سرویس چت آنلاین‌ در حال حاضر یکی از ابزار‌های ضروری برای خدمات پشتیبانی و فروش کسب و کارها است. این سرویس‌ها بازدیدکنندگان سایت شما را به لید و لیدهای شما را به مشتری بالفعل تبدیل می‌کند. امروزه استفاده از سرویسهای چت آنلاین در جهان، 24% افزایش یافته است، اما مشاغل بسیاری نیز در وبسایت خود از لایو چت استفاده نمی‌کنند. بسیاری از کسب و کارها مزایای استفاده از این سرویس را درک نکرده‌اند و برای بعضی هم فرایند انتخاب بهترین سرویس چت آنلاین متناسب با نیاز آنها چالش برانگیز است. در ادامه این مقاله از آکادمی کاپریلا به بررسی معایب، مزایا و چرایی استفاده از سرویس چت آنلاین و انتخاب بهترین گزینه ممکن برای کسب و کار شما می‌پردازیم.

آنچه می خوانید: پنهان کردن فهرست
4 لیست بهترین سرویس‌های چت آنلاین جهان در سال 2021

سرویس چت آنلاین چیست؟

کسب و کار‌های آنلاین به کمک سرویس لایو چت می‌توانند به مشتریان و یا بازدیدکنندگان سایت (مشتریان احتمالی) خدمات پشتیبانی فوری ارائه کنند. سرویس چت آنلاین به سادگی روی وبسایت کسب و کارها فعالسازی و اجرا می‌شود، با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و مشتری هدف را تشخیص داده و در نهایت لیدهای شما را به مشتری تبدیل می‌کند. سرویسهای چت آنلاین نرخ تعامل مخاطب با وبسایت شما را افزایش می‌دهد، شما شروع‌کننده مکالمه خواهید بود و هیچ درخواستی بدون پاسخ نمی‌ماند. به عبارت دیگر، سرویس گفتگوی آنلاین باعث می‌شود بازدیدکنندگان به شما اعتماد کنند و خیالشان از بابت پشتیبانی قبل، حین و بعد از خرید راحت شود.

ویژگی‌های ضروری سرویس چت آنلاین

اکنون که به طور خلاصه با مفهوم سرویس چت آنلاین و مزایایی که برای کسب و کار شما ارائه می‌کند آشنا شدیم، در ادامه این مقاله بعضی از ویژگی‌هایی که این سرویسها باید داشته باشد را مرور می‌کنیم.

پاسخ‌های آماده

سرویس چت آنلاین  حرفه‌ای با استفاده از پاسخ‌های آماده که از قبل توسط شما تعریف می‌شود، موجب پاسخ‌گویی سریع‌تر شما به سوالات متداول کاربرانتان می‌شود. شما می‌توانید چند سوال رایجی که کاربران همیشه می‌پرسند را انتخاب کرده و برای آنها پاسخ مناسب آماده کنید و حین گفتگو، برای کاهش زمان پاسخ‌گویی از آنها استفاده کنید.

امکان برنامه‌ریزی فرآیند گفتگو

یکی از ویژگی‌های ضروری سرویس چت آنلاین، اولویت‌بندی مکالمات به صورت خودکار، دستی و یا مبتنی بر شرایط خاص و ارجاع به بخش مربوطه است، به این ترتیب مشتری شما سریع‌تر پاسخ خود را دریافت می‌کند. به عنوان مثالی ساده، کاربر مشخص کند که در چه زمینه‌ای سوال دارد (گزینه امور مالی را انتخاب کند)، سپس پیام او به پشتیبان امور مالی منتقل داده شود.

برندینگ و شخصی‌سازی

بعضی سرویس‌ها به شما امکان سفارشی‌سازی آیکون‌های چت، استفاده از شکلک‌های دلخواه، استفاده از کلمات اختصاصی برای ویجت چت آنلاین، افزودن لوگو شرکت، شخصی‌سازی تعامل با مشتری و … را می‌دهند تا بتوانید با قابلیتی کاملاً مخصوص برندتان با کاربرانتان گفتگو کنید.

ارزیابی لحظه‌ای رفتار بازدیدکنندگان سایت

یکی از قابلیت‌های خوب دیگر هر سرویس چت آنلاین پیشرفته، این است که با استفاده از آن می‌توانید رفتار بازدیدکنندگان سایت را به صورت آنی (Real-time) مشاهده کنید و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. نظارت مستقیم بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کند تا الگوی ترافیک  وبسایت، بهترین زمان ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری و صفحات با بالاترین نرخ تعامل را شناسایی کنید. مثلاً قبل از اینکه به پیام او پاسخ دهید، می‌توانید ببینید که با چه دستگاهی وارد سایت شده، در کدام صفحه سایت حضور دارد، از کدام کشور است و … .

تنوع در فرم‌های گفتگو

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که برای این ابزارها ضروری است، قالب‌های متنوع گفتگو است که عبارتند از:

  • قالب چت آماده: این نوع قالب به شما امکان پرورش لید و تبدیل آنها به مشتری بالفعل را می‌دهد.
  • قالب پیام‌رسانی آفلاین: این قالب چت به شما امکان ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری در غیاب اپراتور را می‌دهد (مثلاً اگر کاربر از سایت خارج شود، پیام پشتیبان برای کاربر ایمیل شود).
  • قالب چت بعد از دریافت خدمات: با استفاده از این ویژگی نیز می‌توانید درباره فرایند پشتیبانی اپراتور، بازخورد دریافت کنید (نظرسنجی کنید که از پشتیبانی اپراتور راضی بودند یا خیر).

