مدت‌ها از زمانی که تنها روش تهیه لباس، مراجعه مستقیم به خیاطی‌ها بود می‌گذرد و این روزها فروش لباس‌های آماده در لباس‌فروشی‌ها، بخش زیادی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده است. با این وجود هنوز هم افراد زیادی تمایل دارند لباس‌های خود را با استفاده از هنر خیاطان چیره‌دست تهیه کنند و طرح و اندازه‌هایی مطابق با سلیقه خود به تن داشته باشند. با توجه به این اوضاعِ تولید پوشاک، اگر به عنوان یک خیاط، قصد دارید سهم مناسبی از بازار داشته باشید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید؛ طبعاً باید به فکر استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغات باشید. در این راستا، قصد داریم در این مقاله از «مجله اینترنتی کاپریلا» به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان بپردازیم و تکنیک های مؤثر بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش خیاطی ها را معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست

کدام روش تبلیغات برای افزایش فروش خیاطی ها بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟

از گذشته مرسوم بوده است که بهترین تبلیغ برای خیاط‌ها، کیفیت کارشان است؛ اما در دنیای امروز نمی‌توان فقط بر این شیوه تأکید کرد. امروزه رقابت شدید میان کسب و کارها و همچنین تغییر الگوی زندگی انسان‌ها، باعث شده است که بهترین شیوه تبلیغات، روش‌های آنلاین و نوین باشد. به این ترتیب می‌توان در موارد مختلف، شاهد از بین رفتن شیوه‌های سنتی تبلیغات بود. از سوی دیگر سخت پسندی و تنوع سلیقه افراد در زمینه دوخت لباس، به نحوی است که تنها با مشاهده نمونه‌های متعدد دوخت لباس، خیاط مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند. این موضوع را خصوصاً در مورد خیاطی‌هایی که لباس زنانه و مراسمی می‌دوزند می‌توان دید. بنابراین توصیه می‌کنیم ارزش شیوه‌های آنلاین تبلیغات را جدی بگیرید و به منظور پیشرفت کسب و کارتان به کار ببرید.

کدام روش تبلیغات برای افزایش فروش خیاطی ها بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
کدام روش تبلیغات برای افزایش فروش خیاطی ها بهتر است؟ آنلاین یا سنتی؟
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

چرا خیاطان برای افزایش فروش به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

از آنجا که دیجیتال مارکتینگ تکنیک‌های مختلفی دارد؛ قابلیت جذب مخاطبان با سنین و سلیقه‌های مختلفی را خواهد داشت. روش‌هایی مانند طراحی وب‌سایت و تولید محتوا، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارسال مستقیم پیام یا ایمیل، هر یک در راستای جلب توجه اقشار مختلف مفید هستند و می‌توانند مخاطبان هدفتان را از هر گروه و سن و با هر سلیقه‌ای به سمت استفاده از خدمات شما بکشانند. بر این اساس، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان ضروری است و نتایج مناسبی برای افزایش تعداد مشتریانتان خواهد داشت.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان

برای کسب بهترین نتایج از تکنیک‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، باید مقدماتی را فراهم کنید. این مقدمات در موارد گوناگون، کسب و کار شما را آماده‌ی شروع تبلیغات اینترنتی می‌کند. از طرفی در رابطه با تکنیک‌هایی که با پرداخت هزینه همراه می‌باشد، بهتر است تلاش کنید زمان و هزینه اضافی به شما تحمیل نشود. بر همین اساس می‌توانید مسیر پیشرفت را قبل از شروع بازاریابی دیجیتال برای خود هموار نمایید. در این راستا، قصد داریم 6 قدم اساسی تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان را به شما معرفی کنیم. این شش قدم عبارت‌اند از:

  1. تعریف هویت برند
  2. شناسایی مخاطبان هدف
  3. آشنایی به زبان دیجیتال مارکتینگ
  4. بررسی اقدامات رقبا
  5. تدوین برنامه و مشخص کردن انتظارات
  6. تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در ادامه هر کدام از موارد ذکر شده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان
6 قدم تا شروع دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان

هویت برند خود را تعریف کنید.

