چگونه می‌توان از تبلیغات اینترنتی به منظور بازاریابی خدمات دفاتر و شرکت های معماری استفاده کرد؟ چه روش‌هایی بهترین بازدهی را برای تبلیغ دفاتر معماری دارد؟ دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری چگونه اجرا می‌شود؟ در صورتی که شما اداره‌ی یک شرکت معماری را بر عهده دارید یا مسئول بازاریابی آن هستید، قطعاً با سؤالاتی که مطرح شد مواجه گردیده‌اید. در این مقاله قصد داریم ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در حوزه خدمات دفاتر معماری را بررسی کنیم و به تشریح تکنیک‌های بازاریابی آنلاینی بپردازیم که در پیشرفت کسب و کار شما مؤثر واقع می‌شوند. در صورتی که هدف شما، معرفی خدمات به مخاطبان از طریق تبلیغات اینترنتی و دنیای دیجیتال است؛ از شما دعوت می‌کنیم که تا انتها با این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام روش تبلیغات برای دفاتر و شرکت های معماری بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟

زمانی که یک کسب و کار – نه یک محصول، بلکه – مجموعه‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد؛ قطعاً بهترین شیوه تبلیغاتی برای آن «نمایش» است. به نحوی که مخاطبانِ هدف کسب و کار، به خوبی نتیجه استفاده از خدمات را مشاهده کنند. به همین دلیل است که تبلیغات آنلاین برای دفاتر و شرکت های معماری، عملکرد بهتری نسبت به روش‌های سنتی دارد. در واقع در دنیای امروز، رسانه‌های نمایشی مختلف در قالب اینترنت و فضای مجازی، قابلیت زیادی برای معرفی کسب و کارها ایجاد کرده‌اند. در رابطه با دفاتر و شرکت های معماری نیز چه تبلیغی بهتر از نمایش حداکثری نمونه‌های کار و بناهایی که تحت مدیریت شما ساخته یا بازسازی شده‌اند!؟

کدام روش تبلیغات برای دفاتر و شرکت های معماری بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
کدام روش تبلیغات برای دفاتر و شرکت های معماری بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا دفاتر و شرکت های معماری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

دنیای دیجیتال با مرزهایی گسترده و از طریق کانال‌های مختلف، فضایی برای تبلیغات ایجاد کرده است. همین گستردگی باعث شده است تا دیجیتال مارکتینگ به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین به صورت یک جریان خروشان درآید. جریانی که نیاز به سازماندهی دارد تا به صورت یک سیستم به هم پیوسته موجب ترقی و پیشرفت بیزینس‌های مختلف گردد. در این میان، دفاتر و شرکت‌های معماری نیز می‌توانند از چنین فضایی بهره لازم را ببرند. در عین حال، ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما زمانی مشخص می‌گردد که نیاز بصری اقشار مختلفی از مخاطبان شما، تنها به واسطه مجموعه‌ای از رسانه‌های تصویری تأمین می‌شود. به این ترتیب که اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های اینترنتی و… قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که از عهده روش‌های سنتی بازاریابی بر نمی‌آید.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای دفاتر و شرکت های معماری

قطعاً به واسطه فعالیت در حوزه معماری با ضرورت چیدمان لایه‌ای برای رسیدن به کیفیت مورد نظر آشنا هستید. به عنوان مثال در ساختن یک بنا، باید ابتدا در پی‌ریزی و احداث دیوارها دقت کنید تا در ادامه لایه‌های داخلی و دکوراسیون امکان طراحی داشته باشند. به همین ترتیب، اجرای دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری، نیاز به زمینه چینی دارد. نیل به این مهم از طریق برداشتن 6 قدم اساسی امکان‌پذیر خواهد بود. این 6 قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای دفاتر و شرکت های معماری
6 قدم تا شروع بازاریابی دیجیتال برای دفاتر و شرکت های معماری

هویت برند خود را تعریف کنید.

