اگر مالک یک کسب و کار ساعت فروشی هستید و به این نتیجه رسیده‌اید که برای رونق بیزینس خود باید وارد فضای دیجیتال شوید و در آنجا به بازاریابی، تبلیغات و فروش بپردازید اما نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید به جای درستی آمده‌اید؛ ما در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت و معرفی تکنیک‌های بازاریابی آنلاین برای ساعت فروشان پرداخته‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پیشنیازهای ورود به دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت

چینی‌ها ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: «برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید جاده رسیدن به آن را ساخت». برای انجام تبلیغات آنلاین و دستیابی به موفقیت در بازار داغ ساعت فروشی در فضای مجازی، شما باید جاده‌ی دستیابی به این موفقیت را در 6 مرحله بسازید. این 6 گام عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ
پیشنیازهای ورود به دیجیتال مارکتینگ برای ساعت فروشان
پیشنیازهای ورود به دیجیتال مارکتینگ برای ساعت فروشان
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

تعریف هویت برند

پایه و اساس هر بیزینس موفقی، داشتن یک «برند» است؛ برندی که مشتریان بتوانند شما را با آن بشناسند؛ از این رو، پیش از همه چیز نیاز به ساخت یک برند دارید؛ «برند» همان فندانسیون ساختمانِ تبلیغات و بازاریابی شما خواهد بود و همه چیز بر پایه‌ی آن شکل خواهد گرفت؛ به این صورت که، تمامی تبلیغاتی که قرار است در فضای مجازی برای فروش ساعت‌های خود انجام دهید، باید بر پایه‌ی همین برند باشد.

از این گذشته، برند شما باید هویت داشته باشد؛ این هویت همان «روح کسب و کار»‌ شما است؛ همان دلیلی که مشتریان شما را در بین سایر رقبایتان انتخاب می‌کنند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

شناسایی مخاطبان هدف

شناسایی مخاطبان هدف، نه تنها به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های تبلیغات در فضای مجازی را به حداقل ممکن برسانید، بلکه فرایند دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت را بسیار هدفمند می‌کند. شما نیازی نیست که ساعت‌هایتان برای همه آحاد جامعه تبلیغ کنید؛ زیرا این امر هم هزینه‌ی گزافی به دنبال خواهد داشت و هم نتیجه مناسبی از آن نمی‌گیرید.

اگر در زمینه ساعت‌های دیواری و خانگی فعالیت می‌کنید، مخاطبان هدف شما، قشر جوان یا میان‌سالی است که قصد دارند دکوراسیون منزل خود را عوض (انتخاب) کنند یا شرکت‌ها و کمپانی‌هایی هستند که قصد دارند یک محیط کاری حرفه‌ای و دوستانه ایجاد کنند و از یک سری ساعت‌هایی با طراحی خلاقانه در دفتر کار خود استفاده نمایند؛ لذا شما باید برای این اقشار، به تبلیغات در فضای دیجیتال بپردازید؛ همچنین اگر بیزینس شما در زمینه فروش ساعت‌های مچی و لوکس است، مخاطبان شما اقشار دیگری هستند که باید تبلیغات‌تان را برای آن دسته از افراد، طراحی، کانالیزه و منتشر کنید.

علاوه بر این‌ها، شناسایی مخاطبان هدفِ بیزینس‌تان به شما کمک می‌کند پرسونای مشتریان را تعریف کنید که این امر در شناسایی بهترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت در ایام مختلف سال بسیار مؤثر خواهد بود. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم.

آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ

پیش از ورود به هر عرصه‌ای، ابتدا باید شناخت کافی از اصطلاحات و زبان آن عرصه را به‌دست بیاورید. طبیعتاً پیش از ورود به فضای تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت نیز باید زبان و اصطلاحات این فضا و عرصه را یاد بگیرید؛ ضرورت این امر زمانی بیشتر خواهد بود که شما خودتان شخصاً قصد داشته باشید که به دیجیتال مارکتینگ برای ساعت‌هایتان بپردازید؛ حتی اگر قصد دارید که تمامی امور مربوط به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به یک تیم برون‌سپاری کنید، بازهم نیاز است در راستای نظارت بر کار آن تیم و پایش عملکرد آن‌ها در عرصه تبلیغات آنلاین، با زبان دیجیتال مارکتینگ و اصطلاحات آن آشنا شوید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

بررسی اقدامات رقبا

اگر تجربه‌ی فروش ساعت در فضای غیر آنلاین و بازار واقعی را داشته باشید، خوب می‌دانید که فروش کالایی مانند ساعت، بسیار رقابتی است؛ در فضای آنلاین نیز همین امر جریان دارد و چه بسا فضا رقابتی‌تر از بازارهای سنتی می‌باشد! از این رو، شما باید اقدامات رقبای خود در فضای مجازی را رصد کنید. اینکه آن‌ها چه تکنیک‌هایی را برای تبلیغات آنلاین محصولات خود به کار می‌گیرند؟ در چه پلتفرم‌هایی تبلیغ می‌کنند؟ و… می‌تواند هم برای شما الهام‌بخش باشد و هم اینکه شما را با نقاط ضعف و قوت رقبا در عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌کند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات

وارد شدن به یک فضای جدید و اقدام کردن بدون برنامه‌ریزی کاری عاقلانه نیست! اگر انتظار یک نتیجه‌ی مطلوب را دارید، چاره‌ای جز برنامه‌ریزی وجود نخواهید داشت! تجربه نشان می‌دهد که اقدامات کورکورانه – و حتی به‌کارگیری بهترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ – بدون داشتن برنامه، شما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند؛ لذا اگر می‌خواهید که در فضای آنلاین  به فروش و سود بالا دست پیدا کنید، باید یک برنامه‌ی مدون و عملی با ددلاین مشخص داشته باشید تا تبلیغات شما جواب دهد و به نتیجه مطلوب – یعنی فروش تعداد زیادی ساعت در روز – دست پیدا کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

برای تدوین یک برنامه‌ی مدون و عملی، نیاز به تعیین یک استراتژی دقیق دارید. استراتژی شما باید متشکل از بهترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال و متدهای تبلیغاتی آنلاین فروش ساعت باشد که تضمین شده هستند.

اگر قصد دارید خودتان استراتژی و پلن موفقیت در فضای آنلاین را بچینید، باید ابتدا با بهترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت آشنا شوید؛ برای این منظور، پیشنهاد می‌شود که ادامه‌ی این مقاله را مطالعه کنید تا با این تکنیک‌ها آشنا شوید. همچنین می‌توانید که در کنار یادگیری این تکنیک‌ها، از دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای نیز مشاوره بگیرید تا بهترین استراتژی را برای شما طراحی کنند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای ساعت فروشان

حال که با پیشنیازهای 6 گانه ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اید، نوبت آن رسیده است که تکنیک های فروش آنلاین ساعت را نیز فرا بگیرید. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  1. طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  2. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  3. استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  4. استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  5. تبلیغات کلیکی هوشمند
  6. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ
  8. جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  9. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  10. بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای ساعت فروشان
بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای ساعت فروشان

در ادامه به معرفی این تکنیک‌ها و نحوه بهره‌گیری از آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی سایت و بازاریابی محتوایی

اولین کاری که به جهت رسمیت بخشیدن به کسب و کارتان در فضای مجازی می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی و فروشگاه آنلاین فروش ساعت است. مهم‌ترین نکته پیش از شروع بازاریابی محتوایی از طریق وب‌سایت در زمینه فروش ساعت، طراحی UI/UX آن است. این امر مخصوصاً برای زمانی که در زمینه فروش ساعت‌های لوکس فعالیت دارید، اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا کسانی که به دنبال ساعت لوکس هستند، از مناظر با شکوه و شکیل لذت می‌برند و با دیدن آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت رسمی و شکیل و فروشگاه آنلاین ساعت فروشی، نوبت به بازاریابی محتوایی می‌رسد. در این راستا، شما باید در کنار راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین شکیل و توضیح محصولات‌تان، باید در خصوص ویژگی‌های ساعت‌هایی با برندهای مختلف، نحوه نگهداری از آن‌ها و… نیز محتوا تولید کنید و آن‌ها را در وب‌سایت خود منتشر نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استفاده از تبلیغات آنلاین
بازاریابی محتوایی