گزارش‌های عمیق و چندسطحی

دسترسی به گزارش‌های عمیق، یکی دیگر از قابلیت‌های سرویس‌های چت آنلاین است. با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید گزارشات پشتیبانی هر اپراتور، درصد کل چت‌های پذیرفته شده و از دست رفته‌، میانگین زمان پاسخ‌گویی، میانگین امتیاز بازدیدکنندگان به اپراتور و ساعات کار او را پیگیری کنید.

پشتیبانی خودکار با چت‌بات

چت‌بات این امکان را فراهم می‌کند تا فرایند پشتیبانی آنلاین به صورت خودکار انجام شود و مشتریان به سرعت پاسخ سوالات خود را با توجه به فرآیند تعریف شده توسط صاجب کسب و کار، به صورت خودکار دریافت کنند.

قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر ابزارها

یکی از موضوعاتی که باید هنگام انتخاب سرویس چت آنلاین خود به آن توجه داشته باشید، تعداد نرم‌افزارهایی است که با آن سرویس چت، قابلیت یکپارچه‌سازی دارد. همچنین باید توجه کنید که این سرویس کدام یک از زیرساخت‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت محتوا (CMS)، میز کار (HELP DESK)، پایگاه دانش، شبکه اجتماعی، تحلیلگرهای سایت (مثل گوگل آنالیتیکس)، نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک، بازاریابی ایمیلی و سایر گزینه‌های یکپارچه‌سازی را ارائه می‌کند.

پیشنهاد آموزشی مرتبط:

دوره ویدئویی آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

اپ تلفن همراه

در نهایت شما باید به دنبال سرویس چت آنلاینی باشید که اپ نسخه تلفن همراه خود را نیز ارائه می‌کند. اپلیکیشن تلفن همراه سرویس چت آنلاین، تجربه کاربری مشتری را بهبود می‌بخشد و به این ترتیب شما خیلی راحت و در هر زمان و مکانی امکان گفتگو با مشتریان خود را خواهید داشت.

معرفی بهترین سرویس چت آنلاین
قابلیت روتینگ‌سازی پیام‌ها برای ارسال به واحد مربوطه

معیارهای انتخاب بهترین سرویس چت آنلاین برای وبسایت

اکنون که با ویژگی‌های ضروری سرویس چت آنلاین آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به شما کمک کنیم تا یکی از بهترین نرم‌افزار‌های موجود در این زمینه را با توجه به معیارهای مورد نظرتان انتخاب کنید. شما باید صرف نظر از اندازه کسب و کار خود، لیستی از معیار‌های مورد نظر خود برای نرم‌افزار سرویس چت آنلاین تهیه کنید.

قابلیت سازگاری با تلفن همراه

در حال حاضر فقط تعدادی از سرویس‌های چت آنلاین سازگار با تلفن همراه هستند. بنابراین شما باید نرم‌افزاری را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه سازگار با مرورگر تلفن همراه است، برنامه نسخه موبایل نیز ارائه کند. بنابراین شما به راحتی در هر لحظه و هر جایی می توانید با مشتریان خود مکالمه کنید و خدمات پشتیبانی ارائه دهید.

قیمت مناسب و کارایی لازم

شما باید با توجه به بودجه‌ای که برای سرویس لایو چت در نظر گرفتید، لیست معیارهای ضروری مورد نظر خود را تهیه کنید. بهتر است معیارهای مورد نظر را اولویت‌بندی کنید و در نهایت، یک سرویس چت آنلاین را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و نیازهای شما است.

امکان یکپارچه‌سازی همزمان با چندین پلتفرم

یکی از معیارهای ضروری که در انتخاب سرویس چت آنلاین باید در نظر داشته باشید، قابلیت یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌های دیگر به صورت همزمان است. این قابلیت برای کسب و کارهایی که به دنبال بکارگیری استراتژی اومنی‌ چنل هستند اهمیت زیادی دارد.

کاربرد آسان و آنبوردینگ کامل

استفاده از سرویس چت آنلاین با سختی‌های خاص خود روبرو است. شما گاهی برای استفاده از این سرویس به کمک فوری احتیاج دارید. محتوای آنبوردینگ (فرایند همراهی کردن مشتری) در چنین شرایطی به شما کمک می‌کند تا مشکل پیش آمده را حل کنید. محتوای آنبوردینگ شامل آموزش ویدیویی، بخش پشتیبانی، راهنمای استفاده از سرویس، اینفوگرافیک‌ها و دوره‌های آموزشی است.

خدمات پشتیبانی آنلاین پیشرفته‌تر

همه نرم‌افزار‌های سرویس چت آنلاین چند قابلیت اصلی از جمله چت فعال، مانیتورینگ چت، پاسخ‌های آماده، روتینگ (مسیردهی) چت، رونوشت چت، گزارش تحویل پیام، قالب آماده چت، تاریخچه گفتگو و … را دارند؛ اما بعضی از نرم‌افزار‌های چت آنلاین، خدمات پیشرفته‌تری را در زمینه پشتیبانی مشتری ارائه می‌دهند. این خدمات پشتیبانی شامل اطلاعیه‌ها، چت‌بات، کال‌بک، نوع اپراتور، وایت‌لیبل (برچسب سفید روی فرم گفتگو)، خوشامدگویی خودکار، روتینگ خودکار، والت (میانبر زدن در مکالمات) است.