برندهای معتبر دوخت لباس که از سابقه زیادی برخوردارند، این روزها در قالب شرکت‌های تولید پوشاک به کار خود ادامه می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در کسب و کار شما وجود دارد و این پیشرفت در رابطه با برند شما اتفاق میافتد. بر این اساس، اولین قدم پیش از شروع دیجیتال مارکتینگ برند سازی و پس از آن تعریف هویت برند است.

شایان ذکر است که تبلیغات اینترنتی، حول نام تجاری و لوگو کسب و کارتان گسترده می‌شود و به تدریج این نام و نشان به عنوان نماینده شما در بازار شناخته می‌شود. از طرفی هویت برند شما، موضوعی درونی است و مربوط به رویکردی که در رابطه با کسب و کارتان دارید می‌شود. سعی کنید از آغاز فعالیتتان همواره به عنوان کسب و کاری شناخته شوید که هدف اصلی خود را بر کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت قرار داده است. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

نحوه انتخاب اسم برای برند
نحوه انتخاب اسم برای برند

شایان ذکر است که انتخاب نام برای برند ممکن است از چند روز تا حتی چند هفته به طول انجامد و برای انتخاب آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در مقاله «نحوه انتخاب اسم برای برند: ویژگی های یک نام برند خوب + ایده هایی برای اسم برند» توضیحات بیشتری در این زمینه داده شده است و اگر مایل هستید که نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتماً مقاله‌ی پیشنهادی را مطالعه فرمایید.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

این که بدانید تبلیغات شما در فضای مجازی و محیط اینترنت قرار است چه افرادی را تحت تأثیر قرار دهد، به شما در طراحی استراتژی بازاریابی و استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل باید از قبل مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. در این زمینه باید بر اساس لباس‌هایی که می‌دوزید عمل کنید. بنابراین لباس‌های زنانه، کت و شلوار، لباس فرم مشاغل و… هرکدام مشتریان خاص خود را دارند و طبیعتاً شیوه‌های مختلف تبلیغاتی آن‌ها را جذب می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با روش‌های تعیین بازار هدف شما را به مطالعه‌ی مقاله « تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار – راهنمای جامع تعیین بازار هدف و تارگت فروش» دعوت می‌کنیم

بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

همان‌طور که در شغل شما مهارت و تسلط بر کار، به تدریج و از طریق آموزش کسب می‌شود؛ در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز پرداختن به آموزش و آشنایی با زبان دیجیتال مارکتینگ، پیش از شروع استفاده از آن ضروری است. البته در این مورد نیاز نیست با تمام جزئیات آشنا باشید و می‌توانید با دریافت اطلاعات کلی خود را تا حدودی آماده کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود در زمان استفاده از راهنمایی مدیران دیجیتال مارکتینگ یا مطالعه منابع آموزشی، درک صحیحی داشته باشید و نیازهای خود را برطرف نمایید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.
بر زبان بازاریابی دیجیتال مسلط شوید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که جهت افزایش آگاهی بیشتر در این زمینه، مقاله‌ی «دیجیتال مارکتینگ چیست؟ – یادگیری آسان بازاریابی دیجیتال ایرانی» از مجله اینترنتی کاپریلا را مطالعه بفرمایید.

اقدامات رقبای خود را بررسی کنید.

رقابت در دنیای دیجیتال، بی شباهت به دنیای واقعی کسب و کارها نیست و حتی در مواردی شدیدتر نیز می‌باشد. اینکه قبل از اقدام عملی و صرف هزینه و زمان، اقدامات رقبای خود در رابطه با دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید، قطعاً اقدامی معقول و پرفایده است. از این طریق می‌توانید با نقاط قوت و ضعف عملکرد دیگران آشنا شوید و در زمان برنامه ریزی برای خود، مدنظر قرار دهید. از سوی دیگر، فهمیدن این موضوع که کدام یک از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای شما مفیدتر خواهد بود، از طریق مقایسه نتایج به دست آمده توسط رقیبان ممکن می‌شود. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