با وجود دفاتر معماری متعددی که فعالیت می‌کنند و با تبلیغات گسترده به دنبال جلب مشتری هستند؛ اما همواره برندهای معتبر، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ، برند شخصی خود را بسازید. در ادامه با تعریف هویت برند خود به عنوان مرجعی برای ارائه خدمات ارزشمند، تبلیغات مجازی به تدریج نام شما را در میان مخاطبان هدف معرفی می‌کند. در این راستا، ابتدا سعی کنید نام و نشان تجاری مناسبی انتخاب نمایید و پس از آن با ایجاد یک اساس نامه قوی برای شرکت خود، مسیرتان را مشخص کنید.

شایان ذکر است که هرچند اولین هدف در ایجاد کسب و کارها رسیدن به درآمد است؛ اما بهتر است رسالت خود را بر اساس ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت مشتریان قرار دهید. از طرفی می‌توانید همین موضوع را دست مایه تبلیغات خود قرار دهید و مخاطبانتان را از کیفیت بالای کارتان مطمئن سازید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

این مسئله که در حوزه معماری چه فعالیت‌هایی دارید و به چه پیمانکارهایی همکاری می‌کنید، تعیین کننده مشتریان بالقوه شما خواهد بود. از طرفی باید توجه کنید که هزینه خدماتی که ارائه می‌دهید، در چه حدی است و آیا امکان فعالیت در مناطق مختلف کشور را دارید یا خیر. به این ترتیب با مشخص شدن مخاطبان هدف این امکان را خواهید داشت که تبلیغات خود را متناسب با همین مخاطبان طراحی نمایید.

شایان ذکر است، شما باید به دنبال جذب دو دسته متفاوت از افراد باشید؛ اولین دسته مشتریانی که قصد استفاده از خدمات شما را دارند و دسته دوم پیمانکارانی که به عنوان همکار و بخشی از مجموعه تحت مدیریت شما قصد فعالیت دارند. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

شما باید پیش از ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ، زبان این عرصه را بشناسید. این شامل شناخت انواع تکنیک‌ها، اصطلاحات اساسی، کانال‌های تبلیغاتی مختلف و پارامترهایی است که در زمینه بازاریابی آنلاین اهمیت دارند. به این ترتیب می‌توانید در زمان استفاده از تکنیک‌های مختلف، با آگاهی کامل پیش بروید و از راهنمایی مشاوران یا مقالات و منابع آموزشی به راحتی استفاده کنید. البته در مواردی که شما بخش تبلیغات آنلاین کسب و کارتان را به تیم‌های دیجیتال مارکتینگ بسپارید نیز قادر خواهید بود به راحتی بر کار این افراد نظارت کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

بررسی اقدامات رقبا در رابطه با تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، باعث می‌شود به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. از این طریق متوجه خواهید شد که اجرای کدام تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت‌های معماری رقیب بهتر جواب داده است. همچنین نمونه‌های مناسبی از طراحی سایت، وبلاگ، اکانت شبکه‌های مجازی و… در دسترس شما قرار می‌گیرد که راهنمای خوبی هستند. البته توجه داشته باشید که با تجزیه و تحلیل روش‌های اجرایی توسط کسب و کارهای مشابه، نباید از آن‌ها تقلید کنید؛ بلکه هدف از این کار جمع آوری اطلاعات است تا با شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ، مرتکب اشتباه نشوید و مسیر پیشرفت را سریع‌تر طی نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.
اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

در هر دفتر معماری که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند، باید بخشی جهت انجام برنامه ریزی وجود داشته باشد. این بخش مسئول تأمین برنامه‌ها و جدول زمان‌بندی به منظور اجرای منظم برنامه‌های کاری است. حال اگر قصد پیشرفت در زمینه دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید، باید در این مورد هم ضمن تعیین انتظارات آینده با برنامه ریزی دقیق و اصولی پیش بروید؛ چراکه تنها در این صورت است که زمان و هزینه شما به درستی و به صورت هدفمند صرف خواهد شد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، آخرین قدمی است که باید پیش از شروع تبلیغات و بازاریابی آنلاین بردارید. در این راستا، ضروری است تعیین کنید شبکه تبلیغاتی شما با استفاده از چه کانال‌ها و تکنیک‌هایی تشکیل می‌شود. به همین دلیل باید از قبل اطلاعات جامعی در رابطه با تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری کسب کنید. در ادامه مقاله تلاش می‌کنیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری

آنچه دیجیتال مارکتینگ را به عنوان شیوه‌ای جامع برای پیشرفت کسب و کارها معرفی کرده است، انواع مختلفی از تکنیک‌ها است که هر کدام بخشی از شبکه تبلیغاتی شما را تشکیل خواهد داد. این گستردگی در کنار فوایدی که دارد، نیاز به آموزش و یادگیری را افزایش می‌دهد. شما باید تلاش کنید دانش خود در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و به صورت اصولی از آن استفاده نمایید. شایان ذکر است، این موضوع حتی در صورتی که از تیم‌های تبلیغاتی استفاده کنید مفید خواهد بود؛ چراکه برای مدیریت فعالیت‌های تیم تبلیغاتی خود باید از دانش و اطلاعات پایه برخوردار باشید.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • تکنیک هدف‌گذاری مجدد (Retargeting)
  • تبلیغات پیامکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری

بازاریابی محتوا از طریق راه اندازی وب سایت رسمی

طراحی وب‌سایت، اولین تکنیکی است که باید اجرا کنید. این امر منجر به ایجاد محیطی (بخوانید: پایگاهی) برای معرفی خدمات و فعالیت‌های اجرایی شما می‌شود. همچنین ایجاد وب‌سایت باعث می‌شود فعالیت شما در فضای مجازی رسمیت پیدا کند و به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای شناخته شوید. برای طراحی یک وب‌سایت رسمی برای دفترتان یا می‌توانید خودتان شخصاً دست به کار شوید یا می‌توانید این کار را به شرکت‌های طراحی وب‌سایت واگذار کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

از طرفی تولید محتوای متنی در محیط وب، یکی از شیوه‌های اصلی به منظور جلب توجه مخاطبان هدف است. به نحوی که خدمات ارائه شده از سوی دفتر معماری را تشریح کنید و در رابطه با دوام کار، قیمت خدمات، و تیم اجرایی خود اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهید. شایان ذکر است، در اجرای این تکنیک باید توجه داشته باشید که در طراحی وب‌سایت، از قالبی مناسب استفاده کنید و با استفاده از متخصصان در این زمینه، سرعت کار با آن را بالا ببرید. همچنین طراحی قسمت‌های مناسب برای انواع خدمات و ارائه نمونه‌هایی از پروژه‌های انجام شده، می‌تواند مشتریان شما را افزایش دهد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

سئو سایت

هدف اصلی از تولید محتوا دیده شدن کسب و کار است. زمانی که شما در فضای وب، لینک تولید کنید؛ با هر بار سرچ در مرورگر و دریافت کلیک، علاوه بر دیده شدن آن توسط مخاطب، یک بازدید ارگانیک دریافت کرده‌اید و موتور جست و جو تشخیص می‌دهد که محتوای وب‌سایتتان برای کاربران اینترنت مفید بوده است. حال اگر بخواهید بازدید وب‌سایت کاریتان بالاتر برود، این امکان را دارید که از تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) که اصطلاحاً سئو سایت (SEO) نامیده می‌شود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف، رتبه کسب و کار خود را در میان نتایج سرچ بهبود ببخشید. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی (on page) سایت: به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی (off page) سایت: شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