خودمیزبانی و یا ذخیره‌سازی ابری

یکی از معیار‌های دیگری که باید در انتخاب سرویس چت آنلاین در نظر بگیرید این است که کسب و کار شما به کدام یک از نرم‌افزار‌های سلف‌ هاست (خودمیزبان) و یا سرویس ابری نیاز دارد. سرویس چت آنلاین سلف‌ هاست روی زیرساخت فنی سازمان شما کار می‌کند، اما معایبی از جمله هزینه زیرساخت، عدم دسترسی در هر زمان و مکان و نقص امنیتی دارد. اما نرم‌افزار چت آنلاین مبتنی بر سرویس ابری (نرم‌افزار روی سرور سرویس چت قرار دارد) نه تنها این معایب را ندارد، بلکه مزایای زیر را نیز ارائه می‌دهد:

  • با قابلیت‌های محصول جدید به‌روزرسانی می‌شود.
  • به ازای خدمات مورد استفاده شما هزینه دریافت می‌کند.
  • شامل هزینه‌های زیرساخت فنی نمی‌شود، زیرا نرم‌افزار‌های مبتنی بر سرویس ابری روی سرور شما اجرا نمی‌شود.
  • امنیتی در سطح سازمانی ارائه می‌دهد.

بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب سرویس چت آنلاین برای کسب و کار خود، به معیار‌هایی که مطرح کردیم توجه کنید. در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین نرم‌افزار‌های چت آنلاین می‌پردازیم.

لیست بهترین سرویس‌های چت آنلاین جهان در سال 2021

بازار نرم‌افزار‌های چت آنلاین تنوع زیادی دارد و طبیعتاً تنوع بالای محصولات موجب سردرگمی خریداران می‌شود. به هر حال سرویس چت آنلاین، استاندارد‌های حوزه پشتیبانی مشتری را ارتقا داده است. همانطور که پیش از این به مزایای سرویس چت آنلاین اشاره کردیم، مشتریان شما نیز با مشاهده ابزارک چت روی وبسایت، انتظار دارند که از خدمات ارتباط فوری، تعامل بهتر و زمان انتظار کمتر بهره‌مند شوند. اما سرویس چت آنلاین مزایای دیگری نیز برای شما فراهم می‌کند. این مزایا عبارتند از کاهش نرخ ریزش مشتری، ارتقای نرخ حفظ کاربران، افزایش نرخ تعامل و افزایش درآمد است. حال اگر قصد دارید که از یک نرم‌افزار پشتیبانی آنلاین برای کسب و کار خود استفاده کنید، باید به ویژگی‌هایی که برای این سرویس ضروری است توجه کنید. این ویژگی‌ها از جمله قالب‌های چت، مانیتورینگ مشتری، پیام‌های آماده، اعلان‌ها، چت‌بات، یکپارچه‌سازی است که در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد.

با وجود ویژگی‌های متعددی که در مورد سرویس چت آنلاین باید در نظر بگیرید، احتمالاً انتخاب یکی از آنها برای شما کمی دشوار باشد. ما در ادامه این مقاله لیستی از بهترین سرویس‌های چت آنلاین موجود در بازار جهانی را بر اساس قیمت و کارایی، نقد و بررسی کردیم. امیدواریم که با استفاده از این لیست به جمع بندی در مورد سرویس‌های چت آنلاین برسید و یکی از آنها را انتخاب و استفاده کنید. جدول زیر به صورت خلاصه، ویژگی‌های ضروری و هزینه هر‌کدام از سرویس‌های چت آنلاین را مقایسه می‌کند. با مطالعه این جدول متوجه می‌شوید که کدام یک از این سرویس‌ها متناسب با معیار‌های مورد نظر شما است.

سرویس چت آنلاین اعلان چت آماده چت بات خدمات پشتیبانی آماده قیمت برنامه تلفن همراه
ProProfs دارد دارد دارد دارد ماهانه 10 دلار دارد
LiveChat ندارد دارد دارد دارد ماهانه 16 دلار دارد
Zendesk ندارد دارد دارد دارد ماهانه 19 دلار دارد
Olark ندارد دارد ندارد ندارد ماهانه 19 دلار ندارد
Purechat ندارد دارد ندارد ندارد ماهانه 39 دلار دارد
Livechat ندارد دارد ندارد دارد ماهانه 15 دلار دارد
Intercom دارد ندارد دارد دارد ماهانه 59 دلار دارد
Chaport ندارد دارد ندارد ندارد ماهانه 14 دلار دارد
Drift ندارد دارد دارد ندارد دارد
Smartsupp ندارد دارد دارد ندارد ماهانه 10 دلار دارد
Freshchat ندارد دارد دارد دارد ماهانه 5 دلار دارد

در ادامه، ابزارهای چت آنلاین موجود در جدول قبل را با توضیحات کاملتری معرفی می‌کنیم و به بررسی ویژگی‌ها، قیمت، مزایایی که ارائه می‌دهند و معایبی که دارند می‌پردازیم. با مطالعه لیست زیر می‌توانید سرویس چت آنلاین متناسب با معیار‌های خود را خیلی سریع‌تر انتخاب کنید.

سرویس چت آنلاین ProProfs

سرویس چت آنلاین ProProfs یک نرم‌افزار چت آنلاین و پشتیبانی مشتری است که امکان پاسخ‌گویی سریع‌تر با کمک پاسخ‌های آماده را فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید لیدهای دریافتی را به مشتری  بالفعل خود تبدیل کنید و نرخ تعامل با آنها را بالا ببرید. همچنین مشتریان می‌توانند قبل از شروع مکالمه با اپراتور و دریافت خدمات، از مقالات آموزشی در ویجت چت آنلاین استفاده کنند. این سرویس چت آنلاین به شما در مانیتورینگ صفحات اصلی، روتینگ‌سازی پیام‌ها، دریافت لیدهای با کیفیت و ذخیره آنها در پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کند. به این ترتیب خیلی سریع‌تر می‌توانید مشتریان جدید را جذب کنید و خدمات خود را به آنها ارائه دهید.