از آنجا که دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند زمان‌بر است و به تدریج نتایج خود را نشان می‌دهد؛ باید ابتدا برنامه ریزی کنید و مطابق با آن پیش بروید. در واقع برنامه ریزی که مطابق با انتظارات شما از بازاریابی باشد، همواره باعث می‌شود در مسیر پیشرفت حرکت کنید. البته توجه داشته باشید که انتظارات شما از تبلیغات آنلاین و پیشرفت‌های که به دست خواهید آورد، باید به صورت منطقی و بر اساس نتایج واقعی تعیین شوند. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.
برنامه ای تدوین کرده و انتظارات خود را تعیین کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ که ارتباط نزدیکی با برنامه ریزی شما دارد، مشخص می‌کند که از چه تکنیک‌هایی و با چه گستردگی استفاده می‌کنید. در واقع مشخص کردن استراتژی برای کسب و کارهای مختلف، تفاوت‌های دارد و بر اساس مخاطبان هدف، نوع خدمات و میزان هزینه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته شود، تعیین می‌گردد. از طرفی باید اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه اجرای این تکنیک‌ها و همچنین عملکرد هر کدام در زمینه بازاریابی آنلاین داشته باشید.

شایان ذکر است، تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز به دانش و تخصص دارد؛ به همین دلیل یا باید از تجربه دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای استفاده کنید یا تلاش کنید در رابطه با روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی، آگاهی کسب نمایید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود طراحی کنید.

تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان

همان‌طور که بیان شد، شناخت تکنیک‌های مختلف می‌تواند در زمینه برنامه ریزی و تعیین استراتژی مفید واقع شود. به همین منظور، لیستی از مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با شناخت هر یک، اطلاعات دقیقی از نحوه اجرا و تأثیر آن‌ها به دست بیاورید.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر برای بازاریابی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت و بازاریابی محتوایی
  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو (SEO)
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌اندازی حساب کسب‌وکار تجاری در گوگل
  • استفاده از تبلیغات پولی گوگل
  • استفاده از تبلیغات کلیکی PPC
  • تبلیغات کلیکی هوشمند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • جمع آوری دیتا بیس از اطلاعات مشتریان
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • تبلیغات پیامکی
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان
تکنیک های مؤثر دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان

در ادامه هر یک از موارد فوق را تشریح خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا از طریق وب‌سایت رسمی

اگر می‌خواهید در دنیای دیجیتال یک برند حرفه‌ای به نظر برسید، پیش از هر کار اقدام به طراحی وب‌سایت رسمی کنید. این فضا محیطی مناسب جهت معرفی خدمات شما خواهد بود و همچنین فضایی برای تولید محتوای اینترنتی است. محتوایی که موجب جذب کاربران به وب‌سایت می‌شود و در کنار مطالب آموزنده یا جذاب، امکان تبدیل کاربران به مشتری را فراهم می‌سازد. از سوی دیگر اگر تعداد مشتریان شما زیاد است، می‌توانید از وب‌سایت به منظور سیستم نوبت‌دهی آنلاین استفاده کنید. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

شایان ذکر است، طراحی مناسب فضای وب‌سایت، یکی از عواملی است که باعث می‌شود کاربر با کلیک بر روی لینک و ورود به وب‌سایت، جذب شده و مدت زمان بیشتری را صرف خواندن مطالب کند. این افزایش زمان بازدید، علاوه بر اینکه رتبه شما را در میان رقبا بهبود می‌بخشد، نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بالا خواهد برد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

سئو سایت

تصور کنید که پس از تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن در محیط وب، بازدید چندانی دریافت نکنید. طبیعتاً بدون بازدید از وب‌سایت، امکان جلب نظر مخاطبان هدف را نیز نخواهید داشت. در چنین شرایطی است که تکنیک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) که به اختصار سئو سایت گفته می‌شود، چاره مشکل است. در واقع با استفاده از این تکنیک، شما رتبه خود در میان نتایج جست و جو را بهبود می‌بخشید و میزان بازدید از صفحه رسمیتان در محیط وب نیز افزایش خواهد یافت. جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله «آشنایی با الگوریتم های گوگل و اهمیت و کاربرد آن‌ها در سئو (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» را مطالعه نمایید.