قطعاً خدماتی که دفاتر و شرکت‌های معماری ارائه می‌دهند، شبیه به محصولاتی نیست که به واسطه شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسند. با این حال شما می‌توانید با ایجاد اکانت رسمی در فضای مجازی و فعالیت در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و… آگاهی از برند خود را افزایش دهید و این موضوع باعث دریافت بازدید ارگانیک از وب‌سایت و در نهایت تبدیل مخاطبان هدف به مشتری شود. از طرفی شبکه‌های اجتماعی مزیت‌هایی دارد که در محیط وب نمی‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توان به هزینه پایین‌تر تولید محتوا و همچنین بازدید بیشتر مخاطبان از پست‌های مجازی اشاره کنیم. در حالی که برای پیشرفتِ وب‌سایت، باید نسبت به پلتفرم‌های مجازی وقت و هزینه بیشتری صرف کنید. بنابراین تکنیک فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند باعث تقویت سایر کانال‌های تبلیغاتی و دیده شده هرچه بیشتر کسب و کارتان توسط مخاطبان هدف شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

تصمیم گیری در رابطه با استخدام افرادی که معماری داخلی یا خارجی محل کار یا منزل را بر عهده بگیرند کار آسانی نیست. به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند با مراجعه مستقیم به دفاتر مختلف، اطلاعات جامعی کسب نمایند و بهترین تصمیم را بگیرند. به همین دلیل ضروری است که آدرس دفتر کار خود را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهید؛ به نحوی که با سرچ در اینترنت به سریع‌ترین شکل ممکن شما را پیدا کنند. در این راستا، شرکت گوگل با استفاده از سرویس Google My Business امکاناتی برای کسب و کارها فراهم نموده که می‌توانید به راحتی از آن بهره ببرید. در این سرویس که مبتنی بر سامانه مکان‌یابی گوگل مپ است، کسب و کارهای مختلف اطلاعات محل کار خود را به عنوان یک حساب کاربری وارد می‌کنند. به این ترتیب زمانی که کاربر عباراتی نظیر «دفتر معماری» را سرچ کند؛ گوگل چند نمونه که از نظر موقعیت مکانی و ساعات کاری در دسترس هستند را پیشنهاد می‌دهد.

شایان ذکر است که در ایجاد حساب کاربری گوگل بیزینسیِ خود، باید دقت کنید که اطلاعات را به صورت دقیق وارد نمایید و حتماً آدرس، شماره‌های تماس و حتی عکس دفتر کارتان را در معرض دید کاربران قرار دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.
حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

دریافت بازدید از طریق تولید محتوا و اجرای استراتژی سئو سایت، فرآیندی زمان‌بر است. در مواردی که شما نیاز به تسریع تبلیغات اینترنتی دارید، خصوصاً در آغاز راه، می‌توانید از تکنیک تبلیغات پولی گوگل استفاده کنید. این تکنیک که با نام تجاری گوگل ادز (Google Ads) در اختیار کسب و کارها قرار دارد، این امکان را فراهم می‌کند که به سرعت در میان نتایج برتر سرچ گوگل قرار بگیرید. تمام وب‌سایت‌های که از این تکنیک استفاده می‌کنند، در میان نتایج سرچ با نوشته «Ads» در کنار لینک محتوا مشخص شده‌اند.

شایان ذکر است که به منظور استفاده از تبلیغات پولی گوگل، باید اطلاعات خوبی در رابطه با نحوه ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و انتخاب کلیدواژه‌های اصلی کسب و کارتان داشته باشید. به دلیل میزان اهمیت این موضوع و هزینه‌ای که قرار است در این مورد پرداخت کنید، توصیه می‌کنیم از راهنمایی یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای نیز استفاده نمایید.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

یکی دیگر از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که با پرداخت هزینه همراه است، استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) می‌باشد. در این تکنیک که با هدف تقویت وب‌سایت رسمی شما انجام می‌گیرد، از بازدید بالای سایت‌های معتبر کمک می‌گیرید. در واقع شیوه اجرای تبلیغات کلیکی به این صورت است که شما با طراحی بنر به عنوان معرف کسب و کارتان و قرار دادن آن در فضاهای تبلیغاتی سایت‌های میزبان، کاربران را به سمت صفحه رسمی خود هدایت می‌کنید. از طرفی با هر بار کلیکِ کاربران، باید هزینه‌ای پرداخت نمایید. شایان ذکر است که در این زمینه، انتخاب سایت میزبان متناسب با کسب و کار شما و نیازهای مخاطبان هدف از اهمیت زیادی برخوردار است.