سرویس چت آنلاین ProProfs
سرویس چت آنلاین ProProfs

قابلیت‌های کلیدی:

  • روتینگ‌سازی پیام‌ها برای پیشنهاد سریع‌تر راه‌حل
  • گزارش عملکرد اپراتور
  • خوشامدگویی خودکار برای پشتیبانی مشتری
  • اطلاع‌رسانی آخرین نسخه به‌روزرسانی به مشتری
  • یکپارچه‌سازی پایگاه دانش و پشتیبانی شبکه (هلپ‌دسک)

قیمت:

  • دارای طرح رایگان
  • طرح ویژه: ماهانه ۱۰ دلار
  • طرح پریمیوم: ماهانه ۱۵ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین ProProfs

طرح رایگان این سرویس با یکپارچه‌سازی هلپ‌دسک، پایگاه دانش و ساخت نظرسنجی رایگان به شما برای ایجاد مجموعه پشتیبانی خود کمک می‌کند. همچنین این سرویس این امکان را فراهم می‌کند که کسب و کار‌های آنلاین، مشتری‌های خود را از آخرین اطلاعیه‌ها مطلع کنند. قابلیت «اعلان» این امکان را فراهم می‌کند که از طریق یک محتوای یک خطی، مشتریان خود را ترغیب کنید تا از آخرین پیشنهادات و به‌روز‌رسانی‌های شما بازدید کنند.

معایب سرویس چت آنلاین ProProfs

اما این سرویس معایبی نیز دارد که می‌تواند با تمرکز روی آنها عملکرد خود را بهبود بخشد، این موارد عبارتند از:

  • این سرویس می‌تواند گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری برای پنجره چت اضافه کند تا ظاهر ویجت چت را به نحو مطلوبی تغییر دهد.
  • همچنین زبان‌های بیشتری برای پشتیبانی چند زبانه در نظر بگیرد.

سرویس چت آنلاین LiveChat

سرویس لایو‌چت به خلق تجربه یکپارچه برای مشتریان و سازمان‌ها مشهور است. این ابزار چت آنلاین امکان جذب لید با استفاده از چت‌بات (بات مکالمه) هوشمند را فراهم می‌کند. لایو‌چت تعامل شما با مشتریان را افزایش داده و با استفاده از ربات مکالمه، خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و همه روزه ارائه می‌دهد. این سرویس چت آنلاین با شروع مکالمه و پیش‌بینی سوالات احتمالی مشتریان یک تجربه کاربری بی‌نظیر را رقم می‌زند. این سرویس از یک سیستم تیکتینگ داخلی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما به یکپارچه‌سازی با یک سیستم تیکتینگ مجزا نیازی ندارید.

سرویس چت آنلاین LiveChat
سرویس چت آنلاین LiveChat

قابلیت‌های کلیدی:

  • پیام‌های هدفمند متناسب با رفتار مشتری
  • رتبه‌بندی مکالمات هر اپراتور
  • تنظیمات برندینگ و سفارشی‌سازی
  • سیستم تیکتینگ داخلی
  • امکان اشتراک‌گذاری فایل حین مکالمه

قیمت:

  • طرح ابتدایی: ماهانه ۱۶ دلار
  • طرح گروهی: ماهانه ۳۳ دلار
  • طرح بیزینس: ماهانه ۵۰ دلار
  • طرح سازمانی: برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

مزایای سرویس چت آنلاین لایو‌چت

یکی از مزایایی که موجب محبوبیت سرویس لایو‌چت شده، قابلیت‌های امنیتی است که ارائه می‌کند. این سرویس ویژگی‌های امنیتی از جمله رمزگذاری، پوشش‌دهی کارت اعتباری (تراکنش الکترونیکی ایمن)، محدودیت دسترسی، ورود یکپارچه و ممنوعیت مشاهده ارائه می‌دهد. سرویس لایو‌چت همچنین ویژگی‌های تجارت الکترونیکی و فروش آنلاین عالی نیز از جمله ذخیره داده مشتریان، اطلاعات محصولات و رهگیری فروش (ترکر) در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

معایب سرویس لایو‌چت

سرویس لایو‌چت با بهبود دو مورد زیر می‌تواند تجربه کاربری بهتری برای مشتریان خود ایجاد کند:

  • این برنامه با فراهم کردن قابلیت اعلان، یک سرویس چت آنلاین همه‌جانبه برای کسب و کارها خواهد بود.
  • همچنین این سرویس باید قابلیت مکالمه اپراتور‌ها با یکدیگر را فراهم کند تا اپراتورها بتوانند برای ارائه پشتیبانی بهتر حین مکالمه با مشتریان با اعضای سایر تیم‌ها نیز ارتباط برقرار کنند.

سرویس چت آنلاین Zendesk Suite

این سرویس خدمات پیام‌رسانی در لحظه ارائه می‌دهد و به کسب و کار شما کمک می‌کند تا به درخواست مشتریان خود رسیدگی کنید و فوراً به آنها پاسخ دهید. زن‌دسک ادعا می‌کند که تجربه گفتگویی عالی برای مشتریان کسب و کار شما فراهم کرده و آنها را ترغیب می‌کند که مجدداً از خدمات شما استفاده کنند. همچنین سرویس زن‌دسک، بات مکالمه نیز دارد، بنابراین حتی زمانی که اپراتور‌های شما آفلاین باشند نیز مشتریان با خدمات پشتیبانی عالی شما مواجه می‌شوند. شما با این سرویس می‌توانید از شکلک‌ها و تصاویر متحرک گیف برای یک گفتگوی جذاب استفاده کنید.