بد نیست بدانید که استراتژی دیجیتال مارکتینگ در زمینه‌ی سئو (SEO) سایت، شامل دو دسته اقدامات زیر است:

  1. سئو داخلی (on page) سایت: به‌واسطه اقداماتی که در محیط وب‌سایت انجام می‌دهید. شامل مواردی مانند: تولید محتوای مناسب، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا، لینک‌های داخلی که مطالب وب‌سایتتان را به هم مرتبط می‌کند و…
  2. سئو خارجی (off page) سایت: شامل روش‌هایی است که از بیرون به بالا رفتن ترافیک شما کمک می‌کند. شامل مواردی مانند: تعامل با سایت‌های مرتبط و لینک دهی خارجی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و پربازدید و…

شایان ذکر است که ریپورتاژ آگهی، به صفحه‌ای تبلیغاتی گفته می‌شود که محتوای آن به شکل یک مقاله است، منتها مقاله‌ای که در آن، چند لینک از وب‌سایت شما وجود دارد و کسب‌وکار شما در آن تبلیغ شده است. «نشریلا» یکی از پلتفرم‌هایی است که برای خرید ریپورتاژ آگهی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ که سایت‌های بزرگی نظیر: زومیت، فرادرس، تایم‌کد، تک‌تیپ، جی‌اس‌ام، تابناک، باتو، پروان‌وب، یاس دانلود، موبنا و… سفارش ریپورتاژ آگهی خود را به این پلتفرم می‌دهند. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که «نشریلا» ارائه می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند، کسب‌وکار خودتان را آن‌طور که می‌خواهید (به قلم خود محتوای تولیدشده در وب‌سایتتان را) به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و یا محصولات خود تشویق نمایید. برای سفارش دادن ریپورتاژ آگهی به «نشریلا»، می‌توانید روی این لینک [+] کلیک کنید.

رپیورتاژ آگهی با نشریلا
رپیورتاژ آگهی با نشریلا
پیشنهاد آموزشی مرتبط:

فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ است که برای افزایش فروش خیاطی بسیار کاربردی و مؤثر عمل می‌کند. این موضوع خصوصاً در رابطه با شبکه‌های اجتماعی که مبتنی بر تولید محتوای تصویری می‌شوند، دیده می‌شود. شما می‌توانید از لباس‌هایی که دوخت می‌کنید تصاویری زیبا تهیه و در اکانت رسمی خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب مخاطبان هدف خود را با کیفیت کارتان آشنا می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به بازدید از وب‌سایت یا محل کار خود ترغیب نمایید.

شایان ذکر است که جهت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیز باید اصول و قواعدی مشابه سئو سایت رعایت شود. به این ترتیب پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید به کاربران بیشتری نمایش داده می‌شود و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد. در ادامه چند مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.
فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش دهید.

حساب تجاری خود را در گوگل مپ فعال کنید.

کسب و کارهایی که خدمات خود را به صورت حضوری و در محل کار ارائه می‌دهند، همواره باید به منظور کشاندن مخاطبان هدف به محل کار تلاش کنند. شما به عنوان خیاط، نیاز دارید مشتریان خود را به منظور اندازه گیری و همچنین پوشیدن و تست لباس از نزدیک ملاقات کنید. در این راستا، به عنوان یک تکنیک ضروری، قصد داریم استفاده از سامانه مکان یابی کسب و کار را به شما معرفی کنیم. این سرویس توسط گوگل با عنوان Google My Business ارائه می‌شود و امکان ثبت موقعیت مکانی و اطلاعات اساسی کسب و کارهای مختلف را فراهم کرده است. با ایجاد حساب کاربری در این سرویس، به محض جست و جوی کلیدواژه‌های مرتبط با «شغل خیاطی» نمایه شما به بر اساس فاصله مکانی به کاربر به عنوان نتیجه‌ای قابل دسترس نمایش داده می‌شود.

گوگل مای بیزینس | Google My Business

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

در برخی موارد انتظار کشیدن جهت دستیابی به نتایج از طریق سئو سایت، ممکن است موجب از دست دادن فرصت‌های فروش ویژه شود. به عنوان مثال زمانی که به انتهای سال و فصل خرید بهاره نزدیک می‌شوید، نیاز است که کسب و کار خود را با سرعت بیشتری مورد بازدید مخاطبان هدف قرار دهید و از زمان حداکثر استفاده را داشته باشید. به این منظور می‌توانید از تکنیک تبلیغات پولی گوگل استفاده کرده و لینک‌های وب‌سایتتان را در میان نتایج اول سرچ گوگل قرار دهید. در این حالت ضروری است که با ایجاد کمپین و انتخاب کلیدواژه‌های تبلیغاتی آشنا باشید و میزان هزینه پرداختی برای تبلیغات را به درستی تعیین نمایید. در واقع با انتخاب اشتباه، ممکن است رتبه مناسبی کسب نکنید یا با پرداخت هزینه بیشتر از حد لازم، دچار زیان شوید.