به‌طور خلاصه: در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

پس از اینکه کسب و کارهای مختلف به اهمیت و بازدهی روش تبلیغات کلیکی پی بردند، برخی از شرکت های تبلیغاتی تلاش کردند با ارائه خدمات در زمینه تبلیغات کلیکی هوشمند فعالیت نمایند. به این ترتیب با بررسی و تجزیه و تحلیل پارامترهای مختلف، تلاش می‌شود بهترین عملکرد در اجرای تکنیک PPC حاصل شود. از سوی دیگر آژانس‌های تبلیغاتی تلاش می‌کنند، بهترین فضاهای تبلیغاتی سایت‌های معتبر در وب فارسی را رزور کرده و از آن برای ارائه خدمات کلیکی استفاده کنند.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

با افزایش میزان استفاده از فضای مجازی، برخی از افراد فعالیت اصلی و به نحوی شغل خود را بر پایه ایجاد محتوا در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و کسب درآمد از طریق تبلیغات نمودند. این افراد که به عنوان اینفلوئنسر (تأثیرگذار) شناخته می‌شوند، از پتانسیل بالایی به منظور معرفی کسب و کارها، محصولات و خدمات مختلف برخوردارند. به همین دلیل امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از تکنیک‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود.

دفاتر و شرکت های معماری نیز این امکان را دارند که با استفاده از بلاگرها، یوتیوبرها، سلبریتی‌های فعال در فضای مجازی و… اقدام به معرفی خدمات خود کنند. در واقع شما با پرداخت هزینه یا ارائه خدمات معماری به اینفلوئنسرها، می‌توانید در زمینه تبلیغات اینترنتی و معرفی خود به مخاطبان هدف از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

یکی از اصول بازاریابی دیجیتال، مدیریت اطلاعات مخاطبان هدف و مشتریان است. شما باید راه‌هایی برای ارتباط مستقیم با افرادی داشته باشید که مشتری بالقوه کسب و کارتان هستند. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، شمارهای تماس و آیدی اکانت افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. شما می‌توانید با ایجاد پرسشنامه در محیط سایت یا طراحی پست‌های پرسشی در پیج‌های مجازی، مخاطبان هدف خود را شناسایی و طبقه‌بندی کنید. به این منظور باید دیتا بیسی فراهم کرده و با ایجاد فیلترهایی مخاطبان هدف خود را در دسته‌های مشخص قرار دهید. به این ترتیب قادر خواهید بود در تکنیک‌های نظیر بازاریابی ایمیلی، تبلیغات پیامکی و هدف‌گذاری مجدد، بازدهی بیشتری ایجاد نموده و تبلیغات هدفمندتری داشته باشید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ارسال ایمیل و معرفی خدمات، یکی دیگر از تکنیک‌های مستقیم دیجیتال مارکتینگ است. در این تکنیک شما باید بر اساس دیتا بیس اطلاعات مخاطبان هدف و مشتریان، ایمیل‌های ارسال کرده و به منظور جذب افراد به عنوان مشتری تلاش کنید. توجه داشته باشید که این ایمیل‌ها باید حاوی اطلاعات ضروری باشند و در قسمت عنوان، با انتخاب صحیح کلمات، مخاطب را به خواندن پیام اصلی ترغیب نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

تکنیک هدف گذاری مجدد (Retargeting)