سرویس چت آنلاین Zendesk Suite
سرویس چت آنلاین Zendesk Suite

قابلیت‌های کلیدی:

  • پیش‌بینی سوالات مشتریان
  • اتوماسیون پاسخگویی با استفاده از بات مکالمه
  • ارائه خدمات پشتیبانی مشتری و پاسخ‌گویی در هر زمان و مکانی با استفاده از اپ چت آنلاین نسخه تلفن همراه
  • روتینگ‌سازی پیام‌ها برای راهنمایی سریع‌تر مشتریان
  • تنظیمات سفارشی‌سازی متعدد گفتگو

قیمت:

  • طرح تیم پشتیبانی: ماهانه ۱۹ دلار
  • طرح پشتیبانی حرفه‌ای: ماهانه ۴۹ دلار
  • طرح پشتیبانی سازمانی: ماهانه ۹۹ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین Zendesk Suite

یکی از مزایای این سرویس، رابط کاربری ساده آن است که موجب می‌شود گفتگو برای شما و مشتری به تجربه خوشایندی تبدیل شود. همچنین مشتریان شما می‌توانند از گزینه ترجمه نیز استفاده کنند.

معایب سرویس چت آنلاین Zendesk Suite

یکی از معایب آن، فقدان سنجه‌های کلیدی عملکرد کاملی برای رصد گفتگوها است، این معیارها به کسب و کار شما کمک می‌کنند تا در مورد فرایند پشتیبانی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین این سرویس قابلیت سفارشی‌سازی ویجت چت را نیز ندارد.

سرویس چت آنلاین اولارک

یکی دیگر از سرویس‌های چت آنلاین که تجربه کاربری یکپارچه برای مشتریان ایجاد می‌کند، اولارک نام دارد. شما با استفاده از آن می‌توانید با مشتریان خود در لحظه مکالمه کنید، داده‌های دریافتی را سازماندهی کنید و از تحلیل داده برای ارتقای سطح کیفی ارتباط با مشتری استفاده کنید. سرویس اولارک همچنین قالب‌های چت سفارشی‌سازی شده دارد که با درگیر کردن مشتری در مکالمه، موجب پرورش لید و تبدیل آنها به مشتری بالفعل می‌شود.

سرویس چت آنلاین اولارک
سرویس چت آنلاین اولارک

قابلیت‌های کلیدی:

  • تحلیل عمیق چت
  • قالب‌های سفارشی چت‌باکس
  • ذخیره و استفاده از رونوشت چت
  • یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌های محبوب
  • مرور همزمان با مشتری در هر صفحه از سایت برای ارائه پشتیبانی قدم به قدم

قیمت:

  • طرح ماهانه: ماهانه ۱۹ دلار
  • طرح سالانه: ماهانه ۱۵ دلار
  • طرح دو ساله: ماهانه ۱۲ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین اولارک

یکی از مزایای این سرویس، قابلیت دسترسی به داده‌های لیدها در حین مکالمه است، این ویژگی منجر به درک بهتر مشتری و پیشنهاد راه‌حل بهتری می‌شود. همچنین این سرویس با ارائه داشبورد‌های فوری و گزارش ایمیل به شما در درک بهتر دیدگاه مشتری کمک می‌کند.

معایب سرویس چت آنلاین اولارک

این سرویس می‌تواند گزینه‌های یکپارچه‌سازی بیشتری به مشتریان خود برای ایجاد خدمات پشتیبانی جامع ارائه کند. همچنین باید تنظیمات سفارشی‌سازی بیشتری برای ویجت چت آنلاین ارائه کند تا مشتری بتواند با توجه به قالب و ظاهر وبسایت خود، آن را تغییر دهد.

سرویس چت آنلاین Pure Chat

پیور‌چت یکی از سریع‌ترین سرویس‌های چت آنلاین موجود در بازار است. این سرویس، قابلیت‌هایی مانند گفتگوهای نامحدود، دسترسی به داشبورد با آمارهای کامل و اپ نسخه اندروید و ios فراهم می‌کند. شما می توانید به مدت ۳۰ روز به صورت رایگان از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید و  در نهایت نسخه‌ای متناسب با نیاز‌های کسب و کارتان را انتخاب کنید.

سرویس چت آنلاین Pure Chat
سرویس چت آنلاین Pure Chat

قابلیت‌های کلیدی:

  • ردیابی سریع مشتریان
  • جهت‌دهی مکالمه با توجه به فعالیت مشتری
  • تاریخچه چت و ذخیره رونوشت نامحدود
  • به‌کارگیری موارد امنیتی
  • برنامه نسخه موبایل اندروید و ios

قیمت:

  • طرح رشد: ماهانه ۳۹ دلار
  • طرح پیشرفته: ماهانه ۷۹ دلار

مزایای سرویس پیور‌چت

یکی از مزایای سرویس پیور‌چت، اطلاعاتی است که در مورد مشتری و بازدید او از وبسایت فراهم می‌کند، به این ترتیب شما می‌توانید مکالمه و خدمات پشتیبانی بهتری ارائه دهید.

معایب سرویس پیور‌چت

یکی از معایب این سرویس این است که طرح رایگان ندارد و بعضی از کسب و کارها نمی‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. همچنین این سرویس در صورت ارائه خدمات یکپارچه‌سازی بیشتر، به شما در خدمات پشتیبانی و فروش کسب و کار کمک خواهد کرد.