شایان ذکر است، این تکنیک که با عنوان Google Ads شناخته می‌شود، در ابتدای راه اندازی وب‌سایت می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب عمل کند و میزان بازدید از مطالبتان را به شدت افزایش دهد.

از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.
از تبلیغات پولی گوگل برای رشد سریع استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ یک روش هدفمند در بازاریابی آنلاین

از دیگر تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان که با پرداخت هزینه همراه است، می‌توان به تبلیغات کلیکی اشاره کرد. در این شیوه بازاریابی آنلاین که نام کامل آن پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) است؛ به ازای هر بار کلیک کاربران بر روی لینک ورودی وب‌سایتتان، مبلغی را به عنوان هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنید. در واقع شما باید با طراحی یک بنر که معرف کسب و کارتان باشد و قرار دادن آن در سایت‌هایی که از بازدید زیادی برخوردارند، زمینه را برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف فراهم نمایید. شایان ذکر است که در این شیوه تا زمانی که کلیک نگیرید و از محتوای ساییتان بادید نشود نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

به‌طور خلاصه: در این تکنیک بازاریابی آنلاین، می‌توانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در دیگر وب‌سایت‌ها، مخاطبان هدف را به وب‌سایت تجاری خود هدایت کنید. این کار از طریق طراحی اصولی و حرفه‌ای یک لندینگ پیج امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید به دو مقاله‌ی «صفحه فرود به زبان ساده | طراحی لندینگ پیج برای افزایش فروش» و «بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج) با ۱۴ تکنیک و ۳۶ نکته طلایی» مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند

تبلیغات کلیکی شیوه‌ای است که از بازدید زیادی برخوردار است و کسب و کارهای زیادی جهت معرفی خدمات و محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند. به همین دلیل به تدریج این روش بازاریابی توسط شرکت‌های تبلیغاتی تکمیل گردید و به صورت تبلیغات کلیکی هوشمند اجرا می‌شود.

شایان ذکر است، سرویس‌دهندگان مختلفی در ایران تبلیغات کلیکی – بنری را در اختیار مشتریان می‌گذارند که یکی از آن‌ها «کاپریلا» می‌باشد. «کاپریلا» یکی از سرویس‌های تبلیغاتی است که خدمات «تبلیغات بنری و کلیکی هوشمند» را ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی یا Value Proposition ی که این سرویس ارائه می‌دهد، این است که به شما کمک می‌کند، تبلیغاتتان دقیقاً به بازار هدف و مخاطبان موردنظرتان برسد. از دیگر ویژگی‌های «کاپریلا» می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • تعداد زیادی از تبلیغات در آن قابل انتشار می‌باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما دارد.
  • تبلیغات با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما، به‌صورت هوشمند نمایش داده می‌شود.
  • دارای سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب است.
  • دارای سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس تبلیغاتی یا برای سفارش تبلیغ به این لینک [+] مراجعه کنید.

تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا
تبلیغات کلیکی هوشمند کاپریلا

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از شیوه‌های تبلیغاتی که با گسترش دنیای دیجیتال در میان کسب و کارها رواج پیدا کرد، استفاده از فعالان اینترنت و فضای مجازی است. این تکنیک با عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می‌شود و در آن از افرادی که با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دنبال کنندگان زیادی دارند، به منظور تبلیغات استفاده می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید با پرداخت هزینه، از بلاگرها یا ادمین‌های اینستاگرام بخواهید با حضور در محل کارتان یا پوشیدن لباس‌هایی که توسط شما دوخته شده است باعث معرفی برندتان به مخاطبان و دنبال کنندگان خود شوند. به این ترتیب میزان بازدید از کسب و کار شما در دنیای آنلاین بیشتر می‌شود و باعث افزایش تعداد مشتریانتان نیز خواهد شد. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر به این روش بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی مقالات «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» دعوت می‌کنیم.