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دیده شود، باید از سئو کمک بگیرید تا بیشتر توسط کاربران آنلاین دیده شوید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

شایان ذکر است که تکنیک سئوی سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی (on page) سایت: شامل اقداماتی است که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی (off page) سایت: شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

استفاده از تبلیغات پولی گوگل

سئو یک فرایند زمان‌بر برای افزایش فروش از طریق وب‌سایت است؛ اما جای نگرانی نیست؛ گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌توانند در نقش یک میان‌بر و کاتالیزور به افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کنند. برای این منظور می‌بایست از ابزارهایی همچون گوگل ادوردز کمک بگیرید. به‌این ترتیب که شما با پرداخت مبلغی به گوگل، می‌توانید کاری کنید که وب‌سایت فروشگاهی‌تان – بالاتر از وب‌سایت رقبا – در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد.

استفاده از تبلیغات کلیکی PPC

علاوه بر تکنیک‌های ذکرشده، شما می‌توانید ترافیک ورودی فروشگاه اینترنتی خود را به روش تبلیغات کلیکی Pay Per Click افزایش دهید؛ به این ترتیب که یک بنر تبلیغاتی طراحی می‌کنید و آن را در وب‌سایت‌های پربازدید قرار می‌دهید؛ کاربران آن وب‌سایت‌ها با کلیک بر روی بنر شما وارد لندینگ پیج محصولات‌تان می‌شوند؛ به این ترتیب، شانس خرید از شما افزایش پیدا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

بهینه‌ترین حالت تبلیغات PPC، تبلیغات هوشمند است. شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی–بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از مشتریان هدف شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند؛ لذا اگر صرفاً به داشتن یک وب‌سایت بسنده کنید، قطعاً نتیجه لازم از دیجیتال مارکتینگ را به‌دست نخواهید آورد. در این راستا، شما باید در شبکه‌های اجتماعی حضور و فعالیت مستمر داشته باشید و انواع ساعت‌های خود را در آنجا نیز تبلیغ و بازاریابی کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از بهترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت، سفارش تبلیغ به اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی است. نکته حائز اهمیت در این تکنیک این است که بدانید سفارش تبلیغ را به چه نوع اینفلوئنسری می‌دهید. انواع زیادی از اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند که شامل: تراول بلاگرها، فود بلاگرها، مدل‌ها و… هستند. بهترین نوع اینفلوئنسری که شما می‌توانید سفارش تبلیغ یک ساعت را به آن‌ها دهید، فشن‌بلاگرها و مدل‌ها هستند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

جمع آوری دیتابیسی از اطلاعات مشتریان

شما به‌عنوان مدیر یک کسب و کار، باید اطلاعات مشتریان‌تان بالقوه و فعلی‌تان را به‌صورت طبقه‌بندی شده در یک دیتابیس نگه‌داری کنید؛ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل برنامه‌ریزی نمایید و حتی با تکنیک‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ کاری کنید که مشتریانی که یک بار از شما ساعت خریده‌اند، بازهم از شما ساعت بخرند. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی و پیامکی

بازاریابی آنلاین از طریق ارسال ایمیل و پیامک یکی دیگر از تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای فروش ساعت می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک‌ها به مناسبت‌ها و جشن‌های ملی، فرهنگی و مذهبی مختلف – ضمن اعلام تخفیفات ویژه – محصولات خود را به فروش برسانید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب ارائه شده، دید خوبی از فعالیت در حوزه بازاریابی اینترنتی برای شما ایجاد کرده باشد. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.