سرویس چت آنلاین LiveAgent

بسیاری از کسب و کار‌ها از لایو ایجنت برای پشتیبانی درخواستهای مشتریان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم، خدمات پشتیبانی خود از طریق پلتفرم‌های ارتباطی دیگر مانند توییتر، فیسبوک، اسلک، جیمیل و … ارائه کنید. همچنین این سرویس با اتوماسیون فرایند پشتیبانی و روتینگ‌سازی پیام‌ها، امکان ارائه پشتیبانی در هر شرایطی را فراهم می‌کند و سرعت فروش شما را نیز افزایش می‌دهد.

سرویس چت آنلاین LiveAgent
سرویس چت آنلاین LiveAgent

قابلیت‌های کلیدی:

  • تنظیمات سفارشی‌سازی ویجت چت آنلاین
  • مانیتورینگ مشتریان در لحظه
  • امکان مشاهده پیام مشتری در حین تایپ کردن
  • یکپارچه‌سازی همه کانال‌های ارتباطی از جمله فیسبوک، جیمیل، توییتر و …

قیمت:

  • طرح رایگان: بدون هزینه (امکان استفاده از هلپ‌دسک)
  • طرح تیکت: ماهانه ۱۵ دلار (امکان استفاده از هلپ‌دسک)
  • طرح مکالمه + ارسال تیکت: ماهانه ۲۹ دلار
  • طرح جامع: ماهانه ۳۹ دلار

مزایای سرویس چت لایو‌ایجنت

این سرویس امکان شروع مکالمه با توجه به رفتار مشتری را فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید توجه مشتری را سریع‌تر جلب کرده و مکالمه را شروع کنید. علاوه بر این، لایو‌ایجنت قابلیت هلپ دسک را نیز در کنار چت آنلاین ارائه می‌دهد.

معایب سرویس چت لایو‌ایجنت

این سرویس می‌تواند قابلیت چت آنلاین را در بسته جداگانه و متفاوت از قابلیت هلپ دسک ارائه دهد. همچنین می‌تواند تنظیمات خود را برای سفارشی‌سازی ویجت چت با قالب هر وبسایت ارتقا دهد.

سرویس چت آنلاین Intercom

اینترکام یک سرویس چت آنلاین سازمانی است. این سرویس فرایند پشتیبانی مشتری را با استفاده از بات مکالمه ساده می‌کند و از طریق چت آنلاین به آنها رسیدگی می‌کند. همچنین تیم‌های فروش و پشتیبانی نیز در اینترکام فرصت همکاری با یکدیگر را دارند. هر دو تیم‌های فروش و پشتیبانی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در مورد مشکلات فنی از یکدیگر سوال بپرسند.

سرویس چت آنلاین Intercom
سرویس چت آنلاین Intercom

قابلیت‌های کلیدی:

  • ارائه بات مکالمه سفارشی شده برای تعاملات انسانی
  • نمایش مقالات مرکز راهنمایی و پشتیبانی در ویجت چت
  • روتینگ خودکار مشتریان به بخش مربوطه
  • فراهم کردن اپ استور با بیش از ۲۰۰ قابلیت
  • گزارش عملکرد تیمی عمیق

قیمت:

  • طرح ابتدایی: ماهانه ۵۹ دلار
  • طرح پیشرفته: ماهانه ۱۱۹/۵ دلار

مزایای سرویس چت اینترکام

اینترکام یک سرویس چت آنلاین همه‌جانبه است برای آن گروه از کسب و کارهایی که به دنبال یک تجربه اومنی‌چنل (ارتباط چند کاناله) برای کاربران خود هستند. این سرویس چت، قابلیت‌هایی از جمله بات مکالمه، چت آنلاین، مرکز راهنمایی و پشتیبانی مشتریان و سرویس پیام‌رسانی را ارائه می‌دهد. همچنین اینترکام داده‌های عمیق‌تری را نسبت به سرویس‌های دیگر چت آنلاین فراهم می‌کند. این سرویس ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با کمک آنها می‌توانید نقاطی که مشتری را از دست دادید و یا اپراتور، لید را به مشتری تبدیل کرده مشاهده کنید.

معایب سرویس چت آنلاین اینترکام

فقدان پکیج‌های خدمات با قیمت متفاوت، یکی از معایب مهم این سرویس است. همچنین سرویس اینترکام باید قابلیت‌های ابتدایی از جمله خوشامد‌گویی خودکار و روتینگ خود را ارتقا دهد.

سرویس چت آنلاین Chaport

این سرویس یکی از پیام‌رسان‌های مدرنی است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و شما می‌توانید خدمات پشتیبانی مشتری خود را با خیال راحت به آن بسپارید. این سرویس با پاسخ‌گویی سریع سوالات کاربران و ارسال دعوتنامه خودکار به مشتریان، نرخ فروش و تعامل وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

سرویس چت آنلاین Chaport
سرویس چت آنلاین Chaport

قابلیت‌های کلیدی:

  • اشتراک‌گذاری فایل حین مکالمه
  • ارسال دعوتنامه خودکار به مشتریان با توجه به سلیقه آنها
  • تنظیمات سفارشی‌سازی ویجت
  • گزارش عملکرد اپراتور
  • ردیابی پاسخ‌های ذخیره شده

قیمت:

  • طرح رایگان
  • طرح پیشرفته: ماهانه ۱۴ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین Chaport

این سرویس رابط کاربری ساده‌ای دارد و به کاربران امکان مراجعه به جزئیات مرتبط به مشتری حین مکالمه را برای خلق تجربه کاربری بهتر می‌دهد. یکی از ویژگی‌های کاربردی دیگر این سرویس، پشتیبانی از ویجت چت چند زبانه است.