معمولاً استفاده از خدمات دفاتر و شرکت های معماری، تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود و بسیاری از افراد مدت زمان زیادی را صرف تصمیم گیری در این زمینه می‌کنند. در مورد این دسته از مخاطبان هدف که از وب‌سایت یا پیج شما در شبکه‌های اجتماعی دیدن کرده‌اند؛ اما هنوز از خدمات شما استفاده نکرده‌اند، می‌توانید از تکنیک هدف گذاری مجدد استفاده نمایید. به این ترتیب می‌توانید از طریق ایمیل و معرفی خدمات خود، مخاطب را در تصمیم گیری یاری کنید و در صورتی که در مورد انتخاب شما شک دارند، با ارائه نمونه کار و بیان مزایای استفاده از شرکتتان آن‌ها را تبدیل به مشتری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به مقاله «بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) و هدفگیری مجدد (ریتارگتینگ) | تعریف، تفاوت و کاربردها» مراجعه کنید.

تکنیک هدف گذاری مجدد (Retargeting)
تکنیک هدف گذاری مجدد (Retargeting)

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

تبلیغات پیامکی در دنیای امروز از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. مخاطبان هدف ممکن است با خواند یک پیام کوتاه، جذب کسب و کارتان شوند و از خدمات شما استفاده کنند. در این راستا، تلاش کنید با طراحی پیامک‌های جذاب، مخاطبان هدف را با خدمات خود آشنا نمایید. همچنین به عنوان یک مورد ضروری، اطلاعاتی نظیر آدرس وب‌سایت و دفتر خود را در پیام بگنجانید تا افراد امکان افزایش اطلاعات در رابطه با کسب و کار شما را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

برخورداری از سابقه مناسب در دنیای واقعی و فضای مجازی، حرف اول را در پیشرفت کسب و کار میزند. در واقع بسیاری از متقاضیان استفاده از خدمات، به دلیل عدم اطمینان از درستی ادعای شرکت‌های معماری در انتخاب خود تردید پیدا می‌کنند. به همین دلیل ضروری است که با ارائه خدمات مناسب و به اشتراک گذاشتن نمونه‌هایی که با موفقیت اجرا کرده‌اید، این اعتماد و اطمینان را ایجاد نمایید. هر چند در صورتی که فعالیت صادقانه خود را در فضای مجازی ادامه دهید، شعور مخاطب خود به خود ارزش و اعتبار شما را افزایش می‌دهد. با این حال پاسخگویی مناسب، ارائه خدمات مطابق با برنامه زمانی و حفظ احترام در برخورد با کاربران مجازی، باعث حسن سابقه شما و افزایش اعتبار کسب و کارتان خواهد شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری

استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای دفاتر و شرکت های معماری، فرآیندی نیست که به سرعت تمام آثار مثبت خود را نشان دهد؛ بلکه این امر به مرور زمان اتفاق می‌افتد. از طرفی پس از طراحی وب سایت و ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی، ضروری است که به صورت مستمر تولید محتوا را ادامه دهید و هیچ‌گاه از تلاش دست نکشید. امیدواریم که مطالب ارائه شده، دید خوبی از فعالیت در حوزه بازاریابی اینترنتی برای شما ایجاد کرده باشد.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 0 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«علی آبیار» دانش‌آموخته رشته مهندسی IT است و به نوشتن، موسیقی، شعر، طبیعت و البته برنامه‌نویسی و تکنولوژی‌های سطح وب علاقه دارد. رزومه تخصصی او بیشتر در زمینه «سئو و تولید محتوا» است؛ همچنین در رزومه تخصصی‌اش، چند پروژه برنامه‌نویسی وب، مدیریت وب‌سایت و توسعه محتوای آن‌ها دیده می‌شود. او تا به امروز، تولید و ویراستاری مطالب متنوعی از مجلات اینترنتی «کاپریلا» و «تاپریلا» در حوزه‌های: تکنولوژی، سئو، کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و… را به عهده داشته است. «علی آبیار» در حال حاضر به صورت فریلنسر بر روی پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی در حوزه طراحی وب (Front-End) و سئو فعالیت می‌کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.