف می‌شود. تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) یا پرداخت به ازای هر کلیک، یکی از این روش‌ها و تکنیک‌های مهم در حوزه بازاریابی دیجیتال است. در این تکنیک، شما باید با طراحی یک بنر تبلیغاتی و قرار دادن آن در سایت‌های معتبر، مخاطبان هدف را جذب کنید. در واقع زمانی که کاربران به سایت میزبان آگهی مراجعه می‌کنند، تبلیغ کسب و کارتان را می‌بینند و با کلیک بر روی بنر به سایت شما هدایت می‌شوند. به ازای هر بار کلیک نیز شما باید مبلغی را به عنوان هزینه تبلیغات پرداخت نمایید.

به‌طور خلاصه: در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

حال که با شیوه تبلیغات کلیکی آشنا شدید، بد نیست بدانید که برخی از آژانس‌های تبلیغات اینترنتی، تلاش کرده‌اند تا با استفاده از روش‌های هوشمند، بازدهی تکنیک PPC را افزایش دهند. به این ترتیب با استفاده از سایت‌های معتبر، زمان بازدید کنترل شده و نمایش هوشمند تبلیغات، نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر است تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال است. در این تکنیک از افراد تأثیرگذار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به منظور بستری مناسب برای معرفی یک محصول یا خدمت استفاده می‌شود. از طرفی به دلیل تعداد زیاد دنبال کنندگانِ افرادی نظیر بلاگرها، یوتیوبرها، سلبریتی‌های فعال در فضای مجازی و… تبلیغات کسب و کارتان توسط این افراد، باعث افزایش فروش و رونق کسب و کارتان خواهد شد.

شایان ذکر است، در این زمینه باید به دنبال استفاده از اینفلوئنسرهایی باشید که در حوزه خودرو فعالیت می‌کنند. چنین افرادی با کسب اعتماد و نظر کاربران فضای مجازی، گزینه مناسبی برای تبلیغ اجناس فروشگاهتان هستند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

همواره تلاش کنید اطلاعات ضروری مخاطبان هدف و مشتریان خود را به دست بیاورید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شماره تماس، اکانت شبکه‌های اجتماعی و همچنین خودرو یا برند مورد علاقه آن‌ها می‌شود. در ادامه تلاش کنید آنچه از مشتریان خود می‌دانید را طبقه‌بندی کرده و از آن در ارسال تبلیغات و بازاریابی محصولات استفاده نمایید. در ادامه خواهید دید که ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان، در تکنیک‌هایی مانند بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پیامک، بسیار ضروری است. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از تکنیک‌هایی که در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو به کار می‌آید، بازاریابی ایمیلی است. در این تکنیک، شما با توجه به دیتابیس اطلاعات مشتریان تلاش می‌کنید ایمیل‌های طراحی شده و هدفمند جهت جلب نظر مخاطبان ارسال کنید. به عنوان مثال، برای آن دسته از مخاطبان که طرفدار ماشین‌های کلاسیک هستند، ایمیلی با مضمون معرفی قطعات لوکس و تزئیناتی چنین خودروهایی ارسال کنید. این امر موجب جلب توجه مخاطبان هدف شده و باعث تبدیل آن‌ها به مشتری می‌گردد. شایان ذکر است، این تکنیک را در مورد مشتریان ثابت خود نیز می‌توانید اجرا کنید و باعث تداوم خرید آن‌ها از خود شوید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

تبلیغات پیامکی

پیامک همواره به عنوان یک روش ساده و در دسترس برای تبلیغات شناخته می‌شود. از طریق ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، علاوه بر معرفی کسب و کار خود، می‌توانید لینک وب‌سایت و آدرس خود در فضای مجازی را به اطلاع مخاطبان هدف برسانید. از طرفی اعلام طرح‌های تخفیف و فروش فوق‌العاده از طریق اس ام اس باعث جلب نظر افراد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

کسب حُسن سابقه در فضای مجازی

فضای مجازی علی‌رغم فرصت‌هایی که برای کسب و کارهای معتبر ایجاد کرده است؛ محیطی برای استفاده افراد سودجو می‌باشد. پتانسیل‌های فضای مجازی برای ارائه محتوای غیر واقعی یا اجناس بی‌کیفیت، یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر کسب و کارهای اینترنتی شده است. در این راستا، شما باید به عنوان یک هدف ضروری، تلاش کنید اعتماد کاربران را در اینترنت و فضای مجازی کسب نمایید. به این ترتیب مخاطبان هدف با بررسی سابقه فعالیت شما با اطمینان و اعتماد کامل خرید می‌کنند. این مسئله خصوصاً در رابطه با خرید اینترنتی و آنلاین شاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. شایان ذکر است که کاربران به عنوان اولین قدم با بررسی کامنت‌های مشتریانتان و نحوه پاسخگویی شما، متوجه اعتبارتان در بازار آنلاین می‌گردند؛ پس در این زمینه تلاش کنید همواره با مخاطبان خود با احترام و مسئولیت پذیری کامل برخورد کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوکس و تزئیناتی خودرو

در این مقاله تلاش کردیم دیجیتال مارکتینگ برای فروش لوازم لوکس و تزئیناتی خودرو را آموزش دهیم و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین را معرفی نماییم. بد نیست بدانید که هم اکنون بسیاری از کسب و کارها، تمام توجه خود در زمینه تبلیغات را متوجه فضای آنلاین کرده‌اند و از این طریق به دنبال پیشرفت هستند. بنابراین تلاش کنید از قافله تبلیغات اینترنتی جا نمانید!

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.