معایب سرویس چت آنلاین Chaport

یکی از مواردی که سرویس چت چاپورت باید به آن توجه کند، روتینگ خودکار پشتیبانی است. روتینگ خودکار موجب می‌شود مشتری خیلی سریع‌تر پاسخ خود را دریافت کند. همچنین این سرویس گزارشی در مورد عملکرد اپراتور ارائه نمی‌کند تا برای پشتیبانی بهتر آموزش ببینند.

سرویس چت آنلاین Drift

دریفت یک نرم‌افزار فروش و بازاریابی است که با ارائه بات مکالمه، به کسب و کار شما برای ایجاد خط فروش جدید و پرورش لید کمک می‌کند. استراتژی آنها مبتنی بر درگیر کردن لید با برند، موجب جذب مشتری بیشتر خواهد شد. شما از طریق سرویس چت آنلاین دریفت در لحظات استراتژیک با مشتری ارتباط برقرار کرده و با پیشنهاد محصولات مرتبط با نیاز او، چرخه فروش را کوتاه می‌کنید.

سرویس چت آنلاین Drift
سرویس چت آنلاین Drift

قابلیت‌های کلیدی:

  • انتقال چت از بخشی به بخش دیگر به صورت یکپارچه
  • یادداشت خصوصی برای اعضای سایر تیم‌های پشتیبانی
  • ردیابی سریع وضعیت گفتگو
  • بات مکالمه برای پرورش لید و جذب مشتری
  • ایجاد چندین اینباکس برای مدیریت انواع گفتگوها

قیمت:

  • طرح رایگان
  • طرح پریمیوم، پیشرفته، سازمانی: برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

مزایای سرویس چت دریفت

یکی از مزایای این سرویس، راهکار جامع بازاریابی و فروش است که موجب افزایش فروش و فرصت‌های پرورش لید می‌شود.

معایب سرویس چت دریفت

یکی از مواردی که سرویس دریفت باید برطرف کند، ارائه جزئیات بیشتر مشتری به شما است تا درک بهتری از درخواست آنها پیدا کنید. همچنین سرویس چت دریفت می تواند گزینه ارائه خدمات ۲۴ ساعته خودکار ارائه کند تا مشتریان پاسخ سوالات متداول خود را در هر ساعتی از شبانه روز پیدا کنند.

سرویس چت آنلاین Smartsupp

اسمارت‌ساپ یک ابزار جدید در این زمینه است اما بات مکالمه آن با توجه به ویژگی‌های که ارائه می‌کند قابل توجه است. همچنین این سرویس برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا تجربه‌ای چند کاناله برای مشتریان خود فراهم کنید. این فرایند با دریافت درخواست پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف به داشبورد چت این سرویس اجرا می‌شود. سرویس Smartsupp همچنین ویدیویی از رفتار مشتریان در وب سایت را ارائه می‌دهد.

سرویس چت آنلاین Smartsupp
سرویس چت آنلاین Smartsupp

قابلیت‌های کلیدی:

  • جمع‌آوری درخواست پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها
  • دستیابی به یک نمای کلی از رفتار جستجوی مشتری
  • برنامه موبایل نسخه اندروید و ios
  • ویدیو ضبط شده برای مانیتورینگ مشتریان وب‌سایت
  • پیام‌رسانی خودکار برای تعامل با مشتریان

قیمت:

  • طرح رایگان
  • طرح استاندارد: ماهانه ۱۰ دلار/ ۳ کاربر
  • طرح پیشرفته: ماهانه ۱۹ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین Smartsupp

Smartsupp با قابلیت ضبط ویدیو این امکان را فراهم می‌کند تا شما از نیت و درخواست مشتری مطلع شوید. همچنین این سرویس، تنظیمات ویجت چت نیز دارد که شما می‌توانید آن را متناسب با قالب هر صفحه از سایت خود تنظیم کنید.

معایب سرویس چت آنلاین Smartsupp

یکی از معایب Smartsupp این است که قابلیت مهم روتینگ و همچنین گزارشات عمیق را به کار نبرده است. در چنین شرایطی ممکن است یک اپراتور در ارائه خدمات به مشتری تاخیر داشته باشد اما عملکرد او گزارش نمی‌شود. بنابراین اقدامات لازم نیز برای ارتقای خدمات پشتیبانی انجام نمی‌شود.

سرویس چت آنلاین Freshchat

فرش‌چت نرم‌افزار چت آنلاین است که به کسب و کار شما برای تعامل با مشتریان و خدمات پشتیبانی کمک می‌کند. این سرویس گزینه خدمات چند کاناله دارد، بنابراین اپراتور‌های آن به همه درخواست‌ها رسیدگی می‌‌کنند. سرویس فرش‌چت از بات مکالمه هوشمند و پیام‌های فعال برای افزایش نرخ تعامل با مشتری استفاده می‌کند.

سرویس چت آنلاین Freshchat
سرویس چت آنلاین Freshchat

قابلیت‌های کلیدی:

  • خدمات پشتیبانی خودکار با بات مکالمه
  • در نظر گرفتن کمپین‌های پویا برای جذب مشتری
  • ارائه خدمات چند زبانه به مشتریان
  • سرویس خودکار برای یافتن پاسخ مشتری در بین سوالات متداول
  • اقدامات دسته جمعی برای چندین مکالمه مانند افزودن، ادیت، حذف

قیمت:

  • طرح رایگان
  • طرح شکوفه: ماهانه ۱۵ دلار
  • طرح باغچه: ماهانه ۲۹ دلار
  • طرح جنگل: ماهانه ۶۹ دلار

مزایای سرویس چت آنلاین فرش‌چت

فرش‌چت قابلیت یکپارچه‌سازی متناسبی فراهم می‌کند که به شما برای ایجاد یک پلتفرم فروش، پشتیبانی و بازاریابی کمک می‌کند. پلتفرم‌های پشتیبانی چند کاناله این سرویس چت شامل واتس‌اپ و لاین است.