ایجاد دیتا بیس از اطلاعات مشتریان

خوشبختانه کسب و کار شما به نحوی است که اطلاعات تماس مشتریان خود را در اختیار دارید. از طرفی می‌توانید با ایجاد پرسشنامه در وب‌سایت یا قرار دادن لینک ثبت آدرس ایمیل، اطلاعات تماس مخاطبان هدف خود را نیز از آن‌ها دریافت نمایید. به این ترتیب شما یک دیتا بیس از اطلاعات مشتریان و مخاطبان هدفتان ایجاد می‌کنید. در این حالت می‌توانید برای تکنیک‌های بازاریابی مستقیم از این دیتا بیس استفاده کنید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل یکی از روش‌های ارتباطی است که هنوز هم از کاربرد زیادی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی شناخته می‌شود. در این شیوه شما می‌توانید با طراحی ایمیل، مخاطبان هدف خود را تحت تأثیر قرار دهید و به مشتری تبدیل نمایید. شایان ذکر است، استفاده از ایمیل، به منظور تداوام ارتباط با مشتریان ثابت نیز مهم است. به عنوان مثال می‌توانید در موقعیت‌های خاصی نظیر سالروز تولد مشتری، ضمن تبریک این روز، ارتباط خود را با آن فرد حفظ نمایید. در ادامه یک مورد آموزش که به نظر ما، می‌تواند در این زمینه برای شما عزیزان مفید باشد را در قالب لیست خدمت شما ارائه کرده‌ایم:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

تبلیغات پیامکی (SMS Marketing)

پیامک به عنوان یک شیوه ارتباطی که از قدمت زیادی برخوردار است، هنوز هم یکی از رایج‌ترین روش‌های ارسال پیام کوتاه می‌باشد. تبلیغات پیامکی نیز به همین دلیل همواره از تأثیر خوبی بر میزان فروش کسب و کارها برخوردار است و می‌تواند به راحتی باعث جلب توجه مخاطبان هدف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله «بازاریابی پیامکی و هر آنچه باید برای افزایش فروش با SMS مارکتینگ بدانید.» مراجعه کنید.

تبلیغات پیامکی یا SMS Marketing
تبلیغات پیامکی یا SMS Marketing

کسب حسن سابقه در فضای مجازی

یکی از مشکلات پیش روی شما در حوزه تبلیغات مجازی، ایجاد اطمینان در مخاطبان هدف است. در واقع تعداد افراد سودجو در دنیای دیجیتال آن‌قدر زیاد است که اعتمادسازی کسب و کارهای با اصالت را سخت می‌کند. با این وجود شما می‌توانید به تدریج تلاش کنید و با ارائه خدمات صادقانه، ذهنیت خوبی از خودتان در فضای مجازی ایجاد نمایید. به این ترتیب کاربران بیشتری جذب کسب و کار و استفاده از خدمات شما خواهند شد.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

سخن پایانی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برای خیاطان

خیاطی به عنوان یک شغل و البته یک هنر، همواره جایگاه خود را در جوامع حفظ کرده است. با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید لباس‌های آماده در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، هنوز هم بسیاری از افراد مایل به استفاده از لباس‌های دوخته شده توسط خیاطان ماهر هستند. با این حال تغییرات به وجود آمده در دنیای امروز سبب شده است که این هنر و شغل سنتی جهت رقابت با شیوه‌های نوین تولید لباس، به شدت نیازمند تبلیغات باشد. پس تلاش کنید اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در جذب مخاطبان هدف را جدی بگیرید.

در پایان از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب ارائه شده، دید خوبی از فعالیت در حوزه بازاریابی اینترنتی برای شما ایجاد کرده باشد. در صورتی که شما هم در زمینه بازاریابی آنلاین و تبلیغات مجازی نظر یا پیشنهادی دارید، لطفاً در بخش کامنت انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. همچنین با قرار دادن لینک این مقاله در اختیار دوستان خود، می‌توانید به آن‌ها در کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید. پیروز و سربلند باشید.

بر اساس رای 1 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

مسعود عبدی دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است. او به ادبیات داستانی، شعر و ورزش علاقه دارد و در حال حاضر به صورت فریلنسر به تولید محتوای متنی مشغول است.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.