معایب سرویس چت آنلاین فرش‌‌چت

یکی از مواردی که این سرویس باید به آن‌ توجه کند ایجاد بخش‌های بیشتر گزارش چت آنلاین است. این قابلیت، بینش عمیق‌تری از پشتیبانی سریع و در لحظه برای شما فراهم می‌کند. همچنین فرش‌چت پشتیبانی چند زبانه ندارد، بنابراین باید برای جذب مشتری از مناطق مختلف جهان از سیستم پشتیبانی چند زبانه استفاده کند.

جمع‌بندی معرفی 11+2 سرویس چت آنلاین

اکنون که با ویژگی‎های کلیدی و مزایا و معایب هر کدام از سرویس‌های چت آنلاین معروف جهان آشنا شدید، بهتر است فهرستی از نیازهای کسب و کار خود و انتظارات خود از سرویس چت آنلاین تهیه کنید و مطابق با آن، یکی از سرویس‌های موجود در بازار را انتخاب کنید. هر کدام از سرویس‌های معرفی  شده در این مقاله، قابلیت‌های ویژه خود را دارند و شما باید با توجه به شرایط کسب و کارتان از یکی از آنها استفاده کنید. اما در ادامه، 2 سرویس دیگر چت آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم که شاید بتوان آنها را جز بهترین‌ها دانست.

سرویس چت آنلاین هاب‌اسپات

هاب‌اسپات یکی از افزونه‌های چت آنلاین محبوب در بازار است و کاربران معمولاً از قابلیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM) آن سایت نیز استفاده می‌کنند. با استفاده از هاب‌اسپات، شما می‌توانید از قابلیت یکپارچه‌سازی آن با سایر نرم‌افزار‌های پولی بازاریابی و فروش استفاده کنید. همچنین در هاب‌اسپات می‌توانید ویجت چت خود را سفارشی‌سازی کنید، به عنوان مثال آن را متناسب با رنگ وب سایت، تصاویر و‌ خوشامدگویی تغییر دهید. قابلیت سفارشی‌سازی ویجت با مدیریت ارتباط مشتری (CRM) یکپارچه شده و مخاطبین به طور خودکار با آدرس ایمیلشان در پایگاه داده مشتریان ذخیره می‌شوند. سرویس یکپارچه هاب‌اسپات زاپیر (Zapier) نیز برای اتوماسیون این فرایند و ارسال مخاطبین به سایر برنامه‌های مرتبط به کار می‌رود.

سرویس چت آنلاین هاب‌اسپات
سرویس چت آنلاین هاب‌اسپات

قابلیت جریان گفتگو (chatflows) برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا پیام‌هایی را برای تعامل با مشتریان مختلف بسازید. برای هر چت ساخته شده می‌توانید فرستنده، گیرنده و محل نمایش آن را تعیین کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از این قابلیت برای ارسال پیام آماده به گروهی از مشتریان استفاده کنید که به تازگی از وبسایت شما بازدید و خرید کردند.

برای استفاده از سیستم شاخه‌بندی این پلتفرم، باید هزینه پرداخت کنید. این قابلیت برای شناسایی بهتر و طراحی روتینگ درخواست خرید و پشتیبانی کاربرد دارد؛ اما کسب و کار‌های کوچک می‌توانند از خدمات بات مکالمه و پیام‌های آماده استفاده کنند. چت آنلاین و تنظیمات بات مکالمه در بخش مدیریت ارتباط مشتری زیر تب مکالمه قرار دارند. یکی از مزایای هاب‌اسپات، بخش پشتیبانی مشتری آن است که برای ارتباط با مشتریان به کار می‌رود.

سرویس چت آنلاین tawk.to

این افزونه چت آنلاین خدماتی از قبیل کاربران نامحدود، پیام‌رسانی خودکار، چت رمزنگاری شده و پایگاه دانش ارائه می‌دهد. اغلب قابلیت‌های این افزونه رایگان است، فقط در‌ صورتی که بخواهید از خدمات اشتراک‌گذاری ضبط صفحه نمایش و به‌کار‌گیری لایو ایجنت برای مکالمه استفاده کنید، باید مبلغی را پرداخت کنید. اما خدمات رایگان این افزونه برای اغلب کسب و کار‌های کوچک کافی است. یکی دیگر از مزایای این سرویس که برای نسخه ویندوز، مک، اندروید و ios منتشر شده، قابلیت سفارشی‌سازی ویجت چت است، شما می‌توانید محل قرارگیری آن روی صفحه، نمایش پیام‌ها، نوتیفیکیشن و تخمین زمان انتظار را تعیین کنید.

سرویس چت آنلاین tawk.to
سرویس چت آنلاین tawk.to

ترتیب‌بندی پیام‌ها در چت باکس از جدیدترین پیام‌ها به قدیمی‌ترین مرتب شده و همچنین مکالمات باز و بسته شده نیز مشخص است. این افزونه آدرس آی‌پی، مکان، ایمیل، سیستم عامل دستگاه و تاریخ آخرین بازدید هر مشتری در پیام‌ها نشان می‌دهد. بنابراین با استفاده از این مزایا می‌توانید به ارسال فایل، ایمیل رونوشت مکالمات و تبدیل چت به تیکت بپردازید. یکی از مزایای جدید این افزونه، پایگاه دانش و  سفارشی‌سازی محیط کاربری و قابلیت یکپارچه‌سازی آن است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بر اساس رای 8 نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
شما قبلا رای داده‌اید!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ و عاشق مطالعه و نوشتن